خانه > اينترنت, رسانه > صداقت رسانه‌ای، راه شکستن محاصره رسانه‌ای

صداقت رسانه‌ای، راه شکستن محاصره رسانه‌ای

یک راه متداول در عالم رسانه ها برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب، تکرار خبر به شیوه های مختلف است. مخصوصا وقتی این تکرار با هماهنگی سایر رسانه‌های همسو همراه باشد؛ به گونه‌ای که یک موضوع خاص، بارها و بارها توسط رسانه‌ها و طبق یک سیاست رسانه‌ای کاملا هماهنگ تکرار ‌شود. مثلا از طریق تیترهای مشابه چند روزنامه، چند شبکه تلویزیونی و یا چند سایت خبری.

این تکرار هماهنگ و همه جانبه به تدریج ذهن مخاطب را بمباران می‌کند و فضایی را به وجود می‌آورد که هیچ حالتی غیر از آن قابل تصور نیست. به تدریج غول‌های رسانه‌ای به عنوان موثق ترین و معتبرترین منابع خبری؛ و گزارشات و خبرهای آنها هم به عنوان بهترین و درست ترین خبرها تعریف و هر تحلیل و خبری مغایر با آن، غیر قابل قبول تلقی می‌شود.

بر همین اساس، شاهد جابجا شدن و بالا و پایین رفتن موضوعات مختلف هستیم. یعنی آن مساله‌ای و آن خبری، خبر روز می‌شود که رسانه‌ها می‌گویند. همچنین موضوعات و مسائل مختلف به گونه‌ای منتشر و تفسیر می‌شوند که انگار مورد پذیرش عموم است.

البته این هماهنگی رسانه‌ای الزاما به این معنا نیست که همه‌ی مخاطبان تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند، مهم این است که فضای رسمی به گونه‌ای تعریف و نمایش داده شود که این رسانه ها درباره‌اش حرف می‌زنند. تک صداهای مخالف نیز یا خفه و یا به عنوان حرف‌هایی غیررسمی، غیرقابل قبول و غیرقابل باور تفسیر می‌شوند.

اهمیت این شگرد تبلیغاتی آنقدر زیاد است که با رشد شبکه های مجازی و اجتماعی و رقابت آنها با رسانه‌های صوتی و تصویری، شاهد به کار گیری همین سیاست در دنیای اینترنت هم هستیم. حدودا دو سال پیش بود که اخباری درباره استفاده دولت و ارتش آمریکا از نرم افزار اینترنتی «پرسونا» منتشر شد، نرم افزاری که می‌توانست حساب های جعلی متعددی را در رسانه های اجتماعی ایجاد کند!

ویژگی ها و کارکردهای این نرم افزار، جالب و عجیب بود. این نرم افزار تمام مشخصاتی را که یک شخص واقعی داراست خلق می‌کند: نام کاربری، ایمیل، صفحات وب و حساب شبکه های اجتماعی!  هدف از به کارگیری نرم افزار پرسونا، تحریف حقایق و معرفی مسائل به گونه‌ای است که گویی مورد پذیرش عموم مردم و کاربران اینترنت است. این نرم افزار همچنین شخصیت هایی جعلی را خلق می‌کند، به گونه ای که انگار در تمام مناطق جهان پخش شده اند. هدف از خلق این شخصیت‌های جعلی، القاء این گمان در اذهان است که تعداد انبوهی از مردم خواستار سیاست هایی خاص هستند یا از این سیاست ها پشتیبانی می کنند!

نمونه های زیادی را می‌توانیم چه در عرصه داخلی و چه خارجی نشان دهیم که در آنها با این شگرد تبلیغاتی روبرو بودیم و هستیم. روزنامه های زمان اصلاحات نمونه خوبی از این هماهنگی رسانه ای برای القاء و نهادینه کردن موضوعات خاص از زاویه دید اصلاح طلبان بود.

امروز هم در رسانه‌های غربی ضدایرانی و ضدانقلاب، همین هماهنگی خبری و تبلیغاتی را به وضوح می‌بینیم. مثلا در موضوعاتی مثل مسائل هسته‌ای، حقوق بشر، زلزله آذربایجان، تحریم‌های اقتصادی، حوادث سوریه و …

 نمونه‌ی تازه این هجوم رسانه‌ای را قبل، حین و بعد از برگزاری اجلاس عدم تعهد در ایران دیدیم. از زیر سوال بردن اصل اجلاس و انتشار اخباری درباره عدم حضور مقامات کشورهای مختلف تا متمرکز شدن روی حواشی و کم اهمیت جلوه دادن محتوای اصلی.

در همه این موارد، شرایط به گونه‌ای نشان داده می‌شود که با واقعیت زمین تا آسمان متفاوت است. انعکاس این شرایط غیرواقعی توسط چند رسانه‌ی هماهنگ، ممکن است باعث بروز تصوراتی غیر واقعی برای مخاطب (مخصوصا مخاطبان آن سوی آب) شود. به همین علت خیلی‌ها قبل از سفر به ایران تصورات عجیب و غریبی از کشور ما دارند، تصوراتی که عمده‌ی آنها توسط تبلیغات غیرواقعی همین رسانه‌های ضدایرانی ساخته می‌شود.

شکستن این محاصره رسانه‌ای، کار واقعا سختی است، اما غیرممکن نیست. به هرحال در دنیایی زندگی می‌کنیم که ابزار، تکنولوژی، قدرت و ثروت در خدمت دشمنان و علیه ماست، مبارزه با چنین جبهه‌ی هماهنگی، اصلا ساده نیست اما ما در گذشته نشان داده‌ایم که با دست خالی اما دلهایی پر از ایمان می‌توانیم همه محاسبات مادی دشمن را زیر و رو کنیم. دفاع مقدس یک تجربه بزرگ و نزدیک به ماست.

البته رسانه های مخالف به هرحال به بهانه‌ای متوسل می‌شوند، ولی ایراد و بهانه‌ای که ما تقدیم آنها می‌کنیم، به راحتی قابل جمع شدن نیست و تقویت محاصره‌ی رسانه‌ای ما می‌شود. از طرفی صداقت ما را خدشه‌دار می‌کند. مثل ماجرای تحریف سخنان مرسی که باعث هماهنگی رسانه‌های ضدایرانی و حتی مسئولان سیاسی عرب علیه کشورمان شد.

اشتباه است اگر مقصر این ماجرا را مترجم تلویزیون بدانیم. این مساله دقیقا طبق سیاست صداوسیما در نگاه دبستانی به مخاطبانش است. سیاستی که می‌خواهد تحلیلها را مثل لقمه‌ی آماده و کاملا بی‌خطر به مخاطب تقدیم کند. اتفاقا توجیهات رییس صداوسیما درباره اشتباه! مترجم شبکه‌ی یک هم، نشان می‌دهد که این نگاه کودکانه همچنان ادامه دارد.

پس ایمان، صداقت و استفاده‌ی درست، به موقع و مدبرانه از ابزار، می‌تواند چاره کار ما در این نبرد رسانه‌ای باشد. به شرطی که با دست خود و با خط قرمزها و مصلحت‌سنجی‌های خودساخته و کودکانه، همه زحمات خود را به راحتی زیر سوال نبریم!

لینک مرتبط:

راز فتنه در رسانه ارواح!

  1. ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۳:۳۱ | #1

    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/link/16331
    ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
    یا علی

    [پاسخ]

  2. هرمز
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۳:۵۹ | #2

    من یک سئوال دارم
    این ۳ پاراگراف آخر رو اگر همون اول مینوشتی ومابقی رو قلم میگرفتی چی میشد ؟
    چرا برای انتقاد اول باید ثابت کنی که استکبار و استعمار و استثثمار و….هست و بعد برسی به اون حرفی که میخوای بزنی ؟
    این نوشته داره حرفی منطقی ودرست میزنه و من هم نمی خوام ازش ایراد بگیرم ، فقط سئوالم اینه که چرا باید از اونجا به اینجا رسید و نه مستقیما از خود کار ایراد گرفت

    [پاسخ]

    مبارز حزب الله(شهید) پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۴:۱۱ ب.ظ:

    در مورد رسانه هاییی مثل بی بی سی هم این مطلب صدق داره
    این شبکه ها هم معمولا طوری وانمود می کنند که مخاطبانشان از جاهای مختلف جهان و ایران با انها در تماس هستند و نظراتشان را بیان میکنند. برای این کار یک راه خیلی ساده این می باشد که افراد مختلف زنگ بزنند و خود را از ظهر های مختلف معرفی کنند و همان مطالبی را که ان رسانه قصد الغا ان به مخاطب را دارد را بیان کنند که تاثیر زیادی در مخاطب بی اطلاع می گذارد.
    در همین روزنامه های داخلی هم بنده مشاهده کرده ام که در قسمت تماس های خوانندگان روزنامه گاها در چند روزنامه تماس های تکراری با یک محتوا وجود داشته است که باعث لو رفتن این قضیه و ضایع شدن ان روزنامه ها شده است

    [پاسخ]

    منتقد پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۵:۰۷ ب.ظ:

    سلام
    میدونید من به این نتیجه رسیدم که وقتی نوع جهان بینیت و جزیی ترین دغدغه هات با یک نفر یا یک جمع فرق داره بهتره اصلا وارد جمعشان و مخصوصا بحث با آنها نشوی
    مخصوصا وقتی زیاد علاقه ای به شنیدن صحبتی مخالف نظر خودشان و بررسی دلایلش ندارند
    به دوستان دیگری هم که در این موقعیت هستند همین پیشنهاد را دارم

    از اینکه چند وقت اینجا مزاحم دوستان کامنت گذار شدم معذرت می خواهم
    امیدوارم کسی را ناراحت نکرده باشم
    این آخرین کامنت من در اینجا بود
    موفق باشید
    خدانگهدار

    [پاسخ]

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۷:۱۴ ب.ظ:

    جناب منتقد
    برادری دارم که دقیقأ مانند سایر جوانان دانشجو فکر می کرد.
    بعد از چند سال حالا هشتاد درصد با من هم عقیده شده است.
    . . .
    در وحله اول چنین بنظر می رسد که بحث ها بی نتیجه است اما چنین نیست.
    افراد در درصدهای مختلفی قرار دارند در افراد میانه و نزدیک موفقیت بیشتر است .
    افراد میانه ساکتند اما خیلی بیشتر از افراطی ها هستند.

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۷:۲۱ ب.ظ:

    کجا منتقد؟ خیلی دلم میخواد غیر از این دلیلی که گفتی حرفهای نگفته دلت رو بگی ! شریعتی میگفت با ارزشترین حرفهای دل ما حرفهائی است که برای نگفتن داریم.

    مبارز حزب الله(شهید) پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۴۶ ب.ظ:

    سلام منتقد عزیز. لطفا بمان. من که نظراتت را دوست داشتم

  3. Saeed
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۴:۰۵ | #3

    مطالبی که گفتید در مورد رسانه های رسمی با غیر رسمی در ایجاد فضای غیر واقعی کاملا منفی در مورد غرب هم صادق هست.
    مدتی پیش که در ایران جهت تجدید دیدار بودم هر وقت تلوزیون ایران را روشن کردم یکی از شبکه ها مشغول پخش خبری منفی در مورد اقتصاد، زندگی اجتماعی و یا مشکلات غرب بود. اینقدر حجم اخبار منفی بالا بود که بیان واقعیات بسیار مشکل بود.
    چندین مثال را میتوانم بیاورم: میدانید در امریکا و عموم کشورهای غربی اعتصاب جزو حقوق کارمندان هست و هر از چند گاهی کارمندان شرکتها مثلا برای افزایش حقوق اعتصابی انجام میدهند. به این صورت که آن روز در محل کار حاضر میشوند، کارت میزنند، و ایلام میکنند که آن روزیا چند روز در اعتصاب هستند. آن روز حقوق نمیگیرند ولی فردای آن روز به کار قبلی خود بر میگردند، و شرکت حق تنزل مقام شغلی آنها را ندارد. اعتصاب یک امر کاملا معمولی هست که اتحادیه کارمندی و کارگردی ترتیب میدهند به صورتی که شما هر روز خبری از اعتصاب کارمندان یک شرکت میشنوی.
    در ایران هر روز اخبار مربوط به اعتصاب کارمندان شرکتهائی کوچک و بزرگ را با آب و تاب فراوان و تحلیل تکمیلی گزارش میداد. آنقدر که شما تصویر غیر واقعی از واقعیات پیدا میکردی.
    حتی ایران آتش سوزی های معمولی در مراتع کالیفرنیا که در تابستان حالت خشکی پیدا میکنند و قابلیت حریق دارند و هر از گاهی یک قسمتی شعله وار میشود را با چنان آب و تابی گزارش میکند که از ایران خانواده با ما تماس میگرفتند که جویای احوال شوند که ما در دود این آتش خفه نشده باشیم. .

    [پاسخ]

  4. Saeed
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۴:۱۷ | #4

    یک سوالی که هست این هست: شما که در ایران زندگی میکنید و رسانه های رسمی و غیر رسمی فضای تبلیغی و خبری را کاملا در دست دارند، چطور میتوانید به تحلیل خود در مورد مثلا مصر، بهار عربی یا اسلامی، سوریه، بحرین،… اعتماد کنید؟
    وقتی مثلا فارس دروغی به بزرگی مصاحبه با رییس جمهور مصر را کار میکند، چطور میشود به اخباری که از مصر میشنوید اعتماد کنید؟
    این نه فقط به شما که مثلا به یک وبلاگ نویس غربی هم وارد هست که چطور میتواند به تحلیل خود در مورد ایران که به طور نا خود آگاه از دریچه تنگ تبلیغاتی که رسانه ها برای او ایجاد کرده اند اعتماد کند؟
    با چه معیاری میشود فضای تبلیغی که در هر کشوری توسط رسانه های رسمی و نیمه رسمی وابسته ایجاد میشود را شکست و واقعیات را دید؟
    شما که در مصر نیستی. من هم نیستم. چطور میشود قضاوت کرد که تحلیل کدام به واقعیات نزدیک هست؟

    [پاسخ]

  5. انسان
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۵:۲۹ | #5

    این بدبختا هنوز عقده ی روزنامه های اصلاحاتو دارند.پسر خوب شما که در همه ی روزنامه ها رو تخته کردید.قلم هاشونو شکستید.روزنامه نگارانش را هم یا زندانی کردید یا فراری دادید.دادگاهی کردیدشون.الان هنوز سوزش جامعه ی چند صدایی شما رو دچار مشکل میکنه؟یعنی یاد و خاطره ی این که ملت یه دوره ای یه صدای دیگری هم شنیدند.بعد از اینهمه مدت عصبانیت شما رو بر می انگیزه؟خوشحالم که عصبانی هستید از اون خاطره ی خوش

    [پاسخ]

  6. انسان
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۵:۳۹ | #6

    یک موضوع دیگه اینکه صدا و سیما آینه تمام نمای سیاست های عمومی جمهوری اسلامیست.اینطور نیست که صدا و سیما منفردا و راسا تصمیم بگیره و سلیقه ی مدیران سیما این باشه که با کمال بی شرمی ۳ بار کلمه سوریه رو تبدیل کرد به بحرین.
    سیاست کلی همه ی دستگاههای رسانه ای.فرهنگی.سیاسی نظامات استبدادی اینه که”ملت خرند و باید خر باقی بمانند”عموم ملت که عوامند چیزی نمی فهمند و ما باید بهشون بگیم چه بخوانند و چه ببینند و چه بکنند و فقط ما هستیم که می فهمیم.این فقط مختص شما هم نیست عزیز دل رهبر شما رابرت موگابه هم ۳۰ و چند ساله همین فکرا رو میکنه و دستگاههای سیاسی فرهنگیش همین روش رو دارند.عزیز دیگر رهبر شما بشار اسد هم ایضا.در کره شمالی و کوبا هم که رهبرانش دوستان رهبر شما هستند هم همینه.صورت مسئله را پاک نکن دوست عزیز این خطای سلیقه ای یک دستگاه نیست.سیاست کلی تمام حکومت های زورمحور و چاقوکش دنیاست.”ملت خر پنداری”نشر چشمه باید بسته شود.چرا؟چون ممکن است کتابهایی را چاپ کند که ملت منحرف شوند.
    سوریه باید بحرین ترجمه شود چرا؟چون اولا این ملت ما که شعور ندارند و خرند و نمی فهمند که ما چی گفتیم.دوما بفهمند مگه در این مملکت ما قانون داریم که این بدبخت ها و کور و کچلها بیان پی گیر ما بشن و از ما شکایت کنن که چرا با بودجه عمومی دروغ تحویل ملت میدیم؟اصلا مگه ما منتخلب اینها هستیم؟ما باید دل رییسمون رو شاد کنیم.و بگیم همه چی در امن و امانه
    قرائتی یه مثال جالبی میزد حکایت امروز شماو صداو سیماتونه.میگفت یه بابایی داشت جیگر کباب میکرد.یه گربه هه اومد کنار منقل نشست میو میو کرد.این جیگرکیم اومد مثلا گربه هه رو خر کنه همون طور که جیگرها رو باد میزد میگفت:بلاله.بلال.آی شیر بلال.
    حالا صدا و سیما هم میگه بلاله چون ملتو در حد همون گربه فرض میکنه.

    [پاسخ]

    تسنيم پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۲:۴۴ ب.ظ:

    اتفاقا برعکس فعلا این رسانه هی غرب هستند که مارو خرفرض کردند

    [پاسخ]

  7. محسن
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۵:۴۷ | #7

    سلام؛
    اولین قدم برای تحقق “صداقت رسانه‌ای” اینه که امکان تاسیس رسانه های واقعا مستقل برای آحاد ملت وجود داشته باشه. رسانه ای که رقیب نداره جز منافع خودش و گروه متبوعش به چیز دیگه ای فکر نمی کنه.

    [پاسخ]

    لازم پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۶:۲۳ ب.ظ:

    مثل کجا؟

    [پاسخ]

    مبارز حزب الله(شهید) پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۶:۴۹ ب.ظ:

    البته اگه بشه خیلی خوبه. به شرطی که در راستای منافع کشور باشه خیلی خوبه

    [پاسخ]

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۷:۲۴ ب.ظ:

    منافع کشور؟ نظرت راجع به منافع بشریت یا انسان چیه؟

    مبارز حزب الله(شهید) پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۷:۵۲ ب.ظ:

    سلام امیر. دلم تنگ شده بود. خوب که اومدید. منظورم همون منافع بشریت می باشد امیر عزیز

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۷:۲۰ ب.ظ:

    وقتی اجازه تاسیس رسانه بدهند رسانه های جدید اول بفکر پر کردن جیب خودشان می روند.
    . . .
    شما چرا باور نمی کنید که ما ایرانی ها آدمهای بدی هستیم!!؟
    شما در کجا خوبی دیده اید؟

    [پاسخ]

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۷:۴۹ ب.ظ:

    چرا یک حقیقت ساده را باور نمی کنید:
    چهار نسل گذشته و از جمله امروز، روشنفکران فکر می کنند :
    آزادی همه عقب ماندگی، همه بد رفتاری و همه بدیهای ما را از بین می برد
    فکر می کنند آزادی یکدفعه همه چیز را عوض می کند
    آدمهای دیگری می شویم، فضای دیگری بوجود می اید ، جامعه متفاوتی ایجاد می شود ، همه بدیها و کاستی ها ازبین می رود.

    [پاسخ]

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۱۱ ب.ظ:

    می خواهید همه باورهای سیاسی و همه تاریخ سیاسی مان را در یک جمله بشنوید.
    بشر سیستم دفاعی کاملی دارد، برای آنکه آسیب روانی نبیند، شکست ها و ضعف هایش را توجیه می کند، سعی می کند آنرا به گردن دیگری بی اندازد و در نهایت برای خودش روزنه امیدی ایجاد می کند.
    . . .
    مردم ما و بخصوص روشنفکران چیزهای خیلی خوبی در سایر کشورها دیدند و غبطه خوردند سپس خود را به این صورت دلداری دادند که ما هم از طریق آزادی اینها را بدست خواهیم آورد.
    چنین به خودشان امید دادند که با برقراری آزادی همه این خوبیها بدست خواهد آمد.
    علاوه بر آن همه ایرادات و کمبودها را به حکومت نسبت دادند.
    به این ترتیب بود که حکومت ستیز و آزادیخواه شدند.
    . . .
    چهار بار هم به آزادی رسیدند اما در هر چهار مرتبه نیروهای مردمی تمام صفات و رفتار ناپسند را مرتکب شدند( زیاده خواهی، تمامیت خواهی، ستیزه جویی، خودخواهی، بی ادبی، لجبازی، بهانه گیری، نا آرامی، بی تابی، .. )
    لذا فضایی متشنج و پر از درگیری و بی ثباتی بوجود آوردند و در نهایت حکومت مجبور شد به فضای باز پایان دهد.
    جالب اینکه واقعیتی به این روشنی را هیچکس ندیده و قبول ندارد!!!
    ” ” آزادی هم ممکن نیست یعنی پایدار نمی ماند و تازه اگر پایدار هم بماند آن نتایجی که ما تصور کرده ایم حاصل نمی شود ” ”
    اصلأ این فوایدی که ما برای آزادی تصور کرده ایم مطلقأ وجود ندارد و تمامأ تخیل است. والسلام

    [پاسخ]

  8. محسن
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۵:۵۴ | #8

    یکی از دروغهای چندش آوری که از تلویزیون دیدم در فیلم اعدام صدام ملعون بود. موقعی که طناب دار رو انداخته بودند گردنش, دقیقا چند لحظه قبل از اعدام صدام داشت یه چیزایی می گفت که تلویزیون ما جمله هایی قریب به این مضمون رو زیرنویس می کرد:”منو اعدام نکنید, منو نکشید و …” ولی بعدا که فیلم اصلی رو از شبکه العراقیه دیدم, داشت می گفت : “اشهد ان لا اله الا الله”

    [پاسخ]

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۷:۲۶ ب.ظ:

    البته بعدأ شنیدم که به او آمپول آرام بخش زده بودند.
    در هر حال رفتار آرامی داشت .
    به جوانانی که با او بدرفتاری می کردند گفت شجاعت شما این است که با یک اسیر بدرفتاری کنید!!( البته غریب به مضمون )

    [پاسخ]

    مبارز حزب الله(شهید) پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۲:۳۱ ق.ظ:

    یوسفی جان یکی باید همین رو به صدام ملعون می گفت وقتی اسیران جنگی و اسیران عراقی مظلوم رو سر می برید

    [پاسخ]

    تسنيم پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۲:۴۳ ب.ظ:

    ازکجا معلوم شبکه ی العراقیه دروغ نگفته باشه یعنی صداگذاری نکرده باشه آخه برا ی یک عده ای مرغ همسایه
    همیشه غازه.

    [پاسخ]

  9. لازم
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۶:۰۴ | #9

    واقعا غربی ها استاد هستند در فضاسازی رسانه ای و در این راه ظرافت های آشکار و پنهانی دارند . رسانه های ما متاسفانه در بیان حقایق بی ظرافتند و دروغ گفتن هم که بلد نیستند ( منظورم اینه که اگه دروغ بگویند عیان است ). به هر حال آیا الگو گرفتن از غربی ها ( ظرافت داشتن در دروغگویی ) کار خوبی است ؟ گمان نمی کنم.

    [پاسخ]

    مبارز حزب الله(شهید) پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۶:۵۲ ب.ظ:

    حداقل در بیان حقایق و استفاده از عملیات روانی کاش حداقل از حزب الله لبنان یاد میگرفتند(المنار)
    مثالش در مورد قضایای سوریه. بعد از دوماه تقریبا بایکوت خبری شروع به پخش اخبار میکنن که این نشاندهنده ضعف بزرگ سیمای ضرغامی میباشد

    [پاسخ]

    لازم پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۷:۴۰ ب.ظ:

    درسته.

    [پاسخ]

    لازم پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۷:۵۲ ب.ظ:

    مبارز حزب الله چرا دوباره اسمت رو عوض کردی . شهید که اسم قشنگی بود؟

    [پاسخ]

    مبارز حزب الله(شهید) پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۲:۰۶ ق.ظ:

    سلام لازم جان. اخه حزب الله لبنان رو خیلی دوست دارم

  10. احسان
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۷:۵۰ | #10

    با سلام خدمت دوستان
    چند سوال دارم که می خواستم دوستان جواب بدهند.
    ۱-یک رسانه راستگو و صادق در جهان برای من نام ببرید؟
    ۲-اگر به قول دوستان ترجمه غلط سخنان مرسی سیاست نظام است ، چرا شبکه های خبر ، العالم و پرس تی وی سخنان او را تحریف نکردند ؟
    ۳-آیا صدا وسیما اینقدر مبتدی است که نمی داند شبکه های دیگر سخنان مرسی را پخش می کنند و همه از سخنان او مطلع می شوند و باز بیاید در شبکه یک سخنان او را تحریف کند ؟!!!(به نظر من که خیلی بعیده نظر شما چیه)
    ۴-چرا در ترجمه سخنان بان کی مون مشکلی پیش نیامد؟
    ۵-حالا که به قول شما این ترجمه عمدی بوده چه سودی برای این نظام داشته ؟

    البته من نمی خوام این ضعف مترجم و صدا و سیما را توجیه کنم ولی این سوال ها هم برای من پیش اومده ، اخه این اگه سیاست یک نظام باشه که باید فاتحه همچین نظامی را خوند
    التماس دعا …

    [پاسخ]

    لازم پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۶:۱۶ ب.ظ:

    حق با شماست

    [پاسخ]

    مبارز حزب الله(شهید) پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۶:۴۶ ب.ظ:

    در جواب سوال اولتون بله سراغ دارم المنار لبنان متعلق به حزب الله.
    در جواب سوال دومتون حالا عمدی بوده یا نه بالاخره کارهای صدا و سیما کلی هزینه برا نظام داشته. موارد زیاده. یکی هم همین عدم اطلاع رسانی دربازه زلزله اذربایجان که تا نصف روز به تاخیر افتاد. این یکی که عمدی بود(کلی هم هزینه میذاره رو دست نظام) جواب سوال سومتون رو هم در همین قسمت جواب دادم
    جواب سوال چهارتون: مگه قراره دیگه همه ترجمه ها رو اشتباه انجام بده؟؟ این که غیر ممکنه
    جواب سوال پنجتون رو هم میتونید از جناب ضرغامی بپرسید که این همه هزینه برا نظام ایجاد میکنه اونم خیلی بچه گانه

    [پاسخ]

    مبارز حزب الله(شهید) پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۶:۵۵ ب.ظ:

    مثال دیگه کم کاری صدا و سیما در مورد قضایای سوریه. بعد از دوماه تقریبا بایکوت خبری شروع به پخش اخبار میکنن که این نشاندهنده ضعف بزرگ سیمای ضرغامی میباشد.
    درحالی که رسانه ایران باید اول شروع به خبررسانی در مورد سوریه کنه نه اینکه بذاره رسانه های غربی هر دروغی رو در مورد سوریه بگن بعدش سیمای ایران شروع به خبررسانی کنه. چرا که در اینجا ذهن مردم کاملا جهت دار شده توسط رسانه های غربی

    [پاسخ]

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۷:۳۴ ب.ظ:

    بهتره شما شروع کنی به فاتحه خونی! وقتی کسی وارد چرخه اشتباه شد انتظار کار صحیح از اون داشتن بزرگترین اشتباهه!

    [پاسخ]

    مبارز حزب الله(شهید) پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۷:۵۶ ب.ظ:

    و متاسفانه صدا و سیما نشون داده پندپذیر هم نیست.

    [پاسخ]

  11. ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۷:۵۹ | #11

    رسانه های غربی دقیقا در راستای اهداف استعماری خودشان حرکت میکنند و با سردمداران وحشی و خونخوار و استعمارگر غرب هماهنگ هستند . این یعنی تمام رسانه های غربی بدون استثنا دروغگو و حقع باز هستند .

    و اما رسانه های ما وظیفه دارند حقیقت مشکلات جامعه را بگویند و بنویسند چون ملکت ما اسلامیست . . ۲۰ و ۳۰ تقریبا داره حقایق را بازگو میکنه اما کافی نیست .
    اگر رسانه ها مشکلات و ضعفهای مسولین مملکتی و استانی و شهری و ..را دقیقا البته حقیقی بنویسند و بازگو کنند هم اعتماد مردم به آنها جلب میشود و هم مسولین از ترس رسوایی دست از پا خطا نمیکنند.
    رسانه ها رسالتی خطیر و دشوار دارند که باید انجام دهند وگرنه کلاهشان پس معرکه هست .

    برای نمونه : الان در فدراسیونهای ورزشی کشور بدون استثنا باند بازی و فریبکاری و استعداد کشی وجود دارد..
    در سینمای ایران نیز همینطور
    حتی در سازمان سنجش کشور نیز همینطوره …و لا غیر..
    باند بازی در مملکت بیداد میکند و یکی از هزاران دلایل کندی سرعت در پیشرفت می باشد

    اما کدام رسانه جرات دارد بیاد یکی از این مشکلات را بازگو کند ؟

    بعنوان نمونه در فدراسیون جانبازان و معلولین تمام جانبازان تیرانداز را بدون دلیل و بخاطر باند بازی حذف کردند و با اینکه اکثر این جانبازان میتوانستند در ۱۸ رشته تیراندازی در پارا المپیک حضور داشته و مدال بگیرند اما بخاطر باند بازی جناب خسروی وفا حذف شدند ! و فقط دوتا خانم معلول آنهم در یک رشته اعزام شدند !

    وقتی جانبازان این مشکل را با من در میان گذاشتند گفتم رسانه ای کنم و با هر رسانه ای در میان گذاشتم اما هیچ رسانه ای حاضر نشد این خبر را منتشر کند !
    این معضل یکی ازهزاران در مملکت هست .
    نتیجه اینکه تنها چیزی که در مملکت خفه شده است حقیقت است .و رسانه ها هم نون به نرخ روز خور هستند همشون از دم …
    و تنها کاری که از دست امثال من بر می آید خون دل خوردن است .

    اینکه غربیها دروغگو هستند امری طبیعیست اما در مملکتی با حکومت اسلامی چرا باید دروغ جای حقیقت را بگیرد ؟

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۶:۰۶ ب.ظ:

    برای نمونه شما اگر در سایتهای خبری کامنتی انتقاد آمیز و حقیقی و سازنده بر علیه یک امام جمعه یا فرماندار یا استاندار بگذارید نمایش نمیدهند .

    بنده یک مطلب واقعی بر علیه امام جمعه نوشتم آقا داد و بیداد و بگیرید و ببندید واعدام کنید و …….
    و سر انجام نمیدونم چجوری رفتند و فقط اون پستم را حذف کردند …نمیشه آقا نمیذارن
    در این مملکت عده ای جنگ ندید و بسیجیهای بعد از جنگ اومدند سکان را در دست گرفتند و بشدت مشغول باند بازی هستند ..
    یک ۳ هزار میلیارد را گیر انداختند چون ناشی بودند اما هزاران اختلاس و دزدی را کسی نمیبیند …
    خداوند در قرآن به حرمت قلم قسم میخورد
    ن والقلم و ما یسطرون

    [پاسخ]

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۷:۵۶ ب.ظ:

    شجاع تو فقط یه ضربه خوردی اما همون یه ضربه باعث شده که به خودت بیائی! همیشه به من سفارش میشد که (البته از یه جای غیبی) که هوای این شجاع رو داشته باش! شجاع من شروع کردم به جنگل پیمائی از یه جائی بنام (کرت بمرده دشت) در جاده هراز و تا الاشت رفتم(سال ۵۷) یک هفته در جنگل رفتیم و این یک هفته راه پیمائی نظر منو در مورد همه چیز زندگی عوض کرد! چه برسد به تو که در ان حوالی بدنیا امدی ! همیشه سین را دوست خواهم داشت بخاطر ظرافت در انتخابش.

    [پاسخ]

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۸:۰۱ ب.ظ:

    کرت بمرده دشت یعنی دشت مرغ مرده و الاشت محل تولد رضا شاه است . از انجا بطرف گرگان امدیم و با قطار به تهران برگشتیم (موقع کشتار هفده شهریور من در جنگل بودم)

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۶ ب.ظ:

    به مرغ میگیم کرک .بمرده دشت درسته .پس سنتون زیاده که ۱۷ شهریور را دیدین ..مثلا ۵۰ سال

    لازم پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۶:۲۲ ب.ظ:

    بله ، چه واقعیتی رو بیان کردید واقعا ، چه در سینما و چه کامنت هایی که می گذاریم ، حقایق سانسور می شه ، ولی هرزه گویی ها و دیالوگ های لغو بیهوده و بی نتیجه و زشت و زننده که جز ننگ پی آمدی ندارد . عجب ! پس شما هم ضربه خورده اید .

    [پاسخ]

    مبارز حزب الله(شهید) پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۶:۳۹ ب.ظ:

    لازم جان سلام بالاخره موضع خودت رو کاملا مشخص کن برادر عزیز
    راستی می گم داری نقش من رو بعهده میگیری ها. اون اوایل که اومده بودم برا هر کامنتی نظر میذاشتم هر چند کوچیک و در حالی که لازم نبود لازم جان. در ضمن این نظرت با نظر شجاع فرق داشت. ایشون میگه نظرات سازنده انتقادی درج نمیشه نگفت که همش کامنت های لغو هرزه درج میشه که. 8O
    یعنی نظر شجاع اینه که همش نظرات تاییدی و چاپلوسانه درج میشه

    [پاسخ]

    لازم پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۷:۳۳ ب.ظ:

    آها!

    مبارز حزب الله(شهید) پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۷:۵۴ ب.ظ:

    لازم جان من خیلی بهت ارادت دارم ها. انصافا خیلی دوست داشتنی می باشی. مخصوصا دغدت برای انقلاب را می ستایم

  12. ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۸:۱۴ | #12

    بنظر من اگر صداقت در رسانه ها وجود داشته باشد کسی جرات نمیکند خطا کند . در رابطه با دزدان ۳ هزار میلیاردی نه قیافشونو نشن دادند و نه اسمشونو هی میگفتند الف و ب و میم و دال و …
    خوب که چی ؟ اگه دزد هستند بذار ملت بدونند .بذار تمام در و همسایه بدونند و آبروشون بره که حقوق مردم را پایمال کردند .این کاملا غلط است حتی اگر قانون باشد ایراد دارد .

    اوایل اقلاب مجرمین را در ملا عام شلاق میزدند که خیلی عالی بود و طرف یا می بایست از اون محل و شهر فرار کنه و یا دیگه سمت خلاف نره اما الان نه …

    تلویزیون ما اگه در غرب یکی خلاف کنه و آدم بکشه و یا ….را چند بار در بوق وکرنا میکنند اما در مملکت خودمون آقازاده ها دارن میلیاردی خلاف میکنند و کسی خبر نداره .

    حکومتی که اعتماد مردم را بدست بیاورد یقینا دائمی خواهد شد و حکومتی که به مردم دروغ بگوید به مشکل بر میخورد
    مردم وامداران و پایه های اصلی نظام هستند اینرا رهبری عزیز و امام عزیز بارها تذکر دادند و گفتند ..لذا رسانه ها وظیفه دارند حقایق را منعکس کنند .

    حالا تو بگو من دارم برای کی این حرفها را میزنم وقتی دستم بجایی بند نیست …!

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۱۵ ق.ظ:

    “”بنظر من اگر صداقت در رسانه ها وجود داشته باشد کسی جرات نمیکند خطا کند . در رابطه با دزدان ۳ هزار میلیاردی نه قیافشونو نشن دادند و نه اسمشونو هی میگفتند الف و ب و میم و دال و …
    خوب که چی ؟ اگه دزد هستند بذار ملت بدونند .بذار تمام در و همسایه بدونند و آبروشون بره که حقوق مردم را پایمال کردند .این کاملا غلط است حتی اگر قانون باشد ایراد دارد .””
    برادر من این گفته شما صحیح نیست چون اولا این حکم شرع است دوما با نشان دادن چهره غیراز بین بردن آبرو فرد و بستن هر گونه راه برگشتی آبرو خانواده فرد که شاید بی تقصی باشند هم می رود
    اتفاقا این مورد تاکید حضرت آقا است که باید اجرایی بشه الحمدالله اسلام ۱۴۰۰سال پیش این رو گفته اما غربی ها چند ساله که به این رسیدن

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۳۴ ب.ظ:

    این کجاش تاثیر داره ؟

    اونایی که اعدام میشن چی ؟ خانواده اشون آبروشون نمیره ؟
    اگه اینطوره پس چرا اراذل و اوباش را روی ماشین سوار کرده و در شهر میچرخانند ؟

    اینم حکم اسلامه ؟
    نه برادر این قانون ماست که ایراد داره وگرنه اسلام میگه دست دزد باید قطع بشه ..تا حالا دست چندتا دزد قطع شده ؟ من که ندیدم

    [پاسخ]

  13. ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۸:۴۶ | #13

    خیلی بده که خودمون باعث ضایع شدن خودمون می شیم!این همه از ابعاد سیاسی سفر مرسی جار زدیم بعد یه ترجمه غلط تمام بنیان های منطقی تحلیل هامون رو زیر سوال برد!
    .
    /
    “آقای کارگردان! می شود با هم روراست باشیم؟”(درحد یک گشت برای ارشاد)

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۷:۰۷ ب.ظ:

    مرسی را زیاد بزرگش کردند . مرسی جزو اخوان هست و با اخوان سوریه که مخالف بشار هستند افکارشان یکیست و ارتباط تنگاتنگی دارند و همه میدانند مرسی موضعش چیه .حالا این که تحریف کردن نداشت ..بذار بگه..هر کسی آزاده که چه نظری داشته باشه .

    مرسی هم یکی مثل یاسر عرفات میشه حالا ببین کی اینو گفتم . تو وبلاگم هم همون روز که رای آورد یه پستی با عنوان “مرسی یا مورسی” (کد مورس) زدم

    [پاسخ]

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۸:۱۳ ب.ظ:

    چقدر قشنگ نوشتی.ترجمه غلط تمام بنیانهای منطقی تحلیلهامون رو زیر سوال برد. و اشاره به گشت ارشاد که من همین چند شب پیش در iranibash دیدم .

    [پاسخ]

  14. ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۸:۵۴ | #14

    سلام؛
    البته نمیشه گفت تمام ابزار، تکنولوژی، قدرت و ثروت دست اونهاست؛ بعضی از ما همین داشته هامون رو باور نداریم!

    [پاسخ]

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۸:۱۴ ب.ظ:

    کم کاری از ماست!

    [پاسخ]

  15. ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۹:۴۱ | #15

    چرا دولت عدالتخواه را دیر شناختیم؟
    چون فکر می کردیم که تمام حرفهای مخالفین اشتباه است.
    وقتی که شما فکر می کنید تمام رسانه های جهان دروغ می گویند تمام مخالفین داخلی هم حرفهایشان خلاف واقع است، شما تنها می شوید.
    تازه اگر خودتان به تنهایی واقعیت را پیدا کنید و برحسب اتفاق این واقعیت را رسانه های خارجی یا مخالفین داخلی هم بگویند شما بلافاصله در باورهای درست تان تجدید نظر خواهید کرد.
    این حالت بی اعتمادی به همه، خیلی مضر است.
    پیدا کردن واقعیت کار ساده ای نیست.
    ما نباید تمام رسانه ها را نفی کنیم بلکه با هوشمندی باید به آنها توجه کنیم و در همه جا بدنبال یافتن حقیقت باشیم.

    [پاسخ]

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۸:۲۸ ب.ظ:

    این تنها کامنتی است که از شما به تمام قبول کردم!

    [پاسخ]

    صفری پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۳:۱۱ ق.ظ:

    سلام:
    بحث بر سر رسانه بود اولا
    دوما اینکه کی گفته ما فکر میکنیم همه دروغ می گن؟
    سوما هر کشوری برای خودش هدفی را تعریف کرده (اقتصادی ، سیاسی ، فرهتگی و …) و برای رسید به اون برنامه ریزی میکنه. حالا در این مسیر باید با چالشهای پیش رو برخود منطقی داشته باشه. برخی از چالشها بدلیل عدم برداشت صحیح در زمان برنامه ریزی منطقی هستند و باید تاثر داده شوند ولی برخی طراحی را نابود میکند و باید مقابل ایستاد. و البته جزئیات بیشر در جای خودش نوشته می شود.
    انشاالهه گرفته باشی!!!!!!! :idea:

    [پاسخ]

  16. سیدنوید
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۲۱:۰۲ | #16

    در برنامه راز که فکر کنم ۵ شنبه پخش شد نکته جالبی درباره سوریه شنیدم
    خبر این بود : سفیر سوریه در فرانسه از نظام سوریه جدا شد
    تازه جالب تر از این این بود که یک نفر با عکس خانم وزیر و با لهجه شکسته فرانسه ای بیانیه ای خوند و اعلام برائت کرد و تمام شبکه ها به نقل از فرانس ۲۴ اون رو پوشش دادند اما بعد از چند دقیقه خانم سفیر به طور مستقیم روی تلویزیون سوریه با مردم صحبت کرد و اون رو تکذیب کرد اما این تکذیب منتشر نشد و بعضا اگر منتشر شد فقط در حد زیر نویس
    نکته دیگه ای که می خوام بگم برمی گرده به سال ۸۸ و قتل نداآقا سلطان
    خیلی جالبه در عرض یک ساعت یک میلیارد نفر اون رو می بینند اما در قتل های مشابه در کشورهای دیگه که حامی استکبار غرب هستند این عدد شاید به صد میلیون هم نرسه یا حتی به میلیون
    حرف من اینه که رسانه آزاد الان با این دنیا و این نحوه برخورد تحقیرآمیز غرب با ملل لااقل در ایران اشتباه است
    به چند دلیل
    ۱- خبرگزاری یا مولد است یا مصرف کننده و رسانه آزاد چقدر می تواند مولد خبر باشد پس بیشتر مصرف کننده است و در این مصرف کننده ای دیگر نمی تواند نتیجه ای نگیرد که رسانه های غرب می خواهند و آزادگی اون از بین می رود
    ۲- خبرگزاری مسلما نیاز به مسائل مالی دارد و معمولا باید در جایی ورود کند که پول باشد و اگر این پول از طرف غرب هم تامین شود چه بدتر و این آزادگی تداوم نخواهد داشت
    ۳- در دنیا امروز که یک خبر به صورت بوق تبلیغاتی پخش می شود محور اسلام ناب نیاز به همصدا دارد تا صدایش را از بین صداهای گوش خراش به مردم برساند
    به نظر من بهترین کار دولتی بودن و یا وابسته بودن رسانه به دولت و حکومت است و مردم باید اطمینانشان جلب شود به نحوی که موضوع رسانه بی طرف خودبخود منتفی شود البته در ایران متاسفانه موفق عمل نکرده ایم و در این زمینه از دشمن عقب هستیم اما خب گاها بارقه های امیدی لااقل در من زنده میشود
    یاعلی

    [پاسخ]

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۹:۴۹ ب.ظ:

    خب خوب است که با من در مورد زمینه فرهنگی در مواجهه با غرب هم نظر هستید! اسرائیل اکنون خود را کشوری صاحب دمکراسی نشان داده که کشورهای عقب مانده خاور میانه با ایده و لوزی های اجق وجق خود انرا بر نمی تابند! خبر رسانی نیز یکی از ان موارد است. اگر بخاطر داشته باشید شبکه الجزایر در برهه ای نزدیک به سه سال پیش گوی رقابت را از دست خبر گزاری های خارجی ربوده بود و همه حواسها به سوی الجزایر معطوف شده بود! اسرائیل برای یاوه گوئیهای فعلیش نیاز مبرم به جلب افکار عمومی جهان دارد و همچنین امریکا که نیاز مبرم ایشان برای تحرکات دد منشانه اینده اش جلب افکار عمومی جهان برای حمله به ایران است!! حمله به کشورهای خاور میانه بخاطر موقعیت استراتزیکی منطقه است که به تاخیر می افت نه بخاطر ترس از سلاحهای رعب انگیز ما ! در این قسمتهای اخر خیلی شلوغ و پلوغ نوشتم که فقط خودم میفهمم اما امید ان دارم که دیگران نیز مغز حرف را در اورند و اگر نتوانستند بپرسند تا جواب دهم.

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۰۶ ب.ظ:

    بله مطمئننا تسخیر اذهان مردم بهتر از هزاران بمب اتم است و معایبی هم برای کسی که تسخیر می کند ندارد البته اگر با دروغ باشد باز ضررش خیلی زیاد است تا جایی که طرف پشیمان می شود که چرا از بمب اتم استفاده نکرد
    بحث عدم حمله آمریکا و اسرائیل به نظر من بخاطر دو نکته است یک عدم همراهی مردم منطقه با آنها در عوض همراهی مردم با ایران دو ترس از اقدام نظامی ایران که این هم نکته ای است که نباید از آن غافل شد

    [پاسخ]

  17. akbar
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۲۳:۴۷ | #17

    مستندی زیبا از شبکه نصر درباره راشل کوری که به دست اشغالگران رژیم صهیونیستی کشته شد
    http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?cid=13&lid=6864

    [پاسخ]

  18. ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۰:۳۰ | #18

    هدی اقا سلطان در پرتگاه دوزخ
    http://sadegh313.blogfa.com/post-165.aspx :mrgreen:

    [پاسخ]

  19. Saeed
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۸:۱۴ | #19

    من یک سوال صادقانه دارم و انتظار دارم دوستان بدون اینکه به من اهانت کنند یا ساده لوح بخوانند راهنمایی کنند:
    من تقریبا ۱۰ سال هست که طیف بزرگی از روزنامه ها ، وب پیجها حتی وبلاگ های خبری را مرور میکنم. از رجا نیوز و الف تا بی بی سی تا همین آهستان.
    یک نکته صادقانه این هست که تا کنون هیچ کدام از رسانه های خبری به اندازه وب پیج بی بی سی فارسی اعتماد من را جلب نکرده اند.
    استدلال دوستان مخالف بی بی سی را شنیده ام، مثل اینکه بی بی سی از دولت انگلیس پول دریافت میکند، و بنا بر این در جهت منافع آنهاست یا در جریان کودتای علیه مصدق رمز آغاز کودتا از آنجا پخش شد و غیره. به هر حال من نوع دروغ و قلب واقعیات که در رسانه ملی، یا کیهان، یا رجا نیوز، یا سی ان ان، وب پیج های سبز یا پست های بالاترین دیدم در وب پیج بی بی سی صادقانه ندیدم.
    میدانم اینجا دوستانی هستند که سخت مخالف این موضوع هستند، میخواستم اگر در این مورد موارد مصداقی سراغ دارند، یا یک مرجع قابل اعتنایی میشناسند که این موارد را ثبت کرده هست به این جانب معرفی کنند.
    کاملا صادقانه میگویم که اگر من موارد مستندی ببینم در اعتمادم به بی بی سی وب پیج فارسی تجدید نظر میکنم. البته باید بگویم که من هیچ گاه شبکه تلوزیونی بی بی سی فارسی را ندیدم، و در مورد آن نظری ندارم.

    [پاسخ]

    لازم پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۸:۴۰ ق.ظ:

    در نظر بگیرید که وب پیج فارسی صفحه ای است درباره ی ایران . این صفحه ممکن است همان قدر اخبار ناگفته رو درباره ی ایران بگه که پرس تی وی درباره ی غرب . اما از طرف دیگه تضمینی هم ندارید که همه ی اخبار این صفحه درست باشد . منظورم اینه که احتمالا شما وسیله ای ندارید برای یافن حقیقت اساسی درباره ی هر خبر . لیکن به طور کلی بی بی سی در انتخاب خبر و تفسیری که برای آن در نظر می گیرد بی صداقتی به خرج می دهد نه در خود خبر.

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۸:۴۲ ق.ظ:

    سلام اگر واقعا خواهان چنین امری هستید مستند چشم روباه رو حتما ببینید
    این مستند تولید پرس تی وی است که با زیر نویس وجود دارد فقط دقت کنید که اسم مستند چشم روباه است نه چشم روباه کور شد که در واقع مال واکنش بی بی سی است
    حقیقتا این مستند خیلی حرفه ای ساخته شده و برای من که خیلی تاثیربرانگیز و مفید بود و از این استدلال های آبکی هم ندارد با مصداق و استدلال صحبت می کند
    اگر دیدید حتما نظر خودتون رو به من بگید

    [پاسخ]

    Saeed پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۲:۰۵ ب.ظ:

    واقعا هستم. چون از طرفی بی بی سی بر اساس تجربه مورد اعتماد من هست، از طرفی اینکه این رسانه توسط دولت انگلیس تامین مالی میشود قابل انکار نیست، ایندو در حال حاضر برای من تناقض دارد.

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۷:۱۵ ب.ظ:

    امیدوارم حتما ببینید
    واقعا جای پخش چنین مستند قوی در صداوسیما است نه پرس تی وی
    نظرتون حتما برای من مهمه فراموش نکنید
    یاعلی

    صفری پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۳:۲۶ ق.ظ:

    یه داستان قدیمی هست میگن مال رضاخان هستش بخون شاید جوابت را گرفتی!
    یه روز رضا خان برای بازدید از یک مانور (ظاهرا) میره .
    می بینه یگان توپخانه اتش نمیکنند
    همینطور دست رو دست گذاشتند تماشا میکنند فرمانده یگان را احضار میکنه ازش می پرشه چرا شما شلیک نمیکنید ؟
    فرمانده میگه :سرم فدای قدوم همایونی به هزار و یک دلیل!!
    رضا خان میگه یکی از اون هزار و یک دلیل را بگو.
    فرمانده میگه اول اینکه گلوله های توپخانه هنوز نرسیده!
    رضا خان میگه خوب بسه دیگه نمیخواد بگی!
    حالا دوست من آیا اینکه حکومت ملکه فاسد انگلیس که در دموکراسی حتی در ایرلند پاسخگوی هیچ نهاد رسمی و غیر رسمی نیست هزینه تاسیس یک شبکه خبری فارسی را میده خود دلیل بر مشکوک بودن اخبار آن نیست؟
    البته اگر آگاهی کافی باشد بد نیست آنسان تمام رسانه ها را رسد کند تا بصیرت وبیشتری در امور بین الملل پیدا کند و با احتیاط باید به دشمن نظر کرد .! :idea:

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۱:۳۱ ب.ظ:

    از صداقت بی بی سی گفتید همین قدر می دانم که بنده ناخودآگاه تنها کانالی را که می بینم بی بی سی است ( روزانه حدود بیست دقیقه ) و هیچ تمایلی به دیدن سایر کانالهای مشابه ندارم .
    . . .
    بلاخره تکلیف ما در مقابل رسانه های خارجی چیست؟ حرفهایشان را باور کنیم یا نکنیم؟ حرفهای بی بی سی درست است یا خیر؟
    یاد حرفی از رضاخان افتادم.
    به دانشجویان اعزامی به اروپا گفت: همه چیز آنجا را یاد بگیرید اما نظام سیاسی آنها در اینجا قابل اجرا نیست.
    کانالهای خارجی هم همه حرفهایشان درست است بغیر از آنجایی که مردم را به آزادیخواهی و دمکراسی طلبی تشویق می کند.
    بزرگترین ضرر بی بی سی آن است که همه را به آزادیخواهی، دمکراسی طلبی و مبارزه با استبداد دعوت می کند.
    حتی وقتی اخبار می گوید از عباراتی استفاده می کند که به همین منظور است.
    از نظر آنها حکومتی خوب است که برخواسته از آرای مردم باشد و آزادی سیاسی هم وجود داشته باشد و بقیه حکومتها را محکوم می کنند. این حرف شان درست نیست اما رفتاری بدتر از این نیز دارند:
    بین حکومتهای استبدادی هیچ تفاوتی قائل نمی شوند!!
    مثلأ هیچ تفاوتی بین بن علی که بالاترین رشد اقتصادی منطقه را داشت و ظرف ۲۴ ساعت از قدرت کناره گیری کرد با قذافی قائل نیستند و متاسفانه همین نوع تفکر را به مردم ما هم منتقل کرده اند.
    رادیو بی بی سی فارسی از سال ۱۳۲۰ شروع بکار کرد و از همان روز اول کلمه دیکتاتوری را توی زبانها انداخت.

    [پاسخ]

    بئاتریس پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۵:۵۲ ب.ظ:

    بی انصافی نکنید آقای غلامعلی… حتی عوام هم کسی مثل بن علی و مبارک رو با جلادهایی مثل قذافی و صدام یکی نمی دونند. مردم خود اون کشورها هم همین طور هستند. کاری که با قذافی کردند رو مقایسه کنید با سرنوشت عوامل حکومت مصر و تونس. حتی یک نفر هم توی این کشورها به جرم کارهاشون قبل از انقلاب اعدام نشده.
    نمی دونم شاید عوامی که دور و بر شما هستند با عوامی که دور ما هستند فرق می کنند. فکر می کنم شما جایی غیر از تهران زندگی می کنید نه؟ در هر صورت مردم همه جای ایران مثل هم فکر نمی کنند. به همین دلیل متاسفانه طبقه متوسط شهرهای بزرگ ایران مثل تهران و تبریز و اصفهان و شیراز هم به آتش جاهای کمتر توسعه یافته ایران دارند می سوزند.

    [پاسخ]

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۶:۴۵ ب.ظ:

    آقای زیباکلام اخیرأ مطلبی نوشته با عنوان ” داستان مشروعیت رییس جمهوری ” و در آن چنین نوشته است (تجربه ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد از جهاتی به مراتب تلخ تر از تجربه هاشمی و خاتمی از آب درآمد. )
    مصداق عرض بنده در داخل کشور تفاوتی است که بین هاشمی و خاتمی و احمدی نژاد قائل می شوند.
    . . .
    اگر با سنگ توی سر من بزنند کمتر درد می گیرد تا اینکه هاشمی و احمدی نژاد را در سطح قرار دهند و بگویند ” هر دو ایراد داشتند” یا ” هر دو اشتباهاتی داشتند ” یا ” هردو خوب نبودند ”
    همین روشنفکران بی فکر هاشمی را نفی می کنند بخاطر اینکه در آن دوره فضای باز سیاسی وجود نداشته!!
    واقعیت این است که در جامعه ما هر چیزی کمتر بیست نفی می شود و بین این نفی شده ها دیگر هیچ تفاوتی قائل نیستند، درست همان کاری که بی بی سی می کند.
    . . .
    دیدید عرایض بنده آنقدر که شما فکر می کنید کم عمق نیست.
    همیشه جوینده باشید تا به حقیقت برسید.

    بئاتریس پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۷:۰۰ ب.ظ:

    درباره هاشمی و اینکه اصلاح طلبان در حقش جفا کردند کاملا با شما موافق هستم …اما قبول کنید که عوام در مناطق مختلف کشور با هم فرق می کنند … یادتون نره که هاشمی هم سال ۸۴ ۱۰ ملیون رای آورد که عدد کمی نیست … اونها هم عوام بودند.

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۷:۳۱ ب.ظ:

    حناب سعید
    میشه بفرماییداین بی بی سی صادق شما که اخبار فتنه ۸۸ و الان اخبار تروریستهای سوریه را با راست و دروغ لحظه به لحظه اعلام میکنه اما از بحرین چیزی نمیگه و نمونه آخر در اجلاس تهران بجای پوشش خبری داشت در باره عروسک الاغ کلاه قرمزی تحلیل میکرد ؟

    البته اینها نمونه ای از هزاران است .میشه بگی ؟

    [پاسخ]

    Saeed پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۷:۱۲ ب.ظ:

    من چی بگم؟ من از شما کمک خواستم. من از بی بی سی هیچ حمایتی نمیکنم. میگم تا حالا به تجربه به اخبار آن اعتماد بیشتری دارم. کاش به صدا سیمای خودمون اعتماد داشتم. ولی چه کنم که هیچ وقت صدا سیمای خودمون هم چین اجازه به من نمیده.
    رسانه های اصولگرا هم همینطور. یک بر مقاله ای از اکونومیست به انگلیسی خواندم. بعدا ترجمش را در رسانه های اصول گرا دیدم. به طرز شرم آوری مقاله را تحریف کرده بودند.
    رسانه های سبز هم همین مشکلات را دارند.
    مرسی از مثال بحرین. همینطور اجلاس سران نم. بازم مثال بیارید.

    [پاسخ]

  20. با بک
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۰:۳۸ | #20

    ۱- صدا و سیما یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی است و سیاستهایش در سطح کلان تصمیم گیری می شود و رئیسش هم توسط مقام عظما انتخاب میشه. هرچی تو صدا و سیما هست نشانگر طرز فکر و سیاستهای کلان حکومته. مانند همین نگاه قیم مآبانه به مردم.
    ۲- اینکه بسیاری مکتبی های ذوب در ولایت بشدت از صدا و سیما انتقاد میکنن نشانگر ریاکاری نظام اسلامی و همچنین کم شدن مشروعیت و اقتدار دستگاه حاکمه است.

    [پاسخ]

    بئاتریس پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۷:۰۲ ب.ظ:

    ذهنشون فلج شده متاسفانه …

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۹:۰۷ ب.ظ:

    جناب پاتریس
    فعلا ذهن جنابعالی فلج شده که عاشق رژیم تروریست صهیونیستی هستی در حالی که مردم جهان از این رژیم کودک کش بیزار می باشند

    [پاسخ]

    تسنيم پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۲:۵۹ ب.ظ:

    مشروعیت واقتدار کحکومت اسلامی ما با ۴تا انتقادوتعریف وتمجید داخلی هاو خارجی ها ازبین نخواهد رفت اولا مشروعیت حکومت اسلامی ازجانب خداست دوما مقبولیت حکومت اسلامی همین بس که در انتخابات چه ریاست جمهوری وچه انتخابات دیگر مردم پرشور شرکت می کنند ودرصد بالایی را تشکیل می دهند حال راهپیمایی هاکه جای خود دارد پس لطفا برای ازبین رفتن حکومت اسلامی دلتان را صابون نزنید ۳۱سال گذشت حرف های تکراری باعث خسته شدن دشمنان هم شده است.

    [پاسخ]

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۹:۵۲ ب.ظ:

    ۳۱سال!!!! بنظرم خواب تشریف دارید!

    [پاسخ]

    صفری پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۳:۳۳ ق.ظ:

    ظاهرا خیلی با تشکیلات حکومت در ایران آشنا نیستی؟
    البته زیاد هم مهم نیست !
    ولی صدا و سیما شورای مدیریت داره و حضور بعضی عناصر نچندان موافق با امام خامنه ای دلیل آزادی اندیشه در این رسانه میباشد البته میدانم شما با این هم مخالفی!
    ظاهرا شما خیلی درگیر رسانه های صهیونیتی میباشی که کلمات و گفتارتان شبیه به نوشته های سایت وزارت خارجه رژیم غاصب هستش؟
    خدا هدایتتان کند و … :idea:

    [پاسخ]

  21. نادعلي مجد پناهي
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۶:۲۰ | #21

    به نام خدا
    با سلام. رسانه ها در دست رهبران هر جامعه هستند(بسته به شکل توزیع قدرت). لازم هم نیست که مرتب ثابت کنیم رسانه های دیگر(مثلا غربی) بدخواه و دشمن ماهستند و ال هستند و بل هستند. ملت خودش می داند و می فهمد که چی به چی هست. کار ساده این است که مدیران و رهبران ثابت کنند خیرخواه مردم و دوست آنها هستند. بقیه درست می شود.
    آقای حسینی واقعا می توانند این مسئولان ما؟
    اشتباه نشود. منظور من رهبری و رییس جمهور و این قبیل نیست. بروید(یا بیایید) ببینید مردم در مواجهه و مراجعه با ارباب قدرت و ثروت و آن یکی(!) با چه گرفتاری و تحقیر و سوئ استفاده ای مواجه هستند. چه فایده دارد که ما تئوری بدجنس بودن رسانه های استعماری را تشریح و توضیح دهیم درحالیکه در ذیل قدرت حاکمه عده ای اقازاده و خانه زاده و جزآن به تحمیق و تحقیر و بعضا غارت مردم معمولی مشغولند.
    شما اراده ای برای ارتقا یا بازیافت کرامت انسانی مردم از چنگ اینان می بینید؟ ایا در وضع حسینقلی خانی فعلی همه بطور یکسان گرفتاریم؟ یا حداقل به قدر ضعف و قدرتمان گرفتاریم؟ یا عده ای از نزدیکان و اقربا و نوکران در هر وضعیتی می برند و می خورند و برای هفت پشت و قبیله شان ذخیره می کنند و به عنوان اینکه آزادی هست هرکاری (دقیقا هرکاری) می کنند و علیه هرکسی حرف می زنند و اگر گند یکی شان اجبارا دراید با ف میم و ب ت چ مطرح می شوند و عده کثیری فقط دچار زحمت اند. با اضطراب و یاس دست به گریبانند. آخر اگر کشور واقعا دچار دشمن شود چه کسی باید مقاومت کند؟ حضرات اندرزگو و خطابه سرا که حتی یک سایز هم کم نکرده اند. ملت تحمیق شده و تحقیر شده و دهان بسته و قلم شکسته می تواند مقاومت کند در قبال آن هیولایی که شما وصف می کنید؟

    [پاسخ]

    نادعلي مجد پناهي پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۱ ۸:۲۰ ب.ظ:

    به نام خدا
    با سلام. البته به مصداق خود گویی و خود خندی باید این نکته را بر عرایضم ببیفزایم که به نظر من در کشورهایی مانند کشور ما، مسئولان و مدیران هیچ حقی در رسانه ندارند و صرفاباید توصیح دهنده و پاسخگو باشند(میدانم! زرشک و زهی خیال باطل واین چیزها!) دلیلش هم این است که حضرات برروی انفال خوابیده و دستی گشاده در هزینه کردن در هرجا و هرکس دارند. پولی از مال مردم در اختیارشان هست و پاسخگوی مردم نیستند. رسانه ها هم شده است محل تحمیل چهره های عبوس و پر از تکلف شان که بیایند و هردم ژست مشغول بودن و خسته بودن و مرجع بودن و این قبیل را بخود بگیرند و متوقع تکبیر و هلهله هم از سوی ملت ابنک به شدت منفعل باشند.
    چه رسد به اینکه امثال ضرغامی و شریعتمداری و مسیح مهاجری و وغیذه وغیره هایی که می دانید بخواهند تصمیم بگیرند چه باید گفته شود و چه نباید گفته شود.
    اهانت نیست ترا بخدا؟ تلخ و ناگوار نیست؟ آدم از حیرت و خشم دیوانه نمی شود؟
    حالا امید حسینی عزیزم. این فرزند خاک زیبای گیلان توقع دارد که رسانه هایی که درواقع مشاطه خانه خلوت مدیران اند تا به ضرب اشعاری که امثال اقای شریعتمداری می سرایند (ترابخدا مقاله امروزش را درباره ارز و سکه بخوانید. ببینید چقدر شعور مردم را دستکم گرفته است و همه ما اهانت کرده است) با آن پوزیسیون مضحکشان که یک وقت مثلا بسیجی اند یک وقت اصلاح طلبند یکوقت در مراسم دع و نماز مشغول اشک ریختن اند یک وقت پای سخنرانی مقام معظم رهبری دارند یادداشت بر می دارند(فکر کن! طرف خودش دولتی است دارد جلوی دوربین از فرمایشات رهبری یادداشت بر می دارد!)
    خلاصه امید توقع دارد این حضرات صادق هم باشند. صمیمی هم باشند. حقوق های میلیاردی بگیرند و اقوام و نوکر و غیره شان از درب و دیوار مشاغل و مناصب و امتیازات اقتصادی و آموزشی برخوردار باشند و اینها بیایند درباره مبارزه با استکبار و استعمار که احتمالا نمی دانند با چه الفابتی نوشته می شود سخن برانند و در رسانه بدرخشند.
    آووووووو….. واقعا که.

    [پاسخ]

  22. بئاتریس
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۷:۵۵ | #22

    آقای حسینی شما که درباره همه مسائل از حجاب دخترهای مردم گرفته تا فیلم جدایی نادر از سیمین احساس مسئولیت می کنید جالبه که درباره له شدن مردم زیر بار فشار اقتصادی هیچ چیزی نمی گید … مهم نیست زیاد؟
    یاد سالهای آخر ریاست جمهوری خاتمی به خیر که رسیدگی به معیشت مردم تکیه کلام همه صحبت های مقام رهبری بود … اقتصاد اون موقع رو مقایسه کنید با اقتصاد الان و واکنش رهبری و اصولگرایان رو اون موقع با الان …

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۷:۲۷ ب.ظ:

    جنابعالی که بقول خودت اونور آب هستی و مشکلی نداری پس زحمت نکش واسه مردم دلسوزی نکن

    [پاسخ]

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۷:۲۱ ق.ظ:

    اینکه آقای حسینی به اقتصاد و سیاستهای کلان نمی پردازد از جهاتی نکته مثبتی برای ایشان است نه منفی.
    سیاستهای کلان کشور قابل دفاع نیستند و دفاع از آنها گناه بزرگیست و آقای حسینی هم بلاخره کم و بیش باید ملاحظاتی را رعایت کند لذا چاره ای ندارد جز اینکه اصلأ به این موضوعات نپردازد.

    [پاسخ]

    احسان پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۱۴ ب.ظ:

    بئاتریس
    با سلام
    “یاد سالهای آخر ریاست جمهوری خاتمی به خیر که رسیدگی به معیشت مردم تکیه کلام همه صحبت های مقام رهبری بود …” خب این که خوب نیست یعنی دولت خاتمی به فکر مردم نبوده یا اوضاع معیشتی این قدر بد بوده که تکیه کلام همه صحبت های ایشان این بوده یا چیز دیگه ای منظورتون هست ؟
    در دولت احمدی نژاد بزرگترین جراحی اقتصادی انجام شده که هیچ دولتی جرات انجام همچین کاری را نداشت خب مسلما هر جراحی ای دردی هم داره و بعد از چند وقت خوب می شه حالا چند سال صبر کن می بینی اوضاع اقتصادی ایران را و تاثیر همچین طرح بزرگی را تازه ایران زیر بار بدترین تحریم ها قرار داره که هیچ دولتی همچین وضعی نداشته مطمئن باش هر دولت دیگه ای بود به راحتی تسلیم می شد همچنانکه در دولت خاتمی زیر بار حرف زور می رفتیم و طرح سازش را پیش می گرفتیم !!!
    راستی در دوران خاتمی هم اوضاع اقتصادی جهان این قدر آشفته بود یا نه ؟
    http://econews.ir/fa/news/179317/بحران_اقتصاد_جهانی_به_دیوار_چین_هم_رسید

    http://econews.ir/fa/news/179315/بی_خانمانی_در_انتظار_میلیون_ها_آمریکایی

    http://www.shafaf.ir/fa/news/136814/ادامه-گسترش-دامنه-بحران-اقتصادی-اروپا

    التماس دعا …

    [پاسخ]

    تسنيم پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۳:۰۳ ب.ظ:

    واقعا یاد اون حرف های مزخرف خاتمی توی دانشگاه تهران بخیر اون هم آخر عمر دولتش که چه افتضاحی به بار آورد . ازاقتصاد اصلاحات خواهش می کنم حرفی نزنید که خودشون هم به اعتراف رسدند که هیچ برنامه ریزی برای اقتصاد مملکت نداشتند وحتی درمجلس هم سیاست اقتصادی شون معلوم نبود که چی هست :lol::lol:

    [پاسخ]

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۷:۱۱ ب.ظ:

    بزرگی گفته :
    تشخیص خوب از بد نشانه فراست نیست.
    حیوانات هم میدانند که آب خوب است و آتش بد.
    تشخیص بد از بدتر نشانه دانایی و فراست است.

    [پاسخ]

    لازم پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۷:۲۵ ب.ظ:

    چه می گویید جناب ! همان تشخیص خوب از بد هم هنر بزرگی است .

    محمد پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۱ ۱:۱۹ ق.ظ:

    باز خدا پدرش رو بیامرزه که اخر عمر دولتش یه افتضاح به بار آورد!
    دولت محبوب شما که ۷ ساله پی در پی در حال افتضاح به بار آوردنه! فعلاً هم
    که اصولگرایان با بصیرت مسابقه‌ی بدگویی از احمدی‌نژاد راه انداخته‌اند …

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۲۶ ق.ظ:

    تسنیم جان ممکلت ما هر چی الان داره از سر صدقه همون آقا و طرح های اقتصادی اون موقع است و گرنه الان که ۸ ساله سرمایه ممکلت فقط در حال پخش پول و توزیع سیب زمینی و ساخت موشک و و بمب و توزیع پول در کشورهای آفریقایی و آسیایی دوست و برادر و همچنین پول مفت به بسیجیی های بی هنر دادنه .
    عسلویه سالهاست که در زمان این دولت کریمه فعلی خوابیده بود و حالا یکی دو ساله تکون خورده که دیگه فایده نداره.
    طرحهای پتروشیمی و فولادی و صنعتی تمام از برکت وجود خاتمی در ایران شورع شد و پا گرفت.اونهم با نفت ۸ تا ۲۵ دلار نه ۱۰۰ دلار!
    واقعا شاخص فلاکتی که ما الان داریم شاید با زمان جنگ جهانی دوم و حکومت رضاخان قابل مقایشه باشه!

    [پاسخ]

  23. شهاب
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ در ۲۱:۰۰ | #23

    بئاتریس انگار گوش هات مشکل داره، یه چکاب برو ،چون فکر می کنم آقا در همین دیدار آخر بارها به دولت راجع به مشکلات معیشتی مردم تذکر دادند.و خواستند که حل بشود.

    [پاسخ]

  24. حيران
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۸:۴۴ | #24

    این مطلب هم درباره اخبار رسانه ملی است و به نظرم جالب است:
    http://darheirat.blogfa.com/post/79

    [پاسخ]

  25. سین
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۱:۳۳ | #25

    آقای آهستان از واکنش طولانی در مقابل متن تان می گذرم چون حرف اش درست اما قدیمی است. اکسپایر شده و نوشدارو بعد از مرگ سهراب است. واکنشی است و نه کنشی. از جنس رقص عروس رقص بلد نیست می گه دیوار کجه است. چیدمان و سر وضع خیلی روبراهی دارد. و همین روبراهی بیش از حد آن را شبیه جزوه هایی کرده که دانشجویان ترم یک خبرنگاری از روی دست استادی نوشته اند که برای تدریس نقس و کیفیت رسانه در عصر حاضر فقط و فقط یکبار به خودش زحمت سرچ در اینترنت و تدوین یک متن نه سیخ بسوزند و نه کباب داده.باید متن شما را برای بیست گرفتن مو به مو حفظ کرد. از یک ابشخور فکری نشات گرفته اما از چشمه فقط یک مشت نوشیده. متن شما تشنه است. تشنه همه جانبه نگری ای که کم دارد. شما از اندیشه کمال جهان عقبید. شما از ترفند و شعبده زسانه ها عقبید. برای همین دم و گوش خرگوش هایتان از پشت دستمال دیده می شود. ضرغامی بلد نیست دست های پنهان عروسک گردانان را از صفحه تصویر حذف کند. در رسانه ی ایرانی مثل همه سایر رسانه های دولتی سطح شعور مخاطب تنزل پیدا می کند. متن شبیه بولتن هایی است که برای مقامات می نویسند. و قصدشان اینست که اول به سلطان قوت قلب دهند که سر شان به سلامت و ال و بل و در انتها یک شکایت کوچک به مقامات. اینطور است که دل هیچکس را نمی لرزاند.
    کاش شما فقط به نوشتن آن عنوان بسنده می کردید .
    “صداقت رسانه‌ای، راه شکستن محاصره رسانه‌ای”
    با اینحال من پیشنهاد دیگری دارم. اگر صداقتی در کار باشد ، مثل فضای پست قبلی ، حتی اگر کوچه زمینی هم بن بست باشد، محاصره از طریق عروج به سمت آسمان گشوده است.
    پس بهتر است به کسانی که به متن شما تکیه می زنند توصیه کنید” صداقت رسانه ای ، راه عدم قرار گرفتن در محاصره رسانه ای”.
    ————-

    و اما برای منتقد عزیز. رفتن تو دیده شد. متاسفم. اما تاثیر حرف ات ، حس ات را کمابیش بر دیگران خواهی دید. این سرخوردگی اینجا هم دارد فراگیر می شود. مانعش فقط شخصیت خود آقای آهستان است که دارد به تبادل نظر در حد توانش تنفس مصنوعی می دهد.

    [پاسخ]

    سین پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۳۳ ق.ظ:

    اولش قصد نداشتم طولانی شود. اما انگار شد.

    [پاسخ]

  26. ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۲:۴۰ | #26

    اگر دامن زدن به غوغای رسانه ها و مقامات غربی و عوامل ضدانقلاب که دنبال بهانه می گردند نبود جا داشت ضرغامی به خاطر این کار زشت محاکمه شود چون اولا کار خیلی زشتی کرد ثانیا اعتبار جمهوری اسلامی رو هم خدشه دار کرد و به کسانی که از سوزش اجلاس عدم تعهد دنبال “جیگر” می گشتند بهانه خوبی داد.
    الان هم بایستی نمایندگان مجلس ازش توضیح بخوان وضمناسیاستهای محافظه کارانه صدا و سیما رو هم مورد انتقاد قرار بدن.
    دیگه داره صبرم لبریز میشه از این رکود و گندیدگی سیما و تقلید از شبکه های آنچنانی و راه اندازی شبکه های استانی و نمایش فیلم های هندی و کره ای و… برای تامین برنامه.آخه کسی که عرضه نداره فیلم و سریال ایرانی سالم تولید کنه چرا باید دنبال گشترش کمی باشه؟

    [پاسخ]

    لازم پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۲:۲۱ ب.ظ:

    باور کنید از این غفلت و بیخبری مسئولان صدا و سیما استفاده های فراوان می شود . بسیاری از برنامه های سیما با همکاری هاو همفکری های پنهانی با آن ” دیگران ” تهیه می شود . بسیاری از فیلم ها و محصولات سینمایی را اگر دقیق تماشا کنید ، این نکته برایتان محرز می شود .

    [پاسخ]

  27. بئاتریس
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۴:۴۴ | #27

    آقای حسینی عزیز. به نظرتون چه ارتباطی با سقوط بی سابقه ارزش پول ملی و خفه خون گرفتن صدا و سیما درباره این موضوع و صداقت رسانه ای مورد ادعای شما وجود داره؟ به نظرتون صدا و سیما به این دلیل ساکت شده که ممکنه مردم یاد حرفهای سابق مقام عظمی بیفتند که می گفت تحریم ها هیچ اثری بر اقتصاد ما نخواهد داشت؟ یا اینکه ممکنه به این موضوع فکر کنند که آیا ساخت بمب اتم ارزش این همه هزینه و به خاک سیاه نشتن کشور رو داره یا نه؟ نظرتون چیه در این باره؟

    [پاسخ]

    متولد 9 دی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۴:۳۶ ب.ظ:

    بئاتریس! من بعد از چند تا نظر مزخرف و توهین آمیزی که گذاشته بودی،کاملا ازت نا امید شده بودم(با عرض معذرت!می دونم که از رک گویی بدت نمی آد :wink: ) اما این نوشته و نوشته بالاییت که چرا رهبری از اقتصاد دم میزد و الان نه،امیدوارم کرد.اینایی که تو می گی،حرفای مهم و قابل طرحیه.به نظرم جزء مهمترین مباحث روزه که دامنه گسترده ای هم داره.من خودم خیلی به اینها فکر می کنم،اما به این نتیجه نرسیدم که اگر نظام،کل قصه هسته ای رو بی خیال بشه،شرایط عوض بشه.به نظرم این حرف رهبر که غرب با اصل نظام مشکل داره،حرف درستیه.یعنی الان ما به یک رفراندوم دیگه درباره اصل نظام نیاز داریم.اما یه رفراندوم واقعی،نه اینکه انتخابات و راهپیمایی ها رو رفراندوم بدونیم!من خیلی مخفی و سانسور شده گفتم که به کسی و جایی برنخوره.عبداله نوری اخیرا پیشنهادی درباره رفراندوم ادامه یا کنسل شدن فعالیت هسته ای به شیوه فعلی رو گفته بود که اصلا تحویل گرفته نشد چون در راستای فلان و بهمان نبود!!

    [پاسخ]

    مبارز حزب الله(شهید) پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۹:۱۵ ب.ظ:

    نه دی جنابعالی در کامنت هایی که ازت مشاهده کردم تا حالا یکی به نعل میزنی یکی به میخ تا نه سیخ بسوزه نه کباب( با عرض معضرت می دونم از رک گویی بدن نمی آد :wink: )

    [پاسخ]

    متولد 9 دی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۳۸ ق.ظ:

    من نه با سیخ کار دارم نه با کباب.خودم رو صرفا در برابر حقیقت عالم مسئول می دونم

  28. ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۵:۰۳ | #28

    ۱۱ سپتامبر، از تراژدی تا واقعیت …!
    بهانه ای بود…
    به هر حال فیلم سینمایی بود که هالیوود خیلی طبیعی درست کرد… .

    با زوایای مختلف
    بروزم

    [پاسخ]

  1. ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۴:۳۰ | #1

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: