خانه > اينترنت, رسانه, شخصي > فیلترینگ بوقی

فیلترینگ بوقی

دیشب خبرگزاری‌ها و سایتهای مختلف از قول فلان مسئول کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه نوشته بودند: بنا به درخواست‌های مکرر مردمی؟! گوگل و جیمیل فیلتر می‌شوند! داشتم با خودم فکر می‌کردم که این درخواست مسخره را ممکن است کدام مردم امضا کرده باشند که بعد از مدت کوتاهی، گوگل و جیمیل فیلتر شدند!

من واقعا معنی این فیلترینگ عجیب و غریب را نمی‌فهمم. یعنی وقتی می‌خواهم یک دلیل و یک توجیه برای این کار پیدا کنم، به جایی نمی‌رسم. مغزم هنگ می‌کند. میلیون‌ها نفر از جیمیل به طور مرتب و دائم استفاده می‌کنند. استفاده کاری و تحقیقاتی و یا هر استفاده شخصی دیگری، بعد یک لحظه آقای بوق! تصمیم می‌گیرد که فیلترش کند. به همین راحتی.

گوگل فیلم اهانت آمیز به پیامبر را حذف نمی کند، درست؛ غلط کرده ولی آیا راه چاره و مقابله با آن، فیلتر کردنش هست؟ چه بخواهیم چه نه فعلا داریم با گوگل زندگی می‌کنیم. مگر می‌شود یک روزه کنارش گذاشت؟ مثل این می‌ماند که به خاطر جابجایی بسته‌های مشکوک از طریق پست، ما کل اداره پست را تعطیل کنیم! پس تکلیف میلیون‌ها نامه و بسته‌ی پستی که قرار است ردوبدل شود چه می‌شود؟!

بی خیال. اصلا برای چه کسی داریم حرف می‌زنیم؟ چرا وقت مبارکشان را بگیریم و با آنها بحث کنیم؟ من فقط خواستم اینجا به عنوان یکی از کاربران اینترنت و یکی از همان مردمی که مدعی درخواست گسترده‌ی آنها هستید، حرفم را زده باشم و بگویم که چنین درخواستی نداشتم. همین. شما به فیلتر کردنتان ادامه دهید.

لینک مرتبط:

افراسیابی معاون مستعفی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال: فیلترینگ جیمیل در راستای منافع ملی نبود/  اگر جلوی تصمیمات غیرکارشناسی برخی مسئولین گرفته نشود به زودی شاهد شرایط بسیار وخیمی در حوزه رسانه های دیجیتال خواهیم بود که البته امیدوارم با تدبیر شورای عالی فضای مجازی بسیاری از مشکلات به زودی حل شود.

  1. Saeed
    ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۰۹:۵۲ | #1

    شما از اینترنت سر در میاری به این تصمیم میگی بوقی. کسانی که از اقتصاد سر در میارند چند سال یش نامه نوشتند گفتند تصمیمات اقتصادی شما بوقی هست…
    امور خارجه همینطور…و الا آخر..
    احتمالا کسانی که از اینترنت سر رشته ای ندارند از این اقدام انقلابی حمایت میکنند و به شما میگویند غرب زده..

    [پاسخ]

    متولد 9 دی پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۰۵ ب.ظ:

    +

    [پاسخ]

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۱:۳۴ ب.ظ:

    این گفته بیش از پیش ثابت می شود که همه خوبیها و همه بدیها با هم هستند.
    اگر از کسی سخاوت دیدید مطمئن باشید که او با انصاف هم هست، مهربان هم هست، باوجدان هم هست،…
    وبرعکس اگر خطای مشهود و قابل ملاحظه ای از کسی دیدید، بدانید که او سایر خطاها و ضعف ها را هم دارد.
    اگر دوستان در این زمینه اطلاعاتی دارند مساعدت فرمایند.

    [پاسخ]

    افتاب پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۴۰ ب.ظ:

    +

    [پاسخ]

  2. با بک
    ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۰۹:۵۷ | #2

    اقداماتی از قبیل فیلترینگ یا گشت ارشاد یا شوهای تلوزیون مثلا ملی همگی از اساسی ترین روشهای ادامه بقای حکومت اسلامی هستند که حاکمیت به طور غریزی اعمال می کند. مخالفت با آنها از طرف طرفداران حکومت هر چند برای گرفتن ژست منتقد انجام می شود اما از نوع بر سر شاخ بودن و بن بریدن است.
    در بسیاری موارد هم جنگ درون گروهی ست . مانند انتقاد از جریان انحرافی که زمانی بهترین دولت بعد از کشف آتش بود.
    این گونه انتقاد ها به دلیل بی ریشه بودن عموما تهمت سهم خواهی همراهشون هست. البته در این مورد فکر کنم خوبه. به نظر من درگیر شدن سربازان جنگ نرم در پایین و سپاهیان و سرداران جنگ نرم در بالای این زنجیره پول و بودجه کار رو برای قطع کامل اینترنت برای حاکمیت سخت و حتی نا ممکن کرده. وگرنه کیه که ندونه دانش و اطلاعات آزاد بزرگترین تهدید امنیتی این رژیمه؟

    [پاسخ]

    امید حسینی پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۰۵ ق.ظ:

    تو خیلی باحالی. یاد نظر قبلیت افتادم درباره آزادی بیان. خیلی خنده دار بود :)

    [پاسخ]

  3. ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۱۰:۲۳ | #3

    در بحثی که با کاشانی داشتم به شوخی گفتم در کشور ما همه سایتا فیلتره جز صفحه پیوندها
    مثل اینکه داره همینطور هم میشه!!
    در ضمن امید حواست باشه همینجوری فیلتتتتتتتتتتر نشی .

    [پاسخ]

  4. ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۱۰:۲۴ | #4

    فیلتر کردن سایتها به هر دلیلی بی ارزش و بی اثر می باشد . همه میدانیم که غربیها با ما ایرانیها مشکل دارند و بخاطر استقلال مردم ایران خشمگین هستند . و این طبیعی هست و تازه هم نیست تقریبا ۳۳ ساله که اینطوریه…
    باید دنبال راهی موثر و منطقی بود نه فیلتر کردن و گردن زدن خشک و تر با هم . بعد هم جالبه که فیلتر شکن آزادانه داره خرید و فروش میشه و خود من هم الان هر ماه فیلتر شکن بکماهه میخرم ..
    ماهواره ممنوعه اما چندتا شهر دارن دیش تولید میکنند ! همه هم ماهواره دارن ..البته هر از چند گاهی یه کارایی واسه منحرف کردن افکار عمومی انجام میدن …بگذریم .

    فیلتر و ممنوع کردن و پشت سرش دور زدن فیلرینگ و ماهواره و ….

    بنظر من این کارها واسه وی پی ان فروشها و ماهواره فروشها سود خیلی زیادی داره و مشکوک بنظر میرسه ..
    فیلترینگ بازاری واسه فیلتر شکنها باز کرده و یقینا دست بعضی از مسولین در کاره ..

    ای بابا خسته شدم از بس این حرفهای تکراری را زدم ..:mrgreen:

    [پاسخ]

    Saeed پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۵۴ ق.ظ:

    فردا یک برنامه تلویزونی میسازند که اولش گوشه هایی از چند تا فیلم مستهجن از یو تیوب هست که شطرنجی شده، و بعدش چند تا از سرمایه گذاران گوگل را نام میبره که یهودی هستند، بعدش چند تا داستان اغراق شده را تعریف میکنه که سیا با گوگل جاسوسی میکنه، بعد هم چند تا ادم که صورتشون سیاه هست براتون اعتراف میکنند که از طریق گوگل جاسوسی میکردند، بعد هم چند تا مصاحبه با مردم عصبانی که این گوگل صهیونیست باید بداند که ملت زنده هست و … تمام. روز بعد حسین شریعتمداری رابطه هرزه گری، گوگل، خاتمی، و جاسوسی را در یک مقاله انقلابی توضیح میده…
    بعدش دیگه شما جرات نمیکنی این اقدام انقلابی را یک اقدام بوقی بخوانی…

    [پاسخ]

    احسان پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۰ ق.ظ:

    اینا که گفتی که همه واقعیت خودتم می دونی ولی دلیلی برای از کار انداختن اون سایت ها نمی شه چون خیلی از اجناس ما غربی هست .

    [پاسخ]

    متولد 9 دی پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۰۶ ب.ظ:

    + برای سعید

    [پاسخ]

    حمید پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۳:۳۶ ب.ظ:

    خیلی جالب بود ++++

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۳۳ ب.ظ:

    من نظر دیگه ای داشتم نسبت به شما فکر میکردم آزاد اندیش هستید
    اما متاسفانه دارید همه چیز رو به هم می دوزید

    [پاسخ]

    Saeed پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۳ ب.ظ:

    سید نوید: از حسن نظر شما تشکر میکنم، ولی جنس بسیاری از استدلالها همین هست. واقعا زبان در رد چنین استللالهائی کم میاورد. فرض کن الان شما بخواهید در رد این استدلال صحبت کنید، آنگاه نفس به شماره میفتد، به ویژه اینکه شما از یک سایت شرکت صهیونیستی که فیلم اهانت به پیامبر را منتشر کرده دفاع میکنید.

  5. حمید
    ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۱۰:۳۰ | #5

    ممنون آقای حسینی
    با این پست شما کاملا موافقم

    [پاسخ]

  6. اصولگراي سابق
    ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۱۰:۴۲ | #6

    جناب امید خان فیلترینگ به این وسعت یک اتفاق در گوشه ای از نظام نیست.این یک سیاست کلی در نظام ما است که بخشی از آن در بحث فیلترینگ نمود پیدا کرده.سیاست اطلاع رسانی به مردم فقط وفقط کانالیزه شده و از مجاری رسمی نظام یک سیاست کلی است.سالهاست نظام ما عادت کرده اخبار و تحلیل ها را آن طور که می پسندد در اختیار مخاطب قرار بدهد.بنابراین در خوشبینانه ترین حالت شما فقط مدعی هستی چرا دیگه این سیاست را یه کم پیاز داغش زیاد کردند!!وگرنه من ندیدم کلیت این نوع سیاست را شما زیرسوال ببری.فیلترینگ به این معنائی که در نظام ما رایج است فقط وفقط توهین به شعور مردم است.کسی از فیلتر یک سایت ضداخلاقی و مستهجن شاکی نخواهد شد.
    درضمن من آخرشم معنی واژه مردم را نفهمیدم.بابا دم حاج آقا پناهیان گرم .راست پوست کنده گفت ما مومنین داریم نه شهروند!!به هر حال بگذریم.

    [پاسخ]

    لازم پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۰۰ ق.ظ:

    اصولگرای سابق چرا؟ به نظر شما چرا سیاست کلی نظام ما اینه ؟

    [پاسخ]

    اصولگراي سابق پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۳:۵۰ ب.ظ:

    لازم جان به نظرم به دو دلیل:
    ۱- جریان غالب در نظام ما از ابتدا جریانی بود نزدیک به تفکرات امثال جبهه پایداری.جناب مصباح یزدی نماینده این جریان غالب می باشد.و در طرف مقابل کسانی مثل مرتضی مطهری جزء جریان مغلوب بودند.پارادایم ذهنی مطهری به گونه ای بود که صریحا اقدام کشورهای کمونیستی مبنی بر قطع رادیوهای بیگانه را نقد می کرد ومعتقد بود هر وقت آزادی های بالائی در جامعه وجود داشته به ضرر اسلام تموم نشده.ولی خوب به هر حال این تیپ تفکرات در مجموعه نظام ما در اقلیت مطلق است.
    ۲- عدم اعتماد به نفس کافی و اطمینان به آینده نظام در بین مجموعه حاکمیت.به نظرم این سانسورها وفیلترها وکلا این نوع سیاست ریشه در عدم اعتماد به نفس هم دارد.

    [پاسخ]

    لازم پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۸:۵۶ ب.ظ:

    نمی دونم امثال علی مطهری اگه قدرت دستشون بود ، از فیلتر و سانسور چگونه استفاده می کردند . به گمانم تجربه ی تحمل بار سنگین سانسور و سکوت را شما در عصر سردار سازندگی و اذنابش نداشته اید . تجربه ی کلی بنده این است که کسی که قدرت دارد ، از سانسور خوشش می یاد و برای ازادی شرط و شروط فراوان دارد و کسی که پول دارد ، از سانسور خوشش نمی آید و به ازادی بی قید و شرط علاقمند هست دلایلش هم که مشخصه .
    اما این را می دانم که نظم بی ” انتخاب ” فراهم نمی شود . شکی ندارم که جنابعالی هم در اعماق وجودتان هیچ اعتقادی ندارید که در دنیای غرب جریان آزاد اطلاعات وجود داره بلکه بنده می خواهم بگویم در کشوری همچون آمریکا جریان ازاد اطلاعات و اخبار کم اهمیت است و بنابراین کسی متعرض کانالیزه کردن آن نمی شود . در کشور هایی همچون کشور ما ف که سیاست هایشان اصولا در جهان تدافعی است اطلاعات اهمیتی بسیار حیاتی دارد گویا اطلاعات و اخبار تکلیف و خط مشی روال عادی زندگی مردم را تعیین می کند . این است که کانالیزه کردن آن هم مورد توجه قرار می گیرد .

    به هر حال ضعفی که بنده در کار می بینم اینه که اطلاعات نباید کانالیزه شود ، بلکه باید همچون هر اقدام متفکرانه فرهنگی که به اطلاع دهنده وزن و اعتبار می دهد و به دریافت کننده ی اطلاعات ارزش و احترام می بخشد ، بر نحوه ی ارائه اطلاعات و تفسیر ان می بایست تمرکز کافی انجام گیرد . یعنی اخبار کانالیزه نشود بلکه اذهان به سمت حقایق مورد نظر هدایت شوند ، ان هم از طریق پرداخت اطلاعات و تفسیر آن .

    با بک پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۰۸ ق.ظ:

    ” کسی از فیلتر سایت ضد اخلاقی و مستهجن شاکی نخوتهد شد” چرا سابق جان من شاکی میشم. برا امتیاز گرفتن از اینا که نباید بهشون امتیاز داد. این اشتباه رو توده ایا اول انقلاب با امام امام کردن انجام دادن دیدیم اخر و عاقبتشونو. فیلتر کردن اطلاعات به هر صورت بده.تو هیچ جای دنیای آزاد هم فیلترینگ وجود نداره. تنها برخی سایت ها که اعمال مجرمانه دارند یا تبلیغ اعمال مجرمانه می کنند فیلترن. مث پورنوگرافی کودکان. اونهم با قانون مصوب و روشن. و مسلما نه با عباراتی نظیر سایت های “ضد اخلاقی و مستهجن”

    [پاسخ]

    احسان پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۴۲ ق.ظ:

    8O ۸O 8O

    [پاسخ]

    متولد 9 دی پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۰۳ ب.ظ:

    “اونهم با قانون مصوب و روشن”…آیا این آغاز دیکتاتوری نیست؟مگه قبلا نگفتی که تفکر مبتنی بر فلان و بهمان،نقطه آغاز دیکتاتوریه؟ ” تنها برخی سایت ها که اعمال مجرمانه دارند یا تبلیغ اعمال مجرمانه می کنند فیلترن.”
    …تشخیص این موارد و دیدنش در قانون،بدون اتکا به نقاط ثابت ممکنه؟یعنی می شه تفکر بدون هیچ گونه مرکز ثقل باشه؟
    راستی درباره عصمت و تشخیصش،یه جوابی آماده کردم که در حد دو یا سه تا از کامنت های غلامعلی یوسفیه.منتظرم موضوع پست اقتضا کنه.خیلی ازت ممنونم که با نکته سنجیت باعث شدی زاویه نگاهم به موضوع،بازتر از قبل بشه.

    [پاسخ]

    با بک پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۱۹ ب.ظ:

    “…تشخیص این موارد و دیدنش در قانون،بدون اتکا به نقاط ثابت ممکنه؟یعنی می شه تفکر بدون هیچ گونه مرکز ثقل باشه؟”
    بله. وقتی این قانون رو نمایندگان منتخب مردم تصویب کرده باشن ونقد این قانون و این نمایندگان و پروسه انتخاب اونها ممکن و آزاد باشه. البته این موارد هم هیچ قطعیت و مطلق بودنی نه به قانون نه به نمایندگان و نه به پروسه انتخاب اونها نمی ده.

    با بک پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۲۳ ب.ظ:

    ضمنا: هر چند ۳ “غلامعلی یوسفی” خیلی زیاده ولی خوشحال میشم بخونمش. میشه بحث رو همون پست قبلی ادامه دادو احتمال فیلتر شدنشم کمه.

    متولد 9 دی پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۲:۰۵ ب.ظ:

    متوجه ارتباط جوابت با محدوده تفکر نشدم.به نظر من اونجوری که تو می گی،اصولا تفکر به دیکتاتوری می انجامه.و شما برای رهایی از دیکتاتوری،به نسبیت در همه چیز دامن می زنی.درسته؟
    درباره بحث قبلی،موافقم.

    با بک پاسخ در تاريخ مهر ۴ام, ۱۳۹۱ ۹:۰۳ ق.ظ:

    به نظر من محدوده تفکر با محدوده تخیل فرقی نداره. شما می تونی هر حرفی بزنی و هر نظری بدی. منتها نظرت برای مورد قبول واقع شدن باید از فیلتر منطق ، تجربه و آزمایش بگذره.
    تفکر به دیکتاتوری نمی انجامه . اینکه کل واقعیت رو در غالب یه ایدئولوژی خلاصه کنی به دیکناتوری می رسه. واقعیت بی نهایته و فهم ما تنها قسمت بسیار کوچکی از اون رو اونهم به طور ناقص فهم می کنه. پس باید نسبت به شناخت دیگران روادار باشیم.

  7. لازم
    ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۱۰:۴۵ | #7

    فیلتر کردن آن قدر مورد هجمه است که حتی فیلتر کنندگان نیز حاضر نیستند آن را به گردن بگیرند و دائم ان را می کوبند ! به نظر من عقاید را نباید قیلتر کرد . اما زشتی ها را باید فیلتر کرد. ( فیلمی که درباره ی پیغمبر ساخته شده یک ابراز عقیده نیست نمایش روان زشت سازنده اش است ) . اکثر اوقات اوضاع عکس است . یعنی عقاید سانسور می شود و زشتی ها نمایش داده می شود . شاید تشخیص این دوموضوع از هم برای آقای فیلتر کننده سخت باشد .

    [پاسخ]

  8. احسان
    ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۱۰:۵۳ | #8

    با سلام
    جالب این است که الان می شه رفت سایت گوگل ولی سرویس جمیل را باز نمی کنه آخه فیلمی که در یوتیوب پخش شده چه ربطی به سرویس جمیل داره که من دارم هر روز ازش استفاده می کنم
    اینم دیگه از اون کار های عجیب و غریب است :!::!::!::!:

    التماس دعا …

    [پاسخ]

  9. ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۱۱:۱۰ | #9

    اون طور که باخبر شدم،قرار بود که به مدت “سه روز” مسلمانان به صورت خودجوش از گوگل استفاده نکنن.
    خدا عاقبت مون رو ختم به خیر کنه!

    [پاسخ]

    احسان پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۲۳ ق.ظ:

    الانم همین طوره چون گوگل اصلا فیلتر نیست

    [پاسخ]

  10. ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۱۱:۳۸ | #10

    بی خیال! حتما خواسته با مردم شوخی کنه :(

    [پاسخ]

  11. ارزشهای انقلاب
    ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۱۲:۰۹ | #11

    مسلما با اینگونه فیلترینگها سیلی محکمی خواهیم زد بر پیکره صهیونیسم در دنیا .

    [پاسخ]

    آرش پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۱:۳۶ ب.ظ:

    :mrgreen:

    [پاسخ]

    سید رضا پاسخ در تاريخ مهر ۴ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۴۳ ق.ظ:

    فکر کنم (ارزشهای انقلاب) اینو به طنز نوشته

    [پاسخ]

  12. محصل
    ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۱۲:۱۰ | #12

    عقل شخصی که دستور فیلترینگ رو امضا کرده با عقل تری جنز و کارگردان احمق فیلم توهین آمیز کاملا یکی هست.
    تصمیمات احمقانه برخی مسولین فقط دل بچه ها انقلابی رو خون می کنه و برای نظام هزینه درست می کنه، تا کی باید حضور احمق ها را در پست های کشوری که با خون شهدا آبیاری شده تحمل کنیم.

    [پاسخ]

  13. بنده
    ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۱۲:۲۳ | #13

    امید عزیز اون موقع که متوجه دروغ و پوچ بودن حرفهای احمدی نژاد نشدی و بهش رای دادی (اون هم دوبار و با وجود مشاهده پلشتی های عیان دور اول), باید به این موقع فکر می کردی که بوق ها میدان دار بشن و فرهنگ و اقتصاد کشور رو به بازی بگیرن. شترسواری دولا دولا نمی شه عزیز جان

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۵:۳۴ ب.ظ:

    اگه موسوی رای می آورد الان شرف و ناموس و حیثیت مردم فیلتر میشد ..

    [پاسخ]

    سید رضا پاسخ در تاريخ مهر ۴ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۴۴ ق.ظ:

    احسنت پسر شجاع احسنت :mrgreen:

    [پاسخ]

  14. یاور
    ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۱۳:۳۰ | #14

    با سلام
    آقای امید در مورد این پست کاملا با شما موافق هستم.

    ولی تعجبم در این است که آقازاده بزرگ -مرد شماره یک فتنه به ایران آمده و ویلاگ نویسها به جز گوش قرمز همگی لال شده اند .

    [پاسخ]

    امید حسینی پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۲:۰۰ ب.ظ:

    خوب اومده که اومده الان باید چکار کنیم؟ مثلا حرف بزنیم چی بشه؟ طرف اومده تفهیم اتهام شده بازداشت هم شده. حالا چه اتفاقی قراره بیفته و یا مثلا در زندان می خواد چه کار کنه که ما درباره اش بنویسیم؟! نکنه جنابعالی مثل این سایتهای خبری عقیده داری که مهدی هاشمی در آستانه انتخابات اومده که یه کاری بکنه؟! :)

    [پاسخ]

    Saeed پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۶:۳۶ ب.ظ:

    به نظر من امید جان درست میگه. آمده که آمده. حالا چی کار کنیم؟ اگه نیامده بود باز یک چیزی. حالا که امده چی کارش کنیم؟
    یادتونه دانشگاه آزاد را. تا وقتی جاسبی بود جار و جنجال که آقا پول زیادی میگیره، فساد در دانشگاه بیداد میکنه، جاسبی که رفت من گفتم حالا پرونده رو پرونده هست که از فساد دانشگاه آزاد منتشر میشه، و لابد شهریه دانشگاه آزاد هم نصف میشه. هیچ کدوم اتفاق نیفتاد و نخواهد افتاد.
    جواب این بود که رییس دانشگاه آزاد عوض شد که شد. اگه نشده بود باز به یک دردی میخورد. حالا چی کارش کنیم؟
    یک مرتبه همه لال شدند که خوب حالا رییس جدید، آقای دانشجو، برادر اون یکی آقای دانشجو، یک ندایی بده چی کشف کردی در این خانه فساد؟
    اینها همه بازی سیاسی هست به قول امید سیاست بوقی.
    برای اینکه بگویند آقای هاشمی درست هست که شما پیش بینیهات درست در آمد که این روش مدیریت کشور را به قهقرا میبرد، و حتی اینکه هدف بعدی این گروه تند رو خود رهبر خواهد بود، اما حالا حق نداری از ما طلبکار بشی که دیدید گفتم.
    نمیخواند هاشمی پز که بصیرتی که من داشتم شما نداشتید.
    همه وب لاگها و وب پیج های اصولگرا که تا چند سال پیش قربون احمدی نژاد میرفتند، حالا شدند منتقد سر سخت، انگار نه انگار که این بابا با حمایت همینها رییس جمهور شد.
    بلاخره مردم باید بعد گندی که رییس جمهور اصولگرایان به کشور زد یک اصولگرای دیگر را انتخاب کنند.

    [پاسخ]

    محبوبه پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۸:۳۳ ب.ظ:

    آقای حسینی چرا می زنید “یاور”رو!

    [پاسخ]

    یاور پاسخ در تاريخ مهر ۴ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۱۱ ق.ظ:

    نوشته اید که خوب آمده که آمده جکار کنیم؟؟؟؟؟
    پس به پست شما هم میتوان بدین صورت نگاه کرد!!!!!
    خوب فیلتر شده که شده چکار کنیم؟ حالا حرف بزنیم که چه بشه؟گوگل و جیمیل یک غلطی کرده و فیلتر شده شما که نه ته پیازید و نه سر پیازید به شما سنه نه؟
    برخوردتان اصلا خوب نیست.چرا زود به لاک دفاعی رفتید و مرا مورد سرزنش قرار دادید؟؟؟
    نوشته ام که چرا وبلاگ نویسها لال شده اند، البته منظورم شما نبودید روی سخنم هم شما نبودید بلکه با کامنتکذاران بود.

    [پاسخ]

    امید حسینی پاسخ در تاريخ مهر ۴ام, ۱۳۹۱ ۷:۴۳ ق.ظ:

    لاک دفاعی چیه؟ شما سوالی پرسیدی من هم جواب دادم. یه جواب ساده و بدون سرزنش. کامنت گذاران باید درباره مطالب نظر بدن نه درباره موضوعات مختلف

    حالا خود شما بگو. اومدن مهدی هاشمی کجاش مشکوکه که همه درباره اش بنویسند؟ تا وقتی انگلیس بود، همه می گفتند چرا نمیاد؟ حالا که اومده، همه میگن چرا اومده؟ چکار کنه؟ بالاخره بیاد یا نه؟

  15. www
    ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۱۷:۴۸ | #15

    حالا شما که اینقدر داغ کردی و ادعا داری چرا اونموقع که من یک ایده برای مقابله با این توهین ارسال کردم اصلا جواب ندادی و حتی در بخش دیدگاهها منتشرش نکردی؟
    همون ایده ی تحریم کالاهای آمریکایی و انتشار آن در جهان اسلام؟
    همش ادعا

    [پاسخ]

  16. ایرانشهر
    ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۱ | #16

    آقای حسینی براءت از مشرکین در حاج که تاکید موکد آقای خمینی در باره اون بود امسال چی شده؟
    شنیدم رهبر فخیمه گفتن امسال متفاوت برگزار شه!!! :-)

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ مهر ۴ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۳۶ ق.ظ:

    منظورش اینه که بخاطر توهین به پیامبر اسلام توسط فیلم صهیونیستی… تمام مسلمانان اتحادشون بیشتر شده چه شیعه و چه سنی ….امسال صفایش واقعا بیشتره..چون برائت از مشرکین واقعا مصداق عینی پیدا کرده

    [پاسخ]

  17. ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۲۱:۰۶ | #17

    امشب بی بی سی فارسی یه دروغ شاخدار گفت و اون اینکه گوگل و جی میل در ایران فیلتر شد ! جی میل آره اما گوگل کاملا بازه..
    بازم اینا بی محابا دروغ گفتند .

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۰۲ ب.ظ:

    شجاع جان شما امشب بی بی سی فارسی رو نگاه کردی! بنا بر نظر قبلی از فیلتر شکن هم که استفاده میکنی! با این حساب شما یه صهیونیست فتنه‌گر هستید. حیا کنید

    راستی الان از اینکه گوگل کاملاًً! بازه خوشحالی؟ خدا نیاره روزی رو که پادشاه ما هم گوزیدن رو ممنوع کنه … !

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ مهر ۴ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۳۲ ق.ظ:

    شاعر میگه : میان ماه من تا ماه گردون
    تفاوت از زمین تا آسمان است

    بله من بی بی سی فارسی و صدای آمریکا را گاهی نگاه میکنم و از فیلتر شکن هم استفاده میکنم ..اما نگاه من با نگاه شماها فرق داره برادر …نگاه من کجا و نگاه شماها کجا

    باز هم شاعر میگه : تو مو می بی نی و من پیچش مو….

    شماها فریب دروغهایشان را میخورید و ما برای تفریح و خنده بجای خنده بازار بی بی سی نگاه میکنیم
    با فیلتر شکن هم به سایتهای معاندین سری میزنم و باز هم تفریحی میکنم

    برای من فرقی نداره گوگل باز باشه یا فیلتر ..اما باهاش راحت تر تو وب گشت میزنم ..
    بسته بشه با یه موتور دیگه دور میزنم ..وابسته نیستم ..

    صهیونیست و فتنه گر هم در فتنه ۸۸ کاملا مشخص شدند برادر ..

    [پاسخ]

    سید رضا پاسخ در تاريخ مهر ۴ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۵۲ ق.ظ:

    طبق قوانین جمهوری اسلامی شما متخلفی پسر شجاع حالا به هر دلیلی که از فیلترشکن استفاده کنی یا تجهیزات ماهواره رو داشته باشی.البته اگر از یه جاهایی :roll: 8O :evil: ساپورت بشی کارت کاملا قانونی یه

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۱ ۳:۳۵ ب.ظ:

    نمردیم و خلافکار هم شدیم ! :mrgreen:

    میگم این قانونی که شماها اصرار دارید میشه بند قانونی آنرا واسه ما هم بذارید ؟

    چون فکر کنم هنوز قانونی تصویب نشده فقط در حد حرفه ..

    منتظر هستم

  18. ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۲۱:۴۰ | #18

    چیزی که زیاده درخواست مردمی! کار نداره که، سه سوت یه طومار عظیم امضا از دانشجوهای با بصیرت می‌خوای برات بیارن؟ یا نه، یه راهپیمایی پرشور خودجوش چی؟!
    اینها که این کارها رو می‌کنند مطمئنم که نه از جیمیل استفاده درست بلدن بکنن و نه کارشون به گوگل می‌افته.

    [پاسخ]

  19. ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۲۱:۴۳ | #19

    هوالحق؛ سلام؛

    خیلی وقت بود بخشی از گوگل فیلتر بود و باز از گوگل جدا نشدیم. حالا کلش فیلتر شد تا شاید غیرتمان پیدا شود عافیت طلبی را رها کنیم و سرویس های دیگر دنیای اینترنت را پیدا کنیم.

    یاحق؛

    [پاسخ]

  20. ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۲۳:۱۶ | #20

    این مطلبی که بدان اشاره شده ” فیلترینگ بوقی ” عمق زیادی دارد.
    واقعیت این است که ما ایرانی ها مردم جالبی نیستیم، در بین ما، آدمهای کوچک زیاد است، مردانگی، معرفت و بزرگی کم است.
    ما در اواخر دوره قاجار وضعیت بسیار نامناسبی داشتیم، چون ما مردمان جالبی نیستیم.
    مسئولیت پذیری و خیرخواهی در بین ما کم است و در یک کلام، ” بزرگی در بین ما کم است “.
    اگر لحظه ای غفلت کنید تمام جامعه ما ” بوقی ” می شود.
    سعادت فقط یک راه دارد.
    باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم، از نقاط قوت خود استفاده کنیم و مراقب نقاط ضعف مان نیز باشیم.
    بزرگترین تهدید جامعه ما ” تسلط کوچک هاست “.
    تسلط کوچک ها بصورت فراگیر، مسری و ریشه ای است.
    اگر کوچکها ریشه بدوانند، اگر کوچکها دائمی شوند آنگاه نجات کشور تقریبأ غیر ممکن است.
    در این صورت دیگر کمتر از رضاخان نخواهد توانست کشور را نجات دهد!!
    میدانید هر چند سال یک بار ممکن است رضاخانی ظهور کند!!؟
    کافیست به تاریخ گذشته نگاه کنید و ببینید که در هزار سال گذشته چند رضاخان ظهور کرده است؟
    کافیست به افغانستان نگاه کنید که چهل سال است تشنه ظهور یک ناجی بزرگ است.
    پس …
    پس تا غرق نشده ایم فکر چاره کنید.
    تا زیاد در این باتلاق فرو نرفته ایم بفکر نجات کشور باشید.
    آخرین فرصت انتخابات سال آینده است.
    سعی کنید، مدیریت بزرگان بر جامعه، دوباره احیا شود.

    [پاسخ]

  21. ۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۸:۲۳ | #21

    یکی بود یکی نبود
    یک روز یک بقالی به یکی از مشتریاش فحش ناموسی داد. حکومت هم مغازه بقالی را فیلتر نکرد.
    ولی آن مشتری دیگه از آن بقالی خرید نکرد.
    والسلام

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۱ ۶:۲۸ ب.ظ:

    خیلی جالب بود . کلام موجز ..مفید و مختصر

    [پاسخ]

  22. امیر
    ۴ مهر ۱۳۹۱ در ۱۰:۱۰ | #22

    هیچکس نباید سر و صدا کند! لب از لب باز کنید سکوت میشکند! هر کس خواست سر و صدا کند یا چیزی بگوید خاموشش کنید ! ندا از جانب خدا میرسد! اواز قدسیان از عرش می اید! صدای پای مهدی را نمیشنوید؟ سکوتی مثل قبرستان لازم است تا این علائم را دریافت کنید!

    د خاموشش کن اون اینترنت بد مسب و!

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۱ ۶:۲۷ ب.ظ:

    :?:

    [پاسخ]

  23. احلام
    ۴ مهر ۱۳۹۱ در ۱۱:۰۷ | #23

    سلام
    آخ راست گفتی.اگه مردم اعتراض می خوان بکنن، خوب یکم پا روی نفس مبارک بگذارند و سه روز با گوگل کار نکنند.اما چرا باید فیلتر؟؟؟!!
    بگذاریم مردم خودشان را محک بزنند.نه اینکه به زور تحمیل کنیم.
    ماشاالله مردم ما عالی هستند.عالی..

    [پاسخ]

  24. سید رضا
    ۴ مهر ۱۳۹۱ در ۱۱:۵۷ | #24

    من یه سوال دارم از امید خان اونم اینکه فقط فیلترینگ تو این مملکت بوقی یه؟نه خداییش فقط این بوقی یه؟

    [پاسخ]

  25. ۴ مهر ۱۳۹۱ در ۱۲:۰۵ | #25

    سکوت داخلی ها در برابر اینکه احمدی نژاد به نماینده های مجلس گفت گه خوردند جالبه
    دقت کردید هیچکس صداش در نمیاد

    [پاسخ]

  26. ۴ مهر ۱۳۹۱ در ۱۲:۳۵ | #26

    سلام علیکم
    وبلاگ ارزشی تحلیلی عبرت در ۱۸۵ امین پست خود با:
    “رنج نامه ای از یک سفر؛ اصحاب کهف خواب ندارند!”
    بروز شده است.
    در صورت تمایل، شما را به مطالعه این یادداشت انتقادی و
    در حال و هوای مظلومیت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دعوت می کنم.
    ع.ب.ر.ت
    Ebrat.BlogSky.com
    —————–
    متاسفانه وضعیت فیلترینگ علیرغم تلاش های ظاهری که صورت گرفته
    اصلا وضعیت مطلوبی نداره. به شخصه تا حالا تارنماهای نا مطلوب سیاسی و اعتقادی و
    هتاک رو در قالب فرک گزارشدهی طرح ساماندهی، معرفی نموده ام اما اگر آب سربالا برود
    برادران بــــــــــــوق هم تکانی خورده اند!

    [پاسخ]

  27. ۵ مهر ۱۳۹۱ در ۱۵:۳۳ | #27

    سلام آقاس حسینی عزیز
    از دیروز تا حالا هر چه تلاش کردم سایتت باز میشد و این پیغام را میداد :
    Bandwidth Limit Exceeded
    The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later.

    نکنه شما را هم فیلتر کردند ؟ یا من فیلتر شدم ؟ یا فیلتر قاطی کرده ؟ خدا میدونه

    [پاسخ]

  28. اشکان
    ۵ مهر ۱۳۹۱ در ۱۶:۴۲ | #28

    مردم مردم مردم… این شده لقلقه‌ی زبون کسانی که نه از مردم چیزی می‌دونن نه لیاقت حکومت کردن دارن. لعنت!

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۱ ۶:۲۷ ب.ظ:

    8O

    [پاسخ]

  29. ۵ مهر ۱۳۹۱ در ۱۷:۱۵ | #29

    سلام
    اولش قرار بود به صورت خود جوش و مردمی دو روز گوگل رو همه تو کشور های اسلامی تحریم کنن تا گوگل خسارت ببینه و…
    ولی آقایون دوست دارن همه ی کارها رو دولتی بکنن و بهش گند بزنن
    حق

    [پاسخ]

    کمی تا قسمتی بسیجی پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۱ ۷:۳۱ ق.ظ:

    گند هم زدن بهانه دست بعضی ها دادن….

    [پاسخ]

  30. ۵ مهر ۱۳۹۱ در ۱۹:۴۸ | #30

    دوست عزیز آقای حسینی

    این نوع حرکات به نشانه اعتراض است قرار نیست حتما جنگ مسلحانه بکنیم که بالاخره تو این مملکت اسلامی وقتی به پیامبر گرامی اسلام(ص) توهین می کنند بالاخره چهار تا دیونه(از لحاظ شما) عین ما باید به شیوه های مختلف اعتراض کنندما نمی تونیم بشنیم تو خونه هیچی نگیم البته فیلتر کردن یک موتور جستجو گر از طریق دولت کار قشنگی نیست مردم خودشون باید آگاه باشن

    [پاسخ]

    آرش پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۱ ۸:۵۳ ب.ظ:

    “البته فیلتر کردن یک موتور جستجو گر از طریق دولت کار قشنگی نیست” :mrgreen:

    [پاسخ]

    کمی تا قسمتی بسیجی پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۱ ۷:۳۲ ق.ظ:

    بله درسته

    [پاسخ]

    آرش پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۱ ۸:۵۴ ب.ظ:

    واقعا که این دوستان بسیجی چقدر بانمک تشریف دارن تازه این کمی تا قسمتی اشه ببین کامل اش چه شاهکاریه :lol:

    [پاسخ]

    کمی تا قسمتی بسیجی پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۱ ۷:۳۰ ق.ظ:

    نمک!! چه ربطی به مطلب من داشت

    [پاسخ]

  31. نادعلي مجد پناهي
    ۵ مهر ۱۳۹۱ در ۲۱:۰۰ | #31

    به نام خدا
    با سلام. یکی برسر شاخ بن می برید
    بقول آن یارو: سلام برتو ای جهل مقدس. عقل که نیست جان در عذاب است. سابق می گفتند ای ازادی به نام تو چه کارها که نمی کنند. حالا باید گفت چه حماقت ها که نمی کنند.
    گمانم از ابتکارات دکتر م-ر (خدمتگزار بیمه) یا از تمهیدات (ایضا) دکتر س-م(از افتخار آفرینان سابق کهریزک) باشد. که توانستند در شرایط تحریم و قطع ارتباط علمی و بدون کمک کارشناسان خارجی سایتی را فیلتر کنند به این بزرگی! (یعنی این هوا!)
    چرا می خندید؟!

    [پاسخ]

  32. ۶ مهر ۱۳۹۱ در ۱۵:۵۹ | #32

    این حرف رو اگه یه اصلاح طلب می زد، می گفتند از لحاظ اعتقادی مشکل داره و عامل آمریکاست و … .
    فیلترش به موقع بود. یعنی برای پیامبر حاضر نیستیم از جیمیل بگذریم. خوب این همه سرویس ایمیل هست. طوری میگید داریم با جیمیل و گوگل زندگی می کنیم انگار که این دو، اکسیژن و آب هستند که اگه نباشن می میریم.
    فعلا که رتبه گوگل اومده پایین. بهد از ده سال

    [پاسخ]

    امید حسینی پاسخ در تاريخ مهر ۷ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۳۱ ق.ظ:

    این حرف رو هر کسی بزنه منطقیه. چه اصلاح طلب چه اصولگرا چه هر آدم دیگری. نظر شما درباره سرویس های ایمیل و زندگی بدون جیمیل نشون میده که چندان در دنیای مجازی حضور ندارید!

    [پاسخ]

  33. محمد امین حسن پور
    ۱۰ مهر ۱۳۹۱ در ۰۰:۰۱ | #33

    با سلام همینکه من و شما بعد از چند روز قطع بودن سرویس جیمیل و گوگل هنوز زنده ایم نشان می دهد که می توان بدون این دو زنده بود. ادعای عدم حضور بنده در دنیای مجازی نیز، یحتمل متکی بر علام الغیوب بودن شما است. اما حدس می زنم پس از سر زدن به وبلاگ حقیر، به این نتیجه رسیده باشید. درست می فرمایید، من وبلاگم را سالی یکبار به روز می کنم اما تمام دنیای مجازی به وبلاگ منحصر نمی شود.

    در کشورهای اروپایی، موسسات آموزشی و ادارات و … دارای سرویس ایمیل مخصوص به خود می باشند و به علت رعایت امنیت شبکه و حفظ اطلاعات از دیگر سرویس ها استفاده نمی کنند. اما در ایران، اصل “مفت باشد، کوفت باشد” جاری است. حتما می دانید که هنوز هم اغلب کاربران اینترنتی در ایران، فقط از مرورگرIE استفاده می کنند. تنها به این علت که مرورگری است که همراه با ویندوز نصب می شود. و برای بسیاری پخش کننده، مدیا پلیر است. چه برسد به اینکه به دنبال سرویس ایمیل اختصاصی باشند.
    حرف شما از انجهت که

    [پاسخ]

    امید حسینی پاسخ در تاريخ مهر ۱۰ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۱۴ ق.ظ:

    تشخیص عدم حضور شما در محیط نت نیازی به علم غیب نداره، همین که فعالیت بدون گوگل رو به «زنده ماندن طبیعی» تفسیر می کنید یعنی این که از شرایط و خصوصیات زندگی در دنیای مجازی چندان مطلع نیستید. با نهایت احترام

    مگه قرار بود بدون گوگل بمیریم که شما الان از زنده بودن ما خوشحالید؟ :)

    [پاسخ]

  34. محمد امین حسن پور
    ۱۰ مهر ۱۳۹۱ در ۰۰:۰۳ | #34

    حرف شما از آن جهت که وزیر مربوطه نباید از جانب مردم سخن بگوید صحیح است. اما اینکه نمی توان بدون جمیل و گوگل زندگی کرد اشتباه است.

    [پاسخ]

    امید حسینی پاسخ در تاريخ مهر ۱۰ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۱۰ ق.ظ:

    زندگی که بله. آدم بدون خیلی چیزها ممکنه زندگی کنه. در این شکی نیست ولی ما داریم درباره هزاران نفری حرف می زنیم که فعلا از جیمیل استفاده کاری، علمی، تحقیقاتی، مالی و … می کنند. یعنی دارند زندگی می کنند. ممکنه بقال سر کوچه نیازی به گوگل نداشته باشه ولی فلان استاد دانشگاه یا فلان دانشجو و … حتما نیاز دارند. پس فیلتر کردنش در شرایطی که هنوز زیرساخت های اینترنت ملی فراهم نیست، کاملا اشتباهه

    [پاسخ]

  35. نیما
    ۱۸ مهر ۱۳۹۱ در ۱۸:۱۲ | #35

    آقا امید شما احتمالآ طعم فیلترینگ بوقی رو چشیدید وگرنه انقدر غمو غصه برای آزادی بیان نمیخوردین از قدیم گفتن بقال از بقال دفاع میکنه روشنفکر از روشنفکر!

    [پاسخ]

  1. بدون بازتاب

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: