خانه > جامعه, سياست > اصولگراها، در تعطیلات عمیق!

اصولگراها، در تعطیلات عمیق!

احتمالا تکرار انتقادها از جریان اصولگرا، برای بعضی دوستان مخصوصا طرفداران این جریان، خسته کننده و ناراحت کننده است، ولی من اصرار دارم که فعلا درباره همین موضوعات بنویسم و به آسیب شناسی رفتار و تصمیم اصولگراها در انتخابات اخیر بپردازم. چون تا زمانی که دردهای این جناح و بدنه فعال آن شناخته نشود، هیچ امیدی به درمان و عبرت گرفتن هم نیست (که شخصا فکر می‌کنم فعلا نیست!)

در مطالب قبلی تا حدودی درباره مفهوم سیاست ورزی و نیز تکلیف و تصمیم درست و به موقع حرف زدم و تاکید کردم که یکی از علل اصلی شکست اصولگراها، عدم توجه به سیاست ورزی خردمندانه و عدم درک صحیح مفهوم تکلیف بوده است. با توجه به این انتقادها، بعضی دوستان اصولگرا به من ایراد گرفته بودند که چرا در این مطالب، اسمی از قالیباف نبرده و به اشکالات او اشاره نکرده‌ام و چرا همه انتقادها به بقیه نامزدهای اصولگراست؟

من این حرف را می‌پذیرم و البته توضیحی برایش دارم. توضیحم این است که عدم اشاره‌ من به قالیباف، اصلا به معنای توجیه اشکالات و اشتباهات او نبود، بلکه اساسا موضوع بحث من در مطالب قبلی، اجازه طرح این انتقادها را نمی‌داد. مطالب قبلی درباره تصمیم نادرست اصولگراها در روزهای آخر تبلیغات بود و اینکه چرا علی‌رغم همه تذکرات و هشدارها، یک تصمیم درست و عاقلانه نگرفتند؟ طبعا اگر بحث انتقاد از نامزدهای مختلف پیش می‌آمد، به سراغ قالیباف هم می‌رفتم و درباره اشتباهاتش از روزهای اول تبلیغات می‌نوشتم. همچنانکه درباره جلیلی و ولایتی هم می‌نوشتم.

اتفاقا من به قالیباف و شیوه تبلیغاتی او از ابتدا انتقادهای زیادی داشتم و آنهایی که در روزهای انتخابات، با من در ارتباط بودند، این را شهادت می‌دهند که همیشه اشتباهات او را مخصوصا درباره ائتلاف سه نفره، شیوه مناظرات و سخنرانی‌های انتخاباتی او و … به دوستان و حتی ستاد وی منتقل می‌کردم.

خلاصه اینکه من قصد داشتم در فرصتی مناسب، اشتباهاتی را که به نظر من، آقای قالیباف در انتخابات و تبلیغات انتخاباتی مرتکب شده بود، بنویسم. اخیرا آقای پرویز امینی تحلیلی جامع درباره انتخابات داشته‌اند که هم آسیب شناسی رفتار سیاسی اصولگراهاست و هم اشاره به اشتباهات نامزدهای مختلف اصولگرا از جمله قالیباف. به نظرم در این مطلب، به خوبی به همه اشتباهات قالیباف در انتخابات اشاره شده است. (ذکر این نکته لازم است که بعضی از این موارد، دقیقا در روزهای تبلیغات به ستاد، اطرافیان و مشاوران قالیباف منتقل می‌شد ولی ظاهرا بعضی‌ها علاقه‌ای به شنیدنش نداشتند!)

در این مصاحبه، درباره اشتباهات قالیباف به طور مفصل و جزء به جزء بحث شده که من هم آنها را قبول دارم؛ ولی یکی از اشتباهات قالیباف، فاصله و جدایی او از نیروهای مذهبی و حزب‌اللهی ذکر شده و اینکه چرا در هشت سال گذشته تلاشی برای حل این مشکل از طرف قالیباف صورت نگرفته؟ حرف کاملا درستی است ولی تا حدودی یک طرفه به قضیه نگاه شده. به نظرم در این مورد نمی‌شود منکر نقش تخریب‌ها و تبلیغات شدید مخالفان قالیباف (مخصوصا طیف تندروی اصولگرا) باشیم. تخریب‌هایی که دقیقا از سال ۸۴ شروع شد و تا همین الان هم ادامه دارد. حالا اینکه خود قالیباف چه کاری برای تغییر این فضا و جبران تخریب‌ها کرده، بحث دیگری است…

در این مطلب، علاوه بر نقد اشتباهات نامزدها و کلیت جریان اصولگرا، پاسخ هایی هم به ادعاهای این روزهای برخی چهره‌های اصولگرا داده شده. از جمله به کسانی که تصمیم نادرست خود را با این ادعا توجیه می‌کنند که حتی در صورت ائتلاف هم، نتیجه همینی می‌شد که شد! به عنوان مثال اینجا:

«نابلدی سیاسی در جریان رقیب روحانی، در واقع یک امر فراگیر بود. مهم‌ترینش عدم ائتلاف بین آن‌ها بود که از نظر سیاسی امری بسیار بدیهی بود. الآن که نتایج انتخابات را دیده‌اند، می‌گویند همه‌ی آرای کاندیداها که روی هم جمع ‌شود، باز هم پیروز انتخابات نمی‌شدیم. آن روزی که روحانی و عارف ائتلاف کردند جمع آرایشان ۲۵ درصد بود. اما باید گفت انتخابات این گونه نیست؛ انتخابات موج ایجاد کردن است. شما نتوانستید این موج را ایجاد کنید. روز دو‌شنبه مشخص بود که قالیباف اول است، اما نمی‌تواند انتخابات را در دور اول ببرد. همچنین رقابت بر سر دومی میان چهار نفر رضایی، جلیلی، روحانی و عارف بود. روز سه‌شنبه که ائتلاف شد، با جمع شدن آرای عارف و روحانی معلوم شد که اول و دوم روحانی و قالیباف هستند و بقیه امکان ورود به دور دوم را ندارند. روز چهارشنبه، روحانی جلو افتاد و روز پنج‌شنبه او دیگر بالای پانزده میلیون رأی داشت، زیرا آرای او هنوز تثبیت نشده بود و موجی بود که آرام نگرفته بود و همین طور سیر صعودی داشت. یعنی اگر انتخابات شنبه برگزار می‌شد، آرای روحانی بالاتر هم می‌رفت.

 حداقل یک هفته زمان می‌خواهد تا این فضا آرام شود. بنابراین اگر آن‌ها روز سه‌شنبه ائتلاف می‌کردند، یک شوک به فضای انتخابات وارد می‌کردند و حجم آرای آن‌ها در ذهنیت اجتماعی بزرگ می‌شد یا لااقل جلوی شوک اولیه‌‌ی جریان رقیب را می‌گرفت و آن را کنترل می‌کرد.  این جزء واضحات است که اگر عارف کنار نمی‌رفت، روحانی نمی‌توانست انتخابات را ببرد. پس اگر ائتلاف برای روحانی کارساز است، چرا نباید برای رقبایش کارساز باشد؟ این میزان تجلیلی که در جناح اصلاح‌طلب و حامیان روحانی از عارف می‌شود به واسطه‌ی همین نقش مؤثری است که کنار رفتن او در پیروزی روحانی داشت. ائتلاف نامزدهای رقیب روحانی حتی اگر هیچ کاری از پیش نمی‌برد، در این حد ظرفیت داشت که در حدود ۲۵۰ هزار رأی، آرای روحانی را جابه‌جا کند تا انتخابات در مرحله‌ی اول تمام نشود.»

به هرحال فکر می‌کنم همه گفتنی‌ها درباره اشتباهات اصولگرایان و نیز به طور خاص آقای قالیباف، در این تحلیل جمع شده است. پیشنهاد می‌کنم متن این مصاحبه را حتما بخوانید. از این آدرس

* تیتر از متن : «پیام این انتخابات، فقط لزوم آموختن و اعمال «سیاست ورزی حرفه ای» به‌عنوان عاملی بود که می‌تواند در عرصه‌ی انتخابات از یک بازنده، پیروز و از یک پیروز، بازنده بسازد و متأسفانه باید اذعان داشت که جریان اصولگرا در این زمینه در تعطیلاتی عمیق به سر می‌برد.»  

  1. ی خواهر
    ۱۰ تیر ۱۳۹۲ در ۱۸:۰۶ | #1

    نه دیگه! مطمئن شدم که خودتم از دار و دسته همین سیاسیونی و حالا تا آخر این ۴ سال میخوای از این حرفا بنویسی. فک می کردم یه بچه حزب اللهی دلسوزی و به خاطر آینده کشور غصه می خوری!!! پیامای قبلی رو پس می گیرم. بیخود دلسوزی کردم. احزاب چپ و راست از یک قماشن و شایسته حمایت و دلسوزی و … نیستند. سیاسیون حتی اگر خیلی پاک باشن و دارای خلوص نیت، بعد مدتی برای منافع حزبشون هر کاری می کنن!!! انسان، وقتش، انرژیش و… خیلی ارزشمندتره خیلیییییییییییییییی! برای انسان مومن، حزبی جز حزب خدا وجود نداره. البته اون حزبی که خصوصیات یاران پیامبر و امیرالمومنین و سایر معصومین رو داره… نه برخی حزب الهی های فعلی… دیگه این وبلاگ ارزش حروم کردن اکانت اینترنتم رو نداره!

    [پاسخ]

  2. مسعود
    ۱۰ تیر ۱۳۹۲ در ۱۸:۳۳ | #2

    جناب حسینی بعدازسلام شومانظرات بنده روپاک میکنید؟؟؟

    [پاسخ]

    امید حسینی پاسخ در تاريخ تیر ۱۰ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۵ ب.ظ:

    سلام برادر
    من کامنتی رو حذف نمیکنم
    البته خواهش میکنم کمی آروم تر نظر بنویسید. ممنون

    [پاسخ]

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱:۴۶ ق.ظ:

    شومامشتی هستی آخه تعجب کردم صفحه قبل۲،۳تاجواب به منتقدین مرموزدادم دیدم نیستن
    ببخشیدجسارت شدشیخنا،نیت فقط کسب (اط )بودوبس…
    بابت چندتاکامنت عذرمیخوام بعضیااینجاپرده دری میکنن مع الاسف ناچارم کلمات لطیف وادبی روکنار
    بزارم برم حوالی دروازه غارچون یه عادت بددارم تاب ندارم به مولای انقلاب کسی بدبگه والاباچپ وراست
    کارندارم خط فقط خط ولایت وبس…بازهم عذرحقیرروپذیراباشیدوکمی درمقابل ماخطاکاران صبور.
    راستی تشکرازوبلاگ خوبت که واقعاآزادی اندیشه وآزادی بیان به خوبی واضحه چون حقیرتوسایت آقای
    محمدحسنی بودم(دوئل)ازعدم احترام ایشون به تکلم های متنوع ناراحت شدم واونجاروترک کردم ا…
    یحفظکم ان شاءا…اللهم عجل فی فرج مولاناصاحب الزمان واحفظ نائب المهدی امامناخامنه ای

    [پاسخ]

    سامان پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۷:۱۶ ق.ظ:

    شما احیاناً مشکلی با زبان فارسی داری؟؟یا فکر میکنی هرچی عربی تر بنویسی ثوابش بیشتره؟!!!!

    یلدا پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۱ ق.ظ:

    مسعود فاطمی
    من از ” شوما ” گفتن شما شناختمتون .

    توی دوئل هم این شوما گفتنتون باعث بحث مون شده بود / یادتونه؟

    :-)

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۶ ب.ظ:

    ابتداسلام خدمت جناب سامان عزیزراستشوبخوایدمن زبون فارسی روترجیح میدم امابعضی دعاهای عربی
    ولغاتش زیباست…اون وقت هرچی عربی تریعنی چی؟؟؟!!!نه مشتی حدیثی مبنی براستحباب لغت عربی
    نرسیده البت بین علما(من وشوما)اختلافه شایدشومانظرت براستحبابه!!!

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۲ ب.ظ:

    باسلام خدمت شوماآبجی محترم احوال شوما؟پس شوماهمه سنگراروپوشش میدی دوئلو بیخیال شدی؟
    من هم که شناسایی شدم…راستش من یادم نمیادبحثم شده باشه خدایی نکرده شومافرمودیدنگوشوما
    بنده گفتم روزبون افتاده نمیشه درکل خوشحال شدم اینجاهم ازدوستان دوئلی پیدامیشه دعابفرمائیید…

    سامان پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱:۱۲ ب.ظ:

    احتمالا فیلم فارسی هم زیاد میبینی!!!ملک مطیعی و وثوق و چنگیز و ایول ایول،مکتبی بسیجی فیلم فارسی بین!!!

  3. صفدر
    ۱۰ تیر ۱۳۹۲ در ۲۰:۰۱ | #3

    @reza

    D:

    [پاسخ]

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۲:۳۰ ب.ظ:

    اتفاقازیاداهل فیلم نیستم ولی هرزگاهی بدنیست محض تنوع!اینایی هم که گفتی ندیدم احتمالاواسه عصردایناسورهاست!

    [پاسخ]

  4. سجاد
    ۱۰ تیر ۱۳۹۲ در ۲۰:۴۶ | #4

    حدود ۵ سالی است که وبلاگ شما رو می خونم.الحق و انصاف خیلی چیزا هم یاد گرفتم. اما روز به روز مواضع شما درباره موضوعات مختلف عوض میشه و بیشتر باعث تعجب میشه تا چراغ راه! امیدوارم نظرتون درباره حاتمی کیا دیگه عوض نشه/چون به نظرم بسیار نظر مترقی دارید در این مورد

    [پاسخ]

  5. ۱۰ تیر ۱۳۹۲ در ۲۱:۰۷ | #5

    بیشتر مردم اصلا میدونن اصولگرا و اصلاح طلب چیه . اکثر مردم طبق ملاک و خواست خودشان انتخاب میکنند و رای میدن . ملاکها نیز با هم فرق داره و سلیقه ها مختلفه . تو ایران هنوز این مسائل جا نیافتاده .
    مثلا من خودم از روی اعتقادم رای میدم و اصلا به احزب کاری ندارم و بهشون فکر نمیکنم .

    [پاسخ]

  6. ناصر چوبين ( سروش )
    ۱۰ تیر ۱۳۹۲ در ۲۱:۳۱ | #6

    جناب کاظم عزیز
    در بالاتر تلنمری به تکرار تاریخ زدم و پدیده خوارج رو در گذشته و منافقین رو در حال یادآوری کردم
    ظاهراً شما مطلب من رو به خود گرفتید
    اصلاً منظورم شما نبودید
    و جناب کاظم عزیز خوارج رو به شما نسبت ندادم
    طعنه ای بود به اونهایی که برداشتشون از دین سطحی هست
    همونهایی که امروزه ولایت فقیه رو زیر سوال میبرن و فردا امام زمان رو انکار میکنن
    همونهایی که حتی صحبتهای علما رو به سلیقه خودشون از روی عناد تفسیر میکنن و حتی توی وبلاگشون وقتی سوالی میکنی خیلی سطحی پاسخ میدن و فقط چند کلمه توجیه نثارت میکنن و همش از توهمات صحبت میکنن و هیچ حرف منتطقی ندارن ، کلی حرفهای بدون اثبات ، فقط همین
    اونی که باید متوجه میشد مطلب من رو گرفت
    پس قصد جسارت به شما نبوده و نیست
    ………

    گر چه من سرباز هیچ و ساده ام
     سر خوشم مهدی (عج) بود فرمانده ام
    گر چه مهدی (عج) بود غایب ولی
    سر خوشم بر نایبش سید علی
    —————————————–

    [پاسخ]

  7. ناصر چوبين ( سروش )
    ۱۰ تیر ۱۳۹۲ در ۲۱:۳۲ | #7

    تلنمری = تلنگری

    [پاسخ]

  8. ناصر چوبين ( سروش )
    ۱۰ تیر ۱۳۹۲ در ۲۱:۳۸ | #8

    دوتا شعر دارم و چون بابک جون و جناب خاکی محترم رو خیلی دوست دارم تقدیم میکنم به این دو عزیز
    ———-

    حقا که تو از سلاله فاطمه ای

    با خنده خود به درد ما خاتمه ای

    زیباتر از این نام ندیدم به جهان

    سید علی الحسینی الخامنه ای

    ———-

    یارب به علــــی و میثـــــــم تمـــارش

    یارب به حسین و تشنه لب انصارش

    هرکس که بد سیدعلی می خواهد

    این سال جدیــــــــد از زمین بردارش

    (( الهی آمین ))

    [پاسخ]

    با بک پاسخ در تاريخ تیر ۱۰ام, ۱۳۹۲ ۹:۵۳ ب.ظ:

    راستش من یه ده بیس سالی هست که بده آسد علی رو می خوام. ظاهرا هرچی خداتونو قسم دادین تو رودر واسی نمونده و خواسته هاتونو دایورت کرده.

    [پاسخ]

    ناصرچوبين ( سروش ) پاسخ در تاريخ تیر ۱۰ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۳ ب.ظ:

    ناراحت نباش بابک
    انشاالله همین روزها جواب میگیری
    ما که برات دعا میکنیم
    به حق فاطمه زهرا

    [پاسخ]

    یلدا پاسخ در تاريخ تیر ۱۰ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۴ ب.ظ:

    سروش مراقب باش یه وقت خودت ور نپری !!
    :-)

    ممکنه چپ تعبیر بشه شعرهات.

    اصولا اصولگراهای تندرو از جنس شما بیشتر به حذف و مرگ و کشتن و از بین بردن فکر میکنن تا چیزای مثبت.

    ناصر چوبين ( سروش ) پاسخ در تاريخ تیر ۱۰ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۲ ب.ظ:

    تندرو !!!!
    چقدر شما جالب هستین
    مثلا ً وقتی یکی حرف از علاقه به رهبرش میزنه میشه تند رو
    شما که در حمایت از موسوی و کروبی اینقدر تخت گاز رفتین که خود اونها رو زیر گرفتین
    در ضمن اونهایی اعتقاد به کشت و کشتار دارن که میگفتن یا حرف ما یا اینکه فلان مسجد رو به جرم وجود پایگاه بسیج ، آتش میزنیم ، از سطلهای زباله هم نمیگذریم ، در ضمن من تا حالا سعادت عضویت در بسیج رو نداشتم ولی در کل منافاتی با وجود بسیج نمیبینم و برای خاموش کردن بعضی ها بسیج لازمه و کاراییش از آتش نشانی هم بهتره

    یک نفر از جنس خاک پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۹ ق.ظ:

    تفکر طالبانی از نوشته ها و اشعارتان موج می زند.

    [پاسخ]

    یک نفر از جنس خاک پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۲ ق.ظ:

    همیشه نابود کردن و کشتن منطق شما بوده. جناب صاحب منطق تو که در سال جدید از خدا طلب نابودی مخالفان ولایت فقیه را می خواهی خودت از منطق بویی برده ای آیا!؟
    جواب اتان را لایق پرسش اتان دادم. حدتان همین است. اگر اهل منطق بودید و تعصب را کنار می گذاشتید می شد باهاتون بحث کرد و یکیمون به نتیجه رسید. اما گویا تصدیق حق بودن از جانب خدا فقط برای شما رسیده و هر حرفی مقابلتان عار به حساب می آید.
    فقط جهت اطلاع!

    [پاسخ]

    ناصر چوبين ( سروش ) پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۸ ق.ظ:

    به به جناب خاکی
    ادبیاتتون کتابی شده ولی باز تشدد توش موج میزنه
    شما در تقابل با ما ایستادی ولی یغیین دارم دستت بود کسی رو زنده نمیگذاشتی
    بحثی با شما نیست چرا که در تمامی کامنتهایتان جز نگاه منفی توأم با توهم و عناد چیزی ندیدم برای همین زحمت ورود به بحثهایتان رو به تن خودم نمیدم ، حرفهای بی دلیل و منطق و بدود از اثباط
    هرگاه ادعای تقلبی که روش پافشاری میکنید رو اثباط کردید شاید فکر ورود به بحثهایتان به ذهنم برسه
    عیارتون از کامنتها و وبلاگتان مشهود است در نتیجه حتی زحمت خواندن داده نمیشه دیگه چه برسه به جواب
    راستی در مورد بحث نیمه تمام ( نگرش عالمان ما ) که ناگهان بحث رو نیمه تمام رها کردید مطالب زیاد داشتم ولی در جواب آخرین کامنتم ماندید برای همین صلاح دیدم در همانجا باقی بمانید
    در ضمن ورودتان به آهستان با این نگرش خاصمانه جز جلب مخاطبان پربار آهستان برای وبلاگ مورد نظرتان نیست که هر روز پیغام و پسغام و آدرس مطلب جدید صادر میکنید ولی ظاهرا هنوز مخاطبی پیدا نکردید و تمامی مطالبتان بی نظر مانده (( جلل الخالق ))
    بگذریم ، امید است در رشته ای که تبحر ندارید وارد نشوید و مثل ما فقط خواننده باشید
    والسلام

    [پاسخ]

    یک نفر از جنس خاک پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱:۲۴ ق.ظ:

    سلام عزیزدل،
    قصد ندارم با شما جنگ کنم. و اصراری هم در پذیرش پست های اینجانب هم نمی بینم. ولی گویا این شما هستید که در هر نظر ما کاسه ی داغتر از سوپ می شوید! (به خاطر تنوع آش نگفتم)
    در نگرش عالمان ما در وبلاگ اینجانب مایلم بحث را تا هرجایی که به درازا کشید ادامه دهم.
    البته برای عاقلان یک حرف بس است! نیازی به مدرک نیست. هوشیاران می دانند که در مملکت چه خبر است و این را شما هرچقدر هم بخواهید جلویش مقابله کنید فایده ای نخواهد داشت.
    اما در مورد حرف آخرتان، هدف اینجانب کسب شهرت و مخاطب نیست صرفا دلنوشته و دیدگاه شخصی است که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود. خواه به میلتان بچسبد خواه نه. همچنان خواهیم نوشت حتی اگر نظری داده نشود. خیالتان راخت باشد.
    راستی با این اشعارتان به شب شعر آقا تشریف ببرید حتما. استقبال بی نظیری از شما خواهد کرد.

    یک نفر از جنس خاک پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱:۲۷ ق.ظ:

    در ضمن لطفا از منطق حرف نزن. چون متاسفانه نداری!
    کسی که نابودی مخالفانش را می خواهد از همان جنس القاعده و طالبان است. منتها شما از جنس فکلی اش هستی.

    ناصر چوبين ( سروش ) پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۶:۱۳ ق.ظ:

    چقدر جالب
    چند روز پیش دوستی رو لقب شعبون بی مخ دادید و امروز من هم شدم طالبان البته از نوع فکلیش
    کلاً ادبیات شما و امثال شما با زبانی و گفتاری گره خورده و هرکس که دوستدار نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه باشد را به رگبار میبندید بعداً صحبت از این به میان می آید که ما دنبال حذف کردن و کشت و کشتار هستیم ، یخورده حد نگه دار جناب خاکی
    من مایلم ١: از مسیله تقلبی که رویش خیلی پفشاری میکنید شروع بکنم و منتظرم که با دلیل و برهان صحبت بکنید تا ببینیم چند مرده حلاجید ٢: در مورد بحث علما چون در همین آهستان اول بحث رو باز کردیم در همین آهستان ادامه میدیم به دو دلیل ، اولیش با شناختی که از شما دارم در صورت رعایت نکردن ادب منجر به خروج از دایره قرمز جناب حسینی شده و خود حسینی با پاک کردن کامنتهای بدور از اخلاق شاید باعث شود که ادب بین ما آن هم از جانب شما حاکم شود و دوم اینکه این سایت بر خلاف وبلاگ شما پرمخاطب است و باعث میشود دوستان در ترازوی ذهنشان شما رو بسنجند ، و در آخر بعد از این دو مقوله حاضر هستم رو در رو باهم نشسته و در نگرشهای آیت الله طالقانی ، بهشتی و حتی گفتار شریعتی و منتظری و تاریخ اسلام و رویدادهای انقلاب از بدو تشکیل تا حال حاضر باهم بحث بکنیم چرا که اینچنین تهمت استفاده از منابع و کمک گرفتن از دیگران مبرا شده و کفه ترازو برای هر دو روشن میشود
    یادتان نرود ، نگرشهای آیت الله طالقانی ، بهشتی ، نوشته های شریعتی و حتی منتظری و تاریخ اسلام و رویدادهای انقلاب از بدو تشکیل تا حال حاضر و اگر مایل بودید در مورد احزاب بعد از انقلاب تک تک و مجزا به مناظره بنشینیم
    ایمیلم رو براتون میفرستم و قرار مناظره حضوری در هر مکانی که صلاح میدیدید با شما و من آماده مناظره بدون استفاده از منبع و فقط استفاده از حضور ذهن هستم
    choobinnaser@gmail.com

    ناصر چوبين ( سروش ) پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۷:۵۴ ق.ظ:

    مع الاسف بعلت اینکه صبح هول هولکی تایپ کردم تا زود برم محل کار دیدگاه های آیت الله مطهری رو به اشتباه طالقانی تیپ کردم
    معذرت و این هم از کرامات عجله هست دیگه
    شما روی نگرشها و دیدگاه های آیت الله مطهری حساب باز بکنید و آماده مناظره رو در رو و حضوری هستم
    در ضمن اگر صحبت از ( بدون استفاده از منابع ) منظور این بود که دست خالی بیاییم و داشته هامون رو ذکر بکنیم ولی باید متذکر بشم که هر ادعایی باید منابع موثق و دلیل و برهان داشته باشه ، ادعاها با ذکر منابع میتونه قابل قبول باشه
    در هر صورت آماده مناظره رو در رو هستم
    برنامه ریزی از شما و حضور از من

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۹:۲۸ ق.ظ:

    خیلی جالب بود آقای سروش عزیز

    ما منتظریم که تا محرم گردد
    هنگامه امتحان میسر گردد
    ماییم و تیغ و حلقوم شما
    یک مو ز سر علی اگر کم گردد

    مردم ولایتمدار ایران ثابت کردند که مردم کوفه نیستند و عاشق رهبری عزیز هستند .

    یلدا پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۵ ق.ظ:

    شجاع !!
    تیغ و حلقوم !!

    اوهوووم

    یاد سلفی های سوریه افتادم که تیغ و حلقوم رو بنا بر اعتقادشان واجب میدانند ..

    شجاع تو هم که مثل اونایی .

    فرقی نداری وقتی بنا بر اعتقاد و امری که واجب میدونی اش سر ببری ..

    پس نگو نمیتونی سر مرغ رو ببری . یا گوسفند رو .

    جاش بیفته اول از همه سر من و سین رو میبری ها ..
    ترسیدیم والا .

    :-(

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۵:۳۲ ب.ظ:

    نه یلدا خانم
    الان اسلحه هست نیازی به تیغ نیست خواهر من

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۶ ب.ظ:

    جناب ناصرسلام ایول ا…دمه شوماگرم باشه پرچم مولای انقلاب آقاسیدعلی خامنه ای حفظه ا…همیشه بالاست
    تاکورشودهرآنکه نتوانددیدشاه رگم فدای مولای انقلاب…اللهم عجل فی فرج مولاناصاحب الزمان واحفظ نائب المهدی امامناخامنه ای

    [پاسخ]

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۲ ب.ظ:

    درجواب بابک حضرت امام رضوان ا…علیه:اگرولایت فقیه نباشددیکتاتوری میشود…
    حضرت آیت ا…بروجردی رحمه ا…علیه:اگرکسی ولایت فقیه روقبول نداشته باشه ضروری ترین بخش
    اسلام روقبول نکرده…هرچندبحث باشومادراین زمینه ابتدابه مطالعه خودتان نسبت به ولایت فقیه برمیگرده
    وتاخودتون ازاین گنگی وبغض بی مطالعه وبرمبنای احساسات شخصی دست نکشیدتاابدفقط حرص میخورید
    و…یاعلی

    [پاسخ]

    سامان پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱:۲۰ ب.ظ:

    ها ها صحبت کردنش باحاله،من احساس میکنم فیلم گنج قارون داره برام باز بینی میشه!!!البته سعید تاجیکم واسم تداعی میشه،همون که تو انتخابات از جلیل حمایت کرده بود،بزار نشونی دقیق تر بدم :همونی که فحش ناموسی تو شاه عبدالعظیم به دختره رفسنجانی میداد، راستی چرا اکثر مزدورا اسمشون سعیده؟؟سعید مرتضوی هم که معرف حضور همه هست،همونی که قراره به حکم پرداخت ۲۰۰هزارتومنیشم برای کهریزک اعتراض کنه!!!راستی یه تروریست قاتل هم به نام سعید عسگر داشتیم که حجاریان و ترور کرد الانم فرمانده یکی از پایگاه های بسیج تهرانه!!!!من اصلا درگیر این سعید ها هستم که عدالت! اسلامی! هم برای همشون اجرا شده شکر خدا!!!!

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۲:۵۱ ب.ظ:

    خوب ابتداجواب ازجس خاک:اتفاقاقرارداداست که عمل راتضمین میکندبیشترمطالعه بفرمائیید…
    خوب این نظرشوماقلیل مخالفانه متاثرازماهوارست والاالان ولی فقیه وجودنداشت بازهم توتوهم زیادی بمون!اتفاقامن میگم احتمالش هست بشه امانشده ونخواهدشدالبت ازنظرعده ای منحرف بله شده عده ای که زیرنافی فک کنن!اتفاقاراضی ام ازت که این جمله زیبای امام رضوان ا…علیه روگفتی خوب حالاجواب بده جمله امام روشنیدی میگه وجودولایت فقیه تاابدریشه ی دیکتاتوری روحذف میکنه ؟شنیدی امام تاکیدی برای همیشه داشته؟نه برادرنشنیدی چراکه
    خودتون روبه نشنیدن زدیدوخودتون بهترمیدونیدواقعیت چیست راستی اگه امام گفته ملاک حال فعلیست واگرآقاسیدعلی دیکتاتوره طرفداران مکتبتان کجایندقیام گنندبرعلیه دیکتاتوری؟نکنه به تاریخ پیوستن بعازفتنه نجس۸۸؟راستی چراامام فرموداگرتاقیامت دربین سلاطین واهرام وپادشاهان بگردیدیکی مثل آقای خامنه ای پیداکنیدنمیتونید؟؟؟نکنه امام یادش رفت که گفته ملاک حال فعلیست؟؟؟!!!داداش من مشکل شوماهاچیزه دیگست که نخواهیدرسیداماتلاش کنیدکه خدامجاهدان رادوست دارد…
    باشه فرض هدف مارونگری نیست هدف شوماچیه؟؟؟وا…که اگه واقعیت روبگیدکه سرنگونی ولایت باشه وانقلاب البت چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است…
    بله متهم کردم به اون صفت عاقلان دانندتعصی ازماهواره یعنی چی؟جوری حرف میزنیدکه انگاریادتون رفته بنده روبه شعبون بی مخ متهم کردید؟یادتون رفته جناب ناصرروبه طالبان متهم نمودید؟انقدرچهره حق به جانب نگیریدوبحث کنیدخداقاضی محکمه است وبس…
    به به استادم آقاسعیدقاسمی میدون دارجهادوفدایی ولایت بنده ایشون رودربسیاری ازجاهاقبول دارم ازاون ا…کرم بهتره شوماهم مهربون وعزیزید!

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۳:۱۵ ب.ظ:

    نوبتی هم باشه نوبت جناب سامانه ابتداسلام فرمودید فیلم گنج قارون زیادفیلم میبینیابقیشم روکن فیلم خودتم داری؟؟؟!!!(تیکه جواب داره)
    گفتی سعیدتاجیک البت من درانتخابات مریداقاسعیدجلیلی نبودم اماحرکت اون سعیدتاجیک روهم قبول ندارم امابرای کسی مثل اون فاحشه هاشمی خوب بود!
    گفتی مزدورفک کنم مزدوربعدتعریف شده شومابایدبه مابگیدچماغ به دست و…چراکه مزدوریعنی کسی که تواین وطنه وزیرسایه انقلاب اون وقت استخونشواز
    دفترbbفاحشه وvoaمیگیره یاادبیاتیش یعنی کسی که مملکتشوول میکنه ومیچسبه به مخالفاجاافتاد؟بابت هراستخون چقدرنگهبانی میدید؟؟؟فک کنم به
    نمی ارزه به قیمت وطن فروشی وکاسه لیسی برای مخالفا!بگذریم اگه حکم صادرشده و۲۰۰هزارآب خورده درب اون قوه قضاییه ودادگاه رسیدگی باید
    چهارپاادرارکنه(باعرض معذرت)چراکه لابی کثیف کاملامشهوده وماهم مثل شومابه این حکم تمسخرمیکنیم وباشوماهم عقیدم…
    امااسم جناب عسگرروآوردی بدنیست بدونی خط فکریم بهش نزدیکه یعنی مخالف ولایت وانقلاب یه وقتایی=(ترور)البت بدنیست بدونی این آدم اگه تروریسته ازکاسه لیسی بهتره ضمنابدنیست بدونی دوتاکوچه پایین ترازماست وباعموی بنده رفیقه مع الاسف فرمانده پایگاه نیست راوی وهابی درومدپسرجون دیدی دهن بین هستی!اتقاقاخیلی اذیتش کردن اماخیالت راحت امثال تفکراتی فدایی مثل ماحذف نمیشن شایدبازیکی مثل اون نجاست وجنب فکره
    موزی(حجاریان)که هنوز کوچیکی که بشناسیش گندگی کردلازم شدبفرستیمش روویلچر!!تاوقتی مکتب عداوت باشه هستیم درخدمتتون!راستی حجاریان هم که سعیددرومد! دعابفرمائیید

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۳:۱۸ ب.ظ:

    عزیزدلم منتقدعزیزبابک که یدطولائی درمخالفت وعداوت داره ماشالاخداقبول کنه این قلیل مجاهدت هارو!شومااحتمالاجنب بودی این جمله روگفتی بروغسل کن پسرجون!اون رضوان الفرویدغلط به جاش بگوحفظه ا… یاعلی

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۳:۱۹ ب.ظ:

    خدارحمت کنه سعیدامامی روکه شواهدی روشده دردروران افسادات کشته شدودردستگاه اطلاعاتی افسادطلبان!!!

    سامان پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۳:۵۷ ب.ظ:

    والا شواهد خیلی ساله که رو شده منتها شماها تازه به روی خودتون آوردید بله سعید امامی که سرور و سالار همه سعید ها هستن و ید طولایی تو قتل عام روشنفکران داشتن! البته تو زندان واجبی خورش کردن و شهید مصالح نظام شد، مهم نیست تو دوران کی بود چون اول و آخر وزارت اطلاعات تحت فرمان بیت رهبریست نه دولت و البته زندانها هم تحت کنترل قوه قضاییه هست.

  9. مهران
    ۱۰ تیر ۱۳۹۲ در ۲۲:۲۹ | #9

    دوستان اگر وقت داشتند مناظره اخیر زیباکلام با کوچک‌زاده را گوش کنند.

    من اصلا نمی‌خوام بگم کی خوب بود و یا بد. یکی از جملاتی که فکر کنم مشکل بزرگ ما را در بحث‌ها خوب بیان می‌کند،این جمله بود که زیبا کلام به کوچکٰ‌زاده گفت:

    «بعضی‌ها وقتی کم میآورند، خودشان را پشت مقدسات قائم می‌کنند»

    اینجا بحث از انتخابات، رای، اقتصاد و حق مسلم و … است که هیچگونه ارتباطی به مذهب و اسلام ندارد. در زمان آمدن اسلام اصلا نه انتخاباتی وجود خارجی داشت و نه کسی تصوری از این مراسم داشت!

    حالا هر بحثی باشه، بعضی‌ها از معاویه و یزید و حق و باطل و ولایت فقیه و مرگ برای کسی که از سید علی بد بگوید، صحبت می‌کنند.
    فرض کنید یکی تا ۱۰ بیشتر نمی‌تواند بشمارد. اگر بحثی سر عدد ۵ باشد، آن شخصی خواهد توانست شنوندگان زیادی را به خود جذب و احتمالا قانع کند که در صحبتهایش از اعداد کوچکتر از ۱۰ استفاده کند. اگر کسی بخواهد با تفریق ۲۰ و ۱۵ به عدد ۵ برسد، یا موضوع بحث را درک نکرده و یا اینکه عمدا به خاکی می‌زند.

    به عبارت دیگر بحث‌کننده باید با مفاهیمی به میدان وارد شود که بداند شنونده هم همان برداشت او را از این مفاهیم
    دارد. کلماتی که اصولگرایان در این نظرات داٍئم تکرار می‌کنند، جزو این مفاهیم مشترک نیستند!

    [پاسخ]

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۲ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۴ ق.ظ:

    سلام سامان جان دمیگم دهن بینیدومطیع ماهواره همینه ماجلوترازشواهدخبرداشتیم وداریم ثانیاگندگی نکن سعیدشوما
    رفت به دیدارمعبودامارفیق ماعسگرزندست کسی سراغ داری بفرستیم روویلچر؟؟؟!!!به خداکه اگه بدونیدتووزارت چه خبر
    بوداماسامان دادن کی گفته تحت نظررهبریست؟اون اطلاعات سپاهه که تحت نظرمولای انقلابه اینارویادبگیر…

    [پاسخ]

  10. ناصر چوبين ( سروش )
    ۱۰ تیر ۱۳۹۲ در ۲۳:۳۹ | #10

    تندرو !!!!
    چقدر شما جالب هستین
    مثلا ً وقتی یکی حرف از علاقه به رهبرش میزنه میشه تند رو
    شما که در حمایت از موسوی و کروبی اینقدر تخت گاز رفتین که خود اونها رو زیر گرفتین
    در ضمن اونهایی اعتقاد به کشت و کشتار دارن که میگفتن یا حرف ما یا اینکه فلان مسجد رو به جرم وجود پایگاه بسیج ، آتش میزنیم ، از سطلهای زباله هم نمیگذریم ، در ضمن من تا حالا سعادت عضویت در بسیج رو نداشتم ولی در کل منافاتی با وجود بسیج نمیبینم و برای خاموش کردن بعضی ها بسیج لازمه و کاراییش از آتش نشانی هم بهتره

    [پاسخ]

  11. ناصر چوبين ( سروش )
    ۱۰ تیر ۱۳۹۲ در ۲۳:۴۲ | #11

    جناب حسینی با عرض پوزش
    متاسفانه دوستان اینقدر به در و دیوار و حاشیه میزنن که مطالب شما به بیراهه کشیده میشه
    بعضی از نظرها رو هم نمیشه بی جواب گذاشت و بغضاً مجبور میشیم با کامنتهای دوستام به جاده خاکی بزنیم که جای معذرت خواهی و پوزش از محضر شما رو داره
    شرمنده

    [پاسخ]

  12. ناصر چوبين ( سروش )
    ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۰۰:۳۱ | #12

    میخوام بحثی رو شروع بکنم تا اگه شد دوستان به مسیر مطلب آهستان برگردند
    پیرو صحبتهای آهستان و پرویز امینی که واقعاً زیبا تحلیل هایی رو داشتن سخنی داشتم که میخوام مورد توجه دوستان قرار بدم و نظرشرن رو جویا بشم و اول از خود حسینی شروع میکنم و انتظار دارم ورود بکنن
    …………………………….
    در ۴ دوره اخیر از انتخابات ریاست جمهوری تقابل دوقطبی بودن رو شاهد بوده ایم که منجر به پیروزی یکی از طیفهای این دوقطبی بوده است ، ( خاتمی و ناطق نوری ، احمدی نژاد و رفسنجانی ، احمدی نژاد و میرحسین موسوی ) ، این انتخابات هم مانند دوره های قبل دو قطبی صورت گرفت ولی دلایلی باعث شد که اصولگراها نتونن این جریان رو به سود خود تمام بکنن ، چرا که در خود اصولگراها هم دوقطبی به غیر از جریان اصلی انتخابات صورت گرفت ، یا به عبارتی امسال شاهد دوتا دو قطبی بودیم ، دو قطبی اصولگرا و اصلاح طلب و دو قطبی درونی اصولگراها بین قالیباف و جلیلی که باعث شد اصولگراها نتونن تمام فکر خود رو معطوف جریان اصلی بکنن جریانی که اصلا ً فکر رقابت با اصولگراها رو نمیکرد و انتظار پیروزی نداشت ( اصلاح طلب ) و کمتر کارشناسی فکر پیروزی این جریان رو در دوره اول تخمین میزد ، دوقطبی اصولگراها این دلیلی شد که اصولگراها نتونن تحلیل درستی از مدل رفتاری توده ها داشته باشن و روانشناسی ضمیر آگاه و ناخودآگاه توده ها رو مورد تحلیل قرار بدن .
    در انتخابات گذشته یک مظهر آرمانگرایی که البته در پی عدالت و توزیع ثروت به مساوات بود یعنی احمدی نژاد رو به برتری رسوند و این دوره روحانی از باب مصلحت گرایی و باز هم با شعار رفع مشکلات زندگی وارد شد و پیروزی رو کسب کرد ، این نشانه این است که مردم آرمانگرایی رو میپسندند به شرطی که دنیای آنها رو هم آباد بکند و نظری روی معیشت داشته باشد .
    و اما در دو قطبی اصولگراها آرمانهایی که جلیلی رو کرد حول مقاومت بحث میشد که از سوی مردم ریاضت و فشار رمز گشایی شد و بدور از بحث معیشت چرخ میزد و با وجود جلیلی در صحنه و تداعی مسایل فوق و گریز از وی ، رأی ها رو به سوی روحانی روانه کرد ، و البته بیشتر روحانی چون در مناظره ها مظهر مصلحت گرایی نامیده شده بود فاصله بیشتری از کدهای سختگیرانه گرفت ، و میتوان گفت فرار از جلیلی باعث کمک به اقبال روحانی شد ، ساده بگویم جلیلی به روحانی کمک کرد که قالیباف رو شکست دهد ، همانگونه که رأی منفی هاشمی در دوره های گذشته احمدی نژاد رو رییس جمهور کرد
    (( جلیلی به روحانی کمک کرد که قالیباف رو شکست بده ))

    [پاسخ]

  13. یک اصلاح طلب تمام عیار
    ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۰۰:۳۵ | #13

    کابینه دکتر حسن روحانی رو برو بخون تا بفهمی که یک دولت تمام عیار اصلاح طلب پیروز مطلق انتخابات ریاست جمهوری شده آقای امیدخان !! حسینی. این خبر رو سایت خودتون مشرق نیوز گذاشته. بدو برو بخون. دکتر حسن روحانی جریا تبلیغات انتخابات: دولت تدبیر و امید همانا همان دولت سازندگی و اصلاحات خواهد بود. دولت تدبیر و امید ادامه دهنده پرقدرت تر راه دولت های سازندگی و اصلاحات خواهد بود. ولی خوب اصولگراها شکست خوردن. خدایا شکرت که دوباره به دوران طلایی هاشمی رفسنجانی و خاتمی و سازندگی و اصلاحات طلایی برگشتیم.

    [پاسخ]

  14. یک اصلاح طلب تمام عیار
    ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۰۰:۴۴ | #14

    دکتر حسن روحانی: دولت تدبیر و امید ادامه دولت سازندگی و اصلاحات است. نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این مطلب که دولت تدبیر و امید ادامه دولت سازندگی و اصلاحات است ، خاطرنشان کرد: مشورت‌های آقایان هاشمی و خاتمی سرمایه دولت خواهد بود. (۲۲ خرداد ۱۳۹۲)

    [پاسخ]

  15. سما
    ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۰۰:۵۴ | #15

    تکل ورزش روی پای سیاست
    http://www.ghadiany.ir/?p=19798

    [پاسخ]

  16. ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۰۱:۳۰ | #16

    با ویژگی حکومت های تمامیت خواه بروز هستیم.
    صرفا جهت آشنایی است. قصد داریم برخی از اصطلاحات سیاسی را با زبانی ساده معرفی کنیم.
    به قول جناب یوسفی می خواهیم این هدف را محقق سازیم : آموختن سیاست به خلق

    [پاسخ]

  17. ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۰۱:۳۲ | #17

    البته با زبانی ساده. عالمان عرصه سیاست از این نوشته ها بی نیازند. به بزرگی خود ببخشایند که به این حریم وارد شده ایم.

    [پاسخ]

    کاظم پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۸:۵۳ ق.ظ:

    «آیا ولایت فقیه حکومتى توتالیتر است و به زور مردم را مى‌خواهد به بهشت ببرد؟»
    براى پاسخ به این پرسش، باید به واژه توتالیتر و مفهوم سیاسى آن توجه کنیم. واژه‌ توتالیتر از ریشه فرانسوى توتال به معناى جامع و کامل گرفته شده است و به آن دسته از رژیم‌هاى استبدادى اطلاق مى‌شود که کلّیه شئون جامعه را، از سیاست و اقتصاد گرفته تا مذهب، فرهنگ و هنر، تحت کنترل و نظارت خود در مى‌آورند.
    موسولینى این واژه را ابداع کرد و طبق تعریف او، توتالیتر نظامى است که در آن همه چیز به خاطر دولت وجود دارد و هیچ چیز از دولت و علیه دولت نیست. توتالیتر را در زبان فارسى مى‌توان معادل، استبداد همدیگر، یکه قانونى و حکومت تک حزبى و خود کامه دانست. در چنین نظام‌هاى سیاسى، هر فرد جزئى از کلّ جامعه و در خدمت آن است و از خود اصالتى ندارد. رژیم‌هاى کمونیستى و فاشیستى را مى‌توان نمونه‌هایى از نظام توتالیتاریسم به شمار آورد.
    طبق تعریف فوق، از مبانى اصلى اندیشه‌ توتالیتاریسم، اصالت جامعه و فراموش نمودن فردى است که سازنده و پدید آورنده‌ جامعه است. مطابق این نظریه، هرچه هست روح و وجدان و شعور و اراده‌ى جمعى است که در دولت متبلور مى‌شود و افراد باید در آن اضمحلال یابند؛ اما حکومت اسلامى و ولایت فقیه بر بینش صحیح اسلامى استوار است که هم فرد را اصل مى‌داند و هم جامعه را. به تعبیر شهید مطهرى(ره) در عین حال که قرآن کریم براى امّت‌ها و جوامع سرنوشت مشترک و فهم و شعور مشترک قائل است، ولى فرد هم اصالت دارد(۳).
    در تفکّر اسلامى، این فرد است که با اختیار و آگاهى، ایمان مى‌آورد و بار سنگین مسئولیّت و تکالیف الهى را بر دوش مى‌کشد و در بُعد سیاسى وظیفه و تکلیف دارد و باید بر اساس مقرّرات دینى، در حاکمیّت سیاسى جامعه دخالت کند و مشارکت ورزد و با آگاهى سیاسى، اتّخاذ موضع نماید.
    اگر دولت حاکم مجرى عدل، قانون و عقل و مورد تأیید شریعت باشد، افراد موظّف به اطاعت و پیروى هستند، چرا که چنین دولتى داراى مشروعیّت است؛ و در عین حال، باید به مراقبت و نظارت بر اعمال حاکمان و کارگزاران آن بپردازد و بر اساس وظیفه‌ى امر به معروف و نهى از منکر، از سر خیرخواهى، با نصیحت براى رهبران جامعه‌ اسلامى، از مفاسد و آفات قدرت جلوگیرى نماید؛ ولى اگر دولت، برخلاف عدل و قانون به حاکمیّت رسیده باشد، این حکومت طاغوتى است و فرد موظّف است به آن کفر بورزد و به مبارزه با آن اقدام نماید.
    ولایت فقیه، بر اصول و مبانى جهان بینى اسلامى استوار است. در نظریه‌ ولایت فقیه دولت منبعث از خواست و اراده‌ جامعه است و این مردم‌اند که آگاهانه، به صحنه مى‌آیند و با رعایت موازین شرعى، به تکلیف دینى خود عمل نموده، با انتخاب خویش، زمینه حاکمیّت فقیه و اِعمال ولایت او را که ولایت فقه و فقاهت است، فراهم مى‌کنند؛ چنان که در سال ۵۷ نسبت به امام خمینى(ره) چنین اقدامى صورت گرفت.
    اما پس از تحقّقِ حاکمیّت، فقیه هرگز فارغ و مستثنا از وظیفه و مسئولیّت نیست. او موظّف به اجراى دقیق قوانین شرعى است و حق ندارد بر اساس میل و سلیقه شخصى و هواپرستى، اِعمال نظر نماید. اگر از فقیه کوچک‌ترین گناهى سر زند، و حقّى را ـ هر چند کوچک باشد ـ عالمانه و عامدانه، ضایع نماید، شرعاً از ولایت ساقط خواهد شد و در این صورت، اِعمال حاکمیّت وى فاقد مشروعیّت مى‌شود.
    دولتى که با اشراف و نظارت عالىِ فقیهِ زمان شناس عادل تشکیل شد، علاوه بر وظایف عمومى، که هم
    دولت ها و حکومت ها در تأمین امنیّت و معیشت مادّى مردم دارند و وظیفه‌اى که در گسترش رفاه اجتماعى و زدودن فقر و بیچارگى از آحاد مردم و اقشار مختلف دارند، وظیفه‌هایى به مراتب سنگین‌تر بر دوش دارد. دولت اسلام موظّف به بسط عدالت و اقامه عدل است و رفع تبعیض و فساد از چهره جامعه جزء وظایفِ اصلىِ نظام اسلامى است. گسترش اخلاق پسندیده و ایمان دینى و اقامه نماز و ایجاد صلاح و سداد از وظایف حکومت است.
    به خوبى روشن است که گسترش فضایل و مکارم اخلاقى، با زور و قلدرى غیر ممکن است و نیازمند آگاهى، خردمندى و هوشیارى است. وظیفه‌ دولت آن نیست که با زور چیزى را تحمیل کند، بلکه باید بستر مناسبى براى کمال جامعه فراهم آورد و با تلاش مستمر، در رشد آگاهى و تعالى اخلاقى و بالا رفتن سطح بینش و خردورزى مردم بکوشد، تا آنان خود، صلاح و سداد را انتخاب کنند.
    البتّه در مراتب بالاى نهى از منکر که نیازمند اقدام عملى است دولت در حدّ ضرورت، موظّف به مبارزه با منکرات است و باید جلوى فحشا و فساد و ظلم را بگیرد؛ ولى این به معناى به زور بردن به بهشت نیست. حتّى کافران ذمّى نیز زیر چتر حکومت اسلامى زندگى مى‌کنند، بدون آنکه کسى متعرّض آنها شود و ایمان را به آنها تحمیل نماید. دولت اسلامى موظّف به حفظ جان، ناموس، مال و امنیّت ایشان ـ همچون سایر مردم مسلمان- است.
    البتّه همچنان که دولت‌ها موظف‌اند براى صیانت جامعه از انواع میکروب‌ها و بیمارى‌ها و حفظ بهداشت و سلامت مردم، به اقدامات عملى دست زنند و هیچ خردمندى این اقدام را زور نمى‌داند، بلکه لازم مى‌شمرد، در رابطه با عوامل انحرافات اخلاقى و فساد و فحشا نیز، دولت باید به مبارزه همّت گمارد، تا در پرتو محیطى سالم و امن، مردم، با آگاهى و اراده، به مکارم اخلاقى و فضایل انسانى و ایمان دینى بگروند و به رشد و تعالى معنوى برسند.
    این کجا و اندیشه‌ توتالیتاریسمِ پدید آمده در کشورهاى کمونیستى، نظیر شوروى سابق و فاشیستى، نظیر آلمان هیتلرى، و استبدادهاى خشن لنین و استالین کجا، که به اجبار، مردم را به حزب و مکتب خود مى‌خواندند، مکتبى که نه برخاسته از متن توده‌ها، بلکه معلول اراده اقلّیّت حاکم بوده است.
    در نظام‌هاى توتالیتریستى در راستاى همگانى کردن دیدگاه‌هاى یک حزب، نه تنها از جامعه خدازدایى و دین‌زدایى مى‌نمودند که به زدودنِ اخلاق و انسانیّت و معنویّت مى‌پرداختند و همه چیز و همه کس را در خدمت امیال ضدانسانى خود مى‌خواستند.
    امام خمینى(ره) در نامه خود به گورباچف، آخرین رئیس جمهور شوروى سابق، درباره شکست توتالیتاریسم کمونیستى در شوروى، فرمود: «مارکسیسم جوابگوى هیچ نیازى از نیازهاى واقعى انسان نیست، چراکه مکتبى است مادّى؛ و با مادیّت نمى‌توان بشریّت را از بحرانِ عدمِ اعتقادِ به معنویّت، که اساسى‌ترین درد جامعه‌ بشرى در غرب و شرق است، به درآورد»(۴).
    در حالى که، نظام ولایت فقیه به دفاع از دینى مى‌پردازد که خواست توده‌هاست و قدرت خویش را، به جهت انجام همین رسالت، از مردم کسب کرده است.

    [پاسخ]

    یک نفر از جنس خاک پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۸ ق.ظ:

    جناب کاظم عزیز سلام،

    والاه تاجایی می دونم من توی وبلاگم نگفتم جمهوری اسلامی تمامیت خواه است. فقط حکومت تمامیت خواه را تعریف کردم. اما انگار شما از این نوشته ها جمهوری اسلامی را تداعی کردید. و این تقصیر من نیست. شاید این عملکرد اظهرمن الشمس حکومت است که در اذهان مخالف و موافقش چنین تصویری ساخته است. چه بخواهیم بپذیریم چه نه!
    اما چون در امثال شما تعصب وجود دارد آن را نخواهید پذیرفت.
    اما این ویژگی هایی که از حکومت اسلامی ولی فقیه ذکر کردید صرفا در کاغذ و قرارداد است و یک چیز کاملا ایده آل.
    مهم عملکرد جریان است که در طول این ۳۵ سال شاهد بوده ایم. چه بد چه خوب. بازهم می گویم من قضاوت نمی کنم.
    برای اینکه بدانید چقدر اسلامی واقعی هستیم بد نیست این پست را بخوانید و آنوقت بگویید که تا چه حد نظام ما بر اساس حق و اسلام است و گونه ی دیگری نیست؟

    http://nunvaghalam.blogsky.com/1392/04/06/post-18/%DA%86%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%85%D8%8C-%DA%86%D9%87-%D8%B4%D8%AF-%D8%9F

    با تشکر و سپاس

    [پاسخ]

    یک نفر از جنس خاک پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۳ ق.ظ:

    اینکه بیاییم بگوییم اسلام چه دین خوب و گلو بلبلی است مربوط به تعریف واقعی اسلام است اما این دلیل نمی شود که چون اسم حکومت اسلامی است حتما حکومت هم همانند آن گل و بلبل است. با القاب و عناوین یک جریان رنگ آن را به خود نمی گیرد. مهم عملکرد است عملکرد! نه شعار

    یک نفر از جنس خاک پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۷ ق.ظ:

    نظرتان منتشر شد

    کاظم پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۴ ق.ظ:

    حرف های تکراری
    نظریه های تکراری
    ترجمه متون غربی و انطباق بر علیه حکومت سلامی
    علوی تبار نراقی
    خواهش میکنم به آقای نراقی پیشنهاد یک مناظره بدهید
    فرار نکنین ما منتظریم

    یک نفر از جنس خاک پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۷ ق.ظ:

    من آقای نراقی را نمی شناسم والاه!
    من دیدگاه خودم را می نویسم. اما شما به جای جواب منطقی این جوابها را دادید که نشان از موضع ضعیف اتان است.

    حرف های تکراری ….
    حرف های تکراری
    نظریه های تکراری
    ترجمه متون غربی و انطباق بر علیه حکومت سلامی
    علوی تبار نراقی
    خواهش میکنم به آقای نراقی پیشنهاد یک مناظره بدهید
    فرار نکنین ما منتظریم

    این شد منطق جواب!؟

    والاه ما که فرار نمی کنیم این شما هستید که تعصب کورتان کرده و تحمل پذیرش سخن منتقد را ندارید.

    کاظم پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۸:۵۸ ق.ظ:

    ظهور دوباره ادبیات زبان خاتمی
    روشنفکرانی همچون کدیور علوی تبار حجاریان
    ترجمه متون غربی وانطباق انها با جمهوری اسلامی و آش دهن سوز ترجمه ا ی برای بعضی ها
    حکومت اسلامی = فاشیستی ،توتالیتراسیم
    ولایت وفقیه = دیکتاتوری
    این ها که تازه نیستن هزار بار جواب این ها داه شدند
    به بابک هم گفتن جدید چی دارین رو کنین
    جدید

    [پاسخ]

    یک نفر از جنس خاک پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۰ ق.ظ:

    مسائل جدید نیست فقط چون همیشه سرکوب می شوند و بی جواب می مانند نیاز می بینیم تکرار کنیم.

    [پاسخ]

    تسنیم پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۲ ق.ظ:

    سلام تا جایی که ذهنم قد می ده یادم نمی یاد که این مسائل سر کوب شده باشد بلکه هرگاه تلاش می شد که به این سوال ها پاسخ داده بشه ومناظره اتفاق بیفته یک عده جنجال به پا می کردن و مانع می شدن

    کاظم پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۸ ق.ظ:

    به آقای نراقی بگید یه مناظره بزاره همین بحث هایی که گفته رو مناظره کنه
    چندروز پیش که روزنامه جمهوری و آفتاب و بهار و بقیه به آقای مصباح حمله همه جانبه کردند حدس زدم
    بعدش دنبال چیزی هستن
    آقای امید حسینی زنگ بیدار باشو بزن
    دوباره نظریات علوی تبارها نراقی ها کدیورها شروع شد
    بچه های آهستان بیدارباش

    کاظم پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۱ ق.ظ:

    جواب علوبی تبارها نراقی ها کدیورها ۱۰۰بار داده شد
    مطلب جدید بیارین

    [پاسخ]

    ایران فردا پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۹:۴۸ ب.ظ:

    جناب کاظم خان مشکل شما اینه که فکر میکنی چون جواب یک پرسشی رو دادی پس یعنی اون جواب درسته و همه قانع شدن تمام استدلالات شما و دوستانتون فقط برای خودتون و طیف فکری خودتون قابل قبوله برای همینه که هنوز در این مورد صحبت میشه و بحث و جدل ادامه داره تمام این بحث ها هم برمیگرده به اینکه مشروعیت حکومت از کجا ناشی میشه؟تا به این سوال بنیادی جواب داده نشه کمیت همه این بحث هایی که میشه لنگه.مسئله اینجاست که هواداران حکومت مذهبی معتقدن که حکومت اسلامی مشروعیت اش رو از آسمان میگیره و تنفیذ کننده اون مشروعیت به نمایندگی از آسمان کسی است که بر کرسی ولایت فقیه نشسته ولی مخالفین باورمند هستن که تنها و تنهااااااااااااااااااااااااااااا مردمممممممممممممم هستن که به حکومت مشروعیت میدن ولاغیررررررررررررررررررر.به همین سادگی اینقدر هم لفاظی نکنین و مقاله نویسی نکنین و آسمون ریسمون بهم نبافین و هی خودتون رو پشت آیات قران قایم نکنید اینکارا بیفایده است امروزه روز در همه جای دنیا حتی در کشورهای اسلامی هم دیگه مردم به این باور رسیدن که حکومت و دولت یک امری است ۱۰۰ درصد زمینی و و به آسمان و هپروت و مابعدالطبیعه هیچ ارتباطی نداره بنابراین هرگونه در استدلالی درباب آسمانی بودن قدرت و حکومت یکسره باطله

    تسنیم پاسخ در تاريخ تیر ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۴ ق.ظ:

    سلام باید خدمتتون عرض کنم که به این دلیل استدلال های ما مورد قبولمخالفان ولایت فقیه واقع نمی شه که این افراد از نظر اطلاعات اسلامی و احکام اسلامی بی بهره هستند یعنی اگه اطلاعاتی هم دارند آنقدرکم وپراکنده است که تحلیل های مارو متوجه نمی شن

    کاظم پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۸ ق.ظ:

    اینم منطق و استدلالشون

    [پاسخ]

    آزادی(آزادی) پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۷ ب.ظ:

    کاظم خان …من فقط برات آرزو میکنم که یه روزی به خودآگاهی برسی و با یادآوری حکم دادگاه!! کهریزک شرم سرتاپای وجودتو فرابگیره! بوی خون میدین همتون! همتون!

    [پاسخ]

    کاظم پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۱ ب.ظ:

    کهریزک رو به نقد نراقی و علوی تبار چسباندن
    ما هم تشنه ایم بیا بکش ما رو

    [پاسخ]

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۶ ب.ظ:

    حاج کاظم عزیزاین ماهواره پرستاهیچ بحثی روقبول نمیکنن فقط مثل خودشون باهاشون بحث بایدکرد
    آدمی که غرق دراخبارbbفاحشه هابشه وvoaبهترازاین نمیشه فقط مثل خودشون طبق حدیث باهرکس
    مثل خودش باش…اللهم عجل فی فرج مولاناصاحب الزمان واحفظ نائب المهدی امامناخامنه ای

    [پاسخ]

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۲ ب.ظ:

    حکومت اسلامی:حکومت موردنظرخدابرروی زمین
    انقلاب اسلامی:انقلابی عظیم ازهرجهت ومایه خشم همه قلاده به گردن های داخلی ونجاست های
    خارجی…والبت انتقادهایی به آن وجوددارد.
    ولایت فقیه:باعث خیروبرکت وآرامش درپرتواحکام الهی
    بسیجی:هم خوب هست هم بداماانتقادداریم به یه سری هاشون…
    مخالفین ولایت فقیه وانقلاب:همه نه امااکثراچهارپایان وقلاده به گردن هایی که فقط براساس شکم
    وزیره ناف اظهارنظرمیکنن…

    یک نفر از جنس خاک پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۳ ب.ظ:

    این است دست پروردگان این نظام در طول این ۳۴ سال! ناظران قضاوت کنند به ادبیات و منش این پدیده!

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۳:۲۴ ب.ظ:

    رساله زیاده وبین علمااختلاف شومااگه خواستی درعمل بچها هستن کمکت کنن تاکنکاش وتحقیق کنی ودرعمل تمام احکام رساله مخصوصازیرناف رو
    تفهیم بشی!!!پسرجون برگردعقب ببین کی داشت به ماالقاب میداد خیالی نیست تاآخرش هستم چراکه باشومابایدبامنطق خودتان حرف زدیعنی منطق تخمی!

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۳:۲۸ ب.ظ:

    آره نمک نشناسای نظام هم بگو کسانی که نون انقلاب رومیخورن ولگدمیزنن!کسانی که هرتهمتی بخواهندمیزنندواگرخودشان بگویندمیشه ازادی بیان اگه جواب بدی میشی شعبون بی مخ!کسانی که لب بازکنن به نظام وولایت فقط برچسب بی سندمیزنن واگرجوابشان رابدهی میشوی بی منطق وآمربه حرفای تکراری… هروقت بادبیات صحیح حرف زدیدتقاضای ادبیات صحیح کنیددرضمن ناظرواسه انتخاباته!!!

    با بک پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۸:۲۲ ب.ظ:

    این پدیده نادر نیست. همون بسیجی هست که به پشتوانه سپاه و حکومت ملت رو تو خیابون میزنه و عربده میکشه ماشالله حزب الله. منتها اگه حمایت اونا نباشه هیچ غلطی نمی تونه بکنه.
    اینجا هم به پشتوانه حسینی و همین حکومت داره عربده می کشه. تو زمین ما مثلا گوگل پلاس یا فیس بوک چنان به سرعت این عربده کشیش ته میکشه که بعد ۵تا کامنت چیزی ازش نمی مون. منتها اینجا سنگا رو بستن و سگها را گشاده.

  18. کاظم
    ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۰۹:۰۷ | #18

    بازم میخای ؟

    [پاسخ]

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۲ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۷ ق.ظ:

    سلام خوب گندگیت تموم شد؟؟؟باافتخارمیزدم بانیت میزدم برای رضای خداهم میزدم باهرچی دستم میومدمیزدم
    تاکورشودهرآنکه نتوانددیدباافتخاروپروبازهم میگم ماشالاحزب ا…قیافه امثال شوماکاسه لیسا وقلاده به گردن های دم
    دراستدیوbbفاحشه اونجادیدن داشته که تاگردن چسبونده بودید…
    حمایت کیاپس اون پفیوزیای که میگفتن نترسیدماهمه باهم هستیم باکی بودن؟؟؟شومااگه…داشتیدچه اونجاچه اینجا
    دادمیزدیدبی …!!!!!!به پشتیبانی همینادادمیزنم توام بزن اینجاکسی کاریت نداره بزدل…
    آخه گلابی مرده رو ازمرده شورمیترسونی؟؟؟بایدبگم اونجاهم همه روفوش کش کردم دیدن بحث بامن بی فایدست برو
    به اون چاقالا ی فیسبوک بگوپفیوزانمره ای نیستیدبرانظام لاتی بشیداون موقع که تنهاتوزمینتون فوش میدادم کجابودی؟؟؟
    اینجاواونجانداره قلادتوبازکن ازbbفاحشه باجلو…

    [پاسخ]

  19. تسنیم
    ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۱ | #19

    سلام آقای حسینی اگر هنوز موضعتان در مورد ولایت پذیری عوض نشده باید خدمتتون عرض کنم که ای کاش سخنان رهبری وبیشتر پوشش می دادین و درموردش مطلب می نوشتین ودیگران رو هم برای فکر کردن بر روی مواضع آقا تشویق می کردین تاببینیم چطورمی شود انتخابات را تحلیل کرد که الحق بهترین تحلیل رو آقا داشتند اگر شکا هنوز هم ولایت مدار هستید بر اتحاد بین مردم ایران بیشتر تمرکز کنید نه این که چرا اصول گرا ها شکست خوردند !!!!!!!!بلکه اتفاقا با حضور اصلاح طلبان حالا فرقی نمی کنه معتدل باشن یا نباشن مشخص می شود آیا انتظاراتی که از احمدی نزاد داشتند را خودشان می توانند به آن ها پاسخ گویند یا نه در ضمن این که بی انصافی کاندیداهایی که فقط سیاه نمایی کردند مسله ای است که باید طبق فرمایشات رهبری باید بهش توجه می شد به هر حال از شما توقع بیشتری داشتم فکرنمی کردم که مواضع وتحلیل آقا که مهم ترین تحلیل ها بود رو نادید به گیرین البته هنوز هم دیر نشده .

    [پاسخ]

    کاظم پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۲ ق.ظ:

    چندروز پیش که روزنامه جمهوری و آفتاب و بهار و بقیه به آقای مصباح حمله همه جانبه کردند حدس زدم
    بعدش دنبال چیزی هستن
    آقای امید حسینی زنگ بیدار باشو بزن
    دوباره نظریات علوی تبارها نراقی ها کدیورها شروع شد
    بچه های آهستان بیدارباش

    [پاسخ]

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۵ ب.ظ:

    خیالت جمع حاج کاظم تاآسیدعلی هست این مجمع النجاسات وجنب فکران راه به جایی نمیبرن به
    حول قوه الهی وعنایت امام زمان ارواحنافداه…

    [پاسخ]

    یک نفر از جنس خاک پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱:۰۹ ب.ظ:

    تا آخر عمرتان فقط ذکر بگویید باشد که رستگار شوید. اگر ذکر تغییر در حالتان ایجاد می نمود اینگونه از لحاظ فکری در فقر به سر نمی بردید. دین و دعا از برای ارتقاء است. اما ظاهرا در شما چنین ارتقایی رخ نداده است.

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۳:۳۲ ب.ظ:

    ماشالا منبرهم میری وآیه وحدیث میسازی؟بینم توازدارودسته ی اونایی نیستی که خداتو قرآن میگه بگیدیه ایه مثل قرآن بیارید!!!!!!!!!
    بنده منتظربودم شومالب بازکنیدوببینیم چه ذکری بهتراست بالاخره بایددرمکتب علماتلمذکرد…

  20. ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۱ | #20

    قابل توجه جناب آقای ناصر چوبین :

    سلام بر شما،

    خوشحالم که نظرات اینجانب در این وبلاگ بیش از هرچیز دیگر نظر شما را برانگیخته و البته ناراحتم از اینکه کمی هم ناراحتتان کرده است. من موضع ام کاملا مشخص است. من زیر بار ظلم، زور، تهدید و توهین نخواهم رفت.
    خواه این ظلم از طرف بزرگ یک کشور باشد خواه یک فرد عادی. من اعتراض خواهم کرد. مگر علی (ع) و حسین (ع) و غیره ها به ما چه آموختند؟ اسلام اسلام این بود آخرش؟
    درسی که در حماسه ی کربلا آموختیم این بود که تن به ذلت مده و زیر بار ظلم مرو. ولو اینکه قدرتش را نداشته باشی.
    حماسه کربلا را شاید مکتبیون مصیبتی عظیم قلمداد می کنند و با شیون و ناله، شان آن را پایین می آورند اما چیزی که در اصل بود پیروزی خون بر شمشیر بود. و حسین بود که پیروز میدان شد و درس آزادگی اش را به میراث گذاشت.
    از میراث گرانقدر این بزرگواران ما تنها به ظاهر قضیه چسبیده ایم و فکر می کنیم هرکه علی علی بگوید می شود درویش!
    در حالیکه هر واقعه ای در تاریخ توسط این گلهای سرسبد وجود، پیام بزرگی را برای آیندگانش به ارمغان گذاشته است. تا چه کسی از این پیام ها سرگشته شود و آن ها را سرلوحه عملش قرار دهد.

    آن کس که پریشان شود از ناله ی بلبل
    در دامنش آویز که در وی اثری هست.

    این از موضع من.
    موضع ام را گفتم چون حدس زدم همین موضع ام باعث ناراحتی اتان شده است. اما من حاضرم هر نوع مناظره ای را با همین حضور ذهن نحیفم با شما داشته باشم. به شرطی که تعصب را کنار بگذاریم و بی طرف مسائل را تحلیل کنیم.
    موافقید!؟
    گویا پست نگرشهای علمای ما، برایتان خیلی ناراحت کننده بوده است. در این پست نگرش علم الهدی به تصویر کشیده است (خواه بپذیریم خواه نه) و ما نگفتیم همه ی علما بدند! علمایی همچون آیت الله طاهری، آیت الله طالقانی، آیت الله منتظری، دکتری الهی قمشه ای، دکتر شریعتی، آیت الله جعفری و…. در تاریخ به عنوان ماندگارترین علما به ثبت رسیده اند و خواهند بود.
    اما عالم بودن تنها در القاب و عناوین نیست که. هر شخصی که خودش را نشانه ی خدا (آیت الله) قلمداد می کند باید رنگ و بوی خدایی را بتوان از آن استنشاق کرد. اگر در حوزه ی این مسائل کیفی و ریشه ای بخواهیم بحث کنیم، من هستم والا شرمنده خواهم شد. چون من از کمیت و کمیت پرستی و فقه سررشته ای ندارم.
    فقه به مسائل کمی دین می پردازد اما عرفان به کیفیت و معرفت آن. ظاهر هر نوع عمل عبادی هم به این خاطر است که کیفیت آن حفظ شود. خودتان بهتر می دانید که نماز یک مومن با فرد عادی چون من متفاوت است ولو اینکه در ظاهر عین هم داریم این فریضه را به جا می آوریم. اما چیزی که ماجرا را از زمین تا آسمان متفاوت می کند کیفیت آن نماز است که فرق می کند. اگر در این حیطه بحث کنیم من هستم. مسائل کیفی!
    والا می دانم من یکی خواهم گفت و شما ۱۰ تا بر سر آن خواهید کوبید و به نتیجه نخواهیم رسید. اما اگر از کیفیت و ریشه شروع کنیم و در این مورد بحث کنیم که اصلا ” دین ” چیست و چه وظیفه ای دارد و منظور از حکومت اسلامی چیست و دین برای چه آمده و از این قبیل سوال های به ظاهر کم اهمیت و ساده، بسیاری از مسائل دیگر هم خود به خود حل خواهند شد. دغدغه ی اصلی من این است که کیفیت را فدای کمیت کرده ایم. و کیفیت و بعد معرفتی هرچیز باید دوباره بحث شود و در این مورد به کل ملت روشنگری شود. فلسفه ی عاشورا چیست؟ چرا روزه می گیریم؟ چرا نماز می خوانیم؟ خوب می دانیم همه ی اینها از برای رسیدن به اوست (خدا) اما عباداتی که تنها از برای رفع تکلیف باشند مطمئنا کیفیتی نخواهند داشت و این فاقد ارزش است. اکنون بشریت به مرحله ای رسیده است که دیگر تعبد طرفداری ندارد و زمانی طرفدار خواهد داشت که بعد کیفیتی آن هم برایش معلوم شود.

    پیشاپیش اگر هرنوع سو تفاهم و درگیری لفظی بکه ین امان پدید آمد من از جانب هردویمان پوزش می طلبم.
    شاد و کامروا باشید.

    [پاسخ]

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱:۲۵ ب.ظ:

    جناب جنس خاک:سلام چرااصرارداریدخودتون روخونسردومتین معرفی کنیدبقیه روبی صبروعصبی؟؟؟چرااصرارداریدخودتان
    رامفسرعاشوراوحرکت سیدالشهدانشون بدیدوزودهم به نفع خودتون تموم کنید؟چرافکرمیکنیدمانمیفهمیم شوماتعصب دارید
    به روی جناح مخالف ولایت؟چرااسم هرچی علمای(حیف عالم)چپی ومخالف روببریدروشنفکری خودتون رواثبات کردید؟؟؟
    چرافکرمیکنیدمانفهمیدیم افکارتان کاملاموافق شبکه های ضدنظامه؟نه داداش اشتب گرفتی لازم به ذکراست نظرتان را
    باصراحت بیان کنیدوبه فکرناراحتی مانباشدچراکه امثال من ناراحت کامنت های مرموزومشکوک به برخی جریانات شومانمیشیم ماانقلابی شدیم که حرف بخوریم نیازی به دلسوزی وتلطیف فضای شومانیست مارابامخالفین ولایت وانقلاب
    کاری نیست سعی نکنیدماروفریب بدیدهم افکارمابرای شوماشناخته شدست هم افکارشومابرای ماروشن پس بحث روبه
    واقعه کربلاوارباب مظلوممان نبرکه حرف برای گفتن بسیاردارم حرف ازاون مردم نجسی که تافضافضای معنوی بودوانقلابی بوددم ازارباب حسین صلوات ا…علیه زدندامابعدازاندکی باشروع فتنه هاومشتبه شدن حق وباطل نگاهشون نسبت به ولی زمان ورهبرزمانشون برگشت وشکم پرست شدن درپوشش منتقد!!سعی نکنیدبحث مولایمان
    علی ابن ابی طالب علیه الصلاه والسلام روپیش بکشیدکه ابتدابگویم باافتخارعلی علی میگیم وباافتخارحسین میگوییم
    خون میریزیم. و ماهم ازخیانت مردم نجس اون زمان حرفهاداریم ازمردمی که
    روزی علی علی کردن وباگذشت زمان ونقص هایی که به وجوداومدهمین حضرت امیررو۲۵سال خونه نشین کردن آره داداش خیلی حق به جانب داری میری بدون اگه این انقلاب ومولای انقلاب فدایی نداشته باشه امثال گرگ های معاند
    چه داخلی وچه خارجی که درپوشش منتقددارن ضرمیزنن این انقلاب روبرمیگردونن ولی شتردرخواب بینددشت وچمن!
    اسم چندتن ازعلمای خودتان روآوردیدنکنه همون منتظری رومیگه که امام روح ا…رضوان علیه به ایشان گفت قطعادرقعر
    جهنم خواهی رفت؟؟؟ راستی صانعی رونگفتی همون نجسی که روزی میگفت خروج ازولایت آیت ا…خامنه ای ورودبه ولایت شیطان است همون نجسی که به راحتی به یه نفرمیگه حروم زاه!یاجنایب شریعتی که لطف کنیدرنج نامه شهیدمطهری رحمها…علیه روبخونیدتاازاشتباهات اینهاباخبرباشید علمای ما مام خمینی بهشتی هاومطهری هاواشرفی ها
    باهنرهاوعلامه حسن زاده ها(حفظه ا…)آیت ا…العظمی اراکی هاوآیت ا…العظمی بهاءالدینی هاوآیت العظمی نوری همدانی ها و…هستن کسانی که درعین انتقادمدافع ارزش هاوولایت بودن وهستن وصرفابخاطرمشکلات وضعف هاهمه کس روزیزسوال نمیبرن ودراخرراه ماراه امام رحمه ا…علیه است که فرمودماچون حسین آمدیم چون حسین از دنیامیریم خیالی نیست منتظربرچسب های شوماهستم به قول عشقم حاج همت هرروزازانقلاب بگذره برچسب جدید
    میخوریداماحاشاکه حزب ا…هی میدون خالی کنه…خوش نداشتم دربحثتان باآقاناصردخالت کنم امابخشی ازصحبتتان کلی بود… اللهم عجل فی فرج مولاناصاحب الزمان واحفظ نائب المهدی امامناخامنه ای

    [پاسخ]

    یک نفر از جنس خاک پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱:۵۹ ب.ظ:

    هرروز روز عاشوراست . شما و امثال شما در عاشورای خود، چهره ی اصلی خودتان را برملا کردید و با رفتارتان نشان دادید که یزیدی هستید یا حسینی. حسینی بودن صرفا با حسین حسین گفتن و شیون و نالیدن نیست. ملاک عملکرد است.
    دوران ظاهرفریبی به پایان رسیده است.

    آنجنان گرم است بازار مکافات عمل
    دیده گر بینا شود هرروز روز محشر است.

    [پاسخ]

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۲ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۱ ق.ظ:

    ایولاموافقم هروزعاشوراست وهروزغربت ولی ورهبرزمان حضرت ارباب به گوش میرسه…
    ماکه دررفتارمان نشون دادیم حامی رهبرزمانیم حالاشوماکجایی؟؟؟هم به عمل است وهم به شیون وفریادوناله صرخه
    وسینه زدن ولطمه زنی هاهمش درکنارهم تیریپ شریعتی نگیر…
    بارهاگفته ام باردیگرمیگویم
    یاحسین ازحرمت بوی خدامی آید

  21. کاظم
    ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۷ | #21

    آقای حسینی زنگ بیدار باش رو بزن
    دوباره علوی تبارها نراقی ها کدیورها آمدن

    [پاسخ]

    ژ پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۲ ب.ظ:

    پیام ملت ما
    هم تدبیر هم امید

    پیام ملت ما
    هم تدبیر هم امید

    پیام ملت ما
    هم تدبیر هم امید

    پیام ملت ما
    هم تدبیر هم امید

    ملت ایران درانتخابات به پایداری و ایستادگی رای نداد بلکه به تدبیر وامید رای داد .

    پیام ملت ما
    هم تدبیر هم امید

    پیام ملت ما
    هم تدبیر هم امید

    [پاسخ]

    ژ پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۲ ب.ظ:

    فقط عقلانیت

    ایستادگی و پایداری پاسخگوی اداره مملکت نیست . :)

    [پاسخ]

    تسنیم پاسخ در تاريخ تیر ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۶ ق.ظ:

    فعلا که ایستادگی وپایداری پاسخ گوی اداره ی ملت بوده تا زه اگرعقلانیت یعنی باج دادن به زور گوهاو ترسیدن صلح کردن با دشمن ها همون بهتر که نباشه

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۵:۰۱ ب.ظ:

    بزنن گاراژغصه نخورحاج کاظم…

    [پاسخ]

    کاظم پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۶:۰۷ ب.ظ:

    آقایان انتخابات تمام شد
    روحانی رئیس جمهور شده
    شروع کردن به جنگ نرم دوباره نظریه های نراقی علوی تبار کدیورها
    دارن تو وبلاگ ها جولان میدن
    جنگ نرم درپیش داریم این بار از نوع اندیشه ترجمه متون غربی دربرابر فلسفه و جامعه شناسی و فقه اسلامی
    هوشیار باشین

    [پاسخ]

  22. ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۲:۵۶ | #22

    سلام آقای حسینی
    من موافقم که اصولگرایان باید ائتلاف میکردند و آقای ولایتی و جلیلی باید کنار میرفتند اون هم به نفع قالیباف.
    اما مطالبی که آقای امینی نوشته اند سیاست ورزی حرفه ای نیست بلکه فریبکاری حرفه ایه. اینکه انتقاد از وضع موجود رو به عنوان حربه ای برای رای گرفتن اتخاذ کنیم سیاست ورزی حرفه ای نیست دغل بازیه. اینکه قالیباف برای گرفتن رای باید خود رو به بدنه مذهبی ها نزدیک کنه سیاست نیست نفاقه. اینکه برای کسب رای از یک مطلب حق (مقاومت در نگاه جلیلی) حرفی نزنیم با اینکه بهش اعتقاد داریم گول زدن مردمه.
    این تحلیل ها و توصیه ها نتایج همان علوم انسانی غلطیه که تو دانشگاه ها تدریس میشه. وقتی سیاست شد فن به دست آوردن قدرت به هر شکل ممکن اونوقت فریبکاری و دغل بازی و بازی با الفاظ میشه ارزش و مورد توصیه قرار میگیره.
    در آخر بهتره حدیثی از امیرالمؤمنین رو متذکر بشم که فرمود : « وَاللهِ ما معاویه بأدهَی مِنِّی، وَلکِنَّهُ یَغدرُ وَ یَفجرُ. وَ لَولا کرَاهیّه الغَدر لَکُنتُ مِن أدهَی النّاس، وَ لکِن کُلُّ غُدره فُجرهٍ، وَ کلُّ فُجرهٌ کفَرَه. «وَ لِکلّ غَادِر لِواءٌ یُعرَفُ بِهِ یَومَ القِیامَه.» وَاللهِ مَا أُستَغفلُ بِالمکِیدهِ، وَلا اُستَغمَزُ بِالشَّدیدهِ.///سوگند به خدا! معاویه از من سیاستمدارتر نیست، اما معاویه حلیه‎گر و جنایتکار است، اگر نیرنگ ناپسند نبود من زیرکترین افراد بودم. ولی هر نیرنگی گناه، و هر گناهی نوعی کفر و انکار است، روز رستاخیر در دست هر حیله‎گری پرچمی است که با آن شناخته می‎شود. به خدا سوگند! من با فریبکاری غافلگیر نمی‎شوم، و با سخت‎گیری ناتوان نخواهم شد. »

    [پاسخ]

  23. ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۳:۰۶ | #23

    عدالت رعایت می شه سامان جان! اما در راستای عملکرد آقازاده ها…

    [پاسخ]

    سامان پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۳:۲۶ ب.ظ:

    عدالت اسلامی شامل حال کامنت منم شد و کامنتم حذف شد!!!”یک نفر از جنس خاک”میبینی توروخدا،یکی دیگه آدم کشته و بعد من که اعتراض میکنم به حکم قاضی کامنتم پاک میشه.حسینی و بابت حذف کردنم میتونم ببخشم ولی ایشالله اون قاضی و همچنین سعید مرتضوی و باند قاضی هاش تو زندگیشون خیر نبینن،امیدوارم اون بلایی که سر شهدای کهریزک اومد سر بچه های اون قاضیها! بیاد تا درد و داغ و حس کنن.اگه عدالت الهی باشه باید داغ و حس کنن.

    پی نوشت:صبح پا نشم ببینم کهریزکی شدم صلوات!!

    [پاسخ]

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۴:۵۹ ب.ظ:

    جناب سامان سلام جوش نخوراگه تومخالف حکمی ماهم هستیم امابالاخره یکی ازاون بچه هاروح الامینی بوده که ناحق خونش ریخت بابای طرف انقدر
    جوش نمیزنه حالاخوبه بچه خودت اونجانبوده!

    [پاسخ]

    سامان پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۸:۴۴ ب.ظ:

    بچه من اگه اونجا بود سر و تهه نظام اسلامیتونو با هم یکی میکردم!بابای روح الامینی هم سیبیلشو خوب چرب کردن مثل محسن رضایی که پسرشو تو دبی کشتن صداشم در نیومد!این قدرت چیه که آخه طرف حاظره پاره تنشو هم بهش بفروشه!!

  24. ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۳:۰۶ | #24

    من یک غذر خواهی به شخص خود امید حسینی بدهکارم
    یک قضاوت عجولانه کردم اینو حلال کن

    [پاسخ]

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۲ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۵ ق.ظ:

    اول سلام بیخودگندگی نکن جنبش قهوه ایتون نتونست کاری کنه چراجک میگی؟!ازکجامعلوم سیبل خودتم چرب نمیکردن؟؟
    زودقاضی نشوهنوزحکم رسمی نیست عجول مشتی عجول…

    [پاسخ]

  25. ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۴:۳۰ | #25

    به رویارویی اندیشه ها چقدر باور دارید؟!
    در پستی جدید بروز هستیم.

    [پاسخ]

    کاظم پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۶:۳۵ ب.ظ:

    آقا ممنون مارو هوشیار کردین
    که این بار با نظریه های نراقی ها و علوی تبارها و کدیورها جلو میاین
    جنگ نرم سختی در پیش داریم

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۶ ب.ظ:

    من نمی دونم چرا نئو کان های مذهبی همه چیزو به صورت پروژه ی جنگی در نظر میگیرن
    جنگ نرم ، سخت ، مورب ، متقارن ،جنگ اقتصادی ،جنگ فرهنگی :)

    [پاسخ]

  26. آرزو
    ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۴:۳۴ | #26

    دیدید احمدی نژاد رفته بود دیدار روحانی همین دیروز یریروزا انگار, اما روحانی استقبالبش نیومده بود و احمدی نژاد مجبور شده بود خودش بره اتاق روحانی؟ من خودم اصلاح طلب هستما اما یجوری بود کار روحانی, دور از ادب بود,گناه داشت احمدی

    [پاسخ]

    سامان پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۳:۲۹ ب.ظ:

    احمدی گناه نداره،گناه و من دارم که هفته پیش یه دبه ماست و ۵تومن میگرفتم الان باید ۷تومن بگیرم!البته نمیگیرم،ترجیح میدم پوکی استخوان بگیرم.احمدی حالا حالا باید تحقیر شه،بلاخره ۸سال اون ملت و تحقیر کرد.گهی زین به پشت و گهی پشت به زین.

    [پاسخ]

    آرزو پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۶:۴۳ ب.ظ:

    بله, منم خودم کلی انتقاد دارم به احمدی نژاد, ولی هنوز رییس جمهوره باید شانش حفظ میشد.مخصوصا وقتی خودش یا شده اومده دیدار روحانی, حالا یا ۴ یا ۸ سال دیگه دوره خودشم تموم شد باید منتظر این برخوردها از طرف رییس جمهور بعدی باشه, قشنگ نیست والا

    [پاسخ]

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۶ ب.ظ:

    خانم آرزوانصافادمت گرم…

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۸ ب.ظ:

    استغفر الله
    بذارین دهن آدم بسته بمونه
    نذار قصه لنگ و پاچه ی “جک استرا” روی میز مذاکره با روحانی، و همینطور قصه ی مذاکره ش با تیم ایرانی رو وقتی داشته روی سنگ توالت قطار، زور میزده واسه تخلیه، اینجا زنده کنم دوباره
    که تا ابد مایه ی ننگ و شرم تو و بچه هاته
    محمود اگه در داخل کشورش اشتباهات زیادی در زمینه ی اقتصادی داشته، اما حتی یک اپسیلون، حتی یک اپسیلون از حفظ غرور و یکپارچه گی ملت ایران، در برابر اجنبی کوتاه نیومده

    نذارین دهن آدم وا بشه
    بس کنین این قصه شکم رو

    ما هم مستأجریم
    ما هم معنی گرونی رو با پوست و استخون درک می‌کنیم
    ما هم در تنظیم بودجه خانواده، گاهی با مشکل روبرو میشیم

    اینکه میگم “ما” ، منظورم خونواده ی خودمه و از طرف کسی صحبت نمی‌کنم
    بس کنین این قصه شکم رو

    باید در آینده به بچه هامون یاد بدیم که حتی اگه از گشنگی، نای راه رفتن نداشتن، جلوی اجنبی، سر خم نکنن و اجازه ندن غرورشون زیر پای هر یابویی، به باد بره

    آدم غرورش رو هر جایی و واسه هر کسی که از راه رسید، خرج نمی‌کنه
    چه غرور فردی
    و چه غرور ملی

    وقتی خورد و خاکشیر شو که ارزش داشته باشه
    اونقدر که وقتی موهای سرت هم مث دندونات سفید شد، به لحظاتی که غرورت رو زیر پا گذاشتی، همچنان افتخار کنی و از یادآوریشون حظ وافر ببری
    ok؟

    می‌خوام هفتاد سال سیاه اون تحریم ها برداشته نشه (خیال خامه البته) که بابتش کفش های جک استرا رو با چشامون واکس زده باشیم

    [پاسخ]

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۴ ب.ظ:

    معذرت میخوام بابت لفظ “محمود”
    با خوندن کامنتای پایینی رسیدم اینجا و باعث شد از اسم کوچیک ایشون استفاده کنم واسه یادآوری
    جناب آقای محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران
    منتخب ۲۴ میلیون ایرانی
    و رئیس جمهور همه ایرانی ها، وقتی داریم از مواضعش در برابر اجنبی حرف می‌زنیم

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۵ ب.ظ:

    جناب ایرانی سلام ایولا…مخصوصاقضایای هسته ای روحانی…

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۴:۵۷ ب.ظ:

    خانم آرزواول سلام انصاف دمت گرم انصافااین اصلاح طلبیه شوماروبایدستودچراکه نقص های این محمودروبامبحث احترام وادب مخلوط نمیکنید
    چراکه کلامامنتقدایادگرفتیم همه آدم هاروبه یه چوب بزنیم اگه همچین کاری کرده نهایت بی شعوری بوده محمود۲۰تاکاربدانجام داد۲تاکارخوب هم داشت
    مردک خودش فک کرده الان بیادمملکت گلستون میشه!!!انصاف اولین اصلاح طلبی هستید که منطقی نظردادیدتشکراللهم عجل فی فرج مولاناصاحب الزمان واحفظ نائب لامهدی امامناخامنه ای

    [پاسخ]

    سامان پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۸:۵۳ ب.ظ:

    یعنی چی شانش باید حفظ بشه؟؟اون مگه شانه ملت و حفظ کرده؟؟؟مگه شان مخالفان خودشو حفظ کرده؟؟هرکی اومد تو این ۸سال گفت بالا چشت ابرو هست حتی از وزرای خودشو عزل کرد!!!وزیر خارجه خودشو تو که ماموریت دولتی تو آفریقا بود عزل کرد!!آبروی یه مملکت و یه ملت و برده این آقا!!
    دمه روحانی گرم،من اگه جاش بودم همون یه بطری آب و هم جلوش نمیزاشتم و نیم ساعتم یه لگنه پا دمه در نگهش میداشتم.

    [پاسخ]

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۲ ب.ظ:

    داداش من به خدامن ازتوبیشتربه محمودبدوبیراه میگم اماانصاف داشته باش ۲کارخوب که کردخوده عارف
    گفت پشتکارداشت خودروحانی گفت مسکن مهرخوب بودهمه به کنارادب سیاسی چیزه دیگست حالاگور
    بابای افسادوقصور…

    [پاسخ]

    رودا پاسخ در تاريخ تیر ۱۲ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۵ ق.ظ:

    حالا خود روحانی هم کارنامه اش اینقدر پاک نیست که شما اینقدر براش کف زده و سنگش رو به سینه بزنید. همون نظامی که یک بار محمود رو رئیس جمهور کرده الان هم روحانی رو رئیس جمهور کرده. دقیقا همون نظام! حالا ایشون رو چه حسابی مثلا خودش رو در جایگاهی اونقدر بالاتر از رئیس جمهور قبلی میبینه که نره استقبالش؟ به هر حال احمدی نژاد هر چقدر هم ضعیف بوده ولی رئیس جمهور همون نظامه.
    توجه کنید اینها رو کسی داره میگه که خودش از احمدی نژاد بدش میاد. ولی از فرصت طلبی و جوگیری هم بدم میاد. کلن ملت جوگیری هستیم!

    [پاسخ]

  27. علی
    ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۴:۳۷ | #27

    آقای حسینی متاسفانه کمی محاسباتتان عدد و رقم زده شما و ملاک هاتون گویا مشکل داره که به اصلح بودن آقای قالیباف رسیدید! و یا اگر به خاطر رای بیشتر ایشون به آقای قالیباف رسیدید باید بدونید که امثال شما هستند که باعث می شوند اصلح رای نیاره … وگرنه اگر وظیفمونو به درستی انجام بدیم کسی جز اصلح رای نمیاره …

    [پاسخ]

  28. مسعود
    ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۶:۲۲ | #28

    آروم باش مشتی۱لیوان آب بخورنفس بگیربعدحرف بزن!
    من ورهبرعزیزمان این برداشت روداریم؟؟؟معاذا…داداش من شومابرگردبه کامنت خودت طریقه حق به جانب بودن خودت روببین بعدبه ماایرادبگیرشوماهربرچسبی بزنیدحلاله ماجواب بدیم میشه حروم؟کاملابانظرتان موافقم که خدابرای همه ی ماست برای همه انسان هامگه من غیراین روگفتم؟شومامصداق بیارکه من یارهبرجامعه خودرامدعی اصلاح ودعوت به دین دونستیم؟چرابه راحتی تهمت میزنی؟عصبانیت حق شوماست امانه اینکه تهمت بزنید درعجبم ازاین تفکراته حق به جانبه کاذب که اگرشوماحرف بزنیدروشنگریست واگرمن جواب بدم تروریست؟برگردیدبه کامنتهایتان ببینیدچه برچسب هاکه نزدیدوفقط جوابتان رادادم متناسب باکامنت هایتان حقیرهروقت سخن گفتن باسلام سخن گفتم ادب گذاشتم تاکسی ادب گذاشته تازه به فضای مجازی نیومدم که درس پس بدم درپای منبرتان!ازهمین خانم یلدابپرسیدبنده به ایشون که دربسیارازجاهاهم عقیده نیستیم چه برخوردبدی کردم دردوئل؟؟
    وا…اگه شروع کننده بی ادبی باشم کمی منطق داشته باشیدانتظارنداشته باشیدهراراجیفی بگوییدمن سکوت کنم به این بهانه که بایدجذب حداکثری کردوزیرباراهانت هارفت به خدایه جاهایی اهانت هم شده وسکوت کردم امایه وقتایی حرامه سکوت چون تضعیفه حزب ا…ست.
    من اصرارندارم شوماروفتنه گرکنم اماهرتفکری اونادارن شوماداری چرامادرکامنت های شومافقط سازمخاف دیدیم؟من انقلابی هستم درسته؟بالانگفتم بایدسردرقوه قضایییه…؟انقادیعنی هم خوب روبگی هم بدولواینکه۴تابدی بگی ۲تاخوبی والادرزمره مخالفان قرارمیگیری…
    اگه برچسبی زدم بگوکدومش دروغ بوده؟؟؟امام خدانبوده وامام هم اشتب داشته اماچندبحث وجودداره ابتداشومابایدجایگاه تبعیت روازولایت فقیه بفهمی دوم اینکه وجه تمایزجایگاه مرجعیت ازولایت چیه؟سوم اینکه چطورمنتظری شوماتاوقتی اوضاع به نفعش بودبه به چه چه میکرد وامام روواجب الاطاعه میدونست؟
    نکته بعدتحقیق کن چراامام گفت به جهنم میروی امام به هیچکس بیخودانگ نمیزد مطلب بعدچراهمه علمای شومایه دف چپ میکنن؟صانعیتون همین بود اینم منتظری اون طرف شریعتمداری و…یه وا…که ایناجایگاه ولایت فقیه رودرک نکردن واسیرهوای نفس شدن ومدتی فقط ازسرهیجان انقلابی بودن…
    مطمئنی فقط همین بود؟؟؟مطالعت ضعیفه بروتحقیق کن این منتظری شوماچه به امام گفت؟برورنج نامه امام روبخون بروقضایای مهدی هاشمی روبخون بروقضایای نیابت ازامام روبخون تابفهمی جهنمی که امام گفت روهوانبوده!حضرت امامی که دررسالشون میفرمایدمتهم روازلحظه ای که ازماشین پیاده میکنیدوتاچوبه دار میبریداگریک چک ولوآروم بزنیدحق الناس است وبایدجواب بدید بیخودبه کسی نمیگویدمیری جهنم مشتی بنازبه همون جهنم ایشالابامنتظریتون محشوربشی وحوریان جهنمی نصیبتان گردد!!!به .ا…که فقط دم ازامام میزنیدوراه امام روقبول نداریدچرادرفتنه۸۸امام امام میکردیدوبعدازسقط شدن منتظری اوروعلم کردین؟؟؟مگه نگفتین راهتون راه امامه چراامام گفت این آدم جهنمیه بازدرودگفتین تمارفتارتون عوام فریبانست وابزاری برای اهداف شومتان.
    اماگفتیدآدم میکشیم بله برای اسلام وبه وقتش میکشیم باافتخارچطوراون وقتی که امثال تفکراتی مثل شومازنده زنده بچه حزب ا…هی رومیسوزونن آدم کشی نیست؟؟؟سعی نکنیدمظلوم نمایی کنیدونگران همخوابی ماباحوریان نباش که اینجاروزمین همخواب داریم واونورباخداست…شومابه فکرجنب فکری خودتان باشیدکه باخاک مال هم درست نمیشود…
    اماباشومادشمنی نداریم ونخواهیم داشت اماازانقلاب ورهبری کوتاه نمی آییم رک وراست بنده درخانواده هم گفتم بنده برسرموضوع مولای انقلاب شوخی باکسی ندارم…اماحقیقتاسرنبریده ام!هرطورمیلتان است بنده تاهروقتی بحثی باشدهستم تایارکه راخواهدومیلش به که باشد!!!
    شومافرشته وحی هستیدکه میگیدنام ذات اقدس الهی راساقط کنیم ازدهانمان؟اصلابنده ادعای شناخت ومعرفت ا…کردم؟شوماییدکه به اسم خدافتنه درست میکنیدائمه روبرای اهداف شوم خودتون وسط میکشیدالبت قبول دارم درهردوجناح هستن امانیمه پرلیوان رودیدن خطاست…
    اتباه نکنیدآیه ی اصلی اینه:محمدرسول ا…اشداعلی الکفارورحماءبینهم برسردربیت رهبری هم همین ایه نقش بسته بازهم برچسب اشتب!
    اگراینگونه دوست داریدوصلاح میدونیدخیالی نیست صلاح کشورخویش خسروان دانندامابیشترتاریخ بخونیدکسانی ارباب راتنهاگذاشتن که مدتی اورارهبر
    میدونستندونامه دعوت دادندبعدبافریب دنیاولبخندسکه هاوبرداشت غلط ازمشکلات جامعه واحساسی شدن خسرهالدنیا والاخره شدن ماکه مطیع رهبروحسین زمانیم یزیدیاکیاهستن؟؟؟!!!!بنده اگه مقصرهستم عذرمیخوام امادرمقابل اهانت به ارزش ها به استثنای بعضی مواردادب خطاست وبی ادبی هم خطاست دعابفرمائییدشومارونسبت به دیگرمنتقدین تقریبامعتدل تردیدم اللهم عجل فی فرج مولاناصاحب الزمان واحفظ نائب المهدی امامناخامنه ای

    [پاسخ]

  29. مسعود
    ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۶:۳۷ | #29

    توام که هی چهارگوشه رومیبوسی بازشعرمیگی!بیشترمیخوردمن دراوردی باشه ولی بسی استفاده کردیم راستی یادم نمیادزیادازواژه وطن استفاده کرده باشما بازم دمتان گرم یه شعرهم دروصف حکم تخمی دادگاه بزار…

    [پاسخ]

    کاظم پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۶:۰۸ ب.ظ:

    آقایان انتخابات تمام شد
    روحانی رئیس جمهور شده
    شروع کردن به جنگ نرم دوباره نظریه های نراقی علوی تبار کدیورها
    دارن تو وبلاگ ها جولان میدن
    جنگ نرم درپیش داریم این بار از نوع اندیشه ترجمه متون غربی دربرابر فلسفه و جامعه شناسی و فقه اسلامی
    هوشیار باشین

    [پاسخ]

    یک نفر از جنس خاک پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۶:۱۶ ب.ظ:

    وحشت تا این حد!؟
    همیشه متحجران در طول تاریخ در مقابل انقلاب های فکری ایستاده اند. شما هم بایست!

    [پاسخ]

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۷ ب.ظ:

    حاج کاظم خریدارفکرتم مشتی عرض ادب…

    [پاسخ]

  30. ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۸:۰۷ | #30

    اقای حسینی به جای سانسور به ادب و منش همرزمان خودتان نگاهی بیندازید و آنوقت بگویید ما چرا سانسور شدیم؟
    اما اینگونه نظرات اجازه ی انتشار دارند. فضا چقدر برای هتاکان و فحاشان آزاد است!

    ” بازم دمتان گرم یه شعرهم دروصف حکم تخمی دادگاه بزار…” قال مسعود (ع)

    [پاسخ]

    مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۵ ب.ظ:

    داداش سلام توکه ماروموردهجمه سنگین قراردادی تخریبت ازجنگ جهانی بیشتره چرابه جای گذاشتن کامنت به ادبیات
    من گیردادی؟هرکس ادبیاتی داره چرااصرارداریدحریفتون روباتشویش فکری حذف کنیدخداروشکرآقاامیدبه رکب های مرموزتون آشناست دعاکن مارومشتی…

    [پاسخ]

  31. ایرانشهر
    ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۹:۳۲ | #31

    دلایل تایید صلاحیت روحانی از زبان پرویز امینی تئوریسین قالی باف:
    اما در مقابل روحانی چند محدودیت مهم نیز داشت:

    اول اینکه روحانی چهره‌ی شناخته‌شده‌ای در افکار عمومی نبود و مدت‌ها با افکار عمومی ارتباطی نداشت.

    دوم آنکه هیچ کار اجرایی یا مدیریتی دارای مابه‌ازای خارجی، که ملموس و عینی و در پیش چشم مردم باشد و بر اساس آن توانایی او برای مردم قابل ارزیابی باشد، در اختیار نداشت.

    سوم اینکه تا قبل از مناظره‌ی سوم، هیچ سفر استانی هم نداشت و به بیان دقیق‌تر، ارتباطش با مردم محدود بود.

    چهارمین محدودیت این بود که روحانی هیچ پایگاه تثبیت‌شده‌ی اجتماعی متعلق به خود در اختیار نداشت.

    محدودیت پنجم، که جزء چالش‌های اصلی و در واقع پاشنه‌ی آشیل او به شمار می‌آمد، این بود که او می‌خواست از یک روحانی‌ای که به لحاظ سوابق تاریخی عضو جامعه‌‌ی روحانیت مبارز، نایب رئیس مجلس چهارم و پنجم و در حقیقت متعلق به گروه راست سنتی بود و از لحاظ رویکردها، یک راست مدرن محسوب می‌شود، در طی یک ماه تبلیغات انتخاباتی، تصویر خود را از راست مدرن به چپ رادیکال و تحول‌خواهِ آزادی‌طلب تبدیل کند. این برای آقای روحانی محدودیت بسیار بزرگی بود.

    علاوه بر این‌ها، یکی دیگر از قفل‌هایی که می‌توانست مانع پیروزی روحانی شود این بود که برای حامیان او شرایطی پیش آمد که امکان حمایت از او در انتخابات را نداشتند. به بیان دقیق‌تر، این حمایت مستلزم ریسک سیاسی بالایی بود. به عنوان نمونه، آقای هاشمی که بزرگ‌ترین حامی اوست، رد صلاحیت شده بود و با این شرایط نمی‌توانست وارد فضای انتخابات شود. چون در شرایطی که رد صلاحیت شده بود، اگر از کاندیدایی حمایت می‌کرد و آن کاندیدا در نهایت انتخابات را می‌باخت، برای او بازی دو سر باخت رقم می‌خورد.

    علاوه بر هاشمی، آمدن خاتمی پشت سر روحانی نیز با محدودیت و مشکلاتی روبه‌رو بود. از یک طرف، با وجود نامزدی از جنس اصلاح‌طلبان، به نام عارف، که در هر دو دولت خاتمی نقش محوری داشته است، حمایت از روحانی با چالش مواجه بود و از طرف دیگر، قانع کردن پایگاه اصلاح‌طلبی برای حمایت از کسی که ربط چندانی به این مجموعه ندارد، کار دشواری محسوب می‌شد. بنابراین یکی دیگر از محدودیت‌های روحانی این بود که آن‌هایی که به صورت بالقوه می‌توانستند به روحانی کمک کنند، در شرایط سخت و پرریسکی بودند.

    [پاسخ]

    ایرانشهر پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۷:۳۸ ب.ظ:

    در واقع تایید صلاحیت هاشمی به عنوان مخالف وضع موجود به صورت بالفعل و تثبیت شده،از دید جناح راست تقدیم انتخابات به هاشمی بود و رد صلاحیت هاشمی هم از دید انها تیر خلاصی به حضور انها در انتخابات،ای کاش اقایان پاسخ میدادند که محدود کردن قدرت انتخاب مردم در سال حماسه سیاسی که به افول بیشتر جایگاه نظام در داخل و خارج منجرشد،به چه “حکمی” انجام گرفت ؟

    [پاسخ]

    کاظم پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۷:۴۱ ب.ظ:

    بابا انتخابات تموم شد

    آششم خوردن رفت

    روحانی هم شد رئیس جمهور

    برادران محترم دارن به حکومت اسلامی و ناکار آمدی جمهوری اسلامی حمله میکنن

    باز نراقی ها و کدیورها و علوی تبارها جلو آمدن شما یه سری به وبلاگ یک نفر از جنس خاک بزنین
    ببنین چه خبره
    دعوا بسه انتخابات تموم شد
    آماده جنگ نرم تو اندیشه باشین

    [پاسخ]

    یک نفر از جنس خاک پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۷:۴۷ ب.ظ:

    جناب کاظم داری ما رو تبلیغ می کنی؟ ایول بابا دمت گرم.
    توهم جنگ و دشمن فرضی بدجوری بیمارتون کرده. شما انقدر نامشروع و شکننده هستید که از سایه ی خودتان هم می ترسید و او را دشمن فرض می کنید.
    متاسفم برای شما

    [پاسخ]

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۷:۵۲ ب.ظ:

    روحانی رد صلاحیت نشد بخاطر آنکه
    ” مملکت و حکومت خیلی بی حساب و کتاب نیست ”
    جالب اینکه حتی طرفداران حکومت، تصورمی کنند شورای نگبهان وحکومت هر کاری دلشان بخواهد می کنند!! گویی هیچ معیار و ضابطه ای در کار نیست!!!
    . . .
    چرا ما اینقدر سیاست را برای خودمان پیچیده می کنیم.
    شخصی مانند روحانی را نمی شود و نباید رد صلاحیت کرد.
    مملکت بی حساب و کتاب که نیست.
    . . .
    درست است که همه رفتارها قابل دفاع نیستند. همه رفتارها دلایل محکمی ندارد، اما آنطور که برخی فکر می کنند کاملأ بی حساب و کتاب هم نیست.
    روحانی را رد صلاحیت نکردند چون صلاحیت او قابل تردید نبود.

    [پاسخ]

  32. شافی
    ۱۲ تیر ۱۳۹۲ در ۲۱:۲۱ | #32

    متاسفانه در کامنت ها منطق و ادب پیدا نمیشود و خب مسلم است که قضیه از کدام تفکر دارد اب میخورد …
    اروزی سلامتی و عاقبت بخیری دارم برای شما جناب حسینی
    زیرا که شما و اقای قدیانی -علی رغم انتظاراتم -تنها موضع گیری ای را برای این انتخابات داشتید که حرف دل امثال
    بنده ای بود که با وجود ارادت به جناب جلیلی به قالیباف رای دادیم.
    باشد که خداوند تعقل و عاقبت اندیشی را به عده ای از دوستان پاک حزب اللهی عطا بفرماید
    عرض کردم جو نظرات متاسفانه اکنده از لجن پراکنی های دوستان مدعی ادب و اخلاق است..

    اللهم عجل لولیک الفرچ
    اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای

    [پاسخ]

برگه نظرات
1 2 12416
  1. بدون بازتاب

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: