خانه > سياست > ما هم گزینه داریم: لبخند و تعارف!

ما هم گزینه داریم: لبخند و تعارف!

چقدر دوست دارم رییس جمهور و یا مسئولان وزارت خارجه کشور من هم مثل مسئولان سایر کشورهای دنیا، با خودشان و با مردمشان رک و راست باشند. خودشان باشند. ادای روشنفکران و قدیسان را در نیاورند. من رییس جمهوری روشنفکر یا تئوری پرداز نمی خواهم، رییس جمهوی می خواهم که سیاستمدار باشد، واقع گرا باشد، طبق اصول و عقاید و عرف و فرهنگ جامعه خودش حرف بزند. مثل رییس جمهور آمریکا یا وزیر خارجه آمریکا. آنها خودشان هستند، ادا در نمی آورند!

 اصلا صداقت بهترین چیز است. من واقعا درک نمی کنم که چرا روسای جمهور ما (مخصوصا آقایان خاتمی و روحانی) دوست داشتند و دوست دارند که نقش مسیح را بازی کنند؟ اینکه بخواهیم چهره خوبی از خودمان در دنیا عرضه کنیم واقعا خوب است، اما آیا واقعا (واقعا، واقعا، واقعا…) خیال می کنیم که در میان این هیاهوی تبلیغاتی و رسانه ای و این نظام حاکم بر دنیا، با حرفهای قشنگ روسای جمهور ما چیزی عوض می شود؟ گیرم همه سوت و کف زدند و از سخنان زیبای ما هم تعریف و تمجید کردند، آخرش چه؟ فوقِ فوقش ما را با گفت و گوی تمدنهای خاتمی سرگرم می کنند و بعدش خیلی راحت اسم ایران را در لیست محور شرارت قرار می دهند! و یا بعد از سخنرانی روحانی درباره جهان عاری از خشونت، انگشت تعجب به دهانشان می گیرند و سپس همه گزینه هایشان را دوباره روی میز می گذارند!

سالهاست که سیاست و روابط بین الملل، با واقعیت دارد پیش می رود نه با خیالپردازی (منظورم آرمان نیست) من مخالف سخنرانی هایی که سرشار از حس امید و صلح دوستی باشد، نیستم ولی فکر نمی کنم دنیای پر از جنگ و جنایت ما، با این حرفهای قشنگ و شعارگونه و با آن به به و چه چه ظاهری، وضعیت بهتری پیدا کند. واقعیت این است که زورگوها رک و پوست کنده، از همان تریبونهایی که ما حرفهای قشنگ می زنیم، ما را تهدید می کنند. ما هم بخاطر اینکه با آنها تعارف داریم، فقط لبخند می زنیم. این برای من واقعا قابل تحمل نیست. احساس می کنم از دو طرف به من و به کشورم دارد توهین می شود. یکی از طرف آمریکایی ها و یکی هم از طرف مسئولین محترم کشور خودم!

آقای ظریف می گوید که باید مراقب حرف زدنمان باشیم و از کلمات مناسبی استفاده کنیم. مثلا ایران هسته ای در ادبیات بین الملل معنای خاصی دارد و باعث سوءتفاهم می شود! جالب اینجاست که گزینه نظامی، اصلا و ابدا باعث تعجب و سوءتفاهم نمی شود!

به خدا قسم که نه عقل این را می گوید، نه شرع، نه عرف و نه سیاست. کاش همین یک قلم را از همان دشمنمان یاد می گرفتیم که هم لبخند می زند و هم تعارف ندارد.

  1. سیدمهدی
    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ در ۲۲:۲۵ | #1

    هفته پیش همین جا من گفتم با توجه به سایتهای مختلف که موج سرما هفته دیگه تو کشور ماهستش الان تنکابن رشت نوشهر برف زیادی اومده وقطع اب وبرق وگاز تو بعضی از مناطق انشالا که پیش بینی کرده باشن ولی بعید میدونم ما عادت به این قرطی بازیها نداریم که یه چیزی رو از قبل پیش گیری کنیم وحتی اطلاعیه بدیم که ممکنه هفته دیگه گاز قطع بشه میزاریم شب یخبندان میگیمگازتون قطع میشه

    [پاسخ]

    فهيمه پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۰ ق.ظ:

    خداییش اگه دولت دولت ِ احمدی نژاد بود الان جدشو اورده بودن جلو چشمش(در واقع جد ما رو می اوردن جلوی چشممون.احمدی نژاد که کلا ادم بی خیال و همواره در هپروتی بود.ترتیب اثر نمیداد به این چیزا).
    به قول نجف زاده این جور چیزا ده و یازده نمیشناسه .در هر صورت مسئولین ذی ربط از بی سروصدا و بدون کولی بازی مدیریت کردن اوضاع فقط همون بی سرصدا بودنش رو بلدن اونم منهای مدیریت.اصلا هم کسی به روی مبارکش نمی یاره.
    خب باباجان اصلا شاید جایی که گاز قطع میشه نوزادی،سالمندی،بیماری چیزی باشه.
    من نمیدونم اینجور وقتا دقیقا چه اقدامی میشه به عنوان پیشگیری و مقابله انجام داد ولی حداقلش اینه که یه جوری نرم و لیّن ملتو متوجه همچین سرمای سختی بکنن.

    [پاسخ]

  2. تشنه
    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ در ۲۳:۵۳ | #2

    سید مهدی گرامی
    اون قضیه گیگاهرتز بر ثانیه چیه؟
    یه لینکی چیزی بده چون من خبر ازش ندارم.
    اغلب وزرای این دولت (خصوصا وزرای اصلی و مهم) هم با تجربه هستن هم دارای علم.
    برای کشوری مثل ایران این ها یعنی بهترین.
    برای وزارت صنایع، پدر علم صنعت انتخاب شده. دیگه از این مرتبط تر؟
    زنگنه در حوزه نفتی تخصص نداره؟
    اون که اصلا تو دنیا یلی محسوب میشه. کارش تا الانم نشون داده چقدر زبده هست.
    وزیر علوم تخصص نداره؟
    بر حسب موقعیت کشور ما این ترکیب مناسب هست و بیشتر از این نمیشه خیلی انتظار داشت.

    [پاسخ]

    سیدمهدی پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۱ ق.ظ:

    تو گفتگوی ویژه خبری جناب واعظی گفتن گیگاهرتز بر ثانیه میگردم پیداش میکنم درسته اینایی که شما فرمودین انسانهای با تجربه هستن مثل زنگنه ونعمت زاده اما متخصص نیستن مثلا جناب زنگنه مدرک مهندسی عمران البته قطعا تجربه بالایی داره در مورد خیلی از وزارتخونه ها همیشه تو همه دولتها ادم های با سواد ومتخصص بودن مثلا وزارت بهداشت بالاخره لنکرانی از نظر سواد که همه قبولش دارن و البته آقای قاضی زاده هم خوب هستن یا وزارت مسکن بهبهانی اولین کتاب های راهسازی که تو دانشگاه ها تدریس میشه مال ایشون بوده در مورد آقای نعمت زاده هم ایشون خیلی با تجربه هستن ولی مثلا همین قضیه سبد کالا ودادن برنج هندی وگفتا این جمله که چون ما نمیتونستیم برنج ایرانی تو بسته های ده کیلویی بدیم مجبور شدیم هندی بدیم یه خورده از غول بودن فاصله داره مجموعه همه دولتها انسانهای متخصص بودن حالا اون مدیریت کلی بایستی ببینی چجوریه الان مثلا خراسان رضوی ۷ ماهه بدون استانداره بدون اینکه کسی چیزی بگه همه طرح ها خوابیده تو وزارت کشاورزی هم من اطلاع دارم زیاد کار خاصی نشده وخیلی راکده بدون هیچ طرح وبرنامه ای فقط روزمرگی

    [پاسخ]

  3. سیدمهدی
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۰:۳۲ | #3

    http://khabaronline.ir/detail/310553/weblog/khorasani
    اینم سندش از یه سایت بی طرف

    [پاسخ]

  4. سیدمهدی
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۰:۳۴ | #4

    ایشون دوست وزیر خارجه بشن نشدن گذاشتنشون وزیر ارتباطات

    [پاسخ]

  5. جوادی
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۰:۳۸ | #5

    با سلام
    با خوندن مطلبتون یاد جمله ای از امیرالمؤمنین افتادم،
    آنان در باطل خود استوار،و شما در حق خود سست هستید!
    البته نکته ای هم به جناب حسینی متذکر شم،رؤسای جمهور ممالک غربی،علی الخصوص،آمریکا،با مردم خودشون هم صادق نیستن،چه برسه به مردم سایر کشورها.
    این حرف شما رو نادیده می گیرم.

    [پاسخ]

  6. جوادی
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۰:۴۷ | #6

    با سلام
    چرا دوست عزیز،اتفاقا ما بیش از این از دولت محترم انتظار داریم،با توجه به وعده هایی که دادند ،آیا متخصصین در همین نسل و با همین سابقه منحصرند؟نیرو و نشاط و روحیه خلاق نسل جدید چگونه پاسخ داده می شود؟

    [پاسخ]

    جوادی پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۰ ق.ظ:

    البته در پاسخ به دوست گرامی “تشنه” نوشتم.

    [پاسخ]

  7. رضا
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۸:۵۴ | #7

    از سعید ج.‎ :

    آقای محمدعلی نجفی از سازمان میراث استعفا داد و رفت، مهدی حجت قائم مقام و معاونش هم همینطور. اما یه موضوعی هست که حالا پس از این اتفاق متقاعد شدم دستکم اینجا بنویسمش. روز اولی که حجت به سازمان آمد در گفتگویی از او پرسیدم اگر آسیب رسانی مدیران قبلی به میراث برایتان مشخص شود چه خواهید کرد؟ پاسخ داد :«اگر بتوانیم به لحاظ حقوقی این موضوعات را اثبات کنیم در آن صورت حتما از طریق قانونی مساله را پیگیری خواهیم کرد.» پس از آن حجت به مناسبت صدمین روز آغار به کار دولت در تنها نشست خبری‌اش حاضر شد. بعد از برنامه به سراغش رفتم و در ادامه همان سوال روز اول پرسیدم؛ در این صد روز به چه نتایجی رسیدید و آیا موردی بوده که برای پیگیری حقوقی‌اش اقدام کنید?

    پاسخش حیرت انگیز بود و گفت: «حجم دزدی ها و غارت و آسیب رسانی به منابع سازمان میراث آنقدر زیاد و وحشتناک است که گفتن ندارد، فقط در یک قلم در حدود ۲۰۰ میلیارد از بودجه سازمان را پیش خور کرده و برای مدیران کنونی – یعنی ما- بودجه صرف شده بر جای گذاشته‌اند. در یک مورد دیگر معاون میراث قبلی برای تهیه یک جزوه ۵۰ برگی پرینت رنگی روی کاغذ A4 با تلق و شیرازه جهت معرفی یکی از آثار تاریخی ۱۸ میلیون تومان فاکتور صادر کرده اند. یا در موردی تعدادی از مسئولان میراث به ماموریتی کاری رفتند که هزینه های سفرشان به شکل عجیبی سرسام آور بود، در بررسی ما مشخص شد حتی برای صبحانه خودشان هم فاکتور خرید و صرف چلوکباب آورده‌اند.»

    حجت اما در ادامه گفت اینها را گفتم نه برای انتشار در روزنامه. بعد تاکید کرد: «لطفن اینها را در روزنامه منتشر نکن، البته این فقط بخش کوچکی از غارتی بود که در این سالها در سازمان میراث در جریان بود، ولی به دلیل آسیب روانی که به افکار عمومی و به خصوص جوانان وارد می کند تصمیم گرفتیم آنها را رسانه ای نکنیم، به این دلیل که حجم آسیب ها و دزدی ها آنقدر بالاست که هر شنونده ای با شنیدن خبر از این کشور مایوس می شود و ….»

    حالا که آقای حجت و نجفی از سازمان رفته‌اند و او هم از بی ثباتی مدیران در این سازمان گلایه و اظهار نارضایتی کرده. منم گفتم این بخش از ناگفته ها درباره میراث به نقل از خود حجت رو اینجا بنویسم.

    [پاسخ]

    رودا پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۷:۲۲ ب.ظ:

    حجت: “اگر بتوانیم به لحاظ حقوقی این موضوعات را اثبات کنیم در آن صورت حتما از طریق قانونی مساله را پیگیری خواهیم کرد”
    حجت، کمی بعد: “ولی به دلیل آسیب روانی که به افکار عمومی و به خصوص جوانان وارد می کند تصمیم گرفتیم آنها را رسانه ای نکنیم”

    آخی، چه مهربون! چقدر به فکر روح و روان مردم و به خصوص جوانان هستن!! اگر این موضوع رو رسانه ای میکردن واقعا خیلی روانم آسیب میدید!!!
    جدن اینا چی فکر کردن با خودشون؟! حالا الان مثلا استعفا دادن خالی شون چه دردی دوا می کنه؟ اگر راست میگن و جربزه دارن در موردش حرف بزنن، مسائل رو پیگیری قضایی و فاسدان رو رسوا کرده و به دست عدالت بسپارند.
    (البته بماند که رئیس عدلیه نظامشون هم آیت الله آملی لاریجانیه! مظهره عدالت!)
    اگر راست میگن جلوی سیستم فساد بایستن، نه اینکه یکی به نعل یکی به میخ زده و اینطوری کژدار و مریض و ریاکارانه جلو برن. البته همونموقع که برای گرفتن رای تایید مجلس از موسوی و کروبی به جرم همین شجاعت شون اعلام برائت می کردن انتظار هم میرفت کارشون در همینجا متوقف بشه. امان از دست عافیت طلب های تدارکاتچی!

    [پاسخ]

    omid پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۲ ب.ظ:

    سلام رودا خانم !

    عذر خواهی میکنم کج دار و مریز صحیح است . در ضمن با حرفهای شما کاملن موافقم .

    [پاسخ]

    رودا پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۶ ب.ظ:

    بله، معذرت:)

    رودا پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۱ ب.ظ:

    سلام هم یادم رفت عرض کنم؛ سلام آقای امید!

    سین پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۷:۴۲ ب.ظ:

    کلیپتوکراسی(حکومت مبتلا به جنون دزدی و اختلاس)

    [پاسخ]

  8. ع
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۹:۲۴ | #8

    خوب ببینیم برای سرمای امسال هم آیا از این کارها میشود:
    http://newsforums.bbc.co.uk/ws/goToMessage.jspa?messageID=917669

    [پاسخ]

    شهروند پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۳ ب.ظ:

    الان شده مثل سرمای سال ۸۶با یه تفاوت اون سال من ترم یک دانشگاه بودم بخاطر برف و سرما دانشگاه خوابگاه تعطیل کرد ما هم با اتوبوس شب حرکت کردیم سمت خونه که تو راه تصادف کریم یکی از دوستام تو اون تصادف کشته شد خواستم از دوستان بخوام برای این دانشجو از دست رفته فاتحه ای بخونید ممنون

    [پاسخ]

  9. ع
  10. یک نفر از جنـس خاک
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۹ | #10

    با پستی جدید بروزم! http://nun-val-ghalam.blogsky.com/1392/11/14/post-11

    بعد از مدت ها وبلاگ اینجانب بعلت مشغله زیاد به قول دوستان تار عنکوب بسته بود اما از امروز سعی می کنم هر از چندگاهی دوباره بنویسم.
    نظرات شما باعث دلگرمی و افتخار اینجانب است. :!:

    [پاسخ]

  11. مهدی
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۳:۲۹ | #11

    قوی ترین فرمانده نظامی جهان !!!:))
    http://jahannews.com/vdce7z8xxjh8epi.b9bj.html

    جواب لینک:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Equipment_of_the_United_States_Armed_Forces
    فقط تعداد هواپیماهای F35، F22، B52, رو ادم نگاه کنه در مقابل سیستم دفاع هوایی زوال در رفته ایران بعد می فهمه قوی ترین نیروی نظامی منطقه هم یه شوخی بیش نیس برای ایران!

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۵:۴۵ ب.ظ:

    دروغ نمیگن، ایشون یکی از قدرتمند ترین فرماندهان نظامی جهان در زمینه ی سانسور و سرکوب شهروندان داخلیِ خودشون هستن… نویسنده و شاعر دستگیر می کنن، وبلاگ نویس میکشن، روزنامه میبدن، بر علیه فعلان مدنی و اجتماعی شکایت نامه تنظیم می کنن، نیروهای شبه نظامی را برای سرکوب تجهیز می کنن، از چینو ماچین تجهیزات شنود و رهگیری وارد می کنن، چنین جدیت و پشتکاری واقعا ایشونو به قوی ترین فرمانده نظامی تبدیل کرد، کثر الله امثالهو

    [پاسخ]

    با بک پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۶:۵۸ ب.ظ:

    نفت صادر میکنن ، پیمونکاری پل و راه آهن و جاده و فلان میکنن ، پیمانکار جز خفت میکنن ، نیرو میفرستن سوریه واسه آدم کشی ، از شیر مرغ تا جون آدمی زاد قاچاق میکنن و ….

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۷:۳۴ ب.ظ:

    من تعارف ندارم، بزرگان سپاه پهلون ننه هستن، در سطح منطقه ایی هیچ حرفی برای گفتن ندارن…
    در هیچکدوم از حوادث بعد از جنگ سپاه نتونست قدرت نمایی کنه.
    به آریوشین هم گفتم، سپاه قدرت و کارتل داخلی هست
    شاه سابق گارد داشت و شاه فعلی گاردی قئی ار از گارد شاهنشاهی برای سرکوب داخلی دارد

    این سپاه قدرت جهانی که هیچ، حتا قدرت منطقه ایی هم نیست، این موضوع طنز نیستف جای تاسف داره
    تا حالا کلی از درجه داران سپاه در مانورهایی بر علیه دشمن فرضی کشته شدن..
    ولی خوب همونجور که گفتم، زورش به ما میرسه، بله سپاه ابرقدرتی است در مقابل شهروندان
    ابر قدرتی که یک کشور و شهروندانش را به کمک صنف روحانیت گروگان گرفته است

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۷:۵۰ ب.ظ:

    نمونه بارز بلوفی که در زمینه بستن تنگه ی هرمز زدند
    یا اینکه گفتن منافع آمریکا را با چالش روبرو می کنند

    سپاه در گام اول مدافع منافع صنف روحانیت بود(در قانون اساسی این نکته وجود دارد)
    بعد به مرور زمان مثل قزلباش های صفوی خودشان هم به رکن سهم و دانگ تبدیل شدند

    ***
    به دو اصل ۱۴۴ و ۱۵۰ در قانون اساسی نگاه کنید
    روح اصل ۱۴۴ مبنی بر تکلیف و دنباله روی است، این نقشی است که برای ارتش تعریف شده
    اما اصل ۱۵۰ حفظ دستاوردهای انقلاب(بزرگترین دستاورد سلطنت فقها) وظیفه ایی است که برای سپاه تعریف شده

    ***
    در آینده اگر جنگی هم در میان باشد، باز هزینه ی آن بر عهده ی نیرو های مردمی و ارتش خواهد بود و سرداران آماده خور سندش را مثل هشت سال دفاع مردم به نام خود میزنند.
    به حال چنین ارتشی باید خون گریه کرد، این ارتش در سال ۵۷ همینجور بی عرضه و بی بصیرت بود، الانم همون شکل باقی مونده…

  12. تشنه
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۴:۱۵ | #12

    با سلام
    سید مهدی گرامی
    بله اون یک ایراد هست که به وزیر ارتباطات وارد هست اما مسئله ای برای عملکردش ایجاد نمیکنه. عملکرد ایشان رو باید در بوته نقد گذاشت (البته اقلا بعد از یکی دو سال) تا بعدش معلوم بشه کارش در چه حدی بوده.
    در مورد وزیر کشاورزی هم که تجربش گویای همه چی هست و نیازی به گفتن نداره.
    کلا این مدل ریز شدن ها فقط آدم رو گیج میکنه و بس. ما از خودکفایی در گندم به جایی رسیدیم که الان حدود هفت میلیون تن گندم وارد میکنیم و اینجوری باید یک وزیر رو نقد کرد. کسی که از واردات صفر ما رو به هفت میلیون تن واردات گندم رسوند. حالا وزیر جدید عزم داره که این قضیه رو باز برگردونه حالت اولش.
    جناب جوادی گرامی و محترم
    هیچ اصلی به ما نمیگه الزاما باید وزیر جوان باشه یا پیر یا میانسال. فقط از یک بعد نباید از کار افتاده باشه و توان جسمی اون بهش این اجازه رو بده که بتونه کار رو پیش ببره که اونم پیر و جوان نمیشناسه. اگه به کابینه دولت امریکا نگاه کنی میبینی سن عموم اون ها بالاست و همه اون ها شخصیت هایی بسیار دارای منزلت و احترام در جامعه امریکا. پختگی بسیار بالا و سوابق بسیار درخشان.
    استفاده از ظرفیت جوان در جای خودش. آدم که قرار نیست اسیر اسم باشه!
    شخصی اگه یک مدیر موفق هست دیگه چه اهمیتی داره جوون باشه یا نه؟ میانسال باشه یا نه؟
    اگه طرف موفق هست پس باید کار کنه.
    این چیزها اصلا اهمیتی نداره در انتخاب شخص
    این ها فقط حاشیه هست و نباید اسیر این چیزها بود
    یک مدیر موفق باید چند ویژگی اساسی داشته باشه
    ضریب هوشی بالا و ایضا هوش اجتماعی بالا، خلاق بودن و داشتن تجربه کافی که در گذر زمان این ها باید به اثبات رسیده باشه. در یک ساختار سالم این افراد موفق به مرور زمان شناخته میشن اما در کشور ما خیر!
    دیگه نباید توی یک سری جزئیات ریز شد چراکه اون ها به آدم آدرس غلط میده

    [پاسخ]

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۳:۱۲ ب.ظ:

    مدیران مهمترین قشر جامعه هستند.
    مهمترین و بلکه تنها وظیفه حکومت یا دولت آن است که مدیران شایسته ای انتخاب کنند.
    در تمام طول خدمت به رفتار مدیران توجه داشتم.
    مدیران بزرگ علاوه بر استعداد و تجربه، وطن پرست و مردم دوست اند، یعنی انگیزه ای بالاتر از موفقیت، شهرت یا درآمد دارند.
    این مطلبی که عرض می کنم بارها به عینه مشاهده کرده ام.
    مدیرانی که دلسوز مردم و مملکت هستند، بدون آنکه کلاس مدیریت رفته باشند تقریبأ تمام اصول صحیح مدیریت را بکار می برند.
    در مقابل مدیرانی که دلسوز نیستند اما همه کلاسهای مدیریت را گذرانده اند از آنچه آموخته اند نمی توانند استفاده کنند یا نمی خواهند.
    درست مانند کسیکه ابزار زیاد دارد اما نمی داند چگونه باید از آنها استفاده کند.
    ” ” لذا مهمترین ویژگی یک مدیر آن است که آتش وطن پرستی و مردم دوستی در درونش شعله ور باشد. ” “

    [پاسخ]

    سیدمهدی پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۳:۳۳ ب.ظ:

    من که نظر خاصی نداشتم جناب تشنه فقط گفتم رنج دولت مردان یه کابینه همیشه میانگینش انسانهای باسواد و متخصص هستن اما اینکه بگیم این کابینه فعلی غول ها وژنرال های بی بدیع ایران هستن یه مقدار غلو هست شما گفتی اینا بهترین متخصصین هستن من یه نمونه اوردم قصد مچ گیری نداشتم وندارم بالاخره من نفهمیدم مدیر خوب باید دانش داشته خودش یا فقط مدیریت کنه مشاورهای خوب داشته باشه هرکسی که یک اداره و یه کارخانه ۵۰۰ نفری رو اداره کنه میدونه که اگه بخواد چیزی بینشون تقسیم کنه ممکنه در یک ان صف ایجاد بشه ولی من نمیدونم این ژنرال ها چطور نفهمیدن که این مدل تقسیم کالا زیاد برازنده نیست که مردم تو هوایه ۱۰ درجه زیر صفر بیان دو ساعت تو صف به ایستن
    شما کافی بود یه استعلام از هواشناسی میگرفتی که حداقل این هفته سبدکالا ندن که مردم تو صف قندیل ببندن والا اینو من که اصلا مدیریت نکردم میدونم رو چی حسابی میفرمایید که این مدیران دلسوز هستن ووزرای قبلی دلسوز نبودن من هم نمیخوام زیاد ریز بشم جناب تشنه که ممکنه به ادم ادرس درست بده اتفاقا

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۴:۴۶ ب.ظ:

    ولی اگه یه بابایی به npt بگه mpt باباشو باید آورد جلوی چشش

    [پاسخ]

    تشنه پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۶:۲۸ ب.ظ:

    سید مهدی گرامی
    بله عموما افرادی که در کابینه انتخاب میشن مدرک دیپلم و سیکل ندارن و این اصلا چیز عجیبی نیست. اما مسئله در جای دیگه ای نهفته شده
    در دوران ارشد من به این نکته خیلی دقت میکردم
    تمام دانشجوهایی که اونجا بودن عموما از سطح بالای درسی برخوردار بودن و تا حدی همه در یک سطح همسان قرار میگرفتن. یه جورایی سطح درسی همه در یک سطح و البته خوب بود.
    همه دانشجوی ارشد و اگه کسی از بیرون به قضیه نگاه میکرد با خودش اینطور میگفت که: این ها همه با سواد هستن و …
    اما این فقط نگاه از بیرون بود نه بیشتر!
    برای من که از نزدیک نگاه میکردم، فرق بین دانشجوها کهکشانی بود.
    دانشجوهایی بودند که با داشتن مدرک کارشناسی ارشد نرم افزار کامپیوتر اما چیزی جز یک امی بحساب نمیومدن. واقعا اسم مهندس روی اون ها گذاشتن یک دروغ بزرگ بیشتر نبود!
    بله طرف درس خونده بود در دانشگاه دولتی هم تحصیلی کره بود عموما هم در دانشگاه های خوب با معدل های بالا
    اما هنر بسیاری تنها این بود که درس های دانشگاهی رو به توقع نمره بخونن و ایضا موفق به کسب نمره هم بشن اما دریغ از حتی یک کار مهندسی در کارنامه این افراد.
    در عین حال دو سه نفری بودند که حقیقتا ده ها برابر مدرکشون دانش داشتند.
    من شخصی رو میشناختم که تنها با سن ۲۵ سال با بیش از چهل ارگان و اداره دولتی فعالیت داشت و دامنه برخی کارهاش به خارج از کشور هم میرسید. یک خلاق به تمام معنا. جالبه که معدلشم خیلی بالا نبود و حدود ۱۶ میچرخید. یعنی یه جورایی از میانه معدل بین دانشجوها کمی کمتر.
    اما یک شبه نابغه. طرح هایی که میداد حیرت انگیز بود. خلاقیت از سلول سلول این پسر میبارید. نه تنها در زمینه رشته خودش که در زمینه های دیگه هم وقتی حرف میزد فقط راه جدید نشون میداد.
    اونجاست که آدم فرق دو نفر که در یک رشته و دانشگاه درس خوندن و شاید معدل یکسان رو هم دارن رو درک میکنه که اختلاف از اینجا تا کره مریخ هست!
    صرف اینکه مدرک دکترا داشتن یا استاد تمام بودن چیز خاصی رو اثبات نمیکنه مگر برای کسی که از بیرون به قضیه نگاه میکنه. کسی که از نزدیک با ماجرا آشنا باشه میدونه که میلیون ها جامعه شناس اومدن و رفتند و از این به بعدشم میان اما کال مارکس یکی بود! (کسی نیاد گیر بده که فلانی رشتش فلسفه بود الان)
    این افراد رو باید شناخت. استادی بود که در سن ۴۴ سالگی نزدیک بود استاد تمامی خودش رو بگیره. در یکی از دانشگاه های خوب این کشور. بعبارتی یک جوان که در سن کم موفق شده استاد تمامی بگیره. (الان دو سالی هست خبری ازش ندارم)
    اما ما که از نزدیک میشناختیم میدونستیم این شخص چیزی بیشتر از یک بیسواد با اطلاعات بالا نیست! اون استاد تمامی به هیچ دردی نمیخورد جز برای پز دادن! البته گرفتنش کار بسیار مشکلی هست و بود اما امان از یک ذره خلاقیت و دانش و جربزه در این مرد.
    همه حرف همینه! خیلی نگاه به مدرک نکنید. مدرک داشتن اصل نیست هرچند لازمه. سریع القلم یکیه! در حالی که در این رشته افراد بسیاری تحصیل کردند. دوست خود من دکترای علوم سیاسی از دانشگاه علامه داره اما دانشش از من که این رشته رو نخوندم در این زمینه به مراتب کمتر.
    مردهای بزرگ رو باید شناخت. در آلمان سال ها پیش رقابت های انتخاباتی، یک آقایی که سیکل داره از یک خانم که استاد تمام هست جلو میزنه و برنده انتخابات میشه. چرا؟ چون اون مردم همه توانایی های این شخص رو شناخته بودن و اونو بعنوان یک نابغه میشناختن. سوای اینکه مدرک تحصیلی نداره.
    امسال یک دوستی، لیستی رو به من نشون داد که خنده من رو در اورد. توی این لیست ویژگی های یک دختری رو به ترتیب در دو ستون آورده بود و بعدشم امتیاز بندی که اخرش به این نتیجه برسه آیا این دختر خوبه یا نه؟
    چرا من خندم گرفت با دیدن این لیست؟ چون مثلا این ور نوشته بود اخلاق بسیار خوبی داره، دختر پاکی هست، فوق العاده فهمیده هست و … که به هر کدوم یک امتیاز داده بود. بعد اونور تو لیست معایب مواردی بود مثل اینکه در برخی موارد سلیقه مشابهی نداریم. سنش سه سال از من کوچیکتره اما من میخواستم ۵ سال باشه. از مادرش خیلی خوشم نمیاد. یکبار پشت سر یکی حرف زد و …
    این پسر هنوز به اینجا نرسیده بود که بدونه وزن این موارد اصلا با هم برابر نیست و نمیشه به همه ارزش یک داد.
    آقای واعظی هنگام صحبت کردن اشتباهی به جای گیگابیت بر پانیه گفته گیگاهرتز در ثانیه. آیا این قطعا ناشی از بی دانشی هست؟
    بنده قسم نمیخورم اما ۹۹ درصد خیر. خود این اشتباه و مکان و زمانش نشون میده این مدل اشتباهات ممکنه رخ بده. اما چه اتفاقی میفته وقتی یک نماینده توی یک سند “مینویسه” و بارها هم از روش میخونه ام پی تی؟
    بعد تو خود متن ده ها غلط املایی داره؟ بعد بالای یکصد نماینده اینو میخونن و امضا میکنن اما هیچکدوم نمیفهمن اون اشتباهه؟
    کدوم عقلی این دوتا رو با هم مقایسه میکنه؟
    هر کسی ممکنه هنگام صحبت کردن اشتباهی کنه. مگه اینکه طرف آدم نباشه!
    البته بازهم یک ایراد هست اما با کدام مقدار؟
    دانه فلفل سیاه و خال مهرویان سیاه، هردو جانسوزند اما این کجا و آن کجا. اون قضیه ام پی تی که یکی از افتضاحات تاریخ هست. اونو با این مقایسه کنیم؟ رو چه معیاری؟
    اصلا اهمیتی نداره آیا از هواشناسی استعلام گرفتن یا نه؟
    چرا اون روزی که شروع کردن هوا ابری بود نذاشتن هوا صاف باشه؟
    اصلا مهم نیست. این ها ریزه کاریه و بودن و نبودنشون امتیاز کم و زیاد چندانی نداره.
    اتفاقا یکی از وزرایی که من تصور میکنم بسیار در کارش موفق باشه همین آقای واعظی هست. اگه کسی هست که متخصص کامپیوتر باشه بخوبی میدونه چه فاجعه ای در چند سال گذشته برای این تکنولوژی بوجود اومد و در شرایطی که کشورهایی همچون هند و تقریبا اغلب کشورهای پدرمادر دار روی این جریان سرمایه گذاری ویژه کردند اما ما چه کردیم؟ چه گوهری رو به حال خودش رها کردیم.
    میدونی عیب بزرگ کجاست؟
    مثالی رو در بالا زدم. اینکه کشور خودکفا در زمینه گندم رو به یکی از بزرگترین وارد کننده ها تنها ظرف چند سال تبدیل کنی.
    اون وزیر کشاورزی اولی رو شما یادت هست؟ روزی که انتخاب شد تا اینکه بیرون اومد رو کرد خبرنگارها و گفت مردم این شماره موبایل منه هرکی با من کار داره مستقیم به خودم زنگ بزنه! که مخابرات ظرف چند ساعت مجبور شد خط اون بابا رو قطع کنه از بس بهش زنگ زدن. افتضاح یعنی این! که طرف اینقدر درک و فهم نداره بدونه یه وزیر نمیتونه تلفنچی کل مردم باشه. این فقط یک اشتباه لفظی نیست که بگیم طرف حواسش نبوده اشتباه کرده. این یک اشتباه استراتژیک هست که نشون میده اون شخص هیچی از مدیریت نمیدونه. الفبای مدیریت رو اگه بلد بود همچین کاری نمیکرد. بین اشتباهات ارزش دهی کنیم تا دچار اشتباه نشیم. وگرنه مشخصه که هر آدمی ممکنه اشتباه کنه. هر کسی ممکنه که تو حرف زدنش اشتباه کنه. حتی تو نوشتنش. اما آیا ده ها غلط املایی در یک متن دو صفحه ای فقط یک اشتباه هست؟ پر واضحه که نه
    آیا نوشتن چندین باره ام پی تی یک اشتباه کوچیکه؟
    قطعا نه

    [پاسخ]

    سیدمهدی پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۸:۳۷ ب.ظ:

    البته بعید بدونم اشتباه لپی باشه اون قضیه وزیر ارتباطات چون اشتباه یه بار دوبار ولی کلا داشت اشتباه میگفت تو فیلمش که دیدم اما ممکنه این اشتباه تو هر رده ای وتو هر دولتی ممکنه رخ بده قضیه مچ گیری نیست البته ما زمان آقای کلانتری هم یادمونه زمان ایشون ما بزرگترین وارد کننده بودیم ضمنا هرکسی وزیر میشه قبلا ده جا مدیریت پس اون ژن مدیریت تو همه وزرا به نظرمن هست حداقل در حد مدیر کل یا معاون وزیر بودن تاحالا صحبت من هم همینه که این وزیران هم در حد تمام کابینه همه دولت ها نقطه ضعف وقوت دارن خوش بینانش اینه که از نظر مدیرا ن عالی در سطح خوبی انتخاب شدن اما مدیران میانی به نظر من لایق انتخاب نشدن تو همین قضیه بن کالا یا سرمای اخیر فرمانداری یا استانداری ها یا مدیران میانی خیلی ضعیف عمل کردن صحنه هایی که من امروز دیدم که مردم از هفت صبح دم فروشگاه شهروند صف کشیده بودن تو هوای سرد منفی ۱۴ مشهد حداقل از یه بی برنامه گی خبر میداد که مثل همیشه بود

  13. با بک
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۵:۲۹ | #13

    روحانی سفر استانی که میره مثه محمود، مزخرفم که میگه مثه محمود، ملت خوار خفیف چندتا تخم مرغم کرده که مثه محمود. نرمش قهرمانانه رو هم آقا نذاشتن محمود انجام بده. وگر نه ورزشکار خوبی بود بنده خدا.
    حالا طرفدارای روحانی بیان بگن این چه فرقی با محمود داره؟

    [پاسخ]

    فهيمه پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۶:۰۰ ب.ظ:

    هیچی اقا جان.هیچی.
    انقدر بدم می یاد چون خودت به ش رای ندادی هی دوست داری تخریبش کنی.خوبه خودتونم میگید اگه موسوی هم می یومد روی کار وضع کشور تغییر چندانی نمیکرد و فلان و بهمان.
    از روز اول که نه سفر استانی رفته بود و نه مزخرف گفتنی و نه خواروخفیف کردن مردم با سبد کالایی،تو مدام سعس میکردی رای و نظر مردمو ازش برگردونی.فقط نگو که از اولم چشمت اب نمیخورد و مطمئن بودی که ازش کاری برنمی یاد که حتی قبل از انتخابات هم که میدیدی جنبش سبزی ها مثه خودت قصد تحریم ندارن هی نق زدی و ایه ی یاس خوندی وناراضی بودی.حالا اگه نمیذاشتن بیاد روی کار درجه ی ازادی خواهی روحانی از رهبران در حصر هم بیشتر میشدها،منتها چون ملت رو و به خصوص جنبش سبزی ها رو از اعتراض موقتا دور کرده تو ناراضی هستی.
    تو که ماشالله هم شامه ت خوب کار میکنه هم هوشت بد نیست،اینو نمیدونی که ملت چریک نیستن و میخوان زندگی کنن وشدیدا به یه حداقلهایی مثه ارامش و امید احتیاج دارن؟
    خب اگه ته این چهارسال کسی ناراضی بود یا به کس دیگه ای رای میده یا رای نمیده یا اعتراض میکنه یا..
    الان سرعت اعتراضات کم شده ناراحتی؟
    عیبی نداره.بکوبون..هی اعصاب بی صاحاب این ملت به قول خودت بی عرضه رو کوبون ببینم چقدر این سرعته بالا میره.

    [پاسخ]

    با بک پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۷:۰۹ ب.ظ:

    چه ربطی به رای دادن داره؟ اگه بهش رای داده بودم هم به این کاراش اعتراض میکردم.
    اگه نمیزاشتن بیاد هم درجه آزادی خواهیش زیاد نمیشد واسه من. همونطور که گندش که هاشمی باشه درجه آزادی خواهیش واسه من فرق نکرد. و همونطور که از میر حسین هم واسه خودم فرشته نساختم.
    مردم مسلما چریک نیستن. ولی واقعیت هم به چریک بودن یا نبودنه ملت بستگی نداره. تو دوران ممد رضا خدا بیامرز هم ملت هر چار سال میرفتن پا صندوق.
    از کم شدن سرعت اعتراضات ناراحت نیستم. از انحطاط مملکتم ناراحتم.
    بعدشم به سوال جواب بدین. واقعا روحانی چه عمل شاخصی انجام داده؟ از توافق ژنو میگذرم چون توش هیچکارست.

    [پاسخ]

    فهيمه پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۹:۰۴ ب.ظ:

    نمیگم چرا انتقاد و اعتراض میکنی،اصلا این حق من و تو و بقیه ست. میگم چرا تخریب میکنی؟انشالله فرقش مشخصه دیگه؟
    درجه ی ازادی خواهی ش قطعا برای تو زیاد نمیشد ولی راه برای غر زدن و نق زدن و تبلیغات ضد نظامت باز میشد(میدونم روحانی برای ادمایی مثه تو یکیه مثه موسوی و هاشمی و بقیه.چیزی که مهمه تاریخ مصرفشونه.این موسوی بدبخت کی تاریخ مصرفش تموم میشه؟خداعالمه).
    منم از دیو و فرشته و علائق تو حرف نزدم.از این زنده باد و مرده باد هات حرف زدم.
    ممدرضا و رای دادن مردم تو دوره ی شاه چه ربطی داره به این قضیه؟
    من میگم ملت نمیتونن به میل شماها زندگی شونو تعطیل کنن و بپرن تو گود.احتیاج دارن زندگی کنن.

    واسه ناراحت شدن هم ،اره از حرفایی که درباره ی انتخابات۹۲میزدی معلومه از چی ناراحت نیستی.

    من به سوال جواب بدم؟
    به چه مناسبت؟
    به ش رای دادم؟ یا از اقداماتش دفاع کردم؟
    احمدی نژاد رو حانی قالیباف خاتمی و…فرقی نداره برا من.این که به کی رای میدم مال زمان انتخابه و به خودم مربوطه.مثه بقیه.ولی بعد انتخاب شدنشون دیگه فرقی ندارن با هم.
    مهم اینه که به جای جفتک پرونی واسه جریان رقیب و خاله بازی های حزبی،مدیریت کنن کشورو.

    سفر استانی و حرکتای احمدی نژاد رو تکرار کردن و کلا اشتباه مسلم دیگرانو مرتکب شدن رو منم قبول ندارم منتها فکر نمیکنی نسبت به روحانی زیادی بی انصافی؟ اگه اینجوری که شما از احمدی نژاد و مدیریتش میگین باشه،که روحانی کارش خیلی سخته.اول باید خرابی های قبلی رو جمع کنه بعد تازه شروع کنه به ساختن.
    فکر نمیکنی چند ماه زیادی کم باشه واسه پرسیدن این سوال که روحانی چه عمل شاخصی انجام داده؟
    به کارش میشه انتقاد کرد ولی وقت کارنامه درست کردن نیست.سه و نیم سال دیگه مونده.

    با بک پاسخ در تاريخ بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۷ ب.ظ:

    این سه و نیم سال دیگه مونده گفتنت منو یاد این ضرب المثل شیرین انداخت:
    نشاشیدی شب درازه
    حالا این بنده خدا که هنوز نصف شب نشده گندشو زده. دیگه لازم نیست طولانی بودن شب رو یاداور بشیم.

    جدا از شوخی اگه آقا رو هم در نظر نگیریم روحانی فقط خراب کاری کرده تو این مدت. بخوام منصف باشم باید بگم کمتر از محمود نظر نزدیک شر رسونده. باید به این راضی بود؟
    ما حسن رو به محمود نظر نزدیک صاحاب بهترین دولت بعد مشروطه تشبیه کردیم شد تخریب؟ بعد رد صلاحیت هاشمی رد صلاحیت این نوچه هاشمی نه به اعتبار فرضی نظام می افزود نه چیزی کم می کرد. موسوی هم تا وقتی پای مردمی که بهش رای دادن واسته محترمه. ضمن اینکه تو دنیای سیاست تاریخ مصرف ادما چار ساله البته بجز مفخر موجودات و سرور کائنات آقای فلان.
    شما گفتی مردم چار سال دیگه نظرشونو میدن منم گفتم زمان ممد رضا هم همین بود.
    ملت احتیاج دارن زندگی کنن؟خوب پس لطف کنین پاتونو از رو گلوی ملت بردارین

    فهيمه پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۲ ق.ظ:

    ضرب المثل شیرین؟
    والا من که بحمدلله مزه ی این چیزا رو نچشیدم ولی شما لابد تجربه داری دیگه.وقتی میگی درسته،درسته قطعا.

    نگرفتی دیگه.من نمیگم راضی باش و نقد نکن.حتی اگه بهتر از این هم می بود بازم باید به ش نقد میشد منتها نقد نه اینکه از قبل انتخابات بشینی بگی ملت رای ندین ها من رای نمیدم به همفکرام هم توصیه میکنم رای ندن چون نتیجه ای نداره.بعد از انتخابات هم که رای اورد هنوز شروع نکرده بگی من که چشمم اب نمیخوره این کاری از دستش برنمی یاد و از این حرفاو …
    بی غرض حرف بزنی مام استفاده میکنیم با اجازه ت.به جان خودم راس میگم
    فک نکنم دیگه نیازی باشه توضیح بدم منظورم از تخریب چیه و ربطی به تشبیه روحانی به احمدی نداره.
    انقدرم مسائلو با هم قاطی نکن.کسی از اعتبار نظام حرف نزد.من از امید و دلگرمی مردم به بهتر شدن اوضاع حرف زدم.عامه ی مردم چی کار دارن کی می یاد و کی میره؟ هاشمی نه..تو اصن بگو جلیلی،وقتی نبض بازار دستشه و قدرت داره مردم به ش رای میدن.

    چارساله تاریخ اعتبارشون؟
    از اخرای ۸۷ تا اواسط ۹۲ میشه چقدر؟
    فک کنم یه کم بیشتر از چهار سال میشه ها.
    پس یعنی اگه تو حصرم نمیبود باز کپک میزد؟
    ای بابا.ما فک می کردیم این مردان شجاع کار بزرگی کردن که با حصر و چهار سال و هشت سال هم اعتبارش کم نمیشه.

    بابک به جان خودم زیر پای من فقط قالی پهنه.گلوی ملت زیر پای اونایی گیر کرده که همیشه ی خدا از زمین و زمون و عالم و ادم متوقع هستن و مردمو یه عده گوسفند بی عرضه میدونن و تا وقتی که کارشون گیر همین مردم نیفته،یادی ازشون نمیکنن.
    دقیقا چی شد که فک کردی من با زندگی کردن مردم مشکل دارم؟
    یعنی دقیقا کدوم رفتار من اقدری به دیگران مربوطه که راه نفسشونو میبنده؟

    با بک پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۴ ق.ظ:

    ۲۲ بهمن نزدیکه. میخوای گوسفند ببینی؟ نگاه کن
    میخوای ببینی کیا مردمو یه عده گوسفند می دونن و تا وقتی که کارشون گیر همین مردم نیفته یادی ازشون نمیکنن؟ به اونایی که دارن واسه گوسفندا منبر میرن نگاه کن

    بعدشم اینجا که بحث شخصی نمی کنیم. شما یکی از حامیای این حکومتی و از مزایایی که در اختیارت میزاره داری استفاده میکنی. منم یکی از مخالفاشم که خیلی از حقوقم رو این حکومت به نفع تو و امثال تو پایمال کرده. قصه شاه پریون که نیست. بر خلاف حرف میر حسین پیروزی من و امثال من شکست قطعی تو و امثال تو هست. حالا کم و بیش.

    با بک پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۴ ق.ظ:

    پاراگراف اولتم اونقد سخیف بود که یادم رفت راجع بهش بنویسم
    بلاهت آقا. بلاهت مذهبی_مکتبی. و همچنین نداشتن درک هنری و زیبا شناختی. وقتی قرآن ته زیباشناسیشونه توقغی هم ازشون نیست

    فهيمه پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۲:۱۴ ق.ظ:

    اون که البته.
    ببینم تو حرفای منو از خودم میگیری به خودم تحویل میدی؟
    کی کِی از رفتار نظام دم انتخابات و تظاهراتا دفاع کرد؟

    چرا فکر میکنی اونی که ۲۲ بهمن میره تظارات گوسفنده؟ تو واقعا فکر میکنی من نوعی گوش به زنگ تبلیغ و منبر بسیج و صداوسیمام واسه تظاهرات رفتنم؟شماها که با بیانیه و دعوتنامه ی دوستانتون تشریف میبردین تظاهرات گوسفند بودین خدای نکرده؟
    ضمنا این ۲۲بهمن دقیقا مصداق صحرای کربلا بود ها،حاج اقا.

    معلومه بحث شخصی نمیکنی.موقع انتفاع مادی و معنوی و نسبت دادن بخور بخور که میشه تو چشم من نگاه میکنی و حرفتو میگی منتها نوبت دفاع من که میشه بحث شخصی نمیکنی.
    الان چه حقی از تو نوعی گرفتن دادن به من نوعی که خودم خبر ندارم ازش؟
    بعد گرفته باشن این حقو ازت.یکی دیگه حقتو سلب کرده به من چه که میگی پاتونو از رو گلوی این ملت بردارین؟
    و بازم بعد،تو مطمئنی من و امثال من به هر امتیازی ممکنه به ناحق به م تعلق بگیره و حقی که ممکنه به ناحق ازت سلب شده باشه معترض نیستیم؟

    منم قبول دارم پیروزی تو قطعا در گرو شکست من که هیچی صد تا متعادلتر از منه.تو شخم میزنی میری جلو.هچین ادمی چی میفهمه هم زیستی مسالمت امیز چیه؟ چی میفهمه باید به انتخاب دیگران و عقایدشون و شعورشون احترام گذاشت؟چه می فهمه وقتی نفس یه کاری اشتباهه یعنی اشتباهه و فرقی نمیکنه کی با چه شکل و شمایل و پوششی داره انجامش میده؟
    سیستم تو یا با من یا بر منه.تو این سیستم تو و یه چند نفر دیگه یه طرف هستید و بقیه هم یه طرف دیگه. و چون ادما هر چقدر هم که شبیه هم باشن باز با هم یه فرقایی دارن و از طرفی چون تو بلد نیستی به چیزی که باب میلت نیست احترام بذاری روز به روز جمعیت اون یکی طرف بیشتر میشه.و من بابتش خیلی خوشحالم.

    اخی …بابک جان،ناراحت شدی مادر؟
    عززززززیزم…خب ببین شما که انقدر روح لطیفی داری باید بدونی ادم هر حرفی رو هر جایی نمیگه.بعدشم من ده تا دیگه از این حرفا بزنم تازه میشه کله پاچه ی اون گوسفندای که چپ و راست به م میگفتی ها.من که ناراحت نمیشدم ولی تو اگه ناراحت شدی،من صمیمانه معذرت میخوام ازت(به خدا جدی گفتم اینو)
    من الان بابت چیزی که به ت گفتم و گویا ناراحتت کرده یه کوچولو،نه یه کم بیشتر از یه کوچولو ته دلم ناراحتم.(چه قدر خوبه که هنوز مثه تو نشدم که اگاهانه و با لبخند به دیگران توهین کنم و ککم هم نگزه)

    بعد من خیلی به ابعاد پیدا و پنهان این ضرب المثل فکر کردم.به نظرم هیچ زیبایی و هنر پیدا و پنهانی توش نبود.
    تو الان قرانو با همچین ضرب المثل شیرینی مقایسه کردی؟دمت گرم بابا.کار منو راحت کردی.حالااگه یه غزل از حافظ می اوردی باز میشد به شعور و زیبایی شناسی خودت امیدوار بود ولی الان…بازم دمت گرم.

    بينام ... پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۳:۵۷ ق.ظ:

    پاتون که رو حلقوم ما هست، حقوق ما رو تضییع کردید و می کنید که هیچ. ٧۵٠ میلیارد تومن از بودجه مملکت رو بصورت رسمی در بودجه، و هزاران میلیارد بصورت غیر رسمی زیر لوای موسسات زیر مجموعه رهبر، میریزن تو حلقوم مفت خورایی که میخوان تبلیغ دین خدا می کنند. از مالیات و حق عمومی من، الباقی ملت شامل کارمندان، کارگران، مریضا، مستمندا، ثروتمندان، کارخونه دار و مستخدم میگیرن میریزن تو حلقوم شما ها، که تو پارتی خدا باشین و حمومتشون رو تبلیغ کنین. البته منطقیه، ملت باید پول تحصیل بدن تو دانشگاه ازاد و وام دانشجویی بگیرن (زمان ما بیست هزار تومن بود، مضنه چنده. الان) شما ها چند چند صد هزار تومن پول یامفت میگیرین پسر هم باشی سربازی نمیری (این شرو ورای پول خمس رو بزارین در کوزه، چک کنین امثال بودجه حوزه، موسسه عدیر، امام خمینی و دخ هزار تا کوفت و زهر مار دیگه چقدر بوده). این یه قلم از جاهایی بود که پات رو حلقوم ماست. از اونایی که گردن کلفت کردن اندازه کرگدن و اگه مملکت درست درمون باشه گوسفند هم کسی بهشون نمیده بچرونن و حالا شدن، وزیر، معاون وزیر، وکیل، قاضی القضات، مدیر عامل شرکت فلان و باشگاه فیثال و … فاکتور میگیرم.

    با بک پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۰ ق.ظ:

    اینکه چرا ما ها که بعضی وقتا به حرف تشکیلاتی بیرون میام گوسفند نیستیم. اول اینکه این رهبرای نصفه نیمه ما که نه حزبی دارن نه تریبونی که به حرفشون بخوام کاری کنیم. چیزایی که تا الان بوده هم بیشتر به تصمیم جمعی خود مردم بوده.
    دوم باید دید ملت چرا میان راهپیمایی. اون سردار سپاه که از پول مفت و به برکت حکومت اسلامی شکمش شده قد دهل حق داره بیاد. بهیچ وجه هم گوسفند نیست. ولی اون بازنشسته ای که الان داره دنبال سبد کالا میدوه و شب تا صبح پشت پیکانش مسافر کشی میکنه و بعد میاد عروسک عمو سام و پرچم امریکا آتیش میزنه و به اسرائیل و انگلیس فحش میده و سایر دلقک بازیا مسلم گوسفنده.

    چه حقی از من گرفتن دادن به شما ها؟ خوب بزار چند تا چیز معمولی و چیزایی که امثال من نمی خوان مطرحش کنن چون فک میکنن رادیکاله بگم. اول اینکه صبح اول صبی من نخوام اصوات عربی گوش بدم کی رو باید ببینم؟ دوم مخصوص خانوماست که بخاطر غیرت مذهبی باید کیسه گونی سرشون کنن صبح تا شب. من آبجو از کجا بخرم؟ کجا برم دیسکو؟ با این اعتقاداتم تو کدوم اداره استخدام میشم؟ همینا فعلن بسه.

    در مورد همزیستی مسالمت آمیز. تو فضایی که تبعیض حاکمه همزیستی مسالمت آمیز معنا نداره.

    و در مورد ضرب المثل. گفتم که حس زیبایی شناسی نداری. ناراحت هم نمیشم از چیزی. ولی وقتی یه چیز سخیف دربرابر یه همچین چیز قشنگی میشنوم اعصابم خورد میشه. دیگه بریده باد دو دست ابولهب که به شعر حافظ احتیاج نداره برا رنگ باختن. ضمن اینکه این ضرب المثل از خیلی شعرای حافظ قشنگتره

    فهيمه پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۵ ب.ظ:

    بینام
    برو بینیم بابا.

    بابک
    خب از اول میگفتی منظورت نفع و ضرره.باشه منم منتظرم می مونم اگه بن کتابی امتیازی خدماتی چیزی به مون دادن تا ۲۲ بهمن حتما پا میشم میرم تظاهرات وگرنه گوسفند بازی در نمی یارم.(البته فک کنم همین که اصوات عربی میتونم گوش بدم و چادر سر کنم و اصلا همین که من مسلمون حق حیات دارم خودش کلی امتیازه ها).عقیده و ابراز نظر و این چیزام که کشک.

    حجابو بی خیال چون به خانوما مربوط میشه.
    اصن اینا چه ربطی داره به من نوعی ؟من قانونو مینویسم ؟ اجراش میکنم ؟ تاییدش میکنم؟ چی کاره م این وسط؟
    صادق باش عزیز من؛بگو نیتت حل ریشه ای مشکلاته.ریشه ش در اسلام بود دیگه؟

    اره تو فضای تبعیض امیز فقط باید چنگ و دندون نشون داد.اونم به پایین دستی ها.

    این ضرب المثل و چیزایی هم که دور وبرش گفتی زیادی بی مزه بود.یه قرون هم ربط به زیبایی شناسی من نداشت.
    میگم یه تحلیل واسه یه توپ دارم قل قلیه و خوشحال و شاد و خندانم هم بنویس.فک کنم با این نظر تو از بسیاری اشعار حافظ زیباتر باشه ها.

    با بک پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۳:۵۱ ب.ظ:

    یعنی چی حجاب و بی خیال چون به خانوما مربوط میشه؟ من اگه بخوام فقط راجع به خودم حرف بزنم که دیگه بحث سیاسی نمی کنم. وقتی بحث سیاسی یا اجتماعی میکنی یعنی داری راجع به اجتماع صحبت میکنی.
    زنا که هیچی بهایی و سنیا و کردا و زرتشتیا و یهودیا و مسیحیا و بی دینا و …. هم به من مربوطن.

    فهيمه پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۶:۱۴ ب.ظ:

    ای بابک
    تو واقعا یادت میره که درباره ی چی حرف میزنیم یا قضیه همون نفع کل کله؟
    بابا جان تو قرار بود به این سوال جواب بدی:چه حقی از تو گرفتن دادن به ماها؟
    بی حجابی و ازادی پوشش خانوما حق توئه؟
    نه جان عزیزت میخوام بدونم حق توئه؟
    بحث اجتماعی و من اگه بخوام راجع به خودم حرف بزنم ..و بهایی ها و سنی ها و کردا و …دیگه چی بوده کشیدی وسط؟
    صحرای کربلا حاج اقا؟

    با بک پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۸:۱۶ ب.ظ:

    ای بابک؟!!!
    واقعا؟مثه انکه شجاع رو توهم اثر گذاشته
    ای فهیمه
    اینقد نوشتم یعنی داشتم گل لقط می کردم؟

    بينام ... پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۸:۲۱ ب.ظ:

    فهیمه، این طرز حرف زدن برا یه بانوی آخوند چادری کراهت داره، یادتون ندادن؟ به هر حال من جای بابک می گم دویاره، واضح نرین حق همون پولیست که از مالیات و پول نفت و بودجه عمومی میریزن تو حلقوم شما ها، یه آدمی تربیت کنن که تنها چیزی که بلده طرز تلفظ درست “ولضالین” ه که هنگام قرائت نوک زبون میباس بخوره به دندون اول یا دوم یا دندون آسیا، حالا اگه خورد به دندون آسیای پایین موجب ابطال است یا خیر؟ بعدش هم می چپوننتون تو یه اداره و ارگان یا در بدترین حالت معلم پرورشی تو آمورش پرورش. کارتم میشه گیر دادن و پاچه گیری از ملت و شرکت در راهپیمایی و برگذاری جشن های دهه فجر و دعای هفتگی کمیل و ندبه. تا اخر عمر هم بای نحو کان حنجره جر میدی برا حکومت و در خط ولایتی چون فقط تو همین حکومته که عافیت طلبی مثل تو نوعی با تخصص قرائت درست “ض” و “ظ” میتونه سی سال حقوق و مستمری بگیر باشه. گود جاب، حالا فهمیدی منافعت کجاس؟

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۹:۱۶ ب.ظ:

    http://www.rahesabz.net/story/80059/
    “روحانی‌ها و طلابی که «ممتاز» باشند و در تبلیغ دین (دینِ حکومتی) فعالیت بیشتری کنند حقوقشان هم افزایش می‌یابد و ۱۲۰ هزار تومان خواهند گرفت.”

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۹:۱۶ ب.ظ:

    کامنت برای فهیمه خانم بود

    فهيمه پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۹:۵۰ ب.ظ:

    اره واقعا.
    خودمم الان خنده م گرفت.فقط چند خط نصیحت و یه کم ذکر صفات کم داره.
    به گمونم همون ای وای بابک همیشگی بوده که وای ش افتاده.
    لقط هم غلطه ضمنا.
    شمام گل لگد نمیکردی فقط همه ش یادت میره کی چی پرسیده و تو داری جواب چی رو میدی و فقط به اون چیزی که تو ذهن خودته کار داری و تیکه ی جالبش اینه که انتظار داری بقیه بدونن چی تو ذهنت میگذره .خلاصه هی یکی باید یادت بندازه.نصف بیشتر کامنتای من صرف همین یاداوری میشه.

    بینام
    تو همون ۸۸-۹۲هستی دیگه؟
    اسمتو سحر هم که بذاری از ادبیاتت معلومه همون بینامی.

    در هر صورت نگران نباش.خدا ارحم الراحمینه.توهم که چیزی نیست از تو بدتراشم شفا داده.

    فهيمه پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۰ ب.ظ:

    شرمنده تیرگر
    فعلا”دسترسی به تارنمای فراخوانده شده امکان پذیر نمی باشد”
    موضوع چی هست؟

    حالا بنا به حدسیات خودم میگم،اشتباه نکنم تبلیغ زیر نظر سازمان تبلیغاته و مزد هم داره به گمونم.طبیعی هم هست.
    ربطی هم نداره به بحث طلبه ها و شهریه شون که منبعش خمسه.

    بينام ... پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۲ ب.ظ:

    چه هوش سرشاری نابغه! از کجا فهمیدی؟ چرا لو دادی من رو؟ حقا که خدا راست گفته دشمنانتون از حمقا هستن و هر چه مکر می کنیم مکر شما ها بیشتره! مکر م ضعیف بود، فقط ٨٨-٩٢ رو یرداشتم، نمی دونستم شما ها هوشمند و اینا هستین رو هوا میزنین حقیقت رو!
    ایشالا ما رو شفا بده، مستمری کارت معیشت شما رو هم زیادتر کنه. تبلیغ سایبری مشمول اضافه کاریه؟ اضافه کاری یک و نسم برابر حساب میشه؟ چون شجاع هم بیست و چهار ساعته بیخیال زمین زراعی و احشام ه و داره سایبری تبلیغ می کنه، سوال برام پیش اومد ساعتی چند میندازه براتون؟

    فهيمه پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۷ ق.ظ:

    چه بی مزه…یه سوال پرسیدما ببین چه کولی بازی درمی یاری.

    هرچند چیزی که عوض داره گله نداره.و یه بار همینا رو به بابک گفتم و الان حقمه بشنوم منتها شما روتو کم کن.
    البته ما طلبه ها نفسمون هم عبادت و خدمته و بابتش مزد میگیریم ها اونم از مالیات و بودجه ی مملکت و پول نفت.به جان خودم.

    بينام ... پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۱:۱۷ ق.ظ:

    خوشمزگی سایبری اونم با جنس مخالف طبق تعالیم شرع مقدس حرام نباشه مکروه حتما هست، گفتم تذکر بدم، میتونی استفتا کنی از ایات عظام، این یک.
    دوم، دولت رسما اعلام میکنه بیشتر از ٧۶٠ میلیارد تومن فقط بودجه حوزه علمیه ست، بقیهحوزه ها هر کدوم به نسبت عوضی بودن روساشون بودجه مجزا دارن، رهبر مملکت رسما تو سخنرانی گفته ما به حوزه ها کمک می کنیم و باید بکنیم و بیشتر هم باید بشه. بودجه مخفی در قالب نهادهای زیر نظر رهبری که حسابرسی ندارن به کنار. تو میگی منبعش خمس ه. اونوقت بهت بگیم ابله بهت بر میخوره

    بينام ... پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۱:۲۵ ق.ظ:

    ایت الله جوادی آملی که فخر اخلاقیاتتونه پارسال ٣٨٣ هزار متر مربع (دقت کن ٣٨٣٠٠٠ متر مربع، ملت تو آپارتمان ٣٠ متری زندگی می کنن) وقف ساخت حوزه علمیه جدید کرد. پول سیصد و هشتاد و سه هزار متر مربع (یا چهار میلیون و دویصت و سیزده هزار کیوبیک فیت) رو از خمس بابک زنجانی گرفته، یا خاوری یا شاید ننه جون مهدی کروبی.

    بينام ... پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۱:۲۸ ق.ظ:

    ببحشید اسکوئر فیت!

  14. ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۲۳:۱۵ | #14

    اکبر هاشمی رفسنجانی چندی پیش درباره نحوه توزیع یارانه‌ها و اجرای مرحله نخست طرح هدفمندی چگونه دولت قبلی را به گداپروری متهم می‌کرد و این مساله را در راستای زیر پا گذاشتن کرامت مردم عنوان می‌کرد. هاشمی در بخشی از اظهارات پرتعداد خود در این زمینه گفته بود: «ساختن اقتصاد کشور با شیوه گداپروری جواب نمی‌دهد و لذا باید در عرصه تولید قدم‌های مهم و اساسی برداریم.

    و اینکه سبد کالای دولت و صفهای طولانی !!!!

    [پاسخ]

  15. بينام …
    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۳:۴۴ | #15

    کلا این احکام واجب/حرام شرعی به حال وارد به سالک ربط داره. مثال) اگه مثلا معظم له تو انفرادی شاه باشه، خودش میگه “بدترین نوع شکنجه” ست، اگه خودش ملت رو بندازن میشه “کذب”.
    basijnews.ir/political/1392/11/14/index.html:id=54321

    [پاسخ]

  16. تیرگر
    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۴:۱۰ | #16

    ۱…۲…۳…. آزمایش
    چرا کامنت ما عمومی نمیشه؟!

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۴:۲۱ ق.ظ:

    https://plus.google.com/106958938610563856435/posts/QrTyuXoNTqM

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۴:۲۶ ق.ظ:

    من امروز باید از ساز و کار این کامنتینگ سر در بیارم
    دوستان عذر می خوام

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۴:۳۰ ق.ظ:

    طـلاب

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۴:۳۱ ق.ظ:

    برادر بابک، صَـبحکُم الله بِالخیر و الـعافیه

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۴:۳۳ ق.ظ:

    برادر بابک، صَـبحکُم الله بِالخیر و الـعافیه
    ضمن تبریک و شادباش به مناسبت ایام الله فجر

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۴:۴۴ ق.ظ:

    ر+ا+مین
    ا+مین
    آ+مین
    مین
    م+ین

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۴:۵۰ ق.ظ:

    فـ ر ا م ی ن
    جالبه ! اسپام به این واژه واکنش منفی داره، از این واژه خوشش نمیاد!
    فیلترینگ در کار نیست، غیب شدن کامنت ها در اکثر زمان ها اتفاقی هست
    بازم از همه معذرت میخوام این کامنت های اضافی به وجود اومد، قول میدم چند روز چیزی ننویسم تا جبران مافات بشه

    [پاسخ]

  17. تیرگر
    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۴:۳۸ | #17

    حـسب مـکاتبات ایام ماضـی لینکی در فضای مجازی رویت شد، پـیرامون یـکی از طـلاب عـزیز که

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۴:۴۲ ق.ظ:

    برادر بابک، صَـبحکُم الله بِالخیر و الـعافیه
    ضمن تبریک و شادباش به مناسبت ایام الله فجر
    حـسب مـکاتبات ایام ماضـی لینکی در فضای مجازی رویت شد، پـیرامون یـکی از طـلاب عـزیز که اوامر رهـبری را بـیش از حدِ تصور به نحو احـسنت عـملیاتی کرده اند و هــــــفّت عدد کودکِ قد و نیم قد تولید کرده اند
    https://plus.google.com/106958938610563856435/posts/QrTyuXoNTqM
    (خداوند به این روحـانیِ عظیمُ الهِمَّت قدرت روز افزون عنایت کند…، انـشاء الله)

    برای بنده و جمعی دیگر از مریدانِ مـعظم له این سوال پیش آمده که آیا این مورد را هم می توان در باکس “اسـلام عـزیز” جای داد یا نه ؟!
    و ایـضاَ مشاهده شده بعضی از سـست قـدمان از فرمان رهـبری در این فقره سرپیچی کرده و عـلی رغم مدعای ولایت پذیـری تـصمیم ندارند بیشتر از دو فـرزند تولید کنند، آیا ایـنها مـرتد خـروج کرده و طـغی کننده به حساب می آیند یا پس چی؟!

    با احترامات فائـقه
    س.ر.تیـرگر

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۸:۴۷ ق.ظ:

    چه خوش گفت آریوشین پاکزاد….

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۹:۱۶ ق.ظ:

    حاج حسن، اون لینک پائینی برای صراط نیوز هست، پیشنهاد می کنم کامنت های زیر مصاحبه را حتما دقیق بخون
    .. میتونید مدام از استاد یاد کنید و زیر لب زمزمه کنید …. کِ رحمت بر ان تربت پاک باد [نقطه سر خط]

    حسن پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۶:۱۵ ب.ظ:

    ذکر خیر از برادر بزرگوار آریوشین به سبب افاضات ادبی لاشی مآبانه جنابتان بود البته ….
    در مورد این زن و مرد واقعی هم باید بگویم که واقعا کثرالله امثالهم …. اگه این آقا مرده من و تو چی میگیم این وسط …. انصافا باید یک تندیس از ….ش بسازند و از برج آزادی تهران آویزان کنند تا بلکه کمی مردونگی بیاد تو لنگ و پاچه ملت ….

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۵ ب.ظ:

    ۱- همون اول متوجه شدم به چه دلیل از جناب آریوشین یاد کردی

    ۲- این سه نقطه هات فدایی داره حسن، پیشنهاد خوبیه، من میگم اصلا میدون آزادی رو بکوبن و (…ش) همین آقارو بکارن وسط میدون آزادی(حسابی توریستی میشه)

    ۴-راستی خبر داری هنوز در بعضی از قبایل دور افتاده و بدوی (همونو که سه نقطه کردی) میپرستن؟!

    ۳- گذشته که یادتون هست یه بار به قوم بربر اشاره کردم، درست میشه انشاء الله نسل های بعدی شاید ملاک مردی و مردانگی را جایی بیرون از تنبان بدانند ، مثلا جایی مثل کاسه ی سر

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۹:۰۲ ق.ظ:

    آقا اصلاح می شود، هفتا نه …. تا اینجا فعلا هشتآ !
    گفت وگو با مادر۲۸ ساله با ۸ فرزند
    کثر الله … کثر الله

    http://www.seratnews.ir/fa/news/93706/%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D9%88%DA%AF%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B128-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%A7-8-%D9%81%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AF-%D9%85%D9%86-%DB%B5-%D9%85%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%85-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۶:۱۶ ب.ظ:

    ذکر خیر از برادر بزرگوار آریوشین به سبب افاضات ادبی لاشی مآبانه جنابتان بود البته ….
    در مورد این زن و مرد واقعی هم باید بگویم که واقعا کثرالله امثالهم …. اگه این آقا مرده من و تو چی میگیم این وسط …. انصافا باید یک تندیس از ….ش بسازند و از برج آزادی تهران آویزان کنند تا بلکه کمی مردونگی بیاد تو لنگ و پاچه ملت ….

    حسن پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۵ ب.ظ:

    جناب تیرگر سلام ….
    مرد حسابی شما همیشه تا کسی میاد باهات همپیاله بشه گوشیت زنگ میزنه و باید بری ؟؟؟؟
    توی فضای طنز و مزاح میزنی به صحرای نوادای روشنفکری و خودتو چس میکنی که نمیدونم ای کاش نماد مردونگی فلان بود و بهمان؟؟؟ دیگه باهات شوخی نمیکنم…. هر کس برای اولین بار این تبادل کامنت من و شما رو میدید چه قضاوتهایی که نمیکرد …

    حمید پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۱ ب.ظ:

    حسن
    نمی تونم راجع به شما فکر بد بکنم. منظورت از سه نقطه چی بود؟

    با بک پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۴ ق.ظ:

    تیرگر عزیز، دامت افاضاته
    با تبریک و شادباش بک به مناسبت حلول پر فتوح چهره خمینی لاهوتی بر رخ ماه ناسوتی
    حبذا. حبذا ازین بصیرت که لینکی چنان ناب محمول لب لباب اسلام عزیز را از دریای نت برکشید.
    و البته بر این سست عنصران عرصه تولید مثل حرجی نیست. اینان مقلدان شیخنا عالی پیام هستند که فرمود:
    من شنیدم که شیخ دانایی/چون وصیت نمود با فرزند
    گفت این نکته ی حکیمانه/داد از روی تجربه این پند:
    کای پسر،هر کجا شنیدی تو/عده ای بانگ “یا علی” گویند
    زود بگریز،چون که بی تردید/باری افتاده و کمک طلبند
    لیک بر عکس،هر کجا دیدی/گشته فریاد “یا حسین” بلند
    خویش را جا کن و برو داخل/که پلو با خورشت قیمه دهند

    ایم بکام
    لطف عالی مستدام

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۶ ب.ظ:

    جنابان بابک و تیرگر
    شماها اگر به همان انتقاد بی سر و ته خود ادامه دهید بهتر است که اینطور بچه گانه دست به تخریب و توهین و عقده گشایی بزنید ..
    شماها دارای اعتقادات و تفکرات خاص خودتان هستید که از نظر اسلام یک تفکر انحرافی و شیطانی می باشد ..
    اینکه شماها در انحرافتان اصرار و به آن یقین دارید امری طبیعیست ..
    تمام انسانها به کارشان و اعتقاداتشان یقین دارند و فکر میکنند کارشان درست است …

    مثلا فراعنه مصر که ادعای خدایی میکردند واقعا فکر میکردند کارشان درست است ..شمر که استاد تدریس قرآن و جانباز جنگ صفین و رمانده حضرت امیر بود در کربلا یقین داشت حسین ابن علی ع واجب القتل است و …
    یزید و معاویه و چنگیز و تیمور و ..هم فکر میکردند کارشان درست و مسیرشان الی الله است !

    و لذا
    پیشنهادم اینه که شماها به همان مطح کردن سخنان بی سو ته خود و عقده گشاییهای خود ادامه دهید اما :

    شماهاه کم کم کارتان داره به توهین و تمسخر رهبران بزرگ دنیای اسلام یعنی حضرت امام خمینی و امام خامنه ای باز میشود ..
    خواهشا دست از تمسخر و توهین بر دارید و مثل بچه آدم بیایید هر انتقادی دارید مطرح کنید .
    لا اقل حرمت آقای حسینی عزیز را که مدیر این وبلاگ است و به انقلاب و اسلام معتقد و پایبند است را نگه دارید .

    شاعر میگه
    خوبی چه بدی داشت که یکبار نکردید .

    مودبانه انتقاد کردن چه بدی داشت که یکبار نکردید !

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۹ ب.ظ:

    باز از من گله میکنند که چرا دست به بیان صفات میزنم !

    برادران مخالف ! کمی به این دو موجود تذکر دهید ! ها ؟ الان که این دو موجود دارن تاخت و تاز میکنند لال میشین !
    اما تا من بیام بیان صفات کنم از میمنه و میسره به من حمله ور میشین و فریاد وا اخلاقاه سر میدهید !

    با بک پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۸:۲۲ ب.ظ:

    “مثلا فراعنه مصر که ادعای خدایی میکردند واقعا فکر میکردند کارشان درست است ..شمر که استاد تدریس قرآن و جانباز جنگ صفین و رمانده حضرت امیر بود در کربلا یقین داشت حسین ابن علی ع واجب القتل است و …
    یزید و معاویه و چنگیز و تیمور و ..هم فکر میکردند کارشان درست و مسیرشان الی الله است !”
    یا حسین بن علی در کربلا یقین داشت کارش درسته. خمینی و خلخالی هم فکر میکردن کارشون درسته. یا خامنه ای یا شجاع. یا …

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۹:۵۸ ب.ظ:

    هموطن و برادر بزرگترم شجاع الدین

    ۱- هیچ یک از رجال سیاسی (از جمله آقایان خمینی و خامنه ای) از مصادیق مقدسات نیستند و بنا بر این انتقاد یا بررسی افکارشان در بستر طنز باید مجاز باشد.

    ۲- علاوه بر این ها مبالغه در تعریف و تمجید از شخصیت های سیاسی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد، آقایان خمینی و خامنه ای از رهبران بزرگ جامعه ی اسلامی نیستند. رهبر بزرگ شخصی است که حداقل مورد قبول و پذیرش دو سوم جامعه ی مسلمانان باشد… در حالی که در خوشبینانه ترین حالت بعید می دانم آقایانی را که نام بردیم مقبولیتی ۵۰ درصدی حتا در کشور ایران داشته باشند…قطعا مقبولیتشان در جهان اسلام حتا کمتر از بن لادن است.

    ۴- اگر صدای مخالف را نمی شنوید دلیلش وحشت و رعبی است که دوستانی مثل شما با تکیه بر پول و اسلحه به وجود آورده ائید. لوله ی اسلحه، ،تهمت، افترا، تهدید، شکنجه، زندان، محرومیت از حقوق اجتماعی و اخراج از کار را از روی شقیقه ی جامعه بردارید تا متوجه بشوید وزن دو رهبر محبوبتان چقدر است.
    البته بزرگترهای شما از وزن واقعی آقایان خمینی و خامنه ای با خبر هستند، وگرنه بیمار نبودند این همه برای سازمان های نظارتی و امنیتی هزینه کنند

    ۴- من بسیار خوشحال می شوم اگر شما و دوستان همفکرتان یکی دوبار مودبانه از آقای خامنه ای انتقاد کنند تا شاید من هم بتوانم در همان چهارچوب انتقادها را بیان کنم…

    ۵- برای من بسیار دشوار است که بخواهم وقتم را صرف رصد، بررسی و انتقاد از افرادی بکنم که چیزی بیشتر از سی درصد اختیارات کشور بر عهده ی آن ها نیست. چه ظریف باشد و یا سعید جلیلی، اصل اینست که در خوشبینانه ترین حالت چیزی بیشتر از سی درصد اختیار برای مانور و تصمیم گیری برایشان تعریف نشده.

    ۶- انتقاد و اعتراض من متوجه شخصی است که بیش از بیست سال بدون هیچ نظارت و پاسخگویی بر همه ی شئون کشور سلطه داشته، و شوربختانه به کمک منابع مالی و معنوی گروه های وحشت و فشار به وجود آورده و سمبل مجسم دیکتاتوری اقلیت است.

    ۷- من مثل شما آخرت باور نیستم، اما تعجب می کنم که باورمندان به آخرت چگونه آخرت خود را به دنیای فانی می فروشند؟! اجحاف ، سوء مدیریت و سوخت شدن دویست ملیارد دلار از سرمایه های کشور بدون هیچ دستاورد مشخصی در یک دوره ی کوتاه را می بینند و همچنان سنگ استبداد را به سینه می زنند؟!

    ۸- انشاء الله شائبه ها و گمانه زنی های من در مورد شما ناشی از تصور اشتباهم باشد.

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۷ ب.ظ:

    جناب تیرگر
    نمیدونم شما این آمار سی درصد را از کجا و طبق چه معیاری مطرحکردید ..
    یعنی فقط سی درصد مردم قدرت براندازی دیکتاتوری پهلوی را داشتند ؟ این حرفتان عقلی و منطقی نیست ..
    این اظهاراتتان بدون سن و مدرک و منطق است و غیر عقلانی .
    و ناشان دهنده عدم شناخت صحیح شما از تفکرات مردم جامعه می باشد ..
    اینکه میگی فقط سی درصد مردم خضرت امام خمینی و خامنه ای را قبول دارند یقنا نشان دهنده عدم درک و عدم اطلاعاتتان می باشد ..
    در رفراندم سال ۵۷ چند درصد به حکومت جمهوری اسلامی رای دادند ؟ حدود ۹۹ درصد
    و آنها کسانی بودند که امامرا قبول داشتند که به حرفش گوش کردند زیرا نظر امام حکومت جمهوری اسلامی بود .

    بارها گفتم انتقاد را از عناد جدا کنید …و الکی از خودتان درصد نسازید و خودتان را لا اقل گول نزنید

    این چه حرف غیر منطقیه که میگی ؟ مگه شاه با پول نفت و اسله و زور و شکنه مردم را اذیت کرد ؟ پس چطور مردم سرنگونش کردند ؟

    ما دیکتاتوریم ؟ خب ما که بقول شما فقط سی درصدیم ..شماها که ۷۰ درصدید چرا نمیتوانید مای سی درصد را سرنگون کنید ؟ یا درصدت اشتباهه و یا خیلی بی عرضه اید .

    حمید پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۶ ق.ظ:

    شجاع داری شوخی می کنی؟

    سین پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۱:۵۴ ب.ظ:

    چنانچه مردان مرد روزگار از این راه سخت و هدفمندی که در پیش گرفته اند کمی خلاصی یافتند و توانستند دمی در زیر سایه بنای تغییر کاربری داده شده تندیس آزادی (همان شهیاد سابق که احتمالا بعد از باز سازی با نقشه معماری حسن آقا آدم را یاد همان شاه می اندازد) لختی تن آسوده نمودند ،لطفا به چند سوال محوری این خانم سین که از جمله نا-مردان روز گار است پاسخ دهند.
    راستش من دیدم اگر بخواهم این خانواده را الگوی خودم بکنم هیچ رقمه نمی شود. سر کار خانم ،مادر بچه ها در موقعیتی قرار دارد که کمتر خواهری قرار دارد. ما که کارمان سگ دو زدن بوده الان بیشتر در موقعیت همان تاجر خانه نشین در مصاحبه هستیم که دارای چند فقره مستغلات هستیم که بعضی هایشان کاربری کشاورزی دارد.
    حالا سوال؟
    از دیشب تا حالا عکس این بابای صاحب ۸ فرزند آنقدر متعجبمان نکرده ( چون تا یک نسل پیش بابا بزرگ های همه ما پیش این آقا رضا زاده یا مرد شش میلیون دلاری بوده اند و کوپن و یارانه و یبد کالا مردان معاصر را کرده همان گنجشک کور قصه) که ماجرای این زنبور من را به فکر برده.
    سوالم اینست.
    رنبور با چه ابزاری گندم را حمل کرده؟
    زنبور که داشته می رفته پیش گنجشک ، قاعدتا از روی فرش قرمز یا نقشه جی پی آر اس که طی طریق نمی کرده. بچه ی دانه کشم لابد از روی در و دیوار و جنار و منار ره می پیموده. اونوقت این تاجر چطوری او را با سرعت زنبور بر ثانیه تعقیب می کرده؟
    سوم- این زنبور از جان گذشته جزء رنبوذ کارگر بوده یا ملمه یا مورچه میازار موری که دانه کش است؟
    چهارم- ننه و بابای گنجشکه کجا بودند؟
    پنجم- حالا اگر مردان غیور غیر هم کیش و غیر ایرانی هم این خانواده و ماجرای گنجشک را بخوانند و آنها هم بخواهند تا خرخره اهداف استراتژیک را با فرزند آوری تثبیت کنند ، آونوقت ما در دنیا و در مقابل این تکفیری ها و سلفی ها و کفار و لاب لاب لاب باز چند چندیم؟
    آخر- باز هم سوالات بسیاری از متن دارم که اگر لازم باشد از خود مادر بچه ها می پرسم.

    سین پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۱:۵۷ ب.ظ:

    زنبور ملمه همان ملکه هست.
    راستی زنبور ها هم وقتی ملکه باشند همین قدر دور و برشان شلوغ است.
    اصلا به ما چه. ما که بیشتر کارگریم.

  18. ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۷ | #18

    یه استاد دانشگاه تو محل ما هست که وضع مالیش هم خیلی توپه ..
    سبد کالا بهش تعلق گرفت !

    یه خانمی هست که وضع مالیش خیلی افتضاحه و دو ساله سرطان داره و فکر نکنم تا عید دوام بیاره و مردم بهش کمک میکنند و سبد کالا به ایشون تعلق نگرفت !!!!

    دولت تدبیر و نا امیدی !

    در ضمن به منم تعلق نگرفته …وگرنه میدادم به این خانم .

    [پاسخ]

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۱:۵۵ ب.ظ:

    من خودم کار دولتی داشتم.
    بسیاری از ایرادات، به کارمندان و مسئولین رده پایین مربوط می شود نه مدیران.
    بعنوان مثال:
    چاله ای که تو خیابان است بعلت کم کاری و بی تعهدی کارگر شهرداری یا مسئول آن ناحیه است نه شهردار.
    کارمندان در کارهای شخصی برای خرید یک پرده دوهفته فکر می کنند اما در اداره برای یک کار مهم حتی نیم ساعت فکر نمی کنند.
    شما به رابطه رهبری با مقامات توجه کنید، می بینید که نمی توان مواظب همه بود، نمی توان همه را به درست کاری مجبور کرد.
    اهل یک بام و دو هوا که انشالله نیستید.

    [پاسخ]

  19. ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۳:۰۵ | #19

    بسم الله الرحمن الرحیم والفجر ولیال عشر والشفع والوتر واللیل إذا یسری اختلف فی المراد بالفجر ………

    امام خمینی : انقلاب اسلامی انفجار نور بود .

    مسئله گزینه های روی میز واقعا به یک جوک تبدیل شده است ..تعجبم اینه که چرا سردمداران آمریکایی هنوز دارن به این خالی بندی و بلوف زنی ادامه میدهند !
    الان ۳۴ ساله که گزینهاشون روی میز داره خاک میخوره ! و تمام ردم دنیا و خودشان میدونند که هرگز جرات نکرده و نخواهند کرد که به ایران چپ نگاه کنند . ولی ادامه دادن خط سیر این بلوف سیاسی – تاریخی برای من واقعا جالبه !

    قرآن در سوره انفال می فرماید : ” و ان الله موهن کید الکافرین ” یعنی خداوند سست کننده نقشه های کافران است ..

    اینکه این انقلاب تاریخی و استثنایی اسلامی در ایران مورد توجه حق تعالی قرار دارد امری طبیعیست و کسی نمیتواند این حقیقت را انکار کند ..
    دلیل این توجه و لطف خداوند را ملت ما در دفاع مقدس ۸ ساله به چشمشان دیدند ..
    اوجایی که عراقیها تا بن دندان مسلح به سلاحهای پیشرفته غربی بوده و رزمندگان ما کمترین امکانات جنگی را داشتند اما در برابر تمام دنیا ایستادگی و مقاومت کردند و این فقط لطف و عنایت خداوند متعال بود ..
    که وعده فرمود و نرید انمن علی الذین …..
    شکست دشمنان انقلاب اسلامی در ماجرای طبس و کودتای نوژه و ترورها و جنگ مسلحانه منافقین و احزاب تروریست کوموله و دمکرات و ……فقط نشانه های لطف و حمایت خداوند متعال می باشد ..

    ۳۴ سال تحریم و تهدید و توطئه و ….اما هنوز درخت انقلاب اسلامی به لطف پروردگار و توجه آقا امام زمان عج و اراده ملت قهرمان ایران اسلامی سرفراز و استوار است ..
    ۳۴ سال دشمنان یاوه گویی کرده و هر روز وعده سرنگونی نظام اسلامی را میدهند ..۶ ماه دیگه ! دو ماه دیگه ! یکسال دیگه !
    و کسانی که این حقیقت را نمیبینند یقینا چشم دلشان کور می باشد .حقیقت استمرار انقلاب اسلامی و حمایت الهی مانند خورشیدی درخشان می باشد که فقط چشمهای حقیقت بین و با بصیرت میتوانند این امر مهم را در یابند .
    در جبهه های نبرد کمکها و امدادهای غیبی زیادی را رزمندگان ما به عینه و با چشم خودشان دیدند . و این فقط لطف پروردگار و وعده حکومت مستضعفان بر مستکبران از سوی خداوند می باشد .

    و سالیان سال خواهد گذشت و انقلاب اسلامی پربارتر و مقتدرتر خواهد شد و دشمنان سرشکسته و نا امید و اما هرگز نخواهند دانست دلیل شکست ناپذیری انقلاب اسلامی اراده مردم و وعده الهی می باشد .

    دهه فجر بر همه ملت ایران و فجر آفرینان گرامی باد .

    [پاسخ]

  20. ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۳:۱۹ | #20

    آهن آبدیده را زنگ عوض نمی کند / چهره انقلاب را جنگ عوض نمی کند
    به دشمن علی بگو به کوری دو چشمتان / پیرو خط رهبری رنگ عوض نمی کند . . .
    دهه فجر مبارک

    [پاسخ]

  21. مهدی
    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۵:۵۸ | #21

    بی‌سواد ها دستا بالا! میخوایم بشماریم:
    ۱

    [پاسخ]

    Fardin پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۵ ب.ظ:

    جسارتأ آقای رئیس جمهور گفت: “کم سواد”!
    ایشان گفتند “کم سواد”، نه بیسواد!

    [پاسخ]

  22. سیدمهدی
    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۶:۰۲ | #22

    حرف امروز رییس جمهور خیلی جالب بود اساتید دانشگاه رو مجبور کرد که به نفع بیانیه ژنو مقاله بدن حتی گفت به ما نامه میدن تشکر میکنن از این توافقنامه ولی مقاله نمیدن ظاهرا انتقادات به دولت فشار اورده به زور که نمیشه از یه چیزی تعریف کرد از فردا یه بخشنامه میدن هرکی میخواد تو ازمون دکترا قبول بشه باید یه مقاله در تعریف توافق نامه ژنو بده

    [پاسخ]

  23. ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۶:۴۳ | #23

    ۱- توزیع سبدکالا کار بسیار درست و ضروریی بوده، اینکه به برخی اشتباهی سبدکالا داده شده، مهم نیست، اینکه مردم تو صفهای طولانی ایستاده اند هم مهم نیست.
    به این انتقاداتی که می شود توجه نکنید، این حرفها را کسانی می گویند که در صدسال گذشته هیچ حرفشان درست نبوده.
    ۲- بنظر می رسد دعوت آقای روحانی از دانشگاهیان به حضور بیشتر در صحنه، کار زیاد درستی نبوده، دولت نیاز به حمایت دانشگاه ندارد، ضمن اینکه دانشگاه منبع مطمئنی نیست.
    تنها نیاز دولت، حمایت رهبری ست. دولت هیچ نیازی به مقابله با تندروهای جناح مقابل ندارد. (مقابله کلامی)
    نباید در سطح جامعه موافقان و مخالفان دولت، به بحث با یکدیگر بپردازند.

    [پاسخ]

    سیدمهدی پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۵:۵۸ ب.ظ:

    دقیقل حرف شما درسته آقای یوسفی خود رییس جمهور داره تو حرفاش مدام نیش وکنایه میزنه با این نیش وکنایه ها قطعا یه عده ناراحت میشن وبه فضای دوقطبی بیشتر دامن زده میشه سبد کالا هم خوب بود اما توزیعش افتضاح بود

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۸:۰۷ ب.ظ:

    آره
    اگه الان زمان احمدی نژد بود از هر طرف بهش حمله ور میشدید .

    [پاسخ]

    سیدمهدی پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۸:۳۲ ب.ظ:

    آره انصافا این سال اخری کسی برا احمدی نژاد نمونده بود جز مشایی و الهام

    [پاسخ]

    omid پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۹:۴۱ ب.ظ:

    جناب یوسفی !

    دلم میگیره و بشدت غمگین وقتی با چنین طرز تفکری روبرو میشوم . شما حتی تحمل نگاه ملتمسانه گوسفندی را که به جای مراتع سرسبز ، با هدایت چوپانش که شما باشید سر از لبه ی پرتگاهی هولناک درآورده ، را ندارید و مدام با چماق زخم کلام و تحقیر ، بر سر و دل آرزومند و گرسنه اش میکوبید ، متاسفم .

    [پاسخ]

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۰ ب.ظ:

    بگذارید یک نفر هم متفاوت باشد مشکلی بوجود نمی آید.
    تنوع از یک دستی یا دو دسته ای بهتر است.
    دارم مطلب کاملی در این مورد می نویسم شاید سوءتفاهم برطرف شود.

    [پاسخ]

    م پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۲ ب.ظ:

    حیف که سبد کالا شامل من نمیشه وگرنه ۲۴ تا تخم مرغ حرومت می کردم.

    [پاسخ]

  24. بينام …
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۱:۰۶ | #24

    رئیس جمهور تمنا کرده “دانشگاهیان” ازش حمایت و تعریف کنند. ایشون چجوری میتونه تضمین کنه ازادی پس از بیان رو؟ سعید لیلاز بدبخت، نمونه آشکارش که دو سال رف گوشه حلفدونی برا نقد سیاست های اقتصادی دکی که الان فحش دادن بهش حتی لقلقه زبون علم الهدی ست. رئیس جمهور محترم فعلا تمامی اختیارات و زورش رو بکار بگیره ببینیم میتونه “فیس بوک” رو از حصر در بیاره، باقی وعده های انتخاباتیش پیش کش.

    [پاسخ]

  25. ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۹:۲۲ | #25

    این روز‌ها که طرح توزیع سبد کالا و نحوه اجرای آن انتقادهای بسیاری را در میان مردم، کارشناسان و رسانه‌های منتقد و حامی دولت برانگیخته است و اخبار حاصله حاکی است حتی بسیاری از اعضای هیئت دولت نیز به جرگه منتقدین پیوسته‌اند، انتظار می‌رفت دولت در این زمینه اقدام به پاسخگویی و عذرخواهی از مردم کند، اما دولتمردان در اقدامی دور از انتظار، سوژه را عوض کرده و منتقدان توافق ژنو را کم سواد و حسود خواندند!

    [پاسخ]

  26. ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۹:۲۹ | #26

    شیخ حسن که دم از آزادی بیان میزند اما منتقدان مذاکرات ژنو را بیسود میخواند !
    اینا همانهایی هستند که میگفتند : هر کی که بیسواده ..با احمدی نژاده !

    ای شیخ ! بپا نیافتی !

    [پاسخ]

    مریم پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۲:۰۳ ب.ظ:

    خب اینم در راستای همون شعاره دیگه!
    “اینا همانهایی هستند که میگفتند : هر کی که بیسواده ..با احمدی نژاده !” خب الان هم که دارن همونو می گن! چه تناقضی هست تو گفتارشون؟ (-;

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۴:۲۸ ب.ظ:

    خب شجاع هم همینو میگه ….میگه نباید تعجب کرد اینا همونا هستند …. صحبتی از تناقض نکرده که ….

    [پاسخ]

  27. ع
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۶ | #28

    ۱- هنوز زمان “نوبت شما” برای سرمای امسال؛ مثل سال ۸۶؛ نشده است؟ یا انجام شده است و من ندیدم؟ کسی میداند؟
    ۲- پوپولیسم برمیگردد؟:
    http://fararu.com/fa/news/179060/%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%A8%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D8%AA%D9%82%D8%B5%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

    [پاسخ]

    فهيمه پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۳ ب.ظ:

    اینام که ترمز بریدن ماشالله هزار ماشالله.
    جدا یه چیزایی ده و یازده نمیشناسه.
    اقایون دولتمردا حواسشون به اعتماد مردم هست دیگه؟انشالله حواسشون هست ملت عذاب و خفتی که بابت چند کیلو مرغ و برنج کشیدنو یادشون نمیره دیگه؟
    انشالله حواسشون به این توجیه هایی که حتی خودشونم قانع نمیکنه هم باشه.
    احمدی نژاد که احمدی نژاد بود دیگه اینا چرا اینجوری میکنن؟
    بیچاره مردم.

    [پاسخ]

    ع پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۷:۳۲ ب.ظ:

    خوب. در صفحه فیسبوک بیبیسی خواندم که نوبت شمای امروز مربوط به همین برف و اینها است. پس تا اینجا به نظرم مشکلات دولت روحانی را هم نشان داده و تفاوتی قائل نشده است.

    [پاسخ]

  28. ع
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۴ | #29

    این خبر هم چند روز ایساتدم ببینم صدایی ازکسی در میاید یا نه. چون صدایی در نیامد:
    U.S. to seek death penalty for accused Boston Marathon bomber
    http://news.yahoo.com/u-seek-death-penalty-accused-marathon-bomber-tsarnaev-192640895.html
    ایلات متحد به دنبای مجازات اعدام برای بمبگذار ماراتن بوستون است.

    [پاسخ]

  29. Fardin
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۳ | #30

    جسارتأ آقای رئیس جمهور گفت: “کم سواد”!
    ایشان گفتند “کم سواد”، نه بیسواد!

    [پاسخ]

    سیدمهدی پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۹ ب.ظ:

    مهم مفهموم حرفه که همون بیسواد تعبیرمیشه اگه میگفت کم اطلاع باز یه چیزی

    [پاسخ]

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۳:۱۸ ب.ظ:

    تازه رئیس جمهور آبروداری کردند وگرنه از نظر بنده کسیکه به توافق ژنو اعتراض کند یا ناآگاه است و یا نامرد.

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۴:۱۴ ب.ظ:

    بیشرف را یادتان رفت جناب یوسفی… سلام

  30. تشنه
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۳:۴۲ | #31

    با سلام
    امسال زمستانی بود تاریخی
    بعد از چند سال زمستان تابستانی انصافا امسال خیلی حال کردیم.
    طرح سبد کالا برای یک سال یا یک سال و نیم طرح خوبیه اما خب دولت هم باید نهایت تلاش خودش رو انجام بده که ضعف ها رو به حداقل برسونه. دادن سبد کالا به کارمندانی که بالای دو میلیون حقوق میگیرن اصلا منطقی نیست. از طرفی کارگرهای بالای ۵۰۰ هزار تومان نمیگیرن و این اصلا حساب شده نیست. البته ممکنه استدلال دولت این باشه که بالای دو میلیونی ها تعدادشون خیلی زیاد نیست و فرق زیادی نمیکنه که بهشون کالا بدیم یا نه. اما شرط حقوق زیر پونصد برای کارگرها رو من یکی نفهمیدم.
    دولت قبلی حتی یک سیستم اطلاعاتی نصفه نیمه هم بجا نذاشت لذا این دولت باید تلاش کنه تا حدی دهک ها رو شناسایی کنه تا اقلا برای دور دوم هدفمندی به مشکل بر نخوره و ایضا برای همیشه این مورد به کمک دولت میاد.
    البته ناگفته نمونه ایرادهای بالا همش حاشیه هست نه متن. اصلا مهم نیست که آیا دولت از هواشناسی استعلام کرده یا نه؟ اصل طرح رو میشه متن اصلی که اونو باید رد کرد یا پذیرفت. گیر دادن به حاشیه فقط از قوم بنی اسرائیل ۲۰۱۴ برمیاد ولا غیر
    اون قضیه کم سوادها هم بنظرم هرچند حرف درستی هست اما رئیس جمهور بهتر بود جور دیگه ای بیان میکرد. ایضا اینکه دولت حتی در مقام حرف باید جلوی تندروها رو بگیره و کوتاه اومدن در برابر اون ها به هیچ وجه درست نیست و فقط روشون رو زیاد میکنه.
    چیزی که من به شخصه به چشم دیدم این بود که عمده مخالفان توافقنامه دارای تخصص نیستن (همون کم سواد)
    مواردی که من دیدم:
    آقای توکلی (ربط اقتصاد به حقوق و یا سیاست بین الملل رو من نفهمیدم)
    آقای رسایی و تمام دار و دسته اون ها (فکر نکنم کسی روی مسئله بی سوادی این حماعت حرفی داشته باشه)
    دکتر ایزدی (ایشان با سواد میانه هست اما علت مخالفت خفیفش تا حدی مشخص بود و اونم برمیگرده به نوع تفکراتش که قابل پیش بینی هم بود)
    دکتر دبیریان (مخالفت روی کلیات نداشت و فقط روی یکی دو گزینه میگفت که جای بحث هست و باید بیشتر دقت کنیم اما موافق در کل)
    دکتر دهشیار (ایشان هم موافق در کل اما تاکید روی دقت بیشتر و اساسا روی متن توافقنامه بحثی نداره ایشان فقط حواسمون به شرایط باشه)
    من از شخص دیگه ای در مخالفت چیزی نخوندم اما با توجه به موارد فوق لذا مخالفان توافقنامه در نگاه من برابر با همون حرف آقای روحانی میشه. بی تخصص در این زمینه
    حرف آقای روحانی هم کاملا شفاف بود. قوم بنی اسرائیل ۲۰۱۴ لطفا توجه کنید. نه گفت حمایت کنید نه رد. حرفش این بود لطفا بجای کسانی که علمی در این زمینه ندارن مثل دار و دسته پایداری، اساتید دانشمند دانشگاه در این زمینه وارد بشید (نقد و بررسی) و بجای نامه نوشتن به رئیس جمهور (که ما از اون افراد و متن حرف هاشون اطلاع نداریم) لطفا در رسانه ها بنویسید هرچیزی رو که میخواین بگین.
    البته از برکات آقای جلیلی این بود که حرف زدن در مورد برخی موارد در رسانه ها ممنوع بود مگر تعریف و تمجید که ظاهرا هنوز اون حال و هوا بجا مونده. یکیش سوریه دومیش مسئله هسته ای
    یا علی

    [پاسخ]

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۲:۲۰ ب.ظ:

    مخالفت آقای توکلی جای تعجب دارد چون ظاهرأ هم وارد است و هم آدم خوبی بنظر می رسد.

    [پاسخ]

    سیدمهدی پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۳:۰۷ ب.ظ:

    سعید زیبا کلام اخوی صادق زیبا کلام هم بود بیسواد یا باسوادشو نمیدونم در حد دکترای فلسفشو میدونم

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۴:۳۲ ب.ظ:

    من فکر می کنم هدف اصلی تیم اقتصادی رئیس جمهور اینه که با ورود گسترده کالاهای اساسی به بازار ، قیمت ها را بشکنند. و یا حداقل سدی در برابر تورم ایجاد کنند!
    باید منتظر بود ، ببینیم در هفته های آینده قیمت مرغ برنج روغن پنیر و تخم مرغ پائین میاد یا نه !

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۴:۳۳ ب.ظ:

    ولی آقا ظلم و ستم بزرگی بود کِ بِ ما سبد ندادن
    نامردا سبد خالیشم ندادن دلمون خوش باشه :)

    [پاسخ]

    ع پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۸:۲۱ ب.ظ:

    بله. همچنین علیرغم شیوه نادرست توزیع؛ به نظر من این روش با توجه به اینکه به نظر میرسد باعث رشد نقدینگی نمیشود؛ لذا بسیار بهتر از کمک نقدی است که ما را با هیولای نقدینگی مواجه میکند که مشکل بسیار حادتری است. لذا به نظرم باید منصفانه قضاوت کرد و در کنار انتقاد از روش نادرست توزیع به این مورد مثبت (به نظرم مهم) هم اشاره کرد.

    [پاسخ]

  31. ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۴:۵۹ | #32

    خوب نگاه کنید:
    ببینید مردمی که قرار نیست خوشبخت شوند چگونه رفتار می کنند.
    . . .
    سبد کالایی توزیع شده، در انتخاب واجدین اشتباهاتی صورت گرفته، در روزهای اول صف های طولانی هم ایجاد شده، مردم اذیت شدند،…
    ببینید همین موضوع کوچک چقدر در جامعه ما بزرگ شد.
    ما باید برای هر خطایی ” وزنی ” در نظر بگیریم.
    و عکس العمل مان متناسب با وزن آن باشد.
    اینکه اشتباهی شده و مردم تو صف ایستاده اند یا اشتباهی به برخی افراد متمول سبد کالا داده شده است، موضوع مهمی نیست.
    از مردم عادی توقعی نیست، اما افرادی مانند آقای زیباکلام نباید به مسائل پیش پا افتاده اهمیت بدهد.

    مدیر بی تجربه ای می گفت ” برای من همه چیز مهم است. ”
    درواقع او نمی دانست که دارد به مهم ها ظلم می کند!!

    شما در انتخاب دوست چکار می کنید؟
    اگر ایراد کوچک و بزرگ برایتان تفاوتی نداشته باشد چه نتیجه ای حاصل می شود؟
    غیر از این است که دوستان خوبی را بخاطر ایرادات جزئی از دست میدهید.
    سیاست هم همین حالت را دارد.

    [پاسخ]

    سیدمهدی پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۳:۱۴ ب.ظ:

    اره اون که دقیقا به هرکسی به عدالت نرسه شاید بشه توجیه کرد بحث سر دادن این سبد و صف های طولانیه اونم تو دهه فجر که بعد تصویراشو تو تمام رسانه ها پخش کنن و فکر کنن تو دنیا اینجا افرقاست با ۳۰ ۴۰ میلیون گرسنه البته به قول جناب تشنه ایرادها همش حاشیه هست نه متن فقط این حاشیش خیلی تو ذوق زد

    [پاسخ]

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۳:۲۳ ب.ظ:

    بی توجه ای به ایرادات کوچک باید آنقدر در جامعه ما امری بدیهی شود که افراد خجالت بکشند در مورد ایرادات کوچک اعتراض کنند!!
    آنرا کار زشتی احساس کنند.
    فکر می کنم این اعتراضی که به سبدکالا شد در زمان مطرح کردن هولوکاست نشد!!

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۴:۲۳ ب.ظ:

    آقای یوسفی
    ده کیلو برنج و دو کیلو مرغ برای شما که محتشم هستید جزئی و کوچک به حساب میاد
    اما همین سبد کالا یک هفته غذای مردمی هست که همه ی حقوقشون بابت اقساط بانکی میره و با یارانه ها زندگی نباتی دارند.

    بنده یک مثال عرض می کنم:
    ۲۴ عدد تخم مرغ در این سبد هست، یعنی معادل ۲۴ روز صبحانه برای بنده ، دو تا پنیر توش هست، اونم برای ۶ ذور باقی مونده …. دولت تدبیر و امید یک ماه صبحانه ی بنده رو که طبقه محروم و کارگر هستم بلوکه کرده…
    حالا درباره ده کیلو برنج و مرغش هیچی نمیگم که معادل سه تا سور و جشن شاهانه برای ما هست.
    خوب من حق ندارم به این ظلم و اجحافی که در حقم شده اعتراض کنم؟
    الان روا هست که ماها بریم بیرون و بگیم :
    روحانی روحانی سبد منو پس بده (بر وزن رای منو پس بده)

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۸:۴۵ ب.ظ:

    آخه استاد دانشگاه با ماهی چند میلیون که باغ پرتقالشو فقط امسال ۲۵ میلیون تومان فروخت سبد کالا میگیره
    اما یه زن بدبخت سرطان گرفته که تا عید زنده نمیمونه و هیچ منبع در آمدی نداره و … سبد کالا نگرفته

    این است عدالت دولت شیخ حسن چیهای عادل !!!!

    فهيمه پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۳:۲۸ ب.ظ:

    ببخشید اقای یوسفی
    اشتباه عمدی اونم وقتی که کسی قبلا مثل این اشتباه رو مرتکب شده و به غلط بودنش مطمئنیم،چیز کوچیکی نیست اصلا.
    یه بی دقتی، بی سلیقگی،بی خیالی ،سوءمدیریت یا …انجام شده اونم دقیقا تو روزایی که گویا به اشتباه انتظار داشتیم اشتباهات فاحش قبلی تکرار نشه.چیز بی اهمیتیه به نظرتون؟
    خود خطا و اشتباه انقدری بد و ازار دهنده نیست که تکرار شدنش ازاردهنده ست.

    کسانی که الان روحانی رو بی غرض نقد میکنن دارن خدمت میکنن به ش و نقد فرق داره با تخریب قطعا.

    [پاسخ]

  32. حسن
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۵:۰۸ | #33

    سلام. من بچه یک کشاورز در دهاتی خیلی دور حستم که چند روذی است در برف دفن شده‌ایم. هال حمه خوب می‌باشد اما چند روزی هست که بابا برای خریدن نون از خانه بیرون می‌رود و بدون نون می‌آید. در این حوای برفی حیچ کس نمی‌تواند از روستا خارج شود و حتی مشت نسرت که بچه‌اش از تب می‌صوزد هم نتوانصت جلال را به شحر ببرد. راهها به روستا قتع شده، آب قتع شده، برق قتع شده اما در این چار روز کسی به ما کمک نکرده.

    راستی دست دولت درد نکند که گاذ را قتع نکردین چون با نور آن شبها می‌تونیم حمدیگر را ببینیم ولی نمی‌دانم چرا بخاری را هر چه زیاد می‌کنیم شعله‌اش بالا نمی‌رود. احساس می‌کنم در قتب شمال زندگی می‌کنیم و حیچ کس ما را دوست ندارد. البته مشت اکبر می‌گفت رئیس‌جمبور هقوق‌دان است و از هقوق ما دفاع می‌کند. من می‌دانم اسم رئیس‌جمبور ما حصن روهانی می‌باشد و او دکطر می‌باشد. او می‌خواهد از ما دفاع کند. می‌دانم سر رئیس‌جمبور شلوق است و وخت دفاع ندارد اما عادل در نود می‌گفت که بهترین دفاع همله است! پس همله کنید و ما را نجات دهید!

    بابام با مشت اکبر فرق دارد و می‌گه هقوق‌دان‌ها نمی‌یان برف پارو کنن، بهتره سرهنگ‌ها کاری کنن. بابا چند روزی است ناراهت هست چون مثل همه احالی روستا نمی‌تواند صبد دولت بگیرد. ننه از وختی فهمیده به بابا صبد نمی‌دن به او شک کرده و می‌گوید که تو پول‌دار بودی و ما نمی‌دانستیم. راستش را بخواهید فکر کنم بابام هم دروق‌گو شده. چون مگه میشه مدیر جهاد کشاورزی شحر صبد بگیرد اما بابای من صبد نگیرد؟ مگه میشه دولت که حقوق‌دان هست نداند بابا چقدر پول دارد؟ پس بابا که میگه من کشاورز بدبختی هستم و در زمستان درآمدی ندارم خالی می‌بندد.

    از وختی مزاکرات حسته‌ای انجام شده احساس می‌کنم وزع ما بهتر خواهد شد اما بابام قبول ندارد. از وختی مزاکرات حسته‌ای انجام شده حس می‌کنم تراکتور ارزان می‌شود و می‌توانیم بخریم اما بابام شک دارد. از وختی عمو زریف کنار عمه اشتون می‌خندید احساس می‌کنم همه چی ارزان می شود هتی گاضوییل و بنضین. البته بابا به این احساس‌های من می‌خندد و به هال خودش گریه می‌کند. البته می‌دانم خنده و گریه شما و بابام از بیسواتی‌تان هست!

    دیگر ملالی نیست جز دوری شما. راستی الان سدای حلی کوفتر و چند تا ماشین‌گنده دارد می‌آید. بابام میگه سرهنگ‌ها اومدن اما من که می‌دونم آنها هقوق‌دان هستن و بابای من باز هم دروق‌ می‌گوید!

    غربان شما یک بی‌سوات

    [پاسخ]

    فهيمه پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۳:۴۰ ب.ظ:

    شیرین بود.
    فقط یه سوالی که اینجور وقتا برام پیش می یاد اینه که اگه این اتفاقا سه چهار سال پیش افتاده بود بازم همینا رو میگفتید و اینطوری همچین با طنازی و قول لیّن نقد میکردید دولت و حامیاشو؟

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۴:۱۶ ب.ظ:

    انباشت یک رشته از سوء مدیریت ها باعث اعتراض گسترده نسبت به یک دولت می شود.
    دولت احمدی نژاد در سال های گذشته به مصداق “هر روز بدتر از دیروز تبدیل شده بود” و طبیعتا افکار عمومی حتا به راه رفتنش ایراد میگرفت.

    یک مثال عرض می کنم،
    ۱- فرض بفرمائید امروز برف آمده و راه ها بسته شده،
    ۲- ۴۸ ساعت بعد قیمت کالاها ۲۰ درصد بالا میرود ،
    ۳- چند روز دیگر مشخص میشود فلان سوگولی رئیس جمهور ۲۰۰ ملیارد تومان از حساب دولتی به مدت یک ماه به حساب شخصی منتقل کرده.
    قیمت کالاهای اساسی افسار گسیخته، تورم با شیب تند به سمت بالا، معاون رئیس جمهور اختلاس گر … اعصاب مردم به هم ریخته و ناگهان آقای خوشتیپ مک کوئینز(معروف به رئیس جمهور احمدی نژاد) با نیش تا بناگوش باز می آید در مقابل دوربین و می گوید ، سر کوچه ی ما همه چی آرومه و امام زمان هم الان دقیق به کارها نظارت داره.

    خوب طبیعتا در چنین فضایی اگر جاده ی شلمرود و یالقوز آباد سفلی برای ۲۴ ساعت با برف بسته بشود ، مردم تمام اعتراض های انباشت شده را به بهانه ی همان یک جاده تخلیه می کنند.
    دقت بفرمائید در این جا ، برف و جاده بسته شده و برق قطع شده ، عامل اصلی اعتراض ها نیست.

    این مردم نشون دادن بنا بر هر دلیلی که هست (یا ترس ، یا جهل یا ادب و خویشتنداری) برای یک مشکل و ایراد شروع به نق و غر زدن نمی کنند، رشته ایی متوالی از مشکلات و سوء تدبیرها باعث اعتراض آن ها می شود.

    طبیعتا این دولت هم اگر بخواهد در هر فصل سال یک دسته گل رو بکند بعد از دوسال مردم و افکار عمومی حتا به دستمالی که رئیس جمهور مدام با آن عرق پیشانیش را خشک می کند گیر می دهند.

    و البته من همچنان معتقدم “مصائب” و “کاستیها”ی این کشور جایی بیرون از قوه ی مجریه است.

    خانه از پای بست ویران است
    خواجه در بند نقش ایوان است

    [پاسخ]

    فهيمه پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۶:۲۳ ب.ظ:

    یا مشکل خارج از قوه ی مجریه ست یا اینا به قول حسن اقا خودشونو ژنرال فرض کرده بودن و الان که وارد گود شدن تازه دارن میفهمن که کار کردن به اندزه ی حرف زدن و ایراد گرفتن و مسخره کردن اسون نیست یا هر دوش.
    در هر صورت امیدوارم این روزای بیخود و بی جهت هم بگذره و دیگه تکرار نشه و مام یه کم زندگی کنیم.

    درباره ی اعتراض مردم،والا تجربه میگه که مردم به خاطر یه مشکل و دو مشکل و حتی ده تا مشکل هم اعتراض نمیکنن.یعنی تو بدترین شرایط هم حتی المکان تحمل میکنن.از این نظر مردم به شدت شریف و نجیبی داریم.
    سختی و عذاب باعث اعتراض مردم نمیشه بی اعتمادی و بی عدالتی صدای مردمو در می یاره.
    خبر دزدی و اختلاس و تبعیض و حس غریبه و بی مقدار بودنه که مردمو دلسرد میکنه.
    خداییش دم مردم گرم.و خدا لعنت کنه هر کی رو که به این مردم خیانت میکنه.

    حسن پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۴:۲۴ ب.ظ:

    فهیمه خانم سلام …
    راستش اصلا جنس انتقادات من از این دست نیست … این متن هم مال حسین قدیانی بود و چون مثل شما آنرا شیرین یافتم اینجا گذاشتم ….هر دولتی که احساس کنم با اسلام و ولایت و امام و شهدا زاویه پیدا کرده مورد انتقاد من خواهد بود … شک نکن …. سبد کالا و این جور موارد که در حد خنده باید مطرح بشه …. واقعا نمیدونم این مردم چرا اینطور میکنند ؟؟؟ بابا مال خودتونه کسی نمیتونه سبد کالای شما رو بجای شما بگیره این چه وضعشه آخه ؟؟؟؟ مگه کلا چقدر ارزش داره این سبد کالا ؟؟؟ کمی که از تب و تاب افتاد خب میرید میگیرید دیگه ….
    اگر هم کنایه ای حواله دولت میشود من باب این است که اینها خودشونو خیلی ژنرال فرض میکنند …. و چرا نکنند تا وقتی که ماله کشهایی مانند تشنه و جناب یوسفی را دارند؟؟؟؟

    [پاسخ]

    فهيمه پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۶:۰۳ ب.ظ:

    اول سلام
    دوم هم که ا…؟!
    خب پس دم قدیانی گرم.خوب بود متنش.

    چقدر خونسردید شما.البته من باور نمیکنم همه ی اونایی که تو این سرما این جوری تو صف سبد کالا هستن محتاج این دو قلم جنس باشن ولی خیلیا توانایی تهیه ی همینو هم ندارن.تو این اوضاع گل وبلبل مملکت هم که اگه خودشون نجنبن چیزی عایدشون نمیشه،نتیجه ش میشه همین گیس و گیس کشی ای که عکسشو شجاع گذاشت.
    خنده دار نیست اصلا.من اصلا احساساتی ِ این مدلی نیستم ولی دو روز پیش وقتی دیدم مردم تو این برف و سرما ساعت هفت صبح سرپا وایسادن به خاطر این سبد کالا،بغض کردم.از این صحنه ها قبلا هم بوده ولی الان بیشتر اذیت میکنه ادمو.

    حالا درست میشه انشالله.(از اون موقع روحانی اومده من همه ش همینو میگم.خودم خسته شدم انقدر دعا کردم)

    ماله کش هم کلمه ی درستی نیست.

    سیدمهدی پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۶:۰۷ ب.ظ:

    من اصلا چنین اعتقادی ندارم که اقای یوسفی وجناب تشنه ماله کش کارای دولت هستن بالاخره این دوستان به روحانی رای دادن واعتقاد دارن بهش حسن آقا من خودم نظرم اینه که دولتو نمیشه تو ۶ ماه نقد کرد اما خود دکتر روحانی اصرار به صد روز داشت این سبد کالا واین چیزا هم هنوز کارهای مهمی نیست که بشه نقد جدی وارد کرد چون ئوستان معتقدن هنوز از ایرادات دولت قبله مرحله دوم هدفمندی ونوع اجراش به نظر من اولین محک جدی دولته نقد به دولت باید منصفانه باشه اما جواب دولتمردان هم باید مودبانه باشه حرف دیروز روحانی منو یاده نطق تلویزیونی احمدی نژاد انداخت که به اقتصاددانان مجلس گفت یه عده بیسواد که معلوم نیست از کجا مدرک گرفتن الان طرفداراش داغن فکر میکنن به این واون گیر دادن خیلی خوبه ویه مزیته ولی کاره اشتباهیه

  33. amir
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۸:۲۲ | #34

    سریع القلم:
    امسال برای پانزدهمین بار به سلسله کنفرانس‌های داووس یا مجمع جهانی اقتصاد، دعوت شده بودم… اما آنچه که مهم‌ترین درس من از داووس امسال بود در لابه‌لای جلسات و گفت و شنودها به دست نیامد، بلکه زمانی بود که داووس را ترک کردم. در فرودگاه زوریخ در صف تحویل چمدان ایستاده بودم که ناگهان، کسی مرا صدا کرد. هنگامی که برگشتم؛ پشت سر خود، وزیر خارجه سوئد را دیدم. این بار سوم بود که او را طی یک هفته می‌دیدم. ضمن اینکه با هم صحبت می‌کردیم ۱۰ درصد از توجه من به این مسأله بود که ببینم کسی او را همراهی می‌کند یا خیر. او هم مانند دیگران در صف ایستاده بود تا چمدان خود را تحویل داده و کارت سوار شدن به هواپیما را بگیرد.
    باورم نمی‌شد. سال‌ها در رسانه‌ها خوانده بودم که مسئولین دولتی کشورهای اسکاندیناوی، مانند شهروندان دیگر رفتار می‌کنند و هیچ مزیتی نسبت به دیگران ندارند و حال، به چشم خودم این واقعیت را تجربه می‌کردم.
    من و او، چمدان خود را تحویل دادیم و مانند افراد عادی، کارت پرواز گرفتیم و چون به مقصدهای مختلفی می‌رفتیم از هم خداحافظی کردیم. از آن لحظه مرتب به این موضوع فکر می‌کردم که کدام ساختار، قواعد و قوانینی باعث می‌شود تا به این حد، مسئول مهم یک کشور کم هزینه باشد.

    [پاسخ]

  34. amir
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۸:۳۸ | #35

    بدون شرح!!!!

    کاظم صدیقی٬ امام جمعه موقت تهران می‌گوید «شک نباید» کرده که «خود خداوند» علی خامنه‌ای را برای رهبری جهوری اسلامی برگزیده چرا که «انرژی» رهبر «فوق» همه است.
    به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای صدیقی این ادعا را روز سه‌شنبه (۱۵ بهمن) در جمع گروهی از فرماندهان نیروی زمینی سپاه بیان کرده است.
    وی گفته یکی دیگر از نشانه‌های «انتخاب» رهبر از سوی خداوند٬ بالا بودن «علم»٬ «بینش» و «بصیرت» وی نسبت به دیگران هنگام «فتنه‌ها» و «طوفان‌ها» است.
    صدیقی اضافه کرده که «توان جسمی» و «توان علمی» دو شرط اساسی رهبری براساس آیات قرآن است که خامنه‌ای هر دوی آن‌ها را دارد.
    امام جمعه موقت تهران گفته «آنقدر قرائن و شواهد وجود دارد که انسان به آرامش و یقین می‌رسد که این رهبر {علی خامنه‌ای}، الهی است.»

    http://www.digarban.com/node/16760

    [پاسخ]

  35. تشنه
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۲۰:۱۴ | #36

    خیلی با حاله بخدا، علیه زیباکلام اعلام جرم شده! چرا؟
    چون به همون موارد ممنوعه تو نامه به شریعتمداری اشاره کرده!
    جل الخالق!
    بیراه نبود که آقای لاریجانی (قوه قضائیه ای) چند روز پیش تو مصاحبه میگفت نظام ما یک نظام بی بدیل در دنیا هست. آره واقعا! بابا بی بدیل.
    جرج اورول به همین یه حرفش یه دنیا می ارزه
    اینجا همه با هم برابرند، منتها برخی ها برابرترند!
    همین جناب شریعتمداری به زمین و زمان تهمت میزنه کسی کاری به کاریش نداره اونوقت چندتا سوال کاملا منطقی از دکتر زیباکلام موجب اعلام جرم میشه و الانم با قرار وثیقه آزاد هست ایشان.
    یا جرجیس

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۹:۰۶ ب.ظ:

    دوست نکته بین جناب تشنه
    آقا این چکش کاری شما تموم نشده هنوز ؟
    پیرامون حکومت مذهبی منظورمه :wink: بالاخره یک روز باید با حکومت کلیسا مخالفت کنید
    کلیسا همیشه کلیسا است، گنبد و صلیب فرع ماجرا است

    [پاسخ]

  36. ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۲۱:۰۶ | #37

    بغل دست بیمارستان رازی شهر ما یکی از اهای پخش سبدهای کالا بود ..من حواسم اصلا نبود و داشتم میرفتم دیدم معیت خیلی زیادی اونا جمع شده اند ! با خودم گفتم ای بابا اینکه فوت کرده حتما وان صاحب نامی بوده که اینهمه ملت اومدن واسه تشییع جنازه اش !
    اما جلوتر که رفتم دیدم واااااااای ملت دارن همدیگرو میخورن !
    گفتم آقا چه خبره ؟ کی مرده ؟
    گفت مثل اینکه تو باغ نیستیا !
    دارن سبد کالا تقسیم میکنند !!!!

    باورتون نمیشه حلوتر که رفتم دیدم تو این سرمای شمال صف طولانی بود که ملت داشتند همدیگرو میکشتند !
    یه لحظه فکر کردم آمریکا حمله کرده !
    منم تنها راه را فرار از اون جبهه جنگ دیدم و دوتا پا داشتم ۸ تا دیگه قرض کردم و گفتم تا منو نکشتند و نخوردند در برم !

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۶ ب.ظ:

    +++ :) . . . :) بِ خدا هرچی بدبختی تو این مملکت داریم از دست شما مسلموناست

    [پاسخ]

    رودا پاسخ در تاريخ بهمن ۱۷ام, ۱۳۹۲ ۳:۰۷ ب.ظ:

    سه تا + هم از طرف من :) به خصوص وقتی این رفتار رو با رفتار ژاپنی های سونامی زده ای که بعد از فاجعه سونامی هم با متانت در صفهاشون ایستاده بودند مقایسه کنیم به عینه میشه به عمق وضعیت فاجعه ی فرهنگی مملکتمون پی برد. خدا نکنه قحطی بیاد، همدیگرو میخوریم!

    [پاسخ]

  37. ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۱:۰۴ | #38

    شعار۲۲بهمن اعلام شد! دل میرود زدستم صاحبدلان خدارا/محمودبیاکه حسن بیچاره کرده مارا/کوآب وبرق مفتی،کو اون کلیدکه گفتی/هرگزندیده ملت تحریم به این کلفتی!!!

    [پاسخ]

برگه نظرات
1 2 3 12746
  1. بدون بازتاب

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: