خانه > طنز > خبرهایی برای خندیدن

خبرهایی برای خندیدن

آدم به خبر علاقه دارد. آدم باید دائما خبرها را پیگیری کند. چون بدون خبر اصلا نمی تواند زندگی کند. مولوی درباره اهمیت خبر گفته:

جان نباشد جز خبر در آزمون/ هر که را افزون خبر جانش فزون

جان ما از جان حیوان بیشتر/ از چه زان رو که فزون دارد خبر

یادم هست شبکه خبر وقتی افتتاح شد، این ابیات را به طور مرتب لابلای بخش های خبریش پخش می کرد. انصافا خبر خیلی مهم است.

البته علایق و سلایق آدمها با هم فرق دارد. یکی به خبرهای ورزشی علاقه دارد، یکی اقتصادی، یکی هنری، یکی فقط حوادث، آن یکی اخبار زندگی خصوصی هنرپیشه ها و ورزشکاران. حالا پدر من هر شب باید خبرهای استانی را هم ببیند تا بخوابد.

البته این احتمال هم وجود دارد که یک آدم به مرور زمان علاقمندی هایش عوض شود و مثلا به تدریج از خبرهای «سیاسی» به خبرهای «ورزشی» یا از خبرهای «علمی» به خبرهای «اقتصادی» تغییر جهت دهد!

حتی واکنش ما هم به خبرهای مختلف باهم فرق دارد. مثلا گاهی از شنیدن خبری تعجب می کنیم، گاهی می ترسیم، گاهی حس ترحم به ما دست می دهد، گاهی گریه، گاهی خنده. البته ممکن است خبری برای یک نفر گریه آور باشد و برای دیگری خنده دار.

آره خنده. بعضی خبرها واقعا خنده دار هستند و مایه تفریح و سرگرمی. آدم با شنیدنش دوست دارد فقط بخندد. مثلا خود من خیلی اوقات به بعضی خبرها فقط می خندم. البته قبلا این طور نبودم. قبلا معمولا عصبانی می شدم یا تعجب می کردم. گاهی از شنیدن بعضی خبرها حالم بد می شد و افسوس می خوردم که چرا فلان طور شده؟ چرا فلان آدم دزدی کرده؟ چرا اختلاس شده؟ چرا پراید این همه تلفات دارد؟ چرا درهای یک ماشین صفر تولید داخل باز نمی شود؟ و…

اما حالا نه. الان فقط می خندم. به کدام خبرها؟ خب طیف متنوعی از اخبار هستند که باعث خنده می شوند. مثلا یک بار حمید معصومی نژاد گزارشی را درباره چاله چوله های جاده های ایتالیا و سود جلوبندی سازان ایتالیایی از خراب شدن جلوبندی ماشین های ایتالیایی آماده کرده بود که واقعا برایم جالب بود و باعث خنده ام شد. خیلی خندیدم. یادش بخیر.

یا مثلا همین خبر ورزشگاه تبریز خیلی خنده دار بود. یا یکی دو هفته پیش تعدادی از دختران مدارس ابتدایی در یکی از خیابان های قم راهپمایی کردند برای دفاع از حجاب، بعد یک بنده خدایی گفته بود که این راهپیمایی توطئه دشمن را نقش برآب می کند.

یا همین محاکمه احمد توکلی به جرم تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام هم از آن خبرهایی هست که من حسابی باهاش خندیدم. اصلا هروقت یاد این خبر می افتم، خود به خود خنده ام می آید. حالا خنده دارتر اینکه احمد توکلی توانسته با چند تا کامنت سایت الف، علیه نظام تبلیغ کند. این یکی را دیگر اگر بگویم همین حالا از خنده غش می کنم. بگم؟ خب باشه. مسئولیتش با شما. احمد توکلی اگر بخاطر این کامنتها (که با آنها علیه نظام تبلیغ کرده) محکوم شود، دور بعدی نمی تواند وارد مجلس بشود. هاهاهاها وای خدایاااااا :))

Categories: طنز Tags:
  1. بهار نارنج
    ۱۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۶:۱۲ | #1

    هر دم از این باغ بری میرسد

    [پاسخ]

  2. بينام …
    ۲۲ دی ۱۳۹۴ در ۰۸:۳۹ | #2

    خبرگزاری فارس:

    “طبق پیگیری های خبرنگار فارس مشخص شد این مرجع استعلام تایید کرده است که بین برخی تایید صلاحیت شدگان افرادی با سوابق سوء همچون تابعیت اسرائیلی همسر، ارتباط با گروهک پ.ک.ک و برخی گروهک های ضد انقلاب، تابعیت چندگانه، سقط جنین غیرقانونی، مشارکت در قتل، رشوه گیری، زنای محصنه، زنا با بستگان و محارم، نزاع خیابانی و اخلال در نظم عمومی وجود دارد اما با وجود این سوابق منفی تایید صلاحیت این افراد در هیات های اجرایی صورت گرفته است.”

    از توئیتر: میگن ران جرمی کاندیدا شده!

    اینا معتمدان رهبرند.

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ دی ۲۲ام, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶ ق.ظ:

    من کماکان متوجه فلسفه رد و تایید صلاحیت شورای نگهبان نمیشم. البته که قطعا اشکال از ماست.

    بین اینایی که این گفته تابعیت اسراییلی همسر، ارتباط با گروهک پ ک ک، تابعیت چندگانه اصلا جرم نیستن. یعنی هیچ اشکالی نداره کسی که این موارد بهش وارده کاندیدا بشه طبق قوانین جاری جمهوری مقدس اسلامی.

    در مورد بقیه، مثلا مشارکت در قتل! خب فرض کنیم شخصی مشارکت در قتل داشته. سوال پیش میاد که آیا به این اتهام دستگیر و محاکمه شده یا خیر؟ اگر نشده که خب اصل بر برائته و اگر شده و دادگاهش هم تموم شده و محکومیتش رو هم گذرونده چه اشکالی به اعلام اسم این شخص وارده؟ مگه مملکت کوچه شهید باقریه و کاندیداها عباس تیزی لات محله هستن که خونواده شون موقع خواسگاری بگن شازده رفته مکه به جا زندان؟

    ظاهرا شورای نگهبان دقیقا مثل «سگ نگهبان» (قصد توهین نیست) عمل میکنه و حکم محکومیت افراد رو بر اساس شامه تیز اعضای شورا میده نه بر اساس قوانین مصوب و نشات گرفته از قانون اساسی مملکت. این یعنی بی قانونی، یعنی اسکیزوفرنی حکومتی (عبارت از مقاله ای در روزنامه الشرق الاوسط راجع به ایران وام گرفته شده). هنوز جمهوری اسلامی نمی دونه که «کشور»ه یا «انقلاب»ی آنارشیستی که توش قانون جنگل حکمفرماست.

    بعد از چندین دهه از انقلاب پرشکوه اسلامی این رویه بر سیاست داخلی و خارجی ما حکمفرماست و مرتب داریم بابتش هزینه می دیم و هنوز اراده ای برای تغییرش دیده نمیشه متاسفانه.

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ دی ۲۳ام, ۱۳۹۴ ۲:۰۶ ق.ظ:

    الحمدالله گویا بین ثبت نام کنندگان کسی اتهام سـ.کـسِ گروهی و سـ.کـ.ـس پارتی نداشته

    [پاسخ]

    آزادی(آزادی) پاسخ در تاريخ دی ۲۳ام, ۱۳۹۴ ۷:۰۰ ب.ظ:

    چرا اتفاقا من شنیدم یکیشون متهم به گروهیش شده بود…منتها چون تعداد شاهدین عادل سه نفر بود و به حد نصاب نرسید، از این اتهام تبرئه شد!

    [پاسخ]

  3. تیرگر
    ۲۳ دی ۱۳۹۴ در ۰۲:۰۰ | #3

    دوستان پیشنهاد میکنم این مصاحبه را بخوانید
    من البته با همه ی قسمت ها موافق نیستم
    http://isna.ir/fa/news/94092917125/

    “هیچگاه باور من این نیست که در روابط بین ملل ملت‌ها قوی می‌شوند و دیگران را مغلوب می‌کنند، بلکه ملت‌هایی ضعیف می‌شوند و بعد از آن مغلوب دیگران می‌شوند”

    “اگر داعش کمک کند که سر ما به سنگ بخورد و متوجه شویم این مسیر نتیجه‌اش این است و ما به طور کلی چطور فکر کردیم که به چنین نتیجه‌ای رسیدیم، شاید بتوان گفت که از این شعله آبی هم گرم می‌شود”

    “تفکر داعش نه ساخته قدرت‌هاست و نه ساخته تاریخ. داعش به جرم نهفته در تاریخ معاصر اسلام برمی‌گردد و برآمده از چنین اسلامی است که نتیجه‌اش این است که خودش را مقصر نمی‌داند، بلکه دیگران را مقصر می‌داند. “

    [پاسخ]

  4. تیرگر
    ۲۷ دی ۱۳۹۴ در ۱۵:۵۶ | #4

    اگر احیانا حوصله ی خوندن متن های طولانی دارید اینو بخونید
    http://www.hawzah.net/fa/Article/View/65598/
    در سایت حوزه دات نت و یک مقاله ی پژوهشی انتقادی نسبت به نصف بودن دیه زن

    [پاسخ]

  5. مس
    ۲۷ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۴۵ | #5

    علی مطهری هم رد صلاحیت شد

    [پاسخ]

    سالم پاسخ در تاريخ تیر ۶ام, ۱۳۹۵ ۶:۳۱ ق.ظ:

    بله

    [پاسخ]

    سالم پاسخ در تاريخ تیر ۶ام, ۱۳۹۵ ۶:۳۲ ق.ظ:

    بله

    [پاسخ]

  6. بينام …
    ۲ بهمن ۱۳۹۴ در ۰۰:۴۲ | #6

    ممنون صد بار متشکر از اون والا مقام، حضرت، که مرحمت نموده “دعوت” کردند کلهم خس و خاشاک جماعت پاچه شون رو بخارند … مگرنه رعیت جماعت از پیش میدونسته او را چه به مصدر سیاست ورزی و مجلس.

    [پاسخ]

    مریم پاسخ در تاريخ بهمن ۳ام, ۱۳۹۴ ۸:۴۶ ق.ظ:

    تطور انتخابات زیر سایه والا مقام:

    سال ۸۸: رای مون کو؟
    سال ۹۴: کاندیدامون کو؟
    انتخابات بعدی: ما کوشیم؟

    [پاسخ]

  7. تیرگر
    ۳ بهمن ۱۳۹۴ در ۲۲:۰۹ | #7

    تیتر این نوشته ی آقای حسینی هست: “خبرهایی برای خندیدن”
    داشتم فکر می کردم که چقدر این تیتر مناسب همین روزها هست و اصولا چقدر مناسب برای دوازه ماه و چهار فصل این کشور هست.

    انتخابات یا انتخاب «من»؟

    حتی کسانی هم که «من» را قبول ندارند در انتخابات شرکت کنند. البته نه برای انتخاب شدن که فقط برای انتخاب کردن و رای دادن. چون کسانی می‌توانند رای بگیرند و انتخاب شوند که «من» آن‌ها را قبول داشته باشم.
    شورای نگهبان، در واقع پاسدار و نگهبان همین «من» است. «من»ی که حتی اگر در سال‌های بعد هم در میان نباشم از هم‌ اکنون باید برای محکم کردن جای پای «من» در آینده، برنامه بریزم و بی‌خیال مردم، آن را اجرا کنم. خصوصاً حالا که برجامی هم در کار آمده است و دیگر خوشبختانه «دشمنان خارجی» هم مثل قضیه‌ی هسته‌ای نمی‌توانند جلوی «من» را بگیرند تا کوتاه بیایم.

    این طوری است که انتخابات، از انتخاب بین این یا آن تبدیل می‌شود به انتخاب بین «من» و «من». و این طوری است که ترجمه‌ی این جمله که «حتی کسانی هم که من را قبول ندارند در انتخابات شرکت کنند» می‌شود «هان ای کسانی که من را قبول ندارید، همانا می‌توانید به کسانی رای دهید که من قبولشان دارم.» این است منطق نامتوازن یک «من» که از قضا رهبر یک کشور است.

    حسین قاضیان- جامعه‌شناس

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ بهمن ۶ام, ۱۳۹۴ ۹:۰۰ ب.ظ:

    این کلیشه تبلیغاتی جمهوری اسلامی که “هیچ جای دنیا مخالفین اصل نظام رو به مراکز تصمیم گیری راه نمیدن” خوب جواب داده و اکثر مردم ایران فکر میکنن که “دستی” پشت پرده تمام حکومتهای دنیا هست که عملکردش کم و بیش مشابه شورای نگهبانه.

    اما به فرض هم که اینو بپذیریم این سوال پیش میاد که مخالف اصل نظام بودن یعنی چی؟ شخصی که میاد و تو انتخابات شرکت میکنه طبیعتا نظام جمهوری اسلامی رو قبول داره و اگر هم بخواد چیزی در اصل یا فرع این نظام رو تغییر بده لابد میخواد از طرق قانونی که مثلا در قانون اساسی تعبیه شدن، در نظام تغییر ایجاد کنه. این چه اشکالی داره؟

    به نظر میاد رهبر انقلاب (همراه با خیلی از ملت ایران) هنوز درک درستی از مفهوم قانون و قانونگذاری ندارن. قانون از نظر باند یا طبقه حاکم و حضرت رهبر و بیت مربوطه، مجموعه عباراتی روی کاغذه که هر لحظه میتونه بنا به صلاحدید به شکلی متفاوت تفسیر بشه یا حتی نادیده گرفته بشه و این حتی در مورد قانون اساسی هم صدق میکنه متاسفانه.

    *****
    از نگاهی عملگرایانه جمهوری اسلامی خامنه ای دوباره الگوی “نرمش تحت فشار، گردن کلفتی در شرایط آزادی” رو داره تکرار میکنه. گویا رهبر و همراهان متوجه نیستن که به بن بست کشیده شدن روند تصمیم گیری در مملکت اگرچه در کوتاه مدت براشون پیروزیه، اما در بلند مدت تمام دستاوردهای معامله هسته ای رو به باد خواهد داد. همونطور که ماه عسل رهبر و احمدی نژاد در چهار سال اول، با ورود به خانه بخت در چهار سال دوم بلافاصله به پایان رسید.

    یه حدس میشه زد: رهبر شخصی رو میخواست که معامله هسته ای رو براش انجام بده و الان که به نظرش کانالهای اقتصاد مملکت باز شدن، داره زمینه سازی میکنه که در انتخابات بعدی شخصی گوش به فرمان رو سر کار بیاره به عنوان رییس جمهور و به نوعی یک احمدی نژاد آپدیت شده رو وارد میدان کنه. اصولا رهبر از اولش هم قصد نداشت که بذاره دارودسته روحانی سکان مملکت رو دست بگیرن و تاریخ مصرف این گروه براش تموم شده است.
    اگه این حدس درست باشه، رد صلاحیتها مورد تجدید نظر قرار نخواهند گرفت. به نظر من اگه روحانی نتونه حتی لیست بده برای انتخابات مجلس، بهترین گزینه شرکت نکردن در انتخاباته! اما اگه روحانی بتونه لیستی بده که اکثریت مجلس رو تصاحب کنه، باید با تمام قدرت در انتخابات شرکت کرد و این برنامه رو به سرانجام رسوند.

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ بهمن ۷ام, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۸ ق.ظ:

    مدل “نرمش به هنگام فشار و گردن کلفتی بوقت آزادی” مدل شناخته شده، تثبیت شده و حکما درست ج ا در سی و شش / هفت سال اخیر به زعامت ایت الله خمینی و ایت الله خامنه ای ست. شک توش نیست. من تعجبم از تیریپ روشنفکرهایی که فکر می کردند (تو دو سال اخیر) چیزی عوض شده.

    حتی اگه لیست هم داده بشه (مثلا با تهدید در خفای رئیس جمهور به برگزار نکردن انتخابات که محتمل هم هست) گزاره بالا درست ه. روحانی و دار ودسته ی همواهش میدونن این انتخابات کلیدی ست، مثل مجلس هفتم. نهایت زورشون رو خواهند زد، اگه تغییری ایجاد نشد، نتونسته اند.

    راست گرایان تمام دنیا زبون همدیگه رو خوب می فهمند. حرف های جمهوری حواهان امریکا یا حتی عملکرد سران عربستان با علم به درست بودن گزاره ی بالا انجام میشه، گرچه میتونه موجب ناراحتی عام مردم ایران بشه.

    روابط با اروپا هیچ تاثیری بر اینده سیاسی ایران نداره. بازی سیاسی با امریکا قواعد خودش رو داره و ملزومات اصلیش اینه که منافع اقتصادی مستقیم لابی ها و صنایع پشت سر کاندیدای احتمالی پیرور، تامین شه. ایران، و در راسش اقا، اگه نتونه یا نذاره این ارتباط ایجاد شه، توافق اتمی هم مالیده است.

    رئیس جمهور بعدی امریکا به احتمال زیاد جمهوری خواه ه. انتخابات اولیه از یک هفته دبگه اغاز میشه و دید بهتری خواهد داد، ولی حدس شخصیم اینه تد کروز و روبیو شانس زیادی خواهند داشت، هر دو بی نهایت کله خر هستند و کروز که همین الان قول داده فردای رئیس جمهووی توافق اتمی رو پاره می کنه. باقی جمهوری خواهان هم تقریبا همین نظر رو دارن (الا رند پال که حقیقتا ادم حسابی ه ولی یحتمل رای نمیاره).

    حتی در سمت دموکرات ها هم ایران وضع قمر در عقربی داره. ایران اگه باید درک کنه که تنها حامیش شخص اوباما و جان کری است (شاید تیم سندرز هم مثل اونها فکر کنه) و این پروسه ای که اغاز شده رو باید به سرانجام برسونه.

    شخصا امیدی ندارم، حضرت اقا همچنان علاقه به بازی در خط بحران دارند (که منطقی ست در غیر اینصورت خودش مشروعیت داخلیش رو از دست خواهد داد) و باید منتظر روشن شدن دوباره اتش شد.

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ بهمن ۷ام, ۱۳۹۴ ۹:۵۱ ق.ظ:

    مضمون و نتیجه کلی انتخابات تو ایران از ۷۶ به این ور (به جز ۸۴) این بوده که «نقطه مقابل هر شخصی که مورد اقبال رهبری باشه» در تمام این دوران هم روشنفکرها و مخالفین خارج نشین از طریق رادیو و تلویزیون و اینترنت نالیدند که ای مردم نرید رای بدید و مردم هم تقریبا در همه این انتخاباتها شرکت کردن و هم حال باند حاکم نظامی رو گرفتن و هم تو دهن روشنفکر جماعت.

    من بر خلاف مثلا تیرگر فکر میکنم که این روند مبارکی بوده و انتقادم به جماعت مخالف و روشنفکر و قلم به دست خارج نشین همینه که با خیالپردازی راجع به ایجاد دموکراسی آرمانی تو ایران یا خیالپردازی راجع به قیام! (که داریم می بینیم تو سوریه و یمن و مصر چه نتیجه مشعشعی به بار آورد)، تو نیمچه دموکراسی ای که مردم ایران با بازی موش و گربه با جمهوری اسلامی داشتن به دست میاوردن اخلال کردن. بدترینش هم ۸۴ بود و همون عدم اقبالی که مردم به صندوقهای رای نشون دادن باعث شد راه تقلب آسون برای نظام باز بشه و اینطور همه مون به فلاکت بیفتیم.

    الانم همینه و اگه بشه مجلس رو بر خلاف نظر آقا داد دست روحانی که برنامه رای آورده شو پیش ببره، باید این کارو کرد و این فارغ از اینه که روحانی آدم آقاست یا سابقه اش چیه یا آخونده یا هر چی. این کار باید بشه، چون عقلانی ترین راه ممکن پیش پای مملکته و راهیه که “رای” آورده.

    با بقیه حرفات موافقم بجز اینکه میگی راست گرایان تمام دنیا زبون همو خوب می فهمن که ظاهرا نوعی برداشت روانکاوانه از مفهوم راست گرایی داری، وگرنه اساسا تعریف راست سیاسی تو ایران به هیچ عنوان و با هیچ توجیه و تفسیری با تعریف راست سیاسی تو غرب انطباق نداره و انقدر این دو تا به هم بی ربطن که مقایسه رو از اساس یا بی معنی یا خیلی کلی و مبهم میکنه.

    بينام ... پاسخ در تاريخ بهمن ۸ام, ۱۳۹۴ ۵:۳۳ ق.ظ:

    اره، اون “راستی” تعریف درستی نیس، بخصوص ایران که همه چی بر عکس ه. نزدیکترین ادم ها به تعریف راست تو ایران شاید اکبر هاشمی و روحانی باشند که در تعاریف سیاسی ایران بخودشون میگن اعتدالی :)))

    می گفتم محافظه کار دقیق تر بود.

    یه مقاله ای چند سال پیش میدیدم که می گفت جهت گیری کلی سیاسی ادم ها تا حد بسیار زیادی ناشی از نوع کارکرد مغزشون ه که باعث میشه بیش از ٩٠ درصد تا ٩۵ درصد ادم ها بطور مساوی تقسیم بشن به تیپ های محافظه کار و غیر محافظه کار. نوع خاصِ علاقه ها، دغدغه و عکس العمل هاشون در شکل سیاسی شکل دهنده همون تیپ های مختلف احزاب سیاسی میشه. حکما نمیشه گفت اون مقاله درست بوده ولی تا حدی باور پذیر بود. از این منظر چون کارکرد و نوع عکس العمل های ذهنی این ادم ها بهم شبیه ه شاید بشه نتیجه گرفت درک شون از زبان همدیگه بیشتره. اینه که یحتمل جان بولتون رفتارها و عکس العمل های اقا رو خیلی بهتر درک می کنه تا یحتمل اوباما.

    مس پاسخ در تاريخ بهمن ۱۲ام, ۱۳۹۴ ۹:۰۷ ق.ظ:

    اگر این انتخابات، تحریم بشه این انتخابات، آخرین فرصت برای حضور نیمه اصلاح طلبان هم از بین می ره. به هیچ وجه نباید تحریم بشه. توی هر شهر بالاخره یکی از بقیه بهتر پیدا می شه . امیدوارم اشتباه گذشته ها رو تکرار نکنیم . این فرصت از دست بره دیگه به دست نمیاد. این بار هم به خاطر مشکل بزرگ هسته ای اصلاح طلبا بدون دردرسر رای بیارن

    Rorr پاسخ در تاريخ بهمن ۱۲ام, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱ ب.ظ:

    بعضیا فکر میکنن که انتخابات تو ایران هم یعنی انتخاب شخصی که در مجلس ملی کشور نماینده منافع و سیاستهای مردمی باشه که بهش رای دادن! و بعد چون اینطور نیست میگن انتخابات باید تحریم بشه.

    مشکل اینجاست که قوه مقننه تو ایران جایگاهی نداره و انتخابات مجلس صرفا بیعتی غیر مستقیم تلقی میشه. در واقع خامنه ای میگه بیاین با من بیعت کنین. اما چون این کار خیلی کسل کننده است، لطف میکنن و میذارن اسامی بعضی اشخاص مورد اعتماد تو برگه ها نوشته بشه! با این اوصاف تنها روشی که میشه اقتدارگراها رو تو بازی خودشون شکست داد، فرستادن نماینده های نزدیک به رفسنجانی و روحانی به مجلسه. مجلس که به هر حال فرمایشی هست! لااقل بذار دست روحانی و رفسنجانی باشه تا سپاه و خامنه ای. نه اینکه اونا خیلی آدمای خوبین و دموکراتن و غیره. صرفا چون افتادن مجلس به دست اون یکی دارودسته کشور رو به بن بست میکشه. اگه مجلس بیفته دست روحانی و رفسنجانی و روحانی بازم رییس جمهور بشه و بعدشم مثلا ظریف دو دوره رییس جمهور بشه، تازه بخشی از آسیب هایی که احمدی نژاد زد ممکنه جبران بشن.

    من واقعا آلترناتیو دیگه ای نمی بینم. مردم ایران نشون دادن که روش مردم سوریه رو برای مخالفت با نظام انتخاب نمی کنن. فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی هم که سرکوب شدن و نظام با دخالت در سوریه و نیز مانوورهایی مثل کهریزک و تجهیز هر چه بیشتر نیروهای ضد شورش، این پیغام ضمنی رو به جامعه داده که «ما تا ته خط هستیم!» وقتی حکومت ما هزاران مزدور تجهیز میکنه و به یه کشور دیگه میفرسته که بجنگن، شکی نیست که همون مزدور ها رو میتونه برای سرکوب داخلی هم به کار بگیره و لازم باشه به کار هم خواهد گرفت.

    تو چنین شرایطی تنها کاری که میشه کرد و مملکت رو از به پرتگاه رفتن کمی دور کرد، همین شرکت در انتخاباته. کسی راه حل بهتری داره، سراپا گوشیم. اگه میشه با رای ندادن به حقوقمون برسیم، هرچه زودتر بهمون بگید چطوری؟

    مس پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۴ ۶:۳۵ ب.ظ:

    خدابیامرزه آقای یوسفی رو. می گفت دو دسته در اشتباهند. یک: اونایی که می خوان با شرکت در راهپیمایی، مشت محکم به دهان استکبار بزنن. دو : اونایی که با شرکت نکردن در انتخابات می خوان حال حاکمیت رو بگیرن

  8. تیرگر
    ۶ بهمن ۱۳۹۴ در ۲۰:۲۹ | #8

    @ ع گرامی
    میشه لینک این مطلبو از پالوپ بیرون بیارید

    گالوپ: ایرانی ها چین را معتبر تر از امریکا می دانند

    نظر سنجی اخیر موسسه گالوپ نشان می دهد که مردم دو کشور ایران و مصر برای کشور چین احترام و اعتبار بیشتر از آمریکا و کشور های اروپایی قائل هستند.
    به گزارش قلم به نقل از ایرنا موسسه پژوهی گالوپ با انتشار نتایج یک نظر سنجی که در ماه سپتامبر سال گذشته انجام داده نوشته است ۶۲ درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی آمریکا را فاقد اعتبار کافی برای رهبری جهان دانستند.

    ◘ من بعید میدونم مردم ایران چین را به آمریکا ترجیح بدهند

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۶ام, ۱۳۹۴ ۸:۳۸ ب.ظ:

    فکر کنم اینه
    http://www.gallup.com/poll/188774/iranians-egyptians-give-china-leadership-higher-marks.aspx

    ۱۰۰۱ نفر تلفنی
    میگه علت رویگردانی ایرانیان از ایالات متحده وضع تحریم ها بوده

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۶ام, ۱۳۹۴ ۸:۴۱ ب.ظ:

    بر این اساس ملت غلط میکند که از کیفیت محصولات و خودروی چینی غُر و نق بزند
    اینبار یکی باید پیدا بشه و قبل از دولت تو دهن ملت بزند و به پشتوانه ی این ملت دولت تشکیل ندهد :)

    [پاسخ]

    ع پاسخ در تاريخ بهمن ۷ام, ۱۳۹۴ ۲:۲۰ ب.ظ:

    ممکن است؛ ممکن است که علت آقای اوباما باشد. با توجه به تجزیه شدن ۴ کشوردر زمان او و کشته شدن ۳۰۰ هزار نفر و آواره شدن ملیونها نفر و به وجود آمدن داعش که همه اش در خاورمیانه است؛ خاور میانه ای ها او را مناسب رهبری دنیا نمیدانند.

    [پاسخ]

    ع پاسخ در تاريخ بهمن ۷ام, ۱۳۹۴ ۲:۲۳ ب.ظ:

    اگر نوشته که علت رویگردانی وضع تحریم ها بوده که به وضوح نشان میدهد ملت ما ملت بشدت از خود متشکری هستند.

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۷ام, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶ ب.ظ:

    ممنون
    من در این حد نوشته رو متوجه شدم
    لینکو برای همین فرستادم که شما و احیانا بقیه دوستان که زبان خارجیو بهتر میدونن بخونن و بگن که محتوای اون چی هست

    تیرگر پاسخ در تاريخ بهمن ۷ام, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ب.ظ:

    و یه چیزی هم برای من جای سوال داره
    نظر سنجی تلفنی یعنی چی؟!
    اونم در ایران
    مثلا الان یکی به من زنگ بزنه و بگه از موسسه گالوپ خدمتتون رسیدم
    شما نظرتون درباره مقام معظم رهبری و نظارت استصوابی چیست
    الف : موافقم
    ب: مخالفم

    من فکر میکنم خیلیا از روی ترس یا محافظه کاری خوب برمیگردن میگن جواب ما گزینه ی ج است
    یعنی رهبری را خیلی دوست میدارم و از آن بیشتر نظارت استصوابی را دوست دارم و از همین تریبون اعلام میکنم ما پشتیبان ولایت فقیه میباشیم.

    مس پاسخ در تاريخ بهمن ۱۲ام, ۱۳۹۴ ۹:۰۸ ق.ظ:

    تو ایران کسی جرات نمی کنه به این نظر سنجی ها، جواب صادقانه بده

    حسن پاسخ در تاريخ بهمن ۱۲ام, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۰ ق.ظ:

    مطمئنم دل همتون برام تنگ شده
    فعلا که جای مومنین و مومنات خالیه
    پس سلام به
    لیدیز اند جنتلمنهای زنادقه

  9. تیرگر
    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ در ۲۳:۱۶ | #9

    خدا وکیلی، برای من جای سوال بود که حسن کجاست
    میگن قدیما سفر کربلا سه چهار ماه زمان میبرده
    به سبک قدیما احتمالا رفتی زیارت :)
    آقا حکم شرعی چیه؟! کفار میتونن به مؤمنین بگن زیارت قبول!

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ بهمن ۱۳ام, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳ ق.ظ:

    تیرگر جان سلام
    دو هفته بیشتر طول نکشید
    کفار رو نمیدونم ولی از اونجایی خاطرتو میخوام از دعا فراموشت نمیکنم
    به بر و بچ نخ سوزن اسمال ٱچاری سلام برسون

    [پاسخ]

    مس پاسخ در تاريخ بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۴ ۶:۳۶ ب.ظ:

    به به حسن اقا

    [پاسخ]

  10. تشنه
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ در ۱۵:۲۰ | #10

    جناب یوسفی گرامی. برادر کجایید شما؟
    اعلام حضور کنید لطفا.

    [پاسخ]

    مس پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵ ب.ظ:

    احتمالا خدا بیامرز شده

    [پاسخ]

  11. احمد
    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ در ۰۰:۳۰ | #11

    اقاى حسینى
    شما که به خبر علاقه داشتى انگار بى خبر شدى
    چى شده برادر؟
    ایا متن اخبار را دیگر نمیتوانى توجیه کنى؟
    ایا دیگر در تایید وپشتیبانى این حکومت نمیتوانى چیزى بنویسى؟
    این همه خبر هست
    هر روز چند نفر از مستشاران ایرانى در سوریه کشته میشوند
    این که دخالت نظامى باین اشکارى مستشارى نامیده میشود خبر نیست؟
    اون انرژی هسته ایى که حق مسلم ما بود خبر نبود؟
    این که رهبر فرزانه یک روز براى غرب شاخ وشانه میکشد ویک روز مذاکرات زیر نظرش انجام میشود خبر نیست؟
    این که در تمام سالها ودهه هاى بعد از انقلاب ملت با شعار مرگ بر امریکا حال میکردند وحکومت در عمان با امریکاییها مذاکره خبر نیست؟
    این که در اثر فرزانگى حکومتگران ایران به پرداخت جریمه هاى میلیونى ومیلیارد دلارى محکوم میشود خبر نیست؟
    این که امار خودکشى وپایین امدن سن خودکشى روز به روز بیشتر میشود خبر نیست؟
    در باره شکوفایى اقتصادى هیچ خبرى ندارى؟
    از بچه هاى سوریه که در زیر بمبارانهاى روسیه عزیز وتانگهاى بشار نازنین لت وپار میشوند خبر نیست؟
    واین که به مبارکى ومیمنت انقلاب شکوهمند اسلامى هم دنیاى ما درست شد (که به عینه میبینیم)
    وانشالله به همین نسبت اخرت مان هم درست میشود (که مقدماتش معلوم است ومیزان ایمان واخلاق جامعه)
    اینها خبر نیست؟
    همه گیر شدن وهمه روزه شدن ترور وکشتار بیگناهان واینکه مکتب جهاد وشهادت باعث والهام بخش همه این کشتارهاست خبر نیست؟
    واینکه خداى قادر ورحمان ورحیم وعادل یک عده از بندگانش را در اردوى هدایت ویک عده از بندگانش را دار اردوى ضلالت قرار داده وبه دسته اول ماموریت کشتار دسته دوم را داده خبر وبحث دلپذیرى نیست؟

    [پاسخ]

  12. reza
    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ در ۲۰:۴۴ | #12

    سلام به همگی نخ سوزن حسن.
    واقعا اقای حسینی الان یعنی موقع کار نیست که رفتی لباس عافیت طلبی تنت کنی

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ بهمن ۲۳ام, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶ ق.ظ:

    به به
    به به
    داش رضای گل گلاب…
    بابا مردیم از خوشی …. یکم تحلیل سیاه ارائه بده تعادلمون برقرار بشه بابا…

    [پاسخ]

    reza پاسخ در تاريخ اسفند ۱ام, ۱۳۹۴ ۸:۰۸ ب.ظ:

    سلام حاج حسن از قم چه خبر؟

    [پاسخ]

  13. Rorr
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ در ۰۷:۵۸ | #13

    پاشید برید به هرچی اصلاح طلبه رای بدین!

    مجددا برای کسانی که فکر میکنن رایشون “پشتوانه” نظامه و به این دلیل تردید دارن در رای دادن بگم که ابدا اینطور نیست. پشتوانه نظام سپاهه و پول نفت مثل بقیه نظام هایی که تو ایران بودن. حالا دری به تخته خورده و تو نظامی که هیچ احتیاجی به مردم نداره برای اداره مملکت، یه چیزی به اسم انتخابات گذاشتن. کارکرد این انتخابات منتقل کردن اراده ملت به حکومت نیست. کارکردش اینه که حکومت گوشی دستش بیاد و بفهمه مردمی که داره بهشون حکومت میشه چی فکر میکنن. حتی استبدادی ترین نظامها هم دوست دارن تا جایی که میشه مردمشون رو راضی نگه دارن و بدونن که تو کله ملت چی میگذره! جمهوری اسلامی هم استثنا نیست.

    رای دادن به اصلاح طلبا نشون دهنده ناراضی بودن شما از وضع موجود و از نظام ولایت فقیه و امنیتیاست. این قاعده نانوشته بر تمام انتخاباتای این مملکت حکمفرما بوده و این بارهم حکمفرماست.

    خلاصه اینکه حتما رای بدین… به اصلاح طلبا. اگه مطلقا کاندیدای اصلاح طلبی سراغ ندارین، برین جایی که کاندیدای اصلاح طلب داره. اگه براتون مقدور نیست، در هر صورت کاغذ سفید تو صندوق نندازین که مستوجب لعن ابدی و ازلی خواهید بود.

    [پاسخ]

    مس پاسخ در تاريخ بهمن ۲۴ام, ۱۳۹۴ ۳:۵۵ ب.ظ:

    نظام فوقش یه هفته رو رای مردم تبلیغ می کنه. بعدش دیگه خیالمون راحته که حدقل کشور دست تندروها نیفتاده

    [پاسخ]

    مس پاسخ در تاريخ بهمن ۲۴ام, ۱۳۹۴ ۳:۵۶ ب.ظ:

    مثل اینکه همه رفتن سراغ شبکه های اجتماعی و دیگه کسی اینجا رو تحویل نمی گیره. یادش بخیر یه زمانی غر می زدن که چرا امید حسینی مطالب رو سانسور می کنه

    [پاسخ]

  14. reza
    ۱ اسفند ۱۳۹۴ در ۲۰:۱۰ | #14

    ای کاش حسینی حداقل یه گروه تلگرامی داشت

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ اسفند ۳ام, ۱۳۹۴ ۱:۳۴ ق.ظ:

    من فکر میکنم امید حسینی از دست ماها فرار کرد
    خدایی من تا حالا اصولگرا به این خوبی ندیده بودم
    بالاترین ظرفیت یه وبلاگ اینه که به مخاطب اجازه بدی راحت صحبت کنه
    در زمانه ایی که اکثر وبلاگ های شناخته شده نظرات را بعد از بررسی تائید میکردن، حسینی دست مخاطبو تا حد خیلی زیادی باز گذاشته بود.

    ما به اندازه ی ۱۷۵ درجه با حسینی اختلاف فکری داشتیم اما مثل بقیه آزاد بودیم

    [پاسخ]

  15. تیرگر
    ۳ اسفند ۱۳۹۴ در ۰۱:۳۹ | #15

    دوستان نظر شما درباره ی انتخابات چیه؟!
    رای سلبی برای رای نیاوردن آقایان جنتی مصباح و یزدی به نظرتون یک حرکت هیجانی هست یا موثر؟!
    چه مقدار به محاسبات ریاضی این مسئله فکر کردید ؟!

    با فرض اینکه این سه نفر رای نیارن چه مقدار در تصمیم گیری های آینده آقای خامنه ای تاثیر گذار هست؟!
    من فکر میکنم نظام تمایلی یا اصراری هم نداره که این سه نفر در خبرگان باشن.
    میشد خیلی راحت این آقایون در حوزه های دیگه ثبت نام کنن تا به صورت تضمین شده وارد خبرگان بشوند.

    من شخصا تصور میکنم این یک هیجان کاذب هست برای به فراموشی سپردن “شمعِ مرده”

    [پاسخ]

    آزادی(آزادی) پاسخ در تاريخ اسفند ۴ام, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ق.ظ:

    تیرگر جان…من رای میدم یعنی بهتر بگم “مشارکت اعتراضی” خواهم داشت. چون هرجور که فکر میکنم با رای ندادن من هیچ تاکید میکنم هییییچ اتفاقی نمی افته ولی با رای دادنم شاید و باز تاکید میکنم شااااید یه اپسیلون تو اوضاع فلاکتبارمون تغییر ایجاد شه. و با شما هم کاملا مخالفم که این حرکت یه هیجان کاذبه… بعید میدونم تو هیچ کدوم از ما شور و هیجانی باشه که بخواد کاذب باشه…همه ی ما رای دهنده ها از سر استیصال و با اکراه فراوان و با دستکشی در دست و در حالیکه بینیمون رو گرفتیم، به کل لیست سی نفره مجلس و شانزده نفره خبرگان رای خواهیم داد : )
    میدونم این اوج تراژدیه… گریه کنید مسلمونا…گریه کنید ثوابه : ((

    [پاسخ]

    یلدا پاسخ در تاريخ اسفند ۴ام, ۱۳۹۴ ۹:۲۹ ب.ظ:

    منم رای میدم
    بادستکش …
    تا بین گودزیلا و کمتر گودزیلا , کمتر گودزیلا بیاد مجلس.
    وقت رای دادن نماینده ها به وزرای روحانی , یادم بود حتما این بار رای بدم.
    ۳۰+۱۶

    [پاسخ]

    مریم پاسخ در تاريخ اسفند ۵ام, ۱۳۹۴ ۹:۵۸ ق.ظ:

    منم رای می دم. با دستکش و دماغگیر.

    حسن پاسخ در تاريخ اسفند ۵ام, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب.ظ:

    فقط غصه امتال شما رو ىلدا خانم نمىدونم چه کنم

    یلدا پاسخ در تاريخ اسفند ۶ام, ۱۳۹۴ ۲:۱۰ ق.ظ:

    امید حسینی توی اینستاگرام پست گذاشت در مورد انتخابات.

    بالاخره حرف زد.

    خوبی حسن آقا ؟
    رای ما طبق معمول اعتراضیه.
    سلبی.
    چه کنیم ؟ چاره نداریم.
    دوستان اینستاگرام بهتره. همه دوستان هم هستند.

    فهیمه پاسخ در تاريخ اسفند ۶ام, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ب.ظ:

    کاندیداهای ما که چشمم کف پاشون یکی از یکی بهتر
    یکی ظاهرا تعهد داره ولی تخصص و سابقه نداره یا مثلا سابقه داره ولی سابقه ی خیلی جالبی نداره.
    اون یکی یه قدری تخصص و سابقه داره ولی تعهد نداره.
    فقط یکی رو چون ازقبل میشناسم به ش رای میدم که میدونم رای نمیاره طفلک.
    رای سلبی هم که به کار کسی مثل من نمیاد.
    فک کنم فردا چند نفرو به قید قرعه انتخاب کنم.

    ینی چار تا گوجه و دو تا تخم مرغ دادن دست من نوعی میگن باهاش یه غذایی بذار که هم خوشمزه باشه هم مقوی باشه هم خدا رو خوش بیاد هم خلق خدا رو.
    میشه همچین چیزی؟واقعا میشه؟

    یلدا جان،حسن آقا
    سلام

    حسن پاسخ در تاريخ اسفند ۵ام, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۰ ب.ظ:

    ىعنى عاشق اىن انقلاب و نظامم که چه به سر شماها نىاورده

    [پاسخ]

    آزادی(آزادی) پاسخ در تاريخ اسفند ۵ام, ۱۳۹۴ ۳:۱۲ ب.ظ:

    میدونم حسن جان….ولی من اگه جای شما بودم و میدیدم تو حکومت مورد علاقه ی من هموطن مخالف فکری من با اینکه هیچ گزینه ای برای رای دادن نداره ولی خودشو مجبور میکنه با این وضع فجیع، برای نه گفتن به حاکمیتی که جرات برگزاری رفراندم نداره، تو انتخابات شرکت کنه، یه تجدید نظری تو علایقم میکردم.
    عاشقی کردن واسه یه نظام دیکتاتور کار سختیه و از هر کسی برنمیاد…بهت تبریک میگم : )

    حسن پاسخ در تاريخ اسفند ۵ام, ۱۳۹۴ ۷:۰۹ ب.ظ:

    خانم ازادى
    سلام
    اولا که کمى مزاح کردم
    من عاشق نظامى هستم که براى اىجادش خونهاى درجه ىک ترىن جووناى اىن مملکترىخته شد و لااقل براى شخص خودم مسجله که مورد تاىىد حضرت صاحب هست
    شما در مواجهه با معشوق من دماغتو گرفتى که پىف پىف…منم لجم گرفت… وگرنه خدا نکنه به سر شما بد بىاد

    Rorr پاسخ در تاريخ اسفند ۶ام, ۱۳۹۴ ۹:۲۷ ق.ظ:

    حسن جان شما عاشق باش. ولی اگه مردونگی و اخلاق داری می پذیری کسی که خونوادشو اعدام کردن «نمی تونه» (می فهمی، نمی تونه!) مثل شما عاشق نظام باشه. طرف ممکنه به ناحق خامنه ای یا شخص دیگه ای رو که مورد علاقه شماست متهم کنه. البته معمولا رده های بالا در جریان جنایات پایینی ها نیستن. به نظر منم بعیده خامنه ای زنگ زده باشه به مامور پلیس فتا گفته باشه مرتکب قتل نفس بشو.
    اما شما هم اینو بفهم بفهم بفهم که نمیشه از کسی که مورد ظلم قرار گرفته توقع تفکر کاملا منطقی و محاسبه شده داشت. مظلوم نفرین میکنه و بد وبیراه میگه چون دستش به جایی بند نیست. همونطور که شما صدام رو نفرین می کردین که اسیر ایرانی رو زخمی تو مرداب اعدام می کرد. اون آدم رفته. صدام هم رفته. چیزی نمونده به جز ناله و نفرین!

    به همین خاطر هم برو به علی مطهری رای بده که حرف حساب می زنه که همه چیزو تو این نظام به رهبری نچسبونید! اگر هر کسی نتونه هر کاری میکنه بگه دستور رهبر بود و بابت کارش منصفانه و بدون ملاحظه محاکمه بشه، اینقدر هم به افراد مورد علاقه شما توهین نمیشه.

    Rorr پاسخ در تاريخ اسفند ۶ام, ۱۳۹۴ ۹:۳۴ ق.ظ:

    تیرگر جان، اولا که مهمتر از رای نیاوردن ایکس و ایگرگ، “رای نیاوردن” ایکس و ایگرگه. اینجا ایرانه. جنتی تا آخر عمر طولانیش توسری خواهد خورد که رای نیاورد. این به نومیدی و یاس کشوندن امثال جنتی حداقلش یه انتقام کوچیکه که ملت از این افراد می تونن بگیرن.

    اما اینکه فلانی چیکار میتونه بکنه، رو زمان احمدی نژاد دیدیم. خیلیا فکر میکردن احمدی نژاد و خاتمی فرقی ندارن و بذار یکی بیاد بزنه نظام رو کلا منقرض کنه! نظام نه تنها منقرض نشد که سوریه و عراق رو هم گرفت و سرکوب داخلی رو هم بیشتر کرد و الان ما به عنوان ایرانی منفور ۹۹%! اعراب خاورمیانه هستیم.

    انتخابات خیلی وقتا انتخاب بین بد و بدتره. این حتی تو کشورهای غربی و صاحب دموکراسی صدق می کنه. انتخاب بین خوب و خوبتر که خیلی مهم نیست. انتخاب بین بد و بدتره که خیلی حساسه و نمیشه الکی گفت ولش کن فرقی ندارن.

    حداقل رضا پهلوی یه نیمچه استدلالی میکنه که “رای ندادن هم خودش یک رای است”. هرچند مزخرف میگه، چون فاکتور تقلب و ضریب در انتخابات ایران باعث میشه رای ندادن هیچوقت یه رای حساب نشه و تاثیرگذار نباشه. ضمن اینکه تو دموکراسی های پیشرفته هم میگن کسی که رای نداد، انتخاب کرده که سرنوشتش توسط بقیه تعیین بشه.

    [پاسخ]

    ع پاسخ در تاريخ اسفند ۶ام, ۱۳۹۴ ۹:۵۴ ق.ظ:

    @تیرگر
    با این روند به نظرم میشود حدس زد که برای مثال ١٠ سال بعد آقای احمدی نژاد با همین روند مورد حمایت لیست های اصلاح طلبان قرار گیرد و به او رای داده شود. الان کمی تصورش مشکل است اما خوب؛ شاید اگر ١٠ سال قبل به فردی میگفتید که ١٠ سال بعد به فلان فرد رای خواهد داد؛ آن موقع هم تصورش سخت بود.

    [پاسخ]

    ع پاسخ در تاريخ اسفند ۶ام, ۱۳۹۴ ۲:۰۱ ب.ظ:

    و البته جنبه عکس قضیه را هم باید دید. وضع معیشتی مردم واقعا خراب است. مردم با مشکلات خیلی واقعی روزمره رو به رو هستند که امیدوارند با رای دادن به گروهی خاص بتوانند حداقل وضعیت را طوری حفظ کند که بدتر از این نشود.

    [پاسخ]

    ع پاسخ در تاريخ اسفند ۶ام, ۱۳۹۴ ۲:۱۰ ب.ظ:

    در مورد وضعیت معیشتی اینرا اضافه کنم که وضع به نظر من طوری نیست که فقط مشکل درآمد کم و … باشد. مجموع وضعیت درآمد؛ بیکاری و.. به صورتی است که به نظر من بسیاری؛ بخصوص جوانها را؛ اصولا از داشتن آینده ای که از دید خودشان خوب باشد نامیدکرده است. اصولا فکر میکنند هرچقدر تلاش کنند به هیچ جا نخواهند رسید. آینده روبرو برایشان بسیار تاریک به نظر میاید. گاهی که باهاشان حرف میزنم دلم خیلی میسوزد. معمولا فقط بهشان یادآوری میکنم که این به علت عدم توانایی آنها نیست. مشکل از آنها نیست که به خودشان سرکوفت بزنند. خوب در این شرایط هر کسی تلاش میکند از کوچکترین روزنه امید استفاده کند.

  16. احمد
    ۳ اسفند ۱۳۹۴ در ۰۷:۴۹ | #16

    خداییش تیرگر جان من دلم میخواهد اقاى امید حسینى رهبر اینده این مملکت باشد
    البته نمیدانم ونمیتوانم پیش بینى کنم که مثل همه رهبران ازادیخواه قبل از قدرت تبدیل به دیکتاتور سبع بعد از قدرت میشود یا نه
    تا کنون که الحق دوست داشتنى ترین اصولگرایى بوده که من میشناسم
    ولى البته اب وهواى خاورمیانه بطور عجیبى دیکتاتور پرور است وزمینش دیکتاتور خیز
    با این حال اگر قرار است باز هم رهبر داشته باشیم بسیار کمتر از بقیه اصولگراها بد است.
    جاى پسر شجاع هم خیلى خالیست که اگر انشالله اقاى حسینى رهبر شد او هم شایستگیش را دارد رییس یکى از سه قوه باشد
    همه بگویید امین یا رب العالمین

    [پاسخ]

  17. بينام …
    ۷ اسفند ۱۳۹۴ در ۰۰:۴۳ | #17

    ملکی ادم عزیزی ه و خیلی هم اذیت شده، سالم و وطن دوست ه … ولی مصاحبه زیر رو ببینید. برا ده سال پیش ه، رسما از لحاظ تحلیل سیاسی خرفت ه.

    نتیجه تمام حرف های تحریمی ها با گوشت و پوست تجربه شده.

    http://www.ettelaat.net/extra_05_06/h_d_t_d_m_b_radi_farda.asp

    [پاسخ]

  18. تیرگر
    ۸ اسفند ۱۳۹۴ در ۲۱:۱۴ | #18

    ◘ از قدیم الایام و در استوانه کوروش اینگونه درج شده که خَرگزیدگی از جَوّ زدگی به مراتب بهتر است… این فقیر، دیروز به عنوان یک فروند جَوّ زده در انتخابات خِبرگان شرکت نمود. . .

    ◘ خدایا تو شاهد باش که بنده آتئیستِ شما که اینجانب باشد بارها گفت رای سلبی و این کشکدان بی فایده است… و آبستراکسیون نظام و بی توجهی به دادار دودورهای درون حکومتی بهتر از رقصیدن با ارکستر منظم له است…. اما چِ کنم کِ ابوموسی ها مالک اشتر تو را مجبور کردند!

    ◘ آقای احمد خاتمی از حوزه ی انتخابیه کرمان ، آیت الله لاریجانی(آمُلی) از مازندران ، آیات اعظام علی الهدی و شاهرودی از خراسان رضوی و از همه مهمتر آیات اعظام (مثلث الهی) جنتی، یزدی و مصباح از حوزه ی انتخابیه تهران تا دسته به مجلس خِبرگان وارد شدند…

    ◘ البته ما به عنوان جمعی از اصلاح طلبان واقعی یا غیر واقعی تصمیم داریم کلن هر روز در انتخابات شرکت نموده و با آرمان های حاکمیت خیلی سفت و محکم بیعت کنیم و در عین حال در داخل تاکسی ، مترو ، فیسبوغ و نخ سوزن تلغرام یک مختصر غُر نِق و زِری هم بزنیم انشاء الله

    [پاسخ]

    مس پاسخ در تاريخ اسفند ۸ام, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ب.ظ:

    مصباح که حذف شد. لابد تهرانی ها فقط به لیست مجلس رای دادن و خبرگان رو زیاد جدی نگرفتن

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ اسفند ۹ام, ۱۳۹۴ ۲:۵۰ ق.ظ:

    بله در کل نتایج انتخابات مجلس خوب بود و ظاهرا سوسمارها و تمساح های جبهه ی پایداری ناکام موندن.
    من به احتمالا ۹۹ ممیز ۹۹ درصد دور دوم هم به لیست اصلاح طلبان تقلبی رای خواهم داد
    دیگه اره ایی هست که به ملت آگاه و همیشه در صحنه وارد شده و باید ادامه بدیم…

    منتها فکر می کنم مشروعیت خِبرگان بی دلیل بالا رفت …، نوع تائید صلاحیت ها به شکلی بود که با رای هیچ کاری نمیشد انجام داد…. تنها نیاز خبرگان تعداد بالای رای بود که الحمدالله آقای هاشمی این کارو انجام داد… البته این مجلس در هشت سال آینده قرار نیست کار خاصی انجام بدهد ….آقایان بزدی جنتی مصباح و هاشمی خواهند مرد در حالی که آیت الله خامنه ای همچنان زنده هست.

    به هر حال اگر تا چند روز قبل شک داشتم که رای دادن در خِبرگان یک هیجان هست امروز به قطعیت رسیدم که جوزدگیِ کامل بود …

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ اسفند ۹ام, ۱۳۹۴ ۳:۰۰ ق.ظ:

    خوب بالاخره آقای حسینی هم تشریف آورد
    اونجا فعلا بحث حاشیه ای انجام نمیدم
    من الان جایی خوندم آقای یزدی هم ظاهرا حذف شده
    اگر دو تا حذفی داشته باشیم من نظرمو پس میگیرم
    (iهیجانی بودن حضور در انتخابات خبرگان)۹

    Rorr پاسخ در تاريخ اسفند ۹ام, ۱۳۹۴ ۸:۲۵ ق.ظ:

    از من به تو نصیحت تعداد رای رو تو جمهوری اسلامی هیچ وقت جدی نگیر! خبرگان مجلسیه کشکی که شیش ماه یه بار تشکیل میشه و توش یه چرتی دور هم می زنن و داخل و خارج فقه رو یه مروری می کنن به یاد دوران طلبگی!

    چیزی که مهمه، اون چیزی که کشور رو به جلو می بره یا نمیذاره عقب بره، “شکست” روحی و فکری و انتخاباتی جریان معلوم الحاله چه تو مجلس چه تو خبرگان.

    اینم بگم که اگه میشد اگه میشد انتخابات رو طوری تحریم کرد که واقعا در صندوقها رو باز میکنن پروانه بزنه بیرون، من خیلی مخالفتی نداشتم با این حرکت. اما دیگه همه مون می دونیم که تو ایران امروز نشدنیه این! جمهوری اسلامیش که سهله صدام و قذافی هم برای خودشون به اندازه کافی رای جمع می کردن که ۹۹% شون رو تثبیت کنن. اینه که اگه میتونی و میتونید طوری انتخابات رو تحریم کنید که معنی دار باشه و صدا کنه، خیلیم خوبه و ما هم به شما می پیوندیم. ولی اگه نمی تونی که نمی تونی کار خوبی کردی که رای دادی و روی حصار نموندی. بالاخره باید این مملکت رو به یه سمتی هل داد.

  1. بدون بازتاب

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: