خانه > سياست > کدامیک بی انصافند؟ مخالفان برجام یا موافقان آن؟

کدامیک بی انصافند؟ مخالفان برجام یا موافقان آن؟

با گذشت چند ماه از امضا و اجرای برجام، موافقان و مخالفان، همچنان به بحث و تبادل نظر درباره آن مشغولند. منتقدان با نوشته ها و گفته های خود، به نقد برجام و نقاط ضعف آن می پردازند؛ دولت و حامیان آن هم مطابق معمول مخالفان و منتقدان خود را به بی انصافی و دشمنی و ندیدن آثار و نتایج بی نظیر برجام متهم می کنند. اما براستی واقعیت چیست؟ کدام گروه درباره برجام از جاده انصاف خارج شده؟ کدام گروه و جریان سیاسی، رعایت اعتدال و میانه روی را ندارد و در موافقت و یا مخالفت با برجام زیاده روی می کند؟ آیا واقعا همه منتقدان برجام، بی انصافند؟

یک کاسه کردن منتقدان و مخالفان از ابتدا، جزو شگردهای آقای روحانی بود. دولت و حامیان آن، عمدا اصرار دارند که همه منتقدان خود را کسانی بدانند که به طور مطلق با برجام مخالفند. براین اساس بخش زیادی از خبرها، مصاحبه ها، گزارش ها و تحلیل های دولتی ها و حامیان برجام، حاوی چنین ادعاهایی است. یعنی به جای آن که به منتقدان منصف اشاره کنند و به انتقادهای درست و منطقی و دلسوزانه آنها پاسخ بدهند، همه را با برچسب کلی «مخالفان برجام» وادار به سکوت می کنند! و گاه متاسفانه چنان دچار جنجال و هیاهو و بی انصافی می شوند که بدون رعایت اصول اخلاقی، به راحتی همه منتقدان را متهم می کنند که حتما از برداشته شدن تحریم ها ناراحتند و منافعی از تحریم ها داشته اند!

در حالی که این راحت ترین راه برای فرار از پاسخگویی است. چرا که پاسخ دادن به بسیاری از انتقادات و سوالات و ابهامات مطرح شده در خصوص برجام، قطعا برای دولتی ها دشوار است پس چه راهی بهتر از فرافکنی و پاسخ ندادن و متهم کردن همه منتقدان به بی انصافی و بی سوادی و کوری و ندیدن آفتاب تابان برجام و …

حال سوال این است آیا همه منتقدان برجام، از یک دسته و گروهند؟ همه آنها مخالف مطلق برجامند؟ همه منتقدان دل در گروی بازگشت تحریم ها دارند و از تحریم ها سود می برند؟ همه ریاکارند و اهل قدرت و دلبسته تحریم؟ نه. این بازی را متاسفانه ابتدا دولت آقای روحانی شروع کرد. آنگاه که با دوگانه سازی غیرمنطقی «توافق/ عدم توافق» خود را موافق توافق دانست و همه منتقدان را متهم کرد که مخالف توافقند. حال آنکه بسیاری از منتقدان با توافق مخالف نبودند، بلکه اساسا این دوگانه دولت را قبول نداشتند. چون نتیجه طبیعی این دوگانه سازی اجباری، توافق به هر قیمتی بود. منتقدان در مقابل، با طرح دوگانه منطقی «توافق خوب/ توافق بد» از توافق خوب قاطعانه حمایت می کردند.

اما دولت محترم، با زیرکی و طرح همان دوگانه سازی های کاذب، همه منتقدان را مخالف برجام و مخالف رفع تحریم ها می داند و به آنها انواع و اقسام برچسب ها می زند، بدون آنکه پاسخی درست و منطقی به انتقادها داشته باشد. حال کدام یک بی انصاف هستند؟ حامیان برجام یا مخالفان و منتقدان؟ آنها که جوگیر شدند و با بزرگنمایی و اغراق، برجام را به آفتاب تابان تبدیل کردند؟ یا آنان که فواید و مضرات را با هم دیدند و گفتند برجام آنقدرها هم که شما ادعا دارید، فایده محض نیست؟!

اگر مخالفانی وجود دارند که هیچ نقطه سفیدی را در برجام نمی بینند؛ آیا در مقابل افرادی هم وجود ندارند که هیچ نقطه سیاه و ضعیفی را در برجام نمی بینند و یا گاه می بینند و به روی خودشان نمی آورند؟ آیا دولت و حامیان آن، تاکنون به همچین مواردی اشاره کرده اند؟ آیا حاضر شده اند اعتراف کنند که برجام ایرادات و معایبی هم دارد؟ اگر این را قبول دارند، پس آن همه بزرگنمایی و غلو و آفتاب تابان و ابر شتابان و «برجام را خدا آورد» و این قبیل تعابیر اغراق آمیز چه معنایی دارد؟

چرا دولت و شخص آقای روحانی، برجام را به چنان وضعیتی تبدیل کرده اند که هیچ کس جرات ندارد درباره اش اظهار نظر کند و آن را مورد نقد قرار دهد؟ چرا آنقدر مدال افتخار و عظمت و خوبی و زیبایی و منفعت و پیروزی بر سینه برجام زده اند که منتقدان فورا به سیاه نمایی و دشمنی و کوری و بی سوادی متهم می شوند؟ چرا به گونه ای اظهار نظر می کنند که انگار آمریکا و اروپا در این مذاکرات ضرر کرده و همه چیز را باخته اند و ایران برنده نهایی آن بوده؟ این قبیل ادعاهای توخالی و غلوها تا کی می تواند ادامه داشته باشد و تا کی می توان مردم را با این سیاست ها، فریب داد؟!

آیا بهتر نبود به جای این همه اغراق، به همان واقعیت برجام قانع می شدند و به مردم هم وعده های عجیب و غریب نمی دادند؟ انصافا اگر برجام همان گونه که در واقعیت بود، با همه منافع و مضراتش و حتی خسارات مادی و معنویش، برای مردم تشریح می شد و دولت هم دچار اغراق و بزرگنمایی نمی شد، آیا منتقدان و مخالفان، تا این حد به چشم می آمدند؟ آیا مخالفان بی منطق، آن زمان حرفی برای گفتن داشتند؟

پس بهتر است آقای روحانی و دوستان و حامیان ایشان، به جای برچسب زدن و متهم کردن دیگران، ابتدا از عیوب خودشان شروع کنند و ببینند که ریشه اصلی این مشکلات کجاست؟ این را دوست و دشمن فهمیده اند اما متاسفانه دولتی ها چشم ها و گوش هایشان را بسته اند. اخیرا ریچارد نفیو مذاکره کننده ارشد آمریکا در امور تحریم ها هم به همین مساله اشاره کرده و گفته است که: «بخشی از مشکل این است که انتظارها در ایران بزرگ‌نمایی شد و دولت روحانی در زمانی که می‌خواست این توافق را در داخل بفروشد از واقعیت‌ها و عقلانیت فراتر رفت. مشکل اینجاست که این تصور ایجاد شد که پس از توافق همه چیز عالی می‌شود و وقتی این اتفاق نیفتاد احساس یأس به وجود می‌آید. دولت روحانی چون می‌خواست توافق هسته‌ای را در داخل بفروشد، دچار بزرگ‌نمایی درباره انتظارات از توافق شد!»

حال دو حالت وجود دارد. یا آقای روحانی و دوستان ایشان حقیقتا و قلبا اعتقاد دارند که برجام آفتاب تابانی است که از طرف خدا برای ملت ایران آمده! و یا اینکه در خفا قبول دارند برجام ایرادات فراوانی هم دارد اما جرات بیان علنی آنرا ندارند که در این صورت هم دارند به ملت دروغ می گویند!

  1. متولد 9 دی
    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۲:۵۷ | #1

    من کاری به روحانی و دار و دسته ش ندارم.کاری هم به مخالفینشون ندارم…اما سوال شما غلطه چون داری داستان رو از فصل میانی روایت می کنی و توجه نداری که گرایش جامعه به اون فضای گفتگو که توش برجام متولد شد چرا و چطور ایجاد شد.نادیده گرفتن ندانم کاری های منجر به تحریم و مشکلات عظیم کشور و مخالفت با هر نوع گفتگو با کدخدا(فارغ از محتوا و کیفیت گفتگو)،ناخودآگاه واکنش ایجاد می کرد.وقتی شما طرف مقابلت رو یک کاسه میریزی تو رودخونه،توقع رفتار منطقی داری؟ ….مستی قدرت،از مستی شراب بیشتره و صندلی قدرت،یک نوستالژی دردآور….سخته ولی میشه درکتون کرد!!! مشکل شما چیز دیگه و جای دیگه ست پس بیخود با برجام بازی های بی مزه،پنهانش نکنید

    [پاسخ]

    متولد 9 دی پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۳ ب.ظ:

    اینکه کسب جرات نداره علیه برجام بحرفه،از اون مهملات جهانگیره! ضمنا اینکه روحانی از آدمای درپیتی مثل جلیلی و محمود بهتره معنی ش این نیست که لیاقت اون صندلیه رو داره.نه نداره همونطور که خیلی های دیگه هم که روی اون صندلی های لعنتی قدرت نشستن،بدون لیاقت هستند.اگه اینطور نبود که ما الان در وضعی نبودیم که همه بهش نقد اساسی دارند…اینکه کلید و دار و دسته ش باید چطوری بودن تا مثل آدم می بودند،حرفیه که اصلا امثال شمای مدعی اصولگرایی صلاحیت نداری درباره ش نظر بدی.شمایی که با شنیدن شایعه ی بازگشت محمود،چنان مست شدی که دامن ت از دست برفت و آب از لب و لوچه ت آویزون شد…آخه مشتی! کی تو این خرابشده سر جاشه و کدوم رفتار به قاعده ست که تو این وسط قفل کردی رو کلید ننه مرده؟

    [پاسخ]

    سالم پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۳۹۵ ۶:۰۹ ق.ظ:

    روحانی کار بزرگی کرده و آن ریشه کن کردن برنامه اتمی ایران است
    تا حالا کمتر بحرانی در این منطقه با صلح و سازش حل شده
    پس در آوردن این شجره خبیثه از بیخ و بن کار کمی نیست
    بعد هم روحانی میخواست کلاهی هم سر طرفداران اتمی بذاره
    باید از این ادبیات استفاده کنه
    خلاصه الان ایران در مسیر درست قرار گرفته
    صلح و سازندگی و تعامل با دنیا
    شخصا با کمی خوشبینی اعلام می کنم
    ایران راه درست رو پیدا کرده و با رفتن زیر سلطه غرب مثل یک بچه خوب رشد خواهد کرد
    (فقط یک بدبینی وجود دارد فساد اقتصادی که متاسفانه در تار و پود افرادی مثل رفسنجانی و لاریجانی ها تنیده شده)

    [پاسخ]

    سالم پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۳۹۵ ۶:۱۲ ق.ظ:

    روحانی کار بزرگی کرده و آن ریشه کن کردن برنامه اتمی ایران است
    تا حالا کمتر بحرانی در این منطقه با صلح و سازش حل شده
    پس در آوردن این شجره خبیثه از بیخ و بن کار کمی نیست
    بعد هم روحانی میخواست کلاهی هم سر طرفداران اتمی بذاره
    باید از این ادبیات استفاده کنه
    خلاصه الان ایران در مسیر درست قرار گرفته
    صلح و سازندگی و تعامل بادنیا
    شخصا با کمی خوشبینی اعلام می کنم
    ایران راه درست رو پیدا کرده و با رفتن زیر سلطه غرب مثل یک بچه خوب رشد خواهد کرد
    (فقط یک بدبینی وجود دارد فساد اقتصادی که متاسفانه در تار و پود افرادی مثل رفسنجانی و لاریجانی ها تنیده شده)

    [پاسخ]

    سین پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۳۹۵ ۲:۱۷ ب.ظ:

    چرا من فکر می کنم این دو کامنت ادبیات نوشتاری متولد ۹ دی نیست؟

    [پاسخ]

    reza پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۳۹۵ ۸:۱۶ ب.ظ:

    سلام خانم سین دوست قدیمی .کاملا من هم شک کردم .

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۹ ق.ظ:

    چرا بابا
    خود خودشه… کینه شتریش نسبت سید علی از لابلای همه نوشته هاش کف میکنه میزنه بالا

    متولد 9 دی پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۵ ۱:۵۷ ب.ظ:

    خانم سین! مشکلی هست آیا؟!

    حسنک!
    گفتم که… سخته ولی میشه درکتون کرد.بالاخره باید یاد بگیرید نون بازوتونو بخورید.اولش شاید سخت باشه ولی آخرش از پل صراط ردتون میکنه وگرنه خرس دنیا و گراز آخرت میمونی و میمیری و تموم میشی …هیچی به هیچی! فرض کنیم مهملاتت درسته،اونوقت من و حضرت آقا طرفین داستانیم.تو این وسط چیکاره میشی حالا؟ واسه خودت شغل درست کردی؟! حالا اگه تونستی بدون آویزون شدن به سید علی یه جمله پرت کنی،جایزه داری!

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۵ ۵:۳۴ ب.ظ:

    حسنک؟ اویزون؟ نون بازو ؟ من ؟
    از چشمم افتادی …

    متولد 9 دی پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۵ ۶:۰۴ ب.ظ:

    مهم نیست چون اون چشمو یه روز خاک گور پر میکنه…به احترام مولایم موسی بن جعفر،کظم غیظ می کنم و ادامه نمیدم.یا دم پرم نیا یا حواست جمع باشه و چاک دهنو بپا.تمام!

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۷ ب.ظ:

    کظم غیظ میکنی؟
    اصلا واسه چی غیظناک شدی که حالا بخوای کظمش کنی
    حاجی یکی گفت ادبیاتت مثل همیشه نیست منم گفتم که نه اتفاقا مثل همیشه ست نشون به همون نشون
    بعد شذم خرس و گرازو اویزون و بی دین و از همه بدتر حسنک …
    فدای مولای غریب و محبوس هفتم بشم که چه حرمت نگه دارهایی داره

    سالم پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۰ ب.ظ:

    پز دادن بچه‌پول‌دارهاى نوکیسه با آن خودروهاى کذائى، به خاطر اصلاح نشدن الگوی مصرف است

    این حرف از کیست؟

    آیت الله خامنه ای
    ۱۳/۲/۹۵

    [پاسخ]

  2. ع
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۸:۴۵ | #2

    آدم هرچی میخواهد چیزی نگوید…
    به نظر من هم برجام نقطه های سیاه زیادی دارد. برای همین هم به نظر م باید از مردم در این مورد سوال کرد. پیشنهاد میکنم یک همه پرسی برگزار شود و از مردم پرسیده شود دوست دارند ۱- در ازای فروختن تمام “دستاورد های” هسته ای به ایالات متحد؛ پولش دریافت شود و روابط کامل با ایلات متحد برقرار شود یا ۲- بر “حق و حقوق” هسته ای پافشاری شود و اگر تحریم هم شدیم؛ مانعی ندارد.
    دو آیتم ۱ و ۲ دو extreme موضوع هستند. آنوقت ببنیم مردم کدام گزینه را میخواهد. آنوقت معلوم میشود برجام نقطه های سیاه زیادی دارد: بسیار کمتر از آنی است که مردم میخواهند!

    [پاسخ]

    بازنشسته آموزش و پرورش پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۳۹۵ ۹:۰۰ ق.ظ:

    این همه پرسی را آقای خامنه ای همان سال ۸۸ برگزار کرد
    آیتم یک روحانی بود و آیتم شماره دو جلیلی

    مردم نیز النهایه آیتم شماره یک را انتخاب کردند ، قضیه اینست که آقای خامنه ای در این پرونده از خودشان رفع مسئولیت کردند. ولایتی و همین صالحی رفتند در عمان و با جیک سالیوان پلتیک کردند ، آنهم موقعی که آن پدر مرده احمدینژاد هنوز رئیس جمهور مملکت بود. همین آقایان نهاد رهبری با چراغ سبز رهبری رئیس جمهور مملکت را دور زدند.

    آقای خامنه ای به فروش نفت نیاز داشت که انجام شد ، آقای خامنه ای به یک حالت بینابین نیاز داشت، او دلش رضا به رابطه با دنیای متمدن نیست. شما به زندگی هم که نگاه کنید آدم های سنتی میترسند که با فامیل مدرن و متمدن خیلی دوست بشوند .

    جمهوری اسلامی نه مرد جنگیدن با جامعه ی جهانی است و نه پرستیژ دوستی با جامعه ی جهانی را دارد. ایده ئال جمهوری اسلامی مدل دون کیشوت است . روحانی هم عروس یک شبه بود.
    شما جوان ها سنتان کفاف نمیدهد ، در ایران عروس های یک شبه کارها را انجام میدهند یک روز قوام سلطنه یک روز هم روحانی.

    من که آفتاب لب بام هستم ، همین سالهای نزدیک است که اول قدم مردم بشوند مخالف برجام ، اینقدر آقای خامنه ای یک حرف را به شکل های مختلف تکرار میکند ، نهادهای ایشان هم در کار دولت ها سنگ اندازی میکنند تا حرف آقا درست از آب در بیاید.

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸ ب.ظ:

    تو سربازی روی یک دیوار نوشته بوذند‏”‏ چون میگذرد غمی نیست ”
    یکی دیگه در جواب نوشته بود ” مساله اینه که لامصب نمیگذره‏”‏
    اخه مساله اینه که پولشو نمیده ..
    خواستم چیزای دیگه هم بگم یادم افتاد شما یه ماتریالیست دوست داشتنی هستی دیدم حکایت میخه و سنگ
    فقط یه سوال
    رای مردم در نظر شما نشانه مقبولیت هست یا نشانه مشروعیت ؟
    البته ناگفته پیداست که متظور از مشروعیت در محضر ماتریالیستی چون جنابتان همان “درستی و ناغلطی “ست

    [پاسخ]

  3. بينام …
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۹:۰۵ | #3

    میگن یارو شاکی بود تو خونه داد و بیداد سر زنش که یعنی چرا شش تا بچه پس انداختی، چرا خرجمون زیاده، چرا… چرا؟

    زنش از اون طرف می گفت: شما این وسط هیچ کاره بودی، اره؟

    کار ما از این حکایات هم گذشته، تو همین هفته گذشته زبون انگلیسی اخ شد، ابراز نگرانی شد از نو کیسه ها، یه کسی اصلا حالا نمیکنه کلا با اسم برند خارجی، سفر انتالیا حروم شد، واردات هر چیزی که تو داخل تولید میشه حروم شد و و و … و یه جوونی تو زندان سرطان گرفت به جرمی که داد خود اون اقا رای داده که جرمی مرتکب نشده و یه شازده ای مطلب مینویسه چرا فضای نقد برجام فراهم نیست …. و یه عده ای در عجبند چه خلایق احمقی که می دیده اند خیارشور شاه چشم پسرش رو کور کرده و صم بکم نکاه میکرده اند

    [پاسخ]

  4. احمد
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۹:۵۵ | #4

    ایاهمه مخالفان ومنتقدان برنامه هسته ایى ایران از ابتدا نوکر صهیونیسم وامریکا بودند ؟
    وایا کسى گوش به کوچکترین نقد منطقى داد؟
    وایا در شرایط پیش امده وعواقب انهمه کاغذ پاره روحانى چاره دیگرى داشت؟
    البته ان کاغذ پاره ها واقعا بقول احمدى نژاد بى تاثیر بودند البته براى رهبر براى فرزندانش براى احمدى نژاد واطرافیانش براى بابک زنجانى ودهها وشاید صدها بابک زنجانیها
    بقول رهبر انقلاب تحریم ها نعمت بود البته براى خواص
    براى انهاییکه فرزندانشان با اتومبیل لکسوس مخملى در خیابانها جولان میدهند ودر خانه هاى چندین وچند میلیاردى زندگى میکنند وهواپیماى شخصى دارند این همه زندگى پر شکوه ثمره انقلاب خیلى پر شکوه اسلامى ورهبریهاى مدبرانه روحانیت واسلام بر مملکت است
    جناب حسینى ما میبایست از شر برنامه هسته ایى خلاص میشدیم ومجبور بودیم بهاى سنگینى هم بپردازیم وپرداختیم
    ما از روز اول پیروزى این انقلاب تا کنون از هییت حاکمه غیر از شر افرینى وپرداخت هزینه هاى سنگین از جیب ملت فلک زده خیرى ندیده ایم.

    [پاسخ]

  5. بينام …
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۰:۲۵ | #5

    این هشتگ ِ “غلط است دیگر” رو دنبال کنید … خوبه خیلی

    فقط امیدوارم به حق علی و نبی رهبری مشخص کنند واقعا از چی دلخورند

    [پاسخ]

  6. reza
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۰:۲۷ | #6

    سلام .جناب حسینی همواره شما را به عنوان منتقدی منصف قبول داشتم.اخوی اولا مشکل انجاست که مخالفان هیچ بدیلی برای برجام نداشتند و دیکته نانوشته هم غلط دارد در ثانی شاید به نظر شما مثال نامربوط باشد ولی انتقاد زمانی شکل واقعی به خود میگیرد که هیچ کدام از ارکان قدرت خارج از حیطه انتقاد نباشد ولی وقتی برای بیشتر چیزها حتی حمایت از بشار اسد حرمت ساختند و غیر قابل نقد چه توقع داری فقط انتقاد ازدولت؟

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۵ ب.ظ:

    پای الاغ ذهن تو هنوز تو باتلاق بشار اسد گیره ؟
    خدایا این دیگه کیه؟
    خون و جوونش رو یکی دیگه میده یکی دیگه حرصش رو میخوره

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۳ ق.ظ:

    پولش رو هم مردم عامی میدن، بدبختیش رو هم میکشن … حلوای عزا و شربت و شیرینی ِ پست و مقام هم مال امثال شماست

    [پاسخ]

    فهیمه پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۶ ق.ظ:

    آره خب…زندونشم یکی دیگه میره ولی عکس و شعر و پز و ژست روشنفکری ش هم مال شماست.

    بیخیال بابا

  7. ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۰:۴۳ | #7

    آقای حسینی،

    شما پنج منتقد با انصاف برجام را نام ببرید که وقتی آقای روحانی در کار امضای برجام بود گفتند

    (الف) چرا نباید برجام را امضا کرد.
    (ب) به جای امضای برجام چه باید کرد.
    (ج) چگونه با امضا نکردن برجام اوضاع مملکت بهتر میشد و با امضا کردن برجام نمیشد.

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۳ ق.ظ:

    شما هم بیزحمت نام پنج تا منتقد پدرسوخته که عاشق تحریمها بودند رو بگین

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۱ ق.ظ:

    در ضمن در قامت مدافع برجام به نوعی همینن سه سوال را خودتان جواب دهید بلکه چیزی هم حالی ما بشود
    با برجام وضع مملکت بهتر شده یا میشود؟
    چه وقت ؟
    ایا همین که بدتر نشده را بهتر شدن میدانید؟

    [پاسخ]

    اژدها پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۵ ۵:۲۱ ق.ظ:

    حسن،

    غضنفر سرش را به هر چه میزد میشکست: به دیوار میزد میریخت؛ به لوله تانک میزد له میشد: به یخ میزد خرد میشد. غضنفر دوره میگشت و هر بار که با سر چیزی میشکست؛ مردم کف میزدند و پولش میدادند. آوازه اش که در شهر پیچید کسی پرده ای نشانش داد و گفت اگر با سر پرده را پاره کرد هر چه خواست به او خواهد داد.

    غضنفر با سر به پرده کوبید؛ سرش شکست و خون سر تا پاش را گرفت. پرده را کنار زد سر قلچماقی دید گنده تر و سنگین تر. نامش پرسید، گفتند سرشکن.

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۵ ۶:۵۰ ق.ظ:

    راستش از همون قدیما تو هیات وقتی میگفتن : کنایه فهما کجای مجلس نشستن؟ من نگاه میکردم ببینم کجان ؟ اصلا چجورین؟
    منظورتون رو نگرفتم فقط اینو میدونم که قلچقماق پشت پرده ظاهرا کر و لال بوده

  8. رهگذر
    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۹:۳۸ | #8

    جناب حسینی عزیز
    میشه بگید کدوم منتقد شناخته شده و معروف برجام منصفانه برجام رو نقد کرد؟
    خیلی جالبه که منتقدین عنوان دار برجام در مجلس و همچنین تیم قبلی هسته ای از روز اول هرچی گفتن غلط درومد و حاضر به عذرخواهی هم نیستن. آیا یادتون رفته که منتقدین میگفتن بعد از برجام ایران حتی یک آزمایش موشکی نمیتونه انجام بده؟ برجام به سرانجام رسید و ایران چندین آزمایش موشکی انجام داد و حرف ظزیف که میگفت برجام از برنامه موشکی جداست تایید شد آیا منتقدین بی انصاف عذرخواهی کردن؟
    در مورد سوییفت چی؟ مگه خبرنگارا نرفتن اونجا؟ آیا عذرخواهی کردن منتقدین؟
    در مورد اینکه منتقدین میگفتن اگر برجام تایید بشه و با قطعنامه جدید ایران بعد از یک سال به جنگ میرسه چی؟
    عذرخواهی کردن آیا؟
    مردم جواب شما و منتقدین رو در انتخابات دور اول و دوم دادن اگه هنوز شک دارید شانس خودتون رو توی انتخابات ریاست جمهوری هم امتحان کنید تا بازهم ببینید نظز مردم به کی نزدیکتره؟:-)

    [پاسخ]

  9. سیدمهدی
    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۷:۲۰ | #9

    هم خود اقای روحانی میدونه که با برجام تمام مشکلات حل نمیشه هم دوروبری های ایشون منتها اینجا ایران هستش وباید تا حدودی به مردم راست نگفت ببینید تو اقتصاد تو کشورهای دیگه هر وقت با رکود روبرو میشن میان ورک وراست به ملت میگن ما دچار رکود هستیم وباید برنامه ریاضت اقتصادی اجرا کنیم حالا تو ایران میتونه یه رییس جمهور این حرف رو بزنه نه تنها نمی زنه بلکه به دروغ باید بگه از رکود عبور کردیم تو قضیه هسته ای هم اتفاقی نیفتاده مارو فقط دارن راه میدن داخل بازی از اونجا به بعد دست خودمونه مگه قبل از تحریم هااقتصاد ما چی بود مگه همین کشورهای اروپایی با ما تو خودروسازی همکاری نمی کردن دیگه اون جو دوران طلایی اقتصاد همون موقع بود بازم مشکل داشتیم منتها روحانی برای اینکه جلوی رقیب داخلی کم نیاره مجبوره برجام رو افتاب تابان نشون بده این تاکتیک ایشونه حالا چقدر جواب بده سال دیگه معلوم میشه ما برای اینکه برجام رو امضا نمی کردیم مجبور بودیم به مردم بگیم که باید یه مقداری باید بیشتر برنامه های ریاضت اقتصادی اجرا بشه اگه مردم میتونستن تحمل کنن ما هم برجام رو امضا نمی کردیم ولی مردم تحمل میکردن ؟

    [پاسخ]

  10. حسن
    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۷:۴۳ | #10

    سلام من به تو ای زندانی بغدادی
    که زیر غل و کنده و زنجیر جان دادی

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۵ ۸:۰۱ ب.ظ:

    سلام من هم به ان زندانی که با پوتین بر سرش کوبیدند تا جام داد.

    سلام من به ان زندانی که در غل و زنجیر سرطان گرفت.

    سلام من به ان زندانی که هنوز محصور است بی جرم و دادگاه.

    [پاسخ]

    بازنشسته آموزش و پرورش پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۵ ۸:۵۵ ب.ظ:

    به زندانی که هزار سال قبل فوت شده سلام میدهی؟؟!

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸ ب.ظ:

    حضرت عباسی شما سی سال به بچه های این مملکت درس دادی؟

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۵ ق.ظ:

    کجاشو دیدی
    یکی دیگه هم اینجا هست که بعد از هزار سال میگه مولایم موسی بن جعفر علیه السلام…
    و من منتظرم ببینم از اون فحشها به شما هم میده یا فقط واکنش هاش نسبت به یابو خطاب شدن اسب خودشه؟

    [پاسخ]

    متولد 9 دی پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۳۹۵ ۱:۱۰ ب.ظ:

    نکن شازده….
    یادته با اون وهابیه کل انداختی چی بار هممون کرد و تو هم آخرش فقط و فقط خودتو مذمت کردی که کاش دهنم میشکست و اینا…؟ بازم بازی ت گرفته؟ اینجا آهستانه…جایی که سابقا بارها و بارها حرفی باقی نموند نثار مقدسات نکنند و همین دلواپس منتقد،جناب حسینی،افه ی آزادی بیان میومد و ته ش که خیلی گندش در میومد میگفت من نبودم و الان دیدم و کل نظراتو دود میکرد رو هوا…
    الانم من وارد این بازی مسخره ت نمیشم چون نه شروعش رو می پسندم به دلیل فوق،و هم اینکه هر موضعی الان بگیرم به تحریک تو و یا برای خوش آمد توئه و هیچ ارزشی نداره که هیچ،پر از ضرره
    بپرس بهت بگن که ائمه درباره ی اونایی که نسنجیده حرف میزنند و موجب وهن اهل بیت میشن چی گفتن…

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۳۹۵ ۳:۰۰ ب.ظ:

    مسلمون من یه سلام دادم به مولای تو
    وهن کجا بود ؟

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۳۹۵ ۳:۰۷ ب.ظ:

    به خاطر سابقه اینجا حالا یادی هم از اهل بیت نکنیم ؟
    اون وهابی رو هم اگه یادت باشه من چیزی بهش نگفتم
    خسر الدنیا و الاخره رو با طنز گفتم
    خدا وکیلی کولی بازی در اورد که حسن به سنیها میگه خرس و گراز … یادت نیست وجدانا ؟
    خب شما که بلدی یه واکنشی دفاعی چیزی اخه …
    عوض اینکه ناصر بچه مسلمونا باشی … ای بابا

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۷ ق.ظ:

    تازه … نه که شما کلا رو هزار قفل کردی
    یک مولا و صاحب هم داریم که بیش از هزار سال عمر کرده
    که جان عالمی به فدایش

    [پاسخ]

  11. احمد
    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۹:۰۳ | #11

    الهى شکر به همت ودرایت دولتمردان بزرگوار ودانا همه مشکلات مملکت یکى یکى دارند حل میشوند از جمله تعطیل نبودن روز امامت امام دوازده که حالا دیگر انهم تعطیل شد.
    مملکت که تولید ندارد اینهمه امد ورفت روزانه هم واقعا فقط ایجاد ترافیک میکند ومصرف سوخت بیهوده
    کاش اقایان علامه در مجلس ودولت ما تعیین میکردند در سال چند روز کار لازم است
    ده روز. پانزده روز؟
    مثلا چرا تولد ایت الله جنتى تعطیل عمومى نباشد
    ما ملت واقعا حداقل کم سالى سیصد وپنجاه روز تعطیل لازم داریم که تازه فقط کمى از تولد ها وعزاداریها را برگزار کنیم.

    [پاسخ]

  12. سید رضا
    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۹:۱۳ | #12

    واقعا چرا این دولت انتقاد رو بر نمی تابه؟آش برجام رو روحانی تنها تنها برای ما پخت آیا؟؟
    در دولت نهم و دهم با حمایت افراطی آقا کار چنان پیش رفت که ریس در برنامه تلوزیونی گفت اینقدر قطعنامه بدن تا قطعنامه دونشون پاره شه و اما آقا:
    آقادر اول فروردین ۱۳۸۸ از آمریکایی‌ها به خاطر وضع تحریم‌ها تشکر کرد، در ۱۶ شهریور ۱۳۸۹ یقین داشت که مسئولین کشور تحریم ها را “دور می‌زنن”، در ۶ شهریور ۱۳۹۰ اعلام کرد که ادامه یافتن آنها “امکان‌پذیر نیست” و در ابتدای فروردین ۱۳۹۱ از کسانی تقدیر کرد که گفته بودند “الحمدلله که ما را تحریم کردند”. اما نهایتاً، در اول فروردین ۱۳۹۲ به تلخی یادآوری کرد: “آمریکایی‌ها اظهار خوشحالی کردند و گفتند که فلانی اعتراف کرد که تحریم‌ها اثر گذاشته. بله، تحریم‌ها بی‌اثر نبود؛ می‌خواهند خوشحالی کنند، بکنند.
    کمی هم راجب جلیلی،البته ایشون از اون دکترهایی هستن که مطلقا یک کلمه زبان انگلیسی بلد نیستن(به فرموده آقا این خودش افتخاره البته)درست مثل دکتر قلبها “محمود احمدی نژاد که در جواب “how are you”مدودوف در جریان اجلاس شانگهای فرمودند””””yes””””اینها منتقد برجام هستن و البته دانشمندانی در مجلس که فرمودندmpt
    و این آقا(جلیلی) دکتری معارف اسلامی علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق مذاکره کننده بودن و اکنون منتقد هستن
    کاش امید حسینی منظور خودش رو از منتقدین منصف بیان میکرد،در جامعه ای که عکس خصوصی یک زن منتخب در مجلس برای نابود کردنش منتشر میشه (یادتون باشه این حکومت خودش رو به ولایت علی گره زده)و اتفاقا منتقدین منصف و منتشر کنندگان عکس هر دو از یک قماش هستن
    چطور میشه از انصاف حرف زد..اینها که نه سواد دارن نه انصاف
    البته درد مخالفان رو باید درک کرد .واگذاری فروش نفت در دولت احمدی نژاد به هر”” نوکیسه ای “”که پولش رو به جیب زده و کسانی که از تنگنای تحریم این مردم بدبخت و به شیشه کردن خون اونها کاخ ساختن و سوار “”خودروهاى کذائى “”شدن،و یکباره بستن شریان فاسد اونها براشون ملال آوره
    آقا از قاچاق هم گله کردن ،انگار نه انگار که ریس دولتی بود که از برادران قاچاقچی حرف زد،انگار نه انگار که ریس جمهوری هست که از اسکله ها و فرودگاه های اختصاصی و واردات هر آنچه ما میخواهیم بسازیم حرف زد
    حافظ برای این وقتا فرموده
    میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست
    تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز

    [پاسخ]

    مسعود پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۵ ۸:۴۴ ب.ظ:

    ببین خودت می دانی داری دروغ می گویی. مثلا خوب می دانی که حتی یک کلمه تحریم اقتصادی و بانکی و نفتی در قطعنامه های شورای امنیت نبود و تحریمهای واقعی را آمریکا در سال ۸۸ و برای حمایت از فتنه شما تصویب کرد. یا خوب کاغذپاره همین برجامی است که از آن حمایت می کنی. یا خوب می دانی آن ضعیفه ای که می رود تمام قد هیکلش را در بی بی سی به اهل عالم نشان می دهد زن پستو و اندرونی نیست که نشان دادن عکس اداریش اشکال داشته باشد! یا خوب می دانی اگر یک کلمه پاسخ داشتید تا حالا به حرفهای احمدی نژاد در مناظره داده بودید.

    اما در شما و اختلافاتان با ما اساسا چیز دیگری است.
    ما در دو دنیای متضاد زندگی می کنیم. دو دنیای کاملا متفاوت که معنای انسان در این دو دنیا کاملا متفاوت است. لهذا معنای نفع و ضرر در نگاه ما با نگاه شما در تضاد است. برای آنکه بدانیم نفع انسان در چیست اول باید مشخص کنیم که تعریف ما از انسان چیست. در حقیقت از نظر شیرزادها و زیبا کلامها ارزش هر چیزی فقط به جنبه اقتصادی آن است و انسان هم در تعریف این سکولارها، صرفا حیوانی است که هدفش فقط تامین معاش است. از نظر آنها پرنده ای که در قفس باشد و آب و دانه بخورد خوشبختتر از عقاب آزادی است که از گرسنگی جان می دهد!. با این دیدگاه ، صد البته جنگ بر سر یک آب باریکه اروند رود هم نمی ارزید، چرا که عایدات حاصل از اروند رود تا صد سال هم خسارات یک سال جنگ را جبران نمی کند!. پس باید می دادیمش برود! دقیقا با همین منطق و همین محاسبات قاجارها هرات را بی ارزش دانستند و رها کردند. پهلوی هم دقیقا با همین محاسبه بحرین را رها کرد. پس دعوای ما با شیرزادها و زیبا کلامها بر سر مساله هسته ای نیست. بلکه بر سر تعریف انسان است. انسان در تعریف اسلام موجودی فراتر از حیوان است که هدفش تامین معاش نیست و ارزشهایی مانند عزت و شرف و استقلال برایش معنا دارند. یک مسلمان می داند که حتی اگر آمریکا «دستور» بدهد باید کره و عسل بخوری، نباید اطاعت کند. چون اطاعت از طاغوت یعنی شرک. طبیعتا تا زمانی که نمی خواهیم به طور ریشه ای با هویت کفر آمیز علوم انسانی و ایضاً فارغ التحصیلانش مبارزه کنیم و به جای پرداختن به علت، به معلولی مانند مناقشه هسته ای سرگرم شویم این دعوا تمام نخواهد شد. دعوا بر سر مفام انسان و کرامت انسان است. نه چیز دیگری. همه بعثت انبیا هم صرفا برای یادآوری مقام انسان به انسانها بود. بگذریم که تجربه لیبی و نظایر آنها نشان می دهد که درست برعکس تصور زیباکلام، هر نوع عقب نشینی و ابراز ضعف در مقابل گله گرگها، معنایی جز دردناکترین شکل تکه پاره شدن و مرگ را نخواهد داشت.

    [پاسخ]

  13. مسعود
    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۰:۳۷ | #13

    یک سوال از شما دارم، آیا واقعا فکر می کنید اگر آمریکا به برجام عمل می
    کرد یا اصلا همه تحریمها را یکجا لغو می کرد و نه تنها برنامه هسته ای
    ایران را به رسمیت می شناخت که خودش هم به ما امکانات هسته ای می داد
    موفق می شدیم؟ آیا کار خوبی کرده بودیم؟ خوب اینکه یعنی برگشتن به نقطه
    ای که سال ۵۷ بودیم! پس برای چی انقلاب کردیم؟ اینهمه شهید و خون برای چه
    بود؟
    این مذاکرات هسته ای از روز اول هم اصلا مذاکره نبود. مذاکره یعنی گفتگو
    دو طرف بر سر یک شیء ثالث. مثلا می توانید شما با همسایه تان مذاکره کنید
    و از او اتومبیلش را خریداری کنید. اما اگر قرار شود مذاکره بر سر یک امر
    داخلی باشد دیگر مذاکره نیست. بلکه پذیرش بردگی است. مثل اینکه همسایه
    تان دستور بدهد تو باید فلان ماشین را که من می گویم داشته باشی و اگر جز
    این بکنی مثلا خانه ات را بر سرت خراب می کنم! و اگر شما در این حالت زیر
    بار قلدری همسایه تان بروید واقعا سیب زمینی هستید.
    مساله هسته ای یک انتخاب کاملا داخلی بود و خوب یا بدش مال خودمان بود.
    اگر ذره ای به انقلاب اسلامی وفادار بودیم ، نه ببخشید. اگر مسلمان بودیم
    ، نه.. باز هم بخشید. اگر انسان بودیم باید فریاد می زدیم به شما چه
    مربوط که در امور داخلی ما دخالت می کنید؟

    ما با صرف شرکت در این کذاکرات رسما پذیرفتیم که اجانب و ۶ کشور زورگوی
    دنیا حق دارند برای ما تکلیف تعیین کنند و پذیرفتیم که باید برای یک
    مساله داخلی از آنها اجازه بگیریم و به آنها حساب پس بدهیم. به زبان خیلی
    صریح و راحت از اساس استقلال خود را انکار کردیم. حالا دیگر چه فرقی می
    کند اگر هسته ای یا موشک داشته باشیم یا نداشته باشیم؟

    اشتباه بزرگ یاسر عرفات این بود که گمان می کرد اگر اسراییل را به رسمیت
    بشناسد و آنگاه مثلا بر سر حفظ قدس شرقی یا حق بازگشت آوارگان چانه بزند
    خدمت کرده است! ما هم عین اشتباه او را تکرار کردیم و گمان کردیم اگر
    هژمونی نظام سلطه را به رسمیت بشناسیم و بعد بر سر انرژی هسته ای با همان
    هژمونی چانه بزنیم شاهکار کرده ایم!

    ما اصلا این غنی سازی را می خواستیم برای چه؟ جز اینکه می خواستیم قوی و
    خودکفا شویم و در آینده مشکل تامین انرژی نداشته باشیم و به شرق و غرب
    باج ندهیم؟ حالا چه شد که به همالن شرق و غرب التماس کردیم برای غنی
    سازی؟ اینکه عینا مصداق آفتابه خرج لحیم است!

    به هر حال همه کسانی که با برجام موافق یا مخالفند را به این سوال
    اساسی ارجاع می دهم که ما از کی قبول کردیم که استقلال را فراموش کنیم؟
    خدا رحمت کنید شهید مدرس را. وقتی قرارداد ۱۹۱۹ را به مجلس آوردند و
    اولین بندش را خواندند که انگلیس استقلال بریتانیا را به رسمیت می شناسد
    فریاد زد مخالفم! به انگلیس چه مربوط که استقلال ما را به رسمیت بشناسد
    یا نشناسد؟ مثل اینکه من سید بگویم شما سیذد بودنم را به رسمیت بشناسید!
    خدا مدرس را رحمت کند که الان درست صد سال بعد ، جای خالیش کاملا احساس می شود.
    ملتی برای تامین شکمش استقلال خود را نفی کند دیگر ملت نیست. یک مستعمره نشین است.

    [پاسخ]

  14. بازنشسته آموزش و پرورش
    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۱:۰۱ | #14

    آقای خامنه ای گویا در روز معلم گفته اند چرا در مهد کودک به بچه ها زبان انگلیسی یاد میدهند
    به نظرم مجلس خبرگان بعدی قبل از اینکه وزانت نظام از اینی که هست پائین تر بیاید حتما باید فکری برای جانشینی ایشان بکند. ایشان هر روز که میگذرد شکل و محتوای ادبیات و نگاهشان مرتجع گرایانه تر میشود. این اول از همه برای جمهوری اسلامی خطرناک است ، قبلا هم که با موسیقی مخالفت کرده بودند. کم مانده به غذا خوردن با قاشق و چنگال هم ایراد بگیرند.

    [پاسخ]

    مسعود پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۵ ۹:۱۶ ب.ظ:

    اگر امید حسینی چنین کامنتهای زشت و بی منطقی و اهانت آمیزی را تایید کند اما اما یک کامنت انقلابی که من گذاشتم تایید نکند یعنی ….

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۰ ق.ظ:

    گویا رو ولش کن …
    یه بار قشنگ گوش کن ببین چی گفتن …

    [پاسخ]

    سید رضا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۳۹۵ ۱:۳۴ ق.ظ:

    البته فرمودن که کشورهای دیگر به سمت آموزش زبان های دیگه گرایش پیدا کردن (بجای آموزش زبان انگلیسی)و این مشکل رو حل کردن.ایشون درست میفرمان مثلا در اروپا دو تا از زبان های فرانسه اسپانیولی آلمانی تدریس میشود خدمت آقا باید عنوان کرد اون زبونی که باید از نظام مهمل آموزشی حذف بشه نه زبان انگلیسی که صد البته زبان عربی ه
    علت آموزش زبان عربی چیه؟عربها تولید علم میکنن؟کشورهای توسعه یافته ای هستن؟اقتصاد صنعتی و پویایی دارن؟
    که اونوقت آموزش این زبان ارزش داشته باشه…
    بله آقا ،شما درست میفرمایید ابرو خرابه اما بخاطرش نباس چشمو کور کرد.البته از یک جهتی هم میشه گفت نگرانی ایشون بی مورده.چرا؟چون اونقدر لیسانس و فوق لیسانس میبینیم ،که حتی یک جمله نمیتونن محض رضای خدا انگلیسی صحبت کنن
    نکته آخر اینکه آقا فرمودن زبان انگلیسی داره در مهدکودک ها آموزش داده میشه و این خطرناکه.باید گفت که در تمام تحقیقات آموزشی اشاره شده که بهترین سن آموزش زبان دوم( فارسی .آلمانی.فرانسه و….)زیر ۷ سل ه(بعضیا گفتن زیر ۱۰ سال)
    آقا دلشون خیلی پره..از چی پره یا از کی دلشون گرفته ؟چطوری آروم میشن؟نمیدونم شاید هم شدیدا احساس استیصال میکنن

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۳۹۵ ۶:۳۹ ق.ظ:

    علت اموزش عربی رو میتونی توی روایاتی که از اجداد پاکت رسیده بفهمی…
    اقا دلشون پره … خیلی هم پره
    از چی و از کیش هم واضحه
    اینطوری اروم میشن : المستغاث بک یا اماه … یا فاطمه الزهرا…

    [پاسخ]

    سالم پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۵ ق.ظ:

    سلام کوچولوها
    الحق که درست فرمودید
    پانزده سال زبان عربی را به بچه ها یاد می دهند که نسبت به ۱۵ سال کاملا مهمل است
    البته یاد بدهند ولی یکی دو سال دوره راهنمایی خوب است زیرا زبان فارسی خواه ناخواه به آن متکی است
    در مورد زبان انگلیسی عجیب بود رهبر انقلاب چنین حرفی زد
    اینکه به بچه های مهد کودک انگلیسی یاد می دهند در این حد مهم نیست که مقام رهبری بخواهد درباره اش حرف بزند

    [پاسخ]

    سالم پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۷ ق.ظ:

    ببخشید گفتم سلام کوچولوا
    از بس به مهد کودک فکر می کنم
    آقا حواس برای آدم نمیگذارد

    [پاسخ]

    جوادی پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۳۰ام, ۱۳۹۵ ۴:۴۰ ق.ظ:

    پانزده سال؟!
    تا یادم میاد قبل از اینکه نظام آموزش و پرورش به این شکل فعلی دربیاد از اول راهنمایی آموزش عربی شروع می شد و تا سال سوم دبیرستان ادامه پیدا می کرد.
    جمعا شش سال میشه. پانزده را از کجا آوردی عزیز جان؟

    [پاسخ]

  15. احمد
    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۵:۰۶ | #15

    عزیزم ظاهرا ما به علم احتیاج نداریم دیگران با تولید علم هر روز وهر روز گرهى از مشکلات خودشان وهمه بشریت را باز میکنند ولى ما که کار وفعالیت وتولیدمان همیشه تعطیل است براى حل مشکلاتمان وسر گرم شدن احتیاج به خواندن مفاتیح داریم که هر دعایش هزاران مشکل را حل میکند بنابراین باید عربى بیاموزیم ونه انگلیسى
    بعلاوه یادگیرى زبانهاى اروپایى خطرات دیگرى دارد اشنایى با فرهنگ انها یعنى اشنایى بیشتر با مفاهیم ازادى دمکراسى وحقوق بشر
    براى ما همان اموزش مفاتیح وتمرین عجز ولابه وگریه وزارى بهتر است.

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۳۹۵ ۶:۴۱ ق.ظ:

    چه داند انکه اشتر میچراند
    چقدرم که تو اهل مفاتیخ و عجز و گریه و … هستی

    [پاسخ]

  16. با بک
    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۹:۱۸ | #16

    ۱- روحانی عمله همین سیستمه. از انتقاد و اینا چیزی حالیش نیست. کلن معنای انتقاد رو متوجه نیستن. مثلن مقام عظما که وقتی افاضاتی میکنه اگر اسم و عکسش صفه اول روزنامه نباشه واسه روزنامه مشکل درست میشه میگه با منتقد نباید خشونت رفتار کرد. و بعد هم پیاده نظامش یاد انتقاد از برجام میکنن. مضحکه به مولا.

    ۲-“چرا دولت و شخص آقای روحانی، برجام را به چنان وضعیتی تبدیل کرده اند که هیچ کس جرات ندارد درباره اش اظهار نظر کند و آن را مورد نقد قرار دهد؟ ”
    کاپ مهمل گویی و مزخرف نویسی تو کل دوران آهستان به این جمله تعلق میگیره. اونقدر چرنده و به دور از واقعیت که حتی نمیشه بهش گفت دروغ.

    ۳- و یه چیز فنی مثل انرژی هسته ای رو که میکنین ناموس مملکت وقتی زیر بار تحریم مجبور به نرمش قهرمانانه میشید و اسباب بازی هسته ای رو تعطیل میکنین مجبورین دروغ دبنگ بهم ببافین. روحانی گناهی نداره.

    ۴- قصد خامنه ای برای اجازه دادن به روحانی برداشته شدن تحریمها بخصوص تحریم نفت بود. خامنه ای به هیچ وجه از عادی شدن روابط ایران با دنیا خوشحال نمیشه. حالا که تحریم ها شل شدن و تا حدود زیادی به قبل از دوران مموت نزدیک شدن فیل حضرات یاد هندستون کرده.

    [پاسخ]

    متولد 9 دی پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۳۹۵ ۱:۳۵ ب.ظ:

    ۲-شاید اولین جمله ی بابک باشه که باهاش کاملا و عمیقا موافقم…آدم اینا رو می بینه،حیرون میشه این دلواپسا دیگه کین…به خدا!!!
    البته من یاد جناب خفاش میفتم که دنیا رو وارونه می بینه منتها اون بنده خدا طبیعتش اینه ولی این دوستان دلواپس،طبیعت ثانوی شون اینه که دچار وارونگی هوشمند و خودخواسته بشن!

    [پاسخ]

  17. احمد
    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۷:۳۱ | #17

    قربان جان من نه اهل مفاتیح هستم ونه خداى من به اینهمه عجز ولابه وگریه احتیاجى داره
    خدایى که فقط با عجز ولابه وگریه دلش به رحم میاید در درجه اول خودش به مشاور وروانپزشک احتیاج دارد
    واین خدا مبارک تو وامثال تو باشد که با اعتقادات مسخره تان وضع مملکت را به این سخافت کشانده اید.

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۳۹۵ ۹:۳۷ ب.ظ:

    کی هست حالا این خدای شما ؟

    [پاسخ]

  18. مسعود
    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۱:۴۰ | #18

    آقای روحانی ظاهرا نمی دانند که آنچه سبب توسعه صنایع آی تی در هندوستان شده است زبان انگلیسی نیست. بلکه وجود جمعیت زیاد و کارگر بسیار ارزان است. کارگرانی که حتی اکثرشان سواد هم ندارند. اگر به انگلیسی زبان بودن است چرا سرمایه دارآمریکایی کارخانه اش را در همان آمریکا یا کانادا یا جامائیکا مستقر نمی کند و آن را به هند می برد؟ یا مگر چین که هنوز هم مردمش اکثرا انگلیسی نمی دانند چرا باید به بزرگترین مقصد شرکتهای الکترونیکی دنیا تبدیل شود؟

    [پاسخ]

  19. جوادی
    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۴:۴۳ | #19

    مشکل اینجاست که به قول جناب مولانا سوراخ دعا گم شده است.

    [پاسخ]

  1. بدون بازتاب

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: