خانه > سياست > آیا حق با مرحوم منتظری بود؟!

آیا حق با مرحوم منتظری بود؟!

هیچ ایرادی ندارد که رییس جمهور مملکت درباره مسائل مختلف، نظری مخالف و مغایر رهبر انقلاب داشته باشد، اما سوال اینجاست که آیا وظیفه رییس جمهور، پاسخ دادن به رهبری و مخالفت کردن علنی با او در هر زمینه ای است؟ چرا؟ که چه نتیجه ای حاصل شود؟ چرا دقیقا بعد از بیانات رهبری، آقای روحانی باید با لحنی پاسخ بدهد که از آن بوی تقابل، تضاد و مخالفت احساس شود؟ آنهم مسئولی که خودش بهتر از هر کسی جایگاه خود و رهبری را در نظام سیاسی ایران می داند. این مساله به قدری تکرار شده که از آن چیزی جز تلاش برای تضعیف جایگاه رهبری احساس نمی شود.

آیا اظهارات امروز روحانی درباره آموزش زبان انگلیسی یک دغدغه علمی بود یا سیاسی؟! ما هم معنی اختلاف نظر را خوب می فهمیم و نیز می فهمیم که پاسخ دادن های مداوم آقای روحانی به رهبری، فراتر از یک اختلاف نظر علمی است! آیا شک داریم که در پس این اظهارات نوعی پیام سیاسی نهفته است؟ آیا برای افراطیونی که از عدم تحقق وعده های سیاسی روحانی گلایه دارند، این قبیل رفتارها، نمی تواند تاحدودی رضایت بخش باشد؟! و آیا روحانی با این قبیل پاسخ ها، ناکامی های خود را مخصوصا در حوزه های اقتصادی و سیاسی به حاشیه نمی برد و تا مدتها رسانه های موافق و منتقد خود را به بازی نمی گیرد؟

فراموش نکنیم که روحانی لااقل نمی تواند ادعا کند که دیگران نگذاشتند من کار کنم! چرا که دست او برای اصلی ترین و شاید تنهاترین وعده اش (یعنی مذاکرات هسته ای) کاملا باز بود تا حدی که حتی از خطوط قرمز هم عبور کرد و عرف سیاسی جمهوری اسلامی را درباره آمریکا کنار گذاشت و با اوباما تماس تلفنی برقرار کرد و …

پس مخالفت های امروز روحانی، آیا به این معنا نیست که او در اهدافش موفق نبوده و می خواهد به گونه ای انتقام شکست خود را بگیرد و حواس ها را هم از آن پرت کند؟

مساله دیگر اینکه اگر از اظهارات روحانی، نوعی تقابل علنی با رهبری احساس می شود (که اتفاقا در بسیاری از موارد کاملا واضح است) چه کسی همچین قدرتی را به او داده؟ چرا یک نفر که طبق اصول قانونی اساسی باید در چارچوب همین نظام و تحت ولایت رهبری، مسئولیت خود را انجام دهد، در عین دارا بودن قدرت، به اپوزسیون حاکمیت تبدیل می شود و همه سعی و تلاش خود را برای تضعیف جایگاه رهبری بکار می برد؟! ایراد از سیستم و ساختار قدرت در کشور است یا از این آدمها که به محض دستیابی به قدرت، همه قواعد سیاسی حتی سوابق و گذشته خودشان را هم را از یاد می برند؟

هرچه هست، کاملا واضح است که حد و حدود آزادی در کشور ما، وضعیت عجیب و غریبی دارد. یک فرد (رییس جمهور) می تواند علنا در برابر رهبری بایستد و به هیچ کس هم پاسخگو نباشد اما فردی دیگر (یک کارگر ساده) بخاطر مطالب وبلاگی نه چندان مطرح، فورا بازخواست، زندانی و حتی کشته می شود؟! آیا اثر و نتیجه رفتار و گفتار این دو به یک اندازه است؟ اگر آن کارگر بیچاره مجرم است، پس چرا کسی با رییس جمهور کاری ندارد؟ دقیقا چرا؟ این تناقض از کجا سرچشمه می گیرد؟

ظاهرا حق با مرحوم آیت الله منتظری بوده. ایشان از ابتدا مخالف اعطای اختیارات بیش از اندازه به رییس جمهور بودند و در مذاکرات قانون اساسی گفته بودند: «…بیاییم قدرت مملکت را به دست یک آدم الدنگ بدهیم که از قدرتش سو‌استفاده کند. خری را ببریم بالای بام که دیگر نتوانیم آنرا پایین بیاوریم!»

  1. بينام …
    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۳:۰۲ | #1

    فک کنم شما در مفاهیم اصلی مشکل دارید… کی شکست خورد و کی پیروز شد؟ اول این رو مشخص بفرمایید. نکنه رای اوردن لیست انگلیسی با تمام رد صلاحیت ها و زوری که زد شد حمل بر پیروزی شده؟

    بعلاوه، رهبر معصوم نیست. این رو که توافق داریم ایشالا. این اواخر دیگه بصورت نافرمی غریب صحبت میکنه. گفتم غریب که سانسور نکنی مگر نه هم من میدونم هم تو هشتگ غلط است دیگر چرا درست شده.

    بعلاوه، شاه هم قرار بود فقط سلطنت کنه نه مملکت داری. حرف های … زدن در مورد زبان انکلیسی و اسپانیولی و امثالهم فارغ از درست یا غلط بودن، نشون نمیده یه نموره زیادی در امور شهروندان دخالت شده؟ جوابشون رو دادند تا ایشون هم کمی حسابکار دستش بیاد. بسیار هم عالیست.

    [پاسخ]

    سالم پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۱ ب.ظ:

    میگن شیر که پیر شد بازیچه روباه میشه
    حالا نه اینکه آقای خامنه ای شیر و روحانی روباه
    ولی مشخصه که آقای خامنه ای اقتدار سابق را به زعم این آقایان ندارد
    بر سر ماجرای سال ۸۸ و دفاع رهبری از احمدی نژاد هم اینها به هر حال کینه ای از خامنه ای دارند
    حالا با این نیش و کنایه ها دارند تلافی می کنند
    رفسنجانی هم گفت جلو انحراف انقلاب را گرفتم و حالا راحت می میرم
    یعنی احمدی نژاد و سپاه و حامی بزرگ آنها آقای خامنه ای داشتند انقلاب را منحرف می کردند من نگذاشتم

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۱ ب.ظ:

    بعضی ها هیچوقت شیر نبوده اند… علاقه به شیر شدن داشته اند البته و توهم حرکت به سمتش. لینک نامه ی رهبری به عطا الله مهاجرانی در سال ۶٩ را ببینید و ادبیاتشون و منش شون رو با الان مقایسهفرمائید.

    البته نوچه ها و نون خورهایی مثل نکارنده ی این پست تربیت نموده اند.

    کاری نمیشه کرد، یعنی بهتر است تحمل کرد و مدارا… تا حضرت عجل ایشالا دست بکار شود.

    [پاسخ]

  2. ایرانشهر
    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۳:۳۳ | #2

    به جای قضاوت کردن و نیت خوانی بگید که رهبری مملکت چرا باید تو کار مهد کودک ها دخالت کنه ؟
    واقعا دیگه مردم چه جوری باید به ایشون حالی کنن که سرلشکر بی لشکر بودن اسمش رهبر ایران نیست
    هنوز ۲ ماه نشه ایشون گفت مردم دقیقا برعکس کاری که رادیو انگلیس گفت می کنن (یعنی شان رهبری کشور در حد دهان به دهان شدن با بی بی سی شد !) نتیجه چی شد ؟
    راستی…نظر آقای رییس جمهور به نظر بنده نزدیک تر بود …..

    [پاسخ]

    ایرانشهر پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ ب.ظ:

    واقعیت اینه که بعد از تراژدی محمود و شکست الدرم الدرم های دوستان و نهایتا تناول جام زهر (که ۱۳۴ نماینده مجلس ششم گفتن حضرت آقا اگه قراره بنوشی امروز بنوش که کمتر خسارت به کشور بخوره)
    و همچنین شهید شدن خطابه های ایشون در انتخابات اخیر دومینوی اشتباهات ایشون داره تکمیل میشه و به سلامتی خدا همه مارو رحمت کنه

    [پاسخ]

    محصل پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۰ ق.ظ:

    دوست عزیز بیا کمی عمیق تر به موضوع نگاه کن! یک زبان فقط مجموعه ای از قوانین دستوری نیست، زبان در کمترین حالت حامل فرهنگ خاصی نیز هست! هر عاقلی می داند که اگر مردم یک مملکت زبان های مختلف بیاموزند برای آن مملکت خوب است اما به شرط این که از فرهنگ خود فاصله نگیرند، و شما خوب می دانید که به خصوص در مورد زبان انگلیسی که همه ما تجربه کلاس رفتن هم داریم، به هر حال فرهنگ غربی نیز علاوه بر زبان عرضه می شود.
    آقای خامنه ای عاقل تر از آن است که نگران دستور زبان انگلیسی باشد!
    موفق باشید.

    [پاسخ]

  3. www
    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۷:۰۵ | #3

    گاهی وقت ها آدم احساس میکنه همه کارهای ما بر مبنای لج و لجبازی و نوعی بچه بازی مضحک اداره میشه.
    مثل همین ماجرای تلفن به اوباما. این چه خط قرمز بچه گانه ای است که ما فکر میکنیم با یک تماس تلفنی یا حتی ملاقات و صحبت کردن خط قرمزها رد میشه و ارزش ها به زیر سوال میره و خون شهدا پیامال میشه و …؟ یاد دعوای چند تا بچه میافتم که از روی عصبانیت بچگانشون حتی حاضر نیستند با هم حرف بزنند. این خط قرمز هیچ دلیلی جز این نداره.
    دشمنی هیتلر هم نسبت با شرق و غرب با اون همه شدتی که داشت مانع “صحبت” و مذاکرات دیپلماتیک نمی شد.
    ما هنوز تا بلوغ خیلی فاصله داریم!

    [پاسخ]

  4. شادی
    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۲:۰۴ | #4

    دوستانی که اینقدر از مرحله پرت هستند که می فرمایند چرا رهبری باید در امورررر مهد کودک ها دخالت کنند ،مگر نه این که امریکا ازاین سن سرمایه گذاری می کنه رو فکر بچه های ما ،بچه ای که قبل از رفتن به مدرسه با سبک غربی تربیت شده باشه …بگذریم
    اقای خامنه ای به ریشه اشاره کردن و مثل همیشه اینده رو رصد کردن …اما بعضی ها فقط جلوی بینی خودشون رو می بینند

    [پاسخ]

  5. فهیمه
    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۳:۳۲ | #5

    ینی واقعا الان همه چی درسته؟همه ی مشلات حل شده هیچ دغدغه ای نیست جز ربان انگلیسی؟

    شوخی دارن میکنن با ما؟مسخره بازیه؟دوربین مخفیه؟چ خبره واقعا؟

    اینکه دیگه آخرشه:
    “امروز معلمان باید از فضای ایجاد شده در دوران پس از برجام برای پیشرفت کشور بهترین استفاده را ببرند و به دانش‌آموزان نسبت به آینده امید بدهند چرا که خدای نکرده به نسل جوان ما خللی وارد شود هیچ گاه نمی‌توانیم به توسعه و پیشرفت دست یابیم.”
    دقیقا چی چ فرقی کرده که به ش بشه گفت فرصت طلایی؟

    [پاسخ]

  6. سید رضا
    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۴:۵۹ | #6

    چرا واقعا
    روحانی از تجربه نجابت بخرج دادن سید محمد خاتمی در برابر آقا درس گرفته و فراموش نکرده که تواضع بخرج دادن سید برابر آقا نه تنها کمکی بهش نکرد بلکه در نهایت امروز ممنوع خروجش کرده
    در عوض آدم نجیبی مثل سید محمد خاتمی ،موجود تنبون کوتاه بی ادب دروغگو و شریری مثل مموت که فقط یه مورد یازده روز دهن کجی کرد به حضرتش ،هم اکنون تشریف میبرن سفرهای استانی و عضو مجمع تشریف دارن
    نتیجه:با توجه به دو مورد مذکور به عنوان درس تاریخ برای روحانی ،هر کدوم از ما اگر جای او بودیم چکار میکردیم؟
    در برابر حرف بی منطق هیچ شخص یا هیچ کشوری نباید کوتاه اومد چه اون آدم رهبر کره شمالی باشه چه آمریکای جهان خوار

    [پاسخ]

    سید رضا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۳۹۵ ۳:۱۵ ب.ظ:

    این رو اضافه کنم برای امید حسینی
    اما فردی دیگر (یک کارگر ساده) بخاطر مطالب وبلاگی نه چندان مطرح، فورا بازخواست، زندانی و حتی کشته می شود؟! آیا اثر و نتیجه رفتار و گفتار این دو به یک اندازه است؟ اگر آن کارگر بیچاره مجرم است، پس چرا کسی با رییس جمهور کاری ندارد؟ دقیقا چرا؟ این تناقض از کجا سرچشمه می گیرد؟
    اسم این کارگر بیچاره یادت نیومد که بنویسی؟منظورت اینه که ریس جمهور رو باید ظرف تنها ۳ روز زیر شکنجه کشت؟
    موافق نیستم چون اونوقت شما چطور میخوایید راجب زندانهای رژیم کثیف صهیونیستی و گوانتنامو و ابوغریب روضه بخونید

    [پاسخ]

    شادی پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۳۹۵ ۷:۵۰ ب.ظ:

    نجابت به خرج دادن سید محمد خاتمی میوه اش رو در تز طلایی گفت و گوی تمدن ها و به خاک و خون کشیده شدن امت پیامبر در عراق مشاهده کردیم …امثال خاتمی نیاز ندارندددددد که علنی مخالفت کنند ،به چشم گفتن ظاهری اکتفا می کنند :)

    [پاسخ]

  7. ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۲:۰۷ | #7

    آقای حسینی،

    به گمان این کمترین آقای خامنه‌ای از زبان انگلیسی و آنتالیا و دیگر می‌گوید تا گفتمان “علی تنها”؛ “گفتم و نکردند” و “می‌گویم و نمی‌کنند” را میان دو دسته از پایورانش جا بیندازد.

    به دسته نخست (نیروی میدانی بغض در گلو؛ نموره‌ای اشک بر چشم و چفیه‌ بر گردن: همین حسن آقای خودمان) ندا می‌دهد که گرچه شخص او نمی‌تواند یا نمی‌خواهد بیش از این با آقای روحانی آشکارا در بیفتد؛ اما آنها را نه تنها از این کار باز نمی‌دارد؛ بلکه بر آتششان می‌دمد که پیش بیایید و با از خودگذشتگی “مراد تنها و دست‌بسته‌تان” را یاری کنید.

    پیام آقای خامنه‌ای به دسته دوم (آخوند تازه رویان؛ نیروی ستادی شکم‌پر، همان برادران قاچاقچی خودمان؛ برادر حسن و برادر حسین) که اسلحه، اسکله، آژانس و ملک و بانک دارد و دهه گذشته بیشتر غمش باز کردن ال‌سی بوده است تا کالاشنیکف این نیست که با روحانی چه کنند که چنین پیامی کوک کردن زنگی مست است؛ این است که اگر می‌خواهند سور و ساتشان در دوران پساخامنه‌ای همان باشد که در دوران خامنه‌ای بوده است باید از جمهوری اسلامی گذر کنند و در حکومت اسلامی ذوب شوند، وگرنه هر روز خری روی بام وبال گردنشان خواهد شد؛ چه کلاه به سر داشته باشد چه عمامه.

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۳۹۵ ۴:۵۹ ب.ظ:

    این فرمایشات شما فقط به فرض بی تقوا بودن و پیروی از هوای نفس توسط ایشان منطقی به نظر میرسد
    امثال این حسن اقا ها حالا حالاها به کسی بها نمیدهند و تره خرد نمیکنند چه رسد به مرید شدن و نیروی میدانی شدن…
    تایید ایشان توسط حضرت صاحب برای ما از طریق عقلی و نقلی ثابت شده اند
    گفتمان علی تنها تا ما نفس میکشیم خواب و خیال است

    [پاسخ]

  8. یکی
    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۱:۰۰ | #8

    موضوع اینجاست که هیچ رییس جمهوری نمیتونه با رهبری کار کنه
    یا بعبارت درست تر رهبری هیچ رییس دولتی که با رای مردم سر کار بیان رو بر نمی تابه

    [پاسخ]

  9. تشنه
    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۳:۳۱ | #9

    با سلام.
    بله حق با شماست جناب حسینی. این روزها ایشان با رهبری تقابل اقلا در سطح گفتار دارند.
    اما چرا از این زاویه نگاه نکنیم؟ که چرا هرکسی در مقام ریاست جمهوری قرار میگیرد با ایشان کنار نمی آید؟
    همه مشکل دارند؟؟
    برای بنده دشوار است که بپذیرم همه دچار مشکل اند. گذشتگان و قطعا آیندگان.

    [پاسخ]

    محصل پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۳۹۵ ۶:۳۵ ب.ظ:

    برخی با خودشان هم مشکل دارند چه برسد به آقا!
    اکثر سیاسیون زمان حضرت علی با او مشکل داشتند، حالا مشکل از حضرت علی بود؟

    [پاسخ]

  10. بازنشسته آموزش و پرورش
    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۸:۵۴ | #10

    این خبر را که خواندم دلم به درد آمد
    یک هشتم مردم در فقر کامل به سر میبرند و مسئولِ اصلی کشور و بعضی از آخوندها تنها دغدغه های شرعی دارند، متاسفانه یک بخش بزرگ افراد قشری نگر هم در بین همین هشت ملیون نفر حضور دارند.
    http://isna.ir/fa/news/95021509262/8
    علی ایحالن فقر توانسته بقای …
    چیزی نگویم بهتر است ، آه
    هشت ملیون حاشیه نشین به خدا که خیلی زیاد است ، مگر آقای خمینی یکی از ایرادهایش به مرحوم محمدرضا پهلوی این نبود که حلبی آباد ها زیاد شده؟! آن دنیا چگونه میخواهد در صورت آریامهر نگاه کند؟!

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۳۹۵ ۹:۲۰ ب.ظ:

    همه بگین مرحووووووم
    محمدرضاااااا

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۳۹۵ ۹:۲۲ ب.ظ:

    قربون خدا برم
    در حقانیت این نظام همین بس که مخالفینش از این قماشن

    [پاسخ]

  11. محصل
    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۲:۳۳ | #11

    @بازنشسته آموزش و پرورش
    به نظرات خارج از موضوع پاسخ ندهید.

    [پاسخ]

  12. حسین
    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۷:۲۱ | #12

    سلام
    انصافا آقای منتظری اگر یک حرف درست زده باشد همین بوده است
    جمهوری اسلامی گیر یه مشت آدم منافق و دو رو افتاده که بازبان یک چیز و در عمل کار دیگری می کنند ؟؟؟!!!!
    این کار رییس جمهور دقیقا تیشه به ریشه زدن است

    [پاسخ]

  13. با بک
    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۸:۳۰ | #13

    ۱- این تقابل روحانی با خامنه ای تا حدود زیادی برای رای آوردنه. روحانی کار اساسی در زمینه سیاسی و آزادی بیان انجام نداده. با این حرفا طیف اصلی هواداراش رو راضی میکنه.
    البته تو همینکه مقابل اقا واستادن رای بیاره نشون میده مقام عظما چقدر محبوبیت دارن.

    ۲- حضرات از هر فرصتی برا لگد زدن به برجام استفاده میکنن. برجام تنها کار مفید روحانی بوده و به برکتش و اگر حضرات اجازه بدن واسش رای و مقبولیت میاره.

    ۳- منتظری چرت زیاد گفته

    ۴- مسلم ساختار قدرت ایراد داره. جمهوری اسلامی ولایت مطلقه از اساس متناقض هست. یا به سبک داعش باید حکومت اسلامی تشکیل داد و یا مثل باقی ممالک درست و درمون دنیا جمهوری آدم وار.

    [پاسخ]

    ع پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۸ام, ۱۳۹۵ ۸:۴۹ ق.ظ:

    در مورد ۱؛ راستش شلید علتش این است که روحانی دیدگاه نظری خیلی متفاوتی ندارد که بخواهد از دید عمیق مخالفتی انجام دهد. برای همین بیشتر صبر میکند ببیند طرف مقابل چیزی را بگوید که مورد دلخواه مردم نیست و بعد روی آن موج سواری میکند.
    در همین مورد انگلیسی به همین حرف کلیشه ای “زبان علم” محدود میشود. اما من یادم نمیرود که همین روحانی در قم بود فکر کنم که تلویحا در مورد آکسفورد و کپی شدن آن از حوزه علمیه حرف زد. این یعنی او اصولا برایش عمق تغییری که یادگیری زبان انگلیسی میتواند ایجاد کند مهم نیست. یک حرفی میزند که مخاطب خوشش بیاید. (مانند حاجی آقای هدایت). چون به نظر من قدرت مردم تفکر علمی و منطقی در آخر بشدت به ضرر امثال آقای روحانی هم تمام خواهد شد.

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۸ام, ۱۳۹۵ ۲:۵۶ ب.ظ:

    ون به نظر من قدرت مردم تفکر علمی و منطقی در آخر بشدت به ضرر امثال آقای روحانی هم تمام خواهد شد.

    سلام
    چرا؟

    [پاسخ]

  14. مـ . ک
    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۲:۴۷ | #14

    بعد از بیانات مقام معظم رهبری درباره آموزش زبان های خارجی، برخی چهره های صاحب تریبون با تفسیرهای نابجا، هم در حال تحریف سخنان رهبری هستند و هم چهره ایشان را تخریب می کنند.

    به عنوان مثال، آیت الله سیداحمد علم الهدی، در خطبه های نماز جمعه مشهد درباره سخنان رهبری راجع به زبان انگلیسی گفته است: « زبان انگلیسی، زبان علم نیست؛ زبان جهل و کلک است. زبان سیاست بازی و به هم زدن علم است…چه کسی گفته زبان انگلیسی زبان علم است؟… از شیطنت های ناپاکانه انگلیس این بود که زبان انگلیسی را زبان علم معرفی کردند. اتفاقا انگلیسی زبان جهل است.» (+)

    کسی که این سخن را از آقای علم الهدی می شنود،اگر بیانات کامل رهبری را نخوانده باشد، این گونه برداشت می کند که رهبر معظم انقلاب، مخالف آموزش زبان انگلیسی در کشور هستند و آن را زبان علم نمی دانند؛ حال آن که انگلیسی، چه بخواهیم و چه نخواهیم، زبان علم است ولی در کنار آن، زبان های دیگری نیز بخشی از بار علم را بر دوش می کشند که رهبر معظم انقلاب، در سخنان اخیر خود به درستی بر آن اشاره و تأکید کرده اند. به عنوان مثال، بخش مهمی از بار علم حقوق نوین بر دوش زبان فرانسه است و بسیاری از استادان حقوق در ایران نیز بیش از انگلیسی، بر فرانسوی اشراف دارند.

    بهتر است برای روشن شدن موضوع، سخنان رهبر معظم انقلاب به نقل از سایت ایشان را مرور کنیم تا مشخص شود که برداشت آقای علم الهدی از بیانات ایشان، تا چه اندازه دور از واقعیت است:
    «زبان خارجی را باید بلد بود امّا زبان خارجی که فقط انگلیسی نیست، زبان علم که فقط انگلیسی نیست. چرا زبانهای دیگر را در مدارس به‌عنوان درس زبان معیّن نمی کنند؟ چه اصراری است؟ این میراث دوران طاغوت است، این میراث دوران پهلوی است. [مثلاً] زبان اسپانیولی؛ امروز کسانی که به زبان اسپانیولی حرف میزنند کمتر از کسانی نیستند که به زبان انگلیسی حرف میزنند؛ در کشورهای مختلف، در آمریکای لاتین یا در آفریقا کسان زیادی هستند. مثلاً میگویم؛ بنده حالا مروّج [زبان] اسپانیا نیستم که بخواهم برای آنها کار بکنم، امّا مثال دارم میزنم. چرا زبان فرانسه یا زبان آلمانی تعلیم داده نمی شود؟ زبانهای کشورهای پیشرفته‌ی شرقی هم زبان بیگانه است، اینها هم زبان علم است.» (+)

    همان طور که مشخص است و هر کسی که در حد ابتدایی فارسی بلد باشد متوجه این سخن صریح و سلیس می شود، ایشان بیان داشته اند که زبان علم “فقط” انگلیسی نیست؛ و نگفته اند” انگلیسی زبان علم نیست”. آنچه بیان شده، بدین معناست که انگلیسی زبان علم است ولی تنها زبان علم نیست و لذا باید بقیه زبان های خارجی نیز مانند اسپانیولی، آلمانی و فرانسوی تدریس شود.

    حال آقای علم الهدی که حتماً معتقد است نباید از ولی فقیه جلوتر رفت، عملاً این سخن رهبری را نفی و تحریف کرده و گفته که انگلیسی نه تنها زبان علم نیست، بلکه زبان جهل هم هست! که این گفته نه تنها با واقعیت های موجود همخوانی ندارد، با سخن رهبری نیز در تضاد است که انگلیسی را در کنار زبان های دیگر، زبان علم معرفی کرده و بر تنوع آموزش زبان های خارجی، تأکید کرده اند.

    البته این نوشتار بر سر آن نیست ثابت کند انگلیسی زبان علم است و زبان جهل نیست که این گزاره اظهر من الشمس است و مجادله بر سر آن، بیهوده است. سخن این است که برخی افراد کاتولیک تر از پاپ نشوند و بدانند که دفاع بد، مؤثرترین شیوه تخریب است و اگر واقعاً حامی ولایت هستند، با خام گویی های خود، ایشان و سخنان ایشان را تحریف و تخریب نکنند، حد و حرمت خود نگهدارند و فکر نکنند ولایتمداری آن است که هر چه رهبری گفتند، آن را ضرب در صد کنند!
    (منبع: عصر ایران)

    [پاسخ]

    بازنشسته آموزش و پرورش پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۳۹۵ ۲:۳۵ ق.ظ:

    آقای علم الهدی یکی از نور چشمی های رهبری هستند
    نمایندگان ایشان در اینگونه اغراق تکلف و نمامی ها سابقه طولانی دارند
    رهبری نه تنها حضرات را منع نمیکند بلکه همیشه مناصب بالاتری هم به ایشان واگذار کرده
    این نشان میدهد بعضی از حرف دل های رهبری را همین افراد مطرح و عنوان میکنند.

    اتفاقا همین آقا (علم الهدی)اخیرا به خاطر همین خوش خدمتی ها والی خراسان شده ، متاسفانه مطبوعات مختلفه هیچکدام این شهامت را ندارند که به مسئول اصلی این ابتذال که در کشور هر روز گسترده تر میشود اشاره کنند.

    زبان علم و زبان توافق شده دنیا برای ارتباطات اول از همه انگلیسی است، آن را هم بخواهند کنار بگذارند زبان های بعدی علم نیز همه النهایه زبان های اروپایی و کفار است . من نمیدانم مثلا تغییر زبان از انگلیسی به ژرمان یا فرانس برای رهبری چه توفیری خواهد داشت

    مثالی هم که زده اند مزحک و مبتذل است ، زبان اسپانیایی حتی زبان ردیف چهارم و پنجم علم هم نیست ، حضرت اقا گویا تصور میکنند عمر نوح دارند یا دنیا میخواهد هزار سال در جا بزند پس رفت کند تا اینجا لنگان لنگان چرخ را از اول سر خلقت خلق کند.

    خداوند به ملت مظلوم ایران رحم کند و این ملت را از خشکسالی طبیعت و خشکسالی ذهن مقاماتش برهاند

    [پاسخ]

  15. متولد 9 دی
    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۴:۱۵ | #15

    ۱-یعنی وظیفه ی کوبیدن کلید به حدی وجوب پیدا کرده که آویزون منتظری و مهملاتش بشی؟!!
    ۲-شما بفرما اگه اختلاف نظر طبیعیه،راه بیانش بدون درد و خونریزی چیه؟
    ۳-چرا شیپور رو از سر گشادش می نوازی؟ گلایه ی حضرت آقا از زبان انگلیسی و فضای مجازی خطاب به چه کسانی ست؟ جز منصوبین خودش؟جز همونایی که بلافاصله برای ایشون خودشیرینی فرمودند و جلسه ی فوق العاده تشکیل دادند؟ اینکه اصل این مطالب بسیار قابل بحث و خدشه ست و گلایه ش هم بی معنی،این حق رو نمیده که با مخالفت مواجه بشه؟ اونوقت پاسخ شما دلواپس منتقد منصف و بیچاره و مظلوم،اینه که یارو الدنگه؟! احترام هر کسی دست خودشه.همونطور که کلید با جفنگیاتش خودشو خراب میکنه،حضرت آقا هم باید مراقب آفات پرگویی و کلام خارج از شان خودشون باشند…

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۸ام, ۱۳۹۵ ۲:۵۳ ب.ظ:

    شما احیانا…
    ولش کن بابا …
    عصبانی میشه میت ها مونو یکی پس از یکی هو میکنه

    [پاسخ]

  16. مجید
    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۴:۱۶ | #16

    به نظر من که کاملا هماهنگ شده است

    [پاسخ]

  17. شاعرانه
    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۴:۱۶ | #17

    رهبر انقلاب در دیدار
    امروز مسئولان نظام:

    قبل از آنکه انگلیس‌ها بر هند
    تسلّط پیدا بکنند، هند یک تمدّن
    پیشرفته، نسبت به آن زمان، داشت؛ حتّی صنعت پیشرفته داشت، محصولات پیشرفته داشت؛ انگلیس‌ها وارد شدند، حاکمیّت آن کشور بزرگ و پهناور را به دست گرفتند و آن را به عقب برگرداندند، برای اینکه خودشان رشد کنند. دولت کوچک و دورافتاده‌ی انگلیس بر اثر غارت منابع یک کشور بزرگی مثل هند به قدرت رسید؛ آن کشور را به خاک سیاه نشاندند. این استعمار است، این حاکمیّت شهوت و غضب است.

    ? روحانی در مراسم گرامیداشت مقام معلم:

    امروز شما ببینید در شبه قاره هند به خاطر اینکه این جمعیت عظیم به زبان انگلیسی تقریبا مسلط هستند شما ببینید که در IT چه کارهایی انجام داده‌اند و چه شغل بزرگی را این شبه قاره به دست آورده است، ما باید زبانی را یاد دهیم که در کنارش علم، راحت‌تر به دست آید و شغل بیشتر برای نسل جوان آینده به وجود بیاورد و ارتباط اقتصادی ما را با دنیا تسهیل کند!

    [پاسخ]

  18. سین
    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۲:۴۲ | #18

    شاید منظور منتظری ار آدم الدنگ و خر مقام رییس جمهوری نبوده. چون این خر ها که بالاخره هر ۸ سال پالون را به دیگری وامی گذارند. شاید منظورش سر خر ( البته ببخشید ها. خودتان زبان ادم را به یاوه باز کردید) بوده.
    آقای آهستان ملت نشسته به تماشای شعار ” ما تشنه گان خدمتیم نه قدرت”.
    جنگ ، جنگ آخوند با آخوند است. شیر تو شیر ، یا همان که تو گفتی. اگر صرف رفتن به مکتب و صرف و نحو خواندن و دو متر عمامه سر گذاشتن ، به کسی مشروعیت خدایی و عافیت از پاسخگویی در مقابل مردم میدهد ، چرا یک آخوند باید جانشین امام زمان قلمداد شود و آن دیگری الدنگ و خری که باید از نردبان قدرت پایین بیاید؟
    واقعیت این است که آخوند ، خودشان در درون خودشان بیشتر از همه می دانند که دعوا سر چیست؟ مردم هم دستشان آمده سر سفره چرب و نرم بیت المال ، آنچه مرغ عروسی و عزاست ، گوشت و پوست ملت است.
    راستی منتظری این را اگر در بحبوحه انقلاب می زد ، الان چه نوستراداموسی بود.

    [پاسخ]

  19. Rorr
    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۲:۵۰ | #19

    ای کاش همون عربی رو درست درس بدن، انگلیسی پیشکش.

    تو شبکه های اجتماعی ایرانی عکس دو تا نظامی اسیر تو سوریه رو به اسم ایرانی پخش کردن. بعد که فیلم اینا اومد بیرون دیدیم مثل بلبل دارن عربی صحبت می کنن. طوری که محال بود تو مدارس و حتی حوزه های ایران اینطور سلیس عربی صحبت کردنو یاد گرفته باشن.

    بدبختا زیر مشت و لگد شورشیا یکیشون میگفت زندانی بوده و لباس رزم تنش کردن اون یکیم میگفت تو شهرشون خفتش کردن به زور آوردنش جبهه حلب! البته اقرار تحت فشار اعتبار نداره (چقدرم که جمهوری اسلامی پایبنده به این اصل). اما از ارتش اسدی هیچی بعید نیس.

    اسپانیایی و انگلیسی نخواستیم. به همون بینواهایی که برای دفاع از احرام مقدس ناموجود شیعه در شهر حلب!! به سوریه اعزام میشن عربی یاد بدین شاید به دردشون بخوره.

    در ضمن چرا این همه کشته فقط از سپاه کربلای مازندران اعلام شده. داستان چیه؟ چند نفر کشته دادیم بالاخره؟ ۱۳ یا ۱۰۰؟

    [پاسخ]

    مس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۰ام, ۱۳۹۵ ۱:۰۹ ب.ظ:

    سوریه دوباره چه خبر شده؟ دیشب اتفاقی شبکه دو سیما رو دیدم. همه ش از فداکاری شهدای حرم و شهدای یمن و … بیشتر می گفت؟ راستی معیار شهید خوانده شدن چیه؟ هر کی با ماست اگه کشته بشه شهید و هرکی با ما نیست اگه کشته بشه به هلاکت رسیده؟؟

    [پاسخ]

  20. ع
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۸:۳۲ | #20

    این بحث راجع به زبان انگلیسی یک نکته را لازم دارد که یادآوری شود که اساسی است و فکر کنم به نحوی در مرکز این قضیه. زبان انگلیسی حاشیه اش است به نظرم. این نکته این است:
    در هیچ مقطعی از تاریخ بشر؛ هیچ کشوری به پیشرفتگی ایالات متحده کنونی وجود نداشته است.

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۰ ب.ظ:

    تکبیر…
    شیطان اکبر شیطان اکبر شیطان
    مرگ بر موافق ولایت فقیه
    درود بر امریکا
    درود بر انگلیس (و اونایی که انگلیسیشون فوله‏)‏
    درود بر منافقین و کفار
    درود بر اسراییلللللللل ….

    [پاسخ]

    متولد 9 دی پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۱ ب.ظ:

    لابد از نشانه های پیشرفتش هم اینه که به ما گیر داده چرا همجنسگراها آزاد نیستند و چرا زن حق نداره غیر از شوهرش با کسی رابطه داشته باشه…؟!
    اینکه شما چطور به این قضیه ی مرکزی و محوری رسیدی هم خودش داستانیه که باید از بچه ی گودرز و شقایق پرسید

    [پاسخ]

    ع پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۳ ب.ظ:

    همین جمله شما نشان بسیار بارزی از پیشرفته بودن ایالات متحد است.

    [پاسخ]

    متولد 9 دی پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۳۹۵ ۱:۱۰ ب.ظ:

    دلمشغولی شب و روز ایالات برای بی ناموسی و هرزه گی؟

    ع پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۳۹۵ ۱:۱۷ ب.ظ:

    از دید شما alan turing؛ پدر هوش مصنوعی دنیا؛ کسی که با مقاله اش در خصوص تفکرکامپیوتر ها و شکستن کد های آلمان نازی دو سال جنگ جهانی را کوتاه کرد و باعث حفظ زندگی میلیونها نفر شد هرزه است؟
    از دید شما tim cook؛ قدرت مندترین مرد silicon vally؛ CEO پر ارزش ترین شرکت تاریخ (apple) بی ناموس اشت؟
    ازدید شما گیدو وستروله؛ وزیر امرو خارجه آلمان که در توافق اولیه بین ایران و ۵+۱ آقای ظریف مجبور بود نظر موافق اور اهم جلب کند هرزه است؟
    بروید گرایش این سه نفر را دراینترنت سرچ کنید تا بفهمید چقدر عقب هستند که ارزش افراد را بر اساس گرایششان قلمداد میکنید.و آنوقت شاید متوجه بشوید که در هیچ مقطعی از تاریخ بشر؛ هیچ کشوری به پیشرفتگی ایالات متحده کنونی وجود نداشته است.

    متولد 9 دی پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۳۹۵ ۱:۴۰ ب.ظ:

    من این حضرات رو نمی شناسم.همجنسگرا بوده اند؟
    شما داری مغالطه می کنی.آیا اون به قول شما پدر هوش مصنوعی،از طریق همجنسگرایی اش کد های نازی ها رو شکست؟ بین عملکرد حرفه ای و شخصیت فردی تفاوت بذارید و اگر ربط معنادار دارند،توضیح بدید.معروفه که نیوتن بداخلاق بوده.آیا خدمات علمی او توجیه کننده ی بداخلاقیه؟

    ع پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۳۹۵ ۱:۵۱ ب.ظ:

    مغلطه شما میکنید. شما هستید که گرایش خاصی را معادل با “بی ناموس” و “هرزه” قلمداد میکنید بدون این که سعی کنید کل شخصیت یک فرد را در نظر بگیرید و بعد راجع به او قضاوت کنید. نمونه افرادی را که نام بردم (و عجیب است که حتی وستروله را هم نمیشناسید) افراد بسیار ارزشمندی هستند که گرایش خاصی دارند. از دید شما با توجه به گرایش آنها این افراد “بی ناموس و هرزه” هستند. این تفکر دقیقا همان تفکر عقب مانده و بدوی است که کل ارزش یک نفر را به مسائل بسیار شخصی محدود میکند. من فرد را به خاطر contribution بسیار ارزشمندش در علم ستایش میکنم و به گرایش او اهیمت نمیدهم. شما هستید که بدون اینکه چیزی از فرد بدانید او را بی ناموس و هرزه میخوانید.

    متولد 9 دی پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۱ ب.ظ:

    مغالطه تعریف داره،همون کاری که شما می کنی و من دلیلش رو واضح توضیح دادم و مثال نقض هم زدم.اگه مطلب جدیدی دارید،بهتره به سوالات واضح من جواب بدید.اینکه شما به چی اهمیت میدی و نمیدی،نظر شخصی ه و اهمیتی نداره.اخلاق،اشتراکات وسیعی بین انسان ها داره…فی المثل تو داهات ما و داهات های مشابه ممالک راقیه،به آدم بی ناموس که زنش با بقیه می پره و ککش هم نمیگزه میگن دیوث…جایزه هم بهش نمیدن
    حالا شما دوست داری یه نوبل هم به این دینامیت چی ها بدی،مشکل خودته و من کاری نمی تونم کنم…خلاص!
    یه چیز دیگه م این وسط مغفول موند،اینکه وسط زبون انگلیسی و اینا،آمریکای پیشرفته ترین،تخم گذاشت وسط بحث!!!

    ع پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۹ ب.ظ:

    شما وقتی از “داهات” وارد “شهر” شدی؛ بعد فهمیدی علاوه بر شهر “ابر شهری” مانند نیویورک هم وجود دارد و فهمیدی که روابط در ابر شهر ها و بین آدمهای متمدن با “دهات” شما فرق میکنید؛ آنوقت اگر آنقدر هوش داشتید که مانند امثال شریعتی و “روشنفکران دینی” از شدت ترس به عقب پناه نبرید متوجه میشود که هیچ مقطعی از تاریخ بشر؛ هیچ کشوری به پیشرفتگی ایالات متحده کنونی وجود نداشته است.
    این باعث میشود در ۴ کامنت بدون اینکه هیچ ربطی داشته باشد ۶ بار ارجاعی جنسی ندهید. به عبارت بهتر از شر عقایدی که بر اساس عقده های سرکوب شده بنا شده و باعث شده ٧٠ میلیون آدم دیگر هم تحمیل این عقاید بهشان زندگی شان سخت شودخلاص شوید.
    هر کسی هم که کمی روانشناسی بداند میتواند از واکنش شما بفهمد که اتفاقا نکته مرکزی همان بود که گفتم. عقده نسبت به ایالات متحد و پیشرفتگی بیش از حد این کشور. یعنی وجود کشوری که با پیشرفتش نشان میدهد همه صغری کبری های شما و امثال شما باد هوا است.

    این بحث را هم خاتمه یافتی تلقی کنید. بیشتر از این بحث کردن بوی تعفن تعصب و بدویت را بحدی بلند میکند که دیگر حال آدم بد میشود.

    بازنشسته آموزش و پرورش پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۳۹۵ ۱:۳۵ ب.ظ:

    پسرم تو تا کلاس چندم درس خوانده ایی ؟!
    این چیزها که گفتی “همجنسگراها” و “روابط فوق آزاد” شاید از ارزش های جامعه ی اروپایی باشد ، اما آمریکا خیر
    اتفاقا هنوز هم در آمریکا خانواده بودن یک ارزش است در مقایسه با مملکت اروپا

    انسان سلیم النفس نباید به آدم های موفق حسادت کند و از روی حسادت چیزی بگوید ، جامعه حسود از شهروندان حسود تشکیل شده ، وقتی که میزان حسادت بالا برود آن جامعه از کینه و تنفر پر میشود و به جامعه ایی کینه ای و متنفر از عالم تبدیل میشود، این #غلط_است_دیگر

    [پاسخ]

    با بک پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۰ام, ۱۳۹۵ ۹:۲۹ ق.ظ:

    میگن چرا مذهب بدبختی میاره؟ نمونش این تولد. اینکه اونقد سواد داره بیاد متن بخونه و بنویسه از تو اینترنت و اونقدر وقت داره که اینکار رو انجام میده اومده میگه آمریکا گفته چرا زنا نمیتونن با کس دیگه ای غیر شوهرشون رابطه داشته باشن.
    ازین چرت تر و مهمل تر سراغ دارین آخه؟

    [پاسخ]

    ع پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۰ام, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۰ ق.ظ:

    در جواب آخرین کامنت ایشان من کامنتی نوشتم که ارسال نشد؛ من هم دیگر حوصله سرو کله زدن نداشتم.
    اما خلاصه مطلب این است:
    ۱- در ۴ کامنت ایشان ۷ ارجاع جنس.ی وجود دارد. بدون اینکه کامنت اولیه من کوچکترین اشاره ای به این موضوع داشته باشد. هر چه کامنتها جلوتر میرود این ارجاع ها حالت تهوع آمیزتر هم به خود میگیرد.
    ۲- همین بند ۱ نشان میدهد که اتفاقا اصل و مرکز مطلب همینی بود که من گفتم. عقده شدید خصوصیتش این است که فرد به نزدیکهایش که میرسد یکباره رفتارش عوض میشود و خصوصیاتی از خود بروز میدهد که مخالف حالت نرمال است. ایشان به جایی رسیده است که در اثبات عدم پیرفتگی ایالات متحد به “دیو.” بودن افراد میرسد.
    ۳- دوگروه آدم بودند: شریعتی و هدایت. هر دو با فرهنگ غرب مواجه شدند. یکی شعورش را داشت و آنقدر اعتماد به نفس داشت که برتری فرهنگی آنها را درک کند و جبهه نگیرد بلکه بخواهد مردم خودش از مزایای فرهنگ آنها استفاده کنند. یکی نه شعور و نه اعتماد به نفس این کار را نداشت. بنابر این سعی کرد که به دروغ به خودش و به دیگران بقبولاند که آن فرهنگ فقط در ظاهر پیشرفته است و در باطن ما بهتریم. کل داستان این است.

    مس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۰ام, ۱۳۹۵ ۱:۰۶ ب.ظ:

    متولد جان خیلی مغلطه کردی. ازت انتظار بیشتری داشتم. چیزای بی ربط رو کنار هم گذاشتی که نتیجه بگیری

    [پاسخ]

    سید رضا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۰ام, ۱۳۹۵ ۳:۵۶ ب.ظ:

    دلمشغولی شب و روز ایالات برای بی ناموسی و هرزه گی؟
    مرحمت کنید پس از هرزه خطاب کردن اونا کمی هم راجب بازار کنیزکان در صدر اسلام مطالعه کنید
    راجب به کنیزی و غلامی بردن آدما بعد از فتح ایران
    راجب بهره جنسی بردن از دختران خردسال در رساله های آقایون و نحوه انجام اون
    بله یه سوزن به خودتون فرو کنید یه جوالدوز به آمریکای جهانخوار

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۰ام, ۱۳۹۵ ۶:۰۶ ب.ظ:

    کاش وقت میذاشتی کل داستان بردگی و کنیزی رو از جاهلیت تا ظهور اسلام و بعد که افتاد دست امویها و عباسیها و بخصوص دعب اهلبیت علیهم السلام رو در این مقوله مطالعه میکردی
    بعدشم شما چرا تا میگن امریکا گارد میگیری که : پس اسلام خودتون چی ؟
    شما که با این دین و صاحب و رسول این دین حال نمیکنی چه اصراری داری روی این عنوان سیادت؟
    چرا سید رضا ؟
    چرا سر رضا نه ؟
    البته ببخشیدا … یادمه شما جزو عصاب ندارای محفل بودی

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۳۹۵ ۳:۱۷ ب.ظ:

    کاش شما یه تعریفی از پیشرفت و خدشبختی و رضایتمندی یک جامعه ارایه میدادی بعد مدال میدادی

    [پاسخ]

    ع پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۳۹۵ ۳:۲۵ ب.ظ:

    معیار های مختلفی برای رضایمندی و پیشرفت وجود دارد. یکی؛ یا شاید پایه ای ترین؛ مبنا را health and wealth میگویند. این معیار به نوعی میزان درآمد و امید به زندگی را در کشورها نشان میدهد. از این دید با توجه به جمعیت کشور ایالات متحد بهترین کشور دنیا است.
    معیار های زیاد دیگری هم هست که ایالات متحد در آنها سرآمد است:میزان نوآوری؛ سیستم پولی و…

    [پاسخ]

    سید رضا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۱ام, ۱۳۹۵ ۲:۰۲ ق.ظ:

    حسن آقا
    مسئله من آمریکا نیست،چرا فکر میکنی منی که با شما مخالفم کورم و هیچ نقدی به سیاستهای دولتهای آمریکا و اروپا
    ندارم،مسئله اینه که بعضیا از روی خشم و نه منطق،تا صحبت از آمریکا انگلیس فرانسه وووو..میشه یاد کمر به
    پایین میوفتن و مطلقا هیچ چیز دیگه ای یادشون نمیاد،اینهمه دانشگاه با بالاترین رتبه ها که من ه کورم اسماشونو شنیدم
    صنعتی اقتصادی پزشکی،
    بعد طوری حرف میزنیم انگار منزه ترین و پاک ترین بودیم به استناد تاریخ
    به همه نقد وارده از نطر من حتی اگه عاشقش باشم هم فرقی نمیکنه میخواد دکتر محمد مصدق باشه میخواد مهندس میرحسین موسوی باشه
    شما چی؟؟؟اونیکه عاشقشی قابل نقد هست یا مو لا درز کاراش نمیره
    من برای تفاوتم با باقی رضاها تو آهستان سید رو قید کردم وگرنه ، از فضل پدر مرا را چه حاصل

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۱ام, ۱۳۹۵ ۸:۳۹ ق.ظ:

    عه ؟
    خب الحمدلله منکر فضل پدرانت نیسنی
    اتفاقا تو این مورد این ضرب المثل صدق نمیکنه
    سیادت تاجیست بر سر شما که قبطه و حسادت به اون تمومی نداره

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۱ام, ۱۳۹۵ ۸:۴۰ ق.ظ:

    در ضمن معشوق هات تو حلقم
    یکی از یکی بی دین تر و شل دین تر

  21. شاعرانه
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۰:۱۳ | #21

    چیزی که درباره سخنان روحانی و توجه ایشان نسبت به زبان انگلیسی بیشتر از همه به نظر می رسد آن است که سعی می کند با پیش کشیدن چنین دعواهایی فشارها از نقد برجام و دستاوردهای آن را کم کند و توپ را در زمین مخالفت با رهبری بیندازد تا ازاین طریق مدعی شود آیت الله خامنه ای مانع پیشبرد توانمندی های اقتصادی تیم دولت تدبیر و امید است

    دولت حسن روحانی با چهره متفاوت تری ظاهر شد و هر روز که از عمر این دولت می گذرد؛ چهره واقعی آن بیشتر آشکار می شود.

    روحانی در سیاست نزدیکی به غرب نیز نتوانسته چیز دندان گیری به دست بیاورد و حتی وعده های برجام نیز علی رغم از دست دادن تمام دست آورد های صنعت هسته ای، عملی نشده است بلکه آمریکا با جسارت بیشتر این بار به بلعیدن دارایی های ایران روی آورده است.

    اگر در گذشته اموال ایران بلوکه شده بود، امروزغارت آن آغاز شده است؛ از این رو حسن روحانی برای فرار از وضعیت به وجود آمده تقابل نهفته دو گفتمان استقلال خواهی وگفتمان وابستگی را هر روز بیش از پیش علنی تر می کند تا افکار عمومی را از ناکامی های روز افزون خود منحرف سازد،

    اما نکته مهم این موضوع، همانا اثبات چند باره نا کارآمدی گفتمان نگرش به غرب است که امروزه حسن روحانی آن را نمایندگی می کند، بلا شک موجی که او ایجاد کرده و بر آن سوار شده به زودی خود او را نیز در خود غرق خواهد کرد.

    انشالله در انتخابات خرداد ماه ۹۶ این خر لنگ که به پشت بام فرستادیم با کله سقوط خواهد کرد .

    [پاسخ]

    بازنشسته آموزش و پرورش پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۳۹۵ ۱:۴۱ ب.ظ:

    انشاء الله
    من که از خدا میخواهم اصولگرایان تکلیف این نظام را یکسره بکنند البته اگر این اکبر شاه و خاتمی اجازه بدهند

    [پاسخ]

    مس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۰ام, ۱۳۹۵ ۱:۰۵ ب.ظ:

    شما که سنی ازتون گذشته چرا این حرف رو می زنید؟ تغییر حکومت ها تو خاورمیانه چه نفعی برا مردمش داشته؟ بهتر نیست به اصلاحات حتی خیلی خیلی خیلی کند قانع باشیم؟؟؟

    [پاسخ]

  22. بازنشسته آموزش و پرورش
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۳:۳۹ | #22

    آقای خامنه ای حرف ائمه جمعه را تائید کرد ، در دیدار با فرماندهان پلیس

    آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، از فرماندهان نیروی انتظامی خواسته است که در مورد امنیت اخلاقی به “مخالفت‌ها و فضاسازی‌های رسانه‌ای” توجهی نکنند.
    به گزارش سایت رسمی رهبر ایران، آقای خامنه‌ای امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت در دیدار با فرماندهان پلیس از هنجارشکنی و رواج گناه انتقاد کرده و گفته است که اگر اهمیت برخورد با این مسائل از برخورد با قمه کشیدن بیشتر نباشد کمتر نیست.

    عربستان سعودی اختیارات پلیس شرعیات را محدود میکند و اینجا رهبر ایران تصمیم گرفته از صدر اسلام هم کشور را عقب تر ببرد ، پیامبر هم تا این حد به مسائل شخصی افراد نگاه ناموسی نداشت.

    [پاسخ]

  23. بازنشسته آموزش و پرورش
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۳:۵۴ | #23

    من یک مطلبی را بگویم
    این آقای منتظری خیلی بیش از حد به اختبارات بالا برای ولایت فقیه اعتقاد داشت
    از موقعی که مرحوم آقای خمینی او را برکنار کرد دموکرات شد، به نوع صحبت کردنش که ذلیلانه بود اعتماد نکنید ، از ناتوانی بود نه اینکه آدم دموکرات و افتاده ایی باشد ، در مسئله ولایت فقیه از همه روحانیون تند تر بود ، این آقا رئیس جمهور را در حد مباشر و دستیار ولی فقیه میدانست ، در قانون اساسی آمده که رهبر باید فقیه و مجتهد باشد ، این آقا آنقدر جمود داشت که میگفت رئیس جمهور هم باید مجتهد باشد.
    متاسفانه الان من آن روزنامه های اول انقلاب را ندارم ، این آدم اما بعد از برکنار شدن از قدرت ۱۸۰ درجه از فرط درد تغییر موضع داد.

    اینا الان الحمدالله اینترنت هست بگردید پیدا کنید
    حکومت اگر بخواهد اسلامی باشد باید متکی باشد به رهبری که از طرف خدا معین شده ولو به واسطه. اگر به یک رییس جمهور تمام ملت هم به او رای بدهند و ولی فقیه و مجتهد روی ریاست جمهوری او صحه نگذارد، این برای بنده هیچ ضمانت اجرا ندارد و از آن حکومت‌های جابرانه‌ای می‌شود که بر طبق آن عمل نخواهد شد

    این را منتظری گفته ، خدا از امام راضی باشد که این را از صحنه حذف کرد، ما حالا درست انتقاد داریم اما این نباید دلیل باشد که فکر کنیم همه منتقدان به نظام چیزی بارشان است ، خیر ، خیلی از اینها از کینه و فشار برکنار شدن از قدرت عابد و زاهد شده اند و گرنه از آن گربه بودند که آنسرش ناپیدا

    [پاسخ]

    مس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۰ام, ۱۳۹۵ ۱:۰۴ ب.ظ:

    اون زمان همه افکار افراطی داشتن. انقلاب بود و عواقبش. دلیل نمی شه که حالا هی توهین کنیم به اون خدابیامرز

    [پاسخ]

  24. مس
    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۳:۱۰ | #24

    کاش دیگه رهبر و رییس جمهور به جون هم نیفتن . برا هر دو تاشون افت داره

    [پاسخ]

  25. شاعرانه
    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۹:۳۹ | #25

    آمریکا ۲ میلیارد پول ایران را می دزدد !
    فلان مسئول ماهی ۸۷ میلیون تومان در این دولت حقوق می گیرد !
    روحانی بجای دفاع از حقوق مردم در مقابل آیت الله خامنه ای قد علم می کند !

    [پاسخ]

    مـ . ک پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۱ام, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۰ ق.ظ:

    ۱٫ آمریکا شبانه از دیوار بانک مرکزی بالا نکشیده که!
    “آن مرد که رفت” این دسته گل رو به آب داده؛ حالا طلبکارم هستید؟!
    ۲٫ “فلان مسئول” دیگه چه صیغه ایه؟! اسم ببرید ببینم کی ۸۷میلیون حقوق گرفته؛ مستندِ ادعاتون رو هم بفرمایید لطفاً!
    ۳٫ اینکه روحانی نباید جواب رهبری رو بده حرف درستیه؛ اما اینکه میگید به جای دفاع از حقوق مردم این کارو میکنه نه!

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۱ام, ۱۳۹۵ ۱:۱۳ ب.ظ:

    http://vom.ir/sarasari/posts/58092

    [پاسخ]

  26. متولد 9 دی
    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۲:۲۲ | #26

    جناب ع
    شما چرا انقدر عصبی و بی ربط می نویسی؟
    شما کاملا بی ربط و بدون معنا از زبان انگلیسی رسیدی به آمریکا و گفتی پیشرفته ترین تاریخ! دقت کن،پیشرفته ترین تاریخ…این عنوان انقدر محکم و عام هست که باید بتونی ازش دفاع کنی نه اینکه فحاشی کنی.من هم مثالی از عقب ماندگی زدم.شما مغلطه کردی و مثلا پدر هوش مصنوعی رو به گرایشات مبتذلش گره زدی،من گفتم این غلطه و توضیح دادم و سوالات ساده ای پرسیدم.اگه حرفی دارید بهتره با منطق بگید نه اینکه با تهمت و هوچی گری و آدرس غلط از بحث فرار کنید.
    اینکه چهار تا لمپن دنباله ی حرفتو بگیرن و تاییدت کنن به توهم نندازدت جناب آنتی عقده! به نظرم فایده ی زبان انگلیسی برای شخص شما اینه که بیسوادیت رو پشتش پنهان می کنی…حالا می خواد خوشت بیاد میخواد بدت بیاد…تمام

    [پاسخ]

  1. بدون بازتاب

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: