خانه > سياست > چرا آمریکا پیشنهاد جلیلی را قبول نکرد؟!

چرا آمریکا پیشنهاد جلیلی را قبول نکرد؟!

اخیرا آقای دکتر راغفر در مصاحبه ای با روزنامه آرمان، ادعاهایی را درباره پیشنهاد سعید جلیلی به آمریکا در زمان مسئولیتش به عنوان دبیر شورای امنیت ملی و مسئول مستقیم پرونده هسته ای در دولت قبلی مطرح کرده است. راغفر در این مصاحبه اظهار داشته است: «بنده اطلاع کامل دارم دولت احمدی‌نژاد در یکی از مذاکرات هسته‌ای به کشورهای غربی پیشنهاد مهمی داد که مورد پذیرش کشورهای غربی قرار نگرفت.» به گفته وی در این پیشنهاد تمام امتیازاتی که آقای روحانی در مساله برجام به غربی‌ها داد وجود داشت و حتی بیشتر از آن هم وجود داشت. راغفر در بیان جزییات پیشنهاد سعید جلیلی مدعی شد: «به آمریکایی‌ها پیشنهاد می‌شود ایران در برابر برداشتن تحریم‌ها حاضر است سطح غنی‌سازی خود را تا ۴ درصد کاهش بدهد و برخی از مراکز هسته‌ای خود را تعطیل کند و یا به حالت نیمه تعطیل دربیاورد. با این وجود این پیشنهاد مورد قبول آمریکا قرار نمی‌گیرد.»

من در پی تایید یا تکذیب این ادعا نیستم، اما با فرض صحت این ادعا، اگر واقعا سعید جلیلی همچین پیشنهاداتی را به طرف آمریکایی داده، پس چرا آنها حاضر به قبول آن نشده اند؟ خود راغفر در مصاحبه اش، به نکته جالب و مهمی اشاره کرده که می تواند پاسخ سوال ما باشد. راغفر گفته است: «کشورهای غربی حاضر نبودند با ‌دولت احمدی نژاد توافق کنند. به همین دلیل منتظر بودند تا دولت بعدی در ایران بر سرکار بیاید تا دست به چنین توافقی بزنند. در آن مقطع زمانی کشورهای غربی هنوز نمی‌دانستند پس از احمدی‌نژاد چه کسی در ایران به قدرت خواهد رسید. با این حال امیدوار بودند شخصی در ایران به قدرت برسد که مشی معتدل‌تری داشته باشد!»

نکته اصلی همینجاست که راغفر به سادگی از آن عبور کرده. مگر دعوا بر سر انرژی هسته ای و غنی سازی نبود؟ مگر سالها بر سر همین موارد مذاکره نمی کردیم؟ پس برای آمریکایی ها چه فرقی داشت که با کدام دولت ایران درخصوص این پرونده به توافق برسند؟ چرا آنها به زعم آقای راغفر و یا سایت خبرآنلاین، پیشنهاد ذلیلانه (؟!) جلیلی را قبول نکردند؟ دلیلش کاملا واضح است. برای آمریکایی ها، مساله هسته ای تنها یک بازی و نمایش سیاسی بود که در پس آن به دنبال مسائل مهمتری بودند و هستند که آن هم چیزی نیست جز تغییر رفتار کلی جمهوری اسلامی و این امر با یک چهره اصولگرا میسر و ممکن نبود. آنها به خوبی می دانستند که هرگونه توافق با یک دولت اصولگرا و یا با سعید جلیلی به عنوان یک چهره اصولگرا، به نام این جریان ثبت و در نهایت به تضعیف جریان اصلاح طلب منجر می شود!

در یک نمای کلی، سالهاست که در تبلیغات سیاسی و رسانه ای داخلی و خارجی، از اصلاح طلبان به عنوان جریان غربگرا و یا منعطف در برابر غرب نام برده و این گونه تبلیغ می شود که آنها تنها گروهی هستند که می توانند با غرب تعامل داشته باشند. و این یک واقعیت مسلم است که غرب نیز در دو سه دهه گذشته، همواره در هر انتخاباتی از این جریان حمایت کامل رسانه ای داشته است و گاه علنا و صراحتا به نفع آنان تبلیغ می کند.

بنابراین با فرض صحت اظهارات آقای راغفر، تنها دلیلی که می توان برای عدم قبول پیشنهادهای جلیلی پیدا کرد همین است که آمریکایی ها نمی خواستند این توافق به اسم جلیلی یا اصولگرایان ثبت شود. چرا که در آن صورت، دیگر چیزی برای اصلاح طلبان باقی نمی ماند که از آن برای انتخابات استفاده کنند. اگر توافق با غرب توسط اصولگراها رقم می خورد، آن وقت اصلاح طلبان روی چه چیزی مانور می دادند؟ آن توافق در حقیقت هم به نفع اصولگرایان بود، هم تضعیف اصلاح طلبان و غربگرایان ایران را در پی داشت و مهمتر از همه اینکه فقط به همان مساله هسته ای محدود می شد و به تغییر لحن و رفتار کلی دولت ایران در برابر غرب و آمریکا منجر نمی شد.

براین اساس آمریکایی ها منتظر ماندند تا شخصی مانند حسن روحانی (به اصطلاح معتدل!) به قدرت برسد تا با نقد دوران قبل، خود را منجی ایران لقب دهد و بر ضرورت تعامل و توافق و مذاکره و کرنش و از همه مهمتر، تغییر لحن و تغییر رفتار ایران در برابر غرب تاکید کند. در این صورت، آمریکایی ها به مساله مهمتری از توافق دست می یافتند، یعنی القاء همین نکته که توافق، بدون تغییر رفتار و سیاست های ایران ممکن نیست. توافق یعنی آغاز تغییراتی بنیادین در همه عرصه ها.

البته تا اینجای کار هم تا حدودی موفق شده اند! اما آفتاب برجام تا کی قرار است بر ما بتابد؟! این درست که آقای روحانی با اغراق و بزرگنمایی، این برد «سه بر دو؟!» را به نام خود زده است، اما خوشبختانه آنقدر جوگیر است که نمی داند همین بزرگنمایی های غیرواقعی، کم کم دارد به ضرر خودش تمام می شود.

  1. www
    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۱:۳۵ | #1

    برادر، این تحلیل شما یک تکه ی مهم از پازل را نادیده گرفته است. اگر بواقع اینچنین بوده که گفتید و جلیلی می خواسته این همه امتیازات و حتی بیش تر واگذار کنه پس چرا بعد از برجام امثال جلیلی و اطرافیانشان اینقدر از برجام انتقاد کردند و گفتند ما ضرر کردیم و خیلی امتیاز دادیم؟!!! در ثانی اگر هدف آمریکاییها بعد از رسیدن اطلاح طلبان به حکومت بهمنی بود که گفتید پس چرا توافق را دو سال کش اش دادند؟!!
    تحلیل شما با این نکته ها نمی خواند!

    [پاسخ]

    www پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۱ام, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۹ ق.ظ:

    به همه ی دوستانی که علاقه(ی شاید بیش از حد) به تحلیل گری مسائل سیاسی و تاریخی و … دارند خواندن این مقاله را پیش نهاد میکنم:
    The Hedgehog and the Fox: An Essay on Tolstoy’s View of History

    [پاسخ]

    سالم پاسخ در تاريخ تیر ۶ام, ۱۳۹۵ ۶:۲۸ ق.ظ:

    کاملا درسته

    [پاسخ]

  2. با بک
    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۲:۱۱ | #2

    ۱- ماجراجویی هسته ای حکومت رو به بن بست رسونده بود. و توافق بهرحال صورت میگرفت.

    ۲- اینکه میشد با مموتی به توافق رسید حرف مفته. همونطور که میدونیم از مسیر دیگه ای داشت مذاکرات پیش میرفت که مموتی زد زیرش. مموتی خودش میخواست همه کاره باشه تا از مواهب امریکای جهانخوار بهره ببره.

    ۳- رابطه با امریکا موضوعی هست که حکومت گرو گرفته. هر گروهی بتونه با امریکا روابط رو عادی کنه قدرتمند خواهد شد. البته اصولگراهایی که خیلی بیشتر از بقیه از خزعبلاتی نظیر استکبار ستیزی نون میخوردن تا بحال بعیده خیلی زیاد بتونن از این مواهب استفاده کنن.

    ۴- شما ببینین چقدر استکتار ستیزی تو مملکت طرفدار داره که هر کسی روابط رو با امریکا خوب کنه قهرمان ملت میشه.

    [پاسخ]

    سید رضا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۱ام, ۱۳۹۵ ۹:۰۵ ب.ظ:

    گزینه۴ فوق العادس،استکبار ستیزی!!!!!اصولگرایی خخخ

    [پاسخ]

    reza پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۵ ۹:۳۴ ق.ظ:

    سلام با سید رضا موافقم.به قول بزرگی شما در روز ۱۳ آبان در سفارت را بزکن گرین کارت بده تعداد متقاضیان هزار برابر متظاهرین میشه و احتمالا خیلی از خود انها هم بیایند.

    [پاسخ]

  3. ع
    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۲:۵۶ | #3

    از نوع نوشته هایی که جدیدا در این جا دیده ام بشدت به نوعی برنامه برای یک دوره ای شدن حسن روحانی قلمداد میشود.

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۱ام, ۱۳۹۵ ۱:۴۶ ب.ظ:

    دولت روحانی بخاطر ضعف در مدیریت کشور و عدم نظارت بر دستگاههای دولتی م غرق شدن در منجلاب مذاکرات و اعتماد به آمریکا و سران دولتهای غربی و بی توجهی به امرار معاش مردم و اختلاسها و غارتها و دروغهای شاخدار و گرانی بیش از حد ما یحتاج مردم و فشار اقتصادی به اقشار ضعیف جامعه و ضعفهای دیگر لذا مردم را زیر این فشارها له کرده است و ثابت کرده است که دیگر نمی تواند این مدیریت غلط تحقیر و دزدی را ادامه دهد لذا بخاطر مردم مظلوم خصوصا اقشار ضعیف باید تغییر کند .

    [پاسخ]

    م.ک پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۱ام, ۱۳۹۵ ۷:۰۹ ب.ظ:

    شیب؟!
    بام؟!
    اختلاس؟!!

    [پاسخ]

  4. سین
    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۵:۰۰ | #4

    ضمن آنکه معتقدم سوال www بسیار موشکافانه و نقدی جد بر نوشته شما می باشد و اولین چیزی که به ذهن من بعئ از خواندن متن شما رسید همین نکته بود. نوشته شما می گوید عناد آقای جلیلی و کلا دلواپش ها نه از حماین از منافع ملی ، بلکه بشدت جناحی و منافقانه است.
    آقای آهستان و لازم است حضور پیدا کنید و نظر خودرا در پاسخ به این سوال بگویید وگرنه متن شما تمام نقد نقادان به برجام را از سر حسادت و اتادن از اسب قدرت می داند.
    اما چنانچه حرفهای این آقا درست باشد ، به نظر من علتش اینست که امریکا و اروپا وقتی توافق را پذیرفت که ان طرف میز یک دولتی نشسته باشد که از حمایت حداکثری مردم برخوردار باشد نه یک دولت یاغی و متقلب و مفسد و پوپولست و نجبه کش ، یا به قول شما انحرافی.
    شما در این نوسته تان بر سر امریکا و وجدان امریکایی و دولت روحانی تاج افتخار گذاشتید. هیچ فکر کرده اید تیر شما هدف شما را نکشت . کسی که اشه به دشت داشت را نقش بر زمین کرد.
    و در آخر اینکه چه خوب است شما می نویسید. آدم می فهمد در فکر معتدل های اصول گرا که این باشد ، در ذهن فدوی و نقدی و طائب و احمدی و احمد خاتمی و علم الهدی و جنتی و …. چه دل آشوبه ای است.
    آیا مردم اینهمه موثرند؟

    [پاسخ]

  5. مجید
    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۵:۱۴ | #5

    باریکلا به این میگن فرار به جلو! عزیز من مساله اصلی طلبکار شدن جلیلی و همفکراشه.الان یه جوری وانمود میکنند که ما هیچ امتیازی نمیخواستیم بدیم ولی روحانی رفته دستاوردهای هسته ای رو حراج کرده در مقابل هیچ!
    غربیها هم حق داشتند نخوان با آدم غیر نرمالی مثل احمدی نژاد توافق کنند بهر حال اونها هم باید در داخل خودشون خیلی ها رو قانع می کردن که خدا وکیلی باوجود آدمی مثل احمدی نژاد در اینطرف توافق از محالات بود

    [پاسخ]

  6. مجید
    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۵:۱۹ | #6

    ناخواسته تو این مطلبت اعتراف هایی کردی که خیلی از اصل مطلب مهمتره:)

    [پاسخ]

    سالم پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۱ام, ۱۳۹۵ ۷:۲۰ ب.ظ:

    چطوری مهندس
    ………………………………………………………………………………………….

    دادستان تهران به بازیگر و فوتبالیست ها هشدار داده که دیگر در جلسات مبتذل – منظورش پارتی های مختلط است که همراه با شرابخواری و فاحشه بازی است – شرکت نکنند. گفته است شرکت نکنید وگرنه اگر گرفتیم اسمتان را اعلام می کنیم.

    جعفری دولت آبادی:آخرین هشدارم را به ورزشکاران و هنرمندان می‌دهم، در جلسات مبتذل شرکت کنید اسامی شما را اعلام خواهیم کرد.
    مملکت بی صاحبی است.
    خوب مرد حسابی اگر این کارها جرم است چرا صبر می کنید و فرصت می دهید بهشان.
    آن هم چرا فقط اسمشان را اعلام می کنید.

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۲ام, ۱۳۹۵ ۳:۲۷ ق.ظ:

    اولا جرم نیست، دوما حتی اگر جرم باشه، قوه ی قضا بعد از وقوع جرم میتونه دخالت کنه نه قبلش. خوشحال هستی ها!

    [پاسخ]

  7. ایرانشهر
    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۷:۲۱ | #7

    حقا سخته تحمل شکست در انتخاباتی که هاشمی با وجود رد صلاحیت شدن رای آورد
    حالا تازه روزهای خوبتونه
    تواب هایی که روزی از رای به احمدی نژاد توبه کردن همین روزها دست به دامن دولت معجزه میشن که برگرد و رقابتی همی کن
    :)

    [پاسخ]

    ایرانشهر پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۱ام, ۱۳۹۵ ۵:۲۹ ب.ظ:

    آخه شما ها که برنامه ریزی کردید برا یه دوره ای شدن روحانی
    ۱) فاز اول برنامه شما که شکست روحانی تو بهارستان بود علیرغم دوپینگ و امداد های غیبی به طرز باور نکردنی شکست خورد
    ۲) با کی می خاید رای بیارید ؟ جلیلی ؟ دکتر سرداراقتصاددان میرقاعد؟ محمود

    [پاسخ]

    بازنشسته آموزش و پرورش پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۱ام, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۸ ب.ظ:

    نه پسرم ساده نباشید
    آقای خامنه ای هر وقت بخواهد در کانتکس پوپولیست یک اصولگرا را با رای مردم روی کار می آورد
    شاید یک روز مردم متوجه بشوند که مسیر اصلاح این شور از هر مسیری که باشد اما از مسیر صندوق های رای آقای خامنه ای نیست
    من پیر شده ام اما پیر بودن نباید باعث بشود محافظه کاری پیشه کنم
    از تمام سالهایی که دیگران را به اصلاح طلبی دعوت کردم پشیمانم ، زیرا نتیجه ان تقویت فقاهت با یک شیب ملایم به بالا بود

    [پاسخ]

  8. Rorr
    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۹:۲۳ | #8

    پس شکی نمونده که جلیلی هم ذلت پذیر بود و تمام اطواراش که من پیرو راه خمینیم و استکبار ستیزم حرف مفت و توخالی.

    بله دولتهای ایران و آمریکا ملتهاشونو به درجات مختلف فیلم کردن. مذاکرات در دوران کلید شروع نشد و سالها قبلش ادامه داشت. نمایش اعتدال اومد به بازار-در مذاکره شد باز هر دو دولت ریاکارانه و دروغ بود.

    بازم تکرار میکنم. امثال جلیلی و احمدی نژاد و بقیه فاسدین و فاسقین این باند، اون امامزاده ای نیستن که شما اصولگراهای ظاهری بخواین بهشون دخیل ببندین. اینا فقط زیرک تر بودن و تونستن سر بدنه اصولگراها رو کلاه بذارن که به چیزی پایبندن. در عمل نصف چیزی که ظریف واسه ایران گرفت رو هم نمی تونستن بگیرن.

    حسن آقا حالا برو به ذوالقدر رای بده! فردا پس فردا می بینی خود حاجیش نصف ایرانو دربست اجاره داد به آمریکاییا! چقد ساده این شماها…تا یکی گفت مرگ بر آمریکا و من پیرو ولایت فقیهم رایتونو گرفت و هر غلط و هر دزدی ای بخواد میکنه بدون اینکه حضرات خم به ابرو بیارین. تازه الان امید حسینی بجا اینکه از این کلاه گشادی که جلیلی سرش گذاشته و دروغایی که بهش گفته عصبانی باشه، میگه چه اشکالی داشت ذلته رو با جلیلی می پذیرفتیم نه با کلید!!

    اصولگراییتونو عشقه!

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۱ام, ۱۳۹۵ ۸:۲۷ ب.ظ:

    اولا ذوالنور
    دوما الان رای میدیم فردا پس فردا دیگه رای نمیدیم
    مثل شما علم غیب که نداریم
    کل این پست به دلیل اینکه بر مبنای یه حرف بی مبنایی نوشته شده به نظرم قابل بحث نیست

    [پاسخ]

    بازنشسته آموزش و پرورش پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۱ام, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۳ ب.ظ:

    جلیلی هرچه بود فاسد و فاسق نبود
    چهره ی رای اوری نبود اما در بین گزینه های انتخابات آن دوره بعد از روحانی ایشان مناسب بود
    جلیلی خودش را قربانی آقای خامنه ای کرد ، امد تا دو قطبی انتخابات تکمیل شود ، مردم از ترس جلیلی به روحانی رای بدهند ، یعنی در واقع گزینه مورد نظر رهبری برای مذاکرات توسط مردم انتخاب بشود.
    آقای خامنه ای بعد از ۲۶ سال حضور در بالاترین نقطه کشور مهندسی انتخابات را خوب یاد گرفته
    افکار عمومی جامعه مثل موم در دستان او بازی میخورد

    الان هم که دیگر به روحانی نیاز ندارد مقدمات در حال آماده شدن است تا از مسیر افکار عمومی او را کنار بگذارد
    بنده دلم به حال آقای روحانی نمیسوزد زیرا زن صیغه ایی و موقت بودن را قبول کرده و دیگر بر او حرجی نیست

    [پاسخ]

  9. م.ک
    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۹:۴۴ | #9

    اگر سخن آقای راغفر درسته که برید قایم بشید لاأقل!
    اصلا اصلاح طلبا نماد غربزدگی؛ شما جواب کرنش مدعیان مقاومت رو بدید…
    و اگر درست نیست که دیگه حرفی نمیمونه! تهش اینه که راغفر یه حرف غلطی زده… خلاص!

    [پاسخ]

  10. حسن
    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۰:۲۹ | #10

    عه ؟
    پس فقط درس اخلاق و فلسفه نمیدادن…
    فقط بیانیه نمیخوندن …
    اقای عراقچی که بارها گفتند اصلا به اینجاها نرسید
    الله اعلم

    [پاسخ]

  11. فهیمه
    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۱:۰۶ | #11

    چ حوصله و اعصابی دارید همه تون

    [پاسخ]

  12. سید رضا
    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۱:۲۹ | #12

    حجت‌السلام مصباحی مقدم با اشاره به ستاد تدابیر ویژه اقتصادی گفت: با توجه به این اقدامات ستاد که می خواستند تحریم‌ها را دور بزنند «احمدی‌نژاد گزارشی به رهبری داد که ما به آخر خط رسیدیم و با توجه به قطعنامه‌های شورای امنیت درباره انرژی هسته‌ایی باید‌ ، آن را امضا کنیم»، ولی رهبری با این گزارش مخالفت کردند که بعد از این مخالفت احمدی‌نژاد با رهبری دیدار کردند و گفت اگر شما این دیدگاه را قبول ندارید، من دیگر مسئول این پرونده نیستم و رهبری با صراحت و قاطعانه فرمودند خودم این مسئولیت را قبول می‌کنم.
    ………………………………………………………………………………………………..
    آخه کدوم دولت گاوی پیدا میشه که حاضر باشه با مضحک ترین و دلقک ترین دولت کل تاریخ ایران بشینه همچین توافقی رو نهایی کنه ،من باب مثال عرض میکنم ،برکناری منوچهر متکی رو کسی یادش میاد،یعنی یه الاغ همچین تصمیمی میگرفت.
    طرف مقابل خوب میدونست که با یه گروه لوده چاله میدونی کم سواد طرف ه،فلذا چرا باید باهاشون قراردادی رو منعقد میکرد
    یه سوال هم دارم از امید حسینی :آمریکا از کجا میدونست یا مطمعن بود که دولت بعدی اصلاح طلب یا یه همچین چیزی هست؟یعنی آمریکا دست این نظام رو خونده و داره باهاش بازی میکنه؟

    [پاسخ]

  13. متولد 9 دی
    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۲:۳۴ | #13

    امید حسینی! اون جمله ی آخرت رو کجای دلم بذارم؟
    جوگیری و بزرگنمایی روحانی فقط به ضرر خودشه؟(سیاسی بازی تا چه حد؟!!)
    این جو گیری و بزرگنمایی،جای ابراز خوشبختی هم داره؟(منافع ملی کشک!!)
    معنای انتقاد منطقی و دلسوزانه شما دلواپس مظلوم و منکوب رو هم فهمیدم…اینهمه نمیذارن نمیذارن،اینا رو میخواستی بگی؟!

    [پاسخ]

  14. بينام …
    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۱:۵۷ | #14

    مکتبی که باشی همچین چشمات کور میشه که واضحات رو هم نمی بینی ….

    غیر از انچه بقیه گفتن در باب مفهوم استکبار ستیزی برا راس هرم تا پائین، نکته جالب اینجاست که همین جناب حسینی اگه بره در یه مغازه و فروشنده یه سگ اخلاق باشه که ببینی بصورت واضح میخواد معامله کنه و بعد جلوت تف بندازه روی زمین، خوب مشخصا خرید نمی کنه. الان گوش هاش دراز شده چون کور شده نمیبینه اون فروشنده ی سگ اخلاق که میخواست معامله کنه و تف منه روی زمین، در حقیقت خودشه و گروه سیاسی مطبوعش.

    جالب ه اولیه های اینها رو نمیبینه و تعجب هم میکنه!

    [پاسخ]

    بازنشسته آموزش و پرورش پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۲ام, ۱۳۹۵ ۷:۵۹ ق.ظ:

    چشمات گور میشه؟! :| پسرم این طرز صحبت صحیح نمیباشد، مگر در مدرسه به شما یاد نداده اند “ادب مرد به ز دولت اوست” !؟

    [پاسخ]

    فهیمه پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۲ام, ۱۳۹۵ ۵:۵۲ ب.ظ:

    :)
    خوب حرف زده که بیچاره….

    [پاسخ]

  15. بازنشسته آموزش و پرورش
    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۷:۵۷ | #15

    @امید حسینی
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950217000693

    پسرم این را بخوان

    [پاسخ]

  16. احمد
    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۸:۵۸ | #16

    متاسفانه اصولگراها و اقاى امید حسینى نمیخواهند این حقیقت محرز را قبول کنند که رهبر از روى ناچارى واستیصال برنامه تهیه سلاح هسته ایى را کنار نهاد
    در این مملکت رییس جمهور یا ظریف چکاره هستند که تصمیمى تا این حد مهم بگیرند وان مذاکرات پنهانى را چه کسى رهبرى میکرده؟
    والبته تا این مملکت این حاکمان نادان را داردملت مجبور به پرداخت اینهمه هزینه هاى بیحاصل هستند.
    این همه هزینه براى نگهدارى بشار اسد جنایتکار هم بزودى بر باد میرود واسد هم خواهد رفت
    کاش حاکمان ودولتمردان ما که مطلقا میهن پرست نیستند ومطلقا بفکر منافع ملى وملت نیستند حداقل کمى سواد وشعور سیاسى داشتند وبه ابروى خودشان هم اینهمه گند نمیزدند

    [پاسخ]

  17. ع
    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۹:۰۹ | #17

    ۱- “چرا آمریکا پیشنهاد جلیلی را قبول نکرد؟!” : چون جلیلی میگوید آمریکا دشمن است و باید نابود شود
    ۲- چرا امید حسینی از اینکه “آمریکا پیشنهاد جلیلی را قبول نکرد؟!” ناراحت است؟ : چون فکر میکند که اگر ایالات متحده با جلیلی معامله میکرد الان بجای حسن روحانی یک اصولگرا رییس جمهور بود.
    نتیجه گیری: وقتی سیاستت را جوری میچینی که به کمک کسی که آروزی نابودیش را میکنی؛ برای رسیدن به قدرت احتیاج داری؛ این تناقض بلاخره یقه ات را میگیرد.
    البته بماند که جریان رای نیاوردن آقای جلیلی به این سادگی ها هم نیست.

    [پاسخ]

  18. حمید
    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۲:۰۳ | #18

    Test
    تست
    چرا پیامهای من نمیاد؟؟؟

    [پاسخ]

    reza پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۵ ۹:۳۹ ق.ظ:

    حمید جان سلام .بچه نازی اباد درسته دیگه؟شناختی

    [پاسخ]

  19. حمید
    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۲:۱۱ | #19

    این پست آقای حسینی یک خود زنی اساسی ولی ناخواسته بود.
    در ایام انتخابات ریاست جمهوری من حامی آقای روحانی بودم و همچنان هم از عملکرد او راضی هستم و در عین حال برای توان مدیریتی و قدرت اجرایی آقای قالیباف ارزش قایل بودم و هستم. جواب سوال امروز آقای حسینی باعث شد که با وجود ارادتم نسبت به آقای قالیباف به آقای روحانی رای بدم. هر عقل سلیم و سالمی درک می کرد که توافق با روحانی با پرداختن امتیازات به مراتب کمتری حاصل میشد تا توافق با احمدی نژاد و جلیلی و حتی قالیباف.

    [پاسخ]

  20. حسن
    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۵:۱۳ | #20

    شما دقیقا حامی و شیفته چه چیز روحانی بودید
    با توجه به اینکه ظاهرا شما برخلاف عوام الناس از روی جوزدگی رای نمیدید بفرمایید چرا؟
    عملکردش هم که چه عرض کنم

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۲ام, ۱۳۹۵ ۳:۱۴ ب.ظ:

    خطابم به حمید بود

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۲ام, ۱۳۹۵ ۳:۱۹ ب.ظ:

    بعدشم اون خودزنی اساسی و ناخواسته ش رو هم هرچی خوندم نفهمیدم کجا بود
    امید حسینی میگه امریکا بخاطر خالی نبودن دست یه عده ای هنگام تبلیغات حاضر نشد با یه عده دیگه ای توافق کنه
    خودزنیش کجا بود

    [پاسخ]

    حمید پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۵ ۹:۰۲ ق.ظ:

    عملکرد کلی دولت آقای روحانی تا الان خوب بوده. شما به تکنوکراسی و فن سالاری و علم اقتصاد و… ایمان ندارید شما همچنان به معجزه معتقد هستید و درگیر روابط علی ومعلولی نیستید. که اگر مثل من به چنین مواردی معتقد بودید در نمره دادن به دولتها ملاک ها و معیارهای دیگری را انتخاب می کردید. شما بدلیل نوع بینشی که دارید نقطه آغاز دولت روحانی و رکود تورمی که کشور دچار آن بود را فراموش کردید. نقطه شروع دولت فعلی شرایط بشدت نابسامان و بد اقتصادی بود. ما اکنون از آن نقطه فاصله زیادی داریم. در آن روزها تورم، رکود و فساد به اوج رسیده بود و امنیت اجتماعی، امید به زندگی، اعتماد اجتماعی، اعتماد به دولت و حکومت و نظام و… به حضیض کشیده شده بود. در آن دوره یک اقلیت افراطی چهار میلیونی سکاندار کشور بود که با رفتارهای تند و برخوردهای خشن سایه جنگ و ویرانی را برای کشور ارمغان آورده بود. اما امروز در سایه تدبیر و امید تهدید جنگ و خونریزی نداریم و…
    نتیجه سیاست خارجی دولت قبلی در منطقه شکل گیری گروه های تندرو مذهبی بود که اکنون خاورمیانه را درگیر کرده و هنوز راهکاری برای حل آن تمهید نشده.

    حمید پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۵ ۸:۰۴ ق.ظ:

    سلام حسن آقای خوش قلب
    من حامی آقای روحانی بودم و هستم. اما شیفته نیستم. اصولا شیفته شخصیت های سیاسی شدن در قاموس من و امثال من نیست. تصور شیفتگی ناشی از همزاد پنداری شماست وگرنه من در مورد هیچ یک از سیاستمداران دنیا احساس شیفتگی ندارم. در بالا عرض کردم که به توان مدیریتی آقای قالیباف ایمان داشتم و دارم. آقای قالیباف یکی از ارزشمند ترین و بهترین مدیران و مجریان اصولگراست. متاسفانه علی رغم همه گونه همکاری آقای قالیباف با جریان اصولگرا، حمایت جدی این جریان نصیب ایشان نشد و احتمالا نخواهد شد.
    من جواب سوال شما را در همان کامنت بالا دادم. توافق با جامعه جهانی و رفع تحریمها دستور العملی بود که نظام لاجرم باید اجرا می کرد. ایران چاره ای جز توافق با این کشورها نداشت و حتی شما در همین پست اخباری مربوط به دادن امتیازات بیشتر برای رفع تحریمها در دولت قبلی را می خوانید. بعد از گذشت سالها شما به خوبی بر وجود کانال ارتباطی از طریق عمان بین ایران و آمریکا واقف شدید. اکنون شما به خوبی می دانید که در دولت قبلی مذاکرات محرمانه و مستقیمی بین ایران آمریکا به منظور نیل به توافق صورت گرفته بود. شما به خوبی ناله های دولت قبل را در اواخر سالهای تلخ حکومتش از اعمال تحریمها را به خاطر دارید و به تلاش نافرجام آنها در پایان دادن به آن رنج خودساخته واقف هستید. ثمره دولت قبل تحریم و تهدید بود و نتیجه دولت فعلی رفع تحریم و همکاری! این دستاوردی است بس بزرگ که برای تایید دولت روحانی کافی است.

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۵ ۹:۴۰ ق.ظ:

    پرسپولیس قهرمان نشد و حس و حالی نمونده
    در کل همونطوری که خودت گفتی ملاک نمره دادن من و تو متفاوته

    [پاسخ]

  21. مس
    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۷:۰۵ | #21

    این متن نشون می ده که امید حسینی و امثال اون، کفرستیزی و امریکاستیزی و …. رو تا زمانیکه دوست دارند که بتونن باش رای بیارن، حالا هم از همه ی اینا کنار کشیده. فقط به قدرت رسیدن یک نفر از طیف خودشون براشون کافیه. همه ی شعارا کشک

    [پاسخ]

  22. تشنه
    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۱:۵۹ | #22

    با سلام
    امید جان تحلیل هایت کم کم دارد وا میرود!
    برادر یک رجوع کن به سخنان آقای ولایتی اصولگرا در مناظره ها که آنجا میگوید چطور دوبار نزدیک بود به توافق رسید اما برادر محمود و برخی دیگر زدند زیر دیگ و همه را ریختند روی زمین!
    بنده مصاحبه جناب راغفر را نخوانده ام اما میدانم از چند ماه قبل از انتخابات دیگر غربی ها تمایلی به گفتگو با دولت تیم قبلی نداشتند دلیلش هم کاملا مشخص است. بنده هم جای آن ها بودم همین کار را میکردم چراکه آزموده را آزمودن خطاست.
    طبیعی است آن ها ترجیح دهند آفتاب لب بام را رها کرده و منتظر تیم جدید باشند. هرچه باشد شش سال مذاکره کردند به هیچ جا نرسیدند و جز آن تصمیم انتظار دیگری نمیرود.

    [پاسخ]

    reza پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۵ ۹:۳۹ ق.ظ:

    سلام تشنه عزیز خوشحالم از دیدن مجددت

    [پاسخ]

  23. شاعرانه
    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۱:۵۲ | #23

    آمریکایی‌ها خودشان می‌گویند در برجام چیزی به ایران ندادیم
    افرادی چون هاشمی بر روی برجام سرمایه‌گذاری حیثیتی کرده‌اند
    خود مسئولان دولتی و مقامات آمریکایی نیز بر عدم محقق شدن این امتیازهای محدود اذعان دارد. زمانی که آقای کری (وزیر امور خارجه آمریکا) می‌گوید که ایران قرار بود ۱۰۰ میلیارد دلار بگیرد و با دست اشاره می‌کند که سه میلیارد دلار هم نگرفته صحه بر صحبت‌های آقای سیف است که می‌گوید ایران تقریبا هیچ چیز از برجام‌ عایدش نشده.

    [پاسخ]

    سین پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۵ ۶:۵۶ ق.ظ:

    چرا واقعیت را چپل چوله می گویی. ملت از اولش هم می دونست چیزی از ” انرژی هسته ای ” بازی چیزی عایدش نمی شود. ما در این موضوع همه اش ضرر کردیم تا کسانی احساس غرور و قدرت کنند. حالا تو نشسته ای آخر پاییز جوجه های مرده را می شماری.
    فکر می کنی مردم مغز خر خورده اند نفهمند تقسیر اصلی با کیست. این هاشمی هم که می گویی خودش را قربانی مسئله ای کرد که مقصر اصلی بتواند پشت او قایم شود. مردم اگر از روحانی ممنون هستند برای اینست که نگذاشت بیشتر از این ضرر کنیم.
    نکنه خیال می کردی بعد از آن همه یاغی گری مدال هم به گردن این متوهم های عقب مانده هم می انداختند.
    خودت را زده ای به آن راه ، یا فکر می کنی مردم بچه دو سه اند. اسمت را هم گذاشته ای “شاعرانه”. یا العجب. آخه کو مضمون شاعرانه در این کامنت هایی که می نویسی.

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۳ ق.ظ:

    «ژرارد آروئاد»، سفیر فرانسه در آمریکا روز جمعه از پایبندی افراطی بانک‌ها به قوانین آمریکا و اجتناب از مبادله با ایران انتقاد کرد.

    وی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «توافق هسته‌ای، تنها به موضوع هسته‌ای مربوط می‌شود. تا زمانی که ایرانی‌ها، تعهداتشان را اجرا کنند، ما هم باید به وعده‌هایمان عمل کنیم.»

    آروئاد، علاوه بر این به امتناع بانک‌های اروپایی از مبادله با ایران به دلیل هراس از نقض تحریم‌های امریکا هم اشاره کرد و در ادامه نوشت: «پایبندی افراطی بانک‌ها، (وعده) رفع تحریم‌ها را تا اندازه زیادی از محتوا خالی کرده است.»

    آروئاد همچنین نوشت: «اگر ایرانی‌ها از مزایای رفع تحریم‌ها برخوردار نشوند، چرا باید به برجام پایبند باشند؟»

    [پاسخ]

    مس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۲ ب.ظ:

    معلومه شکمت زیادی سیره که این حرفا رو می زنی. و الا از رابطه با جامعه جهانی استقبال می کردی

    شاعرانه پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۲ ق.ظ:

    پیشرفت هسته ای توهم است ؟
    روحانی یک ملت را فریب داد
    کجاست حل مشکلات در ۱۰۰ روز ؟
    رفتار تحقیر آمیز عربستان آمریکا حاصل لبخندهای سیاسی آقایان است .
    هر چه کاشتیم را با داس بیگانگان درو کردند بردند و خوردند .
    تسلیم تحقیر را در پی دارد ، مقاومت تکریم را
    رفتار باید انقلابی باشد نه انتحاری
    غربیها زبان زور را می فهمند نه منطق را
    روحانی عزت مردم ایران را بر باد فنا داد .

    [پاسخ]

    مس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۱ ب.ظ:

    عربسان قبل از احمدی نژاد رابطه خوبی با ایران داشت، کارای احمدی نژاد و برادران س. رابطه رو خراب کرد. بهتره فرافکنی نکنید.

    شاعرانه پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۵ ۱:۳۹ ب.ظ:

    از وقتی این دولت بر سر کار آمد محاسنها متعلق به آنها و معایب و ناتوانیها در عرصه داخلی خارجی متعلق به احمدی نژاد است !

  24. بينام …
    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۳:۴۸ | #24

    حرف های منتخب دوپینگی و شانزدهم بین سی تا اخوند زپرتوی دیگه.

    این شخص منتخب رهبر ج ا ست و اصلح ترین از نگاه رهبر در تفسیر قانون اساسی.

    یک مناظره‌ی تاریخی
    •احمد جنتی: «ردصلاحیت بعد از رأی آوردن سابقه هم داشته»
    •علی مطهری: «اگر در گذشته هم چنین کاری کردید خلاف قانون بوده؛ طبق قانون، شورای نگهبان پس از تأیید اولیه‌ی صلاحیت یک کاندیدا حق تغییر آن را ندارد».
    •جنتی: «بعضی ادعا می‌کنند بعد از رأی‌گیری فقط مجلس است که می‌تواند اعتبارنامه‌ی فردِ فاقد صلاحیت را تأیید نکند.»
    •مطهری: «ادعا نیست بلکه صریحِ قانون انتخابات و آیین‌نامه‌ی داخلی مجلس است. “فردِ فاقد صلاحیت” هم ادعای شماست و صلاحیت یا عدم صلاحیتِ او باید توسط مجلس در بررسی اعتبارنامه‌ی وی معلوم شود».
    •جنتی: «تاریخ هم نشان نمی‌دهد که در مجلس، اعتبارنامه‌ای را به جز یک مورد، رد کرده باشند»
    •مطهری: «این که تاریخ نشان می‌دهد یا نمی‌دهد دلیل نمی‌شود که شورای نگهبان بتواند در این موضوع ورود کند. معنی سخن شما این است که چون می‌دانیم مجلس اعتبارنامه‌ی وی را رد نمی‌کند ما زودتر صلاحیت او را رد می‌کنیم و این یعنی نادیده‌گرفتن قانون».

    [پاسخ]

  25. مـ . ک
    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۹:۳۵ | #25

    یه مسلمونی بیاد جواب این دو سؤال رو بده:
    ۱٫ “انرژی هسته ای” به پای این همه هزینه، دقیقاً چه فایده ای برای ما داشت/داره؟!
    ۲٫ کسانی که برجام رو “توافق بد” میدونن، چه جایگزینی براش داشتن؟

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۹ ق.ظ:

    ۱ – یک سرچی در موتور اینترنت بفرمایید تا جوابتان را بگیرید .
    ۲ – مقاومت

    [پاسخ]

    مس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۰ ب.ظ:

    شما سرچ کن. ما که هرچی سرچ کردیم جواب پیدا نکردیم

    [پاسخ]

    مـ . ک پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۵ ۸:۲۱ ب.ظ:

    ۱٫ من سرچ بلد نیستم؛ اصلاً از پشت کوه اومدم! شما بگو روشن شیم…
    ۲٫ مشکل دوتا شد! حالا علاوه بر راه حل(کهمعلوم شد ندارید) بفرمایید هشت سال مقاومتتون چه نتیجه ای داد؟!

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۶ ب.ظ:

    فواید انژی هسته ای را زحمت بکش برو تحقیق کن خواهی فهمید

    ۸ سال مقاومت ملت را روحانی یک شبه بر باد فنا داد .

  26. مس
    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۲:۰۵ | #26

    برای کسانی که برای دفاع از عملکرد احمدی نژاد غیر از ساده زیستی ایشان دلیل دیگری ندارند

    آیا شماها اگر فرزندتان به بیماری سخت و ناشناخته دچار شود، برای پیدا کردن پزشک معالج مناسب، معیارهای ساده زیستی پزشک، نمازخون بودن، مذهبی بودن، باحجاب بودن، ریشو بودن و … رو اهمیت می دین یا شایسته و توانمند بودن پزشک رو؟؟؟؟

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۵ ۴:۳۸ ب.ظ:

    والا دور و بر ما رو کلی احمدی نژادی گرفته
    هنوز یه نفر رو ندیدم که برای دفاع از او فقط همین یک دلیل رو داشته باشه

    [پاسخ]

    مـ . ک پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۵ ۸:۲۲ ب.ظ:

    چند تا از اون دلایلتونو بفرمایید تا ما از ظلمات جهل به درآییم…

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۵ ۷:۰۸ ق.ظ:

    دلیلی که من بیارم اخه تو رو قانع نمیکنه
    با معیارهای من رای به احمدی نژاد درست بود و با معیارهای تو رای به موسوی …
    چی بگم
    بگم امام؟ شهدا؟ انقلاب؟ ولایت فقیه ؟

    مـ . ک پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۵ ۸:۵۷ ق.ظ:

    ببخشید، شما منو میشناسی؟!
    علم غیب داری که حکم به عدم باور بنده به انقلاب و امام و شهدا میدی؟!
    مشکل شما اینه که امام و انقلاب و شهدا رو برای قدرت میخواید، نه برعکس! وگرنه کدوم آدم منصفیه که اذعان نکنه احمدی نژاد گند زد به حقوق ملت و منافع ملی و نظر مردم و نهضت عدالت خواهی و… ؟ اینا آرمانهای انقلاب نبود؟!

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۵ ۹:۴۴ ق.ظ:

    عه؟
    شماهم معیارات ایناست؟
    اگه ایناست بگو چجور با این معیار میشد به موسوی و کزوبی و روحانی و هاشمی متمایل بود
    البته تو این چهار تل معیاری که شما اسم بردی خبری از دیانت و اسلام و حجاب و شریعت و حمایت از ولایت فقیه نبود

    مـ . ک پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۶ ق.ظ:

    اولاً من از هیچیک از این اشخاص نام نبردم…
    در ثانی، دیانت به شعار نیست؛ انقلابی گری هم یک روحیه ست، اصلاح طلبی نیز؛ هیچیک ربطی به اسلام نداره!
    سیاست های مهرورزانۀ دولت کریمه هم دینی برای مردم نذاشت که؛ از کدوم دیانت حرف میزنید؟!
    مشکل شما اینه که افراد رو معیار اسلام قرار دادید، نه اسلام رو معیار حقانیت افراد. البته پرواضحه که آبشخور فکری شما – اگر اشتباه نکنم – اخلاق و انصاف نمیشناسه…

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۵ ۳:۱۴ ب.ظ:

    میگه من اسمی از این اشخاص نبردم
    سال ۸۴ و ۸۸ روبروی احمدی نژاد همینا بودن دیگه ملا حسینقلی همدانی که نبود که …
    بالاخره نفهمیدیم که چجور با معیارهای ما که شما هم مدعی اونها هستی میشد به اینها رای داد
    نه اتفاقا افراد رو با حق میسنجیم
    عزیزم دیانت هم به ایمان قلبیه هم به شعاره هم به عمل
    یعنی چی که شعار رو حذف میکنید؟
    یعنی چی که مثل اشعری میگی علی و معاویه سر و ته یه کرباسن؟
    ادعای دیانت داشتن و در عین حال با مرام اصلاحطلبی سمپاتی داشتن از اون حرفاست

    مـ . ک پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۵ ۷:۰۶ ب.ظ:

    یا بسم الله!
    شما ظاهراً اونقدر دستپاچه ای که بدون توجه به کامنت، فوری جواب میدی!
    والا من اصلاً ۸۴ و ۸۸ اینجا (آهستان) نبودم! شما چرا گیر دادی به متر و معیار و انتخاب من؟! من از شما خواستم دلایل حمایت از احمدی نژاد رو بگی که شما از همون اول حمله کردی! معلومه که خودتم خیلی دلیل محکم و اقناعی برای مواضعت نداری…
    در ضمن، شعار باید قابلیت عملیاتی شدن داشته باشه و صد البته هزینه اش رو شعار دهنده باید بده نه مردم! شما شعار میدی، فحش میدی، هزینه اش از زندگی مردم! مردمی که هیچ راه فراری هم از این مهلکه ای که شما براشون ساختید ندارن!
    و سخن آخر اینکه ازتون میخوام این پاراگراف رو دقیق بخونید؛ اگه قانع شدید که فبهالمراد؛ اگر نه لطفاً اینقدر به در و دیوار نکوبید و از امام و شهدا مایه نذارید…
    «… امروز اصطلاحی رایج شده است که این اصطلاح نباید ما را به اشتباه بیندازد. امروز وقتی میگویند “اصلاح” یعنی سامان دادن های آرام تدریجی غیربنیادی، ولی وقتی میخواهند بگویند تغییرات بنیادی میگویند “انقلاب”. آیا در اصطلاح اسلامی هم وقتی میگویند “اصلاح” مقصود همین است؟ نه، در اصطلاح اسلامی وقتی گفته میشود “اصلاح”، نقطۀ مقابل افساد است، اعم از آنکه تدریجی و ظاهری و باصطلاح عَرَضی باشد یا بنیادی و جوهری.»{استاد مرتضی مطهری؛ آیندۀ انقلاب اسلامی(چاپ جدید)؛ ص۲۹}

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۵ ۷:۴۶ ب.ظ:

    برادر من
    من کجا حمله کردم ؟
    دلایل حمایت از محمود؟
    گفتم معیارهامون متفاوته گفتی کی گفته از کجا میدونی که به این معیارها باور ندارم
    گفتم اگه باور داری چجور میشد با اون باورها به این ادما رای داد گفتی من اسم نبردم
    اخوی… دلایل حمایت که زیاد بود ولی مهمترینش رای نیاوردن اون چند نفر بود
    شهید مطهری پاره تن اون کسی بود که تفکر شما او رو افراطی ترین ادم تاریخ ایران میدونه که بدون توجه به فایده هزینه بقول شما “شعارهاش‏”‏ صدها هزار انسان رو به کشتن داد و مام میهن رو به خاک سیاه نشاند

    مـ . ک پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۳۹۵ ۹:۱۸ ق.ظ:

    ظاهراً جناب حسینی علاقه ای به تأیید کامنت بنده نداشتن؛ منم علاقه ای به ادامۀ این بحث ندارم. خوش باشید :)

    مس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۴ ب.ظ:

    حسن
    چقد خودت و رفیقات باحالید. حالا جواب سوالمو بده خداوکیلی بچه ت مریض بشه چکار می کنی؟

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۵ ۷:۰۱ ق.ظ:

    ببین برادر
    این سوال تو رو سالهاست داریم میشنویم
    لا اقل من و رفیقام که خیلی هم با حالیم همیشه وقتی دم از تعهد و متعهد میزنیم منظورمون کسی نیست که هر رو از بر تشخیص نده
    فقط همینقدر بدون که من مریضم رو پیش دکتری میبرم که حتما مذهبی باشه حتی اگه در مقایسه با یه دکتر نمره بیست نمره ش پانزده باشه…دقت کردی؟ گفتم پانزده …. نه پنج …

    مس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۵ ۸:۴۸ ق.ظ:

    خب ایشاله گرفتار مریضی بد نشی و احتمالا هم تا حالا نشدی و الا اینجوری جواب نمی دادی

    شاعرانه پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۵ ب.ظ:

    مثال پزشکی شما چه ربطی به سیاست دارد ؟ مهارت یا عدم مهارت یک پزشک را با چه معیاری می سنجید ؟
    سیاسیون را به چه معیاری می سنجید ؟ ترازوی سنجش برای هر عقیده ای تفاوت فاحشی دارد .

    مس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۳ ب.ظ:

    شاعانه
    یعنی به نظر شما رییس جمهور نباید متخصص و با مهارت باشه؟ همین که ساده زیسته کافیه؟

    شاعرانه پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۵ ۵:۰۳ ب.ظ:

    این تخصص و مهارت را چه کسی باید مشخص کند ؟ آیا روحانی متخصص و با مهارت است ؟

    مـ . ک پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۳۹۵ ۹:۱۷ ق.ظ:

    ظاهراً جناب حسینی علاقه ای به تأیید کامنت بنده نداشتن؛ منم علاقه ای به ادامۀ این بحث ندارم. خوش باشید :)

    [پاسخ]

    مـ . ک پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۳۹۵ ۹:۱۸ ق.ظ:

    ببخشید اشتباه شد!
    این در جواب کامنت بالا بود!

  27. بينام …
    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۰:۲۹ | #27

    رهبر انقلاب نمایشگاه کتاب نرفتند. سال ٧٨ تا ٨٣ هم نرفته بودند.

    یاد عمو پنجعلی افتادم: نقی ناراحت ه!

    [پاسخ]

  28. متولد 9 دی
    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۳:۲۹ | #28

    حمید خان
    چرا فکر می کنی دلیل ایجاد گروه های تکفیری،سیاست های منطقه ای دولت قبل بوده؟

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۵ ۳:۲۲ ب.ظ:

    ساده ست
    به همون دلیل که در مقابل اراجیف بی دین جماعت خیلی وقتا شما حسن رو مقصر میدونی

    [پاسخ]

  29. متولد 9 دی
    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۴:۰۰ | #29

    دلواپسان،همان منتقدان دانا و دلسوز و مظلوم و منکوب،این روزها و با نقشه ای حساب شده،با پیگیری لحظه به لحظه ی برجام و روابط بانکی و بزرگنمایی خط و نشان هر روزه ی آمریکایی ها و بی تابی در خروج از رکود و امثال آن،سعی در ناکارآمد نشان دادن روحانی و نا امیدی مردم از جناب کلید دارند…به نظرم چه اتفاق پساکلیدی خاصی بیفته و چه نیفته،باز این دولت ارجح بر دولت قبل و نظایر آن است.شاید خیلی ها به خیال تغییرات گسترده در معیشت و مدیریت کلان،به این دولت رای داده باشند اما به نظر من،همینکه ما به جای مشایی،نهاوندیان را ببینیم و به جای رحیمی،جهانگیری را(بقیه ی اعضای دولت را هم می توان یک به یک مقابسه کرد)کافیه.همینکه به جای دروغ های شاخدار و رجوع به رمال ها و جنگیرها و توهمات مدیریتی منجر به فسادهای بی سابقه ی اقتصادی و فرهنگی و عقیدتی،به طور نسبی سخن از مدیریت علمی و تخصصی و توجه به تجارب جهانی هست،کافیه…
    اینها توجیهاتیه که برای جلوگیری از ایجاد توقعات غیرواقعی از دولت بیان میشه و درست هم هست.اما اگر این دولت که سهله،چند دولت کلیدمآب دیگه هم بیاد و بره و ما اقدام محکم و اساسی در اصلاح پایه های سیاست و مدیریت اقتصاد و تعمیق فرهنگ انجام ندیم،آب از آب تکان نمیخوره.اینکه روحانی اهل لابی و تعامل هست،خصوصیتیه که در مقطعی برای خروج از بن بست خوب بوده ولی برای ادامه ،لااقل به این شکل،اصلا خوب نیست و کنار آمدن با همه و تحت هر شرایط،منجر میشه ما از اون نقطه ی شروع برای اقدام اساسی دور بیفتیم.

    [پاسخ]

  30. حسن
    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۵:۲۰ | #30

    اقا reza
    گیرم که در سفارت رو باز کردن و گرین کارتم دادن و بقول شما تعداد متقاضیان هزار برابر متظاهرین شد
    خب … چی میخوای بگی
    اگه اینطوری شد چی ثابت میشه؟
    یکم بیشتر توضیح بده

    [پاسخ]

  31. مسعود فقیه ایمانی
    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۶:۳۶ | #31

    اصل این مذاکرات از روز اول اشتباه و خلاف شرع بود. ما برای چه انقلاب
    کردیم؟ برای غتی سازی اورانیم یا برای نفی هژمونی نظام سلطه؟ ما غنی سازی
    را می خواستیم استقلال خود و شعار نه شرقی و نه غربی را حفظ کنیم.
    چه شد آقای جلیلی حاضر شد آفتابه را خرج لحیم کند و پای میز مذاکره
    بنشیند و حق دخالت همان شرقی ها و غربیها در در یک مساله کاملا داخلی
    ایران به رسمیت بشناسد؟
    کاری که جلیلی کرد با کاری که عرفات کرد یکی بود. همانطور که عرفات
    اسراییل را به رسمیت شناخت و بعد به خیال خودش بر سر گرفتن امتیاز قدس
    شرقی مقاومت می کرد، جلیلی هم سیادت رسمی ۶ زورگو بر دنیا را به رسمیت
    شناخت و به خیال خودش به دنبال گرفتن اجازه غنی سازی بود!! در لهذا حتی
    اگر جلیلی موفق هم می شد و در ایده آل ترین حالت آمریکا نه تنها تحریمها
    را لعو میکرد و که حتی خودش به ما تاسیسات هسته ای می داد تازه به همان
    جایی رسیده بودیم که با شاه در سال ۵۷ بودیم و یک یعنی اینکه بدانیم
    جلیلی چه خطای
    بزرگ کفتمانی را مرتکب شد. نتیجه این خطا افتادن ابتکار عمل به آمریکا و
    سقوط جلیلی در یک دوره بی پایان بود. غربیها یادگرفتند که جلیلی را در یک
    مذاکره امیدوار کند و در یک مذاکره ناامید تا این مذاکرات همینطور ادامه
    یابد وقت بگذرد و دولت بعدی روی کار بیاید. آنها دقیقا می دانستند که
    جلیلی در انتخابات کاندیدا خواهد شد و رای نخواهد آورد.چرا که کاملا با
    مهندسان انتخابات در ایرالن هماهنگ بودند و ناتوانی جلیلی در برقراری
    ارتباط با مردم و رویکرد نخبگانی او را می شناختند.

    تنها کار صحیحی که در جهت آرمانهای انقلاب در طی این موصضوع هسته ای صورت
    گرفت فقط معاهده تهران با ترکیه و برزیل بود. مهم این نبود که ممکن بود
    چه بر سر اورانیمها بیاید. مهم این بود که اولا رسما به حق غنی سازی
    ایران اعتراف می شد و ثانیا رسما ۵ ۱ دور زده می شد و هژمونی سلطه شان به
    چالش کشیده می شد. لهذا این معاهده پیروزی بسیار بزرگی بود و شما قطعا
    سرمقاله طوفانی کیهان در تعریف و تمجید از این موفقیت را به یاد دارید.

    بزرگترین دلیل موفقیت معاهده تهران این بود که نه تنها آمریکا و اذنبانش
    را عصبانی کرد- تا جایی که رسما اوباما زیر قولی که به داسیلوا داده بود
    زد- که حای رزوسیه و چین را هم بشدت خشمگین کرد و همه این حضرات زورگوی
    شرق و غرب با هم در کمتر ۲۴ ساعت به قطعنامه ای شدید اللحن علیه ای ایران
    رای دادند!!

    و این یک پیروزی آرمانی بود برای کسانی هدفشان تحقق شعار نه شرقی و نه غربی بود.
    اما افسوس که عده ای متاسفانه یادشان رفت برای جه انقلاب کردیم. احمدی
    نژاد از پرونده هسته ای خلع ید شد و بعد از بود که باران تهمتهای بی
    سابقه بر سرش فرود آمد. آقای جلیلی هم مجددا پای مذاکرهع با افرادی نشست
    که که صبورانه منتظر انتخابات بعدی بودند و جلیلی را سر می دواندند. در
    یک نشست امیدوارش می کردند و در نشست بعدی ناامیدی می کردند و این بازی
    را تا انتخابات ادامه دادند.
    همان لحظه ای که به قول جان لیمبرت دستیار معاون وزیر امور خارجه آمریکا
    این انتخابات بلای بزرگ احمدی نژاد را از سر آمریکا برمی‌دارد…

    کوتاه آمدن از معاهده تهران نشان داد دیپلماتهای ایرانی هنوز انقلاب را
    باور نکرده اند. همان دیپلماتهایی که بنا بر اعتراف آقای صالحی بدون
    اجازه رییس جمهور با آمریکا مذاکره مستقیم داشتند…

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۳۹۵ ۹:۳۰ ق.ظ:

    نمردیم و فهمیدیم جلیلی تکنوکرات بوده

    [پاسخ]

    مسعود فقیه ایمانی پاسخ در تاريخ خرداد ۱ام, ۱۳۹۵ ۴:۰۱ ق.ظ:

    تکنوکرات نبود. منتهی شبیه یاسر عرفات عمل کرد.

    [پاسخ]

    اژدها پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۴ ق.ظ:

    ببم جان این کارگزاران جمهوری اسلامی کسانی چون رضا زبیب و محسن بهاروند بودند که با دستور آیت الله خامنه‌ای با ایالات متحده گفت‌و‌گو کردند. به گمان شما آیت الله خامنه‌ای ان‌قدر “بصیرت” ندارد که افسار گفت‌و‌گو با “شیطان بزرگ” را به یک دو سرسپرده یا ناباور به “انقلاب اسلامی” بدهد؟

    [پاسخ]

    مسعود فقیه ایمانی پاسخ در تاريخ خرداد ۱ام, ۱۳۹۵ ۴:۰۱ ق.ظ:

    نه. چون افرادی که اسم بردید تحمیل نظام به رهبری بودند. اما نظر واقعی رهبری در مورد مذاکره این بود:”
    و اما مسأله‌ی ساده‌لوحی و مذاکره. مذاکره، یعنی چه؟ صرف این‌که شما بروید با امریکا بنشینید حرف بزنید و مذاکره کنید، مشکلات حل می‌شود؟ این‌طوری که نیست. مذاکره در عرف سیاسی، یعنی معامله. مذاکره با امریکا، یعنی معامله با امریکا. معامله، یعنی داد و ستد؛ یعنی چیزی بگیر، چیزی بده. تو از انقلاب اسلامی، به امریکا چه می‌خواهی بدهی، تا چیزی از او بگیری؟ آن چیزی که شما می‌خواهید به امریکا بدهید، تا در مقابل از او چیزی بگیرید، چیست؟ ما چه می‌توانیم به امریکا بدهیم؟ او از ما چه می‌خواهد؟ آیا می‌دانید که او چه می‌خواهد؟ «و ما نقموا منهم الّا ان یؤمنوا باللَّه العزیز الحمید» . واللَّه که امریکا از هیچ‌چیز ملت ایران، به قدر مسلمان بودن و پایبند بودن به اسلام ناب محمّدی، ناراحت نیست. او می‌خواهد شما از این پایبندیتان دست بردارید. او می‌خواهد شما این گردنِ برافراشته و سرافراز را نداشته باشید؛ حاضرید؟”۱۳۶۹/۰۲/۱۲

    اینها را رهبری خطاب به همان حضرات دیپلمات داشت می کفت. اما چه شد که رهبری سر انجام تسلیم شد؟

    رهبری در حمهوری اسلامی صرفا ستار العیوب است. او اصالتا قدرتی ندارد و تنها دلیل وجود او اختلاف عمدی و اصطکاک های درونی نظام است که عمدا در قانون اساسی گنجانده شده است. قانون اساسی روابط ارکان نظام را مبهم و دارای تنش تعریف کرده است تا دایم نیازمند به یک ریش سفید و فصل الخطاب باشند. لهذا شاهدید در زمانی که اختلاف بین ارکان نظام شدید است نقش رهبری و اقتدار و حضور او پر رنگ می شود و در زمانهایی که مجلس و دولت و قوه قضاییه اختلافاتشان کاهش می یابد – نظیر الان- قدرت رهبری کاسته می شود و نظام می تواند نظر خودش را به رهبری تحمیل کند.
    در مورد مذاکره با آمریکا نظر اکثریت حضرات سران کشور و رجال بر مذاکره بود. پس رهبری چاره ای جز تسلیم شدن نداشت. والا جایگاه خودش را در خطر قرار می داد.

    [پاسخ]

  32. سالم
    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۱:۲۶ | #32

    یه چیزایی می شنویم نمیدونیم بخندیم یا گریه کنیم
    محمدرضاعارف این بدبخت ترین سیاستمدار دنیا
    این همه راه زده رفته پیش جوادی آملی در قم
    این دومی هم نه گذاشته نه برداشته گفته
    دیوث
    کسی است که با بیگانگان رابطه برقرار کند
    یه همچین حرفی بعد از این همه حرف و سخن که دو تا مسلمان
    ممکن است به هم بگویند آن هم میزبانی به مهمان خودش
    آن هم این عارف مادرمرده بی زبان
    حالا این واژه دیوث آیت الله چسبیده بیخ ریش عارف
    ظاهرا ملای قمی دلش می خواهد لاریجانی رییس مجلس شود و می خواسته روی
    عارف را کم کند والله اعلم

    [پاسخ]

  33. شاعرانه
    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۳:۱۶ | #33

    رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:
    اگر فهرست دستاوردهای برجام را دولت منتشر کند، مخالفان باید در جمع خانواده های خود به خاطر دروغ هایی که در اظهار نظرها داشتند ، شرمنده شوند!
    بفرمایید اینهم لیست بخشی از دستاوردهای برجام!

    ۱٫تجاوز به جوانان ایرانی در سعودی
    ۲٫فاجعه منا
    ۳٫زانو زدن جلوی امیر کویت میکروسکپی
    ۴٫قدم زدن درب WC
    ۵٫غارت ۲ ملیارد دلاری
    ۶ آزاد نشدن پولهای بلوکه
    ۷٫منتفی شدن حج امسال
    ۸٫ورود جاسوسان با پوشش های مختلف
    ۹٫آزادی جاسوسان
    ۱۰ ابر برجام
    ۱۱٫باران برجام
    ۱۲٫خداوند برجام را آورد
    ۱۳٫شرمنده شدن لبو فروشان تاکسی داران جیب بران بی سوادان و ……
    ۱۴٫تقویت باند نیویورک
    ۱۵٫محکوم شدن ۱۰ میلیارد دلاری ایران برای ۱۱ سپتامبر
    ۱۶٫اشتغال برای جوانان اروپایی
    ۱۷٫لغو سفر به اتریش
    ۱۸٫عبور از رکود و ورود به داخل کود!
    ۱۹٫رونق اقتصادی
    ۲۰٫افزایش ورود قاچاق
    ۲۱٫افزایش فروش ارز دولتی در بازار آزاد
    ۲۲٫حقوق های ۸۰ میلیونی برای یک نفر در ماه
    ۲۳٫بتن ریزی نیروگاه های اتمی
    ۲۴٫خارج کردن اورانیوم از کشور
    ۲۵٫جمع کردن صنعت هسته ای بدون حمله اسراییل
    ۲۶٫انگشت نگاری از مسوولین حج ایران در عربستان!!!
    حسن روحانی- سال ۹۲: من عزت و غرور ملی ایرانیان را باز خواهم گرداند و قول می دهم که اعتبار و احترام را به پاسپورت ایرانی برگردانم

    [پاسخ]

  34. شاعرانه
    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۳:۱۸ | #34

    فائزه خانم هاشمی باز هم دسته گل آب داد رفته با بهاییها عکس گرفته خوش و بش کرده باباش آقای هاشمی گفته فائزه اشتباه کرده اما فائزه میگه هیچ کار اشتباهی نکرده !

    [پاسخ]

  35. شاعرانه
    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۳:۱۹ | #35

    خاندان هاشمی ، موافق آزادی همجنس گرایی در ایران
    ملاقات اخیر فایره هاشمی با یکی از رهبران فرقه ضاله بهاییت ( کمال آبادی ) که در مرخصی از زندان بوده و قبلآ نیز تمام قد از
    همجنس بازی در کشور حمایت کرده بود چند نقطه را در زهن آدم
    متولور می‌کند
    ۱_ علت دیدار فایزه که از ده های هفتاد شروع به ساختار شکنی ارزش های دینی کرده با یکی از رهبران فرقه ضاله ( جاسوسان اسراییل و مبارزین و ساختار شکنان دین اسلام ) و انتشار آن در جامعه می تواند باشد
    ۲_ آماده نمودن افکار کسانی که در جامعه گرایشات ضددینی‌ دارند
    ۳_ هماهنگ نمودن فعالینت ها و برنامه های ضد اررش دینی با فرقه ضاله و در وافع اسراییل
    ۴_ تلاش هماهنگ برای پیاده سازی رواج فسق و فجور در جامعه
    و در تنگنا قرار دادن ارزش های دینی‌ و نهایتآ ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی
    چند وقت پیش نیز فایزه با مسافرت به آمریکا با سران صهیونیستی
    دیدار و ملاقات کرده بود
    چرا کینه هاشمی و خاندانش با اسلام اینقدر عمیق شده
    یادآوری این نکته ضروری است که مشکل هاشمی و خاندانش نه با نظام در اصل با اسلام است مشکل آنها در اعتقاداتشان است
    هدف آنها در مبارزه با نظام دین ستیزی در جامعه است
    احتمالآ برای عده ای این سوال پیش بیاد که چرا این خاندان ناگهان
    تغییر چهره دادند باید گفت ماهیت خود هاشمی از اول این بود
    و قبل از انقلاب او عامل رژیم پهلوی و سازمان سیا بوده و این مطلب را من خودم در جایی دیدم و در آینده نیز احتمالآ مطلب بیشتری مکشوف شود و در خصوص زندانی بودن هاشمی قبل از
    انقاب نیز یک حرکت نمایشی بوده برای جا انداختن او در بین انقلابیون بعنوان یک مبارز ، هاشمی از همان ابتدای پیروزی انقلاب خودش را به بیت امام نزدیک کرد و دوستی و اعتماد آنها را به خود
    جلب کرد از همان ابتدا حرکت های خزنده خود را شروع کرد و در زمان دولت خاتمی به اوج خود رساند و با حمایت از آن در نشر فساد و بی بندباری در جامعه و تشکل دادن به مخالفین نظام و افراد بی دین و مخالف اسلام به عنوان اصلاح طلبان و مشروعیت دادن به آن بود و برای رسیدن به هدف تاکنون دو فتنه نافرجام انجام دادند( فتنه سال های ۷۸ _ ۸۸) و با گرفتن درس های علل شکست
    فتنه بزرگ تری را در حال اجرا هستند
    اولین کلید آنرا از مینو خالقی زدند
    حالا آماده یک جنگ تمام عیار به نمایندگی از رژیم صهیونستی و آمریکا با نظام اسلامی هستند
    دولت روحانی نیز با تحت فشار اقتصادی قرار دادن ملت تلاش میکند ای فشارها را متوجه نظام و دشمنی با آمریکا کند و حل آنرا
    تسلیم کامل نظام و ملت به آمریکا تحت عنوان برجام های
    ( ۲_۳_۴_) معرفی می کند و هم صدا با آمریکا اجرای برجام یک را منوط به انجام برجام چهار معرفی می کند یعنی تسلیم بد‌ون قید و شرط به آمریکا همانند تخریب صتعت هسته ای

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۳۹۵ ۹:۲۷ ق.ظ:

    میزان علمی و دقیق بودن این تحلیل از همون واژه متولور پیداست، مجید جان دلبندم متبلور نه متولور ، در ضمن این همجنسگراییو اینا هم یک مقدار برای کوبیدن مخالفانتون خز شده چیز جدیدی بگو

    [پاسخ]

    سین پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۴ ق.ظ:

    یاد فیلم ارتش سری افتادم. شاعرانه دیدی سریال مورد نظر را؟
    آخرش با کامنت شما می رسیم به مخالفان انقلاب در بحبوحه انقلاب. آنها می گفتند و می نوشتند که این انقلاب کار همون هایی هست که شما نوشته اید.
    ضمنا هاشمی که بد. بیت امام هم که از زمان احمد آقا تا این آقا حسن ، رد صلاحیت.
    کی این وسط خوبه. فکر کنم وقت آن رسیده با کامنت شما به مرگ بر این شاه بگوییم شاهنشاه آریامهر و یک فاتحه هم برای بختیار بخوانیم که هر آنچه در سخنرانی هایش گفته بود شما دارید با زبان شاعرانه بعد از سی و اندی سال مهر تایید می زنید.
    راستی شما خودتان نیامده اید در ظاهر بلا هیبت دفاع از انقلاب ، رگ و ریشه آن را بخشکانید. سیا خیلی ها را استخدام می کند ها.

    [پاسخ]

    سین پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۷ ق.ظ:

    راستی یادم رفت مهمترین نکته را بگویم. این هاشمی فوق الذکر ، آیا در زمان تعیین جانشین رهبریت نظام هم در خدمت آن سازمان مخوف بوده ؟ استغفرالله. ببین شاعرانه های شما تا کجا آدم را رویایی می کند.

    [پاسخ]

  36. Rorr
    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۳:۲۶ | #36

    آهستان، حسن و بقیه “اصول”گرا های محترم:

    اگه افغان هایی که حکومت ما اعزام میکنه سوریه مزدورن و شهید به حساب نمیان (انطور که گزارش بی بی سی ادعا میکنه)، اصل دخالتهای ما تو سوریه زیر سوال میره. اگرهم شهیدن (که گویا از نظر نظام هستن) چرا نه اسم و نه عده شون اعلام نمیشه. چرا تو اخبار میگن ۱۳ نفر از سپاه کربلای مازندران شهید شدن و طوری راجع به فاطمیون صحبت میکنن که انگار چند تا افغان بدون هماهنگی با هیچ مسوولی پاشدن رفتن اطراف حلب سنگر گرفتن؟

    آیا این افراد قبل یا بعد از شهادت همون مزایا و امتیازاتی رو میگیرن که نیروهای کادر سپاه و ارتش؟ امیدوارم که اینطور باشه. اگه اینطور نباشه که فاجعه ایه برای نظام مدعی عدل علی.

    [پاسخ]

  37. Rorr
    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۰:۲۶ | #37

    تو یه سایت اصولگرا عکس غرقه به خون یکی از شهدای خان طومان رو گذاشتن و بالاشم فیش حقوقیش رو گذاشتن که مجموع دریافتیش یک و نیم میلیون تومنه. بعدم کلی شعار که کی به خاطر یک و نیم پا میشه بره سوریه اونم خان طومان؟

    آدم نمی دونه بخنده به این وضعیت یا گریه کنه. حکایت ماری آنتوانت تکرار شد که بهش گفتن مردم نون ندارن گفت خب شیرینی بخورن. از نظر این حضرات “اصول”گرا دم به دم آقازاده ها و رانتخوارا بسته، یک و نیم میلیون تومن پولی نیست که! آدم باید واقعا احمق باشه که به خاطر یک و نیم میلیون خودشو بده کشتن و چون شهید لابد احمق نیست، حتما حزب اللهی دو آتیشه است.

    کاری به اعتقادات از دست رفته ها ندارم. ممکنه واقعا هم خیلی معتقد بودن به کاری که داشتن میکردن. ولی عزیزان اگه یک و نیم پولی نیست لطف کنید و ماهی یک و نیم ملیون از درآمدتونو وقف خانواده همین شهدای خان طومان بکنین. مرد باشین و پای ادعاتون وایسین و ثابت کنین که عرزشهاتون واستون بیشتر از ماهی یک و نیم میرزه…

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۳۹۵ ۹:۰۶ ق.ظ:

    با هر دو کامنت شما کاملا موافقم

    [پاسخ]

  38. شاعرانه
    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۲:۲۴ | #38

    هاشمی رفسنجانی: فائزه کار اشتباهی کرده که با بهائی‌ها دیدار کرده و باید این کار را اصلاح و جبران کند!
    فائزه: هیچ کار خلافی نکردم! پشیمان هم نیستم!
    .
    .
    .
    .
    .
    پ ن : یعنی تابلوئه که تو خونه، نه کنترل تلویزیون میدن دست هاشمی، نه میذارن کولر رو خاموش کنه! فقط اجازه میدن یه موز برداره!

    [پاسخ]

  39. بينام …
    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۶:۰۱ | #39

    عطر اسلام ناب محمدی -شیعه اثنی عشری را استشمام کنید:

    آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، دیدار فائزه هاشمی با یکی از مدیران جامعه بهایی را به شدت محکوم کرده و گفته است این کار از نظر او “جرم شرعی و قابل تعقیب” است.

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۳۹۵ ۴:۵۶ ب.ظ:

    فخر روحانیت شیعه چی بود؟ تحریم قند و تنباکو؟! حالا کلاش رو بذاره بالا، انقدر حروم حروم کرده که خودشم فهمیده کسی ادم حسابش نمیکنه خودش رو گذاشته جا داروغه میگه: دیتگیرش کنید، تازیانه اش بزنید

    [پاسخ]

  40. مس
    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۷:۲۲ | #40

    جناب شاعرانه کمتر مطلب منتشر کن

    [پاسخ]

  41. بينام …
    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۳:۱۴ | #41

    این سخنان ایت الله لاریجانی رئیس دستگاه عدل علی ست:


    لاریجانی هشدار داده در صورت رسیدن این نوع «هنجازشکنی‌ها» به حد «عناوین مجرمانه»٬ قوه قضائیه بدون «محاسبه نسبت» افراد با یکدیگر٬ وارد عمل می‌شود و برخورد قاطع می‌کند.”

    کیلویی ست دیگر، هر موقع سنجه اقایون حال کرد بهش میگن عنوان مجرمانه . این حرف های کسی ست که اگر یک نفر باید مشخصا نص قانون رو رعایت کند و مراقبت کند ایشون ست. میزان “مود” قاضی القضات و دستور دهندگانش ست بقیه هم پشمستان

    [پاسخ]

  42. بازنشسته آموزش و پرورش
    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۳:۲۸ | #42

    درود به شرف و آزادگی این دختر (فائزه هاشمی)

    [پاسخ]

  43. بازنشسته آموزش و پرورش
    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۳:۳۱ | #43

    حالا این قانون را بخوانید
    مصوبات شورای فقهی بانک مرکزی لازم‌الاجرا می‌شود

    ماده ۵۷ـ شورای فقهی، متشکل از پنج فقیه (مجتهد متجزی در حوزه فقه معاملات و صاحب‌نظر در مسائل پولی و بانکی)، یک حقوقدان، یک اقتصاددان و دو کارشناس عالی بانکداری، جهت نظارت و اظهارنظر نسبت به طراحی ابزارهای پولی و بانکی، شیوه‌های عملیاتی، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها، قراردادها و نحوه اجرای آنها، از جهت انطباق با موازین فقه اسلامی، در بانک مرکزی تشکیل می‌شود.
    تبصره ۱ـ شورای فقهی جزء ارکان بانک مرکزی بوده و اعضای فقهی آن با پیشنهاد شورای مدیریت حوزه علمیه قم و با حکم مقام معظم رهبری منصوب می‌شوند و سایر اعضاء با پیشنهاد هیأت عامل بانک مرکزی و انتخاب رئیس بانک مرکزی منصوب می‌شوند.
    http://www.iqna.ir/fa/news/3286381

    خدایا ما را ببخش که بر علیه استبداد مشروط انقلاب کردیم و به جایش استبداد مطلقه را جایگزین کردیم
    بچه ها من به عنوان یک پدر پیر شرمنده ی نسل جوانان میباشم

    [پاسخ]

  44. احمد
    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۵:۵۵ | #44

    جناب شاعرانه
    ادم مومن ادم اصولگرا
    من مطلقا از هاشمى رفسنجانى وخانواده اش خوشم نمیاید وکاملا بیاد دارم جناب هاشمى کم کم احساس فرعونى میکرد ومیخواست رییس جمهور مادام العمر شود ویادم میاید فایزه خانم انزمان که جیک جیک مستانش بود با هواپیماى اختصاصى همراه فامیل ودوستان وبا پول مردم ایران به سفرهاى دولتى میرفت وبا سران دولتها راجع به ورزش بانوان تبادل نظر می فرمود
    داستان استات اویل هم ورشوه خوارى داداشش که کاملا اثبات شده است
    ولکن شما از کجا میدانى این خانواده طرفدار هم جنس بازیند؟
    دلیل وسندش را افشا کنید ما هم اگاه شویم
    ایا هر کس بدیدن دوستى بهایى رفت هم جنس باز است؟
    ایا بهاییها هم جنس بازند؟
    بهاییگرى ورژن جدیدى از تشیع است اتفاقا تشیع وبهاییگرى قرابت بیشترى از تشیع با سایر فرق اسلامى دارند
    بهاییگرى کاملا برامده از تشیع است وفرهنگ ایرانى هم در ان لحاظ شده بر عکس فرق اهل تسنن

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۳۹۵ ۷:۰۵ ق.ظ:

    صحیح …

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۹ ق.ظ:

    متن مرا دوباره بخوانید . من گفتم :
    خاندان هاشمی ، موافق آزادی همجنس گرایی در ایران
    ملاقات اخیر فایره هاشمی با یکی از رهبران فرقه ضاله بهاییت ( کمال آبادی ) که در مرخصی از زندان بوده و قبلآ نیز تمام قد از همجنس بازی در کشور حمایت کرده بود

    یعنی این خانم از همجنس گرایی حمایت کرده است .

    بهائیت یک فرقه ضاله می باشد . ازدواج با محارم یکی از احکام آنهاست . کجای احکام بائیت به تشیع نزدیک است ؟ این فرقه ساخته انگلیس می باشد برای مقابله با تشییع .
    یه سرچی تو گوگل بکن تا بیشتر با احکام این فرقه ضاله و منحرف آشنا گردی .
    از منظر فقهاى شیعه و مراجع عظام تقلید نیز فرقه گمراه بهائیت کافر و محکوم به نجاست مى‏باشند
    دوستى با بهائیان‏
    در آموزه‏هاى اسلامى از دوستى با کفار، نهى گردیده است. در قرآن با هشدارهاى قاطعانه‏اى برمى‏خوریم که مى‏فرماید: «لاَّ یتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْکَافِرِینَ أَوْلِیاء مِن دُوْنِ الْمُؤْمِنِینَ وَمَن یفْعَلْ ذَلِکَ فَلَیسَ مِنَ اللّهِ فِى شَى‏ءٍ»؛ آل عمران (۳)، آیه ۲۸٫؛ «مؤمنان نباید کافران را به جاى مؤمنان به دوستى بگیرند و هر که چنین کند در هیچ چیز (-(او را)-) از (-(دوستى‏)-) خدا (-(بهره‏اى‏)-) نیست».
    براین اساس دوستى و معاشرت با بهائیان جایز نیست، زیرا همانگونه که گذشت بهائى کافر و نجس است.

    [پاسخ]

    بهنام پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۲ ب.ظ:

    کسی که به خدا باور داشته باشه نجس نیست
    شما میتونی از هرکی دلت خواست متنفر باشی
    اما تکفیر کردن به این راحتی نیست؟!

    تکفریون هم به واسطه هفت هزار امامزاده ایرانی که بیشتر شبیه معابد بت پرستان است شیعه را تکفیر کرده اند
    الان فرق شما با داعش یه دونه اسلحه یا کمربند انفجاریه قربان

    دست از این فرهنگ زشتِ تولید کافر و نجس بردارید

    [پاسخ]

    مـ . ک پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۳۹۵ ۱:۱۶ ب.ظ:

    مشکل اینجاست که بهائیت رو – که خاستگاهی کاملاً بشری داره – با مسحیت و یهودیت – که خاستگاهی الهی دارند – همطراز میگیرن و بعد غر میزنن که چرا با این “دین” چنین رفتار میکنید و چنان؟!
    جالب اینجاست که خود بهائی ها هم حاضر نیستن بشری بودن آیینشونو رو بپذیرند؛ یعنی تا این حد هم صداقت ندارند!
    البته اینکه رفتار سلبی با این فرقه تا چه حد درست بوده رو بنده نمیدونم و نظری هم ندارم…

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۳۹۵ ۳:۰۰ ب.ظ:

    احسنت مرحبا
    رفتار سلبی با این افراد خیلی هم ملایم بوده

    بينام ... پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۳۹۵ ۸:۰۵ ب.ظ:

    “مشکل اینجاست که بهائیت رو – که خاستگاهی کاملاً بشری داره – با مسحیت و یهودیت – که خاستگاهی الهی دارند – همطراز میگیرن و بعد غر میزنن که چرا با این “دین” چنین رفتار میکنید و چنان؟!”

    دانشمند، بصیر! یهودیان نیز مسیحیت و اسلام رو زمینی میدانند نه خدایی! مسیحیان نیز اسلام رو زمینی می دانند! سنی ها امامان رو زمینی میدانند نه خدایی! ادیان شاخه برهمایی کل ادیان ابراهیمی را زمینی میدانند نه خدایی!

    حیف نشی یه وقت، بکار بنداز دوگوله رو، آکبند نگه اش ندار.

    Rorr پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۳۹۵ ۸:۰۹ ب.ظ:

    شاعرانه و حسن و مک

    من نمی گم تو دینتون تجدید نظر کنین و مثلا بدعت بذارین که کفار نجس نیستن. البته با این بدعت گذاری های مخالفم نیسم. ولی میگم حد و اندازه دشمنی با غیرمسلمونا رو با توجه به شرایط زمانه قرار بدین. اصلا شیعه ولی فقیه داره واسه همین دیگه که خیلی خشک نباشه نب

    بهایی نجس قبول.ولی ببین یکی مث زنجانی میلیاردها پولو دود میکنه میفرسته هوا.یه کاری که زمان پیامبر و ائمه اصلا امکانش نبوده به علت اقتصاد ساده تر اون دوران.یا مثلا رحیمی حق بیمه مرده ها رو به جیب میزده.خب فک میکنین این اتفاقا بی پیامد بوده؟جای دیگه ای تو مملکت فقیری گرسنه نمونده؟حق بیمه زن بیوه ای کمتر پرداخت نشد؟بابت اون عصبانی نیستین و نمیخواین دس به قلم ببرین؟

    اونی که به ستایش قریشی تجاوز کرد و کشتش بدتر بود یا بهایی حالافرز کنیم همجنسباز؟؟ شک ندارم که متعصبترین مسلمونم گذینه یکو انتخاب میکنه.کار فرزادحسنی زشت تر بود یا کار حرام فائزه هاشمی؟ حزب اللهی متعصبشم این روزا شاید صدتامسج تو تلگرام بده علیه فرزاد حسنی ولی حتی حوصله نکنه خبر مربوط به فائزه رو بخونه
    ممنوع کردن تردد افغانا که دارن واسه نظام تو سوریه خون میدن تو ۱۹ استان کشور بیشتر بهتون برمیخوره یا تردد فائزه هاشمی به خونه بهایی؟

    به فائزه بدوبیراهم بگین.باورتونه. قبول.اما حرامی که از نظر شما فائزه مرتکب شده بدتره یا حرامهایی که بالا گفتم؟ جواب الکی نمیخوام. بینی و بین الله بهش فک کنین بعد تو فضای مجازی علیه فائزه شلوق بازی دربیارین!

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۰ ب.ظ:

    رور:

    این شکل استدلال که بخوای برای مکتبی جماعت بین حرام و حرام تر تفکیک قائل بشی و هلش بدی که حرام تر اعتراض کنه، درست نیست و ره به بیراهه میبراهه. اخرش بسادگی میکه بنظر من نشست و برخواست با بهایی بدتره. اتمام مکالمه.

    هر دینی جزء ذاتش است که باقی ازیان رو گمراه و در راه ضلال میدونه. مشکل اینجاست که انسان ها به حدی از عقل و شعور میباس برسند که بفهمند عین ادم بغل هم زندگی کنند و به یک سرس از حقوق بقیه احترام بزارن در عین حال که اون رو نجس میدانند.
    شما با کلام لین باهاشون بحث کن و سعی کن اکاهشون کنی، اشکال نداره خوب هم هست. یکی هم میاد ابله و احمق خطابشون میکنه که بنظر من لازم ه و باید زشتی رفتارشون تو صورتشون تف بشه. ولی استدلال اشتباه کردن، درست نیست بنظرم.

  45. Rorr
    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۳:۴۱ | #45

    بینام چه حرف عجیبی می زنی!واقعا فک میکنی من الان تو دلم میگم خب این مذهبیا که احمقن،بذا یه جوری خرشون کنم حالا دس از دیوونه بازی درآرن؟تیرگرم اتهام مشابهی به من میزد اگه درس یادم باشه.

    نه برادر.من در حدی نیستم که واسه مذهبیا تعیین تکلیف کنم اینوری برین یا اونوری.از توان همه ما خارجه.ولی حس میکنم همونطور که الان مک نمیره رساله های دهه ۳۰ و ۴۰ بخونه و به این نتیجه برسه که دوش حرامه باید بره تو خزینه با هفت نفر دیگه غسل کنه باید به اینم فک کنه که یه سری دیگه از حرفایی که میزنه از همین مشکل رنج میبرن و عقلا و وجدانا نباید ازشون فرار کنه.هدف من نشون دادن این تناقض بین باورهای همزمان عزیزان و ترجیحا بحث کردن بود نه شیره مالیدن سر مذهبیون.

    تو دلش من بهایی رو نجس میدونه.خب بدونه.چه اشکالی داره؟ باهام رفت و آمد نکنه.تاوقتی سرمو نبریده بذاره رو سینم یا رو درخونه م ضربدر قرمز مصادره شود نکشیده یا ایستگاه رادیویی راه ننداخته ۲۴ ساعته بگه اینو باید کشت، چیکارش دارم؟

    شمام تف کن! من که مشکلی ندارم. ولی اونام حق دارن رو جنابعالی تف عقیدتی بندازن.اینو که قبول داری؟

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۹ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۲ ق.ظ:

    اکه منظورت خر کردن نبوده پس من اشتباه برداشت کردم … اتمام مباحثه.

    تف کنند، تف کردن وقتی مشکل داره که مقدساتباشه، اعتقادات من هم هیجکدوم مقدس نیست. ممکنه اشتباه باشه فردا نغض شه. ولیاونجه من الان بهش تف میاندازم، اعتقادات طرف مقابل نیست، چیزیست که بهس میکن “کامن سنس”. حس مشترک ه. اینکه این ادمی که بغلت زندگی میکنه، یه حقوقی داره، حتی اکه نجس باشه و حتی اگر به باور ایکس جهنمی باشه، حق داره بره مدرسه، بره دانشکاه و زندگی کنه. کامن سنس رو نمتونی اثبات کنی، چون بیشتر ربط به شعور و فهم داره، حیوان نباشی باید بهش اعتقاد داشته باشی. از این جهته که میگم استدلال یحتمل کارگشا نیست. من تیرمر نیستم، تعیین تکلیف هم نمیکنم، برداشتم این بود داری با استدلال حرام و حرام تر چیزی اثبات میکنی که اشتباه بوده.

    [پاسخ]

  46. Rorr
    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۲۳:۴۹ | #46

    درضمن بر خلاف چیزی که حسن میگه رفتار سلبی یا غیر سلبی با بهاییا اصلنم ملایم نبوده تو جمهوری اسلامی و برعکس مایه شرمساری هرچی ایرانیه.

    حالا بیام بگم از رفتارهای داعش واری که با بهاییا تو ایران شده خب حسن میگه اینا همش دروغای بهاییاس!نمی تونم که آدرس یه بهاییو اینجا بذارم بگم بیا خودت تحقیق کن.
    البت میتونم بگم بره فیلم محاکمه بهاییارو اول انقلاب ببینه و فقط قضاوت کنه دوس داره خودش اونطوری محاکمه بشه؟یا بینی و بین الله همه اصولشو بذاره رو میز ببینه از دست فرزاد حسنی بیشتر ناراحت شده یا از دست فائزه؟

    حاضرم شرط ببندم که همه اون ۴-۵ میلیونی که به جلیلی رای دادنم بیارین، رفتار فرزادحسنی یا تجاوز به ستایش خیلی بیشتر جریحه دارشون میکنه تا رفتار فائزه.بذا بگن نه اینطور نیس.مام میگیم اوکی!فعلا یکیشون امید حسینی که نگران لغو کنسرتاس!معلومه چقد قیرتش به جوش اومده از رفتارای فائزه خانم.

    [پاسخ]

  47. احمد
    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۰۶:۴۹ | #47

    تهمت زدن عامیانه ترین وبچگانه ترین طریق نفى دیگران است وکسى که تهمت میزند انقدر با هوش نیست که بداند هر ادعاى نا مستندى از طرف اهل خرد قابل پذیرش نیست
    میفرمایید بهاییگرى ازدواج با محارم را ازاد کرده واین دلیل انست که مطلقا نه با بهاییگرى اشنا هستى نه مطالعه ایى دارى وصرفا بر اساس تعصبات کور عامیانه وتبلیغات بیسوادان منبرى قضاوت میکنى
    اینگونه تهمتها از طرف عوام تمام ادیان در مورد ادیان غیر خودشان سابقه دارد
    در زمان حضرت محمد خود اهالى مکه میگفتند او شاعر ومجنون است
    مسیحیان میگفتند محمد صرع دارد وحالات وحى دقیقا با تشنجات صرعى مطابقت دارد
    وخیلى حرفهاى دیگر وازدواج فرزندان خاله وعمه ودایى وعمو با یکدیگر که در اسلام مجاز است در مسیحیت نوعى ازدواج با محارم محسوب میشود
    اگر بدون تعصب وپیش داورى با جامعه بهایى مراوده میکردى متوجه میشدى بسیار بیشتر از مسلمین اصول اخلاق را رعایت میکنند
    در زمان اینهمه وسایل ارتباط جمعى دیگر اتهامات واهى جایى ندارد وفقط نشان دهنده نا اگاهى تهمت زننده میباشد.

    [پاسخ]

  1. بدون بازتاب

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: