خانه > جامعه, فرهنگ و هنر > آیا هیچ کس پاسخگوی دردهای حسین علیزاده نیست؟!

آیا هیچ کس پاسخگوی دردهای حسین علیزاده نیست؟!

صحبت های اخیر حسین علیزاده در مشهد، باز هم پر از درد بود. دردی که او بارها به آن اشاره کرده اما اصلا نمی داند برای درمانش به کجا و به چه کسی مراجعه کند؟! هرچند این بار تلویحا اشاراتی کرده!

مرور این سخنرانی جالب است. علیزاده از وضعیت موجود گلایه می کند. اینکه یک هنرمند موسیقی (آنهم موسیقی اصیل و سنتی) دقیقا نمی داند جایگاهش کجاست؟ گاه از تریبون ها و رسانه های رسمی به او توهین می شود و گاه کنسرتش لغو و با ادبیاتی اهانت آمیز با او و هنرش برخورد می شود. و البته یک نکته مرکزی و یک سوال اساسی در کلیت سخنان او وجود دارد، اینکه آیا واقعا ما تمدن، جامعه، فرهنگ و هنری می خواهیم بدون موسیقی؟! و اتفاقا نکته همین جاست!…

حرفهای علیزاده انقدر واضح، روشن و ساده است که به هیچ تفسیر اضافه ای نیاز ندارد. چند بخش مهم از این سخنرانی:

*علیزاده دردمندانه و البته مودبانه (برخلاف برخی مخالفین مذهبیش!) به مقدسات مردم اشاره کرد اما گفت آبرو و احترام یک هنرمند ایرانی هم مقدس است:

«مشهد جزوی از خاک ایران هست که خیلی هم ویژه است، واژه مقدس به هر شهری گفته نمی‌شود و به شهر مشهد گفته می‌شود. مقدس از قداست مردم می‌آید و آن چیزی که مردم به آن عشق می‌ورزند و به آن احترام می‌گذارند قداست آن شهر را بالا می‌برد. تمام مردمی که نسل به نسل زندگی کردند این مقدسات را به بعدی سپردند و این احترام در دل و جان مردم از طفولیت کاشته شده است ولی یادمان باشد احترام انسان و احترام یک ایرانی هم جزو مقدسات است. من نمی‌توانم آدم مقدسی باشم یا مروج مقدسات باشم ولی به ایرانی‌ها و هنرمندان ایرانی توهین کنم.»

*علیزاده یک سوال اساسی پرسید که انگار سالهاست بی پاسخ مانده : «فکر می‌کنم قبل از اینکه به مجاز بودن یا نبودن موسیقی فکر کنیم باید فکر کنیم اصلاً چرا موسیقی وجود دارد؟ آیا می‌شود در هیچ تمدنی موسیقی نباشد؟ و آیا همه کشورهای دنیا موسیقی در آنها تحت نظارت هست و فقط یک عده باید تصمیم بگیرند که مردم چگونه موسیقی گوش کنند؟»

*علیزاده سپس به تصمیمات هنری برخی مسئولان بی هنر اشاره کرد و گفت: «من هم که پنجاه سال در موسیقی فعال بودم باید فلان کسی که در وزارت ارشاد حکم می‌گیرد و پشت میز می‌نشیند در مورد من یا کار من تصمیم بگیرد. آیا تجربه مرا دارد؟ آیا شناخت مرا دارد؟ و آیا حساسیت من به شرایط موسیقی در کشورم را دارد؟ ندارد، اصلاً اطلاعاتش را ندارد و فقط با حکم اداری به آنجا آمده است.»

*علیزاده به مخالفان و برهم زنندگان کنسرت های موسیقی هم پیام داد: «دعوا با کسی نداریم، اصلاً ساز و موسیقی که سمبل صلح و عشق است اما بیخودی با ما خشونت می‌کنند و وقتی می‌خواهیم کنسرت‌ بگذاریم بیخودی لشکرکشی می‌کنند. کافیست بگویند نمی‌گذاریم اجرا شود، جلوجلو کنسرت را قطع می‌کنیم برای اینکه وقتی حتی این جمله گفته می‌شود تمام روان و روح و احساس آدم در آن لحظه تحت‌الشعاع آن مسئله قرار می‌گیرد و خیلی خاطرات داریم و حتماً باید در کتابهایمان بنویسیم که وقتی در ایران کنسرت اجرا می‌کنیم متأسفانه احساس امنیتمان کمتر است تا کشور خارجی!»

*علیزاده نتیجه وضعیت فعلی را این دانست که هنرمندان موسیقی به مدافع موسیقی تبدیل شده اند: «خدا نکند شرایط دوباره به آنجا برسد که برای حمل ساز باید مجوز می‌داشتیم! ما در ایران مدافع موسیقی شده‌ایم، ما هنرمند موسیقی نیستیم، مرتب یک سپر جلویمان است که باید از موسیقی دفاع کنیم. اگر روزی بشود که هنرمندان بتوانند ذهنشان را پرواز دهند و زمینی نباشند، آنوقت هنر موسیقی ایران به جایگاه واقعی خودش می‌رسد.»

* علیزاده از توهین ها آنچنان ناراحت و نگران است است که هیچ چاره ای نمی بیند جز مراجعه مستقیم به رهبری: «وقتی کسی موسیقی تحصیل می‌کند در جامعه به او توهین می‌شود. توهین فقط در لغو کنسرت نیست؛ توهین ادبیاتی است که در برخی روزنامه‌ها از زبان برخی افراد بازتاب داده می‌شود. بنده اگر قدرتش را داشتم باید از این وضع شکایت می‌کردم، چون این افراد موسیقی را در سطح فحشا مطرح می‌کنند، من معتقدم باید در سطوح عالی درباره این مسأله صحبت شود. رهبر انقلاب راهنمای این جامعه و راهنمای دنیای اسلام هستند، ایران در منطقه الگو است و درست نیست که چنین نگاهی به موسیقی در ایران وجود داشته باشد. من مطمئنم که نگاه رهبر انقلاب به موسیقی نگاه والایی است، چون ایشان اطلاعات موسیقیایی خوبی دارند.»

*و در پایان، این حقیقت تلخ از زبان علیزاده:

«من ۵۰ سال است که در موسیقی ایران فعالیت می‌کنم، باید ۵۰ سال دیگر صبر کرد تا کسانی مثل من، شجریان، ناظری و … متولد شوند، متاسفانه از پتانسیل ما استفاده نمی‌شود و به هیچ وجه در تصمیمات موسیقی کشور دخالتی نداریم. باید فرصتی ایجاد شود تا با مقامات عالی کشور گفت‌وگو کرد که یا ما آنان را قانع کنیم یا آنان ما را، تا سرانجام به راهکاری برسیم که به موسیقی که گفته می‌شود فاخر در شکل واقعی‌اش اتفاق بیفتد.»

 

  1. شاعرانه
    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ در ۲۱:۲۱ | #1

    روحانی در نشست هیأت دولت:

    ملت ایران هیچ گاه به آمریکا اعتماد نداشته است
    عصبانیت آمریکا از سپاه بدلیل ذلیل کردن داعش است
    تا زمانی که متحد و مطیع رهبری باشیم مشکلی نداریم

    آقا جریان چیه که روحانی اینهمه ولایتمدار و عاشق سپاه شده ؟ کسی میدون بگه

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۱۹ام, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۷ ب.ظ:

    ناشکر نباش.

    [پاسخ]

    سین پاسخ در تاريخ مهر ۲۰ام, ۱۳۹۶ ۸:۴۴ ق.ظ:

    کامنت های شما را خوانده. توبه کرده آمده در مسیر قرب الی اله و منافع ملی و کلا دنیا و آخرت.
    این چه کاریه آدم در ملائ عام ساز مخالف بزنه و ممنوع التصویر و ملاقات و غیرو بشه. آدم تو خیابون و بیابون و پشت میز قوه می گه مرگ بر امریکا و انگلیس. اما زیر میز اسب می گیره برا صبیه که بره یک کم پایین تر چها راه استانبول. سمت راست. دو کوچه پایین تر از کلاغا.
    امان از کلاغای خبر چین.
    شاعرانه جان انگاری خیلی فعال شدم. باهات زیادی دیالوگ برقرار کرده ام.

    [پاسخ]

    سین پاسخ در تاريخ مهر ۲۰ام, ۱۳۹۶ ۸:۴۵ ق.ظ:

    اسب = اسنب

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۰ام, ۱۳۹۶ ۹:۳۳ ق.ظ:

    ادم در خطولایت و سپاه باشد اگه دخترش هم جاسوس انگلیس و نیوزلند و ایتالیا باشد، تزکیه الهی حساب میشه و کلهم اجمعین قوای نظام میان باباش رو ماچش هم می کنن از دلش در بیاد خشم نکنه یه وخ … روحانی اینا رو میبینه یاد میگیره خوب

    [پاسخ]

  2. Rorr
    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ در ۲۲:۱۵ | #2

    شاعرانه مرد حسابی چه شناختی؟ مام مث اینکه تو همین مملکت گل و بلبل و عاشورا و تاسوعا بزرگ شدیما. ماجرا (به فرض اینکه اونطور که شیعه میگه اتفاق افتاده باشه) واضحه. حسین نامی در برابر حاکم وقت علم مخالفت ور میداره. حاکم وقت هم می زنه می کشدش مث صدها هزار مورد اینطوری که تا عصر مدرن اتفاق افتاده. هر چقدرم تاسف بار باشه کشته شدن حسین، از اینکه چنگیز مغول یک پنجم کل جمعیت جهان اون روز رو کشت که بدتر نیس.

    این همه آدم بیگناه قرنها زیر دست سپاهیان مختلف (از جمله سپاه اسلام از جمله سپاه علی و محمد) کشته شدن به خاطر مصلحت بزرگتر ینی گسترش اسلام و به چنگ آوردن منابع. عصر مدرن انسان رو قانع کرد که غارت منابع دیگران بهترین راه ثروتمند شدن نیست (البته قرنها طول کشید تا فهمیدن حتی تو همون غربش) اگه ممد امروز زنده بود، اصلا واسش صرف نمی کرد به ایران حمله کنه و خیلی منطقی تر بود که اسلام رو از طریق برنامه های تلویزیونی و قدرت نرم اقتصادی و مهاجرت در ایران گسترش بده و حتما همین کارم می کرد.

    اما اگه عصر طرز فکر حاکم بر عصر حسین بود، فک کردی چی میشد؟ فرقی نمی کرد حسین خلیفه باشه یا یزید. یه اولتیماتوم به ایران میداد که یا بکش پایین یا می کنیمت چراگاه گوسفند اتمیهامون. به آمریکا و غیره هم نمی رسید. یک شبه می شدیم تبعه خلافت اسلام. عصر مدرن به این نتیجه رسیده که از یه خطوطی نباید عبور کرد. ممد و علی و حسن و حسین جزو این تجربه تاریخین و به این خاطر ارزشمندن ولی فراتر و مهمتر از این تجربه نیستن.

    مخلص واسه بی حوصله ها: ممد و علی و حسن و حسین و باقی بخشی از تجربه تاریخی ما هستن و به این دلیل مهمن اما اونام همه پازل نیستن و نباید در جایگاه و اهمیت تاریخیشون اغراق کرد.

    یک…دو….سه…فحاشی و مزخرف گویی پایین این نوشته

    [پاسخ]

  3. Rorr
    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ در ۲۲:۱۵ | #3

    شاعرانه مرد حسابی چه شناختی؟ مام مث اینکه تو همین مملکت گل و بلبل و عاشورا و تاسوعا بزرگ شدیما. ماجرا (به فرض اینکه اونطور که شیعه میگه اتفاق افتاده باشه) واضحه. حسین نامی در برابر حاکم وقت علم مخالفت ور میداره. حاکم وقت هم می زنه می کشدش مث صدها هزار مورد اینطوری که تا عصر مدرن اتفاق افتاده. هر چقدرم تاسف بار باشه کشته شدن حسین، از اینکه چنگیز مغول یک پنجم کل جمعیت جهان اون روز رو کشت که بدتر نیس.

    این همه آدم بیگناه قرنها زیر دست سپاهیان مختلف (از جمله سپاه اسلام از جمله سپاه علی و محمد) کشته شدن به خاطر مصلحت بزرگتر ینی گسترش اسلام و به چنگ آوردن منابع. عصر مدرن انسان رو قانع کرد که غارت منابع دیگران بهترین راه ثروتمند شدن نیست (البته قرنها طول کشید تا فهمیدن حتی تو همون غربش) اگه ممد امروز زنده بود، اصلا واسش صرف نمی کرد به ایران حمله کنه و خیلی منطقی تر بود که اسلام رو از طریق برنامه های تلویزیونی و قدرت نرم اقتصادی و مهاجرت در ایران گسترش بده و حتما همین کارم می کرد.

    اما اگه عصر طرز فکر حاکم بر عصر حسین بود، فک کردی چی میشد؟ فرقی نمی کرد حسین خلیفه باشه یا یزید. یه اولتیماتوم به ایران میداد که یا بکش پایین یا می کنیمت چراگاه گوسفند اتمیهامون. به آمریکا و غیره هم نمی رسید. یک شبه می شدیم تبعه خلافت اسلام. عصر مدرن به این نتیجه رسیده که از یه خطوطی نباید عبور کرد. ممد و علی و حسن و حسین جزو این تجربه تاریخین و به این خاطر ارزشمندن ولی فراتر و مهمتر از این تجربه نیستن.

    مخلص واسه بی حوصله ها: ممد و علی و حسن و حسین و باقی بخشی از تجربه تاریخی ما هستن و به این دلیل مهمن اما اونام همه پازل نیستن و نباید در جایگاه و اهمیت تاریخیشون اغراق کرد.

    یک…دو….سه…فحاشی و مزخرف گویی پایین این نوشته

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۰ام, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۱ ب.ظ:

    خب اگه اینطوره که تو میگی و فرقی نداره سوال من اینه که چرا فقط شهادت امام حسین ع بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز داره عزاداری میشه و با اینکه چندین بار مقبره آن حضرت را به آب بستند و در طول تاریخ مانع عزاداری شده و غیره چرا هنوز مردم عاشقانه دارن عزاداری میکنند و نذری میدن و متوسل میشن و پای پیاده به زیارت آن حضرت میرن ؟

    در صورتی که برای شهدای بدر و احد و کشتگان تاریخ کسی عزاداری و نوحه خوانی و …نمیکنه

    [پاسخ]

    سین پاسخ در تاريخ مهر ۲۰ام, ۱۳۹۶ ۴:۱۴ ب.ظ:

    این سوال شاعرانه ارزش فکر کردن داره. چرا یک حادثه ، یک اثر هنری ، یک اسطوره ، یک آیین و…. در ذهن مردم باقی می مونه. شاعرانه سوال به جایی کرده. باید فکر کنیم در امام حسین ( حتی برای کیایی که این واقعا را افسانه و این آدم را اسطوره می بینند) چه چیزی هست که می تواند برانگیزاند. چرا حسین در قله غم و حزن نسته و بیشمار حادثه جانگداز دیگر ، حتی با دوز بالاتر ، زیر مجموعه این برش از تاریخ ، روایت ، … هست.
    من می توانم تا حدود زیادی جواب این سوال رابدهم. همانطوری که هیچ شعری حافظ و مولانا نمی شود ، کمتر نثری بر بلندای نثر سعدی می نشیند و در سطح جهانی ما به عدد انگشت اثر ماندگار داریم ، درباره حسین می شود گفت ، فقط می شود دوستش داشت.
    من اعتراف می کنم حتی وقتی دارم انکارش می کنم ، در مجلس عزایش وامی داردم که برایش گریه کنم. مثل حالا. در باره او می شود گفت او ما را دوست دارد. و این دوست داشتن در تاریخ یا در عمر ما از جنس هر چه باشد یک سرنوشت ناگزیر است. حسین درون من است . درون سربریده من. دست بریده عدالت در جهان. جسین تشنگی مادام تاریخ انسان است. تنهایی و فقط ۷۲ تنی.
    از او بالاتر برای زینب است. بویز] وقتی حرف می زند. حسین ۱۴۰۰ سال قبل نیست. حسین هر دقیق و هر ثانیه است. هر لحظه ای که کسی از بیداد سوال می کند چرا و آنگاه که پاسخش را نمی گیرد و بر زمین می افتد. حسین گوشت من است. وقتی برنج اش را خوردم و نمک اش را.
    البته که با یک چیز بشدت مخالفم. و آن سر های بریده گوسفند هایی که به اندازه من شاید او را دوست داشته باشند.
    امید وارم از من بپذیرید که من سرنوشتی جز نوشتن این چند خط نداشتم.

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۰ام, ۱۳۹۶ ۵:۴۹ ب.ظ:

    سین
    جواب هنری و شاعرانه ای داد قشنگ بود گر چه کامل نبود اما احساساتشو بیان کرد
    من فعلا جوابی نمیدهم منتظر جواب Rorr می مونم

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۱ام, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۶ ق.ظ:

    همانطور که انتظار میرفت Rorr نه سواد بحث راجع به امام حسین ع را دارد و نه بطور کل اهل بحث و مناظره هست . لکن پیشنهاد میکنم فقط در حوزه تخصصی خودش یعنی فحش و ناسزا تلاش کند و دکترا را از مکتب استهزائییون دریافت نماید .

    حسن پاسخ در تاريخ مهر ۲۱ام, ۱۳۹۶ ۳:۲۵ ب.ظ:

    دست من و تو نیست اگر عاشقش شدیم
    خیلی حسین زحمت ما را کشیده است

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۱ام, ۱۳۹۶ ۹:۲۵ ب.ظ:

    حسن عرض ارادت برا والده ی گرام که سرش شلوغ بوده تو شب های نذری

  4. تیرگر
    ۲۰ مهر ۱۳۹۶ در ۱۱:۰۰ | #4

    @شاعرانه
    اینکه روحانی موقع تبلیغات انتخابات به سپاه تیکه مینداخت برای رای من ، بینام ، سین و رور بود
    کلن آقایون موقع تبلیغات چرند زیاد میگن
    مؤمن نباید از یه سوراخ دوبار گزیده بشه، که خوب ما با توجه به مؤمن نبودن اگر سالی یه بار از سولاخِ نحسِ اصلاحطلبان نیش نخوریم دپرس میشیم.

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ مهر ۲۰ام, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۱ ق.ظ:

    البته خوشحالم اگر باشه ،خوب باید وانمود کنه که مخالف تحریمِ سپاه هست
    اینم نکته‌ای هست بِ هر حال . . .

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۰ام, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۲ ب.ظ:

    این هم جای خوشحالی داره که متوجه بشین فریب خوردین و حد اقل دوره بعدی کمی بیشتر دقت کنین

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ مهر ۲۰ام, ۱۳۹۶ ۳:۳۳ ب.ظ:

    اینو ببین
    http://www.isna.ir/news/94112214372
    اصلاحاته آ

    تیرگر پاسخ در تاريخ مهر ۲۰ام, ۱۳۹۶ ۳:۳۶ ب.ظ:

    http://www.cnn.com/videos/world/2017/02/12/uae-youth-minister-interview-ctw-anderson.cnn
    انگلیسیشم عالیه، البته نه درحد روحانی
    از این طرفداراش سوال کن، این بابا که در دانشگاه فلانسونت دکترا گرفته، چرا نمیتونه دو خط انگلیسی صحبت کنه
    این با این وضعیت زبان اونجا چه جوری حقوق خونده؟!

    تیرگر پاسخ در تاريخ مهر ۲۰ام, ۱۳۹۶ ۳:۴۰ ب.ظ:

    وزارت تسامح
    وزارت خوشبختی
    چِ وزارتخونه های باحالی دارن

    اون رفقای اصلاح طلبِ ته سالن حال میکنن!!!
    چی بخونم براتون ؟! :( :!: :| :roll:

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۰ام, ۱۳۹۶ ۷:۳۹ ب.ظ:

    “وی همچنین در یکی از صندوق‌های مهم در ابوظبی فعالیت کرده و پیش از آن نیز تحلیلگر سیاست‌های کلی در هیات امارات در نیویورک بوده و به عنوان تحلیگر سیاست‌های وزارتی فعالیت کرده بود.”

    این همون ژن خوب ه … دارندگان زن خوب معمولا زبانشون خوبه چون راحت ترین مهارتیست که معمولا با پول میشه خرید اونهم در نفوان جوانی. به هر حال بچه ی پنج ساله هم کلاس زبان بره تو پنج شش سالگی براحتی رو دو زبان برا تکلم مسلط میشه. ٢٢ ساله؟ این افتخاره الان؟ ایشون یحتمل یه پارتی بیست نفره در منزل پدر گرامی رو نمتونه رو مدیریت کنه تو این سن و حالات روحی روانی

    زیان تو ایران خیلی شق القمر حساب از بس مسئولیمون مونگول تشریف دارند … البته در اینکه روحانی داده یکی براش تزش رو نوشته شکی نیست، ولی خوب یحتمل خودش رو رفته دست و پاشکسته و با حفظیات دفاع کرده… چیز غریبی نیست. زبان هم فرار ه و فراموش میشه دو سه سال استفاده نکنی

  5. شاعرانه
    ۲۰ مهر ۱۳۹۶ در ۱۲:۲۰ | #5

    نظرات اندیشمندان جهان راجع به قیام امام حسین ع :

    ۱ – فرایاستارک نویسنده انگلیسی،در کتاب معروف خود صور بغدادی :

    شیعه در تمام عالم اسلامی، یاد حسین و مقتل او را زنده می کند و در دهه اول محرم به طور علنی این مطلب را دنبال می نماید و حزن و اندوه چنان بر آنان مستولی می شود که در روز آخر هیاتهای عزاداری به راه انداخته و عزاداری می کنند.
    امکان استفاده و زیارت از این شهرهای مقدس وجود ندارد مگر با اطلاع و آگاهی از این واقعه زیرا واقعه مصیبت بار حسین(ع) بر هر موجودی نفوذ کرده تا به حدی که به ریشه ها رسیده است و این واقعه از جمله قصه های نادری است که انسان با خواندن آن نمی تواند جلوی گریه خود را بگیرد.

    ۲ – پرفسور ادوارد براون مستشرق معروف :

    یادآوری واقعه کربلا که در آن سبط رسول بعد از تحمل آزار و عطش به شهادت رسید کافی است تا در سردترین و سست ترین افراد اثر گذارد و حتی کسانی را که به امور حماسی و حزن آور اعتنا و توجهی ندارند به خود آورده و روح آنان را به مدارج کمال بالا برد، به حدی که درد و مرگ برای آنان چیزی بی ارزش و سست شود.
    آیا قلبی پیدا می شود که وقتی درباره کربلا سخنی به گوش او می رسد، مالامال حزن و اندوه نگردد، حتی غیر مسلمانان هم نمی توانند پاکی روحی را که این جنگ اسلامی در برداشت انکار کنند.

    ۳ – چارلز دیکنز نویسنده انگلیسی :

    اگر مقصود حسین (ع) جنگ در راه خواسته های دنیوی خود بود، من نمی فهمم چرا خواهران و کودکانش را همراه خود برد، پس عقل چنین حکم می کند که او به خاطر اسلام فداکاری خویش را انجام داد.

    ۴ – توماس ماساریک :

    مصایب مسیح نسبت به مصایب حسین (ع) مانند پر کاهی است در برابر کوهی بزرگ.

    ۵ – جستیس آ.راسل شاعر انگلیسی :

    “آنها دهان مبارک امام را باچوبهای خود نواختند.ای پیکری که زیر سم اسبان لگدکوب شدی! تو همان بدنی بودی که بینندگان را مسحور می ساختی.
    خونی که از رگهای مبارکت ریخته و خشک شده، معجونی آسمانی است که تاکنون هیچ سم اسبی با چنین رنگ الهی رنگ نشده است.
    ای زمین برهنه و بایر کربلا که در روی تو نه علفی است و نه چمنی! برای ابد آهنگ حزن و آه بر تو پوشیده باد چون که در سرزمین تو بدن پاره پاره مقدس پسر فاطمه افتاده است آن که روح خویش را به خداوند تقدیم نمود.

    ۶ – نیبلت :

    آن شب، هنگامی که آتش اردوها در اطراف او در بیابان شعله می زد، امام پیروانش را جمع کرد و در یک سخنرانی طولانی فرمود: کسانی که با من بمانند فردا شهید خواهند شد.
    سپس عمل بسیار زیبایی انجام داد که نشانه آگاهی کامل او از ضعف بشری و قدرت روح فداکاری وی و علامت قلب رئوف آن بزرگوار بود.
    به پیروان خود فرمود: هر کس جرات و قوت ایستادگی و شهادت را در خود نمی بیند در تاریکی به طور ناشناس و بدون خجالت برود.
    صبح روز عاشورا که ابرهای ارغوانی در آسمان شرق جمع می شد، هفتاد و دو ‪ نفر با ایمان دور امام را گرفتند و همگی آماده مرگ و شهادت بودند.

    ۷ – گیبون مورخ انگلیسی :

    با آن که مدتی از واقعه کربلا گذشته و ما هم با صاحب واقعه هم وطن نیستیم، مع ذلک مشقات و مشکلاتی را که امام حسین (ع) تحمل نمود احساسات سنگدل ترین خواننده را برمی انگیزد، چنان که یک نوع عطوفت و مهربانی نسبت به آن حضرت در خود می یابد.

    ۸ – موریس دوکبری مورخ آمریکایی :

    اگر تاریخ نویسان ما حقیقت روز عاشورا را درک می کردند، این عزاداری را غیر عادی نمی پنداشتند.
    پیروان حسین (ع) به واسطه عزاداری برای امام خود می دانند که نباید زیر بار ذلت، پستی و سلطه استعمار بروند، زیرا شعار امام و پیشوای آنان تن ندادن به ظلم و ستم بود.
    حسین (ع) در راه شرف، ناموس، مردم، بزرگی مقام و مرتبه اسلام، از جان و مال و فرزند گذشت و زیر بار استعمار و ماجراجویی یزید نرفت. پس بیایید ما هم شیوه او را سرمشق خود قرار داده و از ظلم یزید و یزیدیان و بیگانگان خلاصی یابیم و مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح دهیم. و این است خلاصه تعالیم اسلام.
    ملتی که از گهواره تا گور تعالیمش این چنین است پیداست که دارای چه مقام و مرتبه ای خواهد بود. چنین ملتی دارای هر گونه شرف و افتخار است، چون همه افراد آن سرباز حقیقت و عزت و شرف است.

    [پاسخ]

  6. شاعرانه
    ۲۰ مهر ۱۳۹۶ در ۱۲:۳۰ | #6

    ۹ – بولس سلامه شاعر مسیحی :

    شبهایی که بیدار بودم و با درد و رنج می گذراندم و افکار و تخیلاتم مرا به یاد گذشتگان می کشاند و در تاریخ گذشته دو شهید بزرگ امام علی (ع) و سپس امام حسین (ع) سیر می کردم، یک بار برای مدتی طولانی به جهت علاقه ای که به آن دو بزرگوار داشتم گریستم و سپس شعر علی و حسین را سرودم.

    ۱۰ – گابریل دانکیری :

    سربازان یزید در آن روز عاشورا چنان وحشی گری از خود نشان دادند که تا آن روز کسی نظیر آن را به خاطر نداشت.
    آنها حتی به کودکان شیرخوار و خردسال هم رحم نکردند و سر خونین حسین(ع) را به دمشق بردند و یزید پنداشت که دیگر با این پیروزی خواهد توانست از دنیا لذت ببرد. اما خاطره آن هر سال و تا به امروز، در میان سیل اشک و نوحه خوانی ها و مرثیه ها تجدید می گردد.

    ۱۱ – جرج جرداق نویسنده و محقق مسیحی :

    یزید وارث همه بدیهای اسلاف خود بود و از آنها نیز فزون داشت. از هر نوع شرارت و فساد و اعمال شیطانی که دیگر مردان بدکار و بی آبرو داشتند، یزید بهره مند بود… کسی از اخلاق انسانی بی بهره تر از یزید نبود… و در مقابل، هیچ کس در خلق انسانی کاملتر از حسین بن علی (ع) نبود، که در آن واقعه شهید شد.
    در یزید همه صفات زشت و ننگین و ریاست طلبی و سودجویی و خونریزی و بی ارادگی وجود داشت. و در طرف مقابل یعنی فرزندان علی (ع) همه صفات عالی و ستوده انسانی، از قبیل خلق کریم و شجاعت و آزادگی و شهادت، به کمال معنا وجود داشت.

    ۱۲ – دکتر ژوزف مورخ فرانسوی :

    شیعیان در ایام عزاداری به ذکر مصیبت و گوش فرا دادن به مصایب حسین (ع) می پردازند، و می کوشند که فضایل خاندان نبوت و رنجهای آنان را به نیکوترین وجهی بیان کنند.

    ۱۳ – کلودین رولو مفسر روزنامه لوموند، :

    شیعیان هر سال در ماه محرم به تذکر واقعه کربلا و مصیبت امام حسین (ع) که نمادی از دلیری، عدالت علیه تجسم پلیدی و نیروی شقاوت است، می پردازند و ستمکاران عصر را به یزید و اشقیا تشبیه می کنند.

    ۱۴ – مهاتما گاندی:

    من برای مردم هند چیز تازه ای نیاوردم، فقط نتیجه ای را که از مطالب و تحقیقاتم درباره تاریخ زندگی قهرمان کربلا به دست آورده ام، ارمغان ملت هند کردم.
    اگر بخواهیم هند را نجات دهیم واجب است همان راهی را بپیماییم که حسین بن علی پیمود.

    ۱۵ – ساور جینی ناید شاعر هندی :

    شب شهادت حسین (ع) مریدانش با پیراهنهای سیاه و پای برهنه با چشمان اشک بار به یاد واقعه جانسوز دور هم جمع شده با بیان اتفاقات آن واقعه سراپا می گویند: حسین…
    “ای حسین! چرا هزاران هزار دوست تو این طور اشک می ریزند؟ای مقدس عالی مقام! آیا اینها برای فداکاری بی نظیر تو نیست؟ زیرا پرچم دین بزرگ پیامبر (محمد (ص) را برافراشتی و در مقابل شگفتی جهانیان عشق عجیب خود را به خدا ثابت کردی.

    ۱۶ – ایرونیک مورخ آمریکایی :

    کشته شدن حسین (ع) سرگذشتی است که به علت ناگواری و هولناکی آن واقعه، دوست ندارم سخن را در موردش طولانی کنم زیرا در اسلام کاری زشت تر از آن به وقوع نپیوسته است.
    اگر چه کشته شدن امیرمومنان (ع) مصیبت بسیار بزرگی به شمار می آمد، لیکن سرگذشت حسین (ع) کشتار فجیع و مثله کردن و اسارت را دربرداشت که از شنیدن آن بدن انسان به لرزه می افتد زیرا که از مشهورترین مصیبت هاست.

    ۱۷ – ماربین” محقق آلمانی :

    حسین تنها کسی است که در ‪ چهارده قرن پیش در برابر حکومت جور و ظلم قد علم کرد.او اول شخص سیاستمداری بود که تا به امروز احدی چنین سیاست موثری را اختیار ننموده است. حسین (ع) شعار همیشگی را سر می داد که من در راه حق و حقیقت کشته می شوم ولی دست به ناحق نمی دهم…
    حسین (ع) با قربانی کردن عزیزترین افراد خود و با اثبات مظلومیت و حقانیت خود، درس فداکاری و جانبازی به جهانیان آموخت و نام اسلامیان را در تاریخ ثبت و در عالم بلندآوازه ساخت. اگرچنین حادثه جانگدازی پدید نیامده بود ، قطعا اسلام و اسلامیان محو و نابود می گردیدند.

    ۱۸ – جرجی زیدان :

    منظره سر بریده حسین (ع) همه را متاثر و محزون ساخت… وقتی چشمان یزید به سر بریده افتاد، سر تا پا بلرزید و دانست چه عمل فجیعی مرتکب شده است.

    ۱۹ – نیکلسون :

    “حادثه کربلا مایه پشیمانی و تاسف امویان شد، زیرا این واقعه شیعیان را متحد کرد و برای انتقام خون حسین (ع) هم صدا شدند.

    [پاسخ]

  7. تیرگر
    ۲۰ مهر ۱۳۹۶ در ۱۳:۵۹ | #7

    اگر ترامپ از برجام خارج نشه و تنها سپاه تحریم بشه چِ اتفاقی میفته؟!

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۰ام, ۱۳۹۶ ۴:۱۰ ب.ظ:

    احتمالا روحانی سپاه را تنها میذاره چون فقط برجام واسش مهمه نه غیره

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۰ام, ۱۳۹۶ ۹:۰۵ ب.ظ:

    من فک نمی کنم روحانی خوشش بیاد سپاه تحریم بشه. تحریم هر نهاد بزرگی طبعا تاثیر خودشو رو همه مردم میذاره و کار روحانی رو برای اداره مملکت سخت تر میکنه. البته روحانی تلاششو میکنه افسار این خر چموش رو تا حدی بکشه که لگد نزنه به خر همسایه ثروتمند و عصبی که هر لحظه ممکنه اسلحه بکشه این خر مفلوک رو ناکار کنه و تا حدی هم موفق بوده.

    [پاسخ]

  8. شاعرانه
    ۲۱ مهر ۱۳۹۶ در ۱۴:۱۷ | #8

    دلیل عصبانیت آمریکا از سپاه به این خاطر هست که سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی و در عراق و سوریه و یمن حال آمریکا را بدجوری گرفت و نقشه هایش را نابود کرد .

    [پاسخ]

  9. حسن
    ۲۱ مهر ۱۳۹۶ در ۱۵:۲۹ | #9

    یکی از یکی …..
    خراب بشه این خراب شده
    ماه محرم اومد و رفت دست و دلم نرفت یه شعری ، عرض ارادتی چیزی بنویسم
    بس که حالت تهوع یه ” اسهال استفراغی ” ذوقم رو کور کرد
    از اون بدتر ترسیدم اسمی از یکی از این دردانه های دو عالم رو ببرم یه ولدالزنا بیاد در مستراب رو واکنه
    کله بابای همتون سگ شاشید

    [پاسخ]

    تیرگر پاسخ در تاريخ مهر ۲۱ام, ۱۳۹۶ ۴:۲۵ ب.ظ:

    اندازه ۵۱دقیقه و ۲۱ ثانیه وقت میزاری اینو با همدیگه گوش بدیم و احیانا دربارش صحبت کنیم؟!
    https://vimeo.com/186439504

    پیشنهاد میدم خانم سین و شاعرانه هم اینو گوش بدن

    ◘ من خودم با بخش‌ اول صحبت‌های این خانم موافق نیستم، درباره گرایش ایرانیان به اسلام تحلیل دقیقی نداره، به هر دلیلی که هست درباره‌ی زرتشتیتِ عصر ساسانی صحبت نمیکنه، نمیگه زرتشتی گریِ نیمه‌ی دوم ساسانیان تبدیل به یک دین مردم آزار شد، نمیگه زرتشیت اون دوره دادگاه تفتیش عقاید و حکومت کلیسایی داشته، نمیگه زرتشتیتِ عصر ساسانی خون شاهان و موبدان را قرمزتر از خونِ بی ارزشِ مردمان میدونسته، نمیگه گرایش ایرانیان به اسلام لزوما به ضرب شمشیر و ارعاب نبوده. درباره‌ی مرگ ادیان و تولد ققنوس گونه‌ی ادیان بعدی از خاکستر ادیان مرده چیزی نمیگه، نمیدونم شاید در این باب اطلاعات یا مکاشفه‌ای نداشته.

    اما در زمینه مقایسه و تطبیق ادبیات عاشورا به نظرم نگاه نکته بینی داره

    [پاسخ]

    سین پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۸:۵۲ ق.ظ:

    تیرگر ، لینک را بدقت گوش دادم. بعضی قسمت هایش را بی انکه قبلا درباره اش بطور دقیق مطالعه ای داشته باشم با پوست و گوشت و اسنخوان حس کردم. تبار من از فلات مرکزی ایران است. وقتی آن زن از آئین مهر می گفت و پیوند ایرانی با ۴ عنصر و پاسداشت طبیعت ، دیدم من چقدر بی آنکه بدانم مهری هستم.
    متولد اول مهر ماه. ناخودآگاه جمعی قوم ایرانی . جزئی از روح ما شده.
    سالها پیش که گاهی شعر می گفتم ، چند خطی نوشتم که اگر حافظه ام کمکم کند تقریبا همچی چیزی بود.

    آب بر آتش ریختیم و بر خرابه های معبدی که سوخت مویه کردیم
    آتش بر آب ریختیم و بر بلندای مناره ای که صلا می زد هلهله کردیم
    سبز بسته ام به آتش و آب تا شفای تاریخم بگیرم.

    بله تیر گر جان. البته این شعر مفصل تر و دقیق تر بود. وقتی خواندم براهنی به جوانی که تازه به کارگاهش قدم گذاشته بود و زل زد و گفت یونگ بخوان. کامل بخوان.
    راستش او فکر می کرد من خیلی مطالعه کرده ام. اما آن چند خط شهودی بود. انگار در درون من هم آتشکده ای پا بر جاست و هم مقتلی.
    یادم نمی رود وقتی برای اولین بار به دیدار نقش رستم رفتم ، عظمت گمشده ای را کشف کردم که انگار بالاتر و رفیع تر ازآن سینه ی کوه ، هیچ اثری وجود ندارد.
    سیاوش و حسین و تن تبدار و داغدار مردم فلات ایران.
    ممنون که این لینک را گذاشتی.

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۱ام, ۱۳۹۶ ۶:۰۷ ب.ظ:

    «واذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما»

    میگم سلام حسن.

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۱۲:۲۶ ق.ظ:

    من انقد مهربان نیستم برادر …. ننه اش کاسب نبوده محرمی ه دل و دماغ نداره…

    [پاسخ]

    فهیمه پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۱۲:۵۵ ق.ظ:

    چرا خب؟

    فمنیستا کجان پس؟طرفدران اخلاق و کرامت انسانی چی؟
    دو تا ادم با فرهنگ و سطح سواد و عقاید و سلایق متفاوت،ولی نتیجه یه چیزه.

    اون دین و اعتقاد و سواد و مطالعاتی که وقت عمل به هیچ کار نمیاد به چ درد میخوره پس؟؟باهاش پز میدین؟

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۱:۴۳ ق.ظ:

    خانم فهیمه،

    ۱- من هیچوقت و هرگز به خودم نگفتم فمینیست. فمینیسم یه جریان زنانه است و به نظرم مردا نهایتا می تونن حامی یا موافق این جریان باشن نه پیش برنده اصلیش. “مرد فمینیست” برای من خیلی روشن نیست معنیش چیه.

    ۲- البته شما به نکته خوبی اشاره می کنید (جدی). ولی حالا به عمد یا به سهو زمینه و تاریخچه دعوا رو نادیده می گیرید. ماجرا از اونجا شروع شد که بنده خیلی محترمانه و فمینیستی و غیره و ذلک خدمت آقا حسن یادآور شدم که دادن فحش “حرومزاده” به یه نفر از اساس جنسیت زده است. عمل و عقل (که لابد شرع هم بهش حکم میکنه) میگن نطفه ربطی به حروم و حلال اونطور که قدما تصور می کردن نداره و این مساله سرنوشت رو تعیین نمیکنه.

    حسن آقا هم به سبک بچه های دوم دبیرستان نظام قدیم سابق شروع کردن به بنده همون واژه رو مستقیم و غیر مستقیم اطلاق کردن با این فرض ناگفته که “خب شما که معتقدین مشکلی نداره پس ما بهتون بگیم نباید ناراحت بشید.”

    من شاید مث بینام برخورد نکنم ولی بینام دقیقا کاری که کرده اینه که به روش خود آقا حسن باهاش برخورد کرده. ایرادی اگه هست به همپالکی مذهبی و دوستدار ولایت و ائمه شماست با این شیوه های بچه مدرسه ای پنجول کشیدن به حریفی که نمی تونه باهاش بحث کنه.

    استاد اعظم آریوشین هم وقتی بنده یه بار گفتم برداشت بنده از آزادی بیان اینه که فلان هنرمند دیوانه بتونه مجسمه عیسی مسیح رو غرق در ادرار تو گالری به نمایش بذاره،به بنده گفت که تو دوست داری مثل سگ ادرار کنی!!

    این سطح درک و بحث کردن و نمایش شعور از این افراده…به بینام چه ربطی داره.

    با تمام این حرفا من با کار بینام مخالفم به دلیل دیگه ای و اون این که فضایی که به این قبیل کلمات آلوده شد به خصوص برای خانمها خیلی غیر دوستانه میشه و فراریشون میده از ابراز نظر و این نتیجه در نهایت باب طبع عمله جهل من جمله حسن آقا و شاعرانه و رهبر معظمه! شما رو نمی دونم.

    فهیمه پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۲:۲۷ ق.ظ:

    مخاطب فمنیست شما نبودین

    فحش دادن یه چیزه،همچین نسبت زشت و ناروایی به کسانی که نه میشناسیمشون و نه میشناسنمون.و نه اصلا روحشون از این بحث و دعواها خبر داره یه چیز دیگه ست.اسمش بی غیرتیه…بی شعوریه…نفهمیه…

    “این سطح درک و بحث کردن و نمایش شعور از این افراده…به بینام چه ربطی داره.”
    ربطش اینه که بینام میدونه مادر حسن هم زنی هست مثل مادر خودش…

    جانبداری نکنید به هیچ عنوان.بی غیرتی هر دو بزرگوار نه قشنگه نه جا برای دفاع گذاشته.

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۳:۳۰ ق.ظ:

    یکم زحمت بده به خودت برو پیدا کن پیش زمینه ی بحث چیه تا انقد کامنتات ابلهانه بنظر نیاد.

    رفیق مومن شما همچین نسبتی رو ابتدا خطاب به من بکار برد، یا بخاطر رویه ی همیشگی برادرهای مکتبی که میخوان سوء استفاده کنن از اینکه بعضی متعهدند به رعایت بعضی حدود یا میخواست لابد من رو خیلی برنجونه… به هرحال بنده جزو هیچکدوم از این دسته ها نیستم…. براش توضیح دادم داداش کسیکه عقده ی “داشتن نطفه ی غیر مشکوک” داره، این فحش لغلغه ی همیشگی زبونش ه!!

    عمیقا هم اعتقاد دارم هم حسن به خاطر همین ظن بخودش بوده که نه برمیداره نه میذاره اون رو نثار دیگران میکنه هم اریوشین مشکل خفت شدن توسط امثال حاج سعید داشت که نه میذاشت نه برمیداشت می گفت: ک…

    انتظاری هم ازش نمیره، به گفته ی خودش از ادم امی و پاپتی که زیر بته رشد کرده بیش از این انتظار نمیره. من هم زیر هر کامنتی که بزاره، شغل والدهاش رو بهش یاداوری می کنم که قشنگ بسوزه و دردهای بچگیش فراموشش نشه یه وخ … راسیاتش نمی فهمم هم ربطش به فمنیست چیه.

    فهیمه پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۱:۳۹ ب.ظ:

    بله متوجهم.غلط غلطه.
    فقط یعنی الان علت اینکه ب پدر مادرش نسبت ناروا میدین اینه که به پدر و مادر شما همچین نسبتی داده شده؟
    یعنی مقابله به مثل؟درسته؟
    آدم یاد قصاص میفته که خب شما مخالفت جدی داشتین باهاش:)

    ربط فمنیست رو هم اون دوستی که قبلا حرفای خوبی راجع به این تیپ توهین و فحشای ناموسی نوشتن،میدونن.تقریبا تنها حرف منطقی و قابل قبول درباره ی حقوق پایمال شده ی زنان بود.
    که البته یه قاعده ی کلیه و مرد و زن هم نداره.

    راجع به استدلالتونم که چی بگم…مثه این میمونه کسی عین نجاست رو کادوپیچ کن به ش یه عطر گرون قیمتم بزنه.هرچقدرم تئوریزه ش کنی اون نوع ادبیات رو چیزی از زشتی و تعفنش کم نمیشه.
    دعوا هم که علی الظاهر تموم شد…فرض کنین حسن و اریوشین یه عده ادم عقده ای و پاپتی و چمیدونم همون مزخرفاتی که به هم میگین.منم ابله،ولی شما برای خودت تکرار کن
    تحصیلات شعور نمیاره!!

    اینا دعوا و کل کل و روکم کنی نیست.صرفا خواستم یاداوری کنم یه سری خط قرمزا هست…یه سری چیزا حرمت داره…

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۷:۱۰ ب.ظ:

    برو خواهر شما تازه به مرحله ی روضه خونی رسیدی الان هبل بالا منبر رفتنی، برو خواهر جان این فضایل و مدایح رو نصار برادر مومنت کن وقتی اول فحش میده نه به ما …. همونجور که اول انتقاد کن به قوه ی قضا و سید علی نه مخالفان و استعمار جهانی.

    این قسمت رو نخون اگه مشکل اهلاق و ادب داری:

    ضرب المثل ترکی میگه: جلوی ادمی که می گوزه اگه نرینی فک می کنه سوراخ باسن نداری …. اره خواهر .

    اون دوتا سید هم اگه کمی جر بزه داشتن و نمی کفتن ادب مرد به از دولت ماست؛ ما گیر یه مشت کثافت و پفیوز امثال حسن و همپالکی های اساتید شما در حوزه ی علمیه نبودیم که پول مالیات و نفت ما رو مفت مفت بخورید و روز بروز بیشتر هنجره ی ملت رو خفت کنید.

    فهیمه پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۸:۰۰ ب.ظ:

    :)
    سقوط آزاد

    تیرگر پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۶ ۲:۱۸ ق.ظ:

    جناب مهندس بینام
    ضمن عرض خسته نباشید بابت مجاهدت و تلاش های بسیار جنابعالی، الیوم برهمگان واضح و مبرهن شد که حضرتعالی سولاخِ باسن دارید ….الحمدالله
    اگر حمل بر جسارت و بی ادبی نیست عجالتا سولاخ مبارک را گل بگیرید، اگر هم که همچنان اصرار دارید با سولاخِ مبارک جولان بدهید که خوب حرجی نیست، سولاخ خودتان است و صلاح سوراخِ مملکت خویش خسروان دانند.
    .
    .
    .
    شدی مثه این اوباشو اراذل که توکوچه خیابون مزاحم زن و بچه‌ی مردم میشن ….

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۶ ق.ظ:

    جناب تیرگر، شما کلا دوزاریتون یکم کجه … کلا با تاخیر فاز میگیرید مسائل رو، حرجی نیست برادر ازت …. یه تیریپ قدیمی هست اینایی که حرفی ندارن بزنن تیریپ اخلاق و ادب میزارن. خیلی ناراحتی اون موقعی که رفیقت چاک دهنش رو مثل گاله باز می کنه بیا نطق اخلاقی و پند و موعظه کن نه بعد که جوابش رو میشنفه… دویما ایراد هم به ضرب المثل داری برو به جنگ چند صد ساله ی فرهنگ عمومی نه حقیر که ازش استفاده میکنه …. اینا عینا برساخته ی دل فرهنگ جامعه ست اگه به نظرت بی ادبی ست لابد شما سوسول تشریف داری … بعد از سی چهل سال سن عین بچه های دبیرستانی تیریپ ادب ورداشتن حال بهم زنه

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۰ ق.ظ:

    بعلاوه اول فیلم ها هم هشدار مینویسن که این فیلم حاوی صحنه هایی ست که برا یه رده ی سنی مناسب نیست …. بنده هم هشدار نوشتم میخوام ضرب المثل بنویسم که ممکنه به ترنج قبای عده ای بربهوره … کاه از خودت نیست، کاهدون از خودته … خیلی روحت حساس ه نخون

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۹ ق.ظ:

    تیرگر،

    اشتباه تو و فهیمه اینه که بین “بی تربیتی” و “جنسیت زدگی” تفاوت قائل نمی شین. اینکه یه سری مرد بین هم هر نوع حرفی رو بزنن و بعد تا یه خانوم وارد بحث بشه، مودب (و در عین حال غیر جدی) بشن که ته نگاه جنسیت زده به خانمهاست خودش.

    مشکل می دونی چیه. شما و بنده و بینام اگه بیایم واسه یکی مثل حسن (که صرفا دنبال الواطی و بول گرفتنه تو این محیط) خیلی منطقی و با آرامش استدلال کنیم که “کاسب” (یا کارگر جنسی یا فاحشه یا هرچی…) بودن یه خانوم دلیل تحقیرش نمیشه، به ثانیه نمی کشه که مستقیم و غیر مستقیم ابراز می کنه که:
    “شما که مادرتون اون کاره است و لابد خوشتون میاد که میگین”

    یادمه یه بار یه پیرمردی میگفت: “داروین حتما میمون زاده است که میگه انسان از میمونه” اینم از همون جنسه. شما هر استدلالی راجع به مسائل جنسی و حقوق زنها تو جامعه بکنی، بلافاصله به خودت یه نسبتی میدن و بحث رو تبدیل می کنن به حمله های کثیف و بی معنی شخصی.

    من ترجیح می دادم بینام اینطور با حسن برخورد نکنه. اما راستش نمی تونم بینام رو سرزنش کنم. “کاسب” بودن مادر حسن یا مادر هر شخص دیگه ای ننگ نیست. داغ ننگ اجتماع بر این شغل ننگ و بی آبروییه نه زنانی که اون شغل رو دارن (حالا اون بحث خودشو داره).

    اینه که انتقاد فهیمه به “بی تربیتی” به نظر منم ریاکارانه و نادقیق میاد. مشکل بی تربیتی نیست. بی تربیتی یا استفاده از کلمات بی ادبانه فقط اونجا بده که باورهای جنسیت زده رو تقویت می کنه و به نظر من هم بینام اینجا خطا کرده. با این حال این سطح انتقاد شما و فهیمه رو اصلا و ابدا قبول ندارم.

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۷ ب.ظ:

    تو واقعا فک می کنی اینا فرق نگاه جنسیت زده رو با نگاه جنسی و فرهنگ عمومی میفهمن که بحث مینویسی؟

    اون حج خانوم اون بالا نوشته فمنیست ها کجان؟ من فهمیدم منظورش چیه، ولی گفتم ربط نداره چون واقعا نمیشه دلیلش رو بهش فهموند یا نمیگیره یا نمی خواد بفهمه.
    اوج نگاه هر دو ابله بالایی به فمنیسم و حقوق زنان اینه که اگه من بگم سوراخ ماتحت یعنی حقوق زنان رو زیر پا گذاشته ام … درصورتیکه اتفاقا قرار بر اینه که این نگاه جنسیت زده از بین بره. بیش از این ادامه نمیدم بیهوده ست.

    من صدتا وبلاگ و فوروم خارجی بحث می کنم، نه اینکه بگم خارجی خوبه یا بده…. ولی هزار جور ادم توش کامنت میزارن با ادبیات های متفاوت. تنها و تنها جایی که دیدم یه عده مثل بچه ها هی میان یار کشی میکنن و نطق ها و منبر رفتن های تربیتی ایراد می کنند همین فوروم های ایرانی ست. ا
    اگه از حرفی خوشت نمیاد نخون، اگه از فیلمی بدت میاد نبین، اگر با ادمی حال نمی کنی بحث نکن، اگه میخوای روم رو ترک کنی برو، انقد بیانیه و اعلام حضور و خروج و منبر اخلاق و تربیت نداره که.
    چون هیچکس بحث نمیکنه بلکه عین مهمونی های خونوادگی اومدن نشستن تا نطقی کنن و بقیه بگن ماشالله و هر اتفاقی بیفته تهش بهشون برمیخوره چرا وقتی بهم چای تعارف کرد، دستش رو بالا گرفت !

    همین شازده که این بالا کامنت گذاشته؛ ته مغزش اینه: زمانی به ترنج قباش برخورده بهش گفتن حرفت ابلهانه/احمقانه است … اینه که شش ماهه منتظره بل بگیره، عین بچه شش ساله. ایشون اگه ادم حساسی بود همه جا میباس حساس باشه نه اینکه یه جا خفه خون بگیره یه جا دیگه برا ما معلم تربیتی دبستان شه. یه مشت بچه ی گنده شده که بلد نیستن بحث کنن … لغت معادلش بلاهت و حماقت میشه مثلا استوپید …مثل نقل و نبات ه استفاده اش تو بحث هیچکس هم به چسدونش بر نمیخوره چرا بهم گفتن نظرت استوپیده بلکه طرف جواب میده میگه به این دلیل و ان دلیل حرف تو استوپیده!
    ولی اقایون و خانوم های وطنی هنوز با سی چهل سال سن تو بحث ظرفیت بحث ندارن و این رو شخصی میکنند به خودشون. این نقطه ی صفر حداقل در مورد من و اونجاس که ملت بهشون بر میخوره …

    یارو لغت حرومزاده و زنازاده مثل نقل و نبات ه تو دهنش ه، تا وقتی به دیگران میگه اشکال نداره. ولی وقتی من نوعی کاملا از روی منطق روانشناسی بکم اونی که این فحش رو زیاد بکار میبره بخاطر عقده ی روانی ست که همیشه ذهن خودش رو ازار میداده : بمن میگن توهین کردی … توهین کردم چون حقیقت رو گفتم؟!
    یا میگه بی ادبی کردم چون ضرب المثل شایع که همه بلدن بکار بردم نمدونم یا لابد چون توش لغت ماتحت بود!… ته مغز این شازده که انقد هم قمپز سکولاریسم و ضد دین در می کنه اینجوریه:

    ایا اینجا به این حج خانوم فحش جنسی یا توهین جنسی شده؟خیر
    ماتحت هم عضوی از بدن ه که در غالب یک ضرب المثل کاملا رایج که همه کمابیش شنیده اند بکار برده شده… ولی این شازده چون ته مغز خودش نگاهش جنسی ه و لابد چون سریعا بین ماتحت و جنس مونث ارتباط جنسی برقرار میکنه مغزش سریعا میره سمت اینکه لابد نظر جنسی هم توش ه و و و

    فهیمه پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۶ ۲:۱۶ ب.ظ:

    Rorr

    “راستش نمی تونم بینام رو سرزنش کنم. “کاسب” بودن مادر حسن یا مادر هر شخص دیگه ای ننگ نیست”
    قبلا شبیه این حرف رو هم زدید.اینکه ملاک تشخیص توهین آمیز بودن یه حرف رو نظر شخصی خودتون میدونید یه کم خنده داره.حتی اگه اون نظر از سر عقیده به وجود اومده باشه.
    همونطور که ملاک تشخیص توهین آمیز بودن یه حرف،صرفا تشخیص و احساس اونی که به ش توهین میشه هم نیست.
    ملاک تشخیص رو عرف هر جامعه ای مشخص میکنه.وقتی عرف میگه نسبت زنا به کسی دادن توهینه یعنی توهینه.
    مضاف بر اینکه هر دو طرف به نیت توهین به کار میبرن این کلماتو.
    خود طرف داره میگه از رو منطق روانشناسی!! دارم میگم که بسوزه…یعنی کاملا منطقی و روانشناسانه میدونه اون حرف توهین تلقی میشه!!

    انتقاد ریاکارنه رو کار ندارم..چون اگه به حسن هم میگفتم فحش نده چیزایی شبیه این رو تحویل میداد…واکنش بچگانه ایه ولی گویا طبیعیه.بگذریم
    اینکه به نیت آزردن و توهین کردن نسبت و حرف و فحشی به کسی داده بشه که جامعه به شدت توهین آمیز میدونه و خود توهین شونده هم که از قضا یه شخص سومیه که روحشم از چیزی خبر نداره اون رو توهین تلقی میکن،اگه توهین نیست پس چیه؟

    فرموددین نگاه جنسیت زده؟
    یا وارونه میخونید یا وارونه میفهمید…که به نظرم سهوی نیست…همون بالا گفتم این یه قاعده ی کلیه و زن و مرد نداره…و البته اونی که مورد لطف و افاضات دوستان قرار گرفته زنه.
    و هرچند که از اولین کامنت تا همین حالا اون چیزی که تو ذهنم مدام تکرار شد و زحمت حرف زدن به خودم دادم…مادر بود نه زن.
    شأنیت و جایگاه مادر…

  10. Rorr
    ۲۱ مهر ۱۳۹۶ در ۱۷:۵۶ | #10

    شاعرانه جان نوشتم آهستان قورتش داد.

    خوب بود این حسن از تو یاد می گرفت گاهی اوقات به جا فحاشی و دریدگی مث خودت یه سفسطه ای چیزی می زد. الانه که از عصبانیت جان به جان آفرین تسلیم کنه اون دنیا هم که قطعا میره جهنم. بعد ما از بهشت بهش آی می خندیم! بگذریم…

    پرسیدی اگه
    خب اگه اینطوره که تو میگی و فرقی نداره سوال من اینه که چرا فقط شهادت امام حسین ع بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز داره عزاداری میشه و با اینکه چندین بار مقبره آن حضرت را به آب بستند و در طول تاریخ مانع عزاداری شده و غیره چرا هنوز مردم عاشقانه دارن عزاداری میکنند و نذری میدن و متوسل میشن و پای پیاده به زیارت آن حضرت میرن ؟

    این کلمه “فقط” رو باید حذف کنی. مقدسین همه ادیان هنوز زنده ان. اسم عیسی مسیح بیشتر ساری و جاریه یا حسین بن علی؟ اسم مقدسین مسیحی تو دنیا بیشتر برده میشه یا اسم حسین؟ اسم بودا بیشتر سر زبوناس یا حسین؟
    کسانی که تمایلات مذهبی دارن خب گاهی اوقات علقه مذهبیشون در مقدسین مذهبشون تجلی پیدا می کنه. خیلی مساله خاص و منحصر به فردی نیس.

    از این که بگذریم، سوال اشتباه و سفسطه آمیزی پرسیدی و جواب این قبیل سوالات رو تیرگر بهتر میده. مشکل من این نیست که چرا شما به امام حسین علاقه داری و نمی خوام هم در این زمینه باهات بحث کنم. مشکل اینه که چرا “”””””من”””””” باید عقیده داشته باشم که ماجرای حسین بزرگترین تراژدی تاریخه؟ به نظر من نیست. چرا نمی تونم ابرازش کنم؟ شما که می گی “انتقاد” مجازه، این حتی انتقاد هم نیست. این ابراز عقیده متفاوته. چرا ممنوعه؟

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۱ام, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۷ ب.ظ:

    پیشنهاد میکنم کمی دقیق تر و چند باز تاریخ را مطالعه کنی تا ببینی جریان چیه وگرنه من که خوبه خود امام حسین هم نمیتونه قانعت کنه

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۱ام, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۴ ب.ظ:

    تو شک داری که اسم عیس مسیح بیشتر سر زبوناست یا اسم امام حسین؟
    دو سه میلیارد مسیحی (و رو به افزایش) تو دنیا داریم و صد میلیون شیعه. پیروان دین مسیح روزی یه بارم از پیومبرشون یاد کنن اسم ایشون از امام حسین خیلی جلوتره. متوجه نمی شم با چی مخالفی.

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۲:۱۴ ق.ظ:

    مگه ما با حضرت عیسی یا مسیحیها مخالفیم ؟ .

    من دارم میگم کاری که امام حسین ع کرده را هیچکسی در دنیا از اول تا حالا و آخر انجام نخواهد داد و این باعث محبوبیت یک امام آزاده شده که حتی مسیحیها و ادیان دیگر قبولش دارند .
    حالا تو هی بگو مسیحیها بیشترن اخه چه ربطی داشت ؟
    بازم میگم اوصیکم بالمطالعه فی التاریخ

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۷:۱۹ ق.ظ:

    عزیز سر کار گذاشتی ما رو دیگه؟ دمت گرم.

    آقا کرده یا نکرده، خوش به حال معتقدین بهش. از نظر بنده که نظرمم خیلی برای دیگران مهم نیس، کار خیلی بزرگی انجام نداده. واسه من قربانیان واقعی آدمای دیگه ای هستن. شما به ایشون اعتقاد داری خوش به حالت، صد آفرین، درود بر تو مطمئنم خیلی زندگی پر از معنویتی داری و خیلی داره بهت خوش میگذره.

    سوال اینه که چرا نمی شه یه آدمی که ۱۴ قرن پیش یه کار مهمی رو کرده ازش انتقاد کرد یا نظری متفاوت با شما و حاکمان جمهوری اسلامی داشت.

    شما مسلمونای متعصب همینید. زمانی که پیومبر مسلمونا با ابوسفیان عهد نامه می نوشت ابوسفیان گفت ننویس بسم الله من اگه الله قبول داشتم که دیگه دعوایی نبود. حضرت قبول فرمودند.

    تهش فرض کن بنده ابوسفیان میگم من قبول ندارم. تازه خواسته من خیلیم کمتر از ابوسفیانه. میگم من فقط بتونم آزادانه تو جامعه زندگی کنم بدون تظاهر به قبول داشتن امام شما. برای شما عزیزه برای بنده بردن اسمش حوصله سر بر و کسل کننده است.

    منتهای مراتب شما (شمای نوعی) چون اسلحه دستته و پول نفت و بریز و بپاش بی حساب و کتاب و جزو طبقه حاکم یا عمله طبقه حاکم محسوب میشی، خب احتیاجی نداری با دیگران به توافقی برسی زور میگی و دین رو بر جامعه تحمیل می کنی و با زنجیر یکی تو سر خودت میزنی دو تا تو سر ما. معلومه بهتون خوش میگذره و نمیخواین بپذیرین که بقیه هم آزاد باشن! خیلی ساده است معادلات!

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۷:۲۱ ق.ظ:

    مخلص کلام: بنده اسم امام حسین میاد میفتم به خمیازه کشیدن. کلا حس ایشون و فکر کردن به کارهای خیلی مهمش که همه عالم قبول دارن رو ندارم. اشکال داره؟

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۸ ق.ظ:

    چه کسی گفته همه باید برای سالار. شهیدان عزاداری کنند. ؟ این حرفتان کشک بود
    عشق که زوری نیست عشق زمینه میخواهد
    شما عزاداری نکن اصلا امام را دوست نداشته باش اصلا باهاش دشمن باش
    مگه اسلاف و اجداد. شماها شمشیر. نکشیدند. و امام را به شهادت نرسوندند ؟
    راحت باش

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۸:۲۳ ب.ظ:

    اینم افتاد به یاوه گویی. یارو رو موتور زنجیر می چرخونه و به دختر بیگناه حمله میکنه بعد تو اینترنت میگه اجداد شماها رو حسین شمشیر کشیدن.

    به نظرم وقتتو با آی دی های دیگه ت از نوع Lez69 تو اینترنت تلف کن برای نظام مفیدتری.

  11. Rorr
    ۲۱ مهر ۱۳۹۶ در ۱۸:۰۳ | #11

    جالبه که مذهبی های متعصب در برابر همین سوال هم که چرا بقیه نباید بتونن عقاید متفاوت داشته باشن هنگ می کنن و زبونشون بند میاد. الحق و والانصاف مختص به مسلمونا هم نیست و بودایی و مسیحی هم همینن. چند وقت پیش تو آمریکا یه نماینده ای چیزیشون دست به قلم شده بود که قسم خوردن به هر کتابی بجز انجیل حین مراسم تصدی سمت باید ممنوع بشه و بخصوص روی قرآن تاکید کرده بود که کتاب خدای دروغینه و معتقدین بهش مسیح رو قبول ندارن و قسم خوردن به کتاب خدای دروغین مسوولیت اخلاقی براشون ایجاد نمی کنه.

    و الله مع الصابرین

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۱ام, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۹ ب.ظ:

    چه کسی با ازدیاد عقاید مخالفه ؟ مسیحی و زرتشتی و بودایی و سنی و غیره همه دارن تو یه کشور کنار هم زندگی میکنن

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۱ام, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۲ ب.ظ:

    بله خیلیم خوب. بقیه رم (بجز ادیان مصوب) اضافه کنید به این لیست هیچ مشکلی با هم نداریم.

    [پاسخ]

  12. شاعرانه
    ۲۱ مهر ۱۳۹۶ در ۲۳:۴۳ | #12

    ترامپ امشب طوری بر علیه ایران حرف زد که اگه وقتش تموم نمیشد حمله مغولها و جنگ جهانی اول و دوم و حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی و زلزله ها و سونامی و طوفان و سیلهای جهان را هم گردن حکومت ایران می انداخت !

    [پاسخ]

  13. شاعرانه
    ۲۱ مهر ۱۳۹۶ در ۲۳:۴۵ | #13

    ‏‏‏‏ملت ایران شاکر نیستینا
    الان اگه رئیسی رئیس جمهور بود باید با ترامپ تو تهران و مشهد و…. میجنگیدین
    اما الان فقط حرفشه

    [پاسخ]

  14. شاعرانه
    ۲۱ مهر ۱۳۹۶ در ۲۳:۴۸ | #14

    ‏اضافه شدن جناب آقای روحانی به جمع دلواپسان را به تمامی اصلاح‌طلب‌نمایان تندرو و طرفداران بی‌چون و چرای برجام تبریک عرض می‌نمایم!
    ‏می‌ترسم فردا روحانی، ظریف، صالحی و عراقچی کنفرانس خبری بذارن و بگن ما ازاولشم میدونستیم آمریکا بده اما این دلواپسا قبول نمی‌کردن!

    [پاسخ]

  15. شاعرانه
    ۲۱ مهر ۱۳۹۶ در ۲۳:۵۱ | #15

    نطق جناب روحانی یک سری توصیه اخلاقی و تذکر بود. با قاطعیت می‌توان نطق امشب روحانی را در مقابل نطق ترامپ فقط با یک کلمه توصیف کرد: هیچ!

    روحانی امروز هیچ پاسخی به ترامپ نداد و صرفا سخنرانی‌های خود در دوره رقابت انتخاباتی در مورد سپاه، برجام و آمریکا را نقض کرد.

    جالب است که جناب روحانی، ترامپ را توصیه به مطالعه تاریخ کرد. من نمی‌دانم کسی که خود از تاریخ عبرت نگرفته و خالق چند تجربه تکراری در اعتماد به دشمن و معامله بر سر منافع_ملی و خسارت_محض بوده، چگونه می‌تواند دیگری را به مطالعه تاریخ فرابخواند؟!

    بهترین کار این بود بیاد به دوربین نگاه کنه دو دستی بزنه تو سرش و بگه ما اشتباه کردیم به آمریکا اعتماد کردیم و بره . این بهترین کار ممکن بود .

    [پاسخ]

  16. Rorr
    ۲۲ مهر ۱۳۹۶ در ۰۱:۰۱ | #16

    شاعرانه جدی می پرسم.

    حالت خوبه؟ قمه رو که تعطیل کردین. زنجیر سعی کن محکم نزنی تو کله خودت همین یه جو عقلی که واست مونده رو هم از دست بدی.

    مرد حسابی از بعد از جنگ جهانی دوم (حدود ۷۰ سال) اگه نگیم بی سابقه لااقل کم سابقه بوده که اروپا بخصوص اروپای غربی رو حرف آمریکا حرف بزنه بخصوص وقتی پای یه جهان سومی در میون باشه. روحانی و ظریف (علیرغم همه انتقادات به حقی که برخی هاشونم خودت بیان کردی) کاری کردن که یه شکاف واقعی (نه دروغین و نمایشی) بین آمریکا و اروپا ایجاد شد. اتفاقی که امروز افتاد و اروپا یه جورایی اعلام کرد که با تحریم همراهی نمی کنه به این معنیه که چین هم دنباله رو نخواهد بود، در حد ملی شدن صنعت نفت بود.

    من از روحانی خوشم نمیاد. ولی اسمشو تو تاریخ موندگار کرد با این کاری که انجام داد. واسه بنده که دل خوشی از نظام ندارم خیلی دستاورد خاصی محسوب نمی شه( من ترجیح میدم بیکاری نباشه و فقر کمتر باشه و ملت آزاد باشن هر غلط غیر خطرناکی دلشون میخواد از جمله کفرگویی انجام بدن). اما تو که از علاقه مندان به جانبازان جنگ هستی الان باید پیاده بری دم دفتر روحانی کفشاشو ببوسی بخاطر این خدمتی که به نظام و انقلاب و ایران انجام داد! جدی میگم!

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۲:۲۱ ق.ظ:

    اخه چقدر ساده ای تو
    یعنی واقعا باورت شد اروپا آمریکارو همراهی میکنه ؟ موگرینی هنوز آمریکا را به نقض برجام متهم نکرده و چیزی نگفته
    اروپا و آمریکا دو لبه قیچی هستند .
    میگی نه ؟
    باش ببین در آینده نزدیک چه اتفاقی خواهد افتاد .

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۲:۲۲ ق.ظ:

    اروپا آمریکارو همراهی نمیکنه

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۷:۲۵ ق.ظ:

    عزیز جان ظاهر مهمه. همراهی ظاهری مهمه. سیاست و دیپلماسی همین چیزاس. همه عرصه های زندگی قمه و زنجیر تو سر خود و دیگران زدن نیست.

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۰ ق.ظ:

    همون عزاداری و عشق به امام حسین باعث شده که امریکا و گنده تر از اون هم همیشه از ایرانیها و روحیه شهادت طلبی و مقاومت هراس داشته باشند
    اروپا متحد. و یار همیشگی امریکاست
    فریب این بازی ترامپ و اروپا را نخورید. اینا همش بازی برای ترساندن مردم هست نترسید

  17. شاعرانه
    ۲۲ مهر ۱۳۹۶ در ۰۲:۲۲ | #17

    اروپا آمریکارو همراهی نمیکنه

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۸:۲۲ ق.ظ:

    اروپا دیر یا زود مجبور ه تبعیت کنه، غصه نخور و دلواپس نباش … ولی نکته ی مهم اینه که اینا دستاوردهای عزیزان مدافع حرم و موشک های نابود کننده ی اسرائیل ه که تونستن با مجاهدت هاشون امنیت ملی مون رو ببرند بالا… ایشالا بالاتر هم میره به لطف و قوه ی درایت مسئولان نظام.

    راستی اطلاعات خاصی رو زهراخانوم اردشیر لاریجانی تو این زمینه منتقل کرده بود یا نه؟

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۳ ق.ظ:

    چرا نباید. موشک بسازیم
    امریکا همیشه یک کشور را خلع سلاح میکنه بعد. حمله میکنه نابودش میکنه
    اینو. کره شمالی فهمیده اما شماها فریب خوردید
    مانند لیبی عراق سوریه

    [پاسخ]

  18. حسن
    ۲۲ مهر ۱۳۹۶ در ۱۰:۵۱ | #18

    دیگه تمام ….
    آهستانم دورانی بود …
    .
    .
    . ببند در گاله رو … فحش نده

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۲ ق.ظ:

    به سلامت، هری …در رو پشت سرت میبندی حواست باشه به ماتحتت نخوره ….

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۶ ۱:۳۸ ق.ظ:

    یادم نمیاد کلا تا حالا یه کلمه حرف به درد بخور و چیزی که آدم بخواد بهش دو ثانیه فک کنه زده باشی. باز این شاعرانه هر از گاهی یه چیزی می پروند وسط اراجیف که قابل فکر بود. به نظرم واسه سایت ورزشی مناسبتری. به سلامت.

    [پاسخ]

    سین پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۶ ۲:۲۷ ب.ظ:

    کسی بخاطر عقیده مخالف نباید حذف بشه. وقتی گفتگو پایان پیدا می کنه و حریم شکسته می شه ، هر کلمه ای حکم نوک تیزو برنده شیشه را پیدا می کنه که زخم می زنه.
    اصلا تو کتم نمی ره که آدم به نقطه ای برسه که مجبور بشه ناسزا بگه. در مقام گوینده یا پاسخ دهنده. نهایت چند تا بد و بیره را استاندارد کنیم که وقتی خیلی عصبی شدیم نثار هم کنیم و طبق قرارداد بدونیم این کلمه ها یعنی تا اطلاع ثانوی من از دلخورم، تلاش کن تا برگردیم سر جای اول.
    پدر من وقتی می گفت گردن خورد چشم سفید ، یعنی ما می چسبیدیم به سقف. چون از این بدتر نشنیده بودیم.
    هر چند ممکنه کامنت من به نظر خیلی سانتی مانتال و غیر کاربردی باشه و اگر کسی اینجا به من بگه داری یلخی کتره ای نظر می دی و برای خودت که پیش نیومده و اگر پیش بیاد در عمل نمی تونی صبر و سکوت کنی.
    اما حضور چند ساله من در فضای مجازی تا حدودی آستانه تحمل من را بالا برده و بهم ثابت کرده ، اگر ادم عادت به فحش نداشته باشه ، امکان نداره انگشتش راروی کی بورد طوری بچرخونه که نتیجه اش بشه کلمه ای خارج از شان و مقام و منزلت حقیقی گوینده.
    چند باری ، در چند سال پیش ، یکی دو تا کامنت بد گرفتم. که نتیجه حسودی آدم هایی بود که از نوشته ای من در باب نقد شعر و قصه برای صاحب وبلاگ شاکی بودند.
    کامنت ها را جایی ذخیره کردم. یادم میاد در جواب نوشتم ، هیچکس تا بحال در دنیای حقیقی و روبروی من نتوانسته به من حرف رکیک بزنه و در جواب بد و بیراه نگفتم. سکوت کردم و ادامه ندارم. بار ها آن کامنت ها را می خونم و لب می گزم. فکر می کنم آن کلمه ها مر بوط به من نیست. مال من نیست. با من تناسخی ندارد . در حقیقت مالک و طرف آن کلمه ها کماکان شخص گوینده است.
    بعضی حرفها پای راه رفتن ندارند تا به مخاطب بچسبند. پس چرا باید نگران باشیم که از آسیب ببینیم.
    آقایون زودتر و شدید تر عصبانی می شوند و در ودر روابشون المان ها و نشانه های ( پایین تنه ای و مربوط به گوارش و تولید مثل) بیشتری وفور دارد. ( دارم می خندم بچک ها).
    و قتی دو تا آقا با این نشانه ها از خجالت هم در می آیند ، من ژست یک جامعه شناس و روانشناس به خودم می گیرم و می گویم ببین این موجودات چطور فضای ارتباطی هم را مفرح یا آلوده می کنند.
    البته ما زنها آب زیر کاه تر هستیم. طوری از خجالت هم در می آییم که قابل طرح در محکمه نباشه.
    خلاصه کلام. در غیاب آن امیری که خیلی در منحصر به فرد در آهستان می نوشت و عین ، با بک و یک ایرانی ، یلدا عزیز دلم ، خود امید آهستان ، پسر شجاع محبوبم ، دلقک ایرانی و …… این ما چند نفر مانده ایم که یا سر هم را بتراشیم یا سر مسئولین نظام را.
    کاش حسن نمی رفت ، همینطور که خدا کند رور و بینام و بقیه اذناب آهستان نروند.
    بالاخره ما باید یک روز با هم این مملکت را آباد کنیم. مثل هم که نخواهیم شد. پس از امروز هم را تحمل کنید. ببخشید که فضولی کردم. بالاخره علاوه بر مامان درخت ها و آب و خاک و آسمان و پیشی ، مامان شما هم که هستم.
    .
    حالا هر چند آقای حسن از من خواسته هیچوقت برایش ننویسم. الان هم نمی نویسم. اما نمی دانم

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۸ ب.ظ:

    من نمی فهمم از نبود حسن تو این فضا چه خسرانی حاصل میشه. شما صفحات ماقبل همین کامنت دونی رو نگاه کنید مهمترین اضافه حسن به این فضا، افاضاتش در مورد فوتبال بود. به غیر از اون دو جور کامنت میذاشت:

    – ناسزا به جد و آباد و خانواده من و دیگران
    – تبریک گفتن تولد فلان امام

    حالا یارو اومده با این ادعا که “دل بلورینش” شکسته خداحافظی کرده. خب؟ چرا ما باید فکر کنیم وظیفه ای داریم که ایشون رو نگه داریم تو این فضا؟ اولا که ما قدرتی نداریم که جلوی بودن یا نبودنشو بگیریم. ثانیا خیلی راحت میتونه نوشته هاشو فقط به فوتبال و مناسبتهای مختلف محدود کنه و اونجا که حرفی برای زدن نداره دهنشو ببنده یا لااقل محترمانه تر ابراز نظر کنه و واقعا فک نمی کنم کسی کاری به کارش داشته باشه.

    دل آزردگی این برادر ارزشی منو یاد آه و ناله چماق و قمه به دستهای نظام میندازه بعد ۸۸ که “به ما سنگ پرت کردن”. یارو با وانت از رو مردم رد میشد، هر کدومشون پشت موتورشون یه اسیر دست بسته داشتن مث قوم مغول تو خیابون می جرخوندن واسه ارعاب و قدرت نمایی… بعد که یکی بهشون گفت بالا چشتون ابروئه یهو ناله بلند شد که وای حسین کجایی که به سگ درگاهت گفتن عوعو نکن ووو

    واقعا نمی فهمم این تحلیل شما رو.

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۴ام, ۱۳۹۶ ۱۲:۱۸ ق.ظ:

    ادم ها بصورت کلی دو جور جواب میدهند به محرک ها. یه دسته با جایزه، همذات پنداری، مهربانی و اینجور حرفها یه عده بیشتر به محرک های طبیعی ترس برای بقا. سین سعی میکنه با همه مثل تیپ یک برخورد کنه ولی واقعیت اینه که روی همه جواب نمیده. من ساده کفتم ولی مطالعه روانشناختی زیاد شده روش … هم دلایل ژنتیکی داره هم تربیتی. نوع دوم بیشتر با رازبقای موجودات منطبق ه و عمیقا در کد ژنتیکی موجودات وجود داره … حیوون ها رو هم بخوان اموزش بدن بیشتر مجبورند از روش دو استفاده کنن: یعنی اکه قربون صدقه ی سگ بری یاد نمیگیره تو خونه خودش رو تخلیه نکنه باید تنبیه شه.

    حسن چه خوشش بیاد چه بدش بیاد چه به من بگید مودب چه بی تربیت از نوع دوم ه …. ایشون تو این چند سال بیش از اینکه تبریک گفته باشه فقط به هر کسی که به ذعم خودش خلاف مقدساتش بوده گفته حرومزاده، زنازاده و اگه دعا خونده بودن تو پس نیوفتاده بودی.

    این فحش ها رو میده چون از ذهن خودش توهین ازار دهنده ست …. شش ساله از دیدگاه های مختلف عقل و علم و شرع بهش گفته شده نگو… تاثیر داشته؟ سر سوزنی نداشته … تازه لجبازی هم کرده. برا من مهم نبود چون اساسا سر و ته پیاز نبودم. ولی وقتی به خود من گفته، باید عین همون سگ زد تو سرش تا دیگه نکه … من میتونستم چیزی نگم یا نصیحت اخلاقی کنم یا مثل سین بیام بگم: تو بزن تو گوش راستم من گوش چپ رو جلو میارم ولی این با رفتار اموزشی و ژنتیکی این ادم منطبق نیست. این ادم فقط زمانی خفه میشه که یکی مثل خودش حرف های خودش رو تو صورتش تف کنه …. وقتی نسبتی که خودش به مادر من داد رو مستقیم تو صورتش تنسبت به ننهی خودش گفتم اون موقع از ترس گفت: فحش نده.

    بقیه اش هم مظلوم نمایی ایت و التماس برا کسب توجه … اینکه مظلوم نمایی کنی که من میرم یعنی محتاجی دیگران بیان نازت رو بکشن در صورتیکه این مرتیکه ی عوضی باید اول بیاد بگه ببخشید بینام نمیباس این حرف رو میزدم من هم میگفتم من هم زیاده روی کرده ام ولی تا زمانیکه این حرف رو نزنه اینجور ادم ها کثافتون میباس تو صورتشون تف بشه تا یا از ترس خفه شن یا تغییر رفتار بدن.

    این قضیه در سطح کلان و رقابت سیاسی و عملکرد سیاسی هم وجود داره.

    تیرگر پاسخ در تاريخ مهر ۲۴ام, ۱۳۹۶ ۷:۰۲ ب.ظ:

    @بینام
    آقا اینقدر مطمئن درباره روانشناسی حرف نزن، جنابعالی خودتم یه جورایی مثل حسن هستی، البته یه ورژن سافت و ملایم‌تر، کم به اینو اون گفتی شر نگو، معده ای حرف نزن ، حسن ناندرتال ، قبول…. حسینی و ۹دی هم فحش میدادن؟! شما با اونا هم تند و بد صحبت میکردی، بی احترامی میکیردی، اهانت میکردی، اصولا فروعا تند صحبت میکنی، نظرتم اینه که متضاد این اخلاق سوسول بودن و نازنازی بودنِ

    اونم فکر نکنم با این فحش ها به قول تو مثل سگ تربیت شده باشه، تهش اینه که زیر لب فحش بده و دیگه تایپش نمیکنه. زیرپوستی شدن کارای آدمیزاد با سگ یکیه؟! واو به واو مثل تندروها و متعصب‌های مذهبی استدلال میکنی،
    اون فحش داده ، ما چهارتا بزاریم روش بزنیم تو صورتش تا حالیش بشه، ….اون دزدی کرده، پس ما چهارتا انگشتشو قطع کنیم تا بفهمه دزدی یعنی چی!

    خوب این الان تفاوتش با یهِ اُملِ سنت زده‌ی خر مقدس چیه؟!

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۴ام, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۲ ب.ظ:

    من روانشناس نیستم، مسئله پیچیده ست و تو این جور موارد خیلی توش تخصصی بشی اتفاقا لزوما خروجی خیلی دقیقتر نمیشه.
    اما خیلی مطالعات نشون میده اصولا ویژگی های محافظه کاری و لیبرالی تطابق معنی داری داره با همین ویژگی های رفتاری اخلاقی.

    انکار نمی کنم خودم از لحاظ شخصیتی بیشترتمایل به میانه راست دارم … و از این جهت درک میکنم چرا خیلی وقت ها دونوع گفتمان متفاوت زبون هم رو نمی فهمند. من خودم چون کمی اشتراک خلقیات دارم با دوستان، برا همین لازم میدونم بعضی مواقع با زبون خودشون حرف بزنم. عمیقا هم اعتقاد دارم در ارتباط با بعضی ادم ها باید چهارتا روش گذاشت پسشون فرستاد مگرنه در واقعیات زندگی برا تداوم بقا حذف میشی.

    در بعد سیاسی و خیلی بُلدش همونجور که با هیتلر، صدام و غذافی با زبان لین و مدارا نمیشد ارتباط برقرار کرد. در تاریخ سیاسی ایران هم بقدرت این بیان بهتر درک و فهمیده میشه. طبیعی هم هست؛ جامعه ی ما بصورت کلی با درصد بالاتری بر اساس اصول بقای طبیعی زندگی می کنه تا استفاده از منطق و مکالمه. برا همین نمونه های معاصر ایرانی الا ماشاءالله زیاد داریم، خاتمی و موسوی نمونه ی مشخص ادم هایی هستن که در سیستم به فنا میرن و اونها که شانس بقا دارندامثال محمود، صادق و حسن هستن که یه حدی از پاچه ورمالیدگی تو رفتارهاشون وجود داره.
    عمیقا خاتمی و موسوی رو دوست دارم و علاقه دارم سیستم بسمت نوع دوم حرکت کنه، ولی کمی دریدگی هم حکما نیاز ه . دوباره اون ضرب المثل ترکی رو تکرار نمی کنم. حتما در طول قرن ها دلایل شهودی محکمی در زیست ادم ها در کنار هم وجود داشته که اون ضرب المثل بوجود اومده.

    حسینی تقریبا سه چهار ساله اینجا مطلب ننوشته، تو که انقد دقیقی و همه چیز رو میخونی و یادت میمونه و همیشه هستی، دفعه بعد وقتی دیدی حسن اومده به مادر من میکه فلان … زودتر واکنش بده با زبان لین، ملایم، با عطوفت و مهربانی تا هم مصداق دابل استاندارد نشی هم من مجبور نشم چهار تا بزارم روش پس ش بفرستم که بعدش مجبور نشی بیای خطاب به من خطابه ی تربیتی صادر کنی …. با نه دی هم مشکلی نبود، زبون من کمی تند ه بعد از مدتی فهمید و مشکلی سر دیالوگ نداشتیم. اونکه مشکل داشت عین بود، هنوز هم میگم سوسول و ننر بود … مطمئنم هیچکی زنش نمیشه با اون حد رفتارهای اواخواهری که نشون میداد :ی
    بعلاوه باز هم ارجاع میدم به کامنت بالا … تجربه ی شخصی من فقط تو روم های ایرانی ایست که بگی بالای چشت ابرو ه انقد راحت به ترنج قبای ملت برمیخوره

  19. Omid
    ۲۲ مهر ۱۳۹۶ در ۱۳:۲۷ | #19

    حسن جان کجا داداش ؟!
    همیشه سلامت و شاد و امیدوار باشی پسر خوب …

    [پاسخ]

  20. شاعرانه
    ۲۲ مهر ۱۳۹۶ در ۱۸:۲۲ | #20

    نگران اقدامات امریکایی ها نیستیم‌
    چون
    بوش عراق رو داد دست ایران
    اوباما سوریه را داد دست ایران
    ترامپ هم میخواد عربستان رو بده…

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۶ ۷:۵۸ ق.ظ:

    آره سوریه دست ماست. به خاطر همینم سهیل حسن ژنرال سوری میگه واسه عملیاتهای تلفات بالا نیروهای علوی رو اعزام نکنید و این “مزدور” ها رو بفرستید. آخه ما اونجا داریم حکومت میکنیم و به همه دستور میدیم!

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۶ ۸:۰۳ ق.ظ:

    عراقم که اصلا استان ما محسوب میشه. همینه که مقتدا صدر مسافرت میکنه عربستان و با شاه اون کشور به توافق می رسه. همینه که سیستانی حضرت آقا رو به فلانشم حساب نمیکنه. همینه که عبادی قاسم سلیمانی رو با اردنگی میندازه بیرون. اینا همش از تبعات اینه که عراق دست ماست.

    [پاسخ]

  21. Rorr
    ۲۳ مهر ۱۳۹۶ در ۰۷:۵۵ | #21

    شاعرانه
    معلومه که از جنگ می ترسیم. قربانی همیشگی جنگ مردم عادی و غیر نظامی ها هستن. امثال تو که می رین نقش سگ و گربه خونگی دلالای اسلحه و سپاهیا و آخوندا رو به عهده می گیرین و از برکت قاچاق اسلحه و دلار وضعتون بهتر میشه. خاوری نمونه موفق و الگوی اون چیزیه که شما حزبولا آرزوشو دارین. ایران با خاک یکی بشه شما پاسپورت و خونه و ماشینتون تو کانادا براه باشه. مسجد و هیات و تکیه هم که تو کانادا هست از سینه زنی و عزاداریتونم کم نمی شه.

    در هر صورت الان به نظر نمیاد برنامه خاصی برای درگیر شدن با ایران روی میز سران آمریکا باشه مگه اینکه اتفاق خاصی بیفته. خطر جنگ نزدیک نیست. اما قرار گرفتن رو مسیری که احتمال جنگ رو افزایش بده هم اتفاق خوبی نیست. این مسیر مسیری نیست که ملت ایران بخواد. لیاقت این ملت بیشتر از اینه دیگه.

    دشمن اصلی ایران در حال حاضر آمریکا نیست. همسایه هاشن. حالا که ایران رو مسیر مهار همسایه ها افتاده، باید سعی کنه با آمریکا وارد گفتگو (محتاطانه) بشه و از نیروی اتحاد این کشور با عربستان و امارات کم کنه. آمریکا و ایران همین الانش دارن دوشادوش هم تو عراق و سوریه می جنگن! نیروی زمینی از ایران و نیروی هوایی از آمریکا. ایران می تونست از این برگها استفاده کنه و لااقل از تبدیل شدن به گوشت قربانی تو جنگهای سیاست داخلی آمریکا جلوگیری کنه.

    من فکر میکنم ظریف اینقدر رو می فهمید ولی خب حریف بدبینی بیمارگونه حضرت آقا نشد…

    [پاسخ]

  22. Rorr
    ۲۳ مهر ۱۳۹۶ در ۰۸:۰۱ | #22

    البته که کسی که حروم می خوره و منبع درآمدش پول مفت نفته که از حلقوم یتیمای این مملکت بیرون کشیده میشه تو حلق کثیفش ریخته میشه عربده میکشه : حمله کنن ما نمی ترسیم!

    این قرآن شما فقط آیه واسه جلباب سر زنا کشیدن نداره، یه چیزایی هم در مورد خوردن مال یتیم گفته فک کنم!

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۶ ۱:۴۷ ب.ظ:

    واقعا متوجه نمیشم چرا داری میسوزی و همش فحش میدی ؟ جریان چیه ؟ چه فشار و دردی بهت وارد شده ؟ چه بلایی سرت اومده ؟
    اگه بگم بهایی هستی میدونم نیستی چون اونا از تو مودب تر هستند .
    اگه بگم منافقی بازم اونا با فرهنگ تر از تو هستند
    اگه بگم مسیحی و زرتشتی و کلیمی و حلقه های کاذب عرفان دروغین هستی بازم نه اونا مثل تو فحاش نیستند
    تو الان بیا شب تا صبح همه ی موجودات و حکومت و کائنات را فحش بده خب که چی ؟
    مگر اینکه مشکلات روانی حادی داشته باشی وگرنه انسان و خصوصا سالمش مثل تو عربده کشی نمیکنه .
    حتی لات و لوتهای قمه کش از تو مودب تر هستند .
    تو فرهنگ روابط اجتماعی و مراودات روزمره هم هیچکس به اندازه تو هتاکی و فحاشی نمیکنه .
    اثری هم نداره معمولا از آدمهایی مثل تو همه گریزان میشن .
    سعی کن حرفهاتو مودبانه بزنی اظهار نظر کنی اما اینکه تمام موجودات را میبندی فحش واقعا نتیجه اشو متوجه نمیشم .
    ترامپ هم با همه بی فرهنگی و وحشی گری اما از تو خیلی مودبانه تر حرف میزنه

    نصیحتم به تو اینه که هر حرفی دلت میخواد بزن اما در چارچوب ادب چون در جمعی که قرار میگیری اینطوری حرف بزنی همه از تو فاصله خواهند گرفت .
    بقول رفیق شما میرحسین موسوی : ادب مرد به ز دولت اوست حرف رفیقتو گوش کن لا اقل

    همه را تو آهستان فراری دادی
    حسن هم که دیروز فرار کرد
    منم فرار کنم کی می مونه اینجا اراجیفتو جواب بده ؟

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۶ ۲:۱۴ ب.ظ:

    حتی بهایی و زرتشتی و مسیحی و منافق و حلقه های کاذب عرفان قلابی و ترامپ و لات و لوتهای قمه کش و وحشیهای داعش هم از تو مودبانه تر حرف میزنند .
    یا مشکل روانی داری یا نمیدونم چه بلایی سرت اومده که تمام کائنات را به فحش میبندی !

    در مراودات روزمره و فرهنگ اجتماعی فحش و ناسزا جایی ندارد . هر حرفی داری بزن اما در چارچوب ادب که فحاشی نشانه شخصیت شکل گرفته ی توست .
    اصولا از انسانهای هتاک و فحاش حتی حیوانات هم گریزانند .
    نصیحتت میکنم که همیشه در طول بقیه زندگیت ادب را سرلوحه رفتارت قرار بده
    بقول میرحسین ادب مرد به ز دولت اوست
    حرف اورا لا اقل گوش کن
    همه را فراری دادی منم فرار کنم کی باید اراجیفهاتو جواب بده ؟

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۷ ب.ظ:

    ۱- اینکه گفتم حلقوم کسی که مال یتیم میخوره کثیفه، فحشه؟ با شیوه استدلال خودتون، چرا بهت برخورد و یهو یه کتاب جواب نوشتی، “حتما” خودت مال یتیم خوری! بعدم اگه فحاشی بده، قرآن خودت از همه “فحاش” تره:

    إن الذین یأکلون أموال الیتامی ظلما إنما یأکلون فی بطونهم نارا وسیصلون سعیرا
    سوره نسا آیه ۱۰٫ اینا بد و بیراه نیست؟ حالا تازه از مورد گل درشت که چرا خداوند صاحب زمین و آسمون باید به بنده ناچیزش لقب “ابوجهل” بده و یه فصل از کتابشو اختصاص بده به دست انداختن اون بابا، می گذریم!

    ۲-صد بار به حسن گفتم و دویست باربه تو هنوز این قوه تمیز رو نتونستید بپیدا کنید که سخن رو از گوینده جدا کنید. اگه بگیم حقوق زنان، به مادر من توهین می کنید. اگه بگم انتقاد از دین، می گید پدرت امام حسین رو کشته، اگه بگم آزادی میخوایم، میگید حتما دنبال “اون” کارا هستی وگرنه آدم مگه آزادی میخواد؟ من تا به حال نه یک بار به خودت نسبتی دادم نه به ننه ت نه به پدرت نه به اجدادت. اگر هم تند صحبت می کنم به خزعبلات هزیان گونه ت انتقاد میکنم. میشه آیا روزی برسه که تو و بقیه تون فرق این دو تا رو بفهمین؟

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۱ ب.ظ:

    من فقط به تو راه اظهار نظر و مباحثه و حرف زدن را نشان دادم . دیگه خود دانی . توهین و فحاشی در تمام فرهنگها و ادیان و غیر ادیان ناپسنده . حرفتو بزن بدون توهین .

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۴ ب.ظ:

    نمی دونستم نقل قول از قرآن توهینه…

  23. سین
    ۲۳ مهر ۱۳۹۶ در ۰۹:۳۴ | #23

    اینو دیدین.بیچاره وطن پرست های ان روزا. چه حالی بوده اند.

    http://www.parsine.com/fa/news/192186

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۴ ق.ظ:

    بله سه دهه طول کشید که اینا “آدم” شدن. چقدر خون دل خورده شد و چقدر بیگناه رفت زیر خاک که حاکمان ما یاد بگیرن مثل “آدم” حرف بزنن و رفتار کنن و مسائل جهان خارج رو تحلیل کنن.

    بدبختی اینه که مث بچه ای که به زور لباس مهمونی تنش کردن و یه جا بند نمیشه که لخت بشه و بره سراغ گل بازیش، اینام دائم مشغول آه وناله ان از اینکه چرا جنگ نیست چرا بمباران و خاک و خل و جنازه همه جا رو پر نکرده و ای کاش که جنگ بشه فرهنگ عاشورایی ما رو بشه و از این دست مزخرفات احمقانه…

    حاکمان جمهوری اسلامی آدم شدن. ولی آدم نگه داشتنشون هم پروژه ایه واسه خودش…

    [پاسخ]

  24. شاعرانه
    ۲۳ مهر ۱۳۹۶ در ۱۴:۱۰ | #24

    شهید همت:

    با کفر، سازش و صلح، حرام است. با کفر، بر سر میز مذاکره نشستن، خصلت قاسطین و ناکثین است؛ نه خصلت مؤمنین و متقّین

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۸ ب.ظ:

    به همین دلیل سازش ناپذیری هم بود که سرشو کردن زیر آب لابد!

    [پاسخ]

  25. شاعرانه
    ۲۳ مهر ۱۳۹۶ در ۱۹:۵۱ | #25

    حالا نگاه نکنید تا ترامپ تهدید میکنه همه میشن متحد و هموطن پشت سپاه قایم میشن.
    ۸۸ زامبی ها داشتن پایگاه های سپاه میگرفتن

    [پاسخ]

  26. شاعرانه
    ۲۳ مهر ۱۳۹۶ در ۲۰:۱۷ | #26

    چرا تو خواب یهو میلرزیم؟
    وقتی میخوابید فرکانس نفس کشیدن به سرعت و نبض فقط کمی کاهش پیدا میکنه و عضلات آرامند مغز این تحولات رو «اعلام مرگ» تفسیر میکنه و با تکون دادن سعی میکنه نجاتتون بده

    [پاسخ]

  27. شاعرانه
    ۲۳ مهر ۱۳۹۶ در ۲۰:۴۴ | #27

    روحانی قول داد سالی ۹۵۰ هزار شغل ایجاد کنه اما انتخاب شد یادش رفت
    حالا هم اراجیف ترامپ را آنقدر گنده کردند که چند روزه هی دارن مانور میدن مخ مارو خوردن
    شما بجای برجام برجام گفتن بیا واسه بیکاران شغل ایجاد کن
    هسته ای را که باد دادی
    جوانان را داشته باش

    [پاسخ]

  28. Rorr
    ۲۳ مهر ۱۳۹۶ در ۲۲:۵۷ | #28

    وقتی به تاریخ نگاه میکنیم و مثلا با تاسف میگیم شاهان قاجار بی کفایت بودن، به چی اشاره میکنیم؟

    دقیقا مشکل ایران زمان قاجار هم لزوما شاه حاکم نبود. مشکل چند دستگی طبقه حاکم بود. خیلی از اطرافیان شاه دنبال منافع خودشون بودن نه منافع ملی و از هر بحرانی استفاده می کردن که خودشونو مالی یا سیاسی بالا بکشن.

    بازی گربه و موش آمریکا با ایران هم بی شباهت به اون وضعیت نیست. بجا اینکه جناحهای حاکم از این فرصت طلایی استفاده کنن و با اتحاد کامل، ترک ترمیم ناشدنی تو بدنه تحریمها بندازن، تندروها و سپاهیا دندون تیز کردن واسه قدرت سیاسی و تلاش برای حذف رقیب بدون توجه به واقعیتهای سیاست ایران (اصلاح طلبها خوب یا بد حداقل ۵۰% رای رو دارن…)
    حیف…

    [پاسخ]

  29. Rorr
    ۲۳ مهر ۱۳۹۶ در ۲۳:۰۲ | #29

    خواسته مشخص آمریکا تو شرایط فعلی اینه که:
    ۱- برجام مذاکره مجدد بشه
    ۲- ایران باز تحریم کامل بشه

    این مورد ۲ خیلی مهمه. چون در طول تاریخ مدرن کم سابقه بوده که تحریم بتونه در حد ایران اثر گذار باشه. تحریم ایران حتی از تحریمهای کره شمالی هم موثرتر بود و بی خود نبود که نتانیاهو خودشو به زمین و زمان میزد که گور پدر سلاح هسته ای ایران، بذارین یه چند سال دیگه این تحریما باشه.
    تو این شرایط باخت واسه آمریکا این نیست که رییس جمهور ما بگه هولوکاست دروغه یا تو سازمان ملل دور کله ام هاله میاد. باخت اینه که هیچ کدوم از دو خواسته بالا عملی نشه.

    متاسفانه سپاهیا و تندروهای دست راستی ترجیح میدن منافع (و حتی خواسته های) آمریکا تامین بشه اما قدرت رو به طول کامل تو این مملکت قبضه کنن!

    [پاسخ]

  30. شاعرانه
    ۲۴ مهر ۱۳۹۶ در ۱۵:۱۵ | #30

    Rorr

    از کامنتهایت در این مدت نتیجه گرفتم :

    تو مقاومت را قبول نداری
    کمک به همنوعان سوری و عراقی را قبول نداری
    شهادت در راه خدا را قبول نداری
    امامان و امام حسین ع را قبول نداری
    خامنه ای را قبول نداری
    خمینی را قبول نداری
    انقلاب را قبول نداری
    اسلام را قبول نداری
    آمریکا را بت کرده و ایران را ضعیف و بدبخت میدونی
    صنعت هسته ای را قبول نداری
    جنگ ایران و عراق را قبول نداری و میگی مقصر ایران و .
    سپاه را قبول نداری
    بسیج را قبول نداری

    واقعا دوست دارم بدونم تو در زندگی خودت چه چیزهایی را قبول داری
    همه بدن
    اون خوبه تو ذهنت واقعا چیه و کیه ؟

    یا قبول نداری
    یا داری سربسر به ما میذاری
    اگه دومیه مهم نیس
    اما اگه اولیه دوس دارم بدونم تو چه شخصیتی هستی

    [پاسخ]

  31. شاعرانه
    ۲۴ مهر ۱۳۹۶ در ۲۰:۳۲ | #31

    چطور سیاستهای اشتباه هاشمی، خاتمی و روحانی، ایران را در هچل کدخدا پرستی انداخت و ملت ایران محور شرارت و تروریست نام گرفتند؟!

    [پاسخ]

  32. سین
    ۲۵ مهر ۱۳۹۶ در ۱۵:۴۰ | #32

    اول برای تیرگر ، دوم برای بقیه. هر چند فکر کنم من آخرین نفری هستم که امروز کاشف این گنج بوده ام.
    گوش گوش گوش کن. دنیا هنوز خالی نیست. صدا. با شکوه. با دامنی بلند از کلمه. خدایا چه شکری بخاطر گوش. بخاطر صدا. شعر ، حنجره.
    http://sakhamusic.ir/music-mohsen-chavoshi-changiz/

    [پاسخ]

  33. شاعرانه
    ۲۵ مهر ۱۳۹۶ در ۱۹:۰۱ | #33

    امام خمینی در درس ولایت فقیه خود در نجف در رابطه با آخوندهای مزدور :

    «در این روایت است که از این اشخاص بر دین بترسید؛ اینها دین شما را از بین می برند. اینها را باید رسوا کرد تا اگر آبرو دارند در بین مردم رسوا شوند؛ ساقط شوند. اگر اینها در اجتماع ساقط نشوند، امام زمان را ساقط می کنند؛ اسلام را ساقط می کنند. باید جوان هاى ما عمامه اینها را بردارند. عمامه این آخوندهایى که به نام فقهاى اسلام، به اسم علماى اسلام، این طور مفسده در جامعه مسلمین ایجاد می کنند باید برداشته شود. من نمیدانم جوان هاى ما در ایران مرده ‏اند؟ کجا هستند؟ ما که بودیم این طور نبود؟ چرا عمامه‏ هاى اینها را برنمی دارند؟ من نمی گویم بُکُشند؛ اینها قابل کشتن نیستند؛ لکن‏ عمامه از سرشان بردارند. مردم موظف هستند، جوان هاى غیور ما در ایران موظف هستند که نگذارند این نوع آخوندها … معمم در جوامع ظاهر شوند و با عمامه در بین مردم بیایند. لازم نیست آنها را خیلى کتک بزنند؛ لیکن عمامه‏ هایشان را بردارند؛ نگذارند معمم ظاهر شوند. این لباس شریف است، نباید بر تن هر کسى باشد.»

    [پاسخ]

    سین پاسخ در تاريخ مهر ۲۵ام, ۱۳۹۶ ۹:۵۷ ب.ظ:

    امام آیا اصلا گمان می کرد آنروزی که این حرف را بصورت مبهم می زند ، سالها بعد ، جوانان آتش به اختیار
    عاشق ولایت فقیه تحت فرمان همان آخوند هایی که آنروز منظور نظر اما بوده احتمالا ، به استناد همین رف ها سخنرانی نوه او را در سالگرد فوتش ر هم می زنند که دست کم از عام
    . برداشتن ندار د و برای خبرگان رد صلا حیت می شود. خلاصه آدم باید مواظب حرفهایش باشد چون ممکن است قانون کلی بر علیه خودش استفاده شود. اما م باید جای گفتن مزدور دقیقا شرح می داد مزدور یعنی یک دو سه . یعنی شامل چی.

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۹ ق.ظ:

    امام منظورش اخوندهایی مثل شیرازی مه الان قمه زنی را واجبدمیکنه هستش
    سید. حسن بخاطر عملکردش منفور. شده

    [پاسخ]

    آزادی(آزادی) پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۶ ۱۲:۳۵ ب.ظ:

    “اینها قابل کشتن نیستند” یعنی چی دقیقا؟!

    “لازم نیست آنها را خیلى کتک بزنند” : |||

    ………….

    افسوس بر این عمر گرانمایه که بگذشت…

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۶ ۱:۱۹ ب.ظ:

    یه آخوندی مثل شیرازی میاد با صادر کردن و فتوا دادن احکام غلط اسلام را در بین مردم خراب میکنه
    این آخوندارو باید باهاشون برخورد کرد . چون در لباس اسلام بر علیه اسلام فعالیت میکنه

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۶ ۱:۲۲ ب.ظ:

    مخالفت حضرت امام خمینی با شعار مرگ بر آمریکا در حالی مطرح می‌شود که حضرت روح‌الله سال ۶۲ در پیامی به حجاج می‌فرمایند: باید به آن آخوند مزدور که فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل و شوروی را خلاف اسلام می‌داند، گفت تأسی به رسول خدا و متابعت از امر خداوند تعالی، خلاف مراسم حج است؟

  34. Rorr
    ۲۶ مهر ۱۳۹۶ در ۰۸:۰۹ | #34

    مقاله اخیر علی افشاری تو رادیو فردا به خودی خودش یه دلیل دیگه اس واسه این مدعی که دولتهای غربی نباید رادیو و تلویزیون فارسی زبان راه بندازن و اگه راه میندازن، دست این قبیل آدما نباید بدن. پول مالیات دهنده غربی داره صرف این اراجیف میشه.

    آقای افشاری تو “تحلیل” (دوزاری) به “فاصله” بین سپاه و ظریف پرداخته و مدعی شده که ظریف در چرخشی ناگهانی به سمت سپاه رفته.

    عمله و اکره جمهوری اسلامی داخل کشور عین همین مزخرفات رو با پول نفت ملت ایران بلغور می کنن. نمونه اش این طفل معصوم شاعرانه که هرچی از بالا میاد می بلعه و دوباره اینجا تکرار میکنه بدون اینکه یک دهم ثانیه فک کنه اصلا این حرفا به عقل جور درمیاد یا نه…

    حداقل این با پول مالیات دهنده غربی مزخرف میگه. ولی کار داره به جایی میرسه که “نظام” رسما ترجیح داره به این “اپوزوسیون”!

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۰ ب.ظ:

    یعنی الان شما صاحب فکر. و اندیشه شدی و ما نمیدونستیم؟!

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۶ ۷:۲۳ ب.ظ:

    نقل قول از متن:
    عمله و اکره جمهوری اسلامی داخل کشور عین همین مزخرفات رو با پول نفت ملت ایران بلغور می کنن. نمونه اش این طفل معصوم شاعرانه …

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۶ ۸:۴۳ ب.ظ:

    پول نفتو من میخورم ؟ یا داداش روحانی و جهانگیری ؟
    من خوشبختانه یه مغازه ای دارم کار و بارم خوبه و نیازی به نفت ندارم
    ولی بازم میگم واقعا تو اهل فکر و اندیشه هستی ؟ یا حرفهای کدخدا را تکرار میکنی ؟

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۴ ب.ظ:

    ول نفتو من میخورم ؟

    بله اون دنیا این حرومی که میخوری و واسه نظام تبلیغ میکنی میشه اورانیوم مذاب می ریزن تو حلقوم عمله جهل جمهوری اسلامی.

  35. شاعرانه
    ۲۶ مهر ۱۳۹۶ در ۱۳:۱۰ | #35

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار نخبگان جوان تصریح کردند:

    نمی‌خواهم وقت را صرف پاسخگویی به اباطیل و یاوه‌گویی رئیس‌جمهور بی‌چاک و دهن آمریکا کنم، این ضایع کردن وقت است که انسان بخواهد پاسخ او را بدهد.
    عده‌ای از ۱۰۰سال پیش می‌گفتند اگرمیخواهید پیشرفت کنید باید بروید ذیل غرب. ۵۰سال دردوره پهلوی ذیل غرب بودیم؛ چه پیشرفتی کردیم؟

    *وابستگی بیچارگی می‌آورد. یکی از عناصر اصلی نجات از وابستگی، پیشرفت علمی است؛ صنعت کشور دچار آفت مونتاژکاری است و این باعث عدم تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه میشود. باید در یک بازه ۱۰ساله، رویکرد صنعتی کشور از مونتاژ به نوآوری تغییریابد.

    *ما توانستیم سلطه‌ آمریکا را قطع کنیم و علاوه بر این، با وجود خصومت‌ورزی آمریکا قدرتمند شویم وپیشرفت کنیم؛ همه‌ این پیشرفت‌ها در دوران تحریم اتفاق افتاده است.

    *نمی‌خواهم وقت را صرف پاسخگویی به اباطیل و یاوه‌گویی رئیس‌جمهور بی‌چاک و دهن آمریکا کنم، این ضایع کردن وقت است که انسان بخواهد پاسخ او را بدهد.

    *آمریکا کارگزار صهیونیسم بین‌الملل است؛ آمریکا به‌وجود آورنده‌ی داعش و جریان تکفیری است؛ شما توقع دارید آمریکا از آن نیرویی که جلوی داعش ایستاده عصبانی نباشد؟عصبانی‌اند چون امروز جمهوری اسلامی توانسته نقشه‌هایشان را در لبنان و سوریه و عراق و… به هم بزند.
    *همه یقین داشته باشند که این بار هم آمریکا تودهنی خواهد خورد و از ملت ایران شکست خواهد خورد.
    *رئیس‌جمهور آمریکا بلاهت نشان می‌دهد اما این موجب نشود از مکر آمریکا غافل شویم.

    *دولت‌های اروپایی بر مسئله‌ی برجام تأکید کردند و سخنان رئیس جمهوری آمریکا را محکوم کردند. ما از این مقدار استقبال می‌کنیم اما این کافی نیست که فقط بگویند او برجام را پاره نکند.
    *برجام به نفع آنهاست. تا طرف مقابل برجام را پاره نکند ما آن را پاره نمی‌کنیم اما اگر او برجام را پاره کرد ما آن را ریزریز می‌کنیم.
    *اولاً اروپا باید در مقابل اقدامات عملی آن‌ها بایستد؛ ثانیاً از ورود به مسائل دفاعی ما باید پرهیز کند؛ اینکه بیایند همان حرف را بزنند که چرا ایران در منطقه حضور دارد، خب چشمتان کور که حضور دارد؛ یا بگویند ایران چرا موشک دارد؛ خب شما چرا موشک دارید؟ چرا سلاح اتمی دارید؟
    *این را از اروپایی‌ها قبول نمی‌کنیم که با حرف زور آمریکا هم‌آواز شوند.

    [پاسخ]

  36. Rorr
    ۲۶ مهر ۱۳۹۶ در ۱۹:۳۱ | #36

    عده‌ای از ۱۰۰سال پیش می‌گفتند اگرمیخواهید پیشرفت کنید باید بروید ذیل غرب. ۵۰سال دردوره پهلوی ذیل غرب بودیم؛ چه پیشرفتی کردیم؟

    *وابستگی بیچارگی می‌آورد. یکی از عناصر اصلی نجات از وابستگی، پیشرفت علمی است؛ صنعت کشور دچار آفت مونتاژکاری است و این باعث عدم تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه میشود. باید در یک بازه ۱۰ساله، رویکرد صنعتی کشور از مونتاژ به نوآوری تغییریابد.

    *ما توانستیم سلطه‌ آمریکا را قطع کنیم و علاوه بر این، با وجود خصومت‌ورزی آمریکا قدرتمند شویم وپیشرفت کنیم؛ همه‌ این پیشرفت‌ها در دوران تحریم اتفاق افتاده است.

    خامنه ای مث خیلیای دیگه چه قدیم و چه الان، مساله وادادگی سیاسی و مرعوب شدن و بازی خوردن از غرب رو با پیشرفت علمی و صنعتی یکی میکنه. این خبطه. این که ممدرضا، حسنی مبارک و قذافی به غرب اعتماد کردن و زمین خوردن، ربطی به این نداره که ما بیایم هدف گذاری کنیم که باید از لحاظ علمی و صنعتی بشیم مساوی کل جهان (که وابسته نباشیم!) این عقلانی نیست. چین بو ژاپن با این همه پیشرفت علمی و صنعتی، به هیچ عنوان نمی تونن درهای کشوراشونو به روی علم روز و صنعت روز ببندن و بگن همه کارو تو داخل میکنیم.

    روابط خوب با تمام دنیا (از جمله آمریکا) لازمه پیشرفت افتصادی اجتماعی و علمی یه کشوره مگه اینکه بخوایم یه کشور فقیر و غیر صنعتی باقی بمونیم. خامنه ای میگه “خودمون” صنعتی بشیم. خب صنعتی بشیم که چی بشه؟ مگه نمیخوایم صادرات داشته باشیم؟ مگه نمیخوایم در ازای صادراتی که میکنیم جنسهای خوب و ارزون از جاهای دیگه وارد کنیم؟ خودکفایی به اون معنی که خامنه ای میگه از جنس ارباب رعیتیه. یه مشت رعیت تو زمینها کار کنن یه سیب زمنی پیازی خودشون گیرشون بیاد ارباب هم گل محصول رو برداره. این خودکفایی به درد نمی خوره.

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۶ ۸:۴۹ ب.ظ:

    آمریکا ژاپن را بمب اتمی زد هزاران نفر را کشت شکستش داد مجبورشون کرد نوکرش باشند . الان هم بخواهند از اون حد ی که ارابا آمریکا براشون معین کرده بالاتر بروند میزنه تو سرشون میگه آهای استاپ ؟ ما باید بالاتر باشیم .
    ایران فرق میکنه
    مردم ایران با سرنگون کردن خاندان دست نشانده و فاسد پهلوی حکومتی که دلشون خواست ایجاد کردند و نیازی به آمریکا ندارند .
    آمریکا هم فهمیده و تمام تلاشش براندازی این حکومت دینی هست .
    آمریکا دنبال منافع و پول و فکر جیبش هست
    نه جان انسانها براش ارزشی داره و نه کشوری و نه ملت و قومی
    فقط پول
    اگه کشورهای جهان سئوم پیشرفت کنند اینهمه کارخانه های اسلحه سازی دارو سازی و غیره به کی بفروشن ؟
    یه جنگ راه میندازن در عوض اسلحه و دارو و و تجهیزات روزمره و مواد عذایی را به فروش میرسانند
    آمریکا یعنی این
    و برای همین اصلا دلش نمیخواد کشورها پیشرفت کنند

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۳ ب.ظ:

    منظورت از پیشرفت چیه؟ الان چین پیشرفته است و جنسهاشو به ما می فروشه. در نتیجه واردات کالای چینی، کارگر ایرانی بیکار میشه. تازه اگه بذارن ماشین چینی و ژاپنی بیاد که نصف مملکت بیکار میشه.
    چین که قطعا نوکر آمریکا نیست.

    دوزاری تو نمیخواد بیفته. باید با انگشت فشار داد یکمی تا بیفته واست. البته این خاصیت طبیعی عمله جهله:

    خودکفایی اونطور که تو فکر می کنی وجود خارجی نداره. اگه خودکفایی چیز خوبیه پس “عقل” (که عمله جهل ازش بی بهره ان) حکم میکنه که این خودکفایی رو به داخل هم بسط بدیم. مثلا سیستان بلوچستان بره به سمت خودکفایی تهران همینطور و اصفهان هم کاملا خودکفا بشه. وقتی یک دهم ثانیه فکر کنی متوجه میشی که این طرز فکر ابلهانه است. عاقلانه تر اینه که مثلا تهران که صنعت قویتری داره، ماشین بسازه ماشین رو بفروشه به فلان استانی که گندم تولید میکنه نون بگیره بده دست کارکنان ماشین سازی!
    به همین ترتیب خوزستان که نفت داره به نفعشه که رو نفت کار کنه از درآمد نفت چیزای دیگه رو تهیه کنه. هیچ آدم عاقلی (بجز عمله جهل) نمیاد بگه چاهها نفت خوزستان رو ببندیم روش خیار و گوجه فرنگی بکاریم که “خودکفا” بشیم.

    همین منطق در مورد روابط اقتصادی بین المللی هم صدق میکنه. بجز چند تکنولوژی انگشت شمار که کشورها ترجیح میدن خودشون تولید کنن (حتی اگه غیر اقتصادی باشه)، کار درست برای کشورها اینه که رو مزیت های نسبی شون سرمایه گذاری کنن و بقیه جنسها رو از خارج وارد کنن.

    غیر از این مملکت میشه کوبا و کره شمالی و کامبوج و افغانستان. خودکفایی به این معنی که ما هیچی واردات نداشته باشیم و منابع کشور رو هدر بدیم که هر آشغالی رو داخل کشور تولید کنیم، احمقانه ترین فکر و کار ممکنه.

    فهمیدی یا بیشتر توضیح بدم؟

    [پاسخ]

  37. Rorr
    ۲۶ مهر ۱۳۹۶ در ۱۹:۳۵ | #37

    برجام به نفع آنهاست. تا طرف مقابل برجام را پاره نکند ما آن را پاره نمی‌کنیم اما اگر او برجام را پاره کرد ما آن را ریزریز می‌کنیم.

    اینو راست میگه. برجام به نفع غرب تنظیم شده. ولی خامنه ای خودش از هر کسی بهتر می دونه که به خاطر بی کفایتی فتحعلیشاهی خودش کشور رو به اونجا رسوند که موفق ترین نظام تحریم های طول تاریخ مدرن علیه ایران اجرا شد. خودش خوب میدونه که شخص خودش پای قرارداد نهایی رو امضا کرد و خوب می دونه که تو اون نقطه از اون بیشتر چیزی گیر ایران نمیومد و همونم از صدقه سر ظریف داره وگرنه جلیلی و احمدی نژاد که داشتن شرت حضرت آقا رو هم تقدیم غرب میکردن به اسم مقاومت!

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۶ ۸:۵۲ ب.ظ:

    مذاکرات و توافقات را تیم روحانی یعنی برجامیون کردند نه خامنه ای
    جلیلی لا اقل چیزی را از دست نداد و تو هسته ای بتن نریخت و اینهمه تحریم نشد

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۴ ب.ظ:

    آخه اصن با جلیلی مذاکره نکردن که بخواد چیزی از دست بده یا نه. اگه باهاش حرف میزدن تا لباس زیر حضرت آقا رم گذاشته بود رو میز مذاکره که معجزه هزاره سوم تو قدرت باقی بمونه…

    [پاسخ]

  38. شاعرانه
    ۲۶ مهر ۱۳۹۶ در ۲۲:۴۳ | #38

    در شرایطی جهانگیری، معاون اول روحانی از ایجاد ۱/۵میلیون شغل در شش ماهه نخست امسال خبر داده که چندی پیش علی ربیعی، وزیر کار همین دولت اعلام کرده بود اقتصاد ایران در بهترین حالت، توان جذب ۴۰۰ هزار شغل در سال را دارد.
    ارائه آمارهای‌اشتغالزایی از ابتدای سال جاری همواره ایجاد حیرت و تعجب می‌کند! ابتدا حسن روحانی در تیرماه امسال اعلام کرد که در بهار ۹۶، ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده و اندکی پس از آن هم مرکز آمار در یک حرکت استثنایی اعلام کرد طی بهار ۹۶، یک میلیون شغل ایجاد شده است.
    مقامات دولت روحانی که در زمان تبلیغات انتخاباتی، شعار برخی رقبای خود مبنی بر ایجاد سالیانه یک میلیون شغل را غیر معقول می‌دانستند، هم اکنون آمارهایی اعلام می‌کنند که دست تمام رکوردهای اقتصادی را از پشت بسته است.
    در آخرین نمونه این اظهارات باورنکردنی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در سخنانی مدعی شد طی شش ماه نخست سال جاری ۱/۵ میلیون شغل ایجاد شده است!به گزارش تسنیم، وی در مراسم روز ملی استاندارد اعلام کرد: «در فصل بهار امسال ۷۰۳ هزار شغل ایجاد شد و روز گذشته به من اطلاع دادند که در فصل تابستان ۷۹۵ هزار شغل ایجاد شده است.»
    به عبارت دیگر، یک میلیون و ۴۹۸ هزار شغل در این دو فصل ایجاد شده و احتمالا تا پایان سال تمام بیکاری کشور حل و فصل شده و باید از خارج کشور نیروی کار وارد کنیم. بگذریم از اینکه خود دولت وعده ایجاد ۹۵۰ هزار شغل در سال را برای چهار سال دوم سال عمر خود داد و تا همین الان حدود ۵۵۰ هزار شغل اضافی ایجاد کرده است!
    ادعای دولتمردان درباره افزایش ‌اشتغالزایی طی شش ماه نخست امسال، در حالی است که یک ماه پیش علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم آغاز ایجاد‌اشتغال برنامه فراگیر‌اشتغال ۹۶ گفته بود: «در بهترین حالت رشد اقتصادی می‌تواند ۴۰۰ هزار شغل ایجاد کند و بنابراین ۶۰۰ هزار شغل در سال کسری داریم.»
    چگونه وقتی وزیر کار دولت اعتقاد دارد ظرفیت اقتصاد ایران در بهترین حالت، ایجاد بیش از ۴۰۰ هزار شغل در سال را جوابگو نیست، دست‌اندرکاران دیگر دولت اعلام می‌کنند تنها در شش ماه یک و نیم میلیون شغل ایجاد شده است؟
    جالب اینجاست که وزیر کار، دو روز پیش با بیان اینکه در برنامه‌های‌اشتغال دولت بخش‌های کلاسیک و سنتی به همراه حوزه آی سی تی، گردشگری، خدمات و انبارداری، ورزش بیش از همه بخش‌ها مورد توجه قرار دارند، گفت: «باید کسری‌اشتغال موجود را به هر طریقی که شده جبران کنیم و همین حالا نیز ۹۰۰ هزار کسری ‌اشتغال وجود دارد.»
    یعنی حتی وزیر کار که خودش گفته بود ۶۰۰ هزار کسری شغل در سال داریم، رقم کنونی را ۹۰۰ هزار شغل اعلام کرد! ضمن اینکه کسری مورد‌اشاره وزیر، به معنای جذب فقط و فقط ۱۰۰ هزار شغل (احتمالا از ابتدای سال تاکنون) می‌باشد که باز هم نشان دهنده اختلاف محسوسی با رقم اعلام شده توسط جهانگیری می‌باشد.

    [پاسخ]

  39. شاعرانه
    ۲۶ مهر ۱۳۹۶ در ۲۲:۵۰ | #39

    به تازگی «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در دوره اوباما گفته است: «حسنی مبارک رئیس‌جمهور مصر، ملک عبدالله پادشاه عربستان، نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، همه آنها ما را ترغیب می‌کردند تا به ایران حمله کنیم. باراک اوباما نیز درخواستهای شخصی مکتوب زیادی به دستش می‌رسید تا به ایران حمله کنیم.»

    [پاسخ]

  40. شاعرانه
    ۲۶ مهر ۱۳۹۶ در ۲۲:۵۹ | #40

    نوبخت :

    که چرا برخی در داخل می‌خواهند به دشمن گرا بدهند که خزانه کشور خالی است؟!

    حال به چند مورد از گرا دادن به دشمنان توسط دولت روحانی و برجامیون می پردازیم :

    اکبر ترکان از اعضای حزب اعتدال و توسعه و از دولتمردان یازدهم و دوازدهم

    «اگر قرار باشد تعرفه واردات برداشته شود، در هیچ صنعتی به جز آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی، در هیچ تکنولوژی تولید رقابتی و برتری نخواهیم داشت.»

    محمد جواد ظریف آذر ماه ۱۳۹۲ در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران :

    آیا فکر کردید آمریکا که می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می‌ترسد؟ آیا واقعا به خاطر قدرت نظامی، آمریکا جلو نمی‌آید؟ بر اساس کدام سند فکر می‌کنید آمریکا می‌تواند به اطلاعات نظامی ما دست پیدا کند؟»

    هشمی رفسنجانی در روزهای پایانی سال ۱۳۹۰ در دیدار مسئولان فصلنامه مطالعات بین‌المللی :

    «من در سال‌های آخر حیات امام(ره) نامه‌ای را خدمت‌شان نوشتم، تایپ هم نکردم برای اینکه نمی‌خواستم کسی بخواند و خودم به امام دادم. در آن نامه هفت موضوع را مطرح کردم و نوشتم شما بهتر است در زمان حیات‌تان اینها را حل کنید. در غیر این صورت، ممکن است اینها به صورت معضلی، سد راه آینده کشور شود. گردنه‌هایی هست که اگر شما ما را عبور ندهید، بعد از شما عبور کردن مشکل خواهد بود. یکی از این مسائل، رابطه با آمریکا بود. نوشتم بالاخره سبکی که الان داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم قابل دوام نیست. آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟ معنای مذاکره هم این نیست که تسلیم آنها شویم. مذاکره می‌کنیم اگر مواضع ما را پذیرفتند یا ما مواضع آنها را پذیرفتیم، تمام است.»

    حسن روحانی است که در آذر ماه ۱۳۹۲ :

    «در مرداد ماه [وقتی دولت را تحویل گرفتیم] با خزانه خالی مواجه بودیم… خزانه کشور جایی است که درآمدهای دولت به آنجا منتقل می‌شود و مخارج هم از آنجا تامین می‌شود. طبق قانون بودجه باید ماهانه ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد می‌داشتیم. چون طبق قانون بودجه درآمد ما در سال ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است… روزی که من کار خود را شروع کردم یعنی ۱۲ مردادماه، موجودی خزانه حدود ۱۲۸۰ میلیارد تومان بود. ما باید آخر ماه، میزان ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کردیم که از این مبلغ فقط ۲هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان در خزانه موجود بود. یعنی دولت باید بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از بانک استقراض می‌کرد.»
    اینها جملات رئیس‌جمهور کشورمان آقای بیان شد. به راستی این جملات مصداق تذکر آقای نوبخت نیست؟!

    باید از آقای نوبخت پرسید که چگونه عملی در سال ۱۳۹۲ آن هم از جانب رئیس‌دولت شایسته بوده و در سال ۱۳۹۶ از جانب دیگران ناشایست؟!

    [پاسخ]

    Rorr پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۷ ب.ظ:

    چطور اینا میشه “گرا” به دشمن؟
    تو فکر میکنی رسانه های غربی حتی یک دهم ثانیه از پوشش خبری ۲۴ ساعته شونو اختصاص می دن به خزعبلات قانون بودجه آخوندی؟ ینی مثلا میگن مردم شو کیم کارداشیان و مسابقه ورزشی نگاه نکنید میخوایم راجع به قانون بودجه تو جمهوری اسلامی صحبت کنیم “گرا” گرفتیم…

    واقعا این عمله جهل و نادانی چرا انقدر شوتن؟

    [پاسخ]

برگه نظرات
1 19 20 21 13205
  1. بدون بازتاب

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: