خانه > جامعه, فرهنگ و هنر > آیا هیچ کس پاسخگوی دردهای حسین علیزاده نیست؟!

آیا هیچ کس پاسخگوی دردهای حسین علیزاده نیست؟!

صحبت های اخیر حسین علیزاده در مشهد، باز هم پر از درد بود. دردی که او بارها به آن اشاره کرده اما اصلا نمی داند برای درمانش به کجا و به چه کسی مراجعه کند؟! هرچند این بار تلویحا اشاراتی کرده!

مرور این سخنرانی جالب است. علیزاده از وضعیت موجود گلایه می کند. اینکه یک هنرمند موسیقی (آنهم موسیقی اصیل و سنتی) دقیقا نمی داند جایگاهش کجاست؟ گاه از تریبون ها و رسانه های رسمی به او توهین می شود و گاه کنسرتش لغو و با ادبیاتی اهانت آمیز با او و هنرش برخورد می شود. و البته یک نکته مرکزی و یک سوال اساسی در کلیت سخنان او وجود دارد، اینکه آیا واقعا ما تمدن، جامعه، فرهنگ و هنری می خواهیم بدون موسیقی؟! و اتفاقا نکته همین جاست!…

حرفهای علیزاده انقدر واضح، روشن و ساده است که به هیچ تفسیر اضافه ای نیاز ندارد. چند بخش مهم از این سخنرانی:

*علیزاده دردمندانه و البته مودبانه (برخلاف برخی مخالفین مذهبیش!) به مقدسات مردم اشاره کرد اما گفت آبرو و احترام یک هنرمند ایرانی هم مقدس است:

«مشهد جزوی از خاک ایران هست که خیلی هم ویژه است، واژه مقدس به هر شهری گفته نمی‌شود و به شهر مشهد گفته می‌شود. مقدس از قداست مردم می‌آید و آن چیزی که مردم به آن عشق می‌ورزند و به آن احترام می‌گذارند قداست آن شهر را بالا می‌برد. تمام مردمی که نسل به نسل زندگی کردند این مقدسات را به بعدی سپردند و این احترام در دل و جان مردم از طفولیت کاشته شده است ولی یادمان باشد احترام انسان و احترام یک ایرانی هم جزو مقدسات است. من نمی‌توانم آدم مقدسی باشم یا مروج مقدسات باشم ولی به ایرانی‌ها و هنرمندان ایرانی توهین کنم.»

*علیزاده یک سوال اساسی پرسید که انگار سالهاست بی پاسخ مانده : «فکر می‌کنم قبل از اینکه به مجاز بودن یا نبودن موسیقی فکر کنیم باید فکر کنیم اصلاً چرا موسیقی وجود دارد؟ آیا می‌شود در هیچ تمدنی موسیقی نباشد؟ و آیا همه کشورهای دنیا موسیقی در آنها تحت نظارت هست و فقط یک عده باید تصمیم بگیرند که مردم چگونه موسیقی گوش کنند؟»

*علیزاده سپس به تصمیمات هنری برخی مسئولان بی هنر اشاره کرد و گفت: «من هم که پنجاه سال در موسیقی فعال بودم باید فلان کسی که در وزارت ارشاد حکم می‌گیرد و پشت میز می‌نشیند در مورد من یا کار من تصمیم بگیرد. آیا تجربه مرا دارد؟ آیا شناخت مرا دارد؟ و آیا حساسیت من به شرایط موسیقی در کشورم را دارد؟ ندارد، اصلاً اطلاعاتش را ندارد و فقط با حکم اداری به آنجا آمده است.»

*علیزاده به مخالفان و برهم زنندگان کنسرت های موسیقی هم پیام داد: «دعوا با کسی نداریم، اصلاً ساز و موسیقی که سمبل صلح و عشق است اما بیخودی با ما خشونت می‌کنند و وقتی می‌خواهیم کنسرت‌ بگذاریم بیخودی لشکرکشی می‌کنند. کافیست بگویند نمی‌گذاریم اجرا شود، جلوجلو کنسرت را قطع می‌کنیم برای اینکه وقتی حتی این جمله گفته می‌شود تمام روان و روح و احساس آدم در آن لحظه تحت‌الشعاع آن مسئله قرار می‌گیرد و خیلی خاطرات داریم و حتماً باید در کتابهایمان بنویسیم که وقتی در ایران کنسرت اجرا می‌کنیم متأسفانه احساس امنیتمان کمتر است تا کشور خارجی!»

*علیزاده نتیجه وضعیت فعلی را این دانست که هنرمندان موسیقی به مدافع موسیقی تبدیل شده اند: «خدا نکند شرایط دوباره به آنجا برسد که برای حمل ساز باید مجوز می‌داشتیم! ما در ایران مدافع موسیقی شده‌ایم، ما هنرمند موسیقی نیستیم، مرتب یک سپر جلویمان است که باید از موسیقی دفاع کنیم. اگر روزی بشود که هنرمندان بتوانند ذهنشان را پرواز دهند و زمینی نباشند، آنوقت هنر موسیقی ایران به جایگاه واقعی خودش می‌رسد.»

* علیزاده از توهین ها آنچنان ناراحت و نگران است است که هیچ چاره ای نمی بیند جز مراجعه مستقیم به رهبری: «وقتی کسی موسیقی تحصیل می‌کند در جامعه به او توهین می‌شود. توهین فقط در لغو کنسرت نیست؛ توهین ادبیاتی است که در برخی روزنامه‌ها از زبان برخی افراد بازتاب داده می‌شود. بنده اگر قدرتش را داشتم باید از این وضع شکایت می‌کردم، چون این افراد موسیقی را در سطح فحشا مطرح می‌کنند، من معتقدم باید در سطوح عالی درباره این مسأله صحبت شود. رهبر انقلاب راهنمای این جامعه و راهنمای دنیای اسلام هستند، ایران در منطقه الگو است و درست نیست که چنین نگاهی به موسیقی در ایران وجود داشته باشد. من مطمئنم که نگاه رهبر انقلاب به موسیقی نگاه والایی است، چون ایشان اطلاعات موسیقیایی خوبی دارند.»

*و در پایان، این حقیقت تلخ از زبان علیزاده:

«من ۵۰ سال است که در موسیقی ایران فعالیت می‌کنم، باید ۵۰ سال دیگر صبر کرد تا کسانی مثل من، شجریان، ناظری و … متولد شوند، متاسفانه از پتانسیل ما استفاده نمی‌شود و به هیچ وجه در تصمیمات موسیقی کشور دخالتی نداریم. باید فرصتی ایجاد شود تا با مقامات عالی کشور گفت‌وگو کرد که یا ما آنان را قانع کنیم یا آنان ما را، تا سرانجام به راهکاری برسیم که به موسیقی که گفته می‌شود فاخر در شکل واقعی‌اش اتفاق بیفتد.»

 

  1. Rorr
    ۲۲ مهر ۱۳۹۷ در ۱۰:۱۵ | #1

    امید جان علت فاصله ظلمه و غارت و زورگویی. فواصل به خاطر مسائل پیش پا افتاده که ایجاد نشدن.
    به قول بینام نمیخواد بریم دوران اعلی حضرت. همین اواخر اکبر و ۵-۶ سال اول خاتمی رو ببین. درآمدها رو به رشد بود. مردم دوباره شروع کرده بودن به آینده فک کردن و پس انداز کردن و برنامه ریزی کردن برای بچه هاشون و خرید اقلام بزرگ مث خونه و ماشین…

    اون موقع هم فاصله بود اما یه چن تا روزنومه هم بود که کما بیش حرفای متفاوت از جریان رسمی میزد. مردم سرگرمی داشتن، سیاسی و اجتماعی. برای ابراز نظرشون انتخابات شهر و شورا باز شد که تو سطح محلی بتونن یه چیزکی بگن. انتظار این نبود که حکومت سرنگون بشه. اما این انتظار بود که “روال” دیگه این باشه. تو سر هم زدن سیاسی تو روزنامه ها و نشریات باشه و پای صندوق.

    تا وقتی که حکومت مرتجع جمهوری اسلامی به دلایل داخلی دوباره چرخ پیشرفت رو متوقف کرد. تو سیاست خارجی دوباره یاوه گوییی و حمله به این و اون باب شد. تو سیاست داخلی سرکوب شدید و خفقان جا افتاد. بادنجون دور قابچین هایی که شاعرانه پیششون مجسمه استقلال و شخصیته، اومدن بالا و دزد سالاری رو هم به تمام کثافات قبلی رژیم اضافه کردن…تا جایی که مدیر یک بانک فرار کرد و رفت کانادا و رهبر مملکت گفت “کژ ندهید”!

    چه انتظاری داری؟ همونطور که کسانی که حدود ۵۶-۵۷ داشتن تو زندگی به یه جاهایی میرسیدن و انقلاب شکوهمند زندگیشونو سیاه کرد، نمی تونن ببخشن، نسل متولد دهه اول انقلاب هم نمی تونن این همه گندکاری و سومدیریت رو ببخشن. حالا باید دید نسلی که تو دهه هفتاد و اوایل هشتاد متولد شده چیکار میکنه و آیا میشه با این نسل ایران رو نجات داد یا جمهوری اسلامی اینا رو هم به باد میده….

    [پاسخ]

  2. Omid
    ۲۲ مهر ۱۳۹۷ در ۱۱:۰۰ | #2

    وقتی این همه تغییرات اجتماعی جلو چشمها اتفاق افتاد ، میلیمتری عقب نشینی نکردند … چه فایده ، وجبی و متری عقب نشینی کنند وقتی که خیلی دیر شده
    میدونی رور ! ملت بدی هم نیستیم
    درسته عشق به کلمات و قافیه و عشق بازی هپروتیمون کرده … خدایی تلاش هم زیاد کردیم .
    خیلی هزینه دادیم … خیلی

    [پاسخ]

  3. Omid
    ۲۲ مهر ۱۳۹۷ در ۱۱:۳۷ | #3

    موسیقی سنتی ما دستگاهی داره به اسم چهارگاه و چهارگاه هم گوشه ای داره بنام مغلوب !
    اما چرا مغلوب ؟
    درآمد از پایین شروع میشه و به ترتیب با زابل و حصار یکی یکی میره بالا و به مخالف میرسه و بعد از مخالف و کمی بالاتر مغلوب … اما انگار خیلی بالاست . رو نت بعدی نمیشینه برمیگیرده رو نت قبل ازست میکنه
    مغلوب میشه … شاید حد توان ساز ایرانی همینه
    سه اکتاو …

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۶ ب.ظ:

    دمت گرم میبینم اطلاعات موسیقی هم داری

    [پاسخ]

  4. Omid
    ۲۲ مهر ۱۳۹۷ در ۱۱:۳۸ | #4

    برمیگرده رو نت قبل ایست میکنه

    [پاسخ]

  5. شاعرانه
    ۲۲ مهر ۱۳۹۷ در ۱۲:۱۵ | #5

    خدمت آقا امید عرض کنم که :

    تا اختلاف نظر هست اختلاف هست فاصله می افته و این یک امر طبیعی هست . انسانها طبق میل و خواست و اراده و ژن و ذات و تربیت و دلایل دیگه هر کدوم به یه سمتی حرکت می کنند . سمتها زیاده جهتها زیاده و مختلفه

    الانم با پیشرفتهای دنیای مجازی و ارتباطات اطلاعات زیاد میشه دروغها و شایعات و افشاگریها بیشتر میشه و اختلافها هم بیشتر

    مسئولین هم تو اختلافها موثر هستند و با سخنرانی و موضع گیریها مردم را مثل گوسفند این سمت و اون سمت میبرند .
    همیشه همینه و راه حلی هم نداره

    تا دنیا دنیا بوده همین بوده

    همون قانون ماده که از شکلی به شکل دیگه تغییر میکنه اما از بین نمیره

    [پاسخ]

  6. شاعرانه
    ۲۲ مهر ۱۳۹۷ در ۱۲:۲۱ | #6

    من یه سایتی دارم تبلیغات لوازم مغازه ام را میکنم

    هر سال باید پول شارژ هاست و دامین بدم چند باز ندادم سایته از دسترس خارج شد

    نمیدونم این سایت آقا امید چرا با اینکه هیچی توش مطلب نمیذاره هنوز چند ساله تو دسترسه

    جریان چیه ؟
    کسی میدونه ؟
    یعنی هرسال فقط شارژ میکنه اما چیزی نمینویسه ؟

    [پاسخ]

    Omid پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۷ ۱:۴۱ ب.ظ:

    گاه گداری تو توئیتر یه چیزایی مینویسه بیشتر تو مایه های درددل و ای دنیای کج مدار و ای فلک غدار …اگه یه موقع فرصت کردی ازش بپرس
    برای منم معماست

    [پاسخ]

  7. شاعرانه
    ۲۲ مهر ۱۳۹۷ در ۱۲:۲۶ | #7

    رئیس جمهور با بیان اینکه برخی می‌گویند گفتار درمانی نکنید، اظهار داشت: اما امید درمانی درست است حالا بله گفتار درمانی خیلی موثر نیست اما امیددرمانی مهم است.

    روحانی ادامه داد:‌ما امروز در جامعه نیاز به امید به فردا داریم. من نمی‌خواهم بگویم مردم ما امروز مشکل ندارند، شما ممکن است وقتی به فروشگاه می‌روید قیمت اجناس را ببینید که بالا رفته است. من به عنوان رئیس‌جمهور لیست قیمت اجناس را هر روز می‌بینم،‌ می‌دانم وضع زندگی مردم چگونه است، مخصوصا آنهایی که حقوق ثابت دارند. روشن و طبیعی است شرایطی که ایجاد شده است اما ما در برابر مشکلات و شرایط جدید آیا باید تسلیم این شرایط بشویم یا باید به همدیگر امید بدهیم و به همدیگر کمک کنیم؟

    وی با بیان اینکه ما از این راه عبور خواهیم کرد، اظهار داشت: حتی اگر غصه زیاد بخوریم باز عبور می‌کنیم. خوشحال هم که باشیم باز رد می‌شویم. امید داشته باشیم یا ناامید باشیم باز از این شرایط عبور خواهیم کرد. منتها اگر در انتظار شرایط بهتر و روزهای بهتر باشیم ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر از این مسیر عبور می‌کنیم. واقعیت همان است و تفاوتی نمی‌کند.اما اگر از همان ابتدا بگوییم کار ما تمام است و نمی‌شود، مشکلات زیاد است، خب این چه خاصیتی دارد؟‌این گفتن‌ها و ایجاد ناامیدی‌ها چه سودی دارد. یک زمانی ما می‌خواهیم انکار کنیم مشکلات را که این بد است اما نباید مشکلات را انکار کنیم مشکل وجود دارد. اگر بگوییم مشکل حل نمی‌شود این درست نیست اگر می‌خواهیم بگوییم آینده بدتر می‌شود ممکن است آینده کوتاه مدت بدتر باشد اما آینده بلندمدت حتما بهتر می‌شود چرا بهتر نشود؟ چرا نتوانیم از مشکلات عبور کنیم؟

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۸ ب.ظ:

    یعنی رو که نیس سنگ پای قزوینه

    بعد حدود ۶ سال تازه میگه داریم امید درمانی میکنیم یعنی کار و کاسبی و مملکتو نظارتو برجامو فرجام همه چیزو ول کرده ۶ سال ففط داره به مردم امید میده شاید مشکلاتشون حل بشه !

    ای خاک بر سر چنین شخص ابلهی که شده رئیس جمهور مملکت

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۰ ب.ظ:

    اینو یادم رفت بگم

    ای خاک بر سر این رور و بینام و دی ماه کنند که رفتن بهش رای دادند

    حالا بجای شام و ناهار بفرمایید از دستان رئیس جمهورتون امید بخورید خیلی ارزونه بالا نرفته

    [پاسخ]

  8. Rorr
    ۲۲ مهر ۱۳۹۷ در ۲۰:۰۴ | #8

    شاعرانه علت اینکه اینجا ملت یا بهت توسری میزنن یا اردنگی این نیست که مغازه داری. بالاخره لابد اونی که پول میده بنجلهای تو رم میخره لازم داره که میخره! به فرق همین با زورگویی و غارتگری و مافیا بازی حکومتی یکم فک کن واست خوبه.

    اما علت اصلی اینه که مغزی از فولاد داری که هیچ منطق و حرفی بهش نفوذ نمیکنه و مرتب همون مزخرفات رو بلغور میکنی و هرچی هم بهت میگن نمی فهمی یا خودتو میزنی به نفهمی. طبیعتا آدم به حسن نیتت شک میکنه یا مریضی یا واقعا مغزت در حد پلانکتونه.

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۷ ۸:۴۲ ب.ظ:

    یعنی اگه دست از اعتقادات خودم بکشم آدم خوبی میشم ؟
    چرا تو دست از اعتقاداتت نمیکشی ؟
    چرا تو حرفهای منو گوش نمیدی ؟

    [پاسخ]

  9. متولد ۹ دی
    ۲۲ مهر ۱۳۹۷ در ۲۱:۲۰ | #9

    در پی تحقق اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله
    بحمدالله سند ۵۰ ساله پیشرفت اسلامی ایرانی هم در شرف رونمایی ست و …خلاصه به لطف تدابیر داهیانه ی حضرت آقا،خوب سفره ای پهن شده و از عموم مفتخورهای ولایی دعوت شده یاوه هایشان را مکتوب کنند و چند سال مشغول نشخوار چندباره آنها در همایش و سمینار و اتاق فکر و کارگروه های ویژه باشند و میلیارد میلیارد پول مفت ملت رو کوفت کنند تا سفره ی بعد …این پولها خرج بواسیر میشه.اینو محمود خوب بلده…
    من یاد ایده های پسر شجاع افتادم.به توپ بستن مجلس و اخراج خودی های سابق و اعدام های داعشی و یه مشت کلیات بی سر و ته و باید و نبایدهای ناشی از نفهمی عمیق گوینده.واقعا جای خالی پسر شجاع در راس قوه ی عاقله ی نظام خالیه.شیطون،جدیدا حرفای گنده گنده هم میزنه:من اگه رهبر بودم … :) فکرشو بکنید،یه مقاله ی مفصل با عنوان نقش تسبیح و انگشتر در ارتقاء فرهنگ اسلامی ایرانی و یا بررسی جایگاه نخود و کشمش در اقتصاد مقاومتی

    [پاسخ]

  10. شاعرانه
    ۲۲ مهر ۱۳۹۷ در ۲۱:۴۱ | #10

    روحانی :

    با انتخاب من و هنوز کار نکردن من دلار پایین رفت ( سال ۹۲)
    با کار کردن من دلار تا بیست هزار تومن رفت (سال ۹۷)
    حالا فرق بین کار کردن و کار نکردن را دانستید !

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۴ام, ۱۳۹۷ ۲:۵۱ ق.ظ:

    من خدایی تو این زمینه باهات همنظرم، هم علاقمندم روحانی و ظریف پفیوز زمین بهورند هم بشدت دوست داشتم فاتف رای نیاره بساط دودوزه بازی این کاسبهای استمرار جمع شه.

    تو هم حرف و عملت یکی نیست …. جسارت و جرات داشتی و سر سوزن مردونگی با رفیق سپاهیات کله اش میکردی …. فقط غر و لند …. یکم نشون بدین این مردونگیتون رو ببینیم چی تو بساط دارید

    [پاسخ]

  11. شاعرانه
    ۲۲ مهر ۱۳۹۷ در ۲۱:۴۳ | #11

    هر روز برو و کار پنهانی کن
    آن کار که خود درست می دانی کن
    من حال خوشی ندارم از این اوضاع
    ای شیخ مرا امیددرمانی کن!

    [پاسخ]

  12. متولد ۹ دی
    ۲۲ مهر ۱۳۹۷ در ۲۲:۳۳ | #12

    فوری:
    در تجمع خودجوش دانشجویی امروز،پسر شجاع مدیریت اینور تجمع،و آقای دوربینی،مدیریت اونور تجمع رو به دست گرفته بودند
    اونها با سر دادن شعارهایی،ضمن انتقاد به تصویب fatf،خواستار بهره بردن هیات دولت از نظرات کارشناسی خودشان برای اداره ی کشور شدند.
    در پاسخ به اصرار خبرنگاران برای بیان علت مخالفت با fatf،آقای دوربینی،هاج و واج،مات و مبهوت به دوربین زل زد و گفت…واقعا داری از من فیلم میگیری؟چه دلیلی از این بالاتر آخه لامصب…من و دوربین،میفهمی یعنی چی؟
    پسر شجاع اما دلایل دیگری داشت.او که یک روشنفکر اهل فضای مجازی ست،با بیان اینکه برای تبلیغ مهر و تسبیح مغاره اش باید اطلاعات نخود و کشمش های ته انبار حجره را به آدمین بدهد،گفت:البته اختلاف نظر امری طبیعی ست و درست است که مسئولان مردم رو مثل گاو و گوسفند بازی میدهند ولی درکل خاک بر سر هر کی مخالف منه! او با بیان اینکه مدتی ست قرص هایش را مرتب نخورده و آثار تحریم دارو را عمیقا احساس میکند مجددا تاکید کرد الکل های دست ساز من مسموم نیست و حتی کارآیی خودش را در رقابت با پراید به نمایش گذاشته.او با تعجب از کسانی که دائما میگویند نمیشود و نمیتوانیم،رقابت یک تنه محصولات دست ساز خودش را با سایپا یادآوری کرد و گفت اگر خودباوری داشته باشیم،میشود و میتوانیم…

    [پاسخ]

    متولد ۹ دی پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۹ ب.ظ:

    تکمیلی
    بنابر اخبار واصله،پسر شجاع بعد از شنیدن صحبت های روحانی و جهانگیری،شدیداً تحت تاثیر قرار گرفته و تصمیم به جداسازی نخودهای پوسیده و پوک و چند سال مانده ی تاریخ گذشته از کشمشهای تیزآبی و سپس امحاء آن گرفته.متاسفانه بین توبه ی وی و اراده ی جبران،شیطان خبر دار شده و وی را تحریک به سودآوری بیشتر در راستای اقتصاد مقاومتی میکند.بنا به گفته ی شاهدان،او با برند سازی و طراحی پَک های مخصوص،سعی در عقد قرارداد با فلافل ”مامان جون” و خلاصی از شر نخودهای فاسد (و عذاب وجدان خویش) داشت که با هوشیاری مامورین،مجبور به فرار شد…احتمال تداوم خرابکاری های نامبرده با عناوین جعلی و توهمی و شاعرانه دور از ذهن نیست

    [پاسخ]

  13. Rorr
    ۲۲ مهر ۱۳۹۷ در ۲۳:۲۶ | #13

    راستی شاعرانه، تو که حزبولی و کد رمزگشایی میکنی، بگو بینیم رهبری وقتی گفتند پرونده اختلاس رو کژژ ندهید، به نظرت چه کدی داشتن به شما حزبولا می دادن؟

    [پاسخ]

  14. Rorr
    ۲۳ مهر ۱۳۹۷ در ۰۸:۰۶ | #14

    شاعرانه، از عقایدت دست نکش. محکم پاشون وایسا. ولی خودتم به نفهمی نزن. احمق نباش. سوال کن و یاد بگیر و بزرگ شو. از کودکی بیا بیرون. شک کن به همه چیز.

    باور و عقیده یه چیزی نیس که یه آخوندی در مغزتو باز کنه بریزه توش بعد درشو ببینده بگه خوش اومدی. یه مسافرت پر پیچ و خم و پر از دست اندازه که هرکی باید واسه خودش طی کنه و به سرمنزل برسه. به مغزت به چشم مغز نگاه کن نه یه سطلی که فلان آخوند باید برات پرش کنه! همینو داشته باشی حتی طرفدار رژیم هم باشی حداقل میشه باهات حرف زد به جا متلک انداختن…

    [پاسخ]

  15. Rorr
    ۲۳ مهر ۱۳۹۷ در ۰۸:۱۷ | #15

    من بارها برات توضیح دادم که “رای” از نظر من به معنای تایید شخصیت کاندیدا نیست. انتخابات همه جای دنیا یه بازی متقلبانه است. عقیده من اینه که صرف وجود تقلب تو این بازی خاص مانع بازی کردن نیست. من به روحانی رای ندادم که مملکت رو “درست” کنه و مثلا دلار رو واسه من ارزون کنه. اساسا از نظر من کنترل نرخ ارز وظیفه دولت نیست. من رای دادم که نظر خودمو در مورد بساط هسته ای ابراز کنم و از حاکمان بخوام که اون مساله رو حل کنن.

    قبول دارم. نتونستن. اما تو این نشدن، هم قدرتهای خارجی مقصر بودن هم قدرتهای تاریک و غیر انتخابی مملکت. اوکی روحانی بی عرضه است. اما بقیه هم باید بازخواست بشن بابت وضعیت مملکت. ما زورمون به بخش انتخابی میرسه همونطور که خاتمی رو که خیلی بهتر از این روحانی بود گذاشتیم کنار، اینم میذاریم کنار. شما نگران بخش غیرانتخابی قدرت باش که با دروغهایی مث “اگه ما نباشیم مردم همدیگه رو تیکه تیکه میکنن” از بدبختایی مث تو سواری می گیرن و توام با خوشحالی عرعر میکنی و میگی آره راس میگن! خو آدم دلش میسوزه واست.

    [پاسخ]

  16. Rorr
    ۲۳ مهر ۱۳۹۷ در ۱۰:۲۷ | #16

    یه چیزی که هرکی واسه این رژیم کار میکنه باید تو مغزش فرو کنه اینه که جون هیچ کس واسه سران نظام آخوندی انقد مهم نیس که حتی رده پایین ترین افراد هم بابت خبط و خطاهای وحشتناک تنبیه بشن. از دزدی و اختلاس بگیر تا بی عرضه گی در اداره جنگ تا بی لیاقتی در برگزاری یک رژه، وقتی گند کار خیلی بالا بیاد، یه رده پایین خیلی خیلی تابلو رو گیر میارن و به سبک دوران قاجار به فلک می بندن. بزرگان (خاتمی، احمدی نژاد ووو) فقط وقتی دچار دردسر میشن که سلطان نسبت بهشون بی مهر بشه، وگرنه بی عرضگی و خرابکاری تا وقتی وصلی تو جمهوری اسلامی اصلا نقیصه حساب نمیشه.

    خبر اینکه “یک سرباز” بابت افتضاح رژه اهواز دستگیر شده! اگه تو کوی دانشگاه چشم غیر خودی ها از کاسه دراومد و به … نظام هم نبود و آخرش اروجعلی یه زندانی گرفت، الانم که سربازان خود جمهوری اسلامی کشته شدن، باز برای جمهوری اسلای کوچکترین اهمیتی نداره. صحبتی از اصلاح و تغییر در نیروهای نظامی نیست. یه عده سرباز بی ارزش کشته شدن. البته همشون فدای یک تار پشمالوی مکارم و مصباح! اونا خدای نکرده کاه و یونجه و علوفه شون کم نشه جفتک بزنن به بیضه رهبر، بقیه بمیرن یا بمونن خیلی مهم نیس…

    [پاسخ]

  17. متولد ۹ دی
    ۲۳ مهر ۱۳۹۷ در ۱۰:۴۱ | #17

    روز نابینایان رو به اون کسی که خودش میدونه تبریک میگم
    به آقای نظام هم تبریک میگم.چرا؟…عرض میکنم
    میلیاردها پول مفت رفت توی حلق مفتخورهای فرصت طلبی که به بهانه ی پیام رسان های داخلی مخ نظام رو زدند که اگه به ما پول و مخاطب(!) بدی،این آتشها رو برات گلستان میکنیم…حالا به یکسال نرسیده،گند کار دراومده و فرار همون چند تا مخاطب سفارشی،برگ زرین دیگری شد بر کاردانی دوستان…الان که معلمان بزرگوار دادشون بلنده از گشنگی و نداری،میگیرنشون که چرا در راستای تضعیف ما با دشمن همنوایی میکنید! خب قربون اون عقلتون! حقشونو بهشون بدین.پول ملتو ندین به مفتخورها.این معلم و کارگر به دردتون میخوره.پول رو به جاش خرج کنید،بوقچی و مزدور و چماقدار نیاز نخواهید داشت.

    [پاسخ]

  18. شاعرانه
    ۲۳ مهر ۱۳۹۷ در ۱۳:۲۹ | #18

    انسانها بر طبق چه معیاری نظر میدن ؟
    هرکسی با هر چیزی که موافقه میاد هرچیزی را که موافقا انجام بدن چه خوب چه بد فرقی نداره تایید میکنه
    هرکسی با هر چیزی که مخالفه میاد اوا هر کار مثبت و خوبی هم انجام بدن همه را از ریشه تکذیب میکنه

    در ایران خودمون که اینجوریه
    در همین آهستان شما نگاه کنین

    میبینین دقیقا همینطوره که من گفتم .

    مثلا رور به رهبری کینه داره حالا هرچیز خوبی و هرکارخوبی رهبری بگه و انجام بده از نظر رور جرم و بد و زشت به حساب میاد چرا ؟
    چون کینه داره و محاسباتش را در قبال رهبری اینطور چیده و فرمان داده که فقط موضع گیری کنه و مخالفت کنه

    یا مثلا بینام نسبت به انقلاب ایران و فرار شاه ناراحته و کینه داره
    از نظر این بشر هرکارخوبی نظام بکنه در اصل فقط بد کرده
    چرا ؟
    چون ایشون بر این اساس زندگیشو چیده و فکرشو آپدیت کرده لذا فقط بدی میبینه

    دی ماه هم چون به رهبری بدبینه هر طرح و برنامه ای رهبری بده ایشون میگه بسیجی و حزب الله و سپاه میخوان بخور بخور بکنند

    کلا اظهار نظر کردن در ایران بر این پایه و اساسهای خودخواهانه و بی فکرانه و کینه توزی استوار شده

    چیزی بنام عقلگرایی
    منطق
    حقیقت گفتن
    حقیقت جستن
    در ایرانیها وجود نداره

    لذا
    تمام اظهارنظرها یک طرفه است

    [پاسخ]

  19. Omid
    ۲۳ مهر ۱۳۹۷ در ۱۵:۲۶ | #19

    خیلی بدی … همه رو گفتی بجز من
    با مشهدیا میونه خوبی داشتم … خرابش کردی

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۷ ۴:۴۸ ب.ظ:

    شما عاقلی و منطقی و در دایره این سه کله پوک نیستی
    این سه کله پوک مثل ربات طوری برنامه ریزی شدن که فقط حرف خوشونو تکرار میکنن

    [پاسخ]

  20. Rorr
    ۲۳ مهر ۱۳۹۷ در ۲۲:۰۶ | #20

    اونایی که دم از انقلاب می زنن و فکر میکنن میشه ریخت تو خیابون یا با اشغال چند تا کلانتری، یه مشت اسلحه به دست آورد و رژیم رو سرنگون کرد، خوبه با دقت بیشتری سوریه رو نگاه کنن. سال ۵۷ هم علت سقوط رژیم شاه فقط اعتراض مردمی نبود! اگه فروپاشی داخلی رژیم و بی سر شدن ناگهانیش نبود، چار تا اراذل و اوباش و آدم کش اسلامی نمی تونستن یه رژیم رو سرنگون کنن و مردم عادی هم که بدون اسلحه و تعلیمات نظامی، از پس نیروهای مسلح و آموزش دیده برنمیان.

    سوریه نمونه خیلی خوبیه که اگه حکومتی همبستگی داشته باشه حتی در برابر شدیدترین انقلابات و شورشهای مردمی میتونه دوام بیاره (به شرط اینکه آمریکا وارد نشه …کیس عراق و افغانستان). خبر اینکه عده بسیار زیادی از شورشیان سابق، یونیفرم ارتش سوریه رو به تن کردن و یا تحت لوای میلیشیای ایرانی و روسی، در حال جنگ با همقطاران سابقن. عده دیگه ای هم به پلیس و نیروهای امنیتی پیوستن!
    فرق یه مشت پاپتی که شانسی تفنگ گیرشون اومده با نیروی نظامی و امنیتی تعلیم دیده اینجا مشخص میشه. جمهوری اسلامی در برابر “انقلاب” مردمی کاملا بیمه است. در بدترین حالت کشور رو سوریه ای میکنن و با همون استراتژی یکی یکی گروههای شورشی رو از بین می برن. تا وقتی حکومت به اندازه کافی همبسته باشه، شانس موفقیت هرگونه انقلاب یا شورش چیزی نزدیک به صفره.

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۴ام, ۱۳۹۷ ۲:۴۷ ق.ظ:

    مخاطبت تو این بیانیه که صادر کردی کیه؟

    [پاسخ]

  21. Rorr
    ۲۴ مهر ۱۳۹۷ در ۰۴:۳۴ | #21

    والا بینام اینجا کلا سه چهار نفر بیشتر نیستیم ظاهرا و ۹۹% نوشته های منم مخاطب خاصی نداره مگه اینکه مستقیم اسم ببرم. با دیدن خبر اینکه مبارزان سابق انقلاب یونیفرم اسدی تنشون کردن و تو صف ثبت نام برای پیوستن به ارتش یا میلیشیای حقوق بگیر از جمهوری اسلامی صف وایسادن، به نظرم اومد که انقلاب خیلی کار سختیه. ۵۷ هم اتفاقی که افتاد بیشتر ناشی از ضعف و سقوط رژیم بود تا اینکه واقعا “انقلابی” در کار باشه. بعدا غالبون اسمشو گذاشتن انقلاب.

    اوضاع مصر هم همینه. “انقلابی” رخ داد اما مث آب خوردن نیروهای امنیتی انقلابه رو لوله کردن بعد از مدت زمان کوتاهی که خودشونو جمع و جور کردن و هنوز رژیم تازه پا نگرفته بود. کلا در کشورهایی که نیروی امنیتی قوی و سرپا و موثر داره، صحبت کردن از انقلاب به شوخی شبیه تره. منظور از انقلاب البته اگه به دست گرفتن حکومت با کمک ارتش آمریکا باشه مث انقلابات شکوهمند چند دهه اخیر تو افغانستان و عراق، اونوقت آره، انقلاب میتونه موثر باشه.

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۴ام, ۱۳۹۷ ۷:۴۲ ق.ظ:

    راستش تو دلت پره سریع میری رو منبر، معلوم نیست چی میگی….

    برادر کی یونیفورم پوشیده؟ کی میخواد میلیشیا شه سوریه شه؟

    مردم عادی کنترلی بر اوضاع ندارن…. متاسفانه فعالین جامعه هم ختم “سوریه ای شدن” گرفتن و عملا شده اند عمله ی عالیجنابان.

    بله اوضاع اقتصادی کشور تخماتیک بشه، خطر آشوب وجود داره. ولی من و تو الباقی طبقه متوسط توش نقش گاو مش حسن رو داریم…. ماکزیمم میان دو برابر می دوشنمون. طبقه ی ما، و فراتر از ما فعالین اجتماعی استمرار طلب، خاکبرسر، ضعیف و احمق، کاری نمتونه بکنه الا اینکه فشار بیاره به حاکمیت تا مجبورش کنه عقب نشینی کنه یا یکسری از حقوق اولیه اش رو احیا کنه.
    حاکمیت اگه طرفداری میخواد، بهاش اینه بخشی از حقوق مردم رو بپردازه ….. بجاش امثال تو شدین عمله بی مواجب حاکمیت. در کونی بهت میزنن باز هم اخرش سواری رو میدی، با غرو لند سواری میدی ولی میدی.

    ولی این خط و نشون…. مثل سه سال پیش که همینجا نوشتم سیاست فشل و احمقانه ی دولت منجر به این میشه که برجام بهم بخوره…. این پشتیبانی چشم بسته از حاکمیت از ترس سوریه ای نشدن؛ دقیقا یا ایران رو سوریه ای می کنه یا دو سال دیگه ملت به سوسک و موش خوردن میفتن.
    در بهترین حالت، که ارزوی دوستان ه و کل مملکت رو دارن روش قمار میکنن، وقتی رد شن چنان طبقهی ما از جمله تمامی فعالان استمرار طلب خاکبرسو و طبقه ای که من و توجدوش هستیم، چنان به گای سگ بریم که تا سی سال قد بلند نکنیم ….

    حالا هی برگرد به برانداز ها فحش بده.
    برانداز ها ابزار فشار ما ست تا باهاش از حکومت امتیاز بگیریم…. هم مملکت چهار ستونش سرجاش بمونه، هم اونها رییس بمونن و هم
    بخشی از حقوق ملت رو بدهند …. یه مشت کصخل (با عرض معذرت افرادی که یهو ضد براندازی شده اند) دارید تنها اسلحه ی فشار طبقه ما رو ازش می و رو خود بهخود خودمون رو خلع سلاح می کنید ….

    [پاسخ]

  22. Rorr
    ۲۴ مهر ۱۳۹۷ در ۰۴:۳۹ | #22

    کلا تو سوریه شورشیای شکست خورده یا فرار کردن سمت شمال غرب اون کشور (ادلب) یا با مصالحه با رژیم اسلحه هاشونو زمین گذاشتن. منتها اینکه بعد از زمین گذاشتن اسلحه مشمول خدمت شدن و اونایی هم که تجربه جنگ دارن و جزو سردسته ها بودن، به خاطر حقوق بیشتر دنبال عضویت تو میلیشیای ایرانی و روسن (علیرغم مرگبار بودن این میلیشیا ها) یه جورایی نشون میده که انقلاب مزبور عمق چندانی نداشت و هر کی یه اسلحه دسش گرفته بود اسم خودشو گذاشته بود انقلابی. یارو تا دیروز تو لشکر عمر بن الخطاب به جهاد با علویون و شیعه مشغول بود. الان داره آمار میگیره که فاطمیون بیشتر حقوق میده یا میلیشیای تحت فرماندهی روسها!

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۴ام, ۱۳۹۷ ۷:۵۹ ق.ظ:

    من نمی فهمم این داستان های حسین کرد شبستری چه ربطی به وضع ایران داره….

    [پاسخ]

  23. Rorr
    ۲۴ مهر ۱۳۹۷ در ۰۸:۱۶ | #23

    بینام، تو مث اینکه حالت خرابه برادر حساسیت گرفتی حتی فک کنی کسی به پهلوی جون (و احتمالا مریم جونت) داره تیکه میندازه شروع میکنی به جهاد.

    اولا “فحش” این نوشته ها کجا بود؟ تو فحش می بینی مشکل خودته چشاتو آب بکش. بعدم اینکه خواستار صداقت بودن از هر دارودسته سیاسی شد خدمت به رژیم؟ الان دارودسته مریم رجوی با چند ده هزار هکتار زمین که تو آلبانی دارن و پایگاه کردن و معلوم نیس توش چه خبره، دم از انقلاب می زنن. خوبه مشخص کنن دقیقا منظورشون از براندازی چیه؟ پرسیدن این سوال خدمت به رژیمه؟ شک کردن تو میزان تبلیغات و ادعاهای این جماعت شد خدمت به جمهوری اسلامی؟

    اگر هم فک میکنی جمهوری اسلامی درکی از قدرت خودش در برابر شورشها نداره و واقعا از موجوداتی به اسم “برانداز” می ترسه و بابت هارت و پورت اوناس که امتیاز میده، واقعا احتیاج داری یکم استراحت کنی چون خطر تعطیلی کامل بالاخونه ظاهرا تو رو هم در معرض تهدید قرار داده.

    دلیلی که جمهوری اسلامی “امتیاز” میده صرفا ترس از براندازی نیست. بخش بزرگیش همونیه که عربستان هم به مردمش (با اینکه خیلی راضی تر از حکومتشونن) امتیاز میده. خیلی ساده است. حکومت بر مردمی که راضی باشن کلا آسونتره. هر کشوری هم قاعده و قانون خودشو داره. ترس از شورش و انقلاب هست. اما کلی مسائل دیگه هم هست. همه چیز رو نمیشه فروکاست به اینکه “ترسیدن عقب نشینی کردن”! این فکر واضحا ابلهانه اس.

    بعد دارم بهت میگم خود جمهوری اسلامی داره “انقلابیون” سابق رو تو سوریه میخره می فرسته با “انقلابیون” فعلی بجنگن. نه منتظر تئوری های منه نه تو. صرف اینکه آدم نگاه کنه و اختلاف قدرت و امکانات دو طرف رو ببینه خدمت به کسی نیست. ربطی هم به این چیزا که میگی نداره.

    بعدشم اینکه قصه حسین کرد شبستریه یا هرچی، هر وقت تو شدی مدیر آهستان، بن کن. ربطی به وضعیت ایران داره یا نداره، به تو مربوط نیست.

    [پاسخ]

    متولد ۹ دی پاسخ در تاريخ مهر ۲۴ام, ۱۳۹۷ ۱:۳۷ ب.ظ:

    ”هر وقت تو مدیر شدی بن کن”
    مگه بهت تذکر قوانین سایت داده که اینو میگی؟ منظورش اینه که حرف شما بیربط و یا بی فایده ست.شما بهتر بود دلیل ربط و نیز فایده ی حرفتو میگفتی و یا از ایشون دلیل بیربطی و بی فایدگی رو میخواستی.چه ربطی به مدیر سایت بودن داره؟

    ”ربطی به ایران داره یا نه به تو مربوط نیست”
    این چه طرز حرف زدنه؟ مگه اینجا مدرسه ابتدایی دخترونه ست؟ ما برای این میایم اینجا که درباره ه هر چیزی دوست داشتیم با هم گفتگو کنیم.چیز خاصی نیست که به کسی مربوط باشه و یا مربوط نباشه.

    حالا بفرما یه ذره شاعرانه میل کن تا حالت جابیاد.فرهیخته ی تسبیح فروش ما بوی کباب به مشامش رسیده :)

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۴ام, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۷ ب.ظ:

    “بینام، تو مث اینکه حالت خرابه برادر حساسیت گرفتی حتی فک کنی کسی به پهلوی جون (و احتمالا مریم جونت) داره تیکه میندازه شروع میکنی به جهاد.”

    همین تک جمله نشون میده ایجندای ج ا نفوذ میکنه و همه رو مثل هم می کنه …. دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره. وقتی هسته ی سخت حاکمیت نیروهای جامعه رو تبدیل به “ریکشناری عمل کردن” میکنه نه اکشن و بالتبع تو همه تو پازل خودش هستن …. دقیقا اینکه نهایتا همون شاعرانه و پسر شجاع که هر عمل خلاف منویات رو چاه رجوی می بینه فقط مرز ش یکم فرق داره ولی ته ته ش همون مزخرفات و ته ته ش استمرار استمرار استمرار.

    [پاسخ]

  24. شاعرانه
    ۲۴ مهر ۱۳۹۷ در ۱۳:۰۷ | #24

    خب اینجا بین گفته های رور و بینام با اینکه هردوتاشون مخالف عقاید من هستند و دائم در حال کسشر گفتن هستند اما
    با اینکه کسشرات هیچکدوم را قبول ندارم اما در دنیای خودشون یعنی دنیای مخالفها بعنوان قاضی القضات و از زاویه دید یک اپوزوسیون :
    حق را به رور میدم چونکه :

    رور میگه تغییر رفتار حاکمیت

    بینام میگه تغییر حاکمیت

    هر انسان عاقلی این دو جمله را ببینه حرف رور را قبول داره

    چون اگه مردم بخواهند اصل حاکمیت را تغییر دهند چه حکومت بهتری بعنوان جایگزین مد نظر دارند که اگر بیاید تمام مشکلات مردم حل شود یا کمتر شود ؟
    دلار هزارتومن بشه پراید ۷ میلیون بشه و اجناس ارزونتر بشه ؟
    شاهنشاهی بشه که بدتره و هزاران سال دسات پادشاهان بود و هیچ غلطی نکردند
    دمکراتیک بشه
    کوموله ها بیان
    کمونیستها بیان
    مریم رجوی بیاد
    رضا توله پهلوی بیاد
    کی بیاد ؟
    الان لا اقل مردم حق انتخاب دارند رئیس جمهور بعد ۴ یا ۸ سال باید دم و دستگاهشو جمع کنه و بره نمیتونه دیکتاتور بشه یا نماینده مجلس و غیره

    پس اگه همین حکومت باشه و مسئولین رفتارشونو در تمام زمینه ها اصلاح کنند خیلی بهتر از سرنگونی و مدل لیبی و سوریه شدن هست .

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۵ام, ۱۳۹۷ ۱:۴۳ ق.ظ:

    تو مغزت معیوب ه حتی مغز پوک ت نمی کشه از این همه مطلب نوشته شده بفهمه کی چی میگه!

    چقد یک ادمی ابله …. ببین با کیا هشتاد میلیونیم به قرآن!

    ولی برا اینکه برات خلاصه کنم کی چی میکه بلکه دوزاری کجت بیفته:

    بینام میگه مردم باید بیخخر حاکمیت رو بچسبن و بازی به مرگ بگیر تا به تب راضی شه رو بر عکس کنن…. حکومت رو به بازی مرگ بگیرند تا راضی شه بخشی از حقوقشوو رو بده …. راهش هم نافرمانی مدنی و نارضایتی مدنی ست در هر شکل از تحصن و تعصب مثل راننده ها و معلم ها بگیر تا بی توجهی به تمامی دستورات ر خواهشهای حکومتی بدون توجه به اینکه حاکمیت ملت رو میتوسونه و مبگه: بره باشید مگر نه سوریه ای میشیم !

    رور هم نمدونم چی میگه والا ….. فقط ناراضی ه هر چی تو مغزش ه هی مینویسه. هی نقد مینویسه …. معلوم نیست عمل ش چیه!

    [پاسخ]

  25. شاعرانه
    ۲۴ مهر ۱۳۹۷ در ۱۳:۱۲ | #25

    در فتنه ۸۸ وقتی از فتنه گران سوال میکردم دنبال چی هستید میگفتند براندازی
    گفتم اگه این نظام سرنگون بشه چه نظامی میاد بهتر از این باشه ؟
    میگفتند به اونجاش فکر نکردیم فعلا اینو سرنگون کنیم ببینیم چی پیش میاد
    یعنی خودشونم نمیدونستند دنبال چی هستند و برای همین چند ماه طول نکشید که سبزهای متوهم و کسخول کلهم به فنا رفتند

    همیشه مردم باید یاد بگیرند دنبال اصلاحات باشند نه افتضاحات و براندازی

    آتش زدن بانک و مغازه مردم و غیره فقط ضرر و زیان به حال مردم هست نه مسئولین و اینا راهش نیست
    باید فقط به مسئولین دزد و بی درد از راه مسالمت آمیز فشار اورد که رفتارشونو اصلاح کنند

    [پاسخ]

  26. شاعرانه
    ۲۴ مهر ۱۳۹۷ در ۲۱:۱۴ | #26

    البته یه مسئله دیگری را هم باید بگم
    و اون اینکه
    اینجوریا هم نیست کسی تغییر عقیده ندهد
    من احساس میکنم انسانها بر اساس خواسته های باطنی خود و نفع شخصی خود تغییر عقیده می دهند .

    خیلیهارو دیدم طرفدار نظام بودند اما بخاطر ضرر مالی یا حیثیتی تغییر رفتار داده و بر ضد نظام شدند
    و برعکسش هم وجود داره
    گرچه هنوز دلیلشو متوجه نمیشم چون خودم هم ضرر مالی کردم هم ضرر حیثیتی
    اما تا این لحظه همان عقیده ثابت گذشته را نسبت به نظام و رهبری دارم

    میخوای یکیو امتحان کنی که عقیده اش راجع به مسئله ای ریشه داره یا رو خاکه فقط کافیه امتحانش کنی
    اونم اینطوری که نفع شخصیشو از بین ببری یا امتحان دیگه
    اونوقت مرد و نامرد مشخص میشه

    [پاسخ]

  27. شاعرانه
    ۲۴ مهر ۱۳۹۷ در ۲۱:۱۷ | #27

    یه مسئله دیگه هم هست و اون اینکه

    ما چند نفری که تو آهستان می نویسیم روی اون یارو دوردوف یا دوروف یا دوردانف خلاصه یه افی داره کم کردیم مدیر تلگرامو میگم
    اینهمه هزینه کرده تلگرام زده ولی ما هنوز سایته رو ول نکردیم

    طرف دیگه روی مدیر سایتو (صاحبخونه ) هم کم کردیم با اینکه خودش رفته اینجارو ول کرده ولی ما همچنان سنگر را حفظ کرده ایم

    خسته نباشید رزمندگان دلاور اسلام

    [پاسخ]

  28. متولد ۹ دی
    ۲۶ مهر ۱۳۹۷ در ۰۱:۱۸ | #28

    بینام
    با این نظر که جدیداً تکرار میشه(مشخصا از سوی زیباکلام و روحانی) موافقی که بازار بعد از آبان بهتر میشه یا دستکم خیلی بدتر نمیشه چون مردم عملا اونموقع خواهند دید که اوضاع اونطور که تصور و تبلیغ میشد فرق خاصی نکرده و آمریکا قبلا هر چی توی چنته داشته رو کرده … ؟

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۷ ۷:۳۰ ق.ظ:

    والله بنظرم تو این شرایط هر پیش بینی خیلی دقیق نیست…. واقعا ما گیر هستیم سر اینکه در انتها روسیه و امریکا و بصورت خاشیه ای چین چه معامله ای می کنند.

    من که واللله بالله به پیر پیغمبر از خدام ه بدتر نشه، ولی شخصا بدبین هستم …. و فکر میکنم اره بازار یهو میبینه شوک وارد نشد و از این جهت کوتاه مدت خوبه ولی این به این معنی نیست که اوضاع بهتر میشه …. شیبش ارام به سمت بدتر شدن ه. ممکنه دقیقا دو هفته بعد از ابان بدتر نشه، ولی بنظرم روند صادرات نفت به مرور کم و کمتر میشه و این یعنی اینکه اوضاع بمرور تو کشور بدتر میشه نه بهتر (ممکنه شوک توش نباشه) …. تقاضای نفت تو زمستون بیشتره، کج دار مریض تو این مدت بک میلیون بشکه ای صادر می کنیم با موافقت زیر سبیلی امریکا که خیلی تنش به بعزار وارد نشه …. ولی به مرور تولید کننده ها کم کم میان تو بازار و تابستون هم تقاضا کمتره و یواش یواش این عدد کوچکتر میشه. لزوما صفر نمیشه ولی کشور هم کشور نمیشه ….

    واقعیت حفظ این شکلی اوضاع برا امریکا هم بد نیست. ایران پولی ندارن جاه طلبی کنه، بصورت مهار شده هم اونجا هست …. دلیل نداره تنش رو بیشتر کنه. مثل کشتی گیر ها حریف رو پل نگه میداره ….مردم هم این وسط لاچرخ گوشت له میشوند ….

    تو جدل حاکمیت و مردم:؛ امریکا قدرت خاکمیت رو کم کرده و این روی کاغذ به نفع مردم ه (نه اینکه امریکا چون دلش برا مردم سوخته اینکار رو کرده نه اونها طبق منافعشون عمل کرده اند ولی توازن قوا رو به نفع مردم می کنه) ولی خوب ممکنه جامعه ایران به هر دلیلی دوست داشته باشه از این موقعیت استفاده نکنه و وایشه پشت سر حاکمیت … تو چنین وضعیتی باز هم منطقا تمایل امریکا اینه که همچین مردمی تو فقر بمونن…. غیر اینه؟ برا همین وضع موجود به مرور با فقطر و ضعیف شدن بیشتر مردم ادامه پیدا میکنه ….

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۷ ۷:۴۲ ق.ظ:

    کره شمالی هم همین بود دیگه …. دندونشون رو کشیدن گذاشتن خودشون تو عن و گه خودشون دست و پا بزنن.

    کاو بجایی رسید که کیم جون اون تهدید میکرد بمب انم میزنه تو اقیانوس ها تا ماهی ها بمیرند شاید اینجوری توجه بخره….
    برا ما هم مشابه همچین مسیری ترسیم شده …. برا حاکمیت هم برخلاف ظاهر امر، حفظ وضع موجود همچین بد نیست. به هر حال سپاه و حوزه علمیه همچنان حاکمه و زوری به اونها وارد نمیشه …. مردم بگا میروند که بعید میدونم برای علم الهدی و جنتی و مقام معظم رهبری خیلی اهمیت زیادی داشته باشه: به هر حال بارها دیدی رسما می گن به جا سهوعده یک وعده شام بخورید تا ما سر کار باشیم یا اشکنه بخورید یا دیگه اخیرا جناب ولایتی که رسما گفتن یاد بگیرید از یمنی ها که نون خشک میخورن و یک دست اسلحه و با لنگ می جنگند …. واقعا فکر میکنی ولایتی ناراحت ه این اوضاع بهم بخوره؟

    انقد این وضعیت رو حفظ می کنن تا زمانیکه واقعا بترسند حکومت رو از دست میدهند …. تا زمانیکه اون اتفاق نیفته، اتفاقا راضی هستن با ایجاد ترس از حمله ی خارجی سرکار باقی بمونند.

    طبقه ی متوسط ایران هموز خیلی زور به ماتحتش نیومده تا تارضایتی نشون بده، یکسال دیگه خواهد شد ولی احتمالا جامعه دیگر رمقی نداشته باشه تا عکس العمل نشون بده ….

    [پاسخ]

  29. متولد ۹ دی
    ۲۶ مهر ۱۳۹۷ در ۰۹:۱۴ | #29

    بینام
    جهانگیری یه کدی داد که ما فروش بشکه ای نفتمون نصف هم بشه خیلی فرقی برامون نداره چون قیمت نفت داره نزدیک دوبرابر پارسال میشه
    این به نظرت در جواب نگاه تو نیست؟

    ما همواره در حال باج دادن هستیم حالا یا مستقیم به آمریکا یا به رقباش.مواقعی که مستقیم با کدخدا طرف شدیم،البته بهتر بوده برامون ولی نفع رقبای آمریکا و مفتخورهای داخلی و مسائل دیگه مثل معادلات خاورمیانه منجر به قطع خط ارتباطی مستقیم شده. من حس میکنم اینا با ترامپ معامله شون نشده چون ترامپ بر خلاف اوباما به مبالغ پایین رضایت نمیده و اینو در قبال اعراب هم رک میگه.ضمن اینکه سیاست نظام طبق فرمایش آقا،عدم معامله با دولت ترامپه.پس اونا منتظر آمریکای پساترامپ هستن. نهایتا باز گرایش ما به روس و چین.شاید تصویب فتف هم برای امکان تداوم همین خط بوده.شایعه هست که روسیه نفت ما رو پایین میخره(ولی میخره) و وارد بازار میکنه.از طرفی با بازی های کشدار دلار،آستانه ی تحمل شوک رو در جامعه بالا بردن و همچنین کلی جیب ملتو زدن و خزانه تقریبا پره.البته یه بیلاخ هم حواله ی ترامپ کردن که هم نظامو بهتر بشناسه و هم ملت ایرانو :) …این چشم انداز خیلی هم تیره و تار نیست! حضرت آقا هم در دیدار اخیرشون با نخبگان(که خیلیاشون همون چهره های آشنا در تجمعات خودجوش دلواپسا بودن) ترجیح دادن هیچ ورودی به بحث آمریکا و منطقه و حتی فتف و اینا نکنن…سیاستهای منطقه ای ما،محور درگیری هامون با دنیاست.به نظرم شرایط ما بعد از فتف هرگز مثل قبل نخواهد بود.معنی ش اینه که نظام تصمیم گرفته سبک دخالتهای منطقه ای ش رو تغییر بده.اینم خودش مثبته.البته مثبتی که تصادفا از ضرب پی در پی منفی ها به دست اومده :) این مثبت ها رو چطور میبینی؟

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۲ ق.ظ:

    من خیلی خوشبین نیستم به تغییر منش نظام حداقل تا زمانیکه حضرت اقا زنده هستند. زور داشته باشند، کرم میریزند و پول و زور نداشته باشند موش میشوند و مظلوم نمایی کنند …. تو همین دو سال از زمان اومدن ترامپ ؛ اولدوروم بولدوروم ها تموم شده، دیگه خیلی دور و بر ناو های امریکایی نمی پلکند، دویست مورد هم اسراییل ایران رو زده ولی عملا ایران هزینه ی جنگ با داعش رو و کشته اش رو هم داده و بهانه ی چند صد میلیارد دلار صادرات اسلحه امریکا بوده در عوض فقط گنده گوزی تو رسانه کرده اند، و الخ.

    یه داستان قدیمی بود میگفت: یهبار زمستون و سرما بود… درشکه چی سفیر انگلیس رو میبرد جایی…. یارو هی غر و لند میکرد و فحش میداد. سفیر از مترجم ایرانی لوسید این چشه؟ گفت سردش ه، هوا بده، خیلی اینور اونور بردیش و حقوقش پایین ه داره غر ولند میکنه …. یارو پوسید ممکنه مارو سر قرار نرسونه؟ یارو گفن نه.
    سفیر گفت:پس بزار فحشش رو بده.

    امریکا واقعا دوست ایران متحد منطقه ایش باشه شبیه زمان اعلی حضرت که نور به قبرش بباره ولی اگه نباشه و بخواد تو پازل روسیه باشه، ترجیح میده کشور تخماتیکی باشه. روسیه هم دقیقا همینه…. ایران بصورت پتانسیلی بزرمترین رقیب منطقه ایش ه. ما روی کاغذ میتونیم از تاجیکستان تا ازبکستان و ترکمستان و افغانستان رو تو مشتمون داشته باشیم با توجه به نفوذ فرهنگی، همزبانی و هزار سال سابقه ی تاریخی مشترک و البته نفرت این جمهوری ها از روسیه. در عوض الان سرانی داریم که درگیر محور مقاومت و دخالت در جاهایی هستن که اسولا هیچوقت حوزه نفوذ ما نبوده حتی زمان ساسانیان …. همزبانی هم نداریم. باعث شده ایران بجای رقیب، تبدیل بشه به نوچه خاکبرسر که اتفاقا میدوشدش. دویست سال میخواست ایران رو بگیره الان نه تنها خرج نمی کنه بلکه پول هم میگیره. چرا باید ناراضی باشه؟

    چین هم این وسط ما رو کارت بازی ش کرده و اسراییل هم بشکلی دیگه.
    این نشون میده همه بازیگران بیتونن پتانسیلی به حفظ وضع موجود راضی باشند …. این وضع فقط جوری بهم میخوره که ایران واقعا بشه تهدید امنیتی اسراییل و عربستان. که برجام همینجور نصف و نیمه هست و البته با فشار اقتصادی دندون ایران کشیده میشه بخواد تهدید واقعی باشه.

    برا همین حتی اگه دموکرات هم بیاد هیچ فرقی تو زمین بازی ایجاد نمیشه…. تو یک بازه ی زمانی خاص اتفاقاتی در ایران و جهان افتاد که فقط یک بخش خاص از هیات حاکمه ی امریکا فکر کرد میتونه با دادن امتیازهایی حاکمیت ایران رو بهسمت خودش بیاره …. که اشتباه میکرد. هزینه اش رو هم داد و ازکار کنار رفت. اصلاح طلبان و اعتدالیون ابله ایران هم امر بهش مشتبه شده بود علی اباد هم شهر شده و مثلا حزب دموکرات در ارزوی ایجاد پیوند استراتژیک با اقایون ه. تو باد شرایط خوابیدن و رفتن تو فکر رهبری اینده، فرصت رو از دست داد …. البته بخش سخت حاکمیت میخواست همین شرایط اره باقی بمونه…. بالاخره سر کار هستند. پاشون رو از گلیمشون درازتر نکنند خودشون سرکار می مونند و البته گفتم مردم بدبخت تر میشن که خیلی براشون مهم نیست …. اتفاقا خیلی دقیق رو مرز حرکت میکنند نه میزارن کسی اره رو بکشه بیرون و البته حواسشون جمع ه شرایط طوری نشه خطر بهم خوردن وضع پیش بیاد…. اتفاقا گروهی که از سوریه ای شدن میترسه اونها هستن نه مردم. اونها زندگی مرفه شون رو از دست میدهند. سرنو با اون خیک گنده میباس راه بیفتن جهاد کنند یا بقول ایت الله جوادی مردم مارو تو دریا میریزند. ولی وقتی مطمئن باشند طبقهی متوسط همراهشون ه، که هست، حکومتشون تضمین ه خیلی بدشون هم نمیاد از موقعیت اره.

    جهانگیری احمق ه هنوز تو این فکر احمقانه ست که دموکرات ها بیان سرکار دوباره ظریف خان رو میفرستن پیاده روی با جان کری …. در صورتیکه ” آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت” …. دو سال دیگه اینا همینجور شرایط رو روی پل حفظ میکنن بعدش هم سپاه میزنه تو ماتحتشون همشون رو تو سطل اشغال میریزه که ایکاش به حق علی زودتر اتفاق میفتاد …. یه تعداد خودتر ها (ژن خوبهاشون که عادت دارن به مال حروم خوری) رو هم نکه میدارند برا بازی انتهاباتی بعدی اگه شرایط اقتضا کرد.

    گفتم: همه بازیگرها بنوعی راضی هستند. ایران به زور تغییر رفتار خارجی داده، کشور ضعیف و نوچه ی روسیه ست. کار بازی چین ه و تهدیدامنیتی اسراییل و بعد عربستان هم نیست و هیات حاکمه ی ایران هم کشور رو تو مشت دارن …. همه راضی. مردم به گا میروند؟ بلی … وقتی برا ولایتی هممهم نیست چرا باید ترامپ و کوشنر و پوتین و امثالهم باشه. مگر وضعیت مردم ونزوئلا خیلی مهمه برا الباقی مردم جهان …. وقتی خود مردم ونزوئلا به مادورو و چاوز راضی هستن چرا بقیه باید دایه دلسوزتر از مادر بشوند. مرد ایران هم به اجبار یا دلخواه راضی هستن به همین ها …. بقیه دنیا هم رضایت داره به اینکه استبیلیتی ش بهم نخوره. برا همین وقتی پمپئو و ترامپ میگن ما تغییر رژیم نمی خوایم راست میگویند. البته تغییر رژیم بشه خوشحال میشوند، ولی همین وضعیت رو هم راضی هستند.
    حسن و حسین شریعتمداری این رو بهونه کرده اند و ملت رو میترسونن که بازی بهم نخوره، امثال رور و البتقی کارشناسهای کسشر و دموری بی بی سی فارسی هم مزخرف میگندد و. ابلهانه فکر میکنند دارن صلح طلبی میکنند و با نیرو دادن به طبقه ی متوسط و گسترش زمینه ی دموکراسی و ریشه های رای دهی و نمدونم پیشرفت گام به گام تدریجی دموکراسی رو در عمق جامعه فلان می کنند و بیثال …. نمیدونن اینها کسشر و سوسول بازی ه. عرصه اصلی قدرت همونی ه که گفتم…. فقط شده اند بازیچه عناصر قدرت در حفظ اون تعادل قدرت (در عین بی نظمی) ….

    [پاسخ]

    متولد ۹ دی پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۲ ق.ظ:

    دو تا سوال:
    ۱-طبق نوشته ی شما،در دراز مدت،ما فقیرتر و ضعیف تر میشیم.از طرفی هم رفتارهای منطقه ای مون به دلیل بی پولی و فتف و ترامپ،محدودتر میشه که این خودش صرفه جویی بزرگیه.تاثیر متقابل این دو فاکتور بر هم چجوریه؟ چیزی عاید ملت و کشور میشه یا همه ش توی جیب آقایون میمونه؟ تداوم موقعیت اره،الزاما منجر به تعمیق فقر در جامعه و کم شدن طبقه ی متوسط دلخواه حاکمیت نمیشه؟
    ۲-در شرایط فعلی که افق روشنی هم برای تغییرش نیست،گزینه ی صندوق رای از روی میز کنار رفته.درسته؟ اگه اینه،از اونطرف درگیری مستقیم و سخت با نظام هم کوبیدن سر به صخره ست.فقط میمونه کارهای نرم فرهنگی زیرپوستی و زمان بر…این خودش یه جور سوسول بازی و بی عملی نیست؟

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۷ ۶:۰۶ ب.ظ:

    ١) اره حرفت در مقام حرف درسته ولی نه عمل. چون درامدی که نصیب کشور میشه انقد نیست که اوضاع خوب شه خرج لفت و لیس اقایون و تامین نیازهای اولیه میشه …. از طرفی برادران قاچاقچی و کلیت مردم این اوضاع رو بعنوان نرمال جدید میپذیرند. برا همین حاکمیت نیازی نداره دست از مواع شعاریش برداره…. این حرف من فقط مبتنی بر احساس نیست برو مواضع حسین شریعتمداری و بیس مشکلش با تیپ هاشمی و کربلسچی رو ببین. عمیقا حرفشون اینه که بهبود وضع اقتصادی بد ه و ما نباید بزاریم مردم احساس کنند اتمام بعد جنگ نوع دیگری از زندگی اصلا وجود داره. تو برو سرمقاله اش در نفی طرح گسترش نواب رو ببین…. حرف وللیتی بعنوان دهان رهبر و گلابه اش دقیقا همین اشاره بود: مقاومت، نان خشک و مایی که بعنوان نماینده های شما امت مبارز بر شما حاکمیم (و البته ایشون به همون خونه ی هزار متری شمیران با اقساط ماهیانه هفتصدهزار تومن معادل هفتصد میلیون که تازه نپرداخت هم راضی نیست …. در دوران مقاومت جدید سی هفت پست احتیاج دارند). این فلسفه و منتها علیه امال و ارزوی حکومت داری بی دغدغه ی اقایون ه …. برا همین از توی این آش بهبود اقتصاد در نمیاد …. دولت تا اون حد پول میخواد دهن مواجب بگیراش رو ببنده. مواجب بگیراش هم مجموعه ای از سران نظامی ست، خرج تفریحهای ارزان برادران بسیج و طلاب گرامی، مقداری لفت و لیس واردات اقلام ضروری که بدهند به بازاریان عزیز. من و تو اگه جزو این گروه ها نیستیم چیزی بهمون نمی ماسه.

    ٢) من عمیقا فک میکنم این بازی زمانی بهم میخوره که یک طرف بازی متوجه شه طرف دیگه ممکنه بزنه زیر میز. عین مردهای فحاش و کتک زن که تا وقتی اطمینان دارند زنشون بخاطر بچه اخر اخر کوتاه میاد، سرسوزن از دست بزنشون کم نمی کنن ولی اولین جاییکه بفهمن زن هم رفت و خودش موند و خرج کهنه و پوشک و بدبختی های مسئولیت بچه داری یا رفتارشون رو درست میکنن یا رضایت میدهند زن طلاق بگیره و بچه رو ببره.
    ج ا روزی کاسه ی زهر رو نوشید که فهمید ملت واقعا دیگه جبهه نمیروند …. سوال اینه: ایا تو شرایطنرمال کار اخلاقیست که در به جنگ دشمن متجاوز که از بمب شیمیایی استفاده میکنه نرویم؟ خیر اخلاقی نیست ولی وقتی حاکم خمینی باشه و فرماندهانت محسن رضایی و هشت سال جر خورده باشی، نه تنها اخلاقی که بهترین عمل ه …. خدا خیرشون بده جبهه ها رو خالی کردن مگرنه تا امروز داشتسم با تیر کمون و سنگ و کلوخ با صدامیا می جنگیدیم.

    شرایط الان هم همینه…. ترامپ زور میگه؟ از عربستان و اسراییل خوشمون نمیاد؟ اره ولی دقیقا به تخمم …. دشمنان اصلی این مرز و بوم حاکمین ضحاک صفت خودمون هستن…. باید بفهمن ملت پشتشون رو خالی میکنن. تا روزی مطمئن باشن مردم دقیقه نود و به اسم مصلحت (سرنوشت بچه) بر مینردن سرخونه زندگی اونها به کتک زدن ادامه میدهند. ایا باید شورش کنیم؟ نه …. ولی دشمن دشمن من بیشتر مواقع دوست ادم حساب میشه. اینها از قدرت گرفتن شازده میترسن، من دقیقا باد تو پاچه شازده میکنم یا دلیلی نداره فحشش بدم (واقعا هم مطمئنم همون شازده و دار و دسته اش در حالیکه اسم خیابونهای تهران رو هم باد نیستن ولی اگه فردا بهشونبگی تو رییس جمهوری مملکت رو بهتر اداره میکنن…. حداقل حداقلش اینه که ناکارمدی اقتصادی همینه ولی بجاش ازادی اجتماعی داریم. شوخی که نداریم، نود درصد مشور های دنیا دیکتاتوری ه…. ازادی اجاماعی و شادهای عمومی و مجانی زندگی رو دارن و خوشحالند…. ج ا همین رو فراهم کنه برا من من شخصا مشکلی باهاش ندارم. وقتی اون نمیده شازده میزه؛ چه بهتر من برا شازده حنجره جز میدهم…. به همین صورت تا ته: این حرفها که مرزهای برائت رو مشخص کنیم و نقد سالم کنیم و اینا حرف مفت ه…. دارن پارامترهای مسئله رو زیاد میکنن ما رو گول بزنند. مسئله ساده ست: دهنمون رو گاییدین، پا از روی بیخ حلقمون بردارید. ایا هزینه اش اینه که در مورد زورمویی امریکا سر تعظیم فرو بیاریم؟ اره اشکال نداره بهتر از اینه که تحت رهبری ر زعامت شما بصورت روز شمار بگا بریم.
    امریکا رو ژاپن بمب اتم انداخت، جنگ تموم شد، امپراطور رفت مملکتشون درست شد برا بینهایت زمان و میلیارد ها انسان. نمی کرد تا الان تو فلاکت و بدبختی با شمشیر سامورایی تو کوهها درحال جنگ بودند….ویتنام همینجور.

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۶ام, ۱۳۹۷ ۶:۲۸ ب.ظ:

    فقطحکومت باهوش شده…. مواجب نخبگان صوری رو میرسونه. از بازیگران و ورزشکاران و سلبریتی ها تا همین سلبریتی های مثلا علمی (اسم این طبقه ی جاکش تکنوکرات ه) اینها مواجبشون میرسه مستقیم و غیر مستقیم…. زمانی اینها هم شاکی میشوند که پولی در بساط نیاشه مواجبشون برسه و در مقابل موج نارضایتی تولم قرار بگیرند، صداشون در میاد اون موقع حاکمیت میترسه. دو حال حاضر طبقه ی متوسط اتفاقا شده دستماه ماست مال کن برا اقایون…. کاری که بسیج و صدا سیما تو ٨٨ میکردن، حالا دوستان مفت و مجانی برا اقایون می کنند. درصورتیکه دقیق باید موضعشون بر عکس باشه. دولت حق نداره از ما مطالبه کنه، ما ازش مطالبه میکنیم بابت تمام قولهای دروغی که داد و عمل نکرد فقط بخاطریکه سودای رهبری داشتند و احساس میکردن دوران دزدی جدید افاز شده. ایا این ممکنه منجر به این شه، حسن بره و ابراهیم بیاد …. به تخمم بیاد. حداقلش اینه اقایول استمرار طلب و ماله کش دوباره از حاکمیت حذف میشوند و میان بغل دست ما میشوند مطالبه گر و معترض. چرا چوبش رو مابخوریم، نونش رو اقایون …. قرابود دولت جلو برادران قاحاقچی و مقام عظما وایسه وقتی نمتونه یا نمیخواد بزار دوستان هم خاکبرسر شوند بیان بغل دست ما بدبخت بیچاره ها…. حداقلش ماتحتمون نمیسوزه رای بگیر بعد بگن ژن مون خوب ه

  30. شاعرانه
    ۲۶ مهر ۱۳۹۷ در ۱۲:۰۹ | #30

    پیش بینی در این موارد معنایی نداره جایگاهی نداره
    شما یلان کار روحانی تو این ۶ سال را نگاه کنید نتیجه کار دستتون میاد
    سکه ۸۰۰ تومانی شده ۴ میلیون تومان ارز هم ۱۵ تومان

    این دولت دولت عشق و حال و عیاش هست نه استخرشون کم میشه نه سد لتیان و تله کابین و اسکی و غیره
    اینا فکر همه هستند جز مردم
    هروقت برجام نتیجه داشت فتف هم نتیجه داره
    این دولت بجای تکیه بر مردم تکیه بر باد زده
    غربیها خودشون علنا تو رفتار و گفتارشون دارن اعلام میکنند دشمن ما هستند اما این دولت کرو لاله انگاری
    اما کر و لال نیست
    اینا با این فشارها میخوان نوکر کدخدا بشن
    ما که اینهمه راه را اومدیم هزینه اش را هم دادیم پس بذار تا اخرش بریم نتیجه شکست سیاستهای آمریکا و پیروزی مردم ایران هست
    البته به شرطی که این دولت افتضاح طلبان برن کنار
    و این مجلس به توپ بسته بشه

    اما باید عرض کنم دلار اسباب بازی تو دست دولت شده که با بالا پایین کردنش میخواد به خواسته اش برسه

    [پاسخ]

  31. متولد ۹ دی
    ۲۶ مهر ۱۳۹۷ در ۲۳:۵۸ | #31

    بینام
    اینکه میگی ۱-نیاز نیست نقد سالم بکنیم و مرزهای برائت رو مشخص کنیم…
    و یا اینکه میگی ۲-مساله ساده ست ولی دارن پارامترهاشو زیاد میکنن مارو گول بزنن…یا اینکه میگی ۳-باید مردم به نظام بفهمونن تا ته پشتش نیستند…

    حقیقتش اول که خوندم،به قول نقی،فحوای کلامت مَنه گرفت ولی،
    یادته خوشت اومده بود از تعبیر ”غلبه ی جهل بر ظلم” درباره انقلاب ۵۷؟
    محوریت فاکتورهای ۱ و ۲ به تکرار اون تجربه ی جاهلانه منتهی نخواهد شد؟(تاکید روی کلمه ی محوریت)
    ۳-اوکی.بفهمونن ملت…ولی چجوری؟ شورش که نه.درگیری شاه به شاخ که امکانش نیست.استفاده از ظرفیت های شبه دموکراتیک و کارهای فرهنگی که سوسول بازیه…پس چجوری میشه این پیامها رو کرد توی چشم نظام؟

    به نظرم یه وقت ما با هم توی یک مهمونی بعد از شام داریم چای میخوریم و گپ میزنیم،طبیعتا یه جور حرف میزنیم و یکوقت هم در جایگاه جریان سازی اجتماعی آسیب شناسانه داریم بررسی میکنیم،طبیعتا جور دیگری بحث میکنیم.اسم اولی لزوما عملگرایی نیست همونطور که دومی هم خیلی سوسول بازی نیست…
    موقعیت دشواریه.این هنر نظامه که مخالفش رو گیج میکنه و بین اونها نفوذ میکنه و اختلاف میندازه و بین مردم عادی هم حق یکیو میده اون یکی و چوب میده دست یکی و شلنگ میده دست اون یکی بزنن توی سر و کله ی هم…اگه یه ذره از وقتی که مستمراً برای پدرسوخته بازی میذاره،واقعا میذاشت برای مردم،مشکلات ”انقدر” نبود.می فهمم که نون خیلی ها توی این چند دستگی هاست.ولی شقاق ”تا این حد”،به ضرر همه ست حتی حاکم…بدبختی اینو نمیفهمن! بالاخره این نظام اگه میخواد سوار همین مردم باشه،باید یه کم هواشونو داشته باشه و انقدر یکطرفه نتازه…

    [پاسخ]

    متولد ۹ دی پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۷ ۳:۲۹ ب.ظ:

    اگه بپذیریم که ”تنها روزنه” در کوتاه مدت و میان مدت،مربوط به شروع دوران پسا آقاست…به نظرت نظام چه تدابیری برای جانشینی معظم له دارد؟

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۷ ۶:۳۱ ب.ظ:

    خب یک نفر دیگه با این شرایط از طرف خبرگان در این جایگاه قرار میگیره
    مهم قانون اساسی و آرمانهای انقلاب اسلامیست
    رودخانه انقلاب جریان دارد

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۷ ۸:۰۱ ب.ظ:

    منطق حرف اولت رو درک میکنم و دروغ است ادم بکه همچین نگرانی نیست …. ولی خطر طرف مقابل و پیش بینی از اینده ام خیلی جدی تر و احتمال اتفاق افتادنش بنظرم حتمی است.
    نه بنظرم لازم نیست کله کنیم به سمت حاکمیت ولی دلیل نداره بیخودی به دشمنانشون فحش بدیم. دلیل نداره از گزینه ی براندازی کهیر بزنیم …. نه براندازی اگه اتفاق بیفته بد نیست …. اره تو شرایط نرمال منطقا طرفدار این هحجم شوک و تغییر نبوده ام و بیست سال سعی کردم اصلاح طلب باشم ولی الان نیستم یعنی میدونم جواب نمیده و با تعریف جاری نیستم.

    اگه بخوام نوع عملکرد شخص و گروهی رو تایید کنم حکما امثال ابوالفضل قدیانی ست….

    در مورد اینده ی نظام هم. من نظام رو هویت خاصی نمدونم. نظام تشکیل شده از همینهاییست که دارن رقابت میکنن برای اینده…. شخصی یا هویتی نیست که مستقلا تصمیم بگیره. مجموعه ای است بشدت بسته از عده ای که از اول بوده اند، حکما نه امثال ما جزوش بوده ایم نه مارو ادم حساب میکنند الا مشتی رعیت که یا گوشت لب توپخونه ایم یا برگه ی رای انتخابی برای اقایون.
    برا همین این عماصر بشدت بشدت پشت هم هستند و چیزی به اسم اصلاح و تغییر در اینده کلا منتفی ست …. سرسوزن تغییر اساسی به نفع هویتی به اسم مردم و کشوری به اسم ایران امکان نداره توش اتفاق بیفته. تازه صد رحمت به نسل اولشون شاید بعضیشون سر سوزن ایده ال گرایی زمان مبارزات و زمان خدا بیامرز رو داشته اند و بنیه تغییر داشته اند (از امثال خاتمی و خود اکبر بگیر تا نهایتا ناطق) الباقی بهد انقلابیون و سپاهیان و علی الخصوص این ژن های خوبشان خون تک تک مردم ایران رو خواهند مکید و روی نفتله های ما رقص می کنند ….،
    اینها در عین همگرایی رقابتی درونی دارند که شانس گروهی ازشون بعضی مواقع زیادتر میشه بعضی مواقع کمتر. سال ٩٢ با ٩۵ با ٩٧ فرق داره. شاید ٩۵ تا ٩۶ شاخه ی حسن فکر میکرد پیشوا ریق رحمت رو سر بکشه خودش تاجگزاری میکنه، الان شاید موازنه کمی بهم خورده باشه…. اساسا بین خودشون رقابت دارن و سخت ه پیش بینی کرد چون لارامتر و زمان ارتحال مهم ه …. نهایتا چیزی به ما نمی ماسد.

    [پاسخ]

  32. متولد ۹ دی
    ۲۷ مهر ۱۳۹۷ در ۲۱:۲۱ | #32

    استاد شاعرانه
    موضوع به این سادگی نیست.موضوع مثل خرداد ۶۸ نیست.آدمها عوض شدن.جامعه عوض شده.خواص عوض شدن.نسل عوض شده‌‌‌…دیگه اکبر در کار نیست که مهره ی مار بین آخوندا داشته باشه و با شعبده بازی صحنه آرایی کنه.از همه مهمتر،گزینه ای که زمینه ی مقبولیت بین خواص سیاسی و دینی داشته باشه وجود نداره.مردم البته مهم نیستند.اون بخش عمده ی جامعه که مخالف نظام هستند که اصلا داخل بازی نیستند.اون بخش طرفدار هم طوری بار اومدن که اگه یه چوب خشک هم معرفی بشه،سریع باهاش کانکت میشن و فرداش هم کلی کرامت و بصیرت براش میتراشن و …همون قصه ی تکراری و آشنا
    مننها حضرت آقا چون سالهای طولانی بر کرسی زعامت امت جلوس فرموده اند،انقدر فرصت داشته اند که جریان سازی کنند و هویت ایجاد کنند(بر خلاف نظر بینام)…صحبت های نماینده ی ولی فقیه در سپاه رو به عنوان نقطه ی تلاقی بیت و سپاه ببینید.قاعدتا در بر این پاشنه خواهد چرخید
    من بیشترین احتمالی که میدهم انتخاب آقاسیدمجتبی هست.جریان مخالف،تنها شانسی که داره توی همین مقطع هست.اگه بتونه موج درست کنه و بزنه زیر میز،دست کم اگه صحنه ی بازی عوض نشه،قدرت چانه زنی خواهد داشت…ولی علی الاصول،آقا مجتبی باید کمی تا قسمتی بن سلمان بازی دربیاره(البته بدون خاشقچی ش :) ) چون هم ادامه ی مسیر فعلی ناممکنه و هم باید چهره ای که جامعه از ایشون در ذهن داره اصلاح بشه
    در کل،کفه ی ترازو به نفع نظامه
    جریان مخالف اگه بخواد در آینده نقش ایفا کنه باید نذاره خارج از حاکمیت تعریف بشه و همچنین نباید ذلیل و خاکبرسر و نوچه ی مفتی دربار باشه.یکی از اشتباهاتی که اصلاح طلبا کردن این بود که شخصیت خودشونو (که البته خیلی واقعیت هم نداشت)فدای یه لقمه نون کنار سفره ی قدرت کردند.البته این قدرت و هنر(!) نظام بوده که مخالفش رو مجبور به انتخاب بین اردنگی و خروج از حاکمیت و یا ذلت و خفت و اختگی میکنه
    مشکل مخالفان نظام اعم از داخلی و خارج نشین اینه که هیچ پلنی برای کار با سپاه ندارن.تصوری از رقابت قدرتمند با پایه های اجتماعی فراگیر بدون مزدوری و لابی گری ندارند.شاید یکی از دلایلش فسیل بودن مخالفینه و ظاهرا هیچ جوانگرایی ای هم بینشون دیده نمیشه…مخالفین نظام بیشتر توی عصبیت یا توهم غوطه ور هستند.
    پیشنهاد من جا انداختن ایده ی درخواست مستمر و محترمانه ی مطالبات هست.دسته بندی اولویت ها با توجه به واقعیات سیاسی کشور و پیدا کردن مشترکات کم مناقشه.
    دیگران راهشون بازه.هر کاری خواستند بکنند.راه بازه و جاده دراز…خوبه که این مسیر هم شانس خودشو امتحان کنه
    ظاهرش سوسول بازیه ولی احتمال موفقیتش بیشتر از تف و لعنته.هر چی شرایط به سمت درگیری مستقیم و شاخ به شاخ بره،شانس مخالفین نظام به صفر میل میکنه

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۸ ب.ظ:

    من هم مطالبه محورم.
    ولی مطالبه محوری من از جنس “نهایتا همه زیر پرچم اقا هستیم” میست …. نهایت حنس این مطالبه همینه که بر حسن و ممد جواد رفت. چوب دو سر نجس. اول بازی هم با این شروع میشه که ما هم در ماشین شریکیم، اخرش هم همیشه همین میشه که جون مادرت لااقل بزار یه بوق بزنم که همون رو هم نمیذارن و با درکونی میندازن بیرون وقتی موج خوابید.

    جنس مطالبه این نیست که تورو جون مادرت بزار زنها در ورزشگاه ازادی قضای حاجت کنن…. این مطالبه و در صورت وصول پیشرفت هم نیست. فرداش دوباره اخذ میشه همونجور که نظام همیشن حتی اگه نصف قدم به احبار اومده جلو، بعد سه پله رفته عقب که طرفداراش ذوق مرگ باشند. اوج همین موج رو ببین…. دقیقا کار لجاجت با خواست عمومی بود، لجاجت از همد که منجر بهشه به عصبانیت و ایجاد زمینه برا درکونی.

    خواست و مطالبه گری همون هاست که الوالفضل قدیانی میگه و شیخ تو زندان فریاد میزنه. راس خیمه …. تن دادن به هر بازی دیگری و مطالبه در حارحوب قانون اساسی و این کسشرها اخرش همین شرایط کنونی ست.

    ما میباس یاد بگیریم دقیقا خاتمی و حسن رو از قطار اصلاح با درکونی بندازیم پایین….

    [پاسخ]

    متولد ۹ دی پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۸ ب.ظ:

    شما و قدیانی مسیر خودتون رو برید…اجرکم عندالله :) بحث من این نیست که شماها مسیرتون درسته یا نه(شخصا فکر نمیکنم حالا حالاها منجر به عمل خاصی در خارج از ذهن ها بشه) و یا اینکه مسیرتون رو عوض کنید…نه! اصولا مخالفین،یک طیف گسترده اند و حتما باید این رنگین کمان با همه ی پولاریزه ی خودش بمونه.یه جور تقسیم کار…منتها اون مجموعه ای که نهایتا تحولات داخل کشور و درون زمین قانون و معطوف به رای دهندگان رو مدیریت میکنه،قطعا باید غیر از اصلاح طلبای فعلی و تخم و ترکه شون باشه…روی سخن من با اونها بود.با اصلاح طلبا،توی این زمینه هیچ شانسی وجود نخواهد داشت

    [پاسخ]

    متولد ۹ دی پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۶ ب.ظ:

    اونها مشخصا سه مشکل دارند
    ۱-ذلیل و خاکبرسر هستند چون نقطه ضعف زیاد دارند.دردشون بودن کنار سفره ی قدرته و بس!
    ۲-شخصیت فکری و فرهنگی منسجم و شکل گرفته ای ندارند لذا تابع جهت وزش باد هستند و روی هیچ موضوعی توان ایستادگی ندارند
    ۳-مطلقا درک درستی از اولویت بندی مشکلات و روش های درست حل اونها و حتی تحلیل جامعی از چرایی و چگونگی تعامل با نظام ندارند.مشکلات رو شعاری و سطحی و کهنه تحلیل میکنند و تعاملشون هم جز خفت های پی در پی چیزی نیست
    تک و توک آدم نیمه حسابی بینشون هست که بهتره ندیده گرفته بشن چون اثری ندارن

    متولد ۹ دی پاسخ در تاريخ مهر ۲۸ام, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۷ ق.ظ:

    حالا اگه همین سه آیتم رو در آقای خامنه ای و خواص اصحابش بررسی کنیم،مورد اول و دوم دقیقا برعکسه.یعنی این گروه عمیقا باورهای راسخی دارند و هدفشون تحقق حداکثری اونهاست و هراسی از هزینه ها ندارند و هرگز تذبذب در عقاید ندارند
    البته مشکل سوم رو اونها هم دارند.در داخل و خارج.مقابل ملت خودمون و قدرتهای جهانی
    پس مواجهه بین دو گروه فوق،در واقع ”نبرد اراده ها”ست:اونور سیدعلی خامنه ای و سیداحمد علم الهدی و نقدی و …اینور خاتمی و روحانی و ابطحی و عارف و ظریف و صدها آدم قد و نیمقد که حریف یه تار ریش نماینده ولی فقیه در سپاه هم نمیشن.مقایسه کنید کریمی قدوسی و ذوالنور و رسایی رو با کواکبیان و عارف و دختر صفدر…بگم یا بسه؟ :)

  33. متولد ۹ دی
    ۲۷ مهر ۱۳۹۷ در ۲۱:۵۰ | #33

    بینام
    در ادامه ی نوشته ی بالا،
    ما و شما چوب اصلاح طلبا رو خوردیم.همیشه خصوصا این اواخر.اون انرژی تحولخواهی که سال ۹۲ و ۹۶ اومد پای کار،اصلا سیاسی نبود‌.رفراندوم بود.ولی رفت توی فاضلاب…چرا؟
    وقتی جامعه به دلیل شتابزدگی و بی گزینه گی،هجوم آورد به اکبر،نظام فهمید که سطح توقع مردم چیه.اومد اکبر شاشو رو رد کرد و شیخ اخته ی دست آموز بنفش رو جاش نشوند.اکبر غرق شد.شیخ رفت رو هوا…به همین سادگی و مسخرگی!
    اگه لیدرهای مخالف نظام،اصلاح طلبای فسیل و امنیتی و پرونده دار نبودند سطح دغدغه شون در تعامل قدرت، امثال عارف نبود.دایره ی انتخاب که توسط جنتی تنگ و تار بود رو دوباره بیجهت تنگ کردند اینبار بین خودشون! شما مجلسی که این نکبت ها درست کردند و ۳۰+۱۵ رو تَکرار کردند ببین!
    از بس جامعه از سر ناچاری به اینها بها داده،هیچ گروه مرجع دیگه ای برای بیان صدای مردم نتونسته شکل بگیره.اونها با هماهنگی نظام،انحصار در مخالفت درون حاکمیت رو به دست گرفته اند و نهایت هنرشون هم اینه که ”همه چیز” رو بندازن گردن آقا و آدماش…حتی اگه روشون بشه چرتهای عارف توی مجلس رو!
    تا قیام قیامت اگه از دور به نظام فحش بدین،آب از آب تکون نمیخوره همچنین اگر روی این اسبهای فرتوت و بازنده ی اصلاح طلب شرط بندی کنی…
    باید پرچم بیفته دست جوانهای دانشمند و آزاده ی خارج از قدرت که به قول تو ماتحتشون گهی نیست و خودشون سابقه ی تخماتیک ندارن…پشتوانه شون هم باید اساتید مستقل و برند باشن که کم هم نیستند

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۷ ب.ظ:

    دقیقا
    بحث بینش درست و غلط از کشورداری درست و مبارزه با فساد و سیستم درست اداره ی مملکت بخوره تو سرشون…. اینکه با کمال وقاحت نماد فساد شخصیشون رو ژن خوب میدانند رو میداریم پا حساب الباقی بدبختی هایی که بت خاور میانه ای بودن داریم ولی وقتی بعد از اینهمه جنجال، تو این شرایط سیاسی و کشمکش ها و فشار ها دغدغه ی رییس فراکسیون “امید” مون اینه شومبول طلاش رو بزاره رییس کمیته ی صلح و ورزش کمیتهی ملی المپیک واقعا ادم باید بمیره. والله والله والله احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی شرف داره به این پفیوز …. بخث فساد نیست بحث مینیمم درک از عمل عقلانی سیاسی ست. واقعا به مغزش نرسید به بچه اش بگه:

    بابا جون! قربون اون دودول طلاییت شم، میدونم دوست داری رییس ورزش هم باشی ولی یکی دو سال صبر من الان وقتش نیس…. دو سه سال دیگه اوضاع ارومتر شد میزارمت یه سمت ورزشی هم داشته باشی.

    بدبختی ما اینه …. اینا دزدهای احمقند … باز هم حسین شریعتمداری دزد باهوش ه.

    [پاسخ]

    متولد ۹ دی پاسخ در تاريخ مهر ۲۸ام, ۱۳۹۷ ۹:۰۰ ق.ظ:

    حسین شریعتمداری،دزد نیست.اصلا دقدقه ش پول نیست.برای آرمانهاش داره میجنگه.خیلی سفت و سخت…یه لقمه نون خشک و یه خودکار براش بسه.تا لحظه ی آخر هم ذره ای مماشات با رقیب نمیکنه
    فکر کنم واضحه که بحث من نقد محتویات مغز این آقایون نیست…حرف اینه که آقا در کنار مفتخورهاش از اینا هم بین مردم و خواصش زیاد داره.مخالفین داخلی و خارجی آقا چطور؟دارن؟
    بالاخره این نظام ۴۰ ساله سرپا مونده.نمیشه همه ش رو به پول و زور نسبت بدیم.یه چیزایی داره که مخالفینش ندارن

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ مهر ۲۸ام, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۴ ق.ظ:

    حسین شریعتمداری دزد باهوش ه.
    بعضیها چیزهایی کن دوست دارند فرق دارند …. یقینت بعد سی سال سرکار بودن ممکنه عده ای طرفدار اعتقادی داشتن باشه. خر باشههم یه تعداد اعتقادی باید تربیت کرده باشه، بن لادن و خلیفه ی داعش هم ادم دارن خودشون رو برا اسلام و رهبرشون منفجر میکنند … ولی هر کس اعتقادی اقا باشه حکما این شخص نیست. سرسوزن سک نداشته باشه …. مرتیکه جنازه دزد هیچ اعتقادی نداره غیر از منافع شخصی … شما یه روز شبره و تریاک بهش نرسون هلیکوپتری با ماتحت برهنه هم این ىسط برات میزنه.

    بعضی از حرفات رو قبول دارم ولی شریعتمداری رو جزوش نیار …. اعتقادیها یه سر سوزن خلوص و روراستی تو مرامشون ه که تو مرام این هرزه نیست.

    قسمت دوم) نه مخالفین اعتقادی تدارن چون اساسا مکتبشون بر مبنای اعتقاد نیست. مگرنه میشد کار چریکی … یحتمل مریم وجوی یه تعدادی داشته باشه.
    حکومت بر مبنای قوانین ساده ی مملکت داری دیکتاتوری اداره میشه، عجیب و غریب هم نیست …. دیکتاتوری و حکومت های توتالیتر زیاد دیگه ای در دنیا هم وجود داشتنه و دارند که بر مبنای همین اصول چه بسا سالهای طولانیتری در سریر قدرت بوده اند و هستند. از خود شوروی شاید معروفتر نداشته باشیم. اتفاقا بخاطر همین رعایت اصول ه که بسیار پراگماتیک ه و جام زهر میخوره و چرخش قهرمانانن میکنه ….

    متولد ۹ دی پاسخ در تاريخ مهر ۲۸ام, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۹ ب.ظ:

    من چرا دغدغه رو اینجوری نوشتم؟!!!!
    شده عین قدقد :) بینام گیر نده.من کی گفتم اعتقادی؟میگم کسانی که پای اهدافشون بایستند و براش واقعا هزینه بدن.اینا موتور پیشران حرکت های جمعی هستند
    درباره صاحاب کیهان منظورم از دزد نبودن،دنبال پول نبودن بود نه دارای مرام و شرافت بودن…بالاخره غیر از شهوت قدرت،لغزشگاه عمده ی آدمها پول و زن هست دیگه
    درباره ی پراگماتیک بودن نظام،نظر من به عمار ملکی نزدیکه که نظام تحت فشار،عقب نشینی میکنه…این کجا و پراگماتیزم کجا
    من قبل از آشنایی با جناب عمار ملکی،بارها بر این تاکید داشتم که نظام نه قابل براندازیه و نه قابل اصلاح بلکه باید استحاله بشه از درون…ایشون میگه نخیر باید با فشار از درون و ادامه ش از بیرون مجبور به عقب نشینی ش کرد
    اینو نمیتونم هضم کنم.شناخت من از آدمهایی که نظام بر گرده ی اونها سواره و پیش میره(به قول شما اعتقادی های غیر مفتخور) اینه که فشار روی اونها نتیجه ی عکس داره و اگه چند بار به هر دلیل عقب نشینی بشه،با موج بلندتری برمیگرده
    برای تعامل با نظام نباید فقط بر نقاط ضعفش(مفتخورها)تمرکز و روی اونها حساب کرد بلکه باید بر روی نقاط قوتش(به قول شما اعتقادی ها) هم تمرکز کرد و اون رو شناخت و طبق روانشناسی اونها عمل کرد طوریکه کمترین عکس العمل قابل پیش بینی رو داشته باشیم

  34. متولد ۹ دی
    ۲۸ مهر ۱۳۹۷ در ۱۳:۴۲ | #34

    درباره ی قتل خاشقچی
    درسته که گاهی سیاست تحت تاثیر اتفاقات ناگهانی و خارج از محاسبات قرار میگیره ولی بعیده که تیم اون شازده ی سعودی انقدر کودن بوده باشند که برای خودشون اینهمه هزینه درست کنند.برای سلاخی اون یارو نفع خاصی هم نمیشه تصور کرد.اتفاق خاصی هم در جریان نبود که بگیم خواستن حواسا رو پرت کنند.مگه اینکه بگیم خون خاشقچی دامن آل سعود رو گرفته :) چیزی که جالبه سکوت ممتد ایرانه شاید چون میدونه که ممکنه همه ی اون موج برگرده و آوار بشه سر ایران به خاطر پرونده های حقوق بشری

    [پاسخ]

  35. شاعرانه
    ۲۹ مهر ۱۳۹۷ در ۱۳:۲۳ | #35

    ما میگیم خر نمیخواهیم پالان خر عوض میشه
    ما میگیم این رئیس جمهور حقه بازو نمیخواهیم وزیر عوض میشه

    [پاسخ]

    آزادی(آزادی) پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۷ ۴:۵۸ ب.ظ:

    شما وضعتون بهتره… چون ما که میگیم، پالونشم حتی عوض نمیشه! : )

    [پاسخ]

  36. متولد ۹ دی
    ۳۰ مهر ۱۳۹۷ در ۰۹:۱۰ | #36

    در روزهایی که دولت انگار نه انگار سه سال ازش مونده طوری عمل میکنه گویی سه ماه دیگه تمومه کارش…و شاعرانه هم خاموشی اختیار کرده و نتیجه ی این سکوت عارفانه،افسردگی اهالی آهستان شده،رسما از ایشون درخواست میکنم تحلیلی چیزی بنماید روح و روانمون شاد بشه…علی برکت الله :) در مراسم تجلیل از صادرات باحضور اسحاق،سایپا برای نهمین بار(آره درست خوندین ۹ ) جایزه ی صادرکننده ی نمونه(!) دریافت کرد.پیشنهاد میشه سند پنجاه ساله ی پیشرفت اسلامی و ایرانی رو با توجه به این رویداد مکرر بازنویسی کنند.وقتی با سند ۲۰ ساله تونستیم ۹ تا از این جایزه ها برای سایپا تولید کنیم،با سند ۵۰ ساله چند تا جایزه باید براش پیش بینی کنیم؟ میشه ۲۲/۵…من مطمئنم یکی از نگرانی های هزاران نخبه ی فرهیخته در اتاق های فکر و کارگروه های ویژه اینه که تکلیف اون نصفه هه چیه.شما فکر کردین الکیه که همینجوری یه نصفه کم و زیاد بشه؟ جایزه نفر اول تنیس روی میز استان ایلام ۲۰ هزار تومان اعلام شده.(میگن بلیط ورودی سالن ۱۵ بوده…الله اعلم)
    کشور در وضعیتی نیست که برای جایزه پرایدچی ها نسنجیده دست و دل بازی کنیم…اقتصاد مقاومتی چی شد؟هل اتی کجا رفت؟
    متاسفانه اینهمه حضرت آقا هشدار میدن و آقایون مراجع دلشون خونه ولی گوش دولتی ها بدهکار نیست.

    [پاسخ]

  37. متولد ۹ دی
    ۳۰ مهر ۱۳۹۷ در ۱۱:۱۸ | #37

    عاقبت خودشیرینی های ابلهانه و ورّاجی های نسنجیده ی دَم انتخابات و نیش و کنایه های بی حاصل بعد انتخابات به سپاه و کیهان،شده این که کیهان توی دادگاه بگه به جای من این دولت فلان فلان شده رو بگیرید دادگاهی کنید و یقه ی دولتو بگیره که چرا برای وزارتخونه ها از بچه های قرارگاه خاتم نمیاری؟! شده اینکه به قول ضرغامی نهادهای قدرتمند مثل بنیاد و آستان و فرمان،برن پیش آقا بگن دولت عرضه نداره کار رو بدین دست ما…زبون دولت هم معلوم نیست کجاشه!
    آخر و عاقبت افراطی گری های جناب آقای اعتدال،به جای تعامل سنجیده ، شده خفت و خواری روزافزون
    ما گفتیم این ایکبیری از خودشونه سالها توشون بوده امنیتی بوده آخوند بوده خودی بوده بالا و پایین دیده..بلده با زبون بیارشون به راه…زِکی ! :)

    [پاسخ]

  38. شاعرانه
    ۱ آبان ۱۳۹۷ در ۱۳:۳۸ | #38

    ظریف در نشست غیر علنی مجلس گفته :

    با توجه به محدودیت زمانی چهار ماهه‌ای که ما داریم، ناچار هستیم FATF را بپذیریم و ما باید هزینه پذیرفتن FATF را به حداقل برسانیم و امروز هزینه FATF برای کشور خیلی زیاد شده است. نباید وجهه نظام را در خارج خراب کنیم

    نمایندگان هم در واکنش به این اقدام اعلام کردند :

    در موقع برجام که قسم جلاله خوردید، چیزی برای ما محقق نشد. حال در مورد FATF که تضمینی هم نمی‌دهید، نتیجه‌اش از همین الان معلوم است.

    یعنی صاف صاف تو روز روشن میخوان افسار نوکری را بر گردن مردم ایران بندازن

    این دولت نفهم کی میخواد بفهمه غربیها دشمن مردم ایران هستند ؟
    اینهمه هزینه در انقلاب و جنگ و شهید و غیره سر آخر برسیم سرجای اولمون نوکری غربیهارو بکنیم ؟

    [پاسخ]

  39. حسن
    ۳ آبان ۱۳۹۷ در ۱۷:۵۵ | #39

    امید جان سلام
    چه شبی بود پریشب
    سوت پایان رو زدن و منم ساک به دست عازم شدم عراق
    تو کاظمین بیادتم
    خدا از باعث و بانی بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی نگذره
    یه نوشابه ده هزار تومن

    [پاسخ]

    Omid پاسخ در تاريخ آبان ۳ام, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۳ ب.ظ:

    علیک السلام با معرفت ، انشالله که به مراد دلت برسی حسن جان … میدونم یاد من و مادرم هم هستی
    من جرات نگاه گردن نداشتم
    از دقیقه هفتاد زدم بیرون

    [پاسخ]

  40. شاعرانه
    ۵ آبان ۱۳۹۷ در ۱۷:۲۵ | #40

    الان بکماهه تلویزیون کارش شده این که دنبال قاتل خاشقچی قاچاقچی چیه اسمش میگرده
    یه خبرنگار عربستانی را کشتن تلویزیون ما چرا ول کن نیست ؟
    یعنی تو این مملکت مشکل دیگه ای ما نداریم ؟
    خب به ما چه ؟
    به درک که کشتنش همشهری خودشون بوده
    تو یمن عربستان زن و بچه ها را از گرسنگی و با بمب داره قتل عام میکنه کسی ککشم نمیگزه
    اما تمام دنیا خصوصا تلویزیون ایران شده قتل قاچاقچی
    انگار تمام مشکلات گرانی و ارز و دلار و بیکاری رفع شده دنبال قاتل این قاشق چی میگردن

    [پاسخ]

  41. شاعرانه
    ۵ آبان ۱۳۹۷ در ۱۷:۲۷ | #41

    شریعتمداری اون وزارتخونه را ریده اومده این وزارتخونه را هم برینه
    احتمالا ریدمانش خیلی قویه که میتونه تمام وزارتخونه را برینه
    خستگی ناپذیره تو رذیدن
    یعنی مملکت به این بزرگی یه ادم مثل این پیدا نمیشه واقعا ؟
    این چی بلده که ۸۰ میلیون دیگه بلد نیستن ؟
    اینهمه دانشمند اساتید دانشگاه مدیران موفق و غیره

    روحانی مملکتو چند بار میخواد برینه ؟ سالی چند بار ماهی چند بار ؟

    [پاسخ]

  42. متولد ۹ دی
    ۵ آبان ۱۳۹۷ در ۱۷:۴۳ | #42

    عمان،کشور محترم منطقه به تعبیر حضرت آقا،اعلام کرد در راستای برنامه ی ترامپ برای معامله ی قرن و عادی سازی روابط اسرائیل و کشورهای منطقه،همکاری خواهد کرد و گفت که وقتش رسیده اسرائیل رو بپذیریم
    قبلا هم اکثریت فلسطینیان با دولت اصلی شون وارد مذاکره و توافق با اسرائیل شده بودند و ما شدیم کاسه ی داغ تر از آش و دنبال نهر تا بحر بودیم
    گنده های منطقه و جهان اسلام هم که با اسرائیل اوکی اند
    ما موندیم و گوشهامون :)

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ آبان ۵ام, ۱۳۹۷ ۹:۰۹ ب.ظ:

    یعنی الان اون عربهای مفت خور شدند الگوی ما ؟
    اسرائیل یک رژیم تروریست و فتنه گر تو جهان هستش
    ما هم این متجاوز و تروریست را قبولش نداریم
    اینم زوره ؟
    اینم اشتباهه ؟

    [پاسخ]

    متولد ۹ دی پاسخ در تاريخ آبان ۵ام, ۱۳۹۷ ۹:۲۲ ب.ظ:

    اون عرب ها،در واقع گنده های جهان اسلام هستند
    موضوع فلسطین هم ادعا میشه که موضوع جهان اسلامه
    مگه قراره همه همونجور فکر کنند که ما فکر میکنیم؟!
    حتی خود فلسطینی ها هم اندازه ی ما داغ نیستند
    اما بعد،
    ما الان با انگلیس رابطه داریم.مگه قبولش داریم؟
    الان با چین رابطه داریم.کلی هم به مسلمونا زور میگه تو کشور خودش.مگه قطع رابطه ایم؟ اصلا مگه قبول داشتن و قبول نداشتن‌،موضوع دیپلماسی هست و یا به ارتباط دیپلماتیک کشورها مربوط میشه؟ این تحلیل های خاله زنکی چیه آخه قربون اون عقلت :) هر مشکلی،بعد از کلی قهر و زد و خورد،بالاخره باید با گفتگو حل بشه.رابطه یعنی بستر گفتگو
    گفتگو یعنی تمدن یعنی انسان یعنی عقل یعنی فرهنگ یعنی آینده

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ آبان ۶ام, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۶ ق.ظ:

    قضییه اسرائیل فرق داره
    اسرائیل رفته یه کشور دیگه را تصاحب و تجاوز کرده
    این با انگلیس که خودش بوده فرق داره
    جمهوری اسلامی اسرائیل را بعنوان یه کشور مستقل قبول نداره که باهاش ارتباطی داشته باشه
    گنده مفت خورها اختیارشون دست خودشونه
    فلسطینیها سالها کشورشونو از دست دادن تو اردوگاهها زندگی میکنن هر روز دارن توسط یه رژیم غاصب و تروریست کشته میشن
    ما اگه انسانیم نباید طرفدار اسرائیل باشیم
    حالا چه ضرورتی داره با این رژیم تروریست ارتباط داشته باشیم ؟

    متولد ۹ دی پاسخ در تاريخ آبان ۶ام, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۵ ق.ظ:

    خب طرفدارش نباشیم…رابطه رو در کمترین حد خودش نگه داریم و دنبال تعمیق و گسترش نباشیم…ولی کشوری که صاحب کرسی در سازمان ملل هست رو دنبال محوش از کره ی زمین نباشیم و نشه محور تمامی فکر و ذکرمون!
    اکثر فلسطینی ها هر روز کشته نمیشن بلکه اقلیت همسو با حماس که همخط ما هم هست که مثل شما هم فکر میکنه…داره تاوان میده.تاوانی که هیچ انتهایی براش متصور نیست
    کاش میشد اسرائیل رو مجاب کرد بره دنبال کارش و همه چی برگرده به حالت صفر…ولی واقعا میشه؟ الان حرف شما و نظام اینه که آره…میشه و باید بشه.همین و لاغیر! هر روز اونجا کشته و زخمی و بدبختی داره؟ به جهنم که داره!!
    توجه کن که کشورهای منطقه و مردم فلسطین،این مسیر مورد علاقه ی شما رو سالها رفته اند و به بی نتیجه بودنش رسیده اند.الان در فصول پایانی داستان هستیم.نباید بی توجه به فصلهای قبلی،اظهار نظر کرد.الان سال ۲۰۱۸ هست نه ابتدای تاسیس اون رژیم کذایی

  43. متولد ۹ دی
    ۵ آبان ۱۳۹۷ در ۲۱:۵۴ | #43

    جناب شاعرانه
    ما که کاره ای نیستیم و دم خری دستمون نیست…ولی در حد اظهار نظر و رضایت قلبی هم مسئولیم
    الان همون یمن که گفتی
    روزانه چقدر آدم کشته میشه؟زن بیوه میشه؟بچه معلول میشه؟
    آخرش چی؟ غیر از مصالحه ی طرف های درگیر که هر دوشون هم پایگاه مردمی دارن،راهی هست؟
    خون اون مردم بیگناه شده عرصه ی زورآزمایی قلدرهای داخلی و خارجی…
    حتی در مدل سوریه و سرکوب گسترده ی مخالفین(تکفیری ها حسابشون جداست)…آخرش باید گفتگوی ملی شکل بگیره وگرنه آتش زیر خاکستره و مشکل پابرجا خواهد ماند.این وسط واسه زورآزمایی چند تا دیکتاتور نفهم و نیز فرصت طلبهای بی وجدان،کلی جان و مال و ناموس به یغما رفته…خودمونو جای اون مردم بدبخت بذاریم بعد با چشمان بسته شعار بدیم

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۷ ۱:۱۶ ب.ظ:

    بالاخره چه باید کرد ؟
    مگه ما شهید و اسیر و زخمی ندادیم
    دنیا همینه

    [پاسخ]

  44. متولد ۹ دی
    ۶ آبان ۱۳۹۷ در ۰۰:۵۰ | #44

    با توجه به رای بالای شریعتمداری در مجلس،
    باید اعلام کرد:
    خاک بر سر دولت
    خاک بر سر مجلس
    و البته خاک عالم و آدم بر سر جنتی و اون نظارت استصوابی ش که چنین گند و کثافاتی ازش درز کرده توی کاسه ی ملت

    [پاسخ]

  45. شاعرانه
    ۷ آبان ۱۳۹۷ در ۱۵:۰۲ | #45

    یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس دست رئیس جمهور را بوسید !

    یعنی شدیدا به محمد علی شاه و توپش احساس نیاز می کنیم

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ آبان ۹ام, ۱۳۹۷ ۸:۱۸ ب.ظ:

    بله
    دستبوسی بین ایات عظام اصلا و ابدا رایج نیست … بیضه ی اسلام تحت فشار قرار گرفت.

    بنظرم ایات عظام بزبز قندی و پشمک یزدی و حکیم عالیقدر گوز فندقی باید عکس العمل نشون بدن و از کیان اسلام و بیضه ی دین محافظت کنند.

    [پاسخ]

  46. شاعرانه
    ۷ آبان ۱۳۹۷ در ۱۵:۰۹ | #46

    یه چیز خیلی جالب

    اینهمه ما با رور بحث میکردیم خیالش نبود

    اما بینام یه حرف زد مثل اسید رور را از صحنه آهستان محو کرد !

    عجب قدرتی داره کلام اسید وار بینام

    [پاسخ]

    متولد ۹ دی پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۶ ب.ظ:

    شاید رفته کربلا،تو و بینامو به ابالفضل واگذار کنه
    بینامو برا اسید،تو رو برا الکل دست ساز :)

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ آبان ۸ام, ۱۳۹۷ ۹:۵۴ ق.ظ:

    این که اصلا به کربلا اعتقادی نداره
    احتمالا رفته پیش حضرت ترامپ

    [پاسخ]

  47. متولد ۹ دی
    ۱۱ آبان ۱۳۹۷ در ۱۴:۴۱ | #47

    بینام
    میگم شازده تون حالش خوب نیست…میگی نه!
    مصاحبه کرده و توش حرفای کلی زده که هر راننده کامیون و بقال محله هم میتونه بگه مثل اینکه باید مخالفان داخل و خارج با هم بشن و الان همه با ما هستند ولی جای پاشون سفت نیست و بعد جمهوری اسلامی با جنایتکاران برخورد قانونی میشه بقیه نترسن با همه دنیا طبق منافع ملی رابطه خواهیم داشت الان فکر و ذکرم آب و احزابه و من فراگروهی و هماهنگ کننده هستم(همون آدم که قراره فقط هماهنگ کننده در دوران گذار باشه،تا جزئیاتی مثل آب و احزاب هم پیش رفته …البته توی توهماتش:) ) و موسی به دین خود و عیسی به دین خود و خلاصه صندوق رای رو عشقه 😀
    اینا یعنی کشک.یعنی پشم…
    میگه متد مبارزه نافرمانی مدنیه و از طرف دیگه میگه تغییر خشن نظام به استبداد و خشونت ختم میشه…گزاره دوم درسته ولی گزاره اول با توجه به شتابزدگی شازده،نشاندهنده ی ذهن سانتیمانتال گوینده ست.نه مردمو میشناسه نه نظامو! این آدم با این مغز فندقی چطور میتونه تشریف ببره اون بالا بشینه و هماهنگ کننده باشه؟ کسی که همه ی زندگی ش غوطه وری در ناز و نعمت و مفتخوری بی حد و حسابه! این آدم فرصت طلب،ذهن شماها رو خونده که میگین این نظان نباشه،هر کی بود بود…اومده با سرمایه ی اجتماعی بازمانده از دوران پهلوی و البته بدون هیچ صلاحیتی جز ژن برترش!
    اگر روزی روزگاری کار به اونجاها برسه و تغییرات،جدی و در دسترس باشه،به جای اینکه این مفنگی مفتخور رو بیاریم،چرا با همین نظام و آدمهای پشت صحنه ش که البته اونموقع دیگه این نظام به همین شکل و شمایل نخواهد بود و لابد دندوناش کشیده شده،وارد مذاکره و معامله نشیم؟ تحمیل گام به گام مگه چشه؟ چه بهتر که سازماندهی نیروهای اجتماعی و خواست عمومی درون کشور به سمت حکومت سکولار بره.اگه قراره یکی تشریفاتی اون بالا بشینه،چه فرقی میکنه رضا باشه یا مجتبی؟ تازه بیایم و یه سری گرسنه ی پول و قدرت جدید بیاریم که چی بشه؟ توی مقطع فعلی،شازده فقط حواسا رو پرت میکنه و هدف رو دورتر میکنه و انگیزه های درست برای تشکل اجتماعی درست رو متلاشی میکنه.

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ آبان ۱۱ام, ۱۳۹۷ ۶:۳۵ ب.ظ:

    “شازدتون”؟؟

    رور وجودت غلیان کرد ها !!! اینقد ما بافتیم یابس و رطب بود که اخرش بشه: “شازدتون” :)))

    اقا بیخیال مباحثه به نتیجه نمیرسه :) اینهمه بگی و اخرش مخاطب بگه: شازدتون فلان چیز رو گفت و ته ته ش بسه کامنت بالا یعنی حداقلش اینه من نمتونم منظورم رو برسونم …. اقا برو با ادمهای نظام و عناصرش معامله کن :)

    [پاسخ]

    متولد ۹ دی پاسخ در تاريخ آبان ۱۱ام, ۱۳۹۷ ۷:۱۴ ب.ظ:

    شوخی کردم…اعوذ بالله من الرور و سپس من الاسید :) ولی ظاهرا پتانسیل شازده جدی تر از اونیه که من فکر میکردم و متاسفانه در داخل و خارج،بیشترین درصد رو داره فعلا…اگه مردونه میگفت پتانسیل ناقصی دارم و در طبق اخلاص میذارم واسه فردای ایران،مشکلی نبود ولی انگار بیش از حد خودشو جدی گرفته.این روند در صورت تداوم،مخربه و نظام هم خوب بلده باهاش بازی کنه…
    دوستمون یه کلام از دهنش درنمیاد بگه گور بابای تاج و تخت.اگه ملاک صندوقه پس تا تهش با صندوق بریم بدون قید و شرط…دیگه اون بالا یکیو به عنوان سرخر میخوایم چیکار آخه؟! اگرم تحلیل داره که ما مال این حرفا نیستیم و سرخر لازمیم،واضح بگه.نه اینکه قپی صندوق بیاد منتها چند جمله بعد دم خروس بزنه بیرون معلوم شه که همه ی این لفاظی ها برای احیای تاج و تخت همایونیه

    آره…تو حکومت شازده آزادی های اجتماعی خواهید داشت و با دنیا هم درگیر نخواهید بود…ولی اولا تحقق این شرایط،راحت الحلقوم نیست بلکه لقمه ای عمله کش و گلوگیره و تحققش مطلقا به راحتی گفتنش نیست…اونم با این بابا و آدماش که فقط بلدن روی فرش قرمز راه برن و دست تکون بدن…ثانیا،به فرض تحقق،ناکارآمدی های حکومت مبتنی بر ژن های برتر و نتیجه ی عدم شایسته سالاری بر مبنای اصول دموکراتیک دیر یا زود دوباره مشکل ساز خواهد بود و دوباره حکایت اره و تیشه…
    ممکنه بگی اینا همه نسبیه و باید ببینیم چی میدیم و چی به دست میاریم! حرف من اینه که ”این بابا” اصلا مال این حرفا نیست…مشکلِ سلطنت بماند.مشکل فقدان سیستم درست درمون بماند…خود این یارو کوچیکتر از این حرفاست و الان داره الکی الکی به عنوان آلترناتیو اپتیمم گنده میشه بعد دیگه نمیشه حریفش شد.ناخودآگاه راه های دیگه رو هم میبنده و آدمها و جریانهای دیگه رو هم میبره توی حاشیه.الان میگه همه با هم،ولی یحتمل در ادامه میگه فقط خودم.همونطور که این رویه سابقه داره توی کشور.قرار بود مارکسیستها کرسی داشته باشن توی دانشگاه و خیلی قرارای دیگه…
    همون بلایی که اصلاح طلبا توی سیاستمدارای داخلی سر بقیه آوردن و فلجشون کردن و خودشونم هیچ پخی نبودن،این شازده داره با براندازا میکنه…اگه نخندی یواشکی در گوشِت بگم اصلا من مشکوکم که داره بازی نظامو میخوره…این نظام توی هر کاری پپه باشه توی پدرسوختگی و نفوذ و توطئه استاده…
    خلاصه،شرطی شدم دیگه…هر وقت شازده رو میبینم یاد تو می افتم :)

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ آبان ۱۱ام, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۴ ب.ظ:

    شازده برا من مرگ ه که نظام به تب راضی شه….

    در اینکه پتانسیل داره خوبه حفظ بشه حون من نوعی بشدت میتوسم از روزی که واقعا فروپاشی اجتماعی اتفاق بیفته و کرد و لر و بلوچ و ترک و شیعه و سنیو فاوس هیچکدوم کسب رو نداشته باشن که هویت ملی داشتن باشه روش توافق کنن. به هر حال شازده این رو داره …. باعث بسی بسی تاسف ه که ما ادمی بهتر از شازده نداریم که وجههی میهنی و ملی قدرتمند تری داشتن باشه به نسبت وجهه ی اسلامی/شیعه/ مذهبی …. این هم از کارهای نظام ه.

    هرچه ادم حسابی با وججه ملی و میهنی داشتیم اول از همه زمینشون زد از ترس رقابت… یا کشتشون یا انقد تو حبس نمه داشت تا از یاد و خاطره ی عمومی بروند. کسی رو نداریم …. مگرنه من هم موی گندیده ی بازرنان و بعد سحابی و حتی هدی صابر و صباغیان رو نمی دادم به اینها.

    این بدبخت از ایران دور بوده و اسکل تو فضای اپوزوسیون خارج از کشور ه….

    بينام ... پاسخ در تاريخ آبان ۱۱ام, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۴ ب.ظ:

    من همین نظام ازادی اجتماعی رو زیاد کنه، حجاب و ازادی های معمول که در تمام ٩٩.٩ درصد کشورهای دنیا ازاده، حتی در حد همین افغانستان و پاکستان والا مشکل انچنانی باهاش ندارم. به پیر به پیغمبر رشد اقتصادی ناشی از افزایش فعالیت های اقتصادیش، توریسم و صنعت گردشگری و تفریح حتم دارم ده سالی رشد اقتصادی مملکت رو بیمه می کنه…. رشد اقتصادی خیلی سخت نیست. در حقیقت اینکه اینجوری بشاشی در کشوری با پتانسیل های ایران واقعا کار مشکلی ه! بقیه بخش های دموکراسیش سرعت پیشرفتش خیلی کم باشه اوکیه ….

    شازده برا من مرگ ه که نظام به تب راضی شه….:))

    در اینکه پتانسیل داره خوبه حفظ بشه حون من نوعی بشدت میتوسم از روزی که واقعا فروپاشی اجتماعی اتفاق بیفته و کرد و لر و بلوچ و ترک و شیعه و سنیو فاوس هیچکدوم کسب رو نداشته باشن که هویت ملی داشتن باشه روش توافق کنن. به هر حال شازده این رو داره …. باعث بسی بسی تاسف ه که ما ادمی بهتر از شازده نداریم که وجههی میهنی و ملی قدرتمند تری داشتن باشه به نسبت وجهه ی اسلامی/شیعه/ مذهبی …. این هم از کارهای نظام ه.

    هرچه ادم حسابی با وججه ملی و میهنی داشتیم اول از همه زمینشون زد از ترس رقابت… یا کشتشون یا انقد تو حبس نمه داشت تا از یاد و خاطره ی عمومی بروند. کسی رو نداریم …. مگرنه من هم موی گندیده ی بازرنان و بعد سحابی و حتی هدی صابر و صباغیان رو نمی دادم به اینها.

    این بدبخت از ایران دور بوده و اسکل تو فضای اپوزوسیون خارج از کشور ه….

    بينام ... پاسخ در تاريخ آبان ۱۱ام, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۴ ب.ظ:

    بخدا مردم هم کاری باهاشون ندارند …. ما توقع زیادی نداریم سطحی از ازادی اجتماعی (که بعد منتهی به کسب و کار و شادی عمومی میشه) میخوایم که تقریبا تمام کشورهای دنیا غیر از ما کم و بیش دارند…. فقط با عربستان رقابت میکردیم که اون هم به هر دلیلی داره اونها رو برمیداره.

    حتی همین عربستان هم در مورد خارجی ها هیچ وقت زیاد سخت گیر نبودند…. به هر حال چند صدهزار غربی تو این کشور کار میکنند.

    اقا افغانستان و پاکستان، موطن طالبان، هم قوانین جاوی کشور ما رو نداره ….. والله بالله تالله تو این زمینه فقط و فقط با دولت اسلامی هراق و شام رقابت می کردیم. به قران خواسته زیادی نیست….مثل اینکه یه بچه به پدرش بگه بابا من چلو کباب و رستوران نمیخوام، سه وعده غذا همنمیخوام …. اقا دو وعده یه ظهر یه عصر نون و نوشابه بده ما کوفت کنیم. والله بالله تالله این صدسال روند رشد و گذار به دموکراسی نمی خواهد …. کار ریشه ای و رشد طبقه ی متوسط و الخنمیخواد. مشکل ما دقیقا همین ایات عظام شلوار کردی و شیخ الاسلام عارق شلاقی هستند برادر …. بعد تو میخوای بری به تخم و ترکه ی اینها دخیل بیندی بلکه اصلاحات کنند؟
    رفتی از قصاب تقاضا میکنی برا قربانی نکردن ….

  48. شاعرانه
    ۱۱ آبان ۱۳۹۷ در ۲۳:۳۷ | #48

    گنج !(گفت و شنود)

    گفت: رضا ربع پهلوی در مصاحبه با یک شبکه ماهواره‌ای درپیتی عربستان گفته است؛ «من با بسیج و سپاه و ارتش و وزارت اطلاعات در تماس هستم!
    و آنها اعلام کرده‌اند که آماده کودتا هستند!»
    گفتم: دیگه چی؟! پس چرا کودتا نمی‌کنند؟!
    گفت: ربع پهلوی گفته است می‌ترسند دستگیر شوند!
    گفتم: وقتی سپاه و بسیج و ارتش و وزارت اطلاعات با آنها هستند دیگر از چه می‌ترسند؟! چه کس دیگری می‌خواهد آنها را دستگیر کند؟!
    گفت: حیوونکی هر چند وقت یک‌بار خواب پادشاهی می‌بینه اما وقتی از خواب می‌پره…
    گفتم: یارو می‌گفت؛ دیشب خواب دیدم یک خمره پر از جواهرات پیدا کرده‌ام و خمره گنج را روی کولم گذاشته و حمل می‌کردم ولی از بس سنگین بود، خودم رو خراب کرده بودم. وقتی بیدار شدم از خمره خبری نبود اما در عوض خودم را حسابی خراب کرده بودم،
    شانس آوردم که لااقل نصف خوابم تعبیر شده!

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ آبان ۱۱ام, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵ ب.ظ:

    بیاد سر کار جیره و علوفه ی یابوهای مثل شما و هم قطاراتون قطع میشه …. بلمبون تا میتونی

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ آبان ۱۲ام, ۱۳۹۷ ۵:۴۸ ب.ظ:

    یعنی جیره ما قطع بشه به جیره یابوهایی چون شما اضافه میشه ؟ که اینطوری ازش دفاع میکنی ؟

    یعنی هنوز در همون مرحله احمق ترین رکوردار هستی بیشتر تمرین کن شاید پیشرفتی حاصل گردد

    [پاسخ]

  49. متولد ۹ دی
    ۱۲ آبان ۱۳۹۷ در ۰۰:۱۰ | #49

    بینام
    همینکه قبول داری شازده مون اسکله،مشکل منو باهات حل میکنه :) بیشتر نوشته های الانت رو میفهمم
    جدای اون بحث بالا،واقعا چقدر احتمال درست و حسابی میدی این نظام با روشهای شازده بره و ایشون تشریف بیارن؟ چقدر سقوط نظامو نزدیک میبینی؟ چقدر حکومت شازده رو محتمل میدونی؟ توی واقعیت و احتمالات معقول و نزدیک منظورمه مخصوصا احتمال نزدیک به وقوع…یعنی احتمال دارای ارزش نهایی(نه صرفا بالا بودن ارزش محتمل)

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ آبان ۱۲ام, ۱۳۹۷ ۱:۲۱ ق.ظ:

    منطقا خیلی کم …. خیلی خیلی کم.

    ولی همیشه کی میدونه؟ تمام حکومت های دیکتاتوری و اقتدار گر در انتها یهو با تلنگری میریزند…. کسی نمی دونه کی، هر موقع عدد میدهی اشتباهه ولی واقعیت اینه که حکومت وقتی خیلی پوک و از درون تهی میشه یهو میریزه.

    یه نظریه هست که بهش میگن: نظریه قوی سیاه…. میگه از هر تعداد مثلا ده هزار جوجه ی قو یکیش سیاه میشه. همه میدونن میشه، ولی در عین حال میگن هیچ وقت نمیشه مدلش کرد و هرکس مدل کنه اشتباه کردهو خطا وارد محاسبات کرده.

    حکایت حکومت های دیکتاتوری تمامیت خواه با شکل و ماهیت ج ا هم همین ه… مطمئنا یه روزی مثل تلنگر میریزه ولی کسی نمتونه بگه کی و کجا و چرا؟
    میتونه مثل المان شرقی تو سه هفته با موج تظاهرات مردم به سمت دیوار برلین باشه، میتونه مثل شوروی ظرف یک هفته ناشی از اتفاقات پشت ارده باشه، میتونه ممکنه مثل حسنی مبارک با بسط نشینی سه هفته ای مردم تو ی یک میدون باشه.

    میتونه مثلا یه زلزله ی لنج ریشتری ملت بریزن تو خیابون دیگه بر نگردند خونه! و اتفاقاتی مثل حسنی میارک اتفاق بیفته …. احتمالش خیلی کمه ولی چیزی که مهمه این ه که اون احتمال الان بالاتر رفته. چون مردم اعتمادشون رو به کلیت حاکمیت از دست داده اند و به درصد بالاتری اعتمادشون رو به سیستم از دست داده اند که اگر اینبار تحمل کنند و این پیچ رو رد کنند بعد وضعشون بهتر میشه…. نه این خالت نیست و میدونن تمام فشار هایی که تحمل میکنن اخرش مرغ و کباب میشه تو سفره ی یه مشت اخوند دزد و بیشرف و سپاهی پفیوز و مفتخور هایی مثل شاعرانه و صاحب همین وبلاگ و البته پورشه زیر پای ژنهای خوب و اقا ساشا ها.

    برا همین احتمالش بسیار بسیار کم ه چون حاکمیت خیلی قوی ه و ساختار ها ممکنه ولی حوادث خیلی شدیدتره و احتمال وقوع چنین اتفاق هایی بیشتر

    [پاسخ]

    متولد ۹ دی پاسخ در تاريخ آبان ۱۲ام, ۱۳۹۷ ۶:۱۸ ق.ظ:

    فرض کن جامعه سه دسته ست.موافقین نظام که همواره باهاشن و هیچ خبر و شایعه و حرفی رو علیه ش قبول نمیکنن.مخالفین جدی نظام که هرگز نمیخوانش و هر حرفی پشت اینا باشه میپذیرنش…و دسته ی سوم که نظامو مثل گروه اول نمیخوان ولی مثل گروه دوم هم علیه ش نیستند
    اینکه به مرور و طی تحولاتی گروه سوم سرریز کنه به گروه دوم،چیزیه که لابد نظام نمیخواد.
    ۱-اگه گروه سوم دائما از سوی اپوزیسیون بشنوه که کار نظام تمومه و همه شون چمدونا رو بستن و ویزاها توی جیبشونه و دیگه اینا چهل سالگی رو نمیبینن وووو…منتها در عمل هیچ تغییر خاصی نبینه،چه پیامی توی مخش هک میشه؟ به نظرم اینکه اولا این نظام قوی تر از اونیه که فکر میشه و مخالفاش میگن(پس در افتادن باهاش بی معنیه) و نیز اینکه بوقچی های اپوزیسیون جار و جنجال الکی میکنن و به حرفاشون نمیشه اعتماد کرد و احتمالا بیشتر اخبارشون هم شایعه ست.رفتار امثال آمدنیوز و شازده توی همین چهارچوب هست و اگه من میگم اینا دارن از طرف نفوذی های نظام بازی میخورن برای همینه.گروه سوم به زمستون پارسال دل بسته بود و پاهاش شل شده بود از بس مخالفا هیاهو کرده بودند…ولی در عمل هیچ اتفاقی نیفتاد.به لحاظ روانی،این شل کن سفت کن های متوالی،گروه سوم رو کرخت میکنه و این کاریه که نظام میخواد و به نفعشه و بوقچی ها و ابله های مخالفش واسش میکنن
    ۲-این نظام به سادگی سقوط نمیکنه.یکی از دلایلش همون خواسته هاییه که شما اون بالا واسش التماس میکنی…چرا؟ چون انقدر به مرگ گرفته که طبیعتا همه به تب راضی میشن(فکر کردی فقط خودت این روش رو بلدی؟ 😁).در واقع نظام با تقلیل سطح مطالبات مردم به بدیهیات اولیه و سپس برآوردن کم و گاه به گاه اون،کار خودشو راحت کرده و دوام خودشو تضمین کرده.همینکه یه ذره گشایش بشه و زندگی روزمره از قفل در بیاد همه راضی اند.چون زندگی در سایه ی قفل های کوچکتر و مشکلات درهم و برهم رو بلد شده اند و باهاش خو کرده اند.همینکه قفل گتده ای در کار نباشه دیگه حله و بقیه شو مردم خودشون بلدن که چجوری سر هم کلاه بذارن و برا خودشون سرگرمی درست کنن.

    [پاسخ]

    بينام ... پاسخ در تاريخ آبان ۱۳ام, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۲ ق.ظ:

    مگه من جلوت رو گرفتم؟
    برو بکن … برو مطالبه کن…. خیر خوش اینکه ایت الله فیض گیلانی و مجتهد شبستری رفتن دیدار خاتمی. مگه حقیر بخیلم، ایشالا این زلزله ی سیاسی در صحنه ی سیاست تاریخ معاصر کن فیکون کنه …. اگه انتظار داری من به به و حه چه کنم، شرمنده…. بنده باد معده هم برا اینها خالی نمی کنم ولی بخیل هم نیستم بخوام شما و روحیه فعال و امیدوارتان رو تخریب کنم. گوی و کمیدان که پنج سال دستتون ه …. ملت هم رفتن به ریشهری هم رای داده اند برای شما، بیست و هفت میلیون رای هم برا حسن ریختن، دقیقا چی کار دیگه باید کنن که شما از بنده انتظار کار خاصی دارید.
    من گفتم چه کار دارید با ده تا جبهه همزمان میجنگید، با یک جبهه بجنگید …. شما اعتقاد داری خیر باید همزمان با خامنه ای و سپاه و حوزه بجنگی تا هر کسی تحول میخواد و براندازه. بیم الاه گوی و میدان که دستتون ه … الان دیگه باید یه نتیجه ای تحویل بدهید … چرا مثل حسن هی انتقاد می کنید؟ فک میکنی حسن هم تند رفته برو یک جبهه ی جدید درست کن جبهه ی اعتدالیون معتدل تر، خوبه؟

    متولد ۹ دی پاسخ در تاريخ آبان ۱۳ام, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۴ ق.ظ:

    هیچی از نوشته ت نفهمیدم
    نه از خودش نه از ربطش به حرف خودم

    بينام ... پاسخ در تاريخ آبان ۱۳ام, ۱۳۹۷ ۷:۰۴ ق.ظ:

    از من پرسیدی احتمالش چقدر ه؟ گفتم خیلی کم ولی صفر نیست چون ساختار ممکلت داری ایراد حدی داره، خودت هم کمابیش همین رو گفتی.
    ولی چیز اضافه تری که من از کامنتهات دیده ام این بوده که اعتقاد داری به نوعی راه حل مصالحت امیز گونه ی بیشتر با حاکمیت…. من گفتم مشکلی ندارم با قضیه کارتون رو بکنید فقط انتظار نداشته باش شاید امثال من و شاید قاطبه ی مردم خیلی روی خوش بهش نشون بدن. احتمال موفقیتش از نظر من صفر ه …. ولی تنها اعتراضی که از اول به رور کردم این بود که برید هرکاری فک میکنید درسته انجام بدهید ولی جبهه ی جنگ خودتون رو لااقل اضافه نکنید. شما همزمان در جنگ با اسمان و زمین و زیر زمین نیستید: و در مرحله ی اخر بنده بالشخصه و در حالت فانتزی و رویایی اگه بهم بگن دو گزینه بیشتر نداری سید علی خامنه ای و شازده هر دو با تمام نقص هایی که هم من بهش واقفم هم تو. من شازده رو انتخاب میکنم…. چون هر چه نقص داشته باشه و گاو صددرصد هم بحسابش بیاریم، امکان اصلاح ش بیش از سیستم اخوندی بالاخص سید علی است. همونجور که اگه ملت انقلاب نکرده بودن و رضایت میدادن به بختیار با علم به اینکه امکان بازگشت دیکتاتوری بود، الان وضعمون به مراتب بهتر بود هم از لحاظ اقتصادی هم از لحاظ مسیر به سمت دموکراسی و حقوق بشر….جمله ی کلیشه و ساده لوحانه ای بنظر میاد ولی متاسفانه عین حقیقت ه: چوب جهالت و حماقت پدرانمون رو خوردیم و میخوریم … زندگیمون به گا رفت.

    متولد ۹ دی پاسخ در تاريخ آبان ۱۳ام, ۱۳۹۷ ۸:۵۰ ق.ظ:

    برادر من!
    من که گفتم به رنگین کمان اعتقاد دارم به تقسیم وظایف به تکمیل هم
    الان دارم نقد خودمو میگم و توصیفمو از شرایط
    شما میگی شازده چوبی ه بالای سر نظام تا به تب راضی بشه که اگه بشه شما باهاش مشکلی نداری.من میگم ایشون اون چوب ه نیست بلکه چوبیه که ناخودآگاه تو آستین مخالفا میره و دلایلم رو گفتم.نظام ترجیح میده شازده مقابلش باشه چون حریف آسونیه به دلایل مختلف که گفتم….باید با این نظام از راه خودش وارد شد.این فکر منه با شناختی که از آخوند جماعت و حزبل جماعت دارم‌.هرگز نمیگم همه از این راه بیان.میگم احتمال اثرش بیشتره.همونطور که دارم توضیح میدم احتمال اثر سایر روشها رو…حتی توضیح دادم که روانشناسی نظام و بدنه اصلی طرفدارای اعتقادی ش طوریه که بعضی فشارا مقاوم ترشون میکنه و باید نقاط قوت و ضعفشون رو همزمان توجه داشت
    این نگاه خیلی فانتزیه که خودتو در موضع این انتخاب ببینی که سیدعلی یا شازده! مگه ماشین زمان داری که بری ۴۰ سال پیش؟جمهوری اسلامی یه واقعیت موجود و نظام مستقره ولی شازده فعلا یه خواب و خیاله.بدون برنامه.بدون توان.صرفا پتانسیلی از نیاکان و ژن برتر داره! احساس میکنم این پارامتر اصلا توی محاسبات شما نیست….شما داری از تابع گاوس شیفت میدی به قوی سیاه که بررسی نقش احتمالات کم ولی با درجه ی تاثیر بالا در تحولات هست…یعنی خودت پذیرفتی شانس کمی داری ولی دائما تصور میکنی اگه بشه چی میشه 😀

  50. متولد ۹ دی
    ۱۲ آبان ۱۳۹۷ در ۰۰:۲۲ | #50

    جناب شاعرانه
    بیا تصور کنیم که به هر شکل و دلیلی..‌خلاصه نظام عوض شده و از قضا همین شازده کوچولو شده جناب آریامهر…
    به نظرت زندگی روزانه عموم مردم کوچه و بازار چه مشکل خاص و حادی خواهد داشت؟ زندگی عموم متدینین و اقشار مذهبی چطور؟ اونها به چه مشکل عجیب غریبی میخورن؟

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ آبان ۱۲ام, ۱۳۹۷ ۶:۳۲ ب.ظ:

    اول اینکه پهلویها حدود ۵۰ سال تو ایران مسئولیت داشتند
    باید ببینیم واقعا چه کردند که حالا این اسگول متوهم بخواد بیاد بکنه ؟

    رضا کچل آلاشتی و توله اش ممد دماغ دوتا نوکر بودند که فقط اوامر اربابان انگلیسی و آمریکایشونو میکردند .
    این خانواده هم خودشون سرمایه مردم را غارت میکردند و هم به انگلیسیها و آمریکاییها میدادند .
    یعنی از خودشون هیچ اختیار و راهکاری برای مدیریت کشور نداشتند

    اگر فرض محال کنیم این اسگول شیره ای بیاد شاه بشه خب معلومه دیگه دوباره برمیگردیم به ۴۰ سال قبل .
    اضافه بر اینکه این اسگول از مردم ایران کینه به دل داره از اینکه نذاشتن زمانی که ولیعهد بوده پادشاه بشه و لذا تصفیه حسابها شروع میشه همانطور که اول انقلاب سرداران و تیمساران را اعدام کردند اینا هم تکرار خواهند کرد

    مذهبیها دوباره میرن تو حاشیه و مساجد و از سیاست دور میشن و بطور کل دین میره کنج خانه ها و قانون اساسیشون دیکتاتوری خواهد شد
    آمریکا و انگلیس و نوچه های دیگرشون میان سر سفره ایران و مشغول غارت و خوردن میشن
    حکومتی دیکتاتوری پادشاهی بر ایران حاکم میشه و ائونوقت غربیها هم انتقام سختی از مردم حصوصا مذهبیها وحزب اللهیها خواهند گرفت

    در کل ایران میشه افغانستان و لیبی و امنیت کلا از بین میره

    [پاسخ]

    متولد ۹ دی پاسخ در تاريخ آبان ۱۲ام, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۴ ب.ظ:

    مذهبی ها میرن تو حاشیه و مساجد و از سیاست دور میشن و به طور کلی دین میره کنج خانه ها…
    الان مگه کجا هستند مذهبی ها؟ اگه بگی وسط کارن پس باید قبول کنی مسئولیت اونها رو در مشکلات فعلی و اونوقت دیگه نباید اصراری بر حضور اونها مشخصا با عنوان مذهب وسط میدون داشته باشی…اگرم بگی کاره ای نیستند که پس اونوقت هم چیزی رو از دست نخواهند داد
    دین الان وسط میدونه؟ صحنه گردان کشور دینه الان؟ این چجور وسط میدون بودنه که هنوز بعد از چهل سال تکلیف بانک داری بدون ربا و دریافت سود از دیرکرد وام مشخص نیست.هنوز مراجع درباره ی همه چیز میگن باید چنین بشه و چنان نشه ولی کسی به کسی نیست و کسی هم مسئولیت گردن نگرفته و نمیگیره و نخواهد گرفت…پس عملاً تنها صحنه ی واقعی دینداری،اونجاهاییه که ریشه در کنج خانه ها و در واقع در عمق جانها داره…پس نگرانی از چی و چرا؟!
    مگه این دین ۱۴۰۰ ساله به نظام ۴۰ ساله وابسته بوده با این نظام متولی دین و دیانته در تاریخ بشریت؟
    شعائر دینی قبل از انقلاب هم بوده الانم هست بعدنم خواهد بود.کم و بیش…بالاخره عموم مردم ما دیندارن.اگه سبک دینداری عوض بشه،جزو طبیعت تاریخی و انسانی دینداری هست.همونطور که الان با ۵۰۰ سال قبل متفاوته و آسمون هم به زمین نیومده و کلا این چیزا خیلی وابسته به نظام های سیاسی نیست و الا در دوره ی رضا شاه باید بساط حجاب و عزاداری جمع میشد…که نشد! و دوره ی جمهوری اسلامی هم باید همه چادری و امام حسینی میشدند…که نشدند!
    پس اتفاق خاصی برای زندگی روزانه ی مردم که نمی افته هیچ،ربط مستقیم و خاصی هم به دینداری اونها نداره…چه بسا که بدون این نظام،دین یه نفس راحت هم بکشه 😀

    [پاسخ]

    شاعرانه پاسخ در تاريخ آبان ۱۳ام, ۱۳۹۷ ۲:۰۸ ب.ظ:

    یعنی بنظر شما این اسگول بیاد پادشاه بشه یا قانون اساسی تغییر کنه یا حکومت و غیره فرقی نداره ؟

    منم میدونم دین بوده و هست و خواهد بود اما قدرتها هستند که آزادی عملها را تعیین میکنند و تبلیغات را به سویی که دوس دارن میبرند
    زمان شاه مسجد هم داشت و کنارش مشروب فروشی و فاحشه خانه و کاباره هم بود

    تبلیغات در کنار آزادیها خیلی اثر گذار هستند .
    بعد انقلاب مردم کاباره ها را آتش زدند رفتند سمت مساجد و ساخته شدند رفتند ۸ سال از مملکت و انقلاب و اعتقاداتشون دفاع کردند و به مرحله ای رسیدند که حونشونو دادند .

    اما اگه از نظر شما این دوتا کنار هم باشند انتخاب برای جوان همراه با تبلیغات رنگارنگ خیلی سخت میشه

    متولد ۹ دی پاسخ در تاريخ آبان ۱۳ام, ۱۳۹۷ ۲:۲۴ ب.ظ:

    اون همه جوان انقلابی و شهدای جنگ،ساخته شده ی دوران شاه بودن پس اگه کسی بخواد میتونه دینداری کنه.گوهر جان و بافت شخصیتی آدمها تعیین کننده ست نه رنگارنگی محیط
    دینداری گلخونه ای دوزار نمی ارزه
    دینداری ای که با تبلیغات حکومتی و جوسازی باشه نتیجه ش ادا و اطوار و شعاره
    دینداری ای خوبه که دین رو ببره توی متن زندگی و اخلاص و عقاید صحیح رو بتونی حفط کنی و سالم برسونی به شب اول قبر

برگه نظرات
1 29 30 31 32 13205
  1. بدون بازتاب

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: