خانه > اينترنت, جامعه > حسین درخشان کجایی که آهت بالاترین را گرفت!

حسین درخشان کجایی که آهت بالاترین را گرفت!

و باز هم داستان از کار افتادن سایت بالاترین

در مطلب قبلی نوشتم که این روزها مدیران و برخی کاربران بالاترین بخاطر از کار افتادن این سایت حسابی کلافه هستند. البته جناب مدیر و کاربران محترم بالاترین، این روزها به فرندفید نقل مکان کرده و ادعا می‌کنند که بالاترین یک سایت آزادی‌خواه و میدانی برای تمرین دموکراسی و تحمل اندیشه مخالف بوده است. ادعایی که در عمل هیچوقت به واقعیت تبدیل نشد و بالاترین عرصه‌ای شد برای توهین و تمسخر هر فکر و اندیشه‌ای که مطابق میل و نظر آنها نبود. به این صورت که اگر مطلب و لینکی بر خلاف خواسته آنها مورد توجه کاربران قرار می‌گرفت، با شیوه‌های مختلف و نظرات اهانت‌آمیز آنرا تحت تاثیر قرار می‌دادند و اگر هیچ راهی باقی نمی‌ماند، در نهایت آن مطلب و آن لینک محکوم به نابودی و حذف از بالاترین می‌شد.

به عنوان مثال حسین درخشان یکی از افرادی بود که در ماه‌های گذشته با انواع و اقسام توهین و اهانت و فحاشی از سوی کاربران بالاترین روبرو شد. کمتر لینکی از درخشان بود که در بالاترین بیاید و بخاطر آن ده‌ها فحش و ناسزا و توهین نصیبش نشود. البته این زمانی بود که شانس با حسین درخشان همراه بود و هنوز باند مافیای بالاترین متوجه لینکش نشده بودند.

اما در شرایط عادی و با حضور آگاهانه برادران و خواهران طرفدار حقوق بشر و دموکراسی و آزادی بیان، سیل خروشان آرای منفی بود که به سمت درخشان می‌رفت و لینکش را برای همیشه از صفحه بالاترین محو می‌کرد! و جالب اینکه بعضی از کاربران بالاترین اصلا کاری نداشتند که حسین درخشان در مطلبش چه چیزی نوشته و چه حرفی زده، فقط با اسم او مشکل داشتند و رسما و علنا این مساله را در پای آن لینک می‌نوشتند که تحمل او را ندارند! چرا؟ چون حسین درخشان حرفهایی می‌زد که مدعیان تحمل صدای مخالف، تحمل شنیدن و خواندنش را نداشتند.

در اینجا بد نیست که یادی بکنم از درخشان و چند مورد از نظرات او را درباره بالاترین و کاربران و مدیرانش و رد ادعای تحمل صدای مخالف در بالاترین  بنویسم. نوشته زیر یادداشت حسین درخشان است درباره قرار گرفتن چلغوز در لیست سیاه بالاترین:

«چلغوز» در لیست سیاه بالاترین

نوشته بودم که «چلغوز» روی واقعی سرکوب‌گر آدم‌های مدعی آزادی بیان و حقوق بشر را آشکار می‌کند. تا حالا 11871677911فعلا جهانشاه جاوید سردبیر وب‌سایت ایرانیان رسما «چلغوز» را بایکوت کرده است.

ابراهیم نبوی هم که دیدید رسما گفت «کسی حق ندارد به انسانهای شریفی مثل اکبر گنجی و شیرین عبادی که من هم با آنها نقطه نظر مشترکی ندارم، ولی آنها را به گند نمی کشم، توهین کند… حسین درخشان به جانور هولناکی تبدیل شده که می تواند هر ارزش انسانی مثل دموکراسی و حقوق بشر و هر انسان شریفی مثل اکبر گنجی و هاله اسفندیاری و شیرین عبادی و علی شاکری را زیر دست و پایش له کند. حسین درخشان الآن از نظر من سگ هار خطرناکی است که برای نجات دیگران از دست او باید شدیدا با او برخورد کرد.»

الان می‌خواهم رسما سومین اسوه آزادی بیان را به شما معرفی کنم: مهدی یحیی‌نژاد، سازنده‌ی وب‌سایت بالاترین! یحیی‌نژاد که اتفاقا مثل جهانشاه جاوید در شمال کالیفرنیا زندگی می‌کند و مثل او هم زمانی خودش را رفیق من می‌دانست، رسما «چلغوز» را وارد لیست سیاه بالاترین کرده است. بطوری که اگر بخواهید به آن لینک بدهید پیغام می‌دهد: «ارسال لینک از این وب‌سایت مجاز نیست.» یعنی آن‌قدر شوخی‌های ما با پیر و مرشدش عباس میلانی و اکبر گنجی (که اتفاقا آنها هم در شمال کالیفرنیا زندگی می‌کنند) برای یحیی‌نژاد گران آمده که تمام ادعاهایش را درباره روند شبه‌دموکراتیک بالاترین  زیر پا گذاشته و با خیال راحت اصلا لینک دادن به «چلغوز» را ممنوع کرده است.

فکر کنم به زودی باید یک مسابقه به نام چلغوز طلایی راه بیندازیم و به این سه نفر جایزه بدهیم.

و این هم نامه حسین درخشان به مدیران بالاترین درباره اقدام آزادی خواهانه آنها:

«نامه‌ی پایین را به آدرس بالاترین فرستادم. هر وقت جوابشان برسد همین‌جا آن را خواهید خواند:

جناب آقای مهدی یحیی‌نژاد، مدیر محترم وب‌سایت «بالاترین»

از طرف تعدادی از خوانندگان روزنامه‌ی طنز ما، «چلغوز»، شکایت‌هایی رسیده است مبنی بر اینکه ظاهرا شما کل وب‌سایت این روزنامه را به فهرست سیاه بالاترین افزوده‌اید و در نتیجه امکان فرستادن لینک به «چلغوز» را رسما ممنوع کرده‌اید. با توجه به اینکه محتوای «چلغوز» هیچ‌کدام از مقررات بالاترین را نقض نمی‌کند و در عین حال لینک‌های فراوانی به مطالب طنز سیاسی مشابه در آرشیو وب‌سایت شما هست، مایلم از شما دلیل این ممنوعیت را رسما سوال کنم. با احترام، حسین درخشان»

و این هم متن نوشته حسین درخشان درباره وجود استبداد اکثریت در بالاترین:

«از دیکتاتوری اکثریت تا سنگسار اقلیت

ایده‌ی «خرد توده‌‌ها» (Wisdom of the crowds) فلسفه‌ی پشت بسیاری از نرم‌افزارهای اینترنتی تازه مانند تکنوراتی، دیگ و ردیت و شبیه به آن است. ولی این فلسفه، بر خلاف ظاهر دموکراتیکش، خودبخود به نوعی از دیکتاتوری اکثریت تبدیل می‌شود. اما «بالاترین» که با همین فلسفه «خرد توده‌ها» ساخته شده، بخاطر اشتباهاتی در الگوریتمش در عمل به چیزی بدتر از دیکتاتوری اکثریت تبدیل شده است که من اسمش را می‌گذارم سنگسار اقلیت. به چند دلیل:

– سوءتفاهم کاربران درباره رای منفی و مثبت: رای مثبت از نظر طراحان بالاترین یعنی ارزش یا اهیمت یک لینک. رای منفی یعنی اینکه لینک مورد نظر قانونی را شکسته است. ولی بخاطر اینترفیس غلط، جوری که کاربران به آن واکنش نشان می‌دهند این است که رای مثبت یعنی با محتوای آن لینک موافقند و رای منفی یعنی با محتوای آن مخالفند.

– ارزش دوبرابر رای منفی نسبت به مثبت: رای ندادن یعنی یک واحد مخالفت با اهمیت یک لینک. رای مثبت دادن مساوی یک واحد موافقت با اهمیت آن است. ولی رای منفی دادن یعنی دو واحد مخالفت با یک لینک. برای همین برای از بین بردن اثر هر رای منفی، دو رای مثبت لازم است. در صورتی که برای خنثی کردن یک رای مثبت، تنها یک منفی کافیست. در نتیجه ارزش رای منفی دوبرابر رای مثبت است و اگر مخالفان یک لینک حتی نصف تعداد مخالفان آن باشند ارزش آن را در صفر نگه می‌دارند.

– حذف شدن تنها با چند رای منفی: در نتیجه دو اصل بالا، حذف لینک پس از کاهش ارزش آن به چهار یا پنج واحد زیر صفر آن در نتیجه دو اصل بالا خیلی آسان اتفاق می‌افتد. کافیست در دقایق اولیه‌ی فرستاده شدن یک لینک سه، چهار نفر با باندبازی و اقدام هماهنگ، با توجه به ارزش دوبرابر لینک منفی، آن را به منفی چهار یا پنج برسانند و به کل حذف کنند. حتی اگر، به فرض، محتوای آن لینک در صورت دیده شدن بیشتر توسط کاربران بیشتر می‌توانست با وجود همان رای‌های منفی به صفحه اول برسد.

– فیلتر شدن: بخاطر فیلترینگ عمده‌ی کاربران بالاترین از خارج از ایران می‌آیند و در نتیجه از نظر آماری درصد بزرگی از آنان دیدگاه مشخص و نسبتا همگونی نسبت به مسایل چون احمد‌ی‌نژاد، جمهوری اسلامی، حقوق بشر، آمریکا، و حمله نظامی به ایران دارند. همین باعث می‌شود که وقتی لینک‌هایی درباره‌ی این مسایل مورد توافق نسبی اکثریت کاربران فرستاده می‌شود، واکنش اکثریت به آن قابل پیش بینی است. اگر لینکی در مخالفت با احمدی‌نژاد باشد به طور تصاعدی امتیاز بالا می‌گیرد، و اگر در موافقت با احمدی‌نژاد و مخالفت با نظر اکثریت باشد به سرعت با گرفتن چند رای منفی از اکثریت حذف می‌شود.

این چهار واقعیت باعث شده که بالاترین که می‌توانست مثل دیگ و ردیت حداقل یکجور دیکتاتوری اکثریت باشد، تبدیل شود به یک جور سنگسار اینترنتی اقلیت. با توجه به گرایش‌های سیاسی اکثریت در بالاترین، نتیجه‌ی عملی آن این است که بر خلاف ظاهر دموکراتیکش در عمل به تریبون خبری‌ای کاملا یک طرفه تبدیل شود.

من مدتی بود به امید اینکه بتوانم حرف‌های مخالفان عقایدم را بشنوم و با آنها تعامل آسان‌تری کنم از «بالاترین» استفاده می‌کردم. ولی الان به این نتیجه رسیده‌ام که سه اشکال اولی که در بالا ذکر کردم باعث شده است که فضای بالاترین روزبه‌روز بیشتر به یک سنگسار اقلیت شبیه شده است و تنها کاری که در این فضا نمی‌توان کرد گفتگوی عادلانه و سازنده است.

در نتیجه من همینجا با «بالاترین» خداحافظی می‌کنم تا زمانی که با رفع سه اشکال اول حداقل برسد به دیکتاتوری اکثریتی که در تمام وب‌سایت‌های آمریکایی مشابه آن وجود دارد. حداقل در دیکتاتوری اکثریت آدم را سنگسار اینترنتی اقلیت نمی‌کنند.»

یادداشت های حسین درخشان را به این خاطر تمام و کمال اینجا آوردم تا به مدیران و برخی کاربران بالاترین که این روزها در فرندفید شعار آزادی‌خواهی و دموکراسی و تحمل اندیشه مخالف را سر می‌دهند یادآوری کنم که برخلاف ادعای شما مبنی بر رعایت آزادی بیان و کنترل نکردن محتویات لینک‌ها و وجود آزادی مطلق و شعار دموکراسی و تحمل مخالف، در عمل بالاترین با نظارت شدیدا استصوابی شما اداره می‌شد بگونه‌ای که حتی صدای آدمهایی مانند حسین درخشان را هم به عنوان یک ایرانی مقیم خارج از کشور خفه می‌کردید. اگر معنای آزادی و دموکراسی شما، همان نظارت استصوابی است، پس چه فرقی با نظارت استصوابی ما دارد؟

  1. ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ در ۰۰:۰۷ | #1

    یادم نمی‌ره که خیلی از مطلب‌هاش منفی می‌خورد

    [پاسخ]

  2. ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ در ۰۱:۳۲ | #2

    سلام
    بابا ایول
    اینا به خدا خیلی نامردن
    اصلا باور نکردنیه
    من یه لینک گذاشتم به عنوان اس ام اس های غزه ، اصلا سه سوت نشد ، شد منفی ۷
    یه لینک هم در مورد یه چیز دیگه گذاشتم دو سوته شد منفی ۴
    فکر میکردم فقط برای من اینجوریه ، دیدم این عبدالهی هم دلخوشی نداره
    اینا همش بولوف میزنن ، چاخانه ، یه مشت نامرد رفتن اونور آب پول میگیرن گند بزنن و مملکت رو سیاه نشون بدن .
    همین
    چاکر هر چی نسل سومیه

    [پاسخ]

  3. ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ در ۰۱:۵۸ | #3

    خوب پس شما با دموکراسی مخالف نیستی و حرفت اینه که بالاترین یک دموکراسی نیست؟ در مورد اون سه تا اشکال درخشان بنظر منطقی میان ولی حتما مدیران بالاترین هم دلیلی داشتن برای گذاشتن این موارد. شاید دلیل اونها منطقی تر بود :). اگر هم نبود خب عوض میشه درست میشه :) اما من نمیدونم این “دیکتاتوری اکثریت” به چه معنیه اصلا دموکراسی یعنی اکثریت، (خیلی چیزا در این مورد میخواستم بنویسم ولی اونقدر واضحه و اونقدر ترکیب این دو کلمه مسخرس که بیخیال میشم) درخشان دیگه تو این دنیا نیست که بتونه جواب بده ولی شما که همفکرشی و شاید معتقد به حرفاش باشی جواب بده!
    خیلی وقت ها تو صفحه اول از علی(ع) و محمد و اسلام لینک پیدا میشد. نه لینکی که مسخره باشه،بلکه لینکی که از اینا تعریف و تمجید کنه. زیاد نبود شاید فقط یکی، خب این نمود جامعه بالاترین بود که (شاید)اکثرا(شاید شاید:)) به اینا اعتقاد نداشتن. خب میخواستین جمهوری اسلامی عزیزتون این سایت رو فیلتر نکنه تا اکثریت بیفته دست شما!. ولی انصاف داشته باشین که همیشه حذف نمیشد. بودن کسایی که منفی الکی میدادند و خواهند بود، این نمود جامعه ایرانه، ما داریم دموکراسی رو یاد میگیریم. بالاترین جای یاد گرفتن دموکراسیه.
    باز هم انصاف داشته باشین اکثر بی جنبه بازی ها و تخلف از قوانین توسط همین همفکران شما انجام میشد. “تلفات سهمگین صهیونیست ها درحمله به غزه” که یادتون هست. یا لینک های چپ و راستی که در روز عید غدیر فرستاده میشد، بی هدف، همینطوری، برای اینکه در روز غدیر یه لینکی باید باشه! درست مثل کارای جمهوری اسلامی. شاید شاید خیلی ها اصلا محتوای لینک رو نمیخوندن و فقط میفرستادن! همینجوری!
    شرمنده ولی مطلبت اونقدر سبک بود که شاید کسی رغبت نمیکنه جوابت رو بده. من اما فکر کردم تو دنیای اینترنت اونقدر کوچیک هستم که یه جوابی برات بنویسم
    آهستان: دیکتاتوری اکثریت یعنی اینکه شعار زنده باد مخالف سر بدیم بعد خودمون صدای مخالف رو خفه کنیم!

    [پاسخ]

  4. خرچنگ زاده
    ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ در ۰۲:۲۸ | #4

    آقا من از دو پست امشب و دیشب شما بسیار راضی هستم ! انشالله خدا از شما راضی باشه D:
    آهستان: پس نتیجه می گیریم از بقیه پستها راضی نیستی ! ^_^

    [پاسخ]

  5. ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ در ۰۲:۰۸ | #5

    خوب اصل قضیه اینه که اینها به مدیرهای بالاترین و اصل سایت چه ربطی داره؟
    من اصلا حسین درخشان رو نمیشناسم و تا حالا حتی یکی از مطالبش رو هم نخوندم اما همینقدر میدونم که این بنده خدا از اینجا مونده واز اونجا رونده است.
    همین که الان توی زندانه یعنی آدم بدی بوده دیگه نه؟ البته این نظر شما باید باشه.

    [پاسخ]

  6. جانورشناس
    ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ در ۰۳:۰۰ | #6

    کلا از پستهای شما بیشتر جانورانی مثل خرچنگ و قورباغه راضی هستند…

    [پاسخ]

  7. amir
    ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ در ۰۸:۰۷ | #7

    سلام

    بنده که تهدید شده‌ام در صورت ادامه توهین نظراتم حذف میشوند. هرچی‌ جستجو کردم تو نظراتم به کسی‌ توهین نکرده‌ام ،چند سوال بود و ۱ مورد هم آقایان آخوند را بدون پسوند نام بردم، کاری که شما با بقیه می‌کنید.

    ولی‌ این اطلأییه گردانهای جهاد روهل لاه خیلی‌ با مزه بود. کر کر داریم میخندیم،آخه برادر من، تو سواد این کاررو داری؟ مال این حرفا هستی‌ اصلا، منابع و کتابهای هک کردنی که جناب عالی‌ مطالعه کرده‌ای ، از منابع اسلامی استفاده کردی یا غربی؟ بحار ال انوار در مورد هک کردن مطلب دارد؟حیلت الا متقین در باب هک ؟ فکر نمیکنی‌ این گنده گوزی به تو نمیاید؟ جو گیر نشو اخوی،نکند کلاه مجاهدین سرت برود. بمب گذاری روز عاشورا در مشهد یادت میاید؟ مجاهدین فرمودند کار سربازان گمنامشان است؟( شبعهٔ دوم ولایت فقیه). دیدی بعدها که معلوم شد کار سربازان گمنام اینور بوده و همکاران تان در وزارت اطلاعات زحمت کشیده اند چه ابرویی از مجاهدین رفت؟ نکن آقا جان .این کت به تن شما گشاد است.

    نابغه تان ازغدیست و حسن عباسی . شمارا چه به هک،اگر کار خودشان باشد برای شهرت بیشتر و اسم در کردن در بی‌ بی‌ سی‌ و… ضایع میشوید‌ها .

    [پاسخ]

  8. حمید
    ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ در ۱۰:۵۰ | #8

    سلام

    آقا amir
    مرده ی این تحلیل هاتم، کشتی منو بخدا، ببینم تو احتمالا هم کلاسی نوری زاد نبودی؟

    [پاسخ]

  9. ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ در ۱۳:۵۶ | #9

    رفتار هر مجموعه ای نشان دهنده اعضاش هست، بالاترین هم با اکثریتش کار می کنه، پس وقتی می بینی هر روز چند تا لینک سخیف و توهین آمیز که بدون دلیل توهین می کنن با بیشترین رای ممکن داغ می شوند، می فهمی که اون ها واسه کارهاشون دلیل نمی خواند، یعنی حتی اگر مطلب ضدعقلی هم بود چون باب میلشون است، به عقلشون بر نمی خوره، چون . . .
    بگذریم
    هر چی فکر می کنم یا طرف باید خیلی متعصب و کور باشد یا خیلی دروغگو که بتواند جو بالاترین را ندیده بگیرد
    یادم نمی رود، تو ماجرای غزه، چند تا لینک خبری فرستادم که حتی یکیشون هم تکذیب نشد، ولی حتما چندتا منفی غیرواقعی و بخش نامناسب و . . . می گرفت و خیلی ها وظیفشون می دانستند که هر چی لیاقت خودشون و خانواده محترمشان است به آدم نسبت دهند
    مدیران بالاترین هم که با تایید رفتار حیوانی همفکرانشون این کارها را تایید می کردند (باور کنید اگر ذره ای احترام و واقع بینی در رفتارشون نشون می دادند، هرگز به خودم اجازه به کاربردن چنین لغتی را نمی دادم، ولی چه کنم که باادبانه ترین کلامی که می توانم به کار ببرم همین رفتار حیوانی و قانون جنگل آن ها است که به وسیله زور و سرکوب، می خواهند بقیه را کنترل کنند)

    —————————–
    مطالبی که از حسین درخشان گذاشتی جالب بود و زحمت کشیدی
    حسین نمونه خوبی از کسانی است که وقتی در زندان نبود، او را به جرم عقاید دگر خواهانه اش، مورد لطف دموکراسی خواهانه خودشان قرار دادند و وقتی هم زندانی شد، سواستفاده از او را رها نکردند و ژست خیرخواهانه و بیطرفانه گرفتند! جون خودشون!
    —————————–
    با همه این ها بالاترین مکان خوبی است!
    البته برای کسانی که توهمشان را فقط در اینجا می توانند ارضا کنند و ضعف خود را در اینجا بپوشانند.
    —————————–
    مطمئنا کسانی که اندیشه تصحیح آن را دارند مفید خواهد بود، من هم سعی می کنم نقش کمی در این رابطه داشته باشم
    زیرا فعلا که این مشکل از پایه در بالاترین و خیلی از کاربران و مدیرانش وجود دارد و باید حل شود.

    [پاسخ]

  10. ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ در ۱۶:۵۳ | #10

    هر چند حسین درخشان رو نمی شناسم لیکن موافقم به شدت

    [پاسخ]

  11. ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ در ۱۷:۲۵ | #11

    من هم بی خبر از اوضاع بالاترین یک بار از وبلاگ حسین درخشان مطلبی که بر ضد حسین شریعتمداری بود در بالاترین لینک کردم که یکهو با سیل امتیازهای منفی لینکم حذف شد ! این دموکراسی بند تمبونی بالاترین بود ! تا توانستند به اعتقادات من که خیلی هم مسلمان مومنی نیستم توهین کردند و احادیث ائمه را قطعه قطعه کردند تا بتوانند مسخره کنند … فقط کافی بود می فهمیدند به مذهب شیعه عقیده داری کاری نداشتند چه حرفی می زنی ! و منطقت چیست ، محکوم به فنا بودی ! بعضی کاربرها هم که به مذهب عقیده داشتند مثل اولترا احسان و مسعود مشهدی اصلا جرئت حرف مذهبی زدن نداشتند و فقط به فکر مثبت گرفتن لینکهای خود بودند و …… خیلی محیط جندش آوری شده بود

    [پاسخ]

  12. م.ن
    ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ در ۱۸:۲۳ | #12

    جناب اخوی آهستان با کمال احترام عرض می کنم خودتی برادر.
    این ژست دموکراتی که گرفته ای به تنت زار می زند. بهتر است اسم این پست و پست قبلیت را بگذاری چرا باید بالاترین هک می شد یا اینکه چرا با هک کردن بالاترین موافقم.
    مگر نه اینکه سایت بالاترین و گویا و نظایر اینها همگی متعلق به ضد انقلابند؟ مگر نه اینکه شما و امثال جنابعالی مثل جناب خرچنگ زاده و آقای سنایی می خواهید سر به تن ضد انقلاب نباشد؟ مگر نه اینکه هک کردن و از کار انداختن سایتهای مخالف و معاند با جمهوری اسلامی جزو جهاد مجازی شماست؟
    حالا چطور شده که تنها مشکل سایت بالاترین از دید تو عدم دموکراسی در این سایت است.
    جنابعالی خودت را یک مسلمان تمام ایار می دانی. نظامی را هم که ادعای طرفداری از آن داری به گفته رهبرانش یک نظام الهی است. طبیعی است که مخالفین جمهوری اسلامی از دید تو مخالفین با خدا هستند. حکم مخالف خدا هم که معلوم است. تو اصلا حق حیاتی برای مخالفین جمهوری اسلامی قائل نیستی. می خواهد شیرین عبادی باشد می خواهد باطبی یا هر کس دیگری.
    حالا چطور شده که تنها مشکل یک سایت ضد انقلاب، ضد جمهوی اسلامی مثل بالاترین شده عدم تحمل مخالفینی مثل حسین درخشان؟ خودتی برادر…

    [پاسخ]

  13. ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ در ۱۹:۲۵ | #13

    من خیلی بالاترین نمیرم راستش خوشمم نمی اومد از محیط چاله میدانیش
    ولی یادمه که یه بار یه وبلاگنویسی نوشته بود که درخشان همش منفی میگیره
    و من یادمه درخشان یه لینکی داده بود و زیرش هر کامنتی که میذاشت بلافاصله منفی میگرفت و محو میشد! یعنی درخشان حتی برای تست یه کامنت الکی داد که بازم تعداد زیادی به کامنتش منفی دادن!
    این رو به وضوح یادمه!
    هرچند دلیل نرفتن من به بالاترین اینه که کلا محیطش رو قبول ندارم

    ولی در عین حال با هک شدن و یا فیلتر شدنش هم مخالفم! میگم منه نوعی نمیخوام ببینمش حالا یکی دیگه میخواد بببینه و خوشش میاد خوب بره ببینه!

    با همه انتقاداتی که به بالاترین دارم از این هکهای متوالیش حس خوبی ندارم کلا وقتی چیزی با این حد حرفه ای گری هک میشه یعنی هرکدوم از سایتهای ماها هم در معرض خطر هک هست.
    بالاترین سایت چیپی بود درست ولی هک کردن هم کار پسندیده ای نیست

    در عین حال خوشحالم که اینها رو نوشتید و اینها بالاخره حرفهایی بود که باید جایی زده میشد

    کلا جناب آهستان من از نوشته های اخیر شما واقعا ممنونم !:)

    [پاسخ]

  14. ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ در ۲۳:۴۹ | #14

    متاسفانه بالاترین جای خوبی برای تمرین دموکراسی نبود. از تمام عاشقان دموکراسی عضو بالاترین درخواست می کنم کمی به خویشتن بازگردند. بخصوص در این فرصت که از بالاترین محرومند!

    [پاسخ]

  15. ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ در ۲۳:۵۵ | #15

    لینک های ارسالی من در نقد اسراییل ، شیرین عبادی یا خدمات دولت نهم و انقلاب بلافاصله با چهار منفی غیر قانونی حذف می شدند اما ….
    و هیچگاه هدف اصلی ما منفی و مثبت گرفتن و این بازی های بچه گانه نخواهد بود بلکه ….

    [پاسخ]

  16. سیاوش
    ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ در ۱۲:۱۹ | #16

    با سلام
    باتمام ایراداتی که به حسین درخشان وارده این فرد سمبل تحمل غیر بود در سایت هائی که راه انداخت حتی یک بار نظری مخالف خودش حتی با فحش های رکیل و با اسمی به وی می شد حذف نشد فعلا که بنده خدا داره بخاطر همین تحمل غیر داره تو حبس پیر می شه

    [پاسخ]

  17. cafenaderi
    ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ در ۱۲:۴۸ | #17

    اگر شما در این حرفهایی که زدی صادق باشی و لاجرم مخالف دیکتاتوری اکثریت لاجرم باید با اعدام و محدودیت بهایی ها هم مخالف باشی باید با حجاب اجباری هم مخالف باشی و ده ها و صدها محدودیت دیگری که حکومت بر اقلیتها و گاه حتی اکثریت وارد می کند
    البته شاید هم فقط وقتی خود شما اقلیت واقع می شوید یادتان می افتد که اقلیت هم حقوقی دارد

    [پاسخ]

  18. ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ در ۱۶:۲۴ | #18

    بالاترین یک تقلید ناشیانه از سایت digg.com بود، و البته با کاربرانی بسیار ناآگاه و با لحن «چاله میدونی»!
    کامنت امیر جالبه. می‌گه من به کی توهین کردم و پایین کامنتش دوباره فحش و … رو ادامه داده. گویا با همه دور و بری‌هاش این طوری حرف می‌زنه و به خاطر همین، این طور صحبت کردن رو فحاشی نمی‌دونه. :-)

    [پاسخ]

  19. mahdy2021
    ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ در ۲۱:۴۸ | #19

    سلام
    من هم با اکثر حرفهای شما موافقم و البته از انتشار بعضی حقایق متشکرم.
    اگر راهی باشد که بیشتر در مورد مدیران بالاترین و حامیان احتمالی آنها تحقیق کنیم ، فکر کنم شما آن را بشناسید.
    http://www.iranian-it.net/itf/thread-1724.html

    [پاسخ]

  20. ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ در ۱۴:۵۶ | #20

    این طوری که من خواندم، گویا اطلاعات صاحب! بالاترین رو از ایمیلش برداشتن و سایتش رو به جای دیگه هدایت کردن!
    یعنی به احتمال کسی که برای سایت مشکل ایجاد کرده، از بر و بچه‌های خودشون بوده.
    با اون فحش و فحش‌کاری‌های هر روز بالاترین، به دیگران و به همدیگر و … طبیعی بود که بزنن به تیپ همدیگه. :-) جالب‌تر از همه این دروغ تابلو ابطحی است:
    سایت بالاترین به این دلیل که همه کاره­‌ی آن خود کاربران هستند، نماد یک جامعه مدنی در محیط مجازی است. در جامعه­‌ی مدنی، مردم سیاست­گزار و کارگزار اصلی تصمیمات هستند. در این محیط مجازی نیز چنین است و بیشتر پست­‌هایی که انتخاب می­شود مفید است [!!] و به ندرت نوشته­‌های توهین­‌آمیز و یا خارج از نزاکت در آن مورد استقبال قرار می­گیرد. [!!]

    [پاسخ]

  21. ۲۱ بهمن ۱۳۸۷ در ۱۳:۲۶ | #21

    سایت دوباره راه افتاده. انگار از اولش هم قضیه سرکاری بوده.

    [پاسخ]

  22. شیدا
    ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ در ۲۱:۳۳ | #22

    حسین خدا نگهدارت

    [پاسخ]

  23. ۵ آذر ۱۳۸۸ در ۱۹:۵۳ | #23

    دولت جمهوری اسلامی با صرف میلیون ها دلار سعی در مانع تراشی در روند دستیابی مردم به اطلاعات آزاد است. بالاترین هم یکی از سایت هایی است که جمهوری اسلامی و طرفدارانش را شدیدا آزار می دهد.
    من که فعلا به یه فیلتر شکن توپ دارم میام بالاترین و آی میخندم به فیلترچی ها.

    اما در مورد حسین درخشان
    همیشه سعی می کنم رک صحبت کنم. من از همون اول هم از این آدم خوشم نمی اومد، الان هم هر چی سرش بیاد حقشه، خوب یادم هست که می گفت اگه برگشتم ایران و مشکلی برام پیش اومد اصلا دلم نمی خواهد امثال شما(یعنی ما) برام دل بسوزونین، خوب ما هم به توصیه اش گوش می کنیم و اصلا دلمون براش نمیسوزه.

    [پاسخ]

  24. لازم
    ۶ آذر ۱۳۸۸ در ۲۳:۱۹ | #24

    اما حسین درخشان کجاست ؟ خواب عجیبی درباره اش دیده ام که نمی دانم معنی اش چیست .

    [پاسخ]

  1. ۲۶ بهمن ۱۳۸۷ در ۱۱:۰۹ | #1
  2. ۶ آذر ۱۳۸۸ در ۱۱:۲۶ | #2

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: