خانه > سياست > اشتباهات امام خمینی و اشتباهات آقای منتظری

اشتباهات امام خمینی و اشتباهات آقای منتظری

آقای منتظری اخیرا با اشاره به ماجرای اهانت به امام خمینی گفته‌اند: «حالا یک کسی در یک جایی کار‏ ‏خلافی کرد و عکس ایشان را پاره کرد، این را ما بیاییم در بوق و کرنا کنیم کار‏ ‏صحیحی نیست. چرا که با این کار دارید آبروی ایشان را می‎برید!» وی سپس درباره امام خمینی هم اظهار نظر کردند و گفتند: «آیت الله خمینی معصوم نبودند و اشتباه هم داشته‌اند»

ما که عاشق امام خمینی هستیم، هرگز ایشان را معصوم و بدون اشتباه نمی‌دانیم، اما اگر قرار باشد درباره افراد قضاوت کنیم و مثلا اشتباهات امام خمینی را بگذاریم کنار اشتباهات آقای منتظری و بعد اشتباهات آنها را هم ردیف هم قرار بدهیم، در این صورت هم به امام خمینی ظلم کرده‌ایم و هم به آقای منتظری. بعد هم لابد آدم‌هایی می‌گویند«حالا که هردو اشتباه می‌کردند، پس حق با هر دوی آنهاست و می‌توان همزمان هم خط امام بود و هم خط آقای منتظری!» پس بهتر است عدالت را درباره امام و آقای منتظری رعایت کنیم و اشتباه آنها را با همدیگر مقایسه کنیم و ببینیم آیا اشتباهات آنها در یک سطح و به یک اندازه است؟!

یکی از اشتباهات بزرگ امام خمینی که اشتباهات و مشکلات بعدی را در پی داشت، دستور ایشان مبنی بر پیگیری پرونده مهدی هاشمی (برادر داماد آقای منتظری) بود. امام خمینی در نامه‌ای خطاب به آقای منتظری می‌نویسد: «علاقه اینجانب به جنابعالى بر خود شما روشنتر از دیگران است… این خطر بسیار مهم از ناحیه انتساب آقاى سید مهدى هاشمى است به شما. من نمى‏خواهم بگویم که ایشان حقیقتاً مرتکب چیزهایى شدند؛ بلکه مى‏خواهم عرض کنم ایشان متهم به جنایات بسیار، از قبیل قتل، مباشرت یا تسبیباً و امثال آن مى‏باشند و چنین شخصى، ولو مبرا باشد، ارتباطش موجب شکستن قداست مقام جنابعالى است که بر همه حفظش واجب مؤکد است.

آنچه مسلّم است و در آن پافشارى دارم رسیدگى به وضعیت و موارد اتهام او است، رسیدگى به خانه تیمى و انباشتن اسلحه، آن هم با پول ملت، به اسم کمک به سازمانهاى به اصطلاح آزادیبخش. اصولًا یک همچو اعمالى بدون دخالت دولت جرم است و باید ایشان، که صلاحیت این امر را ولو واقعاً براى این سازمانها باشد ندارد و دخالت در حکومت است، جواب بدهد. این امر قطعى است. و آنچه از شما مى‏خواهم در رتبه اول پیشنهاد مستقیم شما به دخالت وزارت اطلاعات و رسیدگى به این امور است. و اگر براى شما محذور دارد، به طورى که تکلیف شرعى از شما ساقط است، سکوت است. حتى در محافل خصوصى دفاع از یک همچو شخصى که خطر براى حیثیت شما است و احتمال فساد و خونریزى بیگناهان است سَم قاتل است.

باید تمام فعالیتها که به اسم کمک به سازمانهاى به اصطلاح آزادیبخش است قطع شود و تمام کسانى که در این امور دخالت داشته‏اند محاکمه شوند و آنچه مسلّم است و مایه تأسف، حسن ظن جنابعالى به اعمال و افعال و گفته‏ها و نوشته‏هاست که به مجرد وصول به شما ترتیب اثر مى‏دهید و در مجمع عمومى صحبت مى‏کنید و به قوه قضاییه و غیره سفارش مى‏دهید و من از شما، که دوست صمیمى سابق و حال من هستید و مورد علاقه ملت، تقاضا مى‏کنم که با اشخاص صالح آشنا به امور کشور مشورت نمایید، پس از آن ترتیب اثر بدهید، تا خداى نخواسته لطمه به حیثیت شما، که‏ برگشت به حیثیت جمهورى است، نخورد. آزادى بى‏رویّه چند صد نفر منافق، به دستور هیأتى که با رقت قلب و حسن ظنشان واقع شد، آمار انفجارها و ترورها و دزدیها را بالا برده است. «ترحم بر پلنگ تیز دندان- ستمکارى بود بر گوسفندان» من تأکید مى‏کنم که شما دامن خود را از ارتباط با سید مهدى پاک کنید که این راه بهتر است؛ و الّا هیچ عکس العملى در رسیدگى به امر او از خود نشان ندهید که رسیدگى به امر جنایاتِ مورد اتهام حتمى است. سلامت و توفیق جنابعالى را خواهانم. (صحیفه نور، ج‏۲۰)

این از اشتباه امام خمینی که برای نجات آقای منتظری به وی توصیه می‌کند بیت خود را از آدم‌های جنایتکار و قاتل پاک کند. اما اشتباه آقای منتظری، ببینیم آقای منتظری در جواب نامه محبت‌آمیز و پدرانه امام راحل چه کردند؟ مهدی هاشمی در برگه بازجویی‌اش در این خصوص نوشته است: روز آخری که قصد داشتم خود را به وزارت اطلاعات معرفی کنم، آقا (منتظری) مرا احضار کردند و گفتند حضرت امام نامه‌ای برای من نوشته‌اند و قسمتی از آن را که درباره من بود، خواندند. بعد اضافه کردند که من هم یک نامه‌ای برای امام نوشتم و آن قسمتی را که درباره من بود برایم خواندند. بعد گفتند: «امام با نامه خودشان، خواب را از چشم من گرفته‌اند. من هم نامه‌ای نوشتم که خواب را از امام بگیرد!» مرحوم حاج سید احمد خمینی هم در رنجنامه‌ای که برای آقای منتظری نوشته بودند، دقیقا به همین مساله اشاره کردند: «این مطلب را شما هم به من گفتید که من هم نامه‌ای نوشتم تا خواب را از چشم آقا بگیرم!»

اشتباه دوم امام این بود که بعد از اعتصاب و قهر کردن آقای منتظری، از ایشان دعوت کردند تا به همراه مسئولان نظام در جماران حضور داشته باشند. امام در آن جلسه با تواضع بسیار با آقای منتظری صحبت کردند، اما اشتباه آقای منتظری ؟ ماجرایش را باز هم از رنجنامه حاج سید احمد خمینی بخوانیم:

«امام با کمال بزرگواری شما را خواستند و شما در جلسه‌ای در منزل اینجانب که سران قوا و نخست‌وزیر بودند، شرکت کردید. از ابتدا معلوم بود که به شما گفته‌ بودند که زیر بار هیچ پیشنهادی نروید تا آقا مهدی را آزاد کنند. چرا که با همه با خشونت برخورد ‌کردید. امام در این جلسه با تواضع بسیار از شما خواستند که اعتصاب خود علیه نظام را بشکنید. به شما گفتند: آیا شما، ماها را دشمن خود می‌دانید؟ یقینا این را نمی‌توانید بگویید. بعد با حالت بسیار صمیمی و گرم فرمودند: من از شما خواهش می‌کنم که این کارها را کنار بگذارید و مشغول کار خود شوید. قبول نکردید! فرمودند: من به شما ارادت دارم. من مخلص شما هستم. از این مرید و مخلص خود قبول بفرمایید و به کار خود مشغول شوید. با کمال خشونت گفتید: «لا یکلف الله نفسا الا وسعها»

در این هنگام من به دوستان نگاه کردم. دیدم همگی از شرم و حیا، سرهایشان را پایین انداخته‌اند و آقای خامنه‌ای اشک در چشمانشان بود. آقای رفسنجانی و من در جلو امام به شما گفتیم که شما قائل به ولایت فقیه هستید و به قول خودتان ۷۰۰ صفحه پیرامون آن مطلب نوشته‌اید (البته تا آن موقع) چرا گوش به حرف امام نمی‌دهید؟ باز همان جمله «لایکلف الله نفسا» را به زبان آوردید و امام با خونسردی به شما نگاه می‌کردند!» (رنجنامه ص ۴۵)

اشتباه دیگر امام پافشاری و ایستادگی بر اجرای عدالت و حکم محکومیت سید مهدی هاشمی قاتل بود و اشتباه آقای منتظری هم این بود که به امام پیغام داد: «سید مهدی هرچه بود و شد، بالاخره بیست سال سنگ اسلام و انقلاب و امام را به سینه زد!»

و سرانجام بزرگترین اشتباه امام که هنوز هم بغض و کینه آقای منتظری را به همراه دارد، برکناری آقای منتظری از قائم‌مقامی و نجات کشور و مردم و انقلاب اسلامی از رهبری آینده‌ی آقای منتظری بود: «جناب آقاى منتظرى با دلى پر خون و قلبى شکسته چند کلمه‏اى برایتان مى‏نویسم تا مردم روزى در جریان امر قرار گیرند… از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامى عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرالها و از کانال آنها به منافقین مى‏سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبرى آینده نظام را از دست داده‏اید. شما در اکثر نامه‏ها و صحبتها و موضعگیریهایتان نشان دادید که معتقدید لیبرالها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدرى مطالبى که مى‏گفتید دیکته شده منافقین بود که من فایده‏اى براى جواب به آنها نمى‏دیدم… در مسئله مهدى هاشمىِ قاتل، شما او را از همه متدینین متدینتر مى‏دانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام مى‏دادید که او را نکشید. از قضایاى مثلِ قضیه مهدى هاشمى که بسیار است و من حالِ بازگو کردن تمامى آنها را ندارم… سعى کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدى هاشمى و لیبرالها نریزد. از آنجا که ساده لوح هستید و سریعاً تحریک مى‏شوید در هیچ کار سیاسى دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد. دیگر نه براى من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هرچه اسرار مملکت است را به رادیوهاى بیگانه دهند. نامه‏ها و سخنرانیهاى منافقین که به وسیله شما از رسانه‏هاى گروهى به مردم مى‏رسید؛ ضربات سنگینى بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتى بزرگ به سربازان گمنام امام زمان- روحى له الفداء- و خونهاى پاک شهداى اسلام و انقلاب گردید؛ براى اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند …

سخنى از سرِ درد و رنج و با دلى شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خداى خود عهد کردم که از بدى افرادى که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشم پوشى نکنم. من با خداى خود پیمان بسته‏ام که رضاى او را بر رضاى مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمى دارم. من کار به تاریخ و آنچه اتفاق مى‏افتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعى خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بسته‏ام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعى کنند تحت تأثیر دروغهاى دیکته شده که این روزها رادیوهاى بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش مى‏کنند نگردند. از خدا مى‏خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضى هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزى نداریم، هرچه هست اوست.

امام خمینی چند روز بعد در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس و وزرا می‌نویسد:

شنیدم در جریان امر حضرت آقاى منتظرى نیستید و نمى‏دانید قضیه از چه قرار است. همین قدر بدانید که پدر پیرتان بیش از دو سال است در اعلامیه‏ها و پیغامها تمام تلاش خود را نموده است تا قضیه بدین جا ختم نگردد، ولى متأسفانه موفق نشد. از طرف دیگر وظیفه شرعى اقتضا مى‏کرد تا تصمیم لازم را براى حفظ نظام و اسلام بگیرد. لذا با دلى پرخون حاصل عمرم را براى مصلحت نظام و اسلام کنار گذاشتم ان شاء اللَّه خواهران و برادران در آینده تا اندازه‏اى روشن خواهند شد. سفارش این موضوع لازم نیست که دفاع از اسلام و نظام شوخى بردار نیست؛ و در صورت تخطى، هر کس در هر موقعیت بلافاصله به مردم معرفى خواهد شد. والسلام …

لینک‌های مرتبط:

نظرات آقای منتظری درباره ولایت فقیه، وقتی قرار بود خود ایشان ولی فقیه باشد: حتی انتخاب کاندیداهای ریاست جمهوری هم باید با اجازه ولی فقیه باشد!

بخش‌هایی از مرامنامه نهضت‌های آزادی بخش وابسته به مهدی هاشمی: قیام مسلحانه علیه هر نظام و حکومتی که در خط اصیل اسلام نباشد زیر هر اسمی ولو اسم مسلمانی داشته باشد//واحد اطلاعات و تحقیقات وظیفه دارد کلیه عوامل ضدانقلاب و جاسوسهای بین‌المللی را شناسایی و برای هر کدام تشکیل پرونده دهد و آنها را به مقامات ذیصلاح معرفی و در صورت نداشتن مدرک و محرز بودن خطرناکی آنان- آنها را ربوده و اعدام نماید!!

متن کامل رنجنامۀ حجة الاسلام سید احمد خمینی به آیت الله منتظری قسمت اول

قسمت دوم و پایانی :‌ «‌یادتان هست در ملاقات آخر خود با امام شما نیم ساعت حرف زدید و امام سکوت کردند. وقتی بلند شدید بروید، امام فرمودند: بیشتر حرف‌های شما درست نبود، خدا انشاءالله مرا ببخشاید و مرگم را برساند. امام تنها همین دو جمله را فرمودند. آیا از خود پرسیده اید که چه کردید که امام، مرگ خود را از خدا خواسته است و آن را به اطلاع شما رسانده است؟»

  1. سبز سبز
    ۱ دی ۱۳۸۸ در ۰۰:۵۳ | #1

    به یک ایرانی:

    شما جدا نمی فهمید؟ با من کل کل نکنید که این روزها حوصله اش را ندارم.

    شما بگو «یک نفر». مگر در اصل قضیه فرقی می کند؟کشتن یک نفر مثل کشتن همه آدمهاست( من قتل نفسا بغیر نفس او فساد فى الارض فکاءنما قتل الناس‏جمیعا).مگر معدود و غیر معدود دارد؟در ضمن به هیچ عنوان معدود نبودند و عده شان در حد همان چند هزار نفر بوده که اگر اینطور نبود الان حکومت احتیاج نداشت هر سال دور قبرستان خاوران را محاصره کند و آدم ببرد آنجا که خانواده های کشته شدگان را پراکنده کنند.انتظار دارید جنایتکاران آمار هم بدهند؟همین شواهد و نشانه های بی پاسخ در کنار فریاد آیت الله منتظری است که ما را به درستی قضیه مطمئن می کند نه جفنگیاتی از این قبیل که :‌«تعدادشان معدود بود».
    در ضمن یک سوال هم برایتان دارم که از مافوقتان بپرسید:
    این رهبر آزاده شما که جانشین امام علی و نایب امام چهاردهم روی زمین است چرا برای تایید کابینه احمدی نژاد حکم حکومتی می دهد اما یک حکم نمی دهد که این مرتضوی را به ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا منصوب نکنند؟ نمی تواند یا نمی فهمد یا نمی خواهد؟ در هر سه مورد شرایط رهبری و ولایت (که ما قبولش نداریم) طبق همین قانون اساسی از او ساقط می شود.راز شعار :‌«خامنه ای قاتله ولایتش باطله» هم همین است.

    [پاسخ]

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ دی ۱م, ۱۳۸۸ ۷:۱۰ ق.ظ:

    به سبز سبز

    من با کسی کل کل می‌کنم که روی هوا حرفی رو بزنه.

    گفتی: «شما بگو «یک نفر». مگر در اصل قضیه فرقی می کند؟کشتن یک نفر مثل کشتن همه آدمهاست»

    بله باید کشته می‌شدن چون همون منافقا آدما رو بجرم فقط ریش داشتن، توی خیابونا ترور می‌کردن. شما اونموقع کجا بودی که از قرآن، آیه تلاوت کنی.
    بله باید کشته می‌‌شدن چون همون منافق ریختن توی خونه‌ی یارو و با کینه، جلوی چشم زن و بچه‌هاش و سر سفره‌ی غذا سرش رو بریدند. شما اونموقع کجا بودی که از قرآن، آیه تلاوت کنی.

    در ضمن دختر عمه‌ی من رو هم بخاطر دو تا کتاب گرفته بودنش و عمه‌ام هر روز جلوی اوین بود. اما همون سال ۶۷ آزادش کردند. حالا هم ازدواج کرده و کار می‌کنه و در همین تهران، زندگی خوبی داره و تا حالا کسی هم مزاحمش نشده.

    آدمی که آدم کشته، باید کشته بشه. من باز هم سؤالم رو تکرار می‌کنم. اگه جمهوری اسلامی، دروغ میگه و تعداد اعدامی‌ها رو منتشر نکرده، شما بفرمایید که برای اولین از طرف چه کسی یا چه گروهی، ادعای اعدام چند هزار نفره شد؟

    در ضمن فقط جواب دو تا خط اول کامنتم رو داده بودی. درباره‌ی «مرد بزرگ»!!!!!!! منتظری، که نوشته بودم، حرفی نزدی.

    [پاسخ]

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ دی ۱م, ۱۳۸۸ ۷:۲۴ ق.ظ:

    به سبز سبز

    درباره‌ی مرتضوی من نظرم رو در یه کامنت در همین صفحه نوشتم. تا خط آخرش بخون.

    [پاسخ]

    سبز سبز پاسخ در تاريخ دی ۱م, ۱۳۸۸ ۷:۴۲ ق.ظ:

    آهان پس به قول علی کسی که به مردم به خاطر ریش داشتن شلیک کرده بوده را مثلا سه چهار سال در زندان نگه داشته بودند و بعد از عملیات مرصاد فهمیده بودند این آدم خطرناکی است و باید اعدام شود! پس معلوم شد در نظام اسلامی قصاص هم که این همه به آن افتخار می کردند یعنی کشک! اینجا اعدام دلبخواهی است نه حتی بر اساس شرع.

    از همان خویشاوند عزیزت برو بپرس که چه کسی برای آزادی زندانیان بیشترین تلاش را می کرد و نماینده به زندان می فرستاد.در ضمن یک فاتحه هم به روح همان منتظری بفرست که اگر نبود الان این آشنای شما به جای «زندگی راحت» در یک گور دسته جمعی دفن شده بود.

    مشکل اینجاست که شما دلتان می خواهد باور کنید و چون دلتان می خواهد نامعقول ترین توجیهات را هم می پذیرید و شاخ و برگ هم می دهید در حالیکه قضیه خیلی روشن است.می خواستند مشکل آن همه زندانی سیاسی را که بسیاری از آنها هنوز بر عقیده خود پابرجا مانده بودند و محکومیت بسیاریشان رو به اتمام بود یکجا حل کنند.در متن حکم نفرت انگیز آدم کشی امام! هم که نگاه کنی می بینی گفته است «کسانی که در زندان‌های سراسر کشور بر سر موضع نفاق خود پافشاری کرده و می‌کنند، محارب و محکوم به اعدام می‌باشند.»
    این یعنی چه؟اگر پافشاری بر موضع نفاق حکمش اعدام است چرا اینها همان موقع دستگیری اعدام نشدند؟برو فکر کن ببین بجز زهر چشم گرفتن و کشتار درمانی می توانی دلیل دیگری برای این حکم خلق الساعه پیدا کنی یا نه.

    در ضمن من طرفدار مجاهدین خلق نیستم.سران مجاهدین در این قضیه طرف مظلوم نیستند و شاید در مواردی حتی بیشتر از نظام مقصر بوده اند.آنها هم فکر دموکراتیک ندارند و برداشتشان از اسلام چیزی در حد همان برداشتهای مضحک مصباح است.اما اینها مساله نیست.مساله همان آیه قرآن است که شما به راحتی و بدون یک لحظه فکر ردش کرده اید.اگر امثال شما در چنین آیاتی از قرآن کمی تامل می کردید و پایبندی نشان می دادید(دیگران را که به دینداری قبول ندارید) الان وضع مملکت این نبود.

    [پاسخ]

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ دی ۱م, ۱۳۸۸ ۸:۰۲ ق.ظ:

    به سبز سبز

    «کسانی که در زندان‌های سراسر کشور بر سر موضع نفاق خود پافشاری کرده و می‌کنند، محارب و محکوم به اعدام می‌باشند.»

    بله و درست به همین دلیل، جنگ نهروان اتفاق افتاد و «قرآن ناطق»، همه‌شون رو از دم تیغ گذروند. چه اونایی که رسما آدم کشته بودند و چه اونایی که در این گروه بودند و حافظ قرآن بودند و نماز شبشون هم ترک نمی‌شد. همه از دم تیغ « قرآن ناطق» گذشتند.

    [پاسخ]

    سبز سبز پاسخ در تاريخ دی ۱م, ۱۳۸۸ ۸:۱۹ ق.ظ:

    دیگر به جفنگ گویی افتادی.جنگ نهروان کدام است.آنها در زندان بودند.بی دفاع بودند.قبلا محاکمه شده بودند و حکم نهایی گرفته بودند.خجالت بکش! حیا کن جدا! اگر آنها ملوان انگلیسی بودند که ذلیلانه کت شلوار هاکوپیان برایشان می دوختید و الان همه شان از بابت ناسزاگویی به ایران و چاپ خاطراتشان پول دار شده بودند!

    در توهمات قرن اولیت خوش باش.

    خداحافظ!

    [پاسخ]

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ دی ۱م, ۱۳۸۸ ۱۰:۰۴ ق.ظ:

    به سبز سبز

    اتفاقا این شما بودی که به جفنگ گویی افتادی. چون حرفی زدم که جواب نداشت، دوباره برگشتی سر جای اول خودت.
    اما هنوز جواب سوال منو ندادی. اگه حکومت دروغ میگه و پنهان کاری می کنه، پس اولین بار تعداد اعدامی های ۶۷ از چه منبعی اعلام شده؟
    سوال بعدیم درباره ی منتظری و مصاحبه اش در همون کامنت اولی که بهت جواب داده بودم هم هنوز بی جواب مونده.
    شما سعی کن وقتی جوابی نداری، دیگران رو به جفنگ گویی متهم نکنی همچنانکه خودت همین توصیه رو به آقای مهدی(مسلمان ایرانی) کردی.

    [پاسخ]

  2. سبز سبز
    ۱ دی ۱۳۸۸ در ۰۱:۱۰ | #2

    به مهدی مسلمان ایرانی:

    فحش! تا کم می آرید می گید آی به ما فحش دادند.همه کارتان همینطوری است.اگر سبزها کم باشند می گویید جنبش سبز شکست خورد اگر زیاد باشند می گویید منافقانه بود. اگر همفکرانت فحش خواهر و مادر بدهند و بازجوی زن سعید امامی او را وادار کند که اعتراف کند تن فروش دخترش بوده و مردان بیگانه او را می لیسیده اند لابد برای مصلحت نظام بوده و نباید گندش را درآورد.اگر سبزها یک کلمه بی شعور یا نامرد یا وطن فروش بگویند یکهو چنان خودتان را به موش مردگی می زنید که آی اینها فحاشند و مقدسات فلان شد و بهمان.اگر آمریکا در گوانتانامو به دو تا زندانی آب بخوراند که مغر بیایند شکنجه غیر انسانی کرده اما فجایع کهریزک چیز خاصی نبوده و نظام پاسدار کرامت انسان آن جهنم را همینطوری و سهوا! ساخته بوده.

    اصلا بی خیال.اینها مهم نیست.پاسخ سوال من را بده.اینجا هم نمی خواهم.با وجدان خودت خلوت کن و به قول آخوندها بینی و بین الله به قضیه فکر کن.
    والسلام

    [پاسخ]

  3. بسیجی
    ۱ دی ۱۳۸۸ در ۰۱:۵۲ | #3

    با با یکی جلوی آاین آرش آریایی رو بگیره دوباره زده تو فاز توهم و جوگیر شده درضمن جناب آقای
    سبز سبز اقا کوچولوی با ادب جوا ب این حرفت رو پیشاییش من تو ده , یازده پست بالاتر با دلیلش
    دادم پس زیاد حرص نخور.((فحش! تا کم می آرید می گید آی به ما فحش دادند.همه کارتان همینطوری است.اگر سبزها کم باشند می گویید جنبش سبز شکست خورد اگر زیاد باشند می گویید منافقانه بود. اگر همفکرانت فحش خواهر و مادر بدهند))راستی آقای سبز با ادب اینو بدون که تعداد اونهایی رفیقهای خودت لپ و پار کردن و کشتن حداقل دو برابر اونهایی که شما و دوستاتون اونا
    رو شهدای جنبش سبز می دونید و در ضمن هر وقت شما از کروبی و موسوی (رهبرانتون) پرسیدین که چرا برای قدرت طلبی خوودشون و حزبشون دوروغ تقلب رو علم کردن و به این بهونه
    به نظام و انقلاب و امام و رهبر و حتی پیغمبر و اسلام حمله کردن و باعث اون همه آشوب اغتشاش و دگیری شدن و باعث خسارت به بیت المال و اموال مردم و از بین رفتن امنیت و از همه
    مهمتر موجب کشته و زخمی شدن اونهمه جوان اونم از هر دو طرف شدن؟اونوقت ماهم سوال شما رو جواب میدهیم؟
    با تشکر از مدیریت آهستان

    [پاسخ]

  4. بسیجی
    ۱ دی ۱۳۸۸ در ۰۱:۵۸ | #4

    با با یکی جلوی آاین آرش آریایی رو بگیره دوباره زده تو فاز توهم و جوگیر شده درضمن جناب آقای
    سبز سبز اقا کوچولوی با ادب جواب این حرفت رو پیشاییش من تو ده , یازده پست بالاتر با دلیلش
    دادم پس زیاد حرص نخور.((فحش! تا کم می آرید می گید آی به ما فحش دادند.همه کارتان همینطوری است.اگر سبزها کم باشند می گویید جنبش سبز شکست خورد اگر زیاد باشند می گویید منافقانه بود. اگر همفکرانت فحش خواهر و مادر بدهند))راستی آقای سبز با ادب اینو بدون که تعداد اونهایی که رفیقهای خودت لت و پار کردن و کشتن حداقل دو برابر اونهایی که شما و دوستاتون اونا
    رو شهدای جنبش سبز می دونید و در ضمن هر وقت شما از کروبی و موسوی (رهبرانتون) پرسیدین که چرا برای قدرت طلبی خوودشون و حزبشون دوروغ تقلب رو علم کردن و به این بهونه
    به نظام و انقلاب و امام و رهبر و حتی پیغمبر و اسلام حمله کردن و باعث اون همه آشوب اغتشاش و دگیری شدن و باعث خسارت به بیت المال و اموال مردم و از بین رفتن امنیت و از همه
    مهمتر موجب کشته و زخمی شدن اونهمه جوان اونم از هر دو طرف شدن؟اونوقت ماهم سوال شما رو جواب میدهیم؟
    با تشکر از مدیریت آهستان

    [پاسخ]

  5. سبز سبز
    ۱ دی ۱۳۸۸ در ۰۲:۰۶ | #5

    بسیجی چرا حرص نخورم؟ شما به قول دختر کلهر زندگی یک ملت را دزدیده اید.اگر ما حرص نخوریم چه کار کنیم؟ مثل شما مفت خورها برویم دست بوسی امثال مصباح و یزدی که از غارت پول نفت و معادن و جنگلها و لاستیک دنا!! چیزی هم به ما بماسد؟
    نه این پولها به قول قدیمی ها خوردن ندارد.شما تا خرخره بخورید البته که دردی ندارید که حرصش را بخورید. یک مشت لمپنید که چماق و اسلحه دستتان داده اند صبح تا شب می خورید و می خوابید و فحش ناموس می دهید.حرص خوردن مال کسانی است که چیزی بفهمند نه مال تو.

    پس راحت باش و به شغل شریفت ادامه بده.

    [پاسخ]

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ دی ۱م, ۱۳۸۸ ۷:۵۰ ق.ظ:

    به سبز سبز

    ببین عزیز من! تمام کسانی که چه در کهریزک و چه در خیابونا که از هر دو طرف کشته شدند، مسئول خون همه‌ی اونها موسوی بی منطقیه که هنوز که هنوزه حتی یه دلیل برای ادعای دروغش نیاورده.

    من نمی‌فهمم چرا شماها خر موسوی رو نمی‌گیرین؟
    چرا بهش نمی‌گین چرا دروغ «خس و خاشاک» رو علم کرد و ۲۵ خرداد، باعث کشته شدن آدما شد؟
    آخه حسین (ع) میگه: اگه دین ندارید، لااقل آزاده باشید.

    لااقل به تبعیت از این جمله هم که شده، فقط یکبار با خودتون خلوت کنید و ببینید که چرا دروغ «خس و خاشاک» ساخته شد و چرا شماها بدون اینکه اصل سخنرانی رو شنیده باشید، ۲۵ خرداد، ریختید توی خیابونا؟

    بابا شرف داشته باشید و ببینید که «دروغ» و «نفاق»، سر تا پای جنبشتون رو گرفته.

    [پاسخ]

    سبز سبز پاسخ در تاريخ دی ۱م, ۱۳۸۸ ۸:۰۴ ق.ظ:

    مرسی که موضع گرفتی.اگر مشکل با موضع گیری شما حل می شد حرفی نبود.اما سوال اینجاست که نایب امام چهاردهم چرا موضع نمی گیرد.آن چه مصلحتی است که حکم حکومتی برای برکناری مشایی و تایید کابینه و بستن مطبوعات را روا می دارد اما برای سمت ندادن به یک معاون در قتل را نه.
    ای بابا!‌ این که دیگر قرآن نیست که بگویید هیچ کس نمی فهمد و باید برویم سراغ جانشین راسخون در علم(مصباح!) که برایمان معنیش کند.سوال به این سادگی را واقعا نمی شود از آقا!! کرد و پاسخ گرفت؟

    به علاوه مرتضوی فقط سرنخ قضیه است.این زندان چند سال است ساخته شده؟چه کسی دستور داده ساخته شود؟قبل از این چه برخوردی با زندانیان صورت می گرفته؟آیا قبلا هم شده بوده که کسی بر اثر شدت صدمات وارده ناشی از ضرب و شتم بمیرد؟
    راستی مرگ بر اثر صدمات وارده از ضرب و شتم می دانی یعنی چه؟ پشت این چهار تا کلمه رنج آن بیچاره هایی است که کتک می خوردند و شاید در میان شکنجه از خدایشان طلب کمک می کردند اما در نهایت راهی قبرستان شدند! الان سه نفر که اسمشان هم معلوم نیست مجرم شناخته شده اند آنهم لازم نبوده توضیح داده شود که این سه نفر بر چه اساسی این کار را کرده اند و دفاع آنها چه بوده است و آیا قبلا هم سابقه داشته یا نه!این سوالها و فاش شدن «علت» این جنایتها است که از تکرارش جلوگیری می کند وگرنه گفتن اینکه سه نفر عامل اسراییل در کهریزک ملت را کتک می زده اند به درد دلقک بازیهای احمدی نژادی می خورد.
    البته شما چون فقط دنبال توجیه کردن گندکاریها هستید لابد این سوالها را از خودتان نپرسیده اید.اما انتظار نداشته باشید دیگران هم نپرسند.

    [پاسخ]

    سبز سبز پاسخ در تاريخ دی ۱م, ۱۳۸۸ ۸:۱۴ ق.ظ:

    پاسخ این حرفت هم که مسوولش موسوی است قبلا بارها داده شده.با این استدلال مسوول خون کشته شدگان در صفین هم علی بن ابیطالب است که بیخودی خلافت معاویه را نپذیرفت اگر مثل پسرش حسن قبول می کرد این همه آدم کشته نمی شدند.تازه قضیه حتی بدتر هم هست.
    با این استدلال اگر پدرت به تو بگوید برو دو تا نون از سر کوچه بگیر و بیار بعد در راه تو را بگیرند و کتک بزنند و به کهریزک ببرند و مورد تجاوز قرار دهند و جنازه ات را مخفیانه دفن کنند و روی قبرت را بتون بگیرند تقصیر پدرت است که تو را بیرون فرستاد و اصلا یک جورهایی راستی می گویی.تقصیر ماست که به دنیا آمدیم و تقصیر ماست که سوال می کنیم و تقصیر ماست که دوست نداریم زیر بار ظلم آشکار زندگی کنیم تقصیر ماست که نمی خواهیم زوری به بهشت برویم.اصلا تقصیر موسوی هم نیست.همه اش تقصیر آنهاییست که به جبر یا اختیار مجبور شده اند در این کشور زندگی کنند و جان و مال و ناموسشان مباح یک مشت آدم کش دزد باشد.تقصیر فروهر بود که چاقو خورد و تقصیر جنازه اش بود که مثله شد تقصیر مجید شریف بود تقصیر سعیدی سیرجانی بود تقصیر زن سعید امامی بود تقصیر ندا بود تقصیر سهراب بود تقصیر محسن روح الامینی بود….

    [پاسخ]

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ دی ۱م, ۱۳۸۸ ۹:۵۹ ق.ظ:

    به سبز سبز

    گفتی: “این زندان چند سال است ساخته شده؟چه کسی دستور داده ساخته شود؟قبل از این چه برخوردی با زندانیان صورت می گرفته؟”

    اون زندان، جای اراذل و اوباش قمه کش خیابونی بوده نه جای دانشجوهای سیاسی.

    گفتی: ” مسوول خون کشته شدگان در صفین هم علی بن ابیطالب است که بیخودی خلافت معاویه را نپذیرفت اگر مثل پسرش حسن قبول می کرد این همه آدم کشته نمی شدند.”

    این کمال نامردیه که علی رو با موسوی مقایسه کنی. علی واسه کاری که کرد، دلیل محکم ومنطقی داشت اما موسوی هنوز که هنوزه هیچ دلیل منطقی برای ادعای پوچ خودش نیاورده. ما در سایت الف، بارها و بارها از طریق توکلی نماینده ی مجلس، درخواست مناظره ی اینترنتی از موسوی یا اطرافیانش کردیم، ما حتی قبول کردیم که مناظره، آنلاین نباشه و موسوی یا اطرافیانش، سوالهای ما رو ببرن و چند روز بعدش جواب ما رو بدن. اما تا این لحظه هیچکدومشون نتونستن جوابی بدن.

    دیگه علی رو با منطق محکمش با موسوی بی منطق، مقایسه نکن چون باعث خنده میشه.

    در ضمن نه فقط من که تمام حامیان حکومت، از نمایندگان اصولگرا گرفته تا بقیه، در مورد کشته شدگان، موضع گرفتند. بیخود سیاه نمایی نکن.

    [پاسخ]

    آزادی پاسخ در تاريخ دی ۱م, ۱۳۸۸ ۲:۳۰ ب.ظ:

    مرسی سبز سبز…. مرسیییییییییییی
    زنده باشی ایرانی واقعی!

    [پاسخ]

    داو پاسخ در تاريخ دی ۲م, ۱۳۸۸ ۸:۵۷ ق.ظ:

    همین جناب سبز سبز وقتی صحبت از جنایات امریکا در حق ملت ایران میشه، میگه: “نه، تقصیر خود ماست که رفتار درستی با اون نداریم”!!!
    جناب سفسطه باز حساب کسی که می ره از سر کوچه نون بخره، با کسی که می خواد مملکتو به هم بریزه و نظامو نابود کنه، یکی می دونه!!!

    [پاسخ]

  6. مونا
    ۱ دی ۱۳۸۸ در ۰۲:۳۹ | #6

    آقای حسینی چرا چرا چرا چرا در مورد چیزی که ازش اطلاع نداری نظر میدی ؟ یکی از کسانی که در اعدام های ۶۷ کشته شد اعدام شد دایی من بود .۱۴ ساله دستگیر شد ( ۶۰) و ۲۱ ساله اعدام شد .کدوم قاتل و جانی ؟ یک نوجوون روزنامه فروش بود وقتی دستگیر شد . شرم کنید .

    [پاسخ]

  7. امیر
    ۱ دی ۱۳۸۸ در ۰۵:۳۶ | #7

    جناب حسینی تخریب حسینیه و دیوارهای خانه آقای منتظری توسط گروهی به رهبری همین آقای حسینیان اتفاق افتاد. آقای عبدالله نوری در واقع یکی از موارد اتهامی دادگاهشان تبلیغ و حمایت آقای منتظری بود. بفرمائید یکبار دیگر روزنامه های آن زمان را مطالعه بفرمائید.

    [پاسخ]

    امید حسینی پاسخ در تاريخ دی ۱م, ۱۳۸۸ ۷:۰۱ ق.ظ:

    آهستان به امیر: مثل اینکه شما باید برید روزنامه بخوانید. منظور من تخریب دیوارها بعد از برکناری منتظری بود. وقتی امام خمینی دستور برکناری رو صادر کردند، همین آقای موسوی و عبدالله نوری و اصلاح طلب ها بودند که علیه منتظری شعار می دادند و عکس هایش رو جمع کردند! حالا چطور شد که مدعیان خط امام یادشون رفته؟

    [پاسخ]

  8. ۱ دی ۱۳۸۸ در ۰۸:۳۰ | #8

    سلام
    با مطلب “فرمان فرمانده ” در خدمتم.
    یا علی

    [پاسخ]

  9. داریوش کبیر
    ۱ دی ۱۳۸۸ در ۱۲:۱۳ | #9

    سلام به همه اهوراییها.
    امید وارم یزدان پام هرچه زودتر شر قاتلها. دروغگوها.نون به نرخ روز خور ها.آمار غلط بدهها .نوکر عربها رو از ایران کهن کم کنه

    [پاسخ]

  10. فرهیخته غیر سبز
    ۱ دی ۱۳۸۸ در ۱۳:۱۲ | #10

    شما ها اول تکلیف خودتون را با خودتون و ما مشخص کنید:
    مسلمان شیعه هستید یا نه؟
    اگر هستید که ولایت فقیه جزو اصول این مذهبه
    و این آقای شیخ نمونه کامل کسی است که بر شاخه نشست و بن برید
    چرا که تا زمانی که در کنار امام بود هزاران صفحه مطلب در اثبات ولایت مطلقه فقیه نوشت و سخن رانی کرد.
    اون موقعی هم که این دیگ دیگر برایش نمی جوشید خوب یادش افتاد که کتاب در رد ولایت فقیه هم می توان نوشت.
    به قول دکتر شفیعی کدکنی :
    این تاریخ نیست که تکرار می شود این اشتباهات بشر است که از آنها درس نمی گیرد و دوباره تکرار می کند.
    طلهه و زبیر هم پای ولایت علی (ع) و ایستادند و حتی صدمه دیدند اما وقتی آرزو های طول درازشان رو بر باد رفته دیدند بروی علی (ع) شمشیر کشیدند.

    [پاسخ]

  11. آیگین
    ۱ دی ۱۳۸۸ در ۱۳:۴۳ | #11

    میگم این بسیجی ها که گرفتن دخترها و زنهای مردم را بی سیرت کردن اونم به قدری وحشیانه که موجب آسیب دیدگی شد کجای بهشت میرن؟
    کبک نشین
    سرتونو بیارین بیرون ببینین مملکت گهی شده

    [پاسخ]

  12. بسیجی
    ۱ دی ۱۳۸۸ در ۱۴:۰۲ | #12

    به سبز سبز
    اول از همه تو با این عقایدت نشون دادی که یه آدم عقب مونده و نادون هستی و من دلایلش روهم برات می نویسم تا بشینی به خریت خودت بخندی
    اول گفتی:((شما به قول دختر کلهر زندگی یک ملت را دزدیده اید.اگر ما حرص نخوریم چه کار کنیم؟ ))
    اون کسایی که تو ازشون به عنوان یه ملت اسم بردی فقط توهم خودته و اون رهبرای عزیزت (موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی) پس اینقدر بیخود حرص بخور تا سکته کنی و بری پیش منتظری
    دوم گفتی:(( مثل شما مفت خورها برویم دست بوسی امثال مصباح و یزدی که از غارت پول نفت و معادن و جنگلها و لاستیک دنا!! چیزی هم به ما بماسد؟))
    باید در این مورد بهت بگم که شما مفت خورید و می روید دست بوسی امثال پسرای هاشمی که با پول مترو و سازمان محیت زیست دارن حال و میکنن سهم امثال شما رو همیشه براتون نگه میدارن؟
    سوم گفتی:((نه این پولها به قول قدیمی ها خوردن ندارد.شما تا خرخره بخورید البته که دردی ندارید که حرصش را بخورید. یک مشت لمپنید که چماق و اسلحه دستتان داده اند صبح تا شب می خورید و می خوابید و فحش ناموس می دهید.حرص خوردن مال کسانی است که چیزی بفهمند نه مال تو.
    پس راحت باش و به شغل شریفت ادامه بده.))
    کوچولو توهم زدی کسی تو بسیج به ما پول نمی ده که هیچ از جیبمون باید خرج کنیم و در ضمن ما
    مثل شما نیستم که زمان انتخابات پوسترهای موسوی رو میزدید به ماشینتون و با روزی دو ساعت چرخیدن تو خیابونها هفتاد هزار تومان پول دست خوش می گرفتید و یه مطلب دیگه اینکه شماهایید
    که دردی ندارید و بابا جونتون از ماشین و تا شغل آیندتون رو تضمین کردن و اگه اونام نداشته باشن
    یا براتون نخرن رهبرای عزیزتون (موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی و پسرای هاشمی)
    همه اینها رو به شرط اینکه بیاین تو خیابون و بیت المال رو از بین ببرین آسایش و امنیت مردم وکشور به هم بزنید و مال مردم و بیتالمال رو غارت کنید براتون تضمین میکنن و در ضمن نه کسی به ماچماق واسلحه میده نه چیز دیگه ای شماهایید که کلت شاه کش شده اسباب بازیتون و کلاش تا هرچی فکرش رو بکنید براتون از شمال و جنوب و شرق غرب براتون قاچاق میکنن و غیر از اون فقط شماهایید که بلدید پاره آجر و فحش ناموس یعنی چی و به دوست و دشمن بی طرف هم رحم نمی کنید.
    (( پس خودت نمی فهمی نه من))
    ((پس خودت راحت باش به شغل شریفت یعنی خیانت به این مملکت و مردم و از بین بردن و غارت کردن بیت المال و مال مردم و مزدوری کردن برای اسراییل و آمریکا و انگلیس ادامه بده))

    [پاسخ]

  13. آیگین
    ۱ دی ۱۳۸۸ در ۱۴:۳۹ | #13

    امیدوارم خدا از سر تقصیراتتون بگذره کاری کردین که کسی نگه من مسلمونم!
    یعنی کمر دین خدا رو شکستین شماها با این اسلام که ارث باباتونم هست!
    کی گفته شما اشتباه نکردین؟
    اگه کارتون و راهتون درست بود که این نمیشد وضع مملکت اسلام
    من ۱۲ سال امریکا زندگی کردم اگه نصف شب تنها مرفتم بیرون کسی نگاهمم نمیکرد ولی توی مملکت اسلام حرف بزنی یکراست کف زمین کهریزک دارن بابابتو میارن جلو چشمت تازه به نام عملیات فتح المبین!! جواب خدا را چی می خواین بدین بندگان مسلم خدا!!!؟
    خدا بیامرزه هر چی کافره ولی مرده

    [پاسخ]

  14. مهرگان
    ۱ دی ۱۳۸۸ در ۱۶:۴۳ | #14

    میگم خدا فکر و عقل هم به آدم داده نه؟
    بسیجی های محترم اونقدر تیزن که از هر چی امام و معصومه جلو زدن
    اونم چه سبقتی!

    [پاسخ]

  15. ترنم
    ۱ دی ۱۳۸۸ در ۱۶:۴۴ | #15

    رفت تا دامنش از گرد زمی پاک بماند
    آسمانی تر از آن بود که در خاک بماند…

    [پاسخ]

  16. لازم
    ۱ دی ۱۳۸۸ در ۱۸:۲۶ | #16

    بنده نه تنها سبز نبوده ام و همیشه از ان ها بدم امده است . بلکه همین جا ، همین الان و برای ابد از این انسان های هوچی گر سطحی فاقد منطق اعلام برائت می کنم . با آرزوی موفقیت برای آن ها که به عزت مسلمانی و شیعه بودن پایبند و ملزم هستند و حساب خود را از بیگانگان دشمن دیانت جدا می کنند .

    [پاسخ]

  17. بصیر
    ۱ دی ۱۳۸۸ در ۱۸:۳۶ | #17

    با سلام تمام کسانی که در نظرات خود اقای منتظری را مورد اطف خود قرار داده اند را کاش میشد زیارت کرد تا انها را ببینیم چون دیدن حضرات داشتن بصیرت لازم وکافی را اشعار دارد که نمیشود ولی همین بس که اگر اسلام وانقلاب برای انها مهم بود بی مهابا از اقای منتظری د فاع نمیکردند کسی که ناکثی وسادگی او باعث شد اماممان از خدا تقاضای مرگ خود را کند چرا که در نظام اسلامیمان کسی راه را گم کرد انهم اول غرس این شجره طیبه که اتظارش نبود کسی در تقابل با ولایت بقول خودش فقیه در امد که ۷۰۰ صفحه ان باب را تریس کرده ورساله نوشته است پس بدانید که بصیرت لازم را ندارید اما در خصوص پیام عزیز دلمان اقا شماها دران حد .اندازه نیستید که اظهار نظر کنید که منظور ایشان چه بوده است وچه میباشد وان حضراتیکه افاضه با سوادی نمو ده اند وبه ایه وروایت در نفی پرداخته اند یک کلمه بس است بصیرت در مسائل سواد نمیخواهد .بصیرت.بصیرت بصیرت

    [پاسخ]

  18. nhka[
    ۱ دی ۱۳۸۸ در ۲۲:۳۲ | #18

    این است مذهب علیه مذهب وای بر اسلام سیاه شما ای خاندان اموی درود بر مردان حق خدا بخصوص ایت خدا منتظری بزرگ

    [پاسخ]

  19. نیما
    ۲ دی ۱۳۸۸ در ۰۲:۲۱ | #19

    اسامی برخی از تالیفات مرحوم آیت الله العظمی منتظری رضوان الله علیه .
    ۱ _ مبانی فقهی حکومت اسلامی _ در هشت جلد _
    ۲ _ نهایت الاصول _ در دو جلد _
    ۳ _ کتاب الزکات _ در چهار جلد _
    ۴ _ تعلیقه بر عروت الوثقی _ در دو جلد _
    ۵ _ ولایت الفقیه _ در دو جلد _
    ۶ _ رساله توضیح المسائل
    ۷ _ استفتائات _ در دو جلد _
    ۸ _رساله حقوق
    ۹ _ از آغاز تا انجام
    ۱۰ _استفتائات مسائل ضمان
    ۱۱ _ معارف واحکام نوجوان
    ۱۲ _ شرح خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها
    ۱۳ _ شرح نهج البلاغه _ در سه جلد _
    ۱۴ _ معارف و احکام بانوان
    ۱۵ _ احکام پزشکی
    ۱۶ _ موعود ادیان
    حال اگر یک شخص منصفی اینها رو ببینه متوجه میشه که چه شخصیتی را ازدست داده ایم و بنده از مخالفین مرحوم آیت الله منتظری رضوان الله علیه میخواهم تالیفات آقای خامنه ای را برای بنویسند .

    [پاسخ]

    امید حسینی پاسخ در تاريخ دی ۲م, ۱۳۸۸ ۷:۲۱ ق.ظ:

    آهستان به نیما: ممنون از شما. چه کسی از ما گفته آقای منتظری تالیف نداشه؟ و یا بی سواد بوده؟ کی ؟ امام خمینی که آقای منتظری رو برکنار کرد، به خاطر تالیفاتش نبوده بلکه به خاطر ساده لوحی اش در مسائل سیاسی بود! اگر انتقادی دارید به امام خمینی بگین چرا برکنارش کرده…

    [پاسخ]

  20. مهرگان
    ۲ دی ۱۳۸۸ در ۰۹:۰۷ | #20

    به بصیزت
    خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!!!
    وقت کردی یه کم از خودت تعریف کن

    [پاسخ]

  21. مهرگان
    ۲ دی ۱۳۸۸ در ۰۹:۲۰ | #21

    به یک ایرانی
    حیف این اسم که گذاشتی رو خودت!!!
    حضرت علی میگه اگه مرد مسلمانی بشنود خلخال از بای زنی(ولو کافر) گشوده اند و از غیرت بمیرد بر او خرده مگیرید…………………………….
    باز هم میگم حیف از این اسم که به گند کشیده شد…………….

    [پاسخ]

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ دی ۵م, ۱۳۸۸ ۲:۰۴ ب.ظ:

    به مهرگان

    تو بهتره نگران کلمات گهرباری باشی که از دهنت بیرون میاد و لازم نیست نقل قول بکنی.

    [پاسخ]

    مهرگان پاسخ در تاريخ دی ۸م, ۱۳۸۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ:

    کم آوردیییییییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    راست میگی جواب بده
    یالااااااااااااااااااااااااااااااااااا

    [پاسخ]

  22. مهرگان
    ۲ دی ۱۳۸۸ در ۰۹:۴۷ | #22

    راستی چرا زدین زیر حرفتون؟
    من خودم از احمدی شنیدم که گفت :
    اینها یک مشت خس و خاشاکند!!!!!!!

    [پاسخ]

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ دی ۵م, ۱۳۸۸ ۲:۰۰ ب.ظ:

    به مهرگان

    شماها با این دروغ خس و خاشاکتون، هم خودتون رو به گند کشیدید و هم ادعای مبارزه با دروغتون رو زیر سوال بردید و به گند کشیدید.
    در ضمن چرا بازم دروغ میگی؟ اونموقع که احمدی نژاد داشت سخنرانی می کرد که شماها توی خیابونا داشتید عربده کشی می کردید و خوراک بی بی سی و سی ان ان رو فراهم می کردین که.
    واقعا حیف گوش که خدا به شماها داده. شماها با دروغ خس و خاشاکتون، حقارت اصلاح طلبا رو به نمایش گذاشتید.

    [پاسخ]

  23. ۲ دی ۱۳۸۸ در ۱۰:۱۲ | #23

    سلام
    با مطلب ” موسوی ترور شد ” در خدمتم.

    [پاسخ]

  24. مهسا
    ۲ دی ۱۳۸۸ در ۱۱:۰۱ | #24

    خاک تو سر همتون با اون منتظری ساده لوحتون. آدمای بی ریشه ای مثل شما باید رهبرانی مثل منتظری و کروبی! داشته باشند.
    خداوند شما را با آن فقیه نفهم محشور کند.

    [پاسخ]

  25. صودا
    ۲ دی ۱۳۸۸ در ۱۱:۰۷ | #25

    خیلی جالبه که تا کسی می خواد حرف بزنه میگین :ما خون دادیم حالا شما هم باید خون بدین!!!
    چرا فکر میکنین فقط شماها خون دادین؟
    یعنی اون همه شهید فقط از خونواده شماها بوده؟

    [پاسخ]

  26. حسینی
    ۲ دی ۱۳۸۸ در ۱۱:۰۷ | #26

    به من ایرانی و علی
    شما اگه خیلی به اعدام منافقای محارب و مفسد فی الارض و افراد مرتد اعتراض دارین برین یقه خدا رو بچسبین که چرا حکم چنین کسانی رو قصاص قرار داده.
    اسلام دین تولی و تبری هست و مسلمون حقیقی کسیه که هم جاذبه داره و هم دافعه. امام راحل عظیم الشأن (ره) هم – که جان و مال و هستی خودم، پدر و مادر و خونواده‌‌م فدای آرمان‌های او باد- مصداق بارز یک مسلمون حقیقی بود. چون “به تاریخ و آنچه اتفاق می‌افتد کاری نداشت و تنها به وظیفه شرعی خود عمل میکرد” چون “رضای خدا را بر رضای مردم و دوستان مقدم میشمرد” و “اگر تمام جهان علیه او قیام میکردند دست از حق و حقیقت بر نمیداشت” (ر.ک به نامه امام مورخ ۶/۱/۶۸ به منتظری) بله او هم جاذبه داشت و هم دافعه. همونطور که در زمان امیرالمؤمنین (ع) کسانی مثل قطام بودن که کینه و بغض امام علی (ع) رو به خاطر قتل پدرا و برادرا و سایر عزیزانشون تو دلشون داشتن. حتما هستن کسایی هم که از امام خمینی به خاطر پافشاریش در اجرای احکام خدا متنفرن ولی برای خمینی و پیروانش تأیید و تکذیبها و تهدید و تشویقها، در برابر دین خدا، هیچ اهمیتی نداره.
    اکثر جوونایی که نهال این انقلاب با خون اونا آبیاری شده با پای خودشون به میدونای مبارزه با دشمنا رفتن. چون پرورش یافته مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بودن، پیرو قاسم بن الحسن (ع) بودن؛ نوجوونی که وقتی امام حسین ازش پرسید مرگ در ذائقه تو چگونه است؟ جواب داد: شیرین تر از عسل. تنها نقشی که امام خمینی در روانه کردن اونا به میدون مبارزه داشت این بود که یادشون آورد شیعه چه کسی هستن.
    بجای نوشتن این حرفا بهتره روایت فتح ببینین تا بفهمین که چطور دانش‌آموز این مملکت خودشو به آب و آتیش میزد تا قاطی رزمنده ها به جبهه بره؛ بهتره کتاب دا رو بخونین تا بسیجی رو بشناسین؛ تا بفهمین خیانت چه کسایی باعث شهادت مظلومانه جوونای مردم تو خرمشهر شد. بهتره رنجنامه مرحوم احمد خمینی رو بخونین تا بفهمین که اعضای بیت چه کسی با لو دادن اخبار محرمانه کشور باعث کشته شدن مردم بیگناه میشدن. با وجود همه خیانتا کسایی که «فقط به خاطر خدا» جنگیدن، شهید و اسیر و جانباز شدن هرگز از راهی که رفتن پشیمون نیستن. البته این به این معنی نیست که انتقادی به هیچ چیز ندارن اما اهداف و آرماناشون عوض نشده.
    امروزم اگه ما در اقلیت مطلق هم باشیم اگه هزار بار در راه خمینی و خامنه‌ای که ادامه راه نورانی و خونرنگ امام حسین (ع) هست همه هستیمونو بدیم پشیمون نمیشیم و احساس هدرفتگی نخواهیم کرد.
    خدایا خدایا! تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما. خامنه‌ای رهبر به لطف خود نگه دا.ر دیدار روی مهدی نصیب ما بگردان. آمین یا رب‌العالمین.

    [پاسخ]

  27. ایرانی
    ۲ دی ۱۳۸۸ در ۱۲:۳۹ | #27

    واقعا متعسفم برای آقای منتظری که اینقدر مظلومانه زندگی کرد و مظلومانه تر از اون مرد .
    متعسفم برا کسایی که با یه مشت نوشته و یه دونه عکس از یه نمیدونم رننج نامه خام میشن .
    میخوام به همه ی اونایی که فکر میکنن این وضعی که نظام داره واسه اسلام خوبه بگم سخت در اشتباهیید.
    این کاری که این نظام داره به اسم حکومت اسلامی میکنه تیشه ای به ریشه ی اسلام و حکومت اسلامی .
    امروز تو مراسم فاتحه برا آقای منتظری تو مسجد سید اصفهان همه ی مردم رو با کتک زدن و متفرق کردن و بردن.
    میخوام اینو بگم که ایا رواست یا کسایی که واسه یه عالم بزرگ عزاداری میکنن این کارو بکنن .
    به تمید روزی که درخت پر بار اسلام تو این مملکت بزرگ بشه و این بته ی خرزهره رو که خودشو درخت پر بار اسلام معرفی کرده از بین ببره.

    [پاسخ]

  28. بهار
    ۲ دی ۱۳۸۸ در ۱۵:۱۹ | #28

    باسلام
    گفت: عبرت بگیر تا مایه عبرت نشوی.
    امیدوارم فردای عاشورا جزء پشیمانان نباشیم .امیدوارم وقتی حرف میزنیم خدا را مد نظر داشته باشیم . امیدوارم تاریخ بخوانیم و از آن عبرت بگیریم نکند روزی که تاریخمان را بخوانند و از ما عبرت بگیرند.امیدوارم هوای نفسمان راهنمایمان نباشد.کافی است چشم بگشاییم و حقیقت را ببینیم.حقیقت در همین نزدیکی است .کافی است به دلت رجوع کنی به شرط اینکه دلت منزل خدا باشد نه شیطان!!!!!!!!!!!!!

    [پاسخ]

  29. عمادالدین
    ۳ دی ۱۳۸۸ در ۱۱:۵۸ | #29

    دیگه تموم شد.پشت سرش صحبت نکنین و دچارگناه نشین.
    خدا همه ماها رو بیامرزه.بالاخره کسی بیگناه نیست تواین عالم.
    عفرالله لنا ولکم

    [پاسخ]

  30. محمد
    ۴ دی ۱۳۸۸ در ۱۷:۴۶ | #30

    آقای فرهیخته غیر سبز سخنی گفتی که باید مستند آن را هم به ما بدهی
    صبت از این کردی که ولایت فقیه جزو اصول مذهبه
    بفرمایید برای من طبق کدوم آیه ؟
    نظر آیت الله سیستانی این رو میگه
    یا آیت الله بروجردی؟
    یا آیت الله خویی
    شاید هم آخوند خراسانی
    یا علامه نائینی
    یا بهبهانی
    یا علامه طباطبایی
    شاید آیت الله اراکی نظرشون این باشه
    آیت الله گلپایگانی همچین رفی زدند؟
    مروم مطهری چنین نظری داشتند؟
    یا موسوی اردبیلی
    یا آیت الله حائری
    یا منتظری
    کی؟!
    حرف بزرگی زدی باید بگی از کی جزو اصول مذهب شده
    بابا دروغ هم انقدر شاخدار
    بدعت بزرگی رو به تشیع وارد کردید
    حالا بدعت بزرگتر رو میخواهید وارد کنید؟!
    شما با این کارهاتون دارید دین جدیدی درست می کنید.
    مثل بهایی ها
    آقای فرهیخته منتظر پاسخ مشتدل شما با مستنداتتون هستم
    ادعای بزرگ حتما سند می خواهد.

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ دی ۷م, ۱۳۸۸ ۱۱:۱۴ ب.ظ:

    محمد آقا
    اصول مذهب یعنی چی؟ مگه اصول مذهب هم داریم هرچی داریم اصول دینه؛ اصول مذهب یه غلط متاسفانه مشهوره. منظور اینه که یه امر جاافتاده و مسلمه. نظر این علمایی روکه ذکر کردی دقیقا اینه که فقها در زمان غیبت کبری نایب عام امام زمانن. فقط بحث در میزان اختیارات اونهاس. پس از این جهت جزو مسلمات دینی ما شیعیانه. تمام فقها معتقدن اگه یه مرجع تقلید یه چیزی رو حکم کرد بقیه ی مراجع هم باید اطاعت کنن حتی اگه با اون مخالفم باشن مثل تحریم تنباکو. حالا اگه یه مرجعی یا مجتهدی مسئولیت اداره حکومت و مملکتو داشت اگه یه چیزی رو به صلاح دونست و بهش حکم کرد مگه میشه با اون مخالفت کرد؛ اگه یه مرجعی پشت سر یه امام جماعت معمولی بخواد نماز بخونه مگه میتونه به این عنوان که من مرجعم جلوتر رکوع بره یا زودتر از سجده بند شه؟ امام با این استدلالات و مشابهاتش که بهش استدلالات عقلی میگن ولایت فقیهو اثبات میکرد البته نه به این سادگی و تمام فقها هم کلیاتشو قبول دارن. آیت الله سیستانی که مرجع منم هست به نوه امام دو سفارش میکنه یکی درس خوندن و دومی تبعیت از رهبری. اگه معنای این ولایت فقیه نیست پس چیه؟

    [پاسخ]

  31. نمیدونم
    ۴ دی ۱۳۸۸ در ۱۹:۵۴ | #31

    مهدی هاشمی که در افشای ماجرای مک فارلین نقش مهمی داشت چرا اینرو نمیگی وبعضی معتقد هستند اعدام مهدی هاشمی به این دلیل اعدامشد

    [پاسخ]

  32. ما
    ۴ دی ۱۳۸۸ در ۲۳:۵۶ | #32

    امام و منتظری همرزم بودن
    قصه شون داره مثل داستان صحابه میشه
    در هر انقلابی اعدامهای بیرویه هست و تند روی
    این شکلی قضاوت کردن وقتی تو هوای اون زمان نیستیم خیلی صحیح بنظر نمیاد
    بهرحال ایشون دارای درجه فقاهت بود
    و محترم
    توهین به ایشان توهین به امامه
    چون بهرحال مدتها یاور بوده
    سنت نشکنید

    [پاسخ]

    امید حسینی پاسخ در تاريخ دی ۵م, ۱۳۸۸ ۱۱:۳۷ ب.ظ:

    آهستان به ما: دیگه همین رو کم داشتیم که یکی مثل شما بیاد بگه توهین به منتظری توهین به امامه! البته ما با توهین مخالفیم، ولی کلا حرف شما رو هم قبول نداریم. یعنی چی که هیچکی به منتظری حرف نزنه چون یک روزهایی همرزم امام بوده؟ شما مثل اینکه یادت رفته همین آقای همرزم، در مقابل امام ایستاد و امام خمینی اون رو برکنار کرد

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ دی ۸م, ۱۳۸۸ ۱۲:۰۷ ق.ظ:

    آهستان جان؛
    کی گفته امام و منتظری همرزم بودن؟ همیشه امام امام بوده و منتظری و بقیه شاگردش و پشت سرش. منتظری اگه هویت داشت و مبارزاتش مورد احترام بود به دلیل پیروی از امام بود و اگر شاگرد امام باقی مونده بود و خودسری نمی کرد و گول اطرافیای فاسد ومغرضو نمی خورد عزل نمی شد و باز هم اگه حرف امامو گوش کرده بود – که به درد سیاست نمی خوری و گول می خوری و برو درس بده ودرس بخون – و دیگه وارد سیاست نمیشد و گول هرزه های نان به نرخ روز خور را نی خورد عاقبتی به خیر تر از این می داشت به شعارهای تشییعش دقت کن که به جای امام زمان -که سال ها افتخار خاکساری قدومش و راهپویی مسیرش را داشت-، جنبش سبز ایران صاحب عزای اوست و دین فروختگان دمدمی مزاج و وامداران شهرام جزایری نوحه خوان مرگش. زهی بد عاقبتی!!!!

    [پاسخ]

    امید حسینی پاسخ در تاريخ دی ۸م, ۱۳۸۸ ۷:۱۴ ق.ظ:

    آهستان به رضا: من که نگفتم هم رزم بودند، یکی از دوستان سبز گفته گویا…

  33. من
    ۵ دی ۱۳۸۸ در ۱۳:۳۳ | #33

    واقعا که به این سبزها و این همه تناقض
    تا دیروز مدعی خط امام و به اصطلاح پیرو خط امام
    امروز فاتحه خوان به اصطلاح خودشان ایت الله عظمایی که خون به دل امام کرد
    تا دیروز مدافع بیت امام و نوه ی امام
    امروز ناقض رنجنامه ی یادگار امام

    [پاسخ]

  34. رضا
    ۷ دی ۱۳۸۸ در ۲۱:۲۱ | #34

    کاش منتظری می ماند وجبران می کرد بی انصافی ها ورفتارهای نادرستش در مورد انقلاب و امام و رهبری را؛ دل آدم می سوزد شخصی با این همه سابقه این قدر بی مقدار شود که به حامیانی مثل بی بی سی و موسوی و نوری وخاتمی و … دل ببندد و از آن ها حمایت کند تا شاید حمایت شود.
    و زنهار برای شیخ اکبر هاشمی که هر از چند به هر دری می زند تا موقعیتی کسب کند و حامیی جذب؛ چه که آنان که امروز او آب در آسیابشان میریزد هم آنان هستند که در زمان حضور نامیمون خاتمی غربزده و خودفروخته در عرصه سیاست ایران (یا همان سوء القضاء)، به او می تاختند و حمله به او را نردبان موفقیت خود می ساختند

    [پاسخ]

    اسماعیل پاسخ در تاريخ فروردین ۱۱م, ۱۳۹۱ ۶:۰۳ ب.ظ:

    با عرض سلام این اشتباهاتی که درباره حضرت امام گفتین اصلا اشتباه نیستن به طورمثال اجرای عدالت و دستور رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی کجاش اشتباهه بامسئله ضد امنیت ملی که نمیشود برخورد نکرد

    [پاسخ]

  35. مهرگان
    ۸ دی ۱۳۸۸ در ۰۱:۰۰ | #35

    بابا تو واقعن کری!
    نگرانت شدم

    [پاسخ]

  36. رهرو راه عزت
    ۱۳ دی ۱۳۸۸ در ۱۴:۱۰ | #36

    بسم الله الرحمن الرحیم
    خدمت تمامی افرادی که اظهار نظر می کنند سلام عرض می کنم .

    عروج ملکوتی فقیه عالیقدر و مجاهد در راه تحقق انقلاب((ایت الله العظمی شیخ حسینعلی منتظری)) را به کلیه ی ایرانیان و مسلمانان تسلیت عرض می کنم و از خداوند منان خواستارم به قشر متفکر و روشنفکروآگاه ایران صبر عنایت فرماید.

    بنده یکی از افرادی هستم که در انتخابات به احمدی نژاد رای دادم اما از رای خود واقعاً پشیمانم به این علت که احمدی نژاد صلابت واقتدار ایران را در میان جهانیان و ایرانیان چنان پایین آورد که چنین حقارت وتنزلی در تاریخ ایران بی سابقه است اما در جبهه ی منافقین هم نیستم و جبهه ی سبز را منافق که نمی دانم بلکه قشری می دانم که از رازهای پشت پرده آگاهیی یافته اند و سعی دارند که عدالت را در ایران اسلامی طنین انداز کنند ولی برخی افراد سودجو و وابسته به حکومت که خود را سبز جلوه می دهند با اعمال خود سعی دارند که جنبش سبز را منافق جلوه دهند اما با نیروی خدایی و توسل به ائمه اطهار این قشر عدالت را در ایران برپا خواهند کرد .

    امام خمینی (ر.ه):(( این ولی فقیه است که جلوی دیکتاتوری را می گیرد ))
    اما امروز شاهد آن هستیم که رهبرمان که وی را ولی فقیه می دانند با اعمال خود وحامیانش به دیکتاتورهایی تبدیل شده اند واندیشه های دیکتاتوری خود را بر مردم ایران تحمیل می کنند ، آیا لازم نیست به سخن آن پیر فرزانه گوش فرا دهیم تا حکومت عادلانه بر کور ما حاکم شود ، چرا ما خود را همچون کبک نموده ایم که سر در برف فرو برده ایم و از جریانات و اتفاقات اطرافمان هیچ گونه خبری نداریم در حالیکه یک ملت عزتمند ملتی است که مردم آن ملت از همه چیز آگاه باشند وآزادی و اراده ی بیان نظرات خود هر چند اشتباه یا مخالف حکومت را داشته باشند واز همین جمله بدانید ملت ما عزتمند نیست اما مردمان عزتمندی در ایران پیدا می شوند که خداوند منان هر روز بر تعداد این مردم آگاه بیفزاید.

    باآرزوی تحقق آرزوی عدالت طلبی در ایران ؛ علت اینکه دو آرزو را در یک جمله آوردم این است که این حکومت دیکتاتوری تا بحال نگذاشته مردم به حقوق خود برسند اما ما هیچگاه توکلمان وامیدمان را از دست نخواهیم داد و این آرزو ها را به لطف یزدان محقق می کنیم .

    سبز فقط سبز علی رهبر فقط حسینعلی
    دولت سبز موسوی نمیشه اصلاً منزوی

    [پاسخ]

    امید حسینی پاسخ در تاريخ دی ۱۳م, ۱۳۸۸ ۲:۵۴ ب.ظ:

    آهستان به رهرو راه عزت! : جدای از اشتباهات متعدد و منطق جالب نظر شما، این قسمتش خیلی عالی بود که جمله ای از امام خمینی نوشتیدف بعد هم نوشتید رهبر فقط حسینعلی! در جواب شما باید بگم که اولا آقای منتظری را خود امام خمینی برکنار کرد. پس یا امام یا آقای منتظری. هر دو با هم نمیشه!// ثانیا آقای حسینعلی اخیرا از دنیا رفته اند و محال است که بتواند رهبر ایران شود! ثالثا شما که از دیکتاتوری ولی فقیه می‌نالید، بهتره سری به لینک زیر بزنید و نظریات آقای منتظری را راجع به ولی فقیه بخوانید. یکی از این نظرات گهربار این بود که ولی فقیه حتی باید کاندیداهای ریاست جمهوری را هم تایید کند! یعنی خودش مثلا ۵ نفر را به عنوان کاندیدا انتخاب کند! البته این نظرات مال زمانی هست که آقای منتظری قرار بود رهبر ما شود! ما هم شانس آوردیم که چنین اتفاقی نیفتاد و ایشان رهبر نشدند. البته ایشان وقتی رهبر نشدند، کلا همه نظرات قبلی رو فراموش کردند و به دیگران گفتند دیکتاتور! خدایش بیامرزد! http://ahestan.wordpress.com/2008/12/23/montazeri/

    [پاسخ]

  37. محمود
    ۲۳ دی ۱۳۸۸ در ۰۱:۳۰ | #37

    سلام.

    فرانسه مهد آزادیست یا کلا حساب کنیم جامعه ی غرب پایه گذار آزادیه نوین به شمار می رود … مطلبم کمی بوی گند می دهد ما اسلام را داریم و توانایی استفاده از آن را نداریم و ببنید آن ها در مقایسه با ما و وضعیت کنونی ما کجا قرار دارند از اصل مطلب دور نشیم … بعضی از سرزمین های این دنیا و جهان را مهد آزادی می نامند ، برای مثال فراسنه یا آمریکا و … کاری به کار آزاد بودنشان ندارم ، این رو می خواهم عنوان کنم که آمریکا با تاریخی ۵۰۰-۶۰۰ ساله که خیلی دست بالا گرفتم فکر کنم ، به عنوان مهد آزادی یا فراسنه با تاریخی اندک مهد آزادی شناخته می شوند چرا ؟ چون تفکر مردم در اون منطقه باز و روشن هست و آزادی طلب ، آزادی طلب به این عنوان که هیچ کسی رو به عنوان بت برای خودشون قرار نمی دهند ، ولی ایران با تاریخی ۷۰۰۰ ساله شاید هم بیشتر چند میلیون ساله … همیشه در طول تاریخ رهبر داشته و یه بت ! همیشه همه فدایی اون بتی که ساخته اند بوده اند . چرا ؟ چون هر کشورو هر مردمی یک سری خصوصیات دارند انگلیسی ها سیاستمدار و خسیس هستند ، آلمانی ها خشک و بی روح ، ایتالیایی ها به دزدی ، امریکایی ها به قدرت طلبی و … شهرت دارند ایرانی ها هم به نظر من مردمی هستند بت پرست … همین گروه م.ج.ا.هدین.خل.ق شخصی به نام مسعود.ر.ج.وی را همسان بت می پرستند و می خواهند ما را آزاد کنند که ما دیگر رهبری را نپرستیم و مسعود را بپرستیم ، موسوی هم بیاید عده بسیار از او بت می سازند و او را می پرستند… جالب اینجاست که این بت سازی تا چه حدی زیاد جاهلانه است که دست خود شخص از کار افتاده است و مردم می روند دست بوس تا شفا بگیرند و … کسی نیست بگوید زمانی که او مقامی نداشت شفا نمیداد یا امام نبود اما از زمانی که رهبر شده است شفا میدهد و امام لقب می گیرد … خداوند در قرآن میگوید زمانی هست که انسانها پست تر از حیوانات می شوند فردا هم نفراتی دیگر همچین توانایی های کسب میکنند؟

    به قول یکی از دوستان : محمود این چه طرز فکریه داری ؟! عده ای به دنیا میان که گا…. بشن ! حقشون بیشتر از این نیست !

    موفق باشید – محمود

    [پاسخ]

  38. رضا
    ۲۳ دی ۱۳۸۸ در ۱۳:۳۸ | #38

    مسخره تر از “رایانشانی” واژه دیگه ای نبود انتخاب کنید؟!!
    کلا مسخره بنظر میرسین
    به تلویزیون هم بگین” نمایشتصویرنشان”
    موفق باشید

    [پاسخ]

  39. ۵ تیر ۱۳۹۰ در ۲۳:۳۰ | #39

    یکی از اشتباهات بزرگ امام خمینی که اشتباهات و مشکلات بعدی را در پی داشت، دستور ایشان مبنی بر پیگیری پرونده مهدی هاشمی (برادر داماد آقای منتظری) بود?

    مهدی هاشمی ۳ نفر از اصفهانی ها رو به خاطره زمین کشت بعد میگی اشتباه بود؟

    من یک سیاست رو قبول دارم اونم اینکه وقتی آمریکا از کسی حمایت میکنه من باید با اون مخالفت کنم وقتی از کسی حمایت نمیکنه و اون رو میخواد خراب کنه من اون رو حمایت میکنم.

    منتظری یک ادم مغرور و نادان بود درسته که برای این مملکت زحمات زیادی کشید و ساده لوح بود .

    فرانسه مهد تمدنه؟ برای همین دانشجوهاش رو برای گرونی شهریه میزد و حتی کشت یا وقتی کاریکاتور حضرت محمد رو کشیدا یه دانمارکی و یک فرانسوی طرفداری کردن و دعوتش کردن به
    سخنرانی ولی وقتی یکی اعتراض کرد نذاشتن حرف بزنه؟

    و فتنه سبز به فرماندهی آمریکا نه موسوی چون جدیدا که همش امریکا دستور میده و موسوی کیفش رو میکنه با پول هایی که از اسرائیل گرفته پول هایی که به خون ۱۰۰۰۰۰ آدم بیگناه آلودست البته موسوی مرد. بهتره دیگه حرفش رو نزنیم.

    من یکی از سربازان امام زمان هستم،فکر میکنید دروغ میگم؟ نه عزیز ،فکر میکنید لیاقت میخواد؟ بله میخواد خوبش رو میخواد میخوای سرباز آقا بشی صبح که از خواب بلند میشی بگو من سرباز آقا هستم امروز هیچ گناهی نمیکنم،مطمئن باش روزی میرسه که اگه خودت هم بخوای گناه کنی نمیشه.

    اینم بگم همه همه همه مردم دنیا دیکتاتور هستن البته به غیر از بعضی افراد مومن چه مسیحی و چه مسلمان و … حتی خود من و حتی خود شما چون دوست داریم افکارمون رو به زور به دیگران بخورانیم این خودش یکی از روش های دیکتاتوره و خواهشن دیگه بیخیال دیکتاتوری بشید.

    [پاسخ]

    امید حسینی پاسخ در تاريخ تیر ۶م, ۱۳۹۰ ۱۰:۵۶ ب.ظ:

    ظاهرا شما ظاهر مطلب رو گرفتی و اصلا متوجه نشدی که من دارم از امام حمایت می کنم.

    [پاسخ]

  40. یک ایرانی
    ۲۹ آذر ۱۳۸۸ در ۱۹:۲۴ | #40

    به مازیار

    این جمله‌رو از یلدای خودتون یادگاری داشته باش:

    تو چه روح پلیدی داری ….مثل کفتار منتظر مرگ دیگرانی

    [پاسخ]

  41. خودم
    ۲۹ آذر ۱۳۸۸ در ۱۹:۳۳ | #41

    من الان خیلی عصبانی شدم !

    [پاسخ]

    TORANG پاسخ در تاريخ آذر ۳۰م, ۱۳۸۸ ۱۱:۰۳ ق.ظ:

    یه کم جوشانده گل گاو زبون میل کنید حالتون بهتر میشه!!!!

    [پاسخ]

    TORANG پاسخ در تاريخ آذر ۳۰م, ۱۳۸۸ ۱۱:۱۹ ق.ظ:

    کامنت بالا خطاب به اون کسی که گفته من الان خیلی عصبانی شدم….

    [پاسخ]

    خودم پاسخ در تاريخ آذر ۳۰م, ۱۳۸۸ ۲:۲۶ ب.ظ:

    من این رو برای اون بنده خدا نوشته بودم که گفته بود ما بعد ازاینکه خبر فوت رهبری رو بهمون بدهند خیلی خوشحال میشیم
    که خوب مطلب اون بنده خدا به تیر غیب گرفتار شد تخسیر شما هم نیست فکر کنم مقصر
    صاحب وبلاگ

برگه نظرات
1 2 3 4765
  1. ۳۰ آذر ۱۳۸۸ در ۰۳:۱۰ | #1
  2. ۱۳ دی ۱۳۸۸ در ۱۳:۵۴ | #2
  3. ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ در ۱۰:۲۸ | #3
  4. ۲۵ مهر ۱۳۸۹ در ۰۹:۳۱ | #4

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: