خانه > سينما, فرهنگ و هنر > سنگسار مردم ايران در هاليوود!

سنگسار مردم ايران در هاليوود!

هاليوود در تازه‌ترين اقدام ضد ايراني خود فيلمي را توليد كرده است كه به موضوع سنگسار در ايران اشاره مي‌كند، فيلم «سنگسار ثریا.میم» به کارگردانی سیروس نورسته كه براساس کتابی به قلم فریدون صاحب‌جم و به زبان فارسی ساخته شده است. كارگردان و نويسنده و حاميان اين فيلم اصرار عجيبي دارند كه بگويند داستان اين فيلم واقعي است. هرچند اين داستان چنان مضحك و غيرقابل باور است كه شايد تنها بينندگان ناآگاه غربي و مخالفان ايراني خارج‌نشين آنرا باور كنند. البته ممكن است خوانندگاني در مخالفت با اين نوشته ادعا كنند كه نه خير اين داستان وحي منزل است! مشكلي نيست. نويسنده اين داستان كه چنين ادعايي دارد و مي‌گويد كه آنرا بر اساس داستاني واقعي نوشته، لطف كند اسم و آدرس روستاي محل جنايت را به ما هم بگويد تا خودمان از اهالي آن روستا ماجرا را بپرسيم!

وقتي هاليوود مردم ايران را سنگسار مي‌كند:

قربانعلي شوهر ثريا قصد دارد كه با دختري 14 ساله ازدواج كند اما وضع مالي‌ او چندان رضايت‌بخش نيست كه خرج دو خانواده را متحمل شود، بخاطر همين تصميم مي‌گيرد كه ثريا را طلاق دهد! در مقابل، ثريا هم كه با داشتن 4 فرزند نگران مخارج زندگي‌اش است با قربانعلي مخالفت مي‌كند. قربانعلي براي رها شدن از اين مشكل بزرگ چاره‌اي مي‌انديشد: پناه بردن به روحاني روستا و كمك خواستن از او براي تهمت زدن به ثريا و در نهايت محكوم كردن او به سنگسار! تنها بخاطر اينكه از شر همسر اولش راحت شود و اينكه بخواهد آزادانه با دختري ديگر ازدواج كند! همه اين داستان تخيلي را زهرا – خاله ثريا – ( با بازي شهره آغداشلو ، هنرپيشه ايراني) براي يك خبرنگار فرانسوي تعريف مي‌كند كه اتفاقا آن حوالي ماشينش خراب شده است. زهرا او را مي‌بيند و ماجراي سنگسار خواهر‌زاده ‌اش را براي او تعريف مي‌كند تا آن خبرنگار آزادي‌خواه و طرفدار حقوق زن به خارج از كشور برود و فرياد مظلوميت زنان ايراني را به گوش جهانيان و در راس آنها هاليوود برساند! اين همه آن چيزي است كه هاليوود توسط يك كارگردان ايراني و با تبليغات فراوان دوستان اسرائيلي برضد ايران ساخته است. خواهشا يك بار ديگر اين داستان مسخره را در ذهن خود تكرار كنيد. خيلي دوست دارم ببينم كه آيا خانمها و آقايان مخالف سنگسار، خودشان چنين داستان مسخره‌اي را مي‌توانند باور كنند؟ آيا در عالم واقع، چنين راه حل مسخره‌اي به ذهن هيچ آدم عاقلي مي‌رسد كه به ذهن نويسنده اين داستان رسيده ؟ آيا براي قربانعلي راه حل ديگري براي خلاص شدن از زن اول بجز تهمت زدن و سنگسار وجود نداشت؟ مثلا قربانعلي نمي‌توانست زنش را خفه كند يا به او مرگ موش بخوراند؟! البته اگر اين سوال را از نويسنده و كارگردان محترم اين فيلم بپرسيم جواب خواهند داد:«نه» چون اگر ثريا با روسري‌اش خفه مي‌شد، آنوقت چه كسي موضوع سنگسار را در بوق و كرنا مي‌كرد؟ اي كاش جناب نويسنده و كارگردان لااقل جرات داشتند و رك و پوست كنده فيلمي مي‌ساختند كه سنگسار يك زن زناكار را روايت مي كرد. چرا كه در آن صورت اين فيلم بيشتر به واقعيت نزديك مي‌شد. خواهشا فورا مرا متهم به طرفداري از سنگسار زنان نكنيد. من در اين نوشته حرفي از حمايت و طرفداري از سنگسار نزدم، من ميگويم حتي اگر سنگسار مخالف حقوق زن و انسان باشد، اين فيلم هيچ كمكي به اين موضوع نميكند. چرا كه دارد غلو مي‌كند…

اين اولين باري نيست كه ايران در هاليوود سنگسار مي‌شود!

وقتي درباره هجوم هاليوود به فرهنگ و آداب و رسوم كشورهاي ديگر دنيا حرف مي‌زنيم ، عده‌اي فورا فرياد مي‌زنند كه «شماها اسير توهم توطئه هستيد و همه چيز حتي هنر و سينما را با چشم سياست نگاه مي‌كنيد و همه دنيا را مخالف اسلام و ايران مي‌دانيد!» فكر مي‌كنم كه اين دوستان يا خودشان را به خواب زده‌اند و يا اينكه واقعا از حقيقت ماجرا ناآگاهند! واقعيت اينست كه حمله همه‌جانبه هاليوود به فرهنگ و ارزشهاي ساير ملل دنيا چنان آشكار و مشخص است كه نمي‌توان چشمها را بر آن بست و انكارش كرد. سلطه اقتصادي و فرهنگي هاليوود با توليدات ساليانه بي‌شمار، بر حوزه‌هاي فرهنگي و هنري جهان غيرقابل انكار است. صاحب‌نظران  زيادي در دنيا هستند كه معتقدند هاليوود در فراهم كردن مقدمات جهاني شدن و نابودي فرهنگ‌هاي مقاوم و غيرآمريكايي نقش بزرگي را بر عهده دارد. در دوران جنگ سرد نيز هاليوود با ساخت و توليد آثار ضد كمونيستي تبليغات فراواني را عليه كشورهاي كمونيستي و شرقي به راه انداخت. البته پس از پايان جنگ سرد كارگردانهاي سفارشي‌ساز هاليوود، اسلام و در راس آن ايران را نشانه گرفتند. اين گفته به معناي آن نيست كه ساير ملل دنيا از تهاجم گسترده هاليوود در امان مانده‌اند. همين چند سال پيش بود كه فيلمي به نام «بورات » ساخته شد كه در آن، جامعه و مردم قزاقستان به بدترين شكل ممكن مورد  تمسخر و اهانت آمريكايي‌ها قرار گرفتند…

اما درباره ايران ، هاليوود در برخورد با ايران عملا دو شيوه را در پيش گرفت . گاهي اوقات مستقيما اسلام را نشانه مي‌گيرد و وانمود مي‌كند كه تنها با بنيادگرايي  اسلامي و خشونتهاي مذهبي مخالف است. مثل فيلم سينمايي «دروغهاي واقعي» با بازي آرنولد شوارتزينگر  كه درباره همكاري يك فلسطيني و يك ژاپني است كه با حمايت ايران، تشكيلاتي اتمي را هدايت مي‌كنند. «به درون شب»، «زندگي و مرگ در لس‌انجلس» و «بازگشت به آينده» از ديگر فيلمهايي هستند كه به موضوع ترس از اسلام و مسلمانان به عنوان تروريست اشاره دارد. اما گاهي هم  اهانت به اسلام و ايران را در هم مي‌آميزد و علاوه بر اسلام، خشم و كينه خود را نسبت به فرهنگ ايراني هم نشان مي‌دهد. فيلم «بدون دخترم هرگز» نمونه‌اي از اين قبيل فيلمهاست كه با حمايت هاليوود و اسرائيل عليه مردم ايران و جامعه ايراني ساخته شد. فيلمي كه حتي منتقدين و صاحب‌نظران آمريكايي هم آنرا بي‌ارزش قلمداد كردند. (لطفا صحنه‌هاي عبور گله‌هاي گوسفند از خيابانهاي شهر تهران و نحوه غذا خوردن ايراني‌ها و يا نماز خواندن مردم با كفش و ساير توهينهاي موزيانه اين فيلم را بياد بياوريد) البته تهاجم هاليوود به  فرهنگ و جامعه ايراني به همين چند موردي كه اسمشان را بردم محدود نشد. آنها در سالهاي گذشته فيلمهاي ضد ايراني و ضداسلامي بيشتري نيز توليد كردند. در فيلم «اسكندر» قرار بود شاهد زندگي اسكندر مقدوني باشيم اما محور آن در نهايت سرزمين«ايران» شد كه توسط اسكندر به راحتي فتح مي‌شود و تمامي مردم آن به بردگي اسكندر در مي‌آيند! فيلم «300» نمونه ديگري است كه همان موضوعات داستان اسكندر را با شدت بيشتري تكرار مي‌كند. فيلمي كه نيويورك تايمز در 11 مارس 2007 در توصيف آن نوشت:«300 فيلمي است كه به اندازه آپوكاليتوي مل گيبسون خشن است اما دو برابر احمقانه‌تر!» واشنگتن پست هم درباره‌اش نوشت:«300 فيلمي است براي افرادي با بهره هوشي پايين!» چرا كه در اين فيلم، حتي به چهره و قيافه ظاهري ايراني‌ها هم رحم نشد چه رسد به اينكه بخواهند واقعيت و حقيقت را بگويند. آيا هاليوود مدعي نشد كه ميليونها ايراني از 300 نفر سرباز غربي شكست خوردند؟! آيا در فيلم «بدون دخترم هرگز» نگفتند كه ايراني‌ها غذايي شبيه  كرم و حشرات مي‌خورند؟! آيا نگفتند كه ملتي وحشي هستند؟ در اينصورت آيا همچنان بايد با ديده اطمينان و اعتماد به بافته‌هاي هاليوود نگاه كنيم؟ آيا نبايد نتيجه گرفت كه هاليوود جنگ فرهنگي بزرگي را عليه مردم ايران آغاز كرده است؟ آيا بايد منتظر باشيم كه هر از گاهي فيلمي ساخته شود و فرهنگ و آداب و رسوم ايراني و اسلامي ما را مورد هجمه خود قرار دهد و ما تنها به محكوم كردن و شكايتهاي بي‌فايده متوسل شويم؟ و سوال آخر اينكه آيا «سنگسار ثريا . م» فيلمي شبيه همان دروغهاي هميشگي هاليوود در خصوص ملت ايران نيست؟

تبليغ فيلم «سنگسار ثريا . م» را اينجا ببينيد

آيا فيلم سنگسار ثريا م در اسرائيل ساخته شده؟

  1. احمدی
    16 سپتامبر 2008 در 21:21 | #1

    دوباه یک فیلم ساختن و خواستن واقعیت ها و جنایات رژیم پست و منحوس اسلامی رو نشون بدن شد فیلم ضد ایرانی !!!! یکی از خصوصیات شما اسلامگرایان وقیح بودن شماست !! فیلم پرسپولیس هم ضد ایرانی بود چون حقایق انقلاب منحوس اسلامی رو نشون داد … دکتر محمودی هم که کلا مظلوم تمام عالم بوده و زن آمریکاییش جاسوس موساد بوده و رژِیم صهیونیستی کتاب بدون دخترم هرگز رو نوشته…. فیلم فانتزی 300 هم که کار سیا بود !!!!! فیلم 300 ضد ایرانیه چون با تاریخ ما بازی کرده تاریخی که برای شما و امثال شما منحوس تلقی میشه !! تاریخی که از اون هیچ نشان انسانی باقی نمونده و همش شده اسلام و اسلام و حالا هم سنگسار !!! کشوری که روزی مهد تمدن بشریت بود امروز توی خیابوناش مردم رو به دار میکشن و شلاق میزنن … احتملا شما دنبال کشوری میگردی که ماتحت اسلامش رو به ماتحت کوروش هخامنشیش پیوند بدی … 300 بده ولی قوانین ضد بشری اسلام خوبه چون ما مسلمان هستیم دیگه هر کی هم نمیخواد میتونه سرش رو بگذاره و بمیره … ایرانی افتخاره ولی فقط برای ایرانی مسلمان … بقیه ایرانی ها داخل آدم نیستند باید بمیرند !!
    وای بمیرم برای این ایران پرستی … ایرانی که 30 ساله در دنیا سری توی سر ها داره و هر روز محبوبیتش در دنیا بیشتر میشه البته برای طرفداری از حماس و حزب الله و فروش اسلحه به طالبان… اصل مطلب اینه که سنگسار کار حیوانیه و اگر در اسلام هست اسلام هم حیوانیه .. تنها راه آگاهی دادن به دنیا نسبت به وضعیت مخوف و ضد بشری قوانین اجرایی اسلام در ایران همین فیلم هاست ….. معلوم نیست وقتی سالی ده ها فیلم انتقادی ضد سیاست ها و فرهنگهای غلط آمریکایی ساخته میشه یا دائم خود آمریکایی ها یا دیگر ملیت ها مثل هندی ها ، آسیایی ها ، مکزیکی ها و … مورد تمسخر واقع میشن ، کسی باد وطن پرستی به روده اش نمیافته !!! چشمت اونها رو میبینه یا نه ؟؟ پس چرا اونها هر روز انقلاب نمیکنند و فلان خودشون رو جر نمیدن که ای وای ناموس فرهنگی ما به باد رفت ؟!!! فکر نمیکنی این آخوندهای کثیف و نجسی که 30 ساله از هیچ جنایتی فروگذاری نکردن بیشتر از هالیوود هویت ضد ایرانی دارند ؟ مگه همین مطهری نبود که میگفت نوروز ما نحسه !!! بابا انصاف هم خوب چیزیه عمو !
    این قوانینی که اسلام عزیز و ناب محمدی تعیین کرده در 66 کشور اسلامی در دور دنیا در طی 1400 سال هیچی تولید نکرده هیـــــــــــــــــــچ عمو جان … نکنه این 66 کشور دنیا هم وهابی هستند یا اینکه اسلام واقعی رو رعایت نمیکنن ؟؟ این اسلامی که مد نظر شما پس چیه و کجا داره اجرا میشه .. حداقل بگو ما هم بدونیم .جرم و جنایت های کشور های اسلامی هر روز بیشتر میشه اما خوب سیستم اطلاعاتی آدم کش و مخوف اونها با بکار گیری هر نوع فیلتر و سانسور و جنایت ، قتل ، تجاوز و … اونو پنهان میکنند و چنان تظاهر میکنه که انگار کشور اسلامی بهشت برینه !!
    کشور غربی مثل آمریکا مشکل خودش رو داره مثل بقیه دنیا ….. جنایت ، تجاوز ، قتل و … ولی شما چنان صحبت میکنی که ایران اسلامی مهد آرامش و امنیت دنیاست و اسلام محمدی برات آرامش آورده و همه اینها دیگه وجود نداره. اگر دختر 15 ساله آمریکایی حامله میشه علتش هم قطاران مسیحی و احمق شما در آمریکای جهانخوار هستند که با نفوذ در دولت آمریکا نمیگذارند آموزش جنسی همگانی بشه ، استفاده از کاندم و قرص ضد بارداری در مدارس ارئه بشه چون باهاش مخالفند !! ( البته ما با وجود صیغه و چند زنی و .. جلوی تجاوزات رو گرفتیم و پایه های خانواده هامون ار بیخ و بن بتنی بتنیه … آره جون خودمون )
    خوشبختانه توی کشور غربی دست آدم کثیف (حتی میخواد بیل کلینتون باشه) خیلی راحت و اونم با وجود آزادی بیان و قانونمندی رو میشه ( این برتری غرب کافر بر شرق پرهیزگاره !!) ولی متاسفانه در کشور های اسلامی شما که حرف معمولی نمیشه زد فکر نمیکنی به این راحتی نمیشه دست خلاف کار رو رو کرد خصوصا وقتی خلافکار از اون رده بالایی ها باشه ؟؟ همین چند وقت پیش بود که رئیس پلیستون رو توی فاحشه خونه گرفتن … نه تو آمریکا .. بلکه در ایران اسلامی … شما که ادعای مسلمان بودنتون دنیا رو کر کرده چه غلطی کردین توی این 1400 ساله ؟؟؟؟؟؟

    بهتره کسی از ایرانی بودن حرف بزنه که از ایرانی بودن چیزی بفهمه نه اینکه خودش طرفدار سیستم آخوندی و ضد ایرانی و جنایتکار اسلامی باشه !!

    [پاسخ]

  2. 16 سپتامبر 2008 در 21:26 | #2

    میشه گزینه اسنپ رو تو بلاگتون خاموش کنید! باور کنید این گزینه آدم رو از سر زدن به وبلاگ ها پشیمون می کنه!

    [پاسخ]

  3. 16 سپتامبر 2008 در 21:28 | #3

    افسوس به حال کساییکه که فکر می کنن امثال هالیوود یا دولت آمریکا بخوان حقیقت رو نشون بدن یا دلشون برای ملت ایران بسوزه!!!!!!!!!!!
    من از نظام فعلی ایران حمایت نمی کنم اما، خزعبلات هالیوودی هیچوقت نمیتونن آینه تمام نمای حقیقت باشن.

    [پاسخ]

  4. 17 سپتامبر 2008 در 10:54 | #4

    با سنگسار موافقم ولی واقعا احمقانه ترنی سناریویی بود که می شد نوشت

    [پاسخ]

  5. 19 سپتامبر 2008 در 19:22 | #5

    I think, Iran, should use the same weapon as they do but unfortunately it’s not very possible. I’m talking about making big movies which illustrate what have Americans did in Iran, Afghanistan, Panama and everywhere. Remember that movie about Tabas? I’m talking about something like that. And it should be huge, with enormous budget and good distribution all around the world
    آهستان: thanks alot.

    [پاسخ]

  6. siavash
    19 سپتامبر 2008 در 22:29 | #6

    عزیز اسلامی من. تو و امثال تو اصلا وجود اسلامیتون ضد ایران و ایرانی هستش. دیگه چرا دهان باز می کنی از قول ملت در بند ایران عقده گشایی می کنی؟‌ شرم کن عزیز من. برای همان امت اسلام یقه چاک بزن. ایران به تو و امثال تو ریطی ندارد. شما شر خر تان را از سر ایران کم کنید ملت دشمن دیگری ندارند. والسلام.
    آهستان: عزيز ضد اسلامي من! طبق فرمايش شما نود درصد مردم ايران كه مسلمان هستند بايد از ايران بروند تا شما خوشت بيايد؟ مردمي كه ايراني بودن و مسلمان بودنشان يكي شده و منافاتي با هم ندارد. بيشتر دقت كن

    [پاسخ]

  7. siavash
    20 سپتامبر 2008 در 01:09 | #7

    دروغگویی و وقاحت که حد نداره نه؟ من میگم اسلامی تو جاش راجع به مسلمونها حرف می زنی؟ مگه قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی-چپی شما ها بیشتر مردم ایران مسلمون نبودن؟‌ هیچ از این کثافتکاریها و آدمکشیهای شما امت اسلام و حزب الله خبری بود؟ هالیوود علیه مردم ایران فیلم می ساخت؟‌ جنگ بود؟‌ سنگسار بود‌؟‌ قتل عام اول انقلاب و سال ۶۷ بود؟ لچک کثافت اجباری سر زن های ما به زور کرده می شد؟‌ گشت زنازاده های ثار الله و بسیج و کمیته و پاسدار بود؟‌
    خود امت اسلامی عرب پرست حزب اللهی تون رو با ملت ایران قاطی نکن. این دو بار. عقده گشایی هات رو سر همون دعواهای بین اسلام ناب محمدی خمینیستت و غرب و شرق و شمال و جنوب اینجا واکن. از قول ملت ایران شکر زیادی نخور که به شماها نیومده و دخلی نداره. بیشتر دقت کردی؟‌
    آهستان: متاسفم كه بيشتر از اين نمي توني حرف بزني. نهايت درك و فهمت از قضايا همينه برادر. به نظر تو هاليوود زمان شاه چرا بايد عليه ايران فيلم مي ساخت؟ يا عليه اسلام فيلم مي ساخت؟ چه چيزي عايدش ميشد؟ با كدام دشمن مي جنگيد؟ تقصير مردم ايران چيه كه انقلاب كردند و خودشون راهشون رو انتخاب كردند؟ تو اگه خيلي ناراحتي ، بايد از دست خود مردم ايران ناراحت باشي. هنوز خيلي مونده اين حقيقت رو بفهمي

    [پاسخ]

  8. 20 سپتامبر 2008 در 02:18 | #8

    سلام
    من که می گم اصلا در اسلام سنگسار نداریم و حکم سنگسار از چند روایت جعلی در آمده است. برای فقهایی که بر اساس این روایات متناقض با قرآن، حکم سنگسار را به ریش اسلام بسته اند متاسفم. در وبلاگم شروع کرده ام در این مورد مطلب بنویسم.

    [پاسخ]

  9. siavash
    20 سپتامبر 2008 در 08:50 | #9

    مردم اتریش و آلمان هم بک موقعی یک شکری خوردند هیتلر را برای یک بارفقط انتخاب کردند بعد دیگه اختیاری نداشتند. اگه این انتخاب مردم ایران هنوز هم همینه چرا شما دوستان این شورای نگهبانتون را منحل نمی کنید بینید اگر همه گروه ها امکان شرکت داشته باشند مردم چه انتخابی می کنند؟‌ راست می گید چرا رفرادوم آزاد نمی گذارید ببینیم مردم شما ها رو اصلا آدم حساب می کنند یا نه؟ مساله همینه. قبلا دلیلی نبود مردم زندگیشون را می کردند مثل أدم. این شما ها و کثافات فکری که همراهتون آوردین و از اون موقع به زور تفنگ و نیروی ضد شورش و شوراهاس آخوندیتون به این مردم تحمیل کردین هستش که این مسايل شروع شده. پس مساله آیران و فرهنگ و ملت ایران نیست. مساله این اسلام بازیها و حزب الله و خمینی بازیها هستش. پس دهانت را که باز می کنی به حساب همونها غر بزن و شکوه کن. از حساب فرهنگ و ملت ایران خرج نکن.
    تمام.

    [پاسخ]

  10. سمفونی
    20 سپتامبر 2008 در 17:06 | #10

    آفرین به این نویسنده آفرین به این کارگردان و همه ی دست اندر کاران تهیه فیلم
    دلم خنک شد

    [پاسخ]

  11. mahrokh
    20 سپتامبر 2008 در 17:53 | #11

    enghadr hers nakhor chizi nemishe hala to ba sangsar mokhalefi ya inke ina chera film sakhtan? age kheyli narahati boro khodet ye film dar morede sangsar besaz ke balke in harekate gheyre ensani dar harjaye donya ettefagh miyofte bardashte beshe agar ham baladi boro beheshoon tooye filmname nevisi pishnahad bede ke filmnameye behtari benevisan
    dar zemn hala in dastan aslan maskhare mage kare khode maha maskhare nist mage sangsar dar inja nist mage gooshe kenare in donya ettefagh nemiyofte baba chi shod hesse nasiyonalistit inja dagh karde zade biroon
    fekr konam to joz rajaz khoondano khozabal baftan chizi balad nisti
    oona sanateshoon ro pish mibaran amma to hich vaght donbale rahe hal nisti

    halivood mostaghiman mokhe toro neshane gerefte
    halivood balade chikar kone
    halivood ghazaye fekri va roohiye toro misaze va fako famileto mishinan filmhaye oonja ro mibinan va lezzat ham mibaran
    halivood salane 15 barabare daramade iran daramad dare
    haliwood aslan kari be mano to nadare oon kare khodesho mikone hala age kasi hast ke mitoone dar moghabele sanate eghtesadiye cinamashoon gharar begire narahat nemishan va khosh,hal mishan yeki bekhad bahashoon reghabat bokone
    oona 50 sal jelotar az to daran fekr mikonan
    haliwood ham khoob sakhte ham bad sakhte ham filme motevasset va didi hamin tv khodemoon besiyari az filmhaei ke dar haliwood sakhtaro neshoon dade
    baba bikhiyal boro raveshe reghabato yad begir pesaram
    hanooz moonde ke tafavote cinamaye eghtesadi ro ba cinamaye hokomatiro befahmi

    [پاسخ]

  12. memco
    20 سپتامبر 2008 در 19:38 | #12

    باتو مخالفم ..چون داری یک جانبه قظاوت میکنی….طرز فکرمحدودی داری…فقط تقلید از اعتقاداتی میکنی که حس میکنی درسته………

    [پاسخ]

  13. 20 سپتامبر 2008 در 23:11 | #13

    به رسمیت شناختن حکم سنگسار در سال ۱۳۶۱ بیش از هر فیلم یا تبلیغ خارجی‌ ایران را دشنام ساخته است. هیچ کس از انتقاد و افشای نقصهایش خشش نمی‌‌آید، ولی‌ باید با خدمان صادقانه حرف بزنیم. آیا املکرد همین مرداد اخیر مجلس علیه سنگسار یا بیانیه‌های شاهرودی هیچ ربطی‌ به تبلیغ و اعتراض خارجیها نداشته است؟ واقعا فکر می‌‌کنیم که بی‌ آن که کسی‌ حرفی‌ بزند رهبران ما هر گز خدشان این حکمها را لغو می‌‌کردند؟ اگر ما ایرانیان خدمان صدایمان در نیاد خوب معلوم است که دیگران سکوت نمی‌‌کنند. و اگر وظایف خدمان را بگذاریم به عهدهٔ دیگران، باز معلوم است که کار آن جوری که ما می‌‌خواهیم انجام نخواهد شد.

    ایران سنگسار را حذف خواهد کرد: http://afp.google.com/article/ALeqM5iZ7aTbPW-vzYtgdxmx1O5Iok-CMQ

    [پاسخ]

  14. امیر
    20 سپتامبر 2008 در 23:37 | #14

    آهستان: … اين فيلم نمي تواند ايران و فرهنگ ما را دچار خدشه كند، اما ديدگاه مردمان را نسبت به ما چه؟
    جواب:
    نه که افکار عمومی دنیا خیلی برای سران جمهوری اسلامی مهمه!!؟ مرد حسابی مگه تو ایران سنگسار نداریم؟ این همه فیلم سنگسار ایرانی ها تو اینترنت هست. خارجی یکی از اینها رو ببینه برای خودش و افکار عمومی چهار نسل بعدش همه بسه. حالا تو گیر دادی به پلات این فیلم که خیلی ابکی نوشته شده وگرنه تو ایران به این راحتی هم سنگسار نمیکنیم!!!! اخه این هم شد حرف.

    آهستان: …به نظر ما اسلام همان احكام 1400 سال قبل نيست و قابليت انطباق با مسائل روز را هم دارد
    جواب
    تو تکلیف احکام و حد و شرع 1400 پیش رو مشخص کن انطباقش پیشکشت.

    [پاسخ]

  15. امیرحسین
    21 سپتامبر 2008 در 00:19 | #15

    اگر کسی عملی رو انجام بده که واقعا و شرعا مستحق سنگسار باشه باید سنگسار بشه.
    حالا شما می گین غیر انسانیه؟ می گین ضد حقوق بشره؟ به نظر من اون عمل زشت که باعث شده فرد به سنگسار محکوم بشه، صد مرتبه غیر انسانی تر و زشت تر از سنگساره.
    عزیزان ما بنده خدا هستیم نه بنده حقوق بشر و دموکراسی… باید ببینیم خدا چی میگه. حکم خدا هم در اسلام واضح و روشنه.

    [پاسخ]

  16. M.B
    22 سپتامبر 2008 در 16:45 | #16

    Dear Amir Hossain
    You may keep this kind of Lord Justification for yourself my friend…. who we are to declare that Lord gives us the permission to through ston toward another person no matter what is the reason… If we want to punish and penalize there are so many other ways to do so pal, you don’t need to put the person in public and through a stone towards her or even him!!!!! I hate this sort of Islamic philosophy which we created for God and not even Lord approves it by himself, Get it?!!!!!!

    [پاسخ]

    ........... پاسخ در تاريخ می 25th, 2011 10:54 ق.ظ:

    با سلام شما بعد از اینکه فارسی یاد گرفتید بیایید اینجا نظر بگذارید!!!!
    کاملا از گفته هایتان مشخص است که هیچ در مورد اسلام و دین کامل خدا نمیدانید!!!!

    [پاسخ]

  17. ali
    24 سپتامبر 2008 در 12:01 | #17

    متاسفانه اکثر دیدگاه هادارا ی نگاهی مرعوبانه داست وعمل آنهارامثل یک برده و کودکی است درمقابل یک بزرگسال بدون هیچ تامل درفرهنگ ودین خود وافسانه سرای درباره گذشته بدون دقت تاریخی

    [پاسخ]

  18. ali
    24 سپتامبر 2008 در 12:15 | #18

    تازمانی که فقط دم ازفرهنگ دو هزار ساله بزنیم نه پایبند به ان باشیم چیزی ازان درنمی اید سوال با توجه به منابع گذشته برخورد برخورد انها با مسائل چگونه بود
    نکته :منابع صحیح نه افسانه سرای های بعضی اقایون

    [پاسخ]

  19. 28 سپتامبر 2008 در 12:46 | #19

    عجب///////////

    [پاسخ]

  20. ghazl
    29 سپتامبر 2008 در 14:30 | #20

    زن بيچاره !تا كي …اخه تا كي ….يكي بگه كي اين تحجر تموم مي شه….كي به داد زن ايراني ميرسه…اشغالها سرمايه مملكت و تاراج كردن …اما به زن كه ميرسه بايد سنگسار بشه!تف به شما! تف به دينتان!تف به اسلام

    [پاسخ]

    ........... پاسخ در تاريخ می 25th, 2011 10:56 ق.ظ:

    شما دقیقا مصداق دوری از احساسات و برخورداری از منطق و هوشیاری در مقابل مکاری های زیرکانه ی هالیوودی هاهستید !!!!!!!!!!!!

    [پاسخ]

  21. Farhad
    1 نوامبر 2008 در 03:36 | #21

    Man nemidoonam ke chera in aghay AHESSTAN enghadr essrar
    daran ke dastane in film dorooghe ! vali ghanoonet ke doroogh nist in ghaoone J.eslamie shomast yani na in ke J.E ino sakhte in ghanoone eslame ke dar yahoodiatam hast…va taze AHESSTAN che to agar yek mosalmane vaghei hasti ke sangsare yk zan ke khejalat nadare bayad eftekharam bokoni…yani chi mikhay begi nemikonan sangssar? ke khob mosalmoon nistin…to vaghti yk mosalmane vaghei hasti ke ke agar khahar ya hamssaret sezavare sang ssar bashe to bayad avalin kasi bashi ke sango bezani…ya agar yk adame 40 sale amad khastegari khahar ya dokhtare 9 salat to be onvane k mosalmane vaghei bayad avalin kasi bashi ke daste bacharo beari tu daste marde 40 sale…

    Asslan ye adame gharne 21om ke dige chon pedaresh mossalman boode ke nabayad ghabool kone mosalmane…emrooz shoma mikhahin 1 joft joorab bekharin 2 rooz fekr mikoni hala man biam chon pedaram mosalman boode mosalman sham…shayad pedare shoma khili eteghadate digei ham dashte pas shoma ham bayad dashte bashi???

    [پاسخ]

  22. سارا
    14 دسامبر 2008 در 01:48 | #22

    اسلام يعني همين
    حكومت ديني هم يعني همين
    اگر هم دوست نداريم راحع به ما اين جوري فيلم بسازند بايد دين اسلام از كشور داري جدا بشه و قوانين ما هم مثل همه جاهايي كه قوانين معقول دارند بشه
    ما از اينكه كسي راجع به كاري كه ما مي كنيم فيلم مي سازه ناراحتيم ولي از اين ناراحت نيستيم كه اين كارها شده همه زندگي مون
    يه كم فكر كنيد
    مي فهميد دينا دسته كيه
    و اين سالها با خودمون چه كرديم

    [پاسخ]

  23. NIKI
    14 دسامبر 2008 در 23:08 | #23

    صدور و اجرای حکم سنگسار فقط ناشی از یک تفکر کثف و ضد انسانی است که از یک مغز معیوب تراوش میکند.

    [پاسخ]

  24. NIKI
    14 دسامبر 2008 در 23:20 | #24

    آقای امیر حسین!! … افرادی با طرز تفکر تو باعث کریه جلوه داده شدن اسلام تو دنیا میشن . مطمئن باش خدا با اون همه مهربونیش هیچ وقت این حکم وحشیانه رو صادر نکرده …. این حکمو آدمایی مثل تو ساختن و اجرا میکنن!

    [پاسخ]

    ........... پاسخ در تاريخ می 25th, 2011 11:15 ق.ظ:

    نیکی عزیز صد البته که اسلام مهربانترین دین برای پیروانش و حتی غیر پیروانش است!!!ولی در برخورد با خیلی کارهای رذیلانه و حیوانی و پست هم حکم قاطعی داده!

    [پاسخ]

  25. freedom
    9 مارس 2009 در 18:57 | #25

    من از اين همه تناقض خسته شدم ديگه نمي دونم چي درسته چي غلط کي راست ميگه کي دروغ………………………فقط ميدونم تنفس برام سخت شده.
    يه روز به اين وريا گير ميديم فرداش به اون وريا…………………………………
    خداي آمون يا خداي آتون چچچچچچچچچچچه فرقي ميکنه همشون دنبال پر کردن معابده خودشونن کسي به محله ي ماهي فروشا نمياد…………حالا هي بزنيم تو سر هم يه اسپارتاکوس پيدا شد منو خبر کند.شايد خودم دست به کار شدم.

    [پاسخ]

  26. 5 می 2009 در 18:11 | #26

    دوستان وعزیزان از شما خواهش دارم اینگونه و نا اگاهانه به قوانین اسلام
    عزیز حمله نکنید .ایا دستورات وشرایط اسلام برای زن زناکار را میدانیدو اینگونه
    حمله به دینی میکنید که پیامبرش فرمود ایا دین چیزی جز محبت است .ایا میدانیداسلام فرموده زمانی میتوانید حکم به سنگسار بدهید که چهار نفر عاقل وبالغ صحنه زنا رادیده وشهادت دهند واگر یکی به شکل متفاوتی تعریف کرد دیگر حکم سنگسار لغو میشود همه اینها نشان میدهد که دین اسلام راضی به سنگسار هیچ زنی نیست چون هیچ وقت چهار شاهد عاقل وبالغ وعادل ودر عین حال بیکار پیدا نمیشود که همزمان چنین صحنه ای را ببینندو فقط این دستور اسلام برای نشان دادن قبح وزشتی بسیار زیاد این عمل داردوهمه دوستان عزیز مخالف دستورات اسلام هم قبول دارند که خیانت در تمام فرهنگها واقوام کار پلیدی است. سینمای هالیود نه فقط به اسلام بلکه به تمام ادیان وفرهنگها به شکل بی ادبانه حمله میکند

    [پاسخ]

  27. meysam
    13 می 2009 در 16:58 | #27

    ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

    [پاسخ]

  28. ضد سنگسار
    16 می 2009 در 12:49 | #28

    خیانت؟
    lol
    چه خیانتی
    زن بیزار از شوهرش نمیتونه طلاق بگیره
    زن عاشق مردی شده حالا چون با عشقش سکس میکنه خائنه؟
    و باید سنگسار شه؟

    واقعا چی میشه گفت به این اعتقاد کثیف

    ایرانی خارجی نداره همه انسانن و با هم برابر این عمل زشته مثل کشتار مردم فلسطین مثل کشتار مردم ویتنام مثل دستور ادامه ی جنگ خمینی برابر عراق این عمل کثیفه
    اگر مادرم عاشق مردی باشه و از پدرم متنفر اول باید از پدرم جدا شه بعد با اون مرد دوستی کنه ولی اگر این کارو نکرد و از پدرم جدا نشد (چون نمیتونه قانون کثیف اجازه بهش نمیده) باید با سنگ بزنم بکشمش؟
    واقعا اینقدر کوته فکرید؟ اینقدر …

    اسم امثال منو میزارید بی غیرت؟
    به خودتون میگید با غیرت؟

    متن مینویسید که چرا در مورد این عمل فیلم ساختن
    بله دارند سواستفاده میکنن
    ولی چون دارند سواستفاده میکنن باید نادیده بگیریم این عمل رو؟

    مگه تی وی ایران 24 ساعته از عمل زشته شکنجه گران آمریکا فیلم نمیسازه؟
    درحالیکه خودشون 24 ساعته دانشجویان سیاسی رو تو اوین شکنجه میکنه

    مگه ایران سریال ضدآمریکایی کم ساخته؟
    مگه ایران شعار مرگ بر آمریکا رو کم تو سینماها و شبکه هاش پخش کرده؟

    واقعا آدم متاسف میشه که بین جنگ میون اعمال کثیف امپریالیسم با اعمال کثیف نوکر خودش طرفداری از یکی رو میکنید و ادعای روشن فکری هم دارید

    [پاسخ]

    ........... پاسخ در تاريخ می 25th, 2011 11:16 ق.ظ:

    خب از آدمی که طرفدار سکسه انتظار نظری غیر از این رو داشتن عاقلانه نیست!!

    [پاسخ]

  29. رضا
    28 ژوئن 2009 در 14:27 | #29

    من به هالیوود حق می دم چون هرکسی می خواد فرهنگ خودشو به رخ جوامع دیگه بکشه (چه با تمجید از خود چه با تخریب دیگران)مشکل از ما ایرانی هاست که راهشو بلد نیستیم.
    یک سوال ازت دارم:
    به نظرت اگر ما سرمایه های کلانی رو که صرف خرید و دوبله سریال های کره ای و تبلیغ فرهنگ مصر (با ساخت سریال یوزارسیف)کردیم رو صرف ساخت فیلمی می کردیم که فرهنگ خودمونو به رخ جهانیان بکشه(مثل زندگی کورش و زرتشت و …)آیا فیلم 300 باز هم مخاطب پیدا می کرد؟
    ما سالهاست که بخش مهمی از سرمایه ملی مون صرف ساخت موشک و … می شه تا اسرائیل تهدید بشه اگه به جای اینا 5 تا فیلم می ساختیم موفق تر نبودیم؟
    به نظرت وقتی که آیت الله مطهری پدران ایرانیان را اتش پرست می خواند آیا از هالیوود انتظار دیگری داری؟
    قبول کن که ما راهشو بلد نیستیم
    من نمی خوام بگم که کار هالیوود خوبه ولی اونا هم حق دارن و این ما هستیم که باید کاری کنیم که کار های اونا بی اثر بشه بشه

    در مورد سنگسار هم فعلا نظری ندارم چون هنوز قوانین اسلام رو کامل مطالعه نکردم

    [پاسخ]

  30. vahid
    28 دسامبر 2009 در 00:03 | #30

    با عرض سلام
    ببین اگر درباره فیلم بخواهیم صحبت کنیم ، فیلم در خیلی از جاها بسیار غلو کرده و فضا رو به نفع خودش نه واقعیت ) تغییر داده ولی کلیت داستان چیز غیر قابل باوری نیست یعنی بهتون می گم من چنین طرز برخورد بین زن و مرد دیدم که اصلا زن آدم حساب نمی کنند، ولی خیلی نکته در این فیلم است که میشه درباره اون بحث کرد ، البته فیلم یک سوتی داره که اونم اینه که چطور یک آدم روستایی که بیشترین کارش اینه که به عنوان قابله باشه زبان انگلیسی مثل آب خوردن صحبت می کنه ( خاله ثریا )
    بعد در مورد سنگ سار ، باید اینو بدونید که حکم متناسب با گناه باید باشه ، حالا چون این فیلم یک آدم بیگناه نشون داده که سنگسار می شود نباید گفت که سنگسار یک نوع مهجوریت است ، شما فرض کن یک آدم کثیف این کارو کرده باشه و یک نهاد خوبی مانند خانواده رو به گند کشیده باشه و به هر چه اعتماد و عشق و پاکی و هزار تا چیز دیگر که میشه گفت تف کرده باشه ، آیا حق این فرد نیست ( چه زن چه مرد ) ، آیا نباید اون سنگ گرفت و زد به اون فرد و گفت تو کثیف ترین فرد روی زمین هستی و دیگران بخاطر فرهنگی که اون فرد زناکار داره راه می اندازه نباید شاهد باشند و مشارکت کنند، البته بخشش و سپردن این گناه به خدا حرف اول می زنه ولی آیا ما در مورد فرهنگ سنگ سار فکری کردیم داریم این حرف می زنیم که این بده؟ درسته که فکر می کنیم مخالف حقوق بشره ، ولی حقوق بشر که عقل می گه اینه که حکم متناسب با گناه ، فساد و وسعت فساد باید باشه
    ولی در مورد فیلم بگم که فیلم در کل خیلی قشنگه

    [پاسخ]

  31. ایرانی
    13 ژانویه 2010 در 09:25 | #31

    من عاشق شهره آغداشلو و فیلم هاش هستم……….
    و تمام موضوع این فیلم جز حقیقت نیست

    [پاسخ]

  32. اسما
    25 ژانویه 2010 در 09:26 | #32

    سلام. نکته بامزه تر از این فیلم و اینکه شاید غربی ها آن را باور کنند و از این حرف ها، این است که بنده با چشم خودم جمعیت انبوهی را دیدم که این فیلم را دیدند و به حال ثریا افسوس خوردند و با اطمینان کامل رویدادن این اتفاق را در ایران تأیید کردند و بعد هم از تجربیاتی که نمی دانم آیا به سن آنها قد می داد یا نه، سخن گفتند و زمان ابتدای انقلاب را محکوم کردند و اصلا همه چیز را تقصیر انقلاب انداختند و بسیار از واقعی بودن این فیلم به خاطر نوشته های پایانی اش، افسوس خوردند. تعجب نکنید، این افراد ایرانی بودند، نماز می خوانند، روزه می گیرند و نون و نمک همین مملکت را خوردند و می خورند ولی افکارشان نمی دانم برای کجاست. به نظر من تا زمانی که این افکار در ایران خریدار دارد، نتیجه اش هزاران فیلم اینگونه خواهد بود……

    [پاسخ]

  33. رها
    11 فوریه 2010 در 02:38 | #33

    درود بر ایرانیان ازادی خواه … الان که داشتم نظرات دوستان را می خواندم با خودم فکر کردم که در هیچکدام از قوانین حقوق بشر این قانون که باید شهروند درجه یک و دو(نه از نظر اقتصادی نه از نظر عقلی بلکه از نظر شعوری و احساسی) را جدا سازی کنیم و روی ادم ها ارزش گذلری کنیم وجود ندارد اخر چطور می شود که بعضی از ادم ها !!با سنگسار یک زن هر چند هم بد کار موافقت می کنند اسلام دین زیباییست بچه ها اشتباه نکنید این حکومتی که ما شاهدش هستیم اسلام نیست بلکه اسلام ستیزی است … وهالیوود امروز ما را میبیند و از دیروز ما فیلم می سازد ولی چند ماهی است که نظر هالیوود هم نسبت به مردم ازادی خواه ایران برگشته ازادی به زودی نصیبمان میشود……

    [پاسخ]

  34. فرشاد
    16 آوریل 2010 در 00:20 | #34

    نوشتتو خوندم,واقعا قلم احمقانه اي داري
    شرمنده چيز ديگه اي به ذهنم نرسيد
    خلايق هر چه لايق برادر!

    [پاسخ]

    ........... پاسخ در تاريخ می 25th, 2011 11:18 ق.ظ:

    در عوض قلم شما جز زیبایی و عفت کلام نیست برادر!!!

    [پاسخ]

  35. mashrajab
    6 می 2010 در 21:17 | #35

    سنگسار فقط برای آدم نماهایی مثل آهستان باید اجرا بشه کثافت

    [پاسخ]

    ........... پاسخ در تاريخ می 25th, 2011 11:21 ق.ظ:

    آقای حسینی این همه انسان های فرهیخته با منطق محض و عفت کلام و زیبایی و بلاغت سعی در جذب شما به سمت افکار خود را دارند !!!!چرا مقاومت میکنید برادر؟ :D
    یا علی

    [پاسخ]

  36. ندا ی قربانی
    27 نوامبر 2011 در 17:39 | #36

    سلام بر تمامی عاشقانی که معشوق خود را در راه ازادی از دست دادند و چه بی صدا در خود شکستند. سنگسار یک جنایت است که هنوز در این حکومت اسلامی باعث مرگ تمامی بی گناهان میشود انسان پاک و بی گناهی مثل ثریای من کسی که جان در سینه دارم عاشقش میمانم . من ندا به این روز سوگند میخورم حق انها را پس بگیرم. ایول دارن کارگردان و بازیگران فیلم سنگسار ثریا . حق گرفتنیست نه دادنی.

    [پاسخ]

  37. 23 آوریل 2012 در 11:51 | #37

    من واقعا متاسفم چرا اینقد طرز فکر ما ایرانی ها مثل عصر جاهلیت عرب هاست .به نظر من حتی کثیف ترین ادمهای روی زمین هم نباید سنگساربشن. هرادمی مختاره هرجور که دلش میخواد رفتار کنه وهیچ کس حق نداره نظربده ویااینکه بهش بگه چی غلطه چی درسته

    [پاسخ]

  38. حجت الله
    10 سپتامبر 2013 در 09:04 | #38

    چقدر احمقید…
    سنگساری که توی احکام اسلام نوشته شده اصلا این شکلی نیست…
    در ضمن وقتی سنگسار میکنند که فحشای اون زن علنی باشه و بدون واهمه و بدون مخفی کاری زنا بکنه…
    یک مشت آدم سرشار از عقده اید… همون حمایت از آمریکا و یهود حق شماست… لیاقتی بیشتر از این ندارید

    [پاسخ]

    امید حسینی پاسخ در تاريخ سپتامبر 10th, 2013 8:04 ب.ظ:

    خوب مگه ما گفتيم سنگسار چيه؟ دارم ميگم اين فيلم دروغه همين

    [پاسخ]

برگه نظرات
1 2 600
  1. 24 سپتامبر 2008 در 09:47 | #1
  2. 9 اکتبر 2008 در 21:20 | #2

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: