خانه > سينما, فرهنگ و هنر > سنگسار مردم ايران در هاليوود!

سنگسار مردم ايران در هاليوود!

هاليوود در تازه‌ترين اقدام ضد ايراني خود فيلمي را توليد كرده است كه به موضوع سنگسار در ايران اشاره مي‌كند، فيلم «سنگسار ثریا.میم» به کارگردانی سیروس نورسته كه براساس کتابی به قلم فریدون صاحب‌جم و به زبان فارسی ساخته شده است. كارگردان و نويسنده و حاميان اين فيلم اصرار عجيبي دارند كه بگويند داستان اين فيلم واقعي است. هرچند اين داستان چنان مضحك و غيرقابل باور است كه شايد تنها بينندگان ناآگاه غربي و مخالفان ايراني خارج‌نشين آنرا باور كنند. البته ممكن است خوانندگاني در مخالفت با اين نوشته ادعا كنند كه نه خير اين داستان وحي منزل است! مشكلي نيست. نويسنده اين داستان كه چنين ادعايي دارد و مي‌گويد كه آنرا بر اساس داستاني واقعي نوشته، لطف كند اسم و آدرس روستاي محل جنايت را به ما هم بگويد تا خودمان از اهالي آن روستا ماجرا را بپرسيم!

وقتي هاليوود مردم ايران را سنگسار مي‌كند:

قربانعلي شوهر ثريا قصد دارد كه با دختري 14 ساله ازدواج كند اما وضع مالي‌ او چندان رضايت‌بخش نيست كه خرج دو خانواده را متحمل شود، بخاطر همين تصميم مي‌گيرد كه ثريا را طلاق دهد! در مقابل، ثريا هم كه با داشتن 4 فرزند نگران مخارج زندگي‌اش است با قربانعلي مخالفت مي‌كند. قربانعلي براي رها شدن از اين مشكل بزرگ چاره‌اي مي‌انديشد: پناه بردن به روحاني روستا و كمك خواستن از او براي تهمت زدن به ثريا و در نهايت محكوم كردن او به سنگسار! تنها بخاطر اينكه از شر همسر اولش راحت شود و اينكه بخواهد آزادانه با دختري ديگر ازدواج كند! همه اين داستان تخيلي را زهرا – خاله ثريا – ( با بازي شهره آغداشلو ، هنرپيشه ايراني) براي يك خبرنگار فرانسوي تعريف مي‌كند كه اتفاقا آن حوالي ماشينش خراب شده است. زهرا او را مي‌بيند و ماجراي سنگسار خواهر‌زاده ‌اش را براي او تعريف مي‌كند تا آن خبرنگار آزادي‌خواه و طرفدار حقوق زن به خارج از كشور برود و فرياد مظلوميت زنان ايراني را به گوش جهانيان و در راس آنها هاليوود برساند! اين همه آن چيزي است كه هاليوود توسط يك كارگردان ايراني و با تبليغات فراوان دوستان اسرائيلي برضد ايران ساخته است. خواهشا يك بار ديگر اين داستان مسخره را در ذهن خود تكرار كنيد. خيلي دوست دارم ببينم كه آيا خانمها و آقايان مخالف سنگسار، خودشان چنين داستان مسخره‌اي را مي‌توانند باور كنند؟ آيا در عالم واقع، چنين راه حل مسخره‌اي به ذهن هيچ آدم عاقلي مي‌رسد كه به ذهن نويسنده اين داستان رسيده ؟ آيا براي قربانعلي راه حل ديگري براي خلاص شدن از زن اول بجز تهمت زدن و سنگسار وجود نداشت؟ مثلا قربانعلي نمي‌توانست زنش را خفه كند يا به او مرگ موش بخوراند؟! البته اگر اين سوال را از نويسنده و كارگردان محترم اين فيلم بپرسيم جواب خواهند داد:«نه» چون اگر ثريا با روسري‌اش خفه مي‌شد، آنوقت چه كسي موضوع سنگسار را در بوق و كرنا مي‌كرد؟ اي كاش جناب نويسنده و كارگردان لااقل جرات داشتند و رك و پوست كنده فيلمي مي‌ساختند كه سنگسار يك زن زناكار را روايت مي كرد. چرا كه در آن صورت اين فيلم بيشتر به واقعيت نزديك مي‌شد. خواهشا فورا مرا متهم به طرفداري از سنگسار زنان نكنيد. من در اين نوشته حرفي از حمايت و طرفداري از سنگسار نزدم، من ميگويم حتي اگر سنگسار مخالف حقوق زن و انسان باشد، اين فيلم هيچ كمكي به اين موضوع نميكند. چرا كه دارد غلو مي‌كند…

اين اولين باري نيست كه ايران در هاليوود سنگسار مي‌شود!

وقتي درباره هجوم هاليوود به فرهنگ و آداب و رسوم كشورهاي ديگر دنيا حرف مي‌زنيم ، عده‌اي فورا فرياد مي‌زنند كه «شماها اسير توهم توطئه هستيد و همه چيز حتي هنر و سينما را با چشم سياست نگاه مي‌كنيد و همه دنيا را مخالف اسلام و ايران مي‌دانيد!» فكر مي‌كنم كه اين دوستان يا خودشان را به خواب زده‌اند و يا اينكه واقعا از حقيقت ماجرا ناآگاهند! واقعيت اينست كه حمله همه‌جانبه هاليوود به فرهنگ و ارزشهاي ساير ملل دنيا چنان آشكار و مشخص است كه نمي‌توان چشمها را بر آن بست و انكارش كرد. سلطه اقتصادي و فرهنگي هاليوود با توليدات ساليانه بي‌شمار، بر حوزه‌هاي فرهنگي و هنري جهان غيرقابل انكار است. صاحب‌نظران  زيادي در دنيا هستند كه معتقدند هاليوود در فراهم كردن مقدمات جهاني شدن و نابودي فرهنگ‌هاي مقاوم و غيرآمريكايي نقش بزرگي را بر عهده دارد. در دوران جنگ سرد نيز هاليوود با ساخت و توليد آثار ضد كمونيستي تبليغات فراواني را عليه كشورهاي كمونيستي و شرقي به راه انداخت. البته پس از پايان جنگ سرد كارگردانهاي سفارشي‌ساز هاليوود، اسلام و در راس آن ايران را نشانه گرفتند. اين گفته به معناي آن نيست كه ساير ملل دنيا از تهاجم گسترده هاليوود در امان مانده‌اند. همين چند سال پيش بود كه فيلمي به نام «بورات » ساخته شد كه در آن، جامعه و مردم قزاقستان به بدترين شكل ممكن مورد  تمسخر و اهانت آمريكايي‌ها قرار گرفتند…

اما درباره ايران ، هاليوود در برخورد با ايران عملا دو شيوه را در پيش گرفت . گاهي اوقات مستقيما اسلام را نشانه مي‌گيرد و وانمود مي‌كند كه تنها با بنيادگرايي  اسلامي و خشونتهاي مذهبي مخالف است. مثل فيلم سينمايي «دروغهاي واقعي» با بازي آرنولد شوارتزينگر  كه درباره همكاري يك فلسطيني و يك ژاپني است كه با حمايت ايران، تشكيلاتي اتمي را هدايت مي‌كنند. «به درون شب»، «زندگي و مرگ در لس‌انجلس» و «بازگشت به آينده» از ديگر فيلمهايي هستند كه به موضوع ترس از اسلام و مسلمانان به عنوان تروريست اشاره دارد. اما گاهي هم  اهانت به اسلام و ايران را در هم مي‌آميزد و علاوه بر اسلام، خشم و كينه خود را نسبت به فرهنگ ايراني هم نشان مي‌دهد. فيلم «بدون دخترم هرگز» نمونه‌اي از اين قبيل فيلمهاست كه با حمايت هاليوود و اسرائيل عليه مردم ايران و جامعه ايراني ساخته شد. فيلمي كه حتي منتقدين و صاحب‌نظران آمريكايي هم آنرا بي‌ارزش قلمداد كردند. (لطفا صحنه‌هاي عبور گله‌هاي گوسفند از خيابانهاي شهر تهران و نحوه غذا خوردن ايراني‌ها و يا نماز خواندن مردم با كفش و ساير توهينهاي موزيانه اين فيلم را بياد بياوريد) البته تهاجم هاليوود به  فرهنگ و جامعه ايراني به همين چند موردي كه اسمشان را بردم محدود نشد. آنها در سالهاي گذشته فيلمهاي ضد ايراني و ضداسلامي بيشتري نيز توليد كردند. در فيلم «اسكندر» قرار بود شاهد زندگي اسكندر مقدوني باشيم اما محور آن در نهايت سرزمين«ايران» شد كه توسط اسكندر به راحتي فتح مي‌شود و تمامي مردم آن به بردگي اسكندر در مي‌آيند! فيلم «300» نمونه ديگري است كه همان موضوعات داستان اسكندر را با شدت بيشتري تكرار مي‌كند. فيلمي كه نيويورك تايمز در 11 مارس 2007 در توصيف آن نوشت:«300 فيلمي است كه به اندازه آپوكاليتوي مل گيبسون خشن است اما دو برابر احمقانه‌تر!» واشنگتن پست هم درباره‌اش نوشت:«300 فيلمي است براي افرادي با بهره هوشي پايين!» چرا كه در اين فيلم، حتي به چهره و قيافه ظاهري ايراني‌ها هم رحم نشد چه رسد به اينكه بخواهند واقعيت و حقيقت را بگويند. آيا هاليوود مدعي نشد كه ميليونها ايراني از 300 نفر سرباز غربي شكست خوردند؟! آيا در فيلم «بدون دخترم هرگز» نگفتند كه ايراني‌ها غذايي شبيه  كرم و حشرات مي‌خورند؟! آيا نگفتند كه ملتي وحشي هستند؟ در اينصورت آيا همچنان بايد با ديده اطمينان و اعتماد به بافته‌هاي هاليوود نگاه كنيم؟ آيا نبايد نتيجه گرفت كه هاليوود جنگ فرهنگي بزرگي را عليه مردم ايران آغاز كرده است؟ آيا بايد منتظر باشيم كه هر از گاهي فيلمي ساخته شود و فرهنگ و آداب و رسوم ايراني و اسلامي ما را مورد هجمه خود قرار دهد و ما تنها به محكوم كردن و شكايتهاي بي‌فايده متوسل شويم؟ و سوال آخر اينكه آيا «سنگسار ثريا . م» فيلمي شبيه همان دروغهاي هميشگي هاليوود در خصوص ملت ايران نيست؟

تبليغ فيلم «سنگسار ثريا . م» را اينجا ببينيد

آيا فيلم سنگسار ثريا م در اسرائيل ساخته شده؟

  1. یه ایرانی
    15 سپتامبر 2008 در 09:59 | #1

    ببین من با نظراتت موافقم ولی جواب های رو با هوی می دهند یا همان حرف خود چشم آبی ها چشم در برابر چشم
    ما چه کار کردیم اونها حق دارند
    ایدئولوژی اونها کاپیتالیسم و اعمال قدرت از طریق هژمونی و کسب ثروت و قدرت بیشتر هست
    حالا هم روی اسلام و خاورمیانه و ایران زوم کردند !!! هم پولشو دارند هم امکاناتشو هم برنامشو هم هدفشون پس نمیشه به اونها اشکال گرفت که چرا اینجور میکنند حالا راست یا دروغ

    اما ایران و کشور هایی هم رتبه ما چه کار کردند هیچ
    فیلم 300 می سازند با بودجه دهها میلیاری ما یه فیلم پفکی هم نداریم در مقابلش بسازیم فقط فک میزنیم و پتیشن و امضاء جمع می کنیم
    تازه با این کار اونها رو ترغیب می کنیم به این کارا

    ما کجا خرج کردیم که اینجا خرج کنیم
    دانشمن ما میاد میگه پاکستان تو سرن 20-30 میلیون دلار خرج کرده 70 تا دانشمند فرستاده

    ما که دختر بچه ای تو اتاقش اتم کشف کرده و کلی به خودمون می نازیم که الیمو بلیم یک میلیون دلار

    این همه آزمایش موشکی مزخرف و ماهواره خالی فرستادن به فضا این همه خرج های الکی
    ولی حاضر نیستند سر جاش خرج کنند

    ناراحت نشینا ما ایرانیها فقط بلدیم حرف بزنیم فقط حرف زدن و مخ تیلید کردنمون خوبه

    من به هالیوودی ها حق میدم که اینکار و بکنند به اونها نمیشه خرده گرفت و سوال من اینجاست ما چه کار کردیم …

    با این بوجه های میلیارد دلاری که من نمی دونم کجا میره و کجا ها خرج میشه و پاکستان فقیر و بیچاره یک صدم در آمد ما رو هم نداره الان از ما داره جلو میزنه یا همین ترکیه و ارمنستان و امارات

    ما ادعای مدیریت جهان و پیشرفت رو داریم

    نه ما حتی عرضه نداریم بیکاری جوانان رو از بین ببریم فارغ التحصیلانمون رو قدر بدونیم

    تو این هیرو بیر هم آمریکا حق داره به محمود چی توز پاسپورت نده فیلم سنگساری هم بسازه !!!

    [پاسخ]

  2. علي رضا
    15 سپتامبر 2008 در 10:00 | #2

    سلام
    به نظر من اين جز معدود راه هاي باقيمانده است كه اين مجازات كه با زندگي مدرن و متمدن سنخيتي ندارد برچيده شود. به ويژه وقتي كه مسوولين حكومتي قدمي در جهت حذف اين مجازات برنمي دارند و فراتر از آن با مخالفين اين قانون كه واقعا نشان داده اند ترجيحا تا آخرين نقطه ي ممكن نگاه به حل مساله در درون دارند برخورد امنيتي مي كنند.

    [پاسخ]

  3. اسماعیل.م.پ
    15 سپتامبر 2008 در 11:02 | #3

    سلام.
    من این جور وقتا انقد حرص می خورم، انقد حرص می خورم که دیگه نمی تونم چیزی بگم. :(((

    [پاسخ]

  4. M
    15 سپتامبر 2008 در 11:42 | #4

    مخالفم. هم با تو و هم با اونا. ولی با تو بیشتر. طرز فکر احمقانه ای داری.

    [پاسخ]

  5. اونکه وقتی یکی بود، هنوز نبود!
    15 سپتامبر 2008 در 12:21 | #5

    در اینکه رسانه‌های صاحب قدرت در دنیا همواره کوشیده‌اند اذهان عمومی را به سمت و سویی بکشانند که همسو با برنامه‌های بلندمدتشان است تردیدی نیست، اما برخی از این جریانات باورنکردنی گاهی جامه واقعیت بر تن می‌کنند.
    یکی از دوستان که وکالت پرونده‌ای مشابه را بر عهده داشت عنوان می‌کرد که همسر موکلش بدلیل خصومت عمیق و چندین ساله با شخصی، چندین بار تصمیم به قتل وی می‌گیرد اما ترس از عاقبتی که در انتظارش خواهد بود او را از چنین اقدامی باز می‌دارد. در نهایت تصمیم می‌گیرد قتل را ناموسی جلوه دهد تا محکومیت جدی برایش در پی نداشته باشد. به همین منظور شبی با خوراندن داروی بیهوشی به همسر از همه جا بی خبر خود، مرد مورد نظر را به خانه میکشاند و پس از قتل او صحنه را به شکلی سازماندهی می‌کند که قتل، ناموسی بنظر برسد (یعنی مقتول قصد برقراری ارتباط با همسر مرد را داشته و وی برای دفاع از ناموس خود وی را کشته است)! یعنی یک مرد حاضر شده به قیمت فرو نشاندن یک کینه قدیمی، حتی همسر خود را تا مرز بی‌آبرویی بکشاند. بگذریم که این زن بیچاره با چه تقلایی توانست جریان را برای دادگاه اثبات کند.
    گر چه اطمینان دارم که دین مبین اسلام هرگز بر چنین بی‌انصافیها و خباثتها صحه نمی‌گذارد، اما کاستیهای قانونی و نادیده نگاشتن بخش قابل توجهی از حقوق نیمه آسیب پذیر جامعه، زنان، بسیاری از این پلشتیها را برای مردان نامرد توجیه می‌کند.

    [پاسخ]

  6. 15 سپتامبر 2008 در 12:32 | #6

    ببینید دوست عزیز. نمی دانم عضو کدام گروه یا طرفدار کدام ایدئولوژی هستید و اینکه آیا شما همان آهستان بالاترین می باشید؟در این صورت کامنت های شما را در بالاترین خوانده ام. در آنجا هم خیلی وقت ها نظرات شما پنهان شده اند که به گمانم به خاطر دفاع از رژیم و دولت کنونی بوده و یا اینکه اصلن یک اسلام گرا هستید. به هر حال به عنوان یک زن ایرانیکه دغدغه های دموکراسی دارد، به شما خاطر نشان می کنم درست است که تبلیغات همه ی دنیا علیه ایران و نه فقط غرب و آمریکا- دردناک و نفرت انگیز است(نگاه کنید به کامنت های این پُست وب لاگ کابلی از افغانستان و افغان ها که سالهاست مهمان ناخوانده ی سرزمین ما هستند و حال اینگونه عقده گشایی می کنندhttp://www.kabuli.org/archives/international/001476.php) اما راه مبارزه با آن این است که ما تبلیغات مثبت له خود راه بیاندازیم. چگونه؟ مثلن با همان رد و حذف قانون سنگسار که اینهمه علیه آن هجمه ی تبلیغاتی علیه من و شمای ایرانی راه انداخته اند -که طاقت دیدن جنازه ی حیواناتی که زیر چرخ غفلت اتومبیل ها له شدهاند را هم نداریم- حذف سنگسار مگر چه بهایی برای اسلامیون دارد؟و چه تغییر شگفت انگیزی در زندگی 70 میلیون ایرانی موجب می شود؟ چرا می خواهند به زور سنگسار زنان را زیر سلطه نگه دارند؟ می گویم زنان را چون نیک می دانید که زنان زیادی به جرم زنا سنگسار شده و می شوند و برای مردان معمولن با کانال “صیغه” خیلی از قضایا حل می شود! حالا اگر دیگر در ایران سنگسار نباشد، می توانند علیه ما فیلم بسازند؟ یا اگر سنگسار باشد، چه گلی به سر آقایان مجتهدین زده می شود؟پس، از ماست که بر ماست. هر چقدر هم دیگران مغرض باشند، متاسفانه پافشاری لایه های حاکم کنونی ایران بر قوانین ضد انسانی غرض ورزانه تر است. چه چیز را می خواهند ثابت کنند با این پافشاری؟
    و همین طور درباره ی بقیه ی فیلم ها و تبلیغات. لابد می دانید که تا همین سی سال پیش که روابط ایران با همه ی دنیا حسنه بود، نه خبری از انکار تاریخمان بود و نه اثری از به گند کشیدن آن. آنهمه تکریم تاریخ ایران باستان هم به سبب تبلیغات مثبت شاه ایران برای کشور بود.صرفنظر از دیگر بخش های سیاست غلط ایشان.
    یا اگر قوانینی مثل حضانت مادر بر فرزند، حق طلاق و خروج از کشور همه یک طرفه به نفع مردان نبود، فیلم بدون دخترم هرگز به این بهانه ساخته نمی شد که چاشنی آن هم به لجن کشیدن فرهنگ مردممان باشد. می فهمید که چه می گویم؟ یعنی ما به دست خود و به خاطر اصرار بر تحجر و بنیاد گرایی و تبعیض و هزار چیز دیگر غیر لازم، غیر مستقیم دنیا را علیه خود می شورانیم و شاکی هم می شویم که “چاردیواری اختیاری” به کسی چه مربوط که یک مادر -آنهم -خارجی حق حضانت بر فرزند را ندارد؟به کسی چه مربوط که ما می خواهیم گوش زنان را بتابانیم که دیگر غلط های زیادی نکنند و به مردشان خیانت نکنند و … و بسیاری داستانهای مشابه دیگر.
    هدف در این مورد وسیله را توجیه می کند و من از بابت چنین سیاست ماکیاولی ای خوشحالم چرا که شاید بتواند به زور هم شده رژیم ایران را وادار به عقب نشینی و پذیرفتن قراردادهای بین المللی درباره ی حقوق انسان ها نماید.

    [پاسخ]

  7. 15 سپتامبر 2008 در 14:16 | #7

    ) به قولی همین بالا جواب های رو با هوی می دهند. وقتی حکومتیان ایران شب و روز به غرب و آمریکا و همه ارزش های آنها توهین می کنند، دیگر چه انتظاری دارید؟ 30 سال است روی پرچم آمریکا رژه می روند و آنرا می سوزانند. جند بار دیده اید که آمریکاییان بر علیه این کار تظاهرات کنند و امضا جمع کنند؟
    2) مگر این اتفاقها در ایران نمی افتد؟ مگر داستان این فیلم در ایران پیش نمی آید؟ مگر ما سنگسار، اعدام در خیابان، اعدام کودکان و خیلی چیزهای زشت دیگر نداریم؟ چرا ایرانیان سالهاست که این اتفاقهای واقعی و فاجعه ها را تحمل می کنند و جیکشان هم در نمی آید ولی در باره یک فیلم هالیوودی برافروخته می شوند؟
    3) چرا بسیاری از ایرانیان همیشه گمان می برند که دنیا در کار آن است که ایران را خراب کند؟ که همه جهان کاری جز توطئه بر علیه ایران ندارد؟ به نظر شما کشوری که رییس جمهورش احمدی نژاد است و حکومتش اینگونه، خود خودش را بر پله نخست بی آبرویی قرار داده است. هر گاه ملت “بزرگ” ایران احمدی نژاد را برداشت و کسی چون کوروش را گذاشت، آنگاه است که می توان گفت این ملت بزرگ است و کارش را می داند.
    با درود،
    نویدار

    [پاسخ]

  8. 15 سپتامبر 2008 در 15:31 | #8

    شاید مردم ایران این شکل داستانی که برای سنگسار نشان داده می شود را باور نکنند اما آیا شکل های باور کردنی سنگسار قابل دفاع هستند؟ مهم این نیست که هالیوود و یا هر کسی دیگر دارد استفاده ابزاری از سنگسار می کند مهم این است که سنگسار و بسیار از قوانین دیگر چه به نام اسلام و چه به نام ایران مایه ننگ اند و زمان آن رسیده است که ما خود آستین بالا بزینم. دست هالیوود هم درد نکند که آگاهانه و یا نا آگاهانه به ما تلنگر می زند.

    [پاسخ]

  9. navidar
    15 سپتامبر 2008 در 15:37 | #9

    شما دیدگاه مرا حذف کردید؟

    [پاسخ]

  10. nima
    15 سپتامبر 2008 در 15:39 | #10

    salam.be nazare man mitune haghighat dashte bashe,behtare ke ziad az had taassob nadashte bashim,chon har chizi mitune emkan pazir bashe ,makhsosan to irane alane khodemon

    [پاسخ]

  11. babak
    15 سپتامبر 2008 در 15:40 | #11

    Dear Friend
    This is a true story. I saw similar story in Iran with my eyes

    [پاسخ]

  12. jila
    15 سپتامبر 2008 در 15:45 | #12

    in film zede Irani nist, in film zede ghanoone islam hast, bikhodi rabtash be Irani nadahid, aya sangsar dar IRAN rokh nadade ??

    [پاسخ]

  13. mona
    15 سپتامبر 2008 در 16:17 | #13

    duste aziz
    man shakhasan khanumi besiar matin ro dar khanevade khodam dashtamke hamsaresh az farte zibai in khanum hamishe shak dashtan beheshun va daghighan be hamin soorate tohmat be ishun zadan va khanum ham taghat az dast dadan va joda shodan.
    harchand un agha nemikhast ezdevaje mojadad kone va dalaye kafi ham nadasht ke betoone karo be sangsar beresune.
    shoma behtare didetuno baz tar konid va tahghighate bishtari konid. azin etefaghat too in irane bozorg ziad miofte. iran ham faghat tehran nist.man ba sakhtane in filmha chandan movafegh nistam vali ba tafakore shoma ham mokhalefam
    آهستان: خوب ، خاطره اي را كه شما تعريف كرديد در نهايت به جدايي و طلاق منجر شد، من دارم از فيلمي صحبت ميكنم كه ادعا ميكند براي ازدواج دوم، زن قبلي را سنگسار ميكنند!

    [پاسخ]

  14. M.B.
    15 سپتامبر 2008 در 16:35 | #14

    Dear Ahestan

    I ain’t known if you are man or woman!!!! Either way you like it or not Iran is like that. There are some people who take advantage from our country’s circumstances but overall you should know better if you are living in that country as a woman; the government has no respect for you and the stoning is true and happens in Iran most of the time, you don’t need to close your eyes or pretend it’s not true. …. and I’m sorry for those like you who are just followers and would never ever say why!!!! Anyhow like it or not woman have no respect in our country and if men do something bad the worse case for them is to get lashed but what about woman does your government forgives those women who made a mistake and for instance sold themselves for any reason!!!!!! Or if the husband is an arrogant person can she files for divorce or can she request from court to have the baby!!!! Does your court system allow a woman to get divorce if the man wants to get married to another woman or has SIGHA!!!!! What are you talking about my friend why do we hate when someone brings the truth out!!!!
    Wake up and see it for yourself, yea they might have exaggerated in some parts of the movie but don’t you think the story could be true based on what’s happening in that country!!!!! You might say woman have no respect in western courtiers too but dear if here the woman like to sell themselves and be a crap the country doesn’t hold the title of ISLAMIC REPUBLIC… It’s free and people choose to be whatever they want to be, you could become a prostitute or someone highly educated…. and by the way it would make more sense if you understand and believe in something from Jobran Kalil Jobran before you put it as a quote. I hope you don’t take it personal but next time before you object, try to think wise…. Thank You.
    آهستان: سلام و ممنون از شما. اولا اسمم اميد هست، يعني اينكه مرد هستم! تشكر بابت اينكه لااقل قبول كرديد اين فيلم دچار اغراق و بزرگ نمايي شده است. درباره غرب و آزادي زنان آنجا نوشتيد كه حق دارند خودفروشي را خودشان انتخاب كنند و يا حريم خود را حفظ كنند. اما بر اساس كدام منطق و كدام دستور ، زنان ايران و كشورهاي اسلامي بايد راه و روش زنان غربي را پيروي كنند. مطمئن باشيد قبل از نوشتن حتما چند ساعتي فكر ميكنم و چشمانم را بر حوادث دور و بر خود باز ميكنم، اما چشمانم را بر اين واقعيت كه ايران كشوري اسلامي و مذهبي است و قوانين خاص خودش را دارد، نمي بندم. باز هم ممنون

    [پاسخ]

  15. 15 سپتامبر 2008 در 16:43 | #15

    چرا تو ایران از این کارها میکنند. خیلی هم زیاد

    [پاسخ]

  16. ايران مهر
    15 سپتامبر 2008 در 17:01 | #16

    من متوجه نميشم تا كي امثال حضرت عالي مي خواهيد هر چيزي كه بر عليه رفتارهاي نا نجيبانه و وحشيانه جمهوري اسلامي ساخته ميشه رو ضد ايراني اسم بزاريد تا مردم هم تحت تاثير جو با اون مخالفت كنن ؟؟؟ ضد ايراني همين رژيمي كه الان به ما حكومت ميكنه كه بايد گفت خدا بيامرز چنگيز رو كه اينها رو نديد تا روش سفيد بشه از اون همه كشتار مردم وتخريب ايران
    آهستان: شما مثل اينكه چند كيلومتر آنطرف تر از نويسندگان نيويورك تايمز و واشنگتن پست تشريف داريد. آنها لااقل پذيرفتند كه فيلمهاي هاليوودي عليه ايران و فرهنگ ايراني هست، اماشما چي؟

    [پاسخ]

  17. یه ایرانی
    15 سپتامبر 2008 در 17:07 | #17

    این است اسلام عزیز
    به نظرم اگر یک انسان به ما هو انسان هر خطاییهم انجام بده دیگر انسان ها حق ندارند با اون همچین کاری بکنند
    مثلا ایا دیدین این همه انسان کافر هستند به خدا یا به ساحتش تو هین میکنند ایا دیدی خدا کسی و با یه صاعقه پودر کنه یا یه مجازات …

    من تحقیق کردم در واقع سنگسار قانونش در تورات هست و البته هزاران سال هست تا حالا کسی در این دین به این شکل مجازات نشده

    اما جالب اینه که در قرآن کریم اسمی از مجازات به نام سنگسار وجود نداره حتی مفهومی هم به نام پرتاب سنگ یا پرت از کردن کوه
    در حدود اسلامی که در قرآن هست اشاره شده که مثلا زناکار باید باهاش برخورد بشه ولی این حد و حدود ها رو کی ها تعیین کردند

    جواب روشنه فقها و مجتهدین در زمان غیبت

    یک دیدگاه جالب و نکته بسیار بسیار بسیار مهم اینه که حدی مثل سنگسار رو باید یک امام معصوم صادر بکنه و می تونید در گوگل مطالبی از بعضی از مجتهدین اسلامی ببینید که می گویند نباید سنگسار اجرا بشه با توجه به این حکم و این در حق ما نیست که بر بعضی وظایف امامان تصرف کنیم

    شاید بد نباشه این رو هم نگاه کنید ( اگه قلبتون ضعیغه لطفا نگاه نکنید ) +25 سال
    آهستان: بحث بر سر پذيرفتن يا نپذيرفتن سنگسار نيست. همه حرف من اين بود كه اين قبيل فيلمهاي هاليوود فقط براي مخالفت با ايران و اسلام و كشورهاي ديگر دنيا ساخته ميشود. جداي از اين مساله، اين فيلم از لحاظ داستاني هم خيلي شبيه تخيلات هست تا واقعيت. كليپي را هم كه اينجا گذاشته بوديد، تا جايي كه ميدانم مربوط به كشور عراق بود ربطي به سنگسار نداشت. همچنين ربطي به ايران هم نداشت. اصلا از يك كليپ 10 ثانيه اي چه چيز را ميتوان فهميد؟

    [پاسخ]

  18. یه ایرانی
    15 سپتامبر 2008 در 17:46 | #18

    من که در همان ابتدای عرایضم نوشته شما رو در باره هالیوود تایید کردم
    فقط خواستم بگم این مجازات واقعا بدور از کرامت انسانی هستش و بسیار درد آور هست

    امیدوارم روزی دیگر شاهد اینگونه اعمال نباشیم
    تا قبل از وارد شدن به دین تازی به سرزمین پاک مان ایران ما ادیان و مسلک های زیادی را دیدیم

    از آیین میترایی با سابقه 7000 هزار سال تا آیین زرتشتی با قدمت 3500 سال
    و غیره اما در هیچ کدام این چنین چیز هایی را ندیده ایم

    از زمان شروع شدن پروسه عرب سازی ایرانیان از هزار و اندی سال پیش عقب ماندگی هم بر ما سایه افکند

    جالب بود همین چند روز پیش کتاب آقای ولایتی را در مورد ایرانیان و اسلام می خواندم هر چند تلاش ایشان ستودنی بود اما در عمق وجودم نوشته های ایشان را خنده آور دیدم

    به استناد چند دانشمند مسلمان و چند اکتشاف نشد که ایران و اسلام بر هم تاثیر گذاشتند جالب اینکه از آنجا به بعد نتیجه می گیرند که تئوری اسلام برای تشکیل حکومت قرن ها عقیم بود که با انقلام خمینی گویی اسلام نوزایش کرده هر چند با ابزار ای فاشیستی همراه بوده

    تمام حرف من این بود دوست عزیز که این اسلامی که توسط مراجع عزیزمان در قم تبلیغ می شود ولله با اسلام ناب محمدی (ص) از زمین تا آسمان که هیچ تا آخرین کهککشان کشف شده فاصله دارد

    اسلام چیز دیگری گفته و مراجع ما چیز های عجیب و غریب و من دراوردی زیادی استفتائ می کنند

    راستی از قم چه خبر که با این همه مراجع و روحانیون آمار جرم و فساد و زنا و فحشا و قتل بالا زده … باز هم صد رحمت به همان نجف اشرق قدیم
    به صراحت عرض میکنم که اگر اسلام این است

    من اسلام آخوندی را دوست ندارم و من یک مسلمان نیستم
    عقل من چیز دیگری می گوید

    جالب هم است وقتی به کتابخانه ملی مراجعه می کنید وقتی کتاب هایی خاصی را از بعضی از مراجع خاص طلب می کنید گفته می شود اجازه در اختیار گذاشتن آن را ندارند و همانند سند هسته ای از آنها مراقبت میشود

    آیا واقعا اسلام این است که گفته میشود دین رحمت و رهایی !!!

    از اسلام نه متنفرم نه آنرا دوست دارم به خاطر عدم انعطاف و خشونت ذاتیش از آن دوری میکنم

    اگر در اسلام 10 در صد به مجازات و کیفر اشاره شده 90 درصد به بخشش و عفو و گذشت اما در ایران ما گویی آن 10 درصد برای اعمال حکومت و دیکته کردن قدرت ابزار دست واقع شده

    چرا در امارات و عربستان و مصر شاهد این اسلام آخوندی نیستیم !!!!
    آهستان: لطفا بحث را قاطي نكنيد. اصلا بياييد درباره همان اسلام ناب حرف بزنيم. در اسلام نابي كه شما به آن اعتقاد داريدف قصاص و اعدام و بريدن دست دزد وجود ندارد؟ دوست عزيز نميشود كه هر جا دلمان خواست بگوييم اسلام را قبول داريم و هرجا هم نه، قبول نداريم! به نظر من بهتر است بجاي آنكه درباره احكام خشونت آميز اسلام حرف بزنيم، فكر كنيم كه چرا اسلام اين احكام و مقررات را وضع كرد. آيا جز براي پاك كردن و پاك نگه داشتم جامعه و مردم؟ ضمنا در امارات و عربستان و كويت كه گفتي، اسلام وهابي حاكم است.

    [پاسخ]

  19. M.B
    15 سپتامبر 2008 در 17:49 | #19

    Dear Ahestan
    Thanks for your reply. The only concern I have is why Iran is taking advantage from Islam?! You didn’t answer my question? Do you accept that in Iran, women have no security or respect from justice system? And wasn’t it couple of days back the parliament denied the new legislation about men having right to marry another woman without their first wife’s permission. What you call this? Dear Omid I’m not trying to put you or your believes out but just look at it this way why in world one gender get all the rights compare to the other gender!!!! Even Lord in Quran says: “the entire humans are alike except for those who are more faithful….” And who we are to judge and for any reason put a human being in one hole and trough a stone at her this is what this movie is trying to show not the concept why she is there. Can you answer this for God’s sake, why in earth some people by name of preachers can order stoning for any reason towards a woman and kill her in such a way? I’m sorry my friend I feel sad when I see movies like this one, but I need to accept that is the truth. Our history and culture isn’t this and unfortunately everything happened to us since some of our leaders took advantage from religion. You are right I can not judge you and those who live in that country but I think we need to be honest. Again thanks and I wish you best of all. Truth never is a sin; it just is uncomfortable.
    Mexican quote
    آهستان: هر دو طرف موافق و مخالف قانون خانواده، معتقد بودند كه طرفدار خانواده و حقوق زن هستند. هر دو نگران سو استفاده مردها بودند. همين مساله نشان مي دهد كه موضوع زن و حقوق زن در جامعه داراي اهميت است. اما درباره سنگسار، من هرگز در نوشته ام از سنگسار حمايت نكردم و موضعي نگرفتم. بحث من تنها بر سر اين فيلم بود كه با يك پيش فرض غلط و غير قابل باور مي‌خواهد هدف ديگري را دنبال كند. من ميگويم حتي اگر سنگسار مخالف حقوق زن و انسان باشد، اين داستان هيچ كمكي به اين موضوع نميكند. چرا كه براي قربانعلي راههاي ديگري هم براي تجديد فراش وجود داشت. ربطي بين ازدواج دوم و سنگسار زن قبلي وجود ندارد.

    [پاسخ]

  20. كاوه
    15 سپتامبر 2008 در 17:51 | #20

    آهستان: شما مثل اينكه چند كيلومتر آنطرف تر از نويسندگان نيويورك تايمز و واشنگتن پست تشريف داريد. آنها لااقل پذيرفتند كه فيلمهاي هاليوودي عليه ايران و فرهنگ ايراني هست، اماشما چي؟

    مثل اينكه شما نويسندگان نيويورك تايمز و واشنگتن پست را خيلي قبول داريد!!!!!
    آهستان: منتقد واقعي كسي است كه اسير جو سازي و تبليغات فراوان يك فيلم قرار نگيرد. چه 300 باشد چه اسكندر و چه هر فيلم ديگري. منتقدان واقعي فيلمها را با توجه به تاريخ، مذهب و اعتقادات مردم بررسي ميكنند نه بر اساس تبليغات و جو سازي

    [پاسخ]

  21. alireza
    15 سپتامبر 2008 در 18:41 | #21

    To Ms. MB.
    Hollywood has never told the truth. Just look at the gibberish, so called movies they make of aliens, robots, massive attacks on their cities from outer space intelligences and so on. In thier movies everyone except American super heroes are just bunches of imbecile idiots, German commanders and soldiers are just but to run to alies bullets and get killed, this preposterous. Now, we are talking about two different thigns: 1- Mullahs are brutal to ALL IRANIANS, more harsh on women which is as true like hell, but fact number 2: Hollywood sucks! I agree with this fact A LOT. They simply picture us as Barbarians who are not even good enough to overcome 300 Spartans!!! while giving the role of King Xerxes to a Brazilian guy. They don’t even bother enough to educate themselves how Iranians look like and what their complexions are. The King looked more like Los Angeles homosexuals than a formidable King of Persia. Now they shoot a movie on stoning Iranian girls , how dare they?! they don’t know us, ergo they can’t tell the truth. Besides this, like I said, Hollywood is not eben meant to tell the truth. So here I am sick to death that people like you think a foolish story that Hollywood tells is something to put credits upon . Fight your legitimate war against male chauvinism and Mullah’s detestable rules somewhere else in a becoming context, Hollywood is NOT for erudite, unless you want to just simply entertain urself. !!!!

    [پاسخ]

  22. M.B
    15 سپتامبر 2008 در 19:49 | #22

    Dear Ey Irani and Ahestan
    I’m glad to see your note and I truly accept your idea. And I hope Ahestan accepts that too. And I have another question for Ahestan; Have you seen the movie completely or you have just read the book? You know I do appreciate your answers but I can not understand why you think this movie is trying to go against Iran? Are we back to 1400 years ago or what! You even say if stoning is wrong that means you don’t think is wrong!!! And why do u think Ghorbanali has the right to have another wife no matter under what circumstances. See here is the problem, you just said, this way Hollywood is trying to take advantage from Iran’s philosophy but don’t you think we as Iranian give the reason to them to do so? You know I have a hard time to explain even to my own friends here why having another wife in Iran as Sigha or whatever is not a problem they don’t understand this can you tell me what sort of explanation I can give them ? They say why then people get married if they want to have another woman why they just don’t get girlfriend?! The movie tries both ways: first tries to say having another wife is not a problem in Iran and second for any reason they can do stoning!!!!! It has nothing to do with USA or Hollywood .It’s the religion presented by Molas or preachers made the entire thing to look like this. In here people question Christian and Jewish preachers and tell them they are wrong but can u do that in Iran and to Molas? May I as a woman say why Ghorbanali like to do “Tajdid Frash” or whatever? See they are trying to show that this is wrong and unfortunately Iran is the one who let that happen. You also said if this is the true story why director doesn’t say the exact name of the people and the place which this story took place, but do you know if he would say so what will happen to those who revelled the story? Do you know what happened to Zahra Kazemi’s parents do you know what government did to them? I don’t think you know. My dear Ahestan, I’m young and have long way to go in life to learn the difference in Islam’s fine and shocking roles, but I know one thing for sure we are the one who give the right to others to neglect or abuse us. Iran’s Islamic government gave the right to Hollywood to make such stories about us. As far as I understood you English is good so would you please read this article and tell me why people judge us like this isn’t we, let people do this to us. Thank you
    http://hotair.com/archives/2008/09/12/film-review-the-stoning-of-soraya-m/
    آهستان: سلام مجدد. 1- پرسيديد كه چرا فكر ميكنم هاليوود عليه ايران فيلم مي‌سازد؟ در جواب شما مي نويسم كه من فكر نميكنم، من يقين دارم. پس اين همه فيلم سينمايي را براي چه ساختند؟ اگر هدف تخريب و مخالفت با ايران نباشد، دليلي ندارد كه در آن چهره و قيافه آدمها را مسخره كنند. اگر هدف بيان وقايع تاريخي بود، دليلي نداشت كه در 300 چهره ايرانيان را بدتر از جن و هيولا نشان دهند! 2- احكام و مقررات بازدارنده ديني (مانند قطع دست ، قصاص، اعدام و سنگسار) براي جلوگيري از جرائمي است كه آن جرائم نتايج و اثرات تلخ و ناگواري را بر جامعه مي گذارد. اسلام جامعه اي ميخواهد بدور از ظلم، ستم، جرم ، جنايت، دزدي، فساد، رشوه، دروغ و زنا …. طبيعي است كه احكام بازدارنده تا حدود زيادي جلوي اين جرايم را ميگيرد 3- ازدواج مجدد و تجديد فراش يك امر فراگير و عادي در ميان مسلمان نيست. بلكه تابع شرايط و مقررات به خصوصي است. مطمئن باشيد اسلام اگر ازدواج دائم و موقت را به جامعه پيشنهاد كرده است، هدف آن علاوه بر كنترل قواي شهواني آدميان، مقابله با زنا و .. بوده است. 4- به دوستان غربي خود كه از احكام اسلام تعجب ميكنند و درباره آن مي پرسند، بگوييد كه درباره جامعه خود چه مي‌گويند؟ آنها كه از ديدن مردان چند زنه ايراني تعجب ميكنند، از ديدن مردان و زنان غربي كه سالها بدون ازدواج در كنار هم مي‌خوابند چه نظري دارند؟ درباره بارداري دختران نوجوان و محصل كه تعدادشان روز به روز بيشتر و بيشتر مي شود چه نظري دارند؟ درباره جرم و جنايت و قتل هاي جنسي غربي چه مي‌گويند؟ آنجا كه از صيغه و تجديد فراش خبري نيست و خدا را شكر همه آنها بدون واهمه مي توانند با ده تا و بيشتر ارتباط داشته باشند و كسي هم نگويد بالاي چشمتان ابروست. آنها چرا هنوز نتوانسته اند جلوي جرم و جنايت جنسي خود را بگيرند؟ آنجا كه كمبودي ندارند، پس چرا پدر دخترش را سالها در زير زمين خانه اش زنداني ميكند و بارها به او تجاوز ميكند؟ 5- باز هم ميگويم كه مطلب من بر سر قبول يا رد سنگسار در ايران نيست، حرف من تنها اين بود كه اين فيلم ربطي به سنگسار ندارد. لااقل شخصيتي مانند قربانعلي به اين بهانه نمي تواند حكم سنگسار زن سابقش را اجرا كند. من هم تنها از نويسنده و كارگردان خواستم كه براي اثبات ادعاي خود مبني بر واقعي بودن اين داستان، اسم و ادرس روستاي محل جنايت را بدهند تا همه چيز ثابت شود. 6- قبل از نوشتن اين مطلب خيلي از سايتهايي را كه درباره اين فيلم مطلب نوشته بودند ديدم و خواندم. از جمله همين سايتي كه شما آدرسش را اينجا گذاشتيد. ممنون

    [پاسخ]

  23. eleram
    15 سپتامبر 2008 در 20:20 | #23

    اه اه نه اينور خوبه نو اونور
    همين گارگردانه از كجا هزينه اين فيلم و مياره؟ اي بر پدر امريكا و سياستش…
    همين ايران خودمون…
    با اين اينترنتش نيازي به سنگسار نداره… چون من و امثالهم روزي صد بار خودمونو مي خوريم… پس نيازي به سنگسار نيست عملا…
    اي خاك بر سر همه…. حالم از همه بهم ميخوره….

    [پاسخ]

  24. 15 سپتامبر 2008 در 20:32 | #24

    حقیقت محضه داستان این فیلم.
    این فیلم بر ضد جمهوری اسلامی ساخته شده نه ایران و ملت ایران، آخوندهای کثیف که ایرانی نیستند.
    آخوندها مشتی تازی پرست هستند که سرمایه های این مملکت رو دارند تو شکم مشتی عرب می ریزند.
    درود بر همه ی کسانی که سعی می کنند به نحوی دنیا رو متوجه ظلم حاکمان جبار رژیم منحوس جمهوری اسلامی بکنند.
    ننگ بر کسانی که سعی می کنند آگاهانه از این رژیم جانی و آدمکش دفاع کنند.
    آهستان: دلم برات مي سوزه شايگان. دلت رو به آدمهايي خوش كردي كه براشون فرقي نميكنه تو شايگاني يا كس ديگه. براشون فرقي نميكنه 300 بسازند يا بدون دخترم هرگز. ببخشيد مگه فيلمهاي قبلي عليه ملت ايران نبود

    [پاسخ]

  25. رضا.روزگار
    15 سپتامبر 2008 در 21:03 | #25

    من نمی دونم چطور بعضی از دوستان معنی سیاه نمایی و انسانیت زدایی (dehumanizing) از ملت ایران رو تشخیص نمی دن؟! واقعا نیاز به توضیحات عجیب و غریب داره که هدف این فیلم، فقط نظام جمهوری اسلامی نیست؛ بلکه کل ملت ایرانه؟!

    [پاسخ]

  26. M.B
    15 سپتامبر 2008 در 21:00 | #26

    Dear Alireza and Ahestan

    Thanks to both of you. First of all, to Alireza: I did not approve Hollywood and their acts. All I said was we are the one who let other people to take advantage from our belief!!!! And by the way, don’t be sick and tired of my thoughts, you better be sick and tired of what they do in Iran my friend. As I said I don’t live there and I don’t believe whatever they show in TV or even movies are right but I read Balatarin and I get to know what’s going on in Iran. Also we would be silly to think our culture and history will be changed by some movies such as 300, or a stoning Soraya M. and you don’t need to defend those mullahs they are good to go by themselves!!! And please go back and read my comment once more, I think you totally got it wrong pal. Movies are just movies and they make it for our entertainment, but here is the question for you: Do u think you can deny stoning in Iran by bombarding your vocabs to me  and I’m not feminine or anything else, I’m just Iranian-Muslim I do love my country but I do not like the way these Mullahs presents my country Alireza. Last but not least to my friend, Ahestan; thanks for your explanation, but here is the problem these people here do shits like living together with out getting married but they don’t defend themselves under any religion or Lord, They simply don’t believe in anything, but what about us, we hold our title as Muslims and we do whatsoever to please ourselves. And which Islam we are talking about? The one which is very popular in Iran and people take advantage from it for their own benefits or the one Prophet Mohammad talked about. And don’t you think our period is some how different from the time Prophet Mohammad was living, He had so much hard time to convince Arabs not to pray idol. Anyhow it was nice talking to you here, I hope neither you nor Alireza, take anything personal. It was just my idea and please do remember; Iran’s culture and literature would never ever get damage by diverse movies like 300 or any others.
    I had a great time here. Thanks and good luck to all of you
    آهستان: ما هرگز ادعا نكرديم كه با سخت فيلمي چون 300 و بدون دخترم هرگز فرهنگ جامعه ما دچار تغيير مي‌شود، حرف اينجاست كه با اين دورغ پراكني ها چهره مردم و جامعه در بين بينندگان و مخاطبان خارجي چگونه معرفي مي شود. خودتان را جاي يك بيننده ناآگاه خارجي بگذاريد. او با ديدن اين فيلم چه فكري ميكند. جز اينكه با ديدن اين فيلم به اين نتيجه برسد كه مردان ايراني، با ديدن دختري زيبا، هوس ميكنند زنان خود را سنگسار كنند؟ به نظر من اين فيلم بيشتر از اينكه بخواهد سنگسار را بكوبد، مردهاي ايراني را هدف قرار داده است. با شما موافقم كه اين فيلم نمي تواند ايران و فرهنگ ما را دچار خدشه كند، اما ديدگاه مردمان را نسبت به ما چه؟ اگر فايده اي نداشت، پس چرا اينهمه در ساختن چنين فيلمهايي هزينه ميكنند؟… اما درباره اسلام كه گفتيد زمان آن سپري شده و احكامش مال قرن اول هجري است، ضمن احترام به نظر شما، همين الان به خيلي از عقايد و اعتقادات مادي مردمان در غرب نگاه كنيد. آيا به روز بودن و تازه بودن آن اعتقادات، مشكلي از جوامع آنها حل كرده است؟ منظورم پيشرفتهاي خيره كننده علمي نيست، منظورم خلاهاي فكري ، فلسفي، اعتقادي و روحي و رواني آنها است. آيا با كنار گذاشتن دين، مشكل خود را به كلي حل كردند؟ به نظر ما اسلام همان احكام 1400 سال قبل نيست و قابليت انطباق با مسائل روز را هم دارد

    [پاسخ]

  27. یه ایرانی
    15 سپتامبر 2008 در 21:35 | #27

    باز هم صد رحمت به اون اسلام وهابی

    دوست عزیزم اگرزمان صدر اسلام کسی قصاص می کرد اون پیامبر و یا امام معصوم بود

    و اونها خلیفه الله بودن نه یه مشت آخوند چنذری

    لطفا اینقدر متحجرانه فکر نکنید
    آهستان: 1- باز هم تكرار : من كاري به سنگسار ندارم، هدفم فقط اين فيلم بود كه سنگسار را بهانه اي براي اهانت به ايران و مردان ايراني كرده. 2- اشتباه نشود، احكام دين مربوط به زمان و مكان خاصي نيست 3- احتمالا شما هنوز وهابي ها را نشناختي. لازم شد بخشي از مزخرفات اونها رو به شما بگم: خريد خيار بر زنان حرام است. خوردن زولبيا حرام است. هر كس بگويد زمين ميچرخد كافر است و …

    [پاسخ]

  28. یه ایرانی
    15 سپتامبر 2008 در 21:52 | #28

    حرف من با وهابی و شیعه و سنی نیست برای هزارمین با با نوشته شما در مورد فوق موافقم اما نظراتتون درباره حدود قصاص و دیگر مسایل کاملا بسته و منفعلانه است

    مشکل سر این تز خنده دار ولایت فقیه هستش ( که من نمی دونم امام خمینی اینرو از کدوم سوراخی در آورد یا ابداعش کرد )

    که به اون وسیله تمامی حق و حقوق تکوینی و شرعی یک امام معصوم را به یک آخوند منتقل می کند بدون چون و چرا

    کسی وهابیون یا دیگر شعبه های اسلام را رد نمی کند انها هم به اندازهی شیعه خنده دار هستند آنها هم به قول معروف چرخشان می لنگد چه جور
    کسی آنها را تایید نمی کند

    حرف من این بود که
    :

    در ایران دین و احکام الهی توسط افرادی که حقی ندارند بر آن حقوق الهی جز امام معصوم توسط تزی من درآوردی ولایت فقیه تبدیل شده است به ابزار اعمل قدرت و دیکتاتوری

    این که در ورای ایت تنز و غیبت و چه و چه کتاب های نوشت اند و مقالات

    اما مثل اینست که چگونه 2+2=5 یک دروغ است اما با تکرار و نوشتن کتاب ها در مغز عوام فرو کنند که = 5 است

    ولله بروید در تمامی کتب حدیث چه شیعی چه سنی در تمام اسناد
    تا آنجا که بنده دیدیم چیزی به نام ولایت فقیه وجود ندارد

    مگر در 40 سال پیش و بخصوص در انقلاب

    این حرف خیلی سنگیت هست برای من که با یک حرف دروغ و چیزی که مبنای دروغ است

    بیاییند به ایم نایب بودن امام و خدا بر روی زمین

    با مال ناموس و جان مردم بازی کنند

    خواهشا یکم فکر کنید

    من این بحثو تمامش میکنم

    باز هم از پست شما در مورد هالییود غیره متشکرم
    آهستان: ببخشيد در كدام كتاب شيعه و سني اسم فوتبال و هندبال و شناي قورباغه و كرال سينه اومده بود كه الان هست؟ اين نتيجه گيري شما خيلي عالمانه نبود. اگر بحث تخصصي تر بشه، من هم براي خودم دلايلي دارم كه اعتقادات منو اثبات ميكنه. ممنون از شما.

    [پاسخ]

  29. alireza
    15 سپتامبر 2008 در 22:30 | #29

    My fellow friend who happened to be a professor at a Canadian Uni, having read the book that tells the STORY of an Iranian girl in desperate pursue of marrying an American to escape deportation, has been pestering me about Iranians women. Now listen buddy, and you listen good, this kind of so-called aesthetic modules by which some people are actually trying to make a name for themselves are just marring the face of us as a Nation, not people who are being ruled ruthlessly by Mullahs. My Canadian friend now thinks he can get every and each Iranian girls around him in a manner of snips by offering Canadian citizenship in return! How do you like this good fella? this is what these books and movies are depicting from us. Reality remains that we are great people who have be taken the worst out of, and being tortured day in, day out by Mullahs, but it is ABSOLUTELY on us how to ask for help from other civilizations. Also bear in mind that every one is now only thinking about his country’s own benefits. United States,as well as other western governments are not our rescue fairy, if they were, Saudi Arabia had not been able to turn blind eyes and deaf ears to all Human Right calls from individual activists. As I said before, find a decent matrix to fight your legitimate war. I am no non-believer in what you say, but I am a pragmatist who treats himself and his country with high respect. Now I really don’t know how to explain to these child-brained people around myself that: Not every Iranian girl’’s price is a foreign citizenship, not every woman in Iran gets/accepts humiliation from Mullahs, and that despite the systemic human right violation in Iran, we are still alive and proudly Iranians, I just can’t do this with these many books and movies and news going on around us from a number of louts who only care of thier own fame, even in the expense of defaming their nation and country.
    Here is my agony my MB friend, here is my agony

    [پاسخ]

  30. یه ایرانی
    15 سپتامبر 2008 در 22:39 | #30

    حرفت درست خیلی چیز ها بنابر زمان و مقتضیاتش لازمه ولی بدونید فوتبال و شنای قورباغه خیلی چیز های دیگه از سر تا نوک پای آدمو کاری نداره در واقع فرقش همینه که فوتبال واسه زندگی منو شما و میلیون ها نفر دیگه برنامه نمیده کنترل نمیکنه رژیم فکری نمیگذاره منظور همین ولایت فقیه هست که به یک آخوند اجازه میده راحت خودشو رو جانشین خدا بگذاره روی زمین و با جون منو شما و بقیه بازی کنه اعتقادات شما کاملا برای خودتون هست و اثبات شده است اینکه من باور ندارم به اعتقادات شما یا هر پیرو دین و مسلک و مکتب دیگه ای دخلی به این موضوع ندارد

    فقط فرق مسایل همین هست که فردی در برهه ای از تاریخ میاد برای خودش یک تزی میده ( درست حقش هم هشت که دینی یا سکولار نظریش رو بده )

    اما ببین این نظریه می تونه برای نسل های پشت سر هم باعث فقر و فساد و تباهی و بیچارگی بشه

    مثلا بلایی که اون مارکس با طرز تفکر چپ وارد شوروی تزاری کرد میلیون ها میلیون رو به کام نابودی برد یا یک مشت نظریه های اقتصادی و دینی دیگه که هر از چند گاهی بر ملل تحمیل شدند

    مثلا همین هیتلر الان دقیق یادم نیست ولی از طریق خواندن کتاب یک نظریه پرداز اجتماعی شالوده تفکر نازیسم رو شکل دادو همه با فاجعه های بعدیش آشنا هستند

    خوب معلومه تمامی این نظریه های چه دینی و اسمانی
    و چه سکولار و اومانیستی وقتی ارائه شدند
    بشریت بدبخت هم در هر برهه از زمان مثل موش آزمایشگاهی باید تاوان درستی یا غلط بودنش رو می پرداختند
    جالب اینجاست که تمامی این تز ها همه ادعای کامل بودن رو داشتند و جالب تر اینکه همشون هم برای پیشرفت در شکم تاریخ نیاز به تشکیل حکومت با یک سری آرمانها بودند

    در ادامه دیدین با این روش ها به آرمانها نمیرسیدند با دیکتاتوری مقداری بر عمرشون اضافه کردند

    ببین فرقی هم نمیکنه مثلا کمونیسم به فنا رفت مطمئنا امریالیسم هم از هم خواهد پاشید

    و از اون مطمئن تر تز ولایت فقیه هم کارش نقص داره و روزی از هم خواهد پاشید

    دیگه همه شاهدن روز به روز دروغ و نیرنگ و سرکوب الان حتی کسی به تفکر های امام هم اهمیتی نمیده چه درست چه غلط

    یک سری تند رو شدن ارباب و خلیفه خدا

    اشکال تز ولایت فقیه که در برابر تز های موجود پیشبرد قافله بشریت ارائه ش در اینجاست

    خلیفه خدا بر روی زمین باید از معصوم باشد و هیچ انسانی حتی با رسیدن به درجات بالای علمی و روحانیت معصوم نمی شود

    با بهانه غیبت امام زنده از این فرصت استفاده شده و گروهی خودشان را آویزان امام غائب کردهاند و شده اند جانشین آن حضرت

    ولی و جانشین ان حضرت را چه کسی باید تایین کند

    سوال من از شما این ایست

    آیا به غیر از خود خداوند یا خود آن حضرت

    هم اکنون ولیه فقیه و دار و دسته اش چه کانی هستند

    جز یزدی ها و غیره که علنا میروند نماز جمعه آخر عمری از مردم به خاطر بخور بخور کردنو ناحق کردن ها حلالیت می خواهند

    به نظر من یک مشت انسان نمی توانند خلیفه خدا بر روی زمین را انتخاب کنند هرچه هم پاک باشند و درجات رفیع داشته باشند

    اشکال کار اینجاست
    از این بدتر که این قافله کج شده استو به نا کجا اباد دارد می برد

    من به هیچ وجه اعتقادی به این چیر من در آوردی خطرناک برای ایران و نسل های اینده ندارم

    اما با فوتبال و شنا موافقم چون چیز های من در آوردی با حالی بودند و هستند که همه با انها حال میکنند

    [پاسخ]

  31. 15 سپتامبر 2008 در 22:41 | #31

    داستانش مهم نیست. مهم خود مجازاته که بسیار ناعادلانه هستش.

    [پاسخ]

  32. M.B
    15 سپتامبر 2008 در 23:17 | #32

    Dear Alireza
    You don’t need to be so aggressive my friend. I did read your word and I did read carefully, I truly have respect for your words and I am truly sorry as you are about how this will affect some people in this side of the world. I’m proud to be Iranian and I wouldn’t change it to anything else. I down deep hope the Iranian government realize what they do to our culture. And believe me I’m in no mood for war, it’s just we better have a open mind towards what’s going on….Once again I didn’t approve what they do in Hollywood. All I’m saying is we better watch what we do and how we represent ourselves in that country before other people get the chance to judge us. I’ll leave it up to here since you think I’m in some sort of war against you and my own country. I do live in Canada and I do deal with so many people with the same people as you do and sometimes it’s hard to explain the truth and drives me crazy how these Canadian think about us. Thanks very much…. As I mentioned before there was nothing personal.

    [پاسخ]

  33. یه آدم بی خود مثل خودت
    15 سپتامبر 2008 در 23:46 | #33

    بابا چقدر تو روشن فکری !!
    آخر روشن فکرایی
    چقدر معلوماتت زیاده وای وای! کف مرگ شدم!!
    حسابی کفیدم
    اوه این همه کتاب رو خودت تنهایی خوندی بابا ایول
    بابا شجریان بابا سنتی ,
    آخر مدرنیته روستایی که تو باشی
    کدن اسپورت
    ایول نقد
    چرا قیلیم نمی سازی ؟!
    مثلن فیلمی به نام
    … مثل من
    آهستان: اين هم توهمات يك آدم بيخود. براي خالي نبودن عريضه و انبساط خاطر خوانندگان بد نبود!

    [پاسخ]

  34. 15 سپتامبر 2008 در 23:47 | #34

    سلام علیکم
    احسنت !
    کیف کردم

    [پاسخ]

  35. 16 سپتامبر 2008 در 01:02 | #35
  36. mohammad
    16 سپتامبر 2008 در 01:11 | #36

    be jaye inke hamash gir bedin bebinin ona chi darbareye ma misazan ye zare be khodemoon negah bendazim bebinim che joor adamaee hastim.inghadr tavahom mohem boodano ba tamadon boodan nadashte bashim.valla ona hagh daran .hala girim ke in film gheir vaghee vali benazarat hata on zani ke be har dalili ke mosalaman hame ham az roo eshgho hal nemiran zena konan hagheshe ba faji tarin shekle momken koshte beshe????? vaghean to hata delet miad aksaye ye sahneye sagsaro bebini?vaghean ye adam che jormi mitoone anjam bede ke mojazatesh mordan be vahshiane tarin shekle momken bashe?hame donyao oropao hameye adamaye hamie hoghe bashare donya dar morede iran eshtebah mikonan joz ma ba tamadona!!!man vaghean age jaye ye oropaee boodam to keshvaram bedoon hichkodom az in moshkelat zendegi mikardam kariam be mardom keshvaraye jahane sevom mesle iran nadashtam ke badan vasam modaee beshan ke to mikhay esteghlale kheshvare maro zire soal bebari

    [پاسخ]

  37. آروین
    16 سپتامبر 2008 در 02:06 | #37

    می دونی چند تا فیلم تا حالا ساخته شده که چینی ها رو مسخره کرده یا هندی ها رو یا مکزیکیا رو شاید خیلی هم بدتر از این فیلم. اون تفکراتی که نویسنده و کارگردان داشتن انجام شده ولی در مقابل یه نکته های مثبتی هم داشتن هندیا و چینیا توی جامعه ی امریکا یا حد اقل بد نبودن که توی چندین فیلم هم به نکاته مثبتشون اشاره شده.تو که میگی هالیوود فرهنگ بقیه گشورا رو مسخره میکنه خوب فکر میکنی فرهنگ امریکا یی رو مسخره نمیکنه این همه فیلم که داستانه کمدیشون توی امریکا اتفاق میوفته و بازیگرا هم همه امریکایی هستن مسخره کردن کدوم کشوره؟ در مورده تاریخ هم که معلومه اصلا تاریخ نداره امریکا .تاریخ روم و اروپا رو هم که زیاد مسخره کرده اصلا اونجا تحمل شوخی کلا فرق میکنه با یه کشوره جهان سوم.با تمام اینا میبینی که توی یه فیلمی مثه خانه ای از شن ومه ایرانیا ادمای درستی هستن که از یه حکومته ظالم بدشون میاد.چرا زمان شاه هیچ فیلمه اینطوری ساخته نمیشد ؟ واقعا فک میکنی الان اسم ایران و ایرانیو که یه نفر نه از امریکا و اروپا از ژاپن که میشنوه چه حسی بش دست میده اون هر چی از ما دیده یا در حاله تظاهرات بودیم یا اقامه ی نماز جماعت یا تولید بمب اتمی.خب معلومه با این شرایط نباید انتظار داشته باشی مثله اون چینیه از تو هم تصویره یه انسان خوب و مثبت نشون داده بشه وقتی زیره پات پرچم امریکا رو له میکنی .کارنامه ی اعماله جمهوری اسلامی برای همه ی دنیا مشخصه و اسم ایران و ایرانی رو هم آلوده کرده.خوبه چند بار توی نظرات اینجا و بالاترین گفته شد که شاهد جریانی خیلی شبیه به اینو بودن مردم. اتفاق افتادن یه همچین موضوعی در روستا ها میتونه خیلی عادی باشه حالا تو گیر دادی اسم روستا رو بگید اقا بس کن این انکار کردن رو دیگه.سنگسار یه حکم غیر انسانیه مثله بیشتر احکام اسلام. گفتی توی جواب یکی از همین نظرات اینجا که این احکام اسلام باعث کم شدن جنایت و کثافت کاری در جوامع اسلامی میشه !واقعا یعنی الان فکر میکنی کثافت کاری توی جوامع اسلامی کمتر از جوامع غربیه ؟اگه آره پس چرا کوچ همه ی مردم از سمت کشورای عقب مونده ی اسلامی به جوامع غربیه و از اون طرف آماره اومدن اونا به اینجا تقریبا صفره !؟فکر نمیکنی یه کم این اسلام نابتون مشکل داره؟فقط اینو نگو که مشکل از اجرا کنندگانه اسلامه هر جا اسلام بوده بدبختی و عقب موندگی هم پشت سرش بوده!

    [پاسخ]

  38. 16 سپتامبر 2008 در 02:49 | #38

    انگار شما ندیده اید آدم هایی را که برای چیزهایی کم ارزش تر از این، تهمت هایی بدتر از این می زنند. ببخشید شما احیانا ً در بهشت زندگی نمی کنید؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [پاسخ]

  39. یاسین
    16 سپتامبر 2008 در 04:36 | #39

    حقوق بشر ! ؟
    آزادی ؟
    حقوق انسان ها !؟
    آمریکا و هالیوود اول باید یک فکری به حال دختر نماینده ریاست جمهوریشون بکنن که 17 ساله از ناکجا آباد حامله شده !
    به این می گن حقوق زن ! البته از نوع آمریکایی
    همه اش حرف برادر من !

    [پاسخ]

  40. 16 سپتامبر 2008 در 07:55 | #40

    “مثلا قربانعلي نمي‌توانست زنش را خفه كند يا به او مرگ موش بخوراند؟”
    اگر این کار رو می کرد: محکوم به قصاص که نه ولی محکوم به پرداخت دیه می شد و به عنوان یک قاتل بین اطرافیانش بی اعتبار می شد ولی اینجوری هرچی لعنت و نفرینه نثاره زن بیچاره می شه و تازه شاید براش دلسوزی هم بکنن. ولی اینجوری راحت از دست زنش راحت میشه.
    .
    نکنه فکر کردی تمام مجازاتهایی که تو ایران اجرا می شن عادلانه ان؟!!!!!!!
    سوال کامنت قبلی رو مجددا می پرسم: شما احیانا ً در بهشت زندگی نمی کنید؟؟

    [پاسخ]

  41. آروین
    16 سپتامبر 2008 در 11:19 | #41

    کاملا موافقم با نظر 40 حرفش کاملا منطقیه.
    وقتی آدم لج کنه و مرغش یه پا داشته باشه جهنم رو هم بهشت میبینه!!!!!

    [پاسخ]

  42. یه ایرانی
    16 سپتامبر 2008 در 12:33 | #42

    من نمی دونم ما ایرانیها چرا وقتی توی بحثی کم می یاریم چه از نظر علمی یا هر چیزه دیگه زود شروع به توهین کردن یا تهمت زدن می کینیم

    این درست نیست که اگر با عقیده ای هم فکر نیستیم درست به این کار های بی ارزش و ترور شخصیت همدیگه بزنیم

    در یک فضای آرام هم میشه بحث و گفتگو کرد

    در هر دین و مذهبی سر لوحه شعار هاشون حفظ اخلاق و ادب هست

    یک انسان خاکی هم می تواند همین الان در بهشت باشه هم در جهنم

    در واقع بهشت و جهنم چیزی نیست جز خود ما تجسم افکار ما اعمال ما

    [پاسخ]

  43. ihobgobin
    16 سپتامبر 2008 در 13:55 | #43

    این هالیوودی ها دیگه شورشو درآوردن

    [پاسخ]

  44. ihobgobin
    16 سپتامبر 2008 در 13:57 | #44

    مثل فیلم مسخره دکتر محمودی که تو فلسطين درست کرده بودن

    [پاسخ]

  45. امير عندليب
    16 سپتامبر 2008 در 15:34 | #45

    آقا جالب بود!
    اما
    اولاً که این قضیه ی سنگسار چیزیه که چه بخوایم چه نخوایم تو کشور ما وجود داره
    دوماً، هر کسی نشر خودشو داره. من به عنوان یه ایرانی میگم این فقط برای خراب کردن ایرانه
    موفق باشی

    [پاسخ]

  46. M.B
    16 سپتامبر 2008 در 16:40 | #46

    Dear Ahestan

    Check this out!!! You know yesterday we talked about how Hollywood take advantage from other countries but what about Iran? Don’t u think Iran does the same thing look how one of the newspaper changed the uniform of another country do you think is this right?!!!!!! See even Iran is doing the same thing……

    http://taktir.blogsky.com/1387/06/26/post-387/

    Thanks
    آهستان: دوست عزيز ممنون. خوب اين عكس چه ربطي به من و نوشته ام داره؟ ضمن اينكه موافق اين سانسور نيستم، شما اين عكسها را با جريان فيلمهاي هاليوود با آنهمه تبليغات و سر و صدا يكي مي دانيد؟ همچنين با جوراب پوشاندن اين خانمها، كسي به فرهنگ و آداب و رسوم آنها ايراد نميگيرد، اما درباره فيلمهاي ضد ايراني چي؟ آيا بينندگان غربي همين فكر را ميكنند؟

    [پاسخ]

  47. 16 سپتامبر 2008 در 16:51 | #47

    با سلام خدمت آقا امید:
    امیدوارم که همیشه خوش و سرزنده باشید. خیلی خوشحالم که هنوز هم میهنی را میبینم که به این زیبایی میتواند موضوعات را تحلیل کند. خداوند امثال شما را که نه سخنگوی دولت و نه عروسک آزادی خواه غرب هستید برای ایران عزیز نگه دارد.

    [پاسخ]

  48. عاطفه
    16 سپتامبر 2008 در 18:07 | #48

    تو با سنگسار موافقی؟
    هنوز نمی دونی چقدددددددر ساده می شه محکوم به سنگسار بشی! میشه خیانت کنی! و چقدر ساده می شه آدم بده بشی!!

    [پاسخ]

  49. 16 سپتامبر 2008 در 20:40 | #49

    مسلما اكثر يا تمامي شما مانند من با توجه به اينكه چهار دهه از عمرم را در يك شهر مذهبي گذرانده ام تاكنون از نزديك سنگسار نديده ايد . دليل پرداختن به يك موضوع نادر در مراكز سياسي آمريكا و هاليوود و بعد هم در بين ما به اين گستردگي چيست؟ و همه ميدانيم براي اصلاح يك دستور فقهي راههاي گوناگوني وجود دارد كه اين راهش نيست.

    غرب همواره با ابزارهاي در اختيارش به نحوي عمل مي كند كه خشونت هاي وحشتناك و كشتار چند صد ميليون انسان در اين چند قرن كه مستقيم يا غير مستقيم منبعث از فرهنگ غرب بوده از كشتار بوميان آفريقا و آمريكا تا جنگهاي جهاني و اسرائيل و عراق و افغانستان و … كه روح حاكم بر بشر غربي را فاش مي كند مخفي بماند اما خشونت هاي كوچك ما شرقيان را بسيار بزرگ جلوه مي دهند.

    [پاسخ]

  50. 16 سپتامبر 2008 در 20:59 | #50

    سلام
    – چرا ملت ما نمی فهمن؟ –
    مطمئن باشید هالیوود و آمریکا و غرب ، دلش برای من و تو نسوخته

    مرسی

    [پاسخ]

برگه نظرات
1 2 600
  1. بدون بازتاب

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: