خانه > انقلاب اسلامي, دفاع مقدس, فرهنگ و هنر > شهید وطن، افتخار میهن (سرود)

شهید وطن، افتخار میهن (سرود)

حتما این را قبول دارید که یکی از راه‌هایی که خیلی خوب می‌تواند حس و حال سال‌های دفاع مقدس را به ما و به نسل جدید منتقل کند، اشعار و سرودهای حماسی آن سال‌ها است. سرودهای زیبا و خاطره‌انگیزی که از آن سال‌ها باقیمانده و هر کدام برای نسل ما، یادآور روزها و شب‌هایی است که به سادگی فراموش نمی‌شود.

چند روز پیش، صداوسیما باز هم تکانی به خودش داد و یکی دیگر از آن سرودهای زیبای دفاع مقدس را از آرشیوش بیرون آورد و بعد از سال‌ها آنرا پخش کرد. سرود «شهید وطن»:

شهید وطن، افتخار میهن // گل پرپر لاله زار میهن

خون پاک تو در رگ‌های ما   // برق مهر تو، در سیمای ما

تو به باغ ایمان، ثمر جاویدی // تو به بحر ایثار، گهر توحیدی

تو فرمان قضا بردی، گذشتی از جان // تو پیمان با خدا بستی وفا کردی به آن

تو در دشت فنا، مک بقا را دیدی // شهید حق نمی‌میرد، بود جاویدان

********

شهید وطن، افتخار میهن //  گل پرپر لاله زار میهن

از جانبازیت، ایران زنده شد // خود گشتی فدا، حق پاینده شد

تو ز سر بگذشتی، به ره آزادی // تو به پای اسلام، سر و تن را دادی

*******

شهید وطن، افتخار میهن   // گل پرپر لاله زار میهن

خون پاک تو در رگ‌های ما   // برق مهر تو، در سیمای ما

به ولای رهبر، همه هم‌ سوگندیم // به نظام اسلام، همه هم پیوندیم

چه خوش باشد فدا گشتن به راه ایمان // برون رفتن ز دام تن، به ملک جاودان

خطر کردن ، وطن کردن به کوی جانان // سپردن جان، به نام دین، به حکم قرآن

********

شنیدن این سرود بعد از سال‌ها، حقیقتا جالب بود و برایم حس و حال عجیبی داشت. شعر این سرود را استاد حمید سبزواری سروده که هم حماسی است و هم همراه با احساس. مهرداد کاظمی هم آن را خوانده که آن سال‌ها، خواننده‌ی فعالی بود. این سرود زیبا و خاطره انگیز را می‌توانید از لینک‌های زیر دانلود کنید. (البته متاسفانه موقع ضبط این سرود، یک بیت آن جا مانده است!)

لینک دانلود با کیفیت بالا حدودا ۴ مگا بایت

لینک  کیفیت پایین تر حدودا ۱/۵ مگابایت

لینک های مرتبط:

سرودهایی از بچه های آباده

گنجشک ناز و زیبا (خیلی دنبال این سرود گشتم ولی فعلا پیدایش نکردم)

  1. حاج احمد
    ۷ خرداد ۱۳۸۹ در ۱۸:۴۷ | #1

    ممنون آقای حسینی عزیز.
    با اینکه یه کم ازتون دلخورم ولی بابت این مطلب و عکسها ازتون ممنونم چون این حس و حال برام خیلی ارزش داره.

    درود خدا بر شهیدان راه حق.
    درود خدا بر این دلاور مردان.

    [پاسخ]

    رزمنده سایبری پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴م, ۱۳۹۱ ۳:۲۲ ب.ظ:

    دانلود گنجشک و ناز و زیبا

    http://storage.soundsofmychildhood.com/sounds/2886/mp3/out.mp3?1328287788

    [پاسخ]

  2. باران
    ۷ خرداد ۱۳۸۹ در ۱۹:۰۶ | #2

    آهستان جان
    باور کنید نمی دونم به خاطر متن سرود گنجشک ناز و زیبا چه طور باید ازتون تشکر کنم ،هنوز صدای آواز و اهنگ این سرود زیبا تو گوشمه،با اینکه اون موقع خیلی کم سن بودم ولی از معدود خاطره های دوران کودکیمه که برام اینقدر واضح و روشنه ،سرودی که با شنیدن اون احساس همدردی عجیبی با اون فرزند شهید به من دست میدادو من به جای اون اشک می ریختم،همیشه به اون فرزند شهیدی که به خاطر شاد نکردن دشمن حتی گریه نمیکرد ولوبه بهانه بابای عزیزش، افتخار میکنم .

    [پاسخ]

  3. ۷ خرداد ۱۳۸۹ در ۲۰:۲۲ | #3

    آن شعر که در وصف شهیدان گفتی
    از گنج نهان گفته و خوش دُر سُفتی
    درد دل شاهدان و گمنامان بود
    از غربت و داغ آن عزیزان گفتی

    [پاسخ]

  4. ایرانشهر
    ۷ خرداد ۱۳۸۹ در ۲۱:۱۲ | #4

    یاد کردن از شهدا جنگ و جان فشانی ها ی دوران طلایی ابتدای انقلاب بسیار خوب است ولی نکته ظریف که به حاشیه رانده شده این هست که آیا اگر شرایطه مشابهی برای وطنمان اتفاق بیفتد آیا دوباره شاهد تکرارآن حماسه ها خواهیم بود؟
    آیا این جان فشانی ها فراورده آزادی اوایل انقلاب نبود؟ آیا حاصل در کنار هم قرار گرفتن عناصر مختلف یک ملت برای آرمان دفاع از تمامیت ارضی کشور نبود؟
    آیا مردمی که تحقیر شده اند،سرکوب شده اند،خفه شده اند توانایی دفاع از خاکشان را دارند؟افغانستان و عراق نمونه های خوبی هستند……..
    آیا بسیجی دهه اول انقلاب هم به صرف “بسیجی” بودنش از سهمیه دانشگاه و کارت تخفیف اماکن عمومی و موتور سیکلت و ممیزی ادارات تا…….. بهره مند میشد؟
    سپاه دهه اول انقلاب هزاران پاسدار،برابر و برادر، بدون ستاره بر دوششان که به راستی هر کدامشان ستاره های آسمان این کشور بودند قشنگ تر بود یا سپاهی که هر روز خبر شرکت آن در مناقصه های نفت و گاز را میشنویم،بر خلاف توصیه صریح بنیان گذار انقلاب وارد سیاست هم شده و با کمی بد بینی میشود نام آن را یک حزب تمام عیار سیاسیگذاشت……….

    [پاسخ]

    راحیل پاسخ در تاريخ خرداد ۸م, ۱۳۸۹ ۲:۴۶ ب.ظ:

    با سلام به همه
    جناب ایرانشهر
    یاد کردن از شهدا جنگ و جان فشانی ها ی دوران طلایی ابتدای انقلاب بسیار خوب است ولی نکته ظریف که به حاشیه رانده شده این هست که آیا اگر شرایطه مشابهی برای وطنمان اتفاق بیفتد آیا دوباره شاهد تکرارآن حماسه ها خواهیم بود؟
    من نمی دونم تو دیگه چرا نوستر اداموس شدی و پیشگویی می کنی همون یلدا کافیه (شوخی بود به دل نگیری )
    مردم ایران همیشه ثابت کرده اند که استوار و با نشاط ومحکم ایستاده اند نکنه ۹ دی یا ۲۲ بهمن رو یادت رفته
    به نظر من مردم ایران غیر قابله پیش بینی ترین مردم جهانند هیچ کس نمی تونه فکرشون رو بخونه
    واقعا در انتخابات هاشمی ودکتر من به شخصه شک داشتم دکتر رای بیاره ولی دیدی که اورد
    در ضمن ببخشیدا تو واقعا مردم کشورت رو با افغانستان وعراق مقایسه می کنی ؟
    اونا دشمن وسط خونشونه ولی ما با همین شهدایمان یک وجب از خاک کشورمون رو هم به دشمن ندادیم واقعا ما با اونها یکی هستیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    دستت درد نکنه

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۳۰م, ۱۳۹۰ ۱۲:۱۵ ق.ظ:

    جناب ایرانشهر _ اونچیزی که مایه دفاع جانانه و غیرتمندانه رزمندگان وشهدای والا مقام آن دوران بود عشق به خدا و اسلام بود اسلامی که با ندای یا حسین و یا زهرا به قلب انسانهای پاک وارد می شد – اونها ندای اسلام حقیقی رو شنیدند وخوب نگاه کردن وپرچم رو دست پیرمردی شجاع و زاهد دیدند وچون انسانهایی صالح بودند فهمیدند که تکلیف چیست _ البته به میهنشون هم عشق می ورزیدند ولی نه وطن پرست بودند نه فاشیست و نه ناسونالیست. گواهی این حرف رو شهدای ایرانی بسنی ، لبنان ، و جنگ قره باغ دادند- هنوز گروهان شهید متوسلیان رو از یاد نبردیم، هنوز نام شهید رسول حیدری برخیابان های بسنی هست.
    آزادی حقیقی واقعا نیاز بشر برای ادامه زندگیه ولی اونها سینه چاک اون آزادی که مدنظر شماست نبودن چون در رژیم پهلوی سرتاپای جامعشون لجن مال این آزادی بود وبرای اینکه شرافتشون رو نگیره خودشون نابودش کردن _ وبدون این جوان مردان در زمان ما اگه بیشتر نباشن کمتر نیستن.
    از ضعف نگرش شما همین بس که مردم کشورت رو با عراق و افقانستان مقایسه میکنی ودیگه جای توضیحی نمیمونه_ و نکته دیگه اینکه سپاه پاسداران یقینا بی نقص نبوده ونیست ولی قطعا در مسیر انقلاب و اسلام سرسختانه پیش میره چه عیبی دراین هست که در چند مناقصه شرکت کنه اگه من یک سازمان دفاعی رو مدافع حریم کشورم بدونم از نیرومند شدن اون احساس غرور میکنم.

    [پاسخ]

  5. mehdi
    ۷ خرداد ۱۳۸۹ در ۲۲:۴۴ | #5

    با سلام به دوستان وبا سلام به کاظم که از بعد روزها باز شاهدگردوخاکش تو صفحات سایت خوب اهستانیم ؟ چطوری داش کاظم . دوریست ازت بیخبریم . خسته باشی وهمیچنین سایر دوستان .

    [پاسخ]

    تشنه حقیقت پاسخ در تاريخ خرداد ۸م, ۱۳۸۹ ۱۲:۵۱ ق.ظ:

    مهدی جون سلام
    مدتی بود نبودی، جات حسابی خالی بود!

    [پاسخ]

  6. ya zeinab
    ۷ خرداد ۱۳۸۹ در ۲۳:۱۹ | #6

    سلام ممنون بابت لینکهای زیبا! یاعلی

    [پاسخ]

  7. ya zeinab
    ۷ خرداد ۱۳۸۹ در ۲۳:۳۸ | #7

    دوستان یک سری بزنید به http://ashianeyeparasto.persianblog.ir/post/405/ خالی از لطف نیست!

    [پاسخ]

  8. الهام
    ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۰۸:۳۸ | #8

    سلام

    سرم شلوغه نمیتونم بخونم ونظر بدم

    این تنها جهت اعلام موجودیتم بود

    [پاسخ]

  9. سجاد
    ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۰۹:۰۰ | #9

    سلام برادر حسینی!
    بدون مقدمه باید بگویم که خوشبختم به شما اعلام کنم که آرزویتان در خصوص سرود گنجشک ناز و زیبا ان شاالله در حال برآورده شدن است! بنده آرشیو تقریبا کم نظیری از سرودهای انقلابی دهه اول انقلاب در اختیار دارم که بسیار خاطره انگیز بوده و برخی موارد آن حتی در خود صدا و سیما هم شاید موجود نباشد یا به زحمت پیدا شود!! سرود زیبای گنجشک ناز و زیبا هم که اولین بار گویا در سال ۶۶ و در برنامه‌های ویژه دهه فجر از برنامه کودک پخش می شد هم جزو آن است و دهها مورد دیگر از سرودهای انقلابی که در این مدت جمع‌آوری کرده و البته از اینکه چرا جایی نیست که برای استفاده از این آرشیو اقدام کند، تأسف میخوردم. فقط یک مطلب و آن اینکه اکنون من در مسافرت به سر برده و امکان ملاقات و اهدای این مجموعه را ندارم.
    ان شاالله به شرط حیات در اولین فرصت با شما تماس و برای ملاقات حضوری هماهنگی می‌کنم تا خدمت برسم.
    یا علی
    التماس دعا

    [پاسخ]

  10. سید مهدی
    ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۰۹:۰۲ | #10

    نمیخواهم خدای ناکرده مقام شهیدان را نادیده بگیرم، اما دین اسلام فقط جنگیدن و شهید شدن نیست. وبلاگ شما بیشتر از آنکه رنگ دین داشته باشد، رنگ نظامی و نظامی گری دارد. اصولا شهر تهران رنگ نظامی به خود گرفته است. خیابانهای شهر به اسم نظامی ها است. سر در هر اداره دولتی یک تابلوی بزرگ بسیج نصب شده است. بسیاری از فضای سبز تهران توسط نظامیان اشغال شده. چند وقت پیش روی نقشه نزدیک شهرک حکیمیه محلی دیدم به نام “پارک جنگلی غزال”، رفتم ببینم چه جور جایی است، دیدم همه اش پادگان و سرباز است. (اگر عوضی رفتم لطفا یک نفر آدرس درست بدهد!)
    از سوی دیگر وجوه مهمتری از دین وجود دارد که کسی به آن توجه نمیکند. مثلا موضوع احقاق حق. بحث حقوق شهروندی مدتها است که مطرح شده است، ولی پیگیری نمیشود. نمیدانم آیا هیچیک از شما تا به حال شده که ظلمی به وی شده باشد و خواسته باشد از طریق دادگاه به حقش برسد یا نه. و اگر چنین بوده آیا به حقش رسیده و از روند دادرسی راضی بوده است یا خیر. من به ندرت کسی را دیده ام که معتقد باشد از طریق دادگاه میتواند حقش را بگیرد. یا مثلا حق تجمعات که قانون اساسی به مردم داده ولی در حال حاضر این حق از آنها سلب شده است.
    بله میدانم، خواهید گفت: “شرایط مملکت به گونه ای است که برای جلوگیری از بدتر میباست به این وضع تن داد و ما به دلیل آنکه شرایط سیاسی را درست درک نمیکنیم، میبایست پیرو رهبر باشیم”. من مشکلی با این استدلال ندارم. فقط یک سوال اساسی مطرح است، و آن اینکه “تا کجا؟”. من چطور میتوانم بفهمم که سرپیچی از دستور امام حسن در جنگ گناه است، ولی سرپیچی حر از دستور عمر سعد ثواب. به من نگویید که چون او “امام حسن” بود و فرزند رسول خدا. سید حسن خمینی هم فرزند امام خمینی است، ولی کسی از دستور وی اطاعت نمیکند. معیارهای دیگری باید وجود داشته باشد تا مردم حق را از باطل تشخیص دهند. به من بگویید چرا امام اول شیعیان حکومت برحق خود و خاندانش را به بنی امیه میدهد چون نمیخواهد قول و قراری را که با معاویه در مورد حکمیت گذاشته است به هم بزند؟ با وجود آنکه خوارج به اشتباه خود پی برده بودند و حاضر بودند جنگ را از سر بگیرند، حضرت علی مخالفت کرد و گفت چون حکمیت را پذیرفته است، دیگر نمیتواند زیر حرفش بزند. چرا حضرت علی نگفت: “پذیرفتم که پذیرفتم، الان شرایط به گونه دیگری است. حفظ اسلام واجب تر است. جنگ را از سر بگیرید، هر کس هم مخالفت کرد، یک باتوم بکنید فلان جایش”. (از به کار گیری عبارات نامناسب پوزش میطلبم، فقط خواستم مطلب روشن شود).
    شاید معاویه هم برای حفظ نظام ناچار بود حقوق مسلمانان را در پاره ای موارد پایمال کند؟ مگر نه اینکه بلاد اسلامی در زمان معاویه گسترش بیشتری یافت و قدرت و شکوه امپراطوری اسلامی افزون گشت؟ چرا حضرت علی حکومت خود و خاندان خود را فدای امانت داری و راستگویی میکند؟ چرا حضرت علی “حفظ نظام” نکرد؟
    به امید آنکه دوستان آهستان بتوانند این بنده حقیر را روشن کنند.

    [پاسخ]

    تشنه حقیقت پاسخ در تاريخ خرداد ۹م, ۱۳۸۹ ۱۲:۰۱ ق.ظ:

    سید مهدی جان سلام
    همه این هایی که گفتی در شرایط خواص خودش بوده. مثلا همون حضرت علی ۲۵ سال خونه نشین بود در حالی که حکومت مال اون بود و حقشو غصب کرده بودن اما بقول خودش بخاطر “حفظ نظام” چیزی نگفت.
    متاسفانه چون عجله دارم نمیتونم درباره همه چیزایی که نوشتی نظر خودمو بگم اما این شاید جواب بعضی حرفات باشه:
    شخصی در جنگ جمل اومد پیش امام علی و با حالت حیرانی و سرگردانی گفت نمیدونم باید چیکار کنم، از یه طرف همسر پیغمبر و تعداد زیادی از اصحاب پیغمبر و از یه طرف هم شما با این همه سفارش از جانب پیغمبر و تعداد زیادی از اصحاب. امام اونجا بهش میگه حق رو با اشخاص نسنج، معیار داشته باش و اشخاص رو با حق بسنج. یه بخشی رو هم از سخنان شهید مطری میارم و دقیقا نقل میکنم:
    “در میان‏ اصحاب امیرالمؤمنین مردی را داریم بنام ربیع بن خثیم همین خواجه ربیع‏ معروف که قبری منسوب به او در مشهد است … ربیع بن خثیم اینقدر کارش به زهد و عبادت کشیده بود که دردوران آخر عمرش قبر خودش راکنده بود و گاهی می‏رفت در قبر ولحدی‏
    که خودش برای خودش کنده بود می‏خوابید ، و خود را نصیحت و موعظه می‏کرد ، می‏گفت ” یادت نرود عاقبت باید بیائی اینجا . تنها جمله‏ای که غیر از ذکر و دعا از او شنیدند آنوقتی بود که اطلاع پیدا کرد که مردم حسین بن علی فرزند عزیز پیغمبر را شهید کرده‏اند ، چند کلمه گفت در اظهار تأثر و تأسف از چنین حادثه‏ای : ” وای بر این امت که فرزند پیغمبرشان را شهید کردند ” . می‏گویند بعدها استغفار می‏کرد که‏ چرا من این چند کلمه را که غیر ذکر بود به بان آوردم .
    همین آدم در دوران امیرالمؤمنین علی ( ع ) جزو سپاهیان ایشان بوده است‏ ، یکروز آمد خدمت امیرالمؤمنین عرض کرد : یا امیرالمؤمنین انا شککنا فی هذاالقتال . ” انا ” را هم که می‏گوید معلوم می‏شود که او نماینده عده‏ای‏ بوده است . یا امیرالمؤمنین ! ما درباره این جنگ شک و تردید داریم ، می‏ترسیم این جنگ ، جنگ شرعی نباشد . چرا ؟ چون ما داریم با اهل قبله‏می‏جنگیم ، ما داریم با مردمی می‏جنگیم که آنها مثل ما شهادتین می‏گویند ،مثل ما نماز می‏خوانند ، مثل ما رو به قبل می‏ایستند . و از طرفی شیعه‏ امیرالمؤمنین بود نمی‏خواست کناره گیری کند گفت یا امیرالمؤمنین ! خواهش می‏کنم به من کاری را واگذار کنید که در آن شک وجود نداشته باشد ، من را به جائی و دنبال مأموریتی بفرست که در آن شک نباشد، امیرالمؤمنین هم فرمود بسیار خوب اگر تو شک می‏کنی پس من تو را به جای‏ دیگری می‏فرستم . نمی‏دانم خودش تقاضا کرد یا ابتداء حضرت او را به یکی‏ از سر حدات فرستادند که در آنجا هم باز سرباز بود . کار سربازی می‏خواست‏ انجام بدهد اما در سر حد کشور اسلامی که اگر احیانا پای جنگ و خونریزی‏ بمیان آمد طرفش کفار یا بت پرستان باشند ، غیر مسلمانها باشند . خوب‏ این نمونه‏ای بود از زهاد و عبادی که در آن زمان بودند .
    این زهد و عبادت چقدر ارزش دارد ؟ این ، ارزش ندارد که آدم در رکاب‏ مردی مانند علی باشد اما در راهی که علی دارد راهنمائی می‏کند و در آنجائی که علی فرمان جهاد می‏دهد شک کند که آیا این درست است یا نادرست ، و عمل به احتیا کند ، بنارابر احتیاط بگذارد . مثل اینکه می‏گویند : چرا ما روزه شک دار بگیریم ؟ می‏بینید که در میان مردم هم این حرف خیلی زیاد است : چرا ما روزه شک دار بگیریم ، این چه کاری است ؟ چرا جائی بجنگیم‏ که شک داریم ؟ میرویم جائی که روزه‏ای که می‏گیریم روزه شک دار نباشد . این چه ارزشی دارد ؟ اسلام بصیرت می‏خواهد ، هم عمل می‏خواهد و هم بصیرت . این آدم ( خواجه ربیع ) بصیرت ندارد . در دوران ستمگری مانند معاویه و ستمگرتری مانند یزیدبن معاویه زندگی می‏کند ، معاویه‏ای که دین خدا را دارد زیر و رو می‏کند ، یزیدی که بزرگترین جنایتها را در تاریخ اسلام مرتکب‏ می‏شود و تمام زحمات پیغمبر دارد هدر می‏رود ، آقا رفته یک گوشه‏ای را
    انتخاب کرده شب و روز دائما مشغول نماز خواندن است و جز ذکر خدا کلمه‏ دیگری بزبانش نمی‏آید ، یک جمله ای هم که بعنوان اظهار تأسف از شهادت‏ حسین بن علی ( ع ) می‏گوید ، بعد پشیمان میشود که این ، حرف دنیاشد ، چرا بجای آن ، سبحان الله ، الحمد لله نگفتم ؟ چرا بجای آن یا حی یا قیوم‏ نگفتم ؟ چرا الله اکبر نگفتم ، لا حول و لا قوش الا بالله نگفتم ؟ این با تعلیمات اسلامی جور در نمی آید . « لا یری الجاهل الا مفرطا او مفرطا » (۱) جاهل یا تند می‏رود یا کند.
    (آزادی معنوی، شهید مطهری ص۵۸)

    [پاسخ]

    سید مهدی پاسخ در تاريخ خرداد ۹م, ۱۳۸۹ ۵:۱۸ ق.ظ:

    از پاسخ شما و از داستانی که تعریف کردید متشکرم. واقعا استفاده کردم. من هم با شما موافق هستم که در دین باید بصیرت داشت وگرنه عبادات کلیشه ای ارزشی ندارد. اما همین داستان شما درس دیگری نیز به من آموخت: امام علی نفرمود “ای ربیع تو که بصیرت نداری از من که امام تو هستم و بصیرت دارم پیروی کن و در امر جنگ شک نکن”. امام علی میدانست که پیروی کورکورانه ربیع حتی از امام و رهبر شیعیان ارزشی ندارد، بلکه میتواند خطرناک هم باشد. ربیع باید کاری را انجام دهد که درستی آن را عقل خودش تشخیص میدهد. بله، ممکن است ثواب در کنار علی جنگیدن را از دست بدهد، ولی اگر ربیع عادت کند که بدون آنکه خودش تشخیص بدهد، عقلش را به دست رهبرش بدهد، ممکن است فردا در رکاب امیرالمومنین یزید شمشیر بزند.
    در مجموع با شما موافق هستم که انسان باید بصیرت داشته باشد، ولی از داستان شما هم این نتیجه را میگیرم که جایی که انسان عقلش نمیرسد، بهتر است احتیاط کند. هر چه باشد جایگاه خواجه ربیع بالاتر از جایگاه امثال اشعث است که در رکاب علی شمشیر میزد، ولی بعدا در توطئه قتل علی شرکت کرد و برای خوشنودی خلیفه وقت (معاویه) دخترش را وادار کرد که امام حسن را شهید کند.

    [پاسخ]

  11. مرادی
    ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۱۰:۱۹ | #11

    ممنون از بابت یاد آوری د_ینی که داریم.

    [پاسخ]

  12. ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۱۱:۱۸ | #12

    سرکرده گروهک تروریستی پژاک برای ایجاد شوک جدیدی که احیای فتنه و آشوب‌ها را به‌دنبال دارد از تمامی نیروهای خود خواسته است نسبت به انجام عملیات در آستانه برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اقدام نمایند.
    رحمان حاجی احمدی در یکی از جلسات درون‌حزبی اعضای اروپایی، ضمن محکوم کردن اقدام جمهوری اسلامی در خصوص اعدام چهار تن از اعضای گروهک مذکور عنوان داشته است: گروه پژاک قصد دارد برای انتقام کار بزرگی را در تهران انجام دهد که ضربه سنگینی به نظام وارد خواهد ساخت.
    سرکرده گروهک تروریستی پژاک، در دی ماه سال گذشته حمایت علنی خود از سران فتنه را اعلام کرده و گفت: پژاک از میر حسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی به طور جدی حمایت می‌کند‏. عبدالله مهتدی سرکرده گروهک تروریستی کومله نیز در گفت وگو با شبکه سعودی العربیه و دویچه‌وله از موضع اخیر موسوی و کروبی در حمایت از تروریست‌های اعدام شده قدردانی کرده و گفت: «احزاب و سازمان‌های مخالف باید به هم نزدیک شوند واگر این طور نبود آن تظاهرات‌ها که در روز عاشورا به اوج خود رسید، نمی‌توانست اتفاق بیفتد.من به وجود آمدن یک همکاری بزرگ سیاسی را ضروری می‌دانم و فکر می‌کنم حتی خشت‌های اولیه‌اش را هم بشود در خارج از کشور گذاشت. وی موضع موسوی و کروبی علیه اعدام تروریست‌ها را «ناکافی اما گامی بجا و در مسیری درست» ارزیابی کرد.کارشناسان سیاسی و امنیتی معتقدند موسوی با اقدامات خود توانسته است میان گروه‌های ضد انقلاب و معاند وحدت ایجاد نماید.

    [پاسخ]

  13. فراری انزو
    ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۱۴:۰۳ | #13

    یک سوال
    آیا آیا اهدافی که حزب الله الان دارند و تفکرات حزب الله همان تفکرات شهدای جنگ است؟
    (میدونم به این پست بی ربطه اما …)

    [پاسخ]

    فراری انزو پاسخ در تاريخ خرداد ۸م, ۱۳۸۹ ۶:۴۴ ب.ظ:

    کسی جواب من نادان رو نمیده؟

    [پاسخ]

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ خرداد ۸م, ۱۳۸۹ ۸:۴۹ ب.ظ:

    تا تعریف جنابعالی از حزب‌اللهی‌ها چی باشه؟!
    کسانی که ریش دارن؟
    کسانی که یقه‌شونو تا زیر گلو می‌بندن؟
    کسانی که جنس مخالفشون رو فقط از روی کفشاشون از هم تمیز میدن یا فقط از روی صداشون؟
    یا شاید هم کسانی که حکم خودشونو حکم خدا می‌دونن و بر همون اساس هم بطور خودسر انسانها رو مجازات می‌کنن؟

    حالا ببینیم حزب اللهی واقعی چه کسیه
    حزب اللهی واقعی کسیست که حاضره جونش رو بخاطر رئیس حزبش یعنی خدا فدا کنه
    و شهدا نمونه‌هایی از حزب اللهی‌های واقعی بودند

    تا پای عمل به میون نیاد حزب‌اللهی بودن فقط یه ادعاست
    در حرف همه حاضرن جونشون رو فدای هر کسی بکنن

    [پاسخ]

    ferrarienzo69 پاسخ در تاريخ خرداد ۸م, ۱۳۸۹ ۹:۱۹ ب.ظ:

    نه منظورم حزب اللهی که الان به دانشگاه میریزه
    هر کاری میکنه و هر تجمعی رو به صورت کاملا خودجوش!برگزار میکنند
    پس ما دو جور حزب اللهی داریم
    یه نوع که شهدای جنگ بودن
    و یه نوع که الان روزنامه ی یالثارات الحسین رو چاپ میکنند
    درسته؟

    [پاسخ]

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ خرداد ۸م, ۱۳۸۹ ۱۰:۴۳ ب.ظ:

    بله حزب‌اللهی‌ها دو جور هستند.
    گروه اول، یه عده‌ای هستن که فقط هارت و پورتش رو دارن با همون مشخصاتی که در بالا گفتم که روی مورد چهارمش یعنی خودسر بودنشون تأکید می‌کنم که یهو می‌ریزن توی یه محلی و شروع می‌کنن به ضرب و شتم.
    گروه دوم هم یه عده‌ای هستن که در بین گروه اول دارن زندگی می‌کنن که ممکنه مشخصات سر و صورتشون مث گروه قبلی باشه یا نباشه اما فرقشون با گروه اول در اینه که هیچوقت جلوتر از حکم خدا و مقام ولایت فقیه حرکت نمی‌کنن. در بین گروهی که هفته‌نامه‌ی یالثارات الحسین رو منتشر می‌کنن هم از این افراد ممکنه حضور داشته باشن یا نداشته باشن.

    میگی یه عده‌ای تجمعات خودجوش دارن. خب مگه ایرادی داره در برابر چیزی که قبولش نداری معترض باشی و تجمع کنی؟ یا اصلا قبولش داری و تجمع کنی که حمایتش کنی؟
    آیا فعال بودن و مبارز بودن بخاطر چیزی که بهش معتقدی ایرادی داره؟
    حالا یا هفته نامه منتشر می‌کنی یا تجمع می‌کنی. ایرادش کجاست؟
    اگه با تفکری که داره روی کاغذ منتشر میشه مخالفی، خب شما هم باید همونطوری باهاش مقابله کنی. در چهارچوب قانون اگه اینکار رو بکنی، دهنت رو نمی‌بندن که اگه ببندن، اونایی که بستن از همون گروه اول افراطی هستن که گفتم.

    [پاسخ]

    تشنه حقیقت پاسخ در تاريخ خرداد ۹م, ۱۳۸۹ ۱۲:۳۸ ق.ظ:

    خانم یک ایرانی خیلی قشنگ جواب میدی.
    فراری جون همین تندروها که میبینید همون دوران جنگ هم بودند، تازه خیلی افراطی تر از الان و تندروتر. الان که افراطی نداریم( در مقایسه با اون قدیمی ها).
    یه نگاه بندازید به کارایی که اون زمان انجام دادن تا ببینید الان اصلا افراطی داریم یا نه!
    افراط و تفریط همیشه بوده و هست، چه بین حزب اللهی ها و چه بین غیر حزب اللهی ها

    [پاسخ]

  14. ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۱۷:۴۷ | #14

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم حفظ مولانا امام خامنه ای

    [پاسخ]

    مجیدرضا پاسخ در تاريخ خرداد ۸م, ۱۳۸۹ ۸:۱۰ ب.ظ:

    الهی آمین…

    [پاسخ]

  15. یلدا
    ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۱۸:۱۸ | #15

    آقای حسینی فقط میتونم بگم شرمنده!

    [پاسخ]

  16. محمد
    ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۱۸:۳۱ | #16

    پست زیبایی بود ولی بهتره انسان از گذشته بگذره و به فکر آینده باشه
    مگر اینکه اون گذشته چیزی به اندوخته اش اضافه کنه.
    در ضمن از صدر اسلام تا کنون خیلی ها شهید شده اند مقام شون پیش خدا ارجمند مابهتره به جای اینکه
    با خاطرات اونها خوش باشیم به فکر آبادانی ممکلت باشیم
    موفق باشید

    [پاسخ]

  17. mehdi
    ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۱۸:۳۳ | #17

    با خوشحالی از لطفتت وتشکر صمیمانه از تو شتنه حقیقت نازنین . عزیز : منم نبودنم درکنار توودیگر دوستان ثابت وبلاگ اهستان سخت احساس میکنم ولی متاسفانه گاه شرایط زندگیست که انسان درچنبره خویش دارد .البته سعی میکنم ازکمترین موقعیت سواستفاده ویا حسن استفاده را بکنم ودرکنارتودوست محترم ودیگران باشم . با مهر واحترام بتو ودیگران

    [پاسخ]

  18. mehdi
    ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۱۸:۴۰ | #18

    به کاظم
    سلام جاجی کاظم مدتی جات خالی بود گر چه خودم منم بخاطر کار غیبت داشتم . بهر حال موفق باشی . باز گردخاک راه انداختی دررابطه پژاک ودیگرانی که بقول تو از خاتمی واصلاح طلبان دفاع کردن . فقط یک چیز رو میخوام به یادت بیارم که همـــــــــــــسوئی بـــــــــــــــــــــــــا همــــــــــــفکری وهمـــــــــراهی وهمــــــــــــــــــــــــــــدستی بسیار بسیار متفاوت است . با مهرواحترام

    [پاسخ]

  19. mehdi
    ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۱۹:۲۵ | #19

    ” در راهپیمایی مدافعان عفاف و حجاب فاطمی عنوان شد:
    سران فتنه با کمک استکبار جهانی قصد ترویج‌ بی‌حجابی را دارند

    خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه بسیج شهید بهشتی گفت: سران فتنه با کمک استکبار جهانی قصد ترویج‌ بی‌حجابی را دارند. ”
    ۱_ ایا راهپیمایان مجوز قانونی دارند؟
    ۲_ چرا به اصلاح طلبان اجازه یک راهپیمائی قانونی نمیدهند ؟
    ۳_ ایا اجازه دادن به (اگر اجازه داشته باشند ؟) به مخالفین اصلاحات وندادن اجازه به اصلاح طلبان خلاف قانون اساسی نیست ؟

    [پاسخ]

    مجیدرضا پاسخ در تاريخ خرداد ۸م, ۱۳۸۹ ۸:۰۶ ب.ظ:

    Mehdi عزیزم /

    شما خسته نشدی اینقدر این موضوع راهپیمایی و مجوز را تکرار کردی؟!
    صد بار مطرح کردی و صدبارهم دوستان با شما بحث کردن و جواب دادن ولی انگار نه انگار! :-) این یک انتقاد دوستانه بود.
    با مهر و احترام فراوان.

    [پاسخ]

    mehdi پاسخ در تاريخ خرداد ۸م, ۱۳۸۹ ۸:۵۹ ب.ظ:

    به مجید رضا
    دوست بسیارخوب مجیدعزیز: متاسفانه برعکس انکه میگی ، من جواب قانع کننده ای از دوستان ندیده ام . تو عزیز برای اینکه نشان بدی من بیخود میگم به طور مشخص به این چند سوال جواب بده تا منو شرمنده کنی . قبل از طرح سوالات اینو بگم که :هرچی تو بگی دررابطه با اصلاح طلبان من میپذیرم که به نتیجه مشص برسیم . فقط به سوالها جواب بده من یکی مخلصتم دربست .
    ۱_ ایا قانون اساسی راهیپمیائی مخالفین دولت را برسمیت شناخته است یا نه ؟
    ۲_ اجازه ندادن مجوز راهپیمائئ برخلاف قانون اساسی هست یا نه ؟
    ۳_ دولت ویا حاکمیت چراتاکنون اجازه یک راهپیمائی به (از مجاهدین انقلاب اسلامی وجبهه مشارکت وکروبی وموسوی وخاتمی میگذریم )مجمع روحانیون مبارز ویا جامعه مدرسین حوزه علمیته قم نداده است ؟
    با مهر واحترام بتو عزیز

    [پاسخ]

  20. ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۲۰:۰۲ | #20

    عالی بود امید خان.
    عجب خانه تکانی زیبایی کردن آقای حسینی .
    دست مریزاد.
    دوستان اصلا توجیه نیستند ! :-)

    [پاسخ]

    امید حسینی پاسخ در تاريخ خرداد ۸م, ۱۳۸۹ ۹:۲۰ ب.ظ:

    آهستان به مجیدرضا: قبلا گفتم زیاد از کامنت های بی ربط خوشم نمیاد. البته بعضی وقتها چاره ای نیست و کامنتهای مختلف طبیعی است. ولی حقیقتا انتظار نداشتم زیر چنین پستهایی، هر حرفی بزنیم الا درباره خود شهید! البته بحث رو یکی از دوستان شروع کرد درباره انشتین و …/ این کامنتها بیشتر به درد مطلب قبلی می خورد. به هر حال از همه معذرت می خوام.

    [پاسخ]

  21. آهنگر
    ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۲۱:۱۵ | #21

    اوه…آقای حسینی.حسابی آب و روغن قاطی کردیا.چند تا کامنت رو پاک کردی؟البته کار بدی هم نکردی :)

    [پاسخ]

  22. ب
    ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۲۳:۰۷ | #22

    اللهم اغفرلاخواننا الذین سبقونا باایمان

    [پاسخ]

  23. ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۲۳:۱۳ | #23

    Aghaye hoseyni pas yani coment dige nazarim jozwe ekhrajiha shodim?

    [پاسخ]

    امید حسینی پاسخ در تاريخ خرداد ۸م, ۱۳۸۹ ۱۱:۱۷ ب.ظ:

    آهستان به کاظم: سلام اختیار دارید :) ولی انتظار داشتم لااقل نگاهی به این مطلب می انداختید. شما کامنتهایی که به پست قبلی مربوط بود ، رو اینجا نوشتی. کلا موضوع عوض شد. به هر حال ببخشید

    [پاسخ]

  24. ارمان
    ۹ خرداد ۱۳۸۹ در ۰۵:۵۰ | #24

    هفته پیش رجا نیوز مطلبی در مزمت راننده آمبولانس سریال در چشم باد زده بود
    این هفته پسرش و خودش شهید شدند
    من همین جا با زمزمه شهد وطن از اون بنده خدا معذرت خواهی می کنم

    [پاسخ]

  25. علیرضا
    ۹ خرداد ۱۳۸۹ در ۲۲:۱۳ | #25

    اون عکسی که پیکر شهدا داخل وانت قرار دارند خیلی جالب بود. روحشان شاد!

    [پاسخ]

  26. مسلمان
    ۲۴ تیر ۱۳۸۹ در ۱۱:۳۷ | #26

    بعد از شهدا ما چه کرده ایم؟

    [پاسخ]

  27. علی
    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ در ۱۳:۵۹ | #27

    سلام
    آهستان عزیز
    رفتم این سرود زیبا رو دانلود کنم که فیلتر بود
    باورتون میشه سرودای انقلابی هم فیلتره؟
    جای دیگه ای آپلودش نکردی؟
    لینکه دیگه ای ازش نداری؟
    زیاد اینجا سر نمیزنم
    اگه خواستی مرام بذاری لینکش رو برام بفرست
    moud1404@yahoo.com
    ممنون
    خدانگهدار

    [پاسخ]

  28. پویا
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۱:۰۱ | #28

    شهدا تورا به خون مقدستان سوگند ما را از یاد نبرید واجازه بدهید ما همیشه به یادتان باشیم تا به غفلت دچار نگردیمما به یاد شما وامام عزیز زنده ایم وقسم بخون پاکتان تازنده ایم تحت فرماندهی امام خامنه ای رزمنده ایم

    [پاسخ]

  29. عزیزاله
    ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۲:۵۶ | #29

    من متولد ۵۳ و عشایر زاده هستم.
    دوست داشتم برم جبهه
    فرزند بزرگ خانواده بودم
    یه روز زمان اعزام بود و به من قول دادند که می برند
    اما وقتی رفتم میدان بسیج گفتند صبح ساعت ۵ صبح رفتند
    من از اون شخص دلگیر شدم.او شهید شده اما این قسمت من نبود.
    خوش به حال آنهایی که رفتند.خوش به حال آنهایی که ماندند و شاهد آلوده شدن خودشان نشدند.
    از مسئولین محترم می خام اگه امکانش باشه اون موسیقی هایی که به جای پیام بازرگانی از تلوزیون پخش می شد(منظورم در زمان جنگه)در یک تاپیک قرار دهند.

    [پاسخ]

  30. abazar
    ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۱:۰۱ | #30

    سلام
    از بابت سرود استاد مهرداد کاظمی بسیار ممنونم. این استاد ۲ تا سرود بسیار زیبا در کارنامه دارد که عاجزانه می خوام اون رو برایم لود کنید۱) در باره شهید بهشتی ۲) درباره شهید دانشجو یا دانشجوی شهید.
    در ضمن سرود گنجشکک اشی مشی رو هم پیدا کنید. قطعا در اجر بی شمار شهادت شما هم شریک هستید

    [پاسخ]

  31. ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۵:۲۳ | #31

    دانلود سرود گنجشک و ناز و زیبا

    http://storage.soundsofmychildhood.com/sounds/2886/mp3/out.mp3?1328287788

    [پاسخ]

  32. محمد
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۴:۱۴ | #32

    با سلام و عرض خسته نباشید اگه میشه فایل بی کلام شهید وطن رو روی سایت بذارین ممنون

    [پاسخ]

  33. محمد رضا
    ۱۶ دی ۱۳۹۱ در ۱۰:۴۱ | #33

    با سلام و عرض خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون اگه میشه سرود هایی در وصف شهدا به همراه متن وآهنگ برام ایمیل کنید ms_amin1385@yahoo.com متشکر

    [پاسخ]

  34. یک ایرانی
    ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۰۹:۵۸ | #34

    اثری از یک ایرانی
    تقدیم به یونس و تشنه حقیقت:

    شهید اگر نیاز به شعر یا که معر داشت
    جایی میان اهل زر و زور و شرک داشت
    پس بهتر آنکه ببوسید روی یکدگر
    شاید در این میانه کسی امر خیر داشت!

    [پاسخ]

  35. علی رضا
    ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۱۰:۲۵ | #35

    گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب
    گر پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز
    گرچه نیکان همگی بار سفر بربستند
    شیرمردی چو علی خامنه ای هست هنوز
    گر امام شهدا نیست کنون در برمان
    خلف صالح و مظلوم علی هست هنوز
    کیهان و خوانندگان ۲۱ اذر ۸۹ کاش میشد یه چند تا از اینا بذارم کیف کنیم!!!

    [پاسخ]

    علی رضا پاسخ در تاريخ خرداد ۸م, ۱۳۸۹ ۸:۰۲ ب.ظ:

    اهستان
    خب بی ربطا رو حذف کردی حق داری و صاحب اختیاری!ولی چرا اینو حذف نکردی؟؟ حالا که حذف نکردی بذار بگم این شعر رهنورد نیست مال جانباز آزاده- ناصر مرسلی خواننده کیهانه که قسمتی از شعر خانم دکتر رو تضمین کرده!!

    [پاسخ]

  36. یک ایرانی
    ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۱۱:۱۲ | #36

    علی رضا

    بهتر آنست که کیفور چنین قافیه‌هایی نشوی
    فکر کابینه‌ی خود باشی و درگیر چپی‌ها نشوی
    زهره‌ی کاظمی ار خود به عقب بر می‌گشت
    منکر شعر خودش می‌شد و رهبر که تو پر رو نشوی

    [پاسخ]

  37. یک ایرانی
    ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۱۶:۴۱ | #37

    ببخشید آقای حسینی

    اگه این شعر رو برای علی معنی نکنم ممکنه زبونم لال، بعد از ۱۵۰ سال، ندونسته از دنیا بره و همین یه سؤال باعث بشه که جلوی نکیر و منکر کم بیاره.
    و اما معنی بیت دوم:

    «سرکار خانوم پروفسور اگه می‌دونست یه روزی یه بچه پر رویی مث تو ( ببخشید رئیس ولی چیکار کنم ترجمه‌ی شعرمه دیگه) می‌خواد از شعرش سوءاستفاده کنه اونم درست زمانیکه روشنفکرترین بانوی ایران به گذشته‌ی خودش میگه نیا جلو پیف بو میدی، همون قدیم ندیما از شعرش و از عشقش به رهبری اعلام برائت می‌کرد تا الآن روی تو رو کم کنه تا دربدر دنبال شعر بگردی»
    بازم ببخشید رئیس، از این روون تر دیگه نمی‌شد بگم

    بعد اینکه خودم گلستان سعدی رو برات بر می‌گردونم کیف کنی منتهی باید آقای حسینی یه مطلبی بذارن که مرتبط باشه تا منم نوشته‌هامو اینجا بنویسم که ببینی چه وزیر لایق و با استعدادی داری.

    در ضمن جلال بهم گفته که نباید در متن فارسی از کلمه‌ی «شاعره» که تای مؤنث داره و عربیه استفاده کنم. تو استفاده کردی و اشتباهه.

    [پاسخ]

  38. راحیل
    ۸ خرداد ۱۳۸۹ در ۱۴:۰۳ | #38

    به به به به
    جمیعا خسته نباشید

    [پاسخ]

  39. مسلم
    ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ در ۰۰:۱۶ | #39

    به سید مهدی. گمان نمیکنی امیرالمومنین بهانه جویان رو به خودشون واگذار کرده باشه ؟ اونی که بصیرت نداره شک و تردیدش چه بسا در کار مهم امام خلل وارد میکنه و در بهبوهه ی خطر دردسر این افراد از خیری که میخوان برسونن بیشتره بنابراین رفتن اونا به مصلحت نزدیکتره نه اینکه امام آزادی بهشون داده باشه.

    [پاسخ]

  1. بدون بازتاب

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: