خانه > جامعه, سياست > خشونت انگلیسی نشانه آزادی و دموکراسی است؟!

خشونت انگلیسی نشانه آزادی و دموکراسی است؟!

حرف زیادی برای گفتن نیست. عکس‌ها و تصاویر خود به اندازه کافی گویاست. انتشار این تصاویر به این خاطر نیست که درباره حق و باطل بودن خواسته‌های دانشجویان انگلیسی قضاوت کنیم، هدف ما تنها قضاوت درباره معیارهای دوگانه و متناقض مدعیان آزادی، دموکراسی و حقوق بشر است. البته یک نکته را هم باید در نظر داشته باشیم:

اعتراض دانشجویان انگلیسی که اینچنین با واکنش شدید پلیس مواجه شده، فقط و فقط به خاطر افزایش شهریه دانشگاه‌هاست و ربطی به تغییر نظام حاکم بر انگلیس و مخالفت با ارزش‌های غربی ندارد. این مساله در پوسترها و پلاکاردهایی که دانشجویان همراه خود دارند، کاملا مشهود است؛ اما سال گذشته ما در ایران شاهد هتاکی جماعتی بودیم که به بهانه انتخابات، علیه همه ارزش‌های انقلابی نظام، ولایت فقیه، امام و رهبری شعار دادند و در حقیقت به خاطر تغییر نظام اسلامی و مخالفت با آن، دست به اغتشاش و آشوب زدند، آن وقت همین انگلیس ما را متهم به نقض آزادی و حقوق بشر می‌کرد.

اگر موقتا شایعات و دروغ‌گویی‌های رسانه‌های جریان سبز را علیه نیروی انتظامی و بسیج نادیده بگیریم و فقط همین رفتار ظاهری پلیس‌های دو کشور را با هم مقایسه کنیم (بر فرض شباهت رفتار آنها با معترضان) می‌بینیم که معترضان انگلیسی تنها به خاطر یک مساله اقتصادی آنهم افزایش شهریه دانشگاه‌ها مورد حمله پلیس قرار گرفته‌اند اما معترضان ایرانی به خاطر مخالفت با حاکمیت و نظام اسلامی و به خاطر اهانت به ارزش‌های اسلامی و انقلابی.

این در حالی است که در حوادث ایران، بسیاری از ماموران نیروی انتظامی و بسیج، توسط معترضان کاملا آرام و خداجوی سبز (؟!) مورد حمله و ضرب و شتم قرار می‌گرفتند. تنها یک نمونه‌ی آن حادثه عاشورای سال گذشته بود که فیلم و عکس جنایات سبزها در آن روز بارها منتشر شده است. یک نمونه آن فیلم برهنه کردن یک بسیجی در خیابان و در مقابل دیدگان مردم! براساس اسناد به دست آمده و اعتراف سایت‌ها و شبکه‌های خبری و ماهواره‌ای ضدانقلاب، بسیاری از منافقین و بهایی‌ها با شکل و شمایل معترضان سبزپوش مشغول هتاکی علیه نظام بودند.

البته در حوادث سال گذشته فتنه‌گران و رسانه‌های حامی آنها از جمله بی‌بی‌سی، با بزرگ‌نمایی و مظلوم‌نمایی تا توانستند واقعیت‌ها را تحریف کردند. اغتشاشات را به بسیجی‌ها نسبت دادند، به تعداد شهدای کربلا، شهید جعلی ساختند، برای یک آدم زنده مجلس ختم برگزار کردند و برخی دیگر را مفقود‌الاثر و مفقودالجسد نامیدند، هتاکی روز عاشورا را عزاداری مردم خداجو نامیدند و جالب اینکه امروز بعد از گذشت یک سال از آن حادثه تلخ، بار دیگر همه آن اوباش فتنه‌گر را عزاداران معترض می‌نامند!

آن روزها تکیه بر بزرگنمایی برخورد پلیس ایران با فتنه‌گران و آشوبگران بود نه اغتشاشات و خرابکاری‌ها، اما امروز بی‌بی‌سی تمرکز اصلی خود را روی آشوب‌ها و خرابکاری‌های دانشجویان انگلیسی گذاشته و رفتار پلیس  انگلیس را کمرنگ می‌کند و دوستان ایرانی او هم از مواضع کیهان و بسیج دانشجویی شکایت می‌کنند!

البته ما هیچ اشتباهی را در کشور خود توجیه نمی‌کنیم و از ضرب و شتم هیچ هم‌وطنی هم خوشحال نیستیم و ادعا نمی‌کنیم که هیچ بی‌گناهی در حوادث سال گذشته صدمه ندیده، اما با تحلیل‌ها و ادعاهای مضحک و یک‌طرفه جماعت سبز هم مخالفیم.

استناد آدم‌هایی مثل موسوی بر «رد شدن ماشین نیروی انتظامی از روی یک آدم بی‌گناه، آنهم دوبار!» و این را نشانه ظلم نظام دانستن، نهایت سطح تحلیل این آدم‌ها و بی‌شعوری و دروغگویی آن‌ها را می‌رساند. شعور آدم‌هایی که عمدا می‌خواهند به دروغگویی‌هایشان ادامه دهند و حرف‌های خودشان را عین واقعیت بدانند.

در همین قضیه، مساله را طوری بیان می‌کنند که گویا آن خودروی پلیس عمدا و با آگاهی کامل و با دستور مقامات نیروی انتظامی به قصد کشتن کسی از روی او رد شده است! اما واقعیت این نیست. واقعیت این است که در روز عاشورا جماعتی وحشی و به دور از آداب و مرام انسانیت به خودرو‌ها و پایگاه‌های پلیس در برخی خیابان‌های تهران حمله  و رانندگان آن خودروها را پیاده می‌کردند و بر سر و صورتش می‌کوبیند و خونینش می‌کردند و سپس آن خودرو را آتش می‌زدند. اتفاقا فیلم و عکس چنین صحنه‌هایی همان روز و همان شب توسط خود سبزها به عنوان نقطه قوت و قدرت آنها در بسیاری از شبکه‌های اینترنتی و ماهواره‌ای منعکس شد.

البته ما هم از کشته شدن آن فرد مورد نظر متاسفیم، اما رد شدن آن خودرو از روی او را باید با در نظر گرفتن چنین فضایی و چنین شرایطی مورد تحلیل و بررسی قرار داد. اگر موسوی و حامیان چشم و گوش بسته‌اش، مدعی عمدی بودن آن حادثه هستند، فقط یک هزارم درصد هم احتمال بدهند که راننده آن خودرو با مشاهده رفتار وحشیانه جماعت سبز، در حال فرار و نجات جان خود بوده و وقتی به مانعی برخورد کرده، به عقب برگشته و متوجه نشده است که کسی پشت سر او هست یا نیست! همان طوری که گفتم این یک احتمال است، همچنانکه ادعای موسوی و دوستانش نیز تنها یک ادعاست!

حوادث روز عاشورا و هتاکی فتنه گران و حوادثی مانند رد شدن ماشین نیروی انتظامی از روی این شحص، فقط یک نمونه از جنجال‌های تبلیغاتی سال گذشته سبزها علیه نظام بود که متاسفانه به علت عدم پاسخگویی درست و به موقع مسئولان نیروی انتظامی، هنوز هم شاهد ادامه چنین دروغهایی از زبان موسوی و حامیانش هستیم.

به هر حال، حوادث این روزهای انگلیس و ضرب و شتم دانشجویان آن کشور توسط پلیس، دلیل آشکاری است بر این همه تناقض مدعیان طرفداری از حقوق بشر و آزادی. ما که ادعایی نداریم، لااقل شما آبروی آزادی و دموکراسی و حقوق بشر را نبرید!

منبع عکس‌ها : گاردین و تلگراف

  1. ۲۰ آذر ۱۳۸۹ در ۱۶:۳۷ | #1

    سلام امید آقا

    شما اگه شهریه دانشگاه تون یه دفعه سه برابر بشه، اعتراض نمی کنید؟ در ایران بحث دانشجوی پولی مطرح میشه و دانشجویان به راحتی جلوی مجلس اعتراض می کنن ولی در انگلیس دانشجویان که به حق اعتراض می کنند این طور مورد حمله قرار می گیرند؟

    مطلبی در همین زمینه:
    این چه مملکتیه – دموکراسی را از انگلیس یاد بگیرید
    http://charnama.blogfa.com/post-148.aspx

    قضیه وقتی جالب تر می شه که پول شبکه بی بی سی فارسی که بسیار هم بالاست توسط همین دانشجوها و مردم انگلیس باید پرداخت بشه تا این شبکه دولت ایران را به دیکتاتوری محکوم کنه!!

    [پاسخ]

  2. پرواز
    ۲۰ آذر ۱۳۸۹ در ۱۷:۳۷ | #2

    پس این تاکتیک جدید مقابله با جنگ نرمه دیگه نه؟! یهویی همه رسانه ها و وبلاگهای حکومتی شروع می کنند به بزرگ نمایی کتک خوردن چند معترض در خیابانهای لندن و پاریس!!
    اوکی ادامه بده جنگجوی جنگ نرم!
    این وسط البته سوالات کوچولویی می مونه که اون هم فدای سرت بی خیال! مثلا اینکه آیا در انگلیس هم فعالان شناخته شده دانشجویی را برای ده پانزذه سال می چپانند توی زندان؟ یا اصلا چیزی به اسم زندانی سیاسی در انگلیس وجود داره؟
    شما کماکان چند صحنه از کتک کاری پلیس و معترضین غربی رو – بدون نشون دادن پس و پیش قضیه – توی بوق کنید و ساده دلها رو دنبال خودتون بسیج کنید! ما هم سعی می کنیم فراموش کنیم که هزاران بار از همین تلویزیون دولتی ایران شاهد راهپیماییهای اعتراضی مردم کشورهای غربی جلوی مکانهای حکومتی شان بودیم و خون از دماغ کسی نیامد…لیک محال است که ما خر شویم :mrgreen:

    [پاسخ]

    ایران پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۶:۳۴ ب.ظ:

    سلام
    من هم یه سری سوالات کوچولو از شما داشتم مثلا چند سال از شکل گیری نظام سیاسی حاکم در کشور انگلستان می گذرد و آیا این دانشجویان می خواستند نظام موجود را ساقط کنند و ایا در ایران راهپیمایی اعتراضی کارگران و یا سایر اقشار جلوی مجلس برگزار نمیشه و از همه مهمتر ایا منافع انگلستان با ما در طی حداقل ۱۰۰ سال اخیر در یک راستا بوده است

    [پاسخ]

    پرواز پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۷:۳۵ ب.ظ:

    جواب به سوالهای کوچولوی شما
    در انگلیس مردم کاری به ساقط کردن نظام ندارند چون اساسا نظام موجود هم کاری با زندگی آنها نداره!تازه می توانند از بام تا شام ملکه و خاندان سلطنتی را مسخره کنند و هیچکس هم به جرم توهین به مقدسات نمی فرستدشان سیاهچال!کلا مقایسه نظامی که مردم توش آزادی بیان و عقیده و حق انتخاب سبک زندگی دارند با نظامی که هنوز بر پایه سیستم ارباب رعیتی فعالیت می کند کار نابخردانه ای است!من مدتی است ایران نیستم اما تا همین اواخر که در ایران بودم می دیدم که در ایام محرم تلویزیون دولتی ایران تصاویری از دسته های عزاداری در لندن رو نشون می داد!! این اندازه از مدارا با سبکها و عقاید مختلف کجا و روش حکومت ایران که در شخصی ترین مسایل مردم هم دخالت می کند کجا؟!

    [پاسخ]

    پرواز پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۷:۴۰ ب.ظ:

    در ایران راهپیمایی غیر حکومتی یا بهتر است بگویم تجمع اعتراضی به ندرت انجام می شود که آنها هم غالبا در مورد مسایل مالی و معیشتی یک صنف خاص است و از لحاظ جمعیتی کم و به صورت محدود برگزار می شود و خیلی زود سر و ته اش هم می آید و رسانه های فراگیر هم یا اصلا در موردش چیزی نمی گویند یا در یکی دو دقیقه خبری پخش می کنند و تمام.مثلا معلوم است اگر در ایران صنفی به صورت فراگیر دست به اعتصاب یا اعتراض بزند -مدل فرانسه- و روزهای متمادی کل مملکت را فلج کند با آن چطور برخورد می شود!
    و این با راهپیماییهای مردمی متنوع و پیاپی و پر جمعیتی که در کشورهای اروپایی و امریکایی و آسیای شرقی برگزار می شه قابل مقایسه نیست.
    تازه در همان معدود تجمع کم جمعیت صنفی که در ایران برگزار شده تعدادی از شرکت کنندگان بازداشت شده اند. مثلا چند سال پیش به تجمع معلمین که صرفا یک تجمع صنفی بود حمله شد و عده ای از معلمان دستگیر شدند.در حال حاضر هم عده ای از فعالین صنفی به عنوان زندانی سیاسی در زندان آب خنک نوش جان می کنند. چیزی که شما اصلا در کشورهایی مثل انگلستان نمی توانید پیدا کنید.اصلا اینکه در کشورهای غربی و دیگر کشورهای دموکراتیک ،فعال صنفی یا مدنی ای را دستگیر کنند و انگ جاسوسی و فعالیت ضد نظام بزنند بی معنی است.شما اگر می گویید هست با سند و مدرک و منبع ثابت کنید.
    در مورد سوال آخرتان هم در دوران جدید چیزهایی هست به نام حقوق بشر و حقوق شهروندی و حق آزادی عقیده و بیان که حقی اصلی و اساسی است و حکومتی حق ندارد با بهانه جویی”حفظ نظام” و دشمن دشمن کردن به تعویق بیاندازدش.

    پرواز پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۷:۴۴ ب.ظ:

    یک چیز دیگری هم که می تواند فرق مهم و اساسی راهپیماییهای اعتراضی در اروپا و کشور استبداد زده ما را بارز و مشخص کند اینست: در راهپیماییهای اعتراضی ایران مردمی که به حکومت معترضند تقریبا همه ، صورتهایشان را به نحوی می پوشانند اما در اعتراضات اروپایی و امریکایی شما غیر از چند تا آنارشیست، چهره اکثریت را واضح مشاهده می کنید! مثلا آیا بعد از تجمعات اعتراضی دانشجویان انگلیسی دستگاههای امنیتی انگلستان عکسهای منتشر شده از دانشجویان را می گذارند جلویشان و یکی یکی احضارشان می کنند تا ستاره دار یا زندانشان کنند؟!
    یک تذکر هم به جناب حسینی که مردم در اعتراضات سال پیش در اعتراض به تقلب به خیابان آمدند و اعتراضشان حول عبارت “رای من کو؟” شکل گرفت و تنها شیوه های سخت و خشن حکومت باعث شد مسیر اعتراضات مردم منحرف شود و به شعارهای براندازانه یا گاهی مقابله با نیروهای امنیتی بکشد.

    ایران پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۸:۱۱ ب.ظ:

    سلام سوال اول و سوم من رو که جواب ندادی اما یک راهنمایی بهت می کنم چند قرن از تشکیل نظام سیاسی انگلستان می گذره و دلیل برجسته شدن رویداد های ایران را در رسانه های اروپایی به ویژه بی بی سی چی می دونی

    مهدی پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۸:۴۴ ب.ظ:

    پرواز مزخرف زیاد گفتی ولی مقایسه بین نظامهای مادی با نظامی الهی که همه دنیای کفر مترصد ضربه زدن بهش هستند مزخرف ترین بخش حرفهات بود. البته از شما غربزده های دنیا دوست بیشتر از این هم انتظار نیست اما همین را بگویم که همین کشورهای مخالف با شیوه حکومتی ما تمام هم خودشان را گذاشته اند تا آسیبی به آن بزنند حتی شده از راه فعالیت به اصطلاح فعالین صنفی.الان هم که نگاه کنی فقط تعداد کمی از فعالین صنفی که خط و ربطشان با آنسوی آبها از نظر دستگهای امنیتی ما مشخص شده زندانی اند و خیلیها دارند فعالیتشان می کنند.

    پرواز پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱۲:۳۶ ق.ظ:

    ایران !
    متوجه نمی شوم ! یعنی ما باید چهارصد پانصد سال دست نگه داریم تا آن وقت به حقوقمان برسیم؟! درضمن دوران ما با دوران انقلاب فرانسه فرق می کندها.در آن روزگار خیلی از مفاهیم جدید و ارزشهای امروزی به وجود نیامده بود یا به صورت امروزی جا نیافتاده بود.سالها در کشمکش و آزمایش به سر شد تا رسید به بشر امروزی…اما امروزه روز در روزگار تغییرات سریع هستیم. در بسیاری از کشورهای دنیا مفاهیمی مثل حقوق بشر جا افتاده.لازم هم نیست ما از ابتدا بنشینیم و ساز و کار رای گیری و پارلمان و چه و چه ایجاد کنیم.تعداد زیادی هم نهادو سازمان برای نظارت بر این دستاوردهای ارزشمند بشری وجود دارند و مسایلی مثل رعایت حقوق بشر وآزادی عقیده و برابری انسانها تبدیل شده به ارزشهایی همگانی و قابل احترام. دوران برداشته شدن مرزها و انفجار اطلاعات!
    حتی در برخی از کشورهایی که در تاریخ و گذشته با ما مشترکند این مسایل -کم یا زیاد-جا افتاده. حالا چطور در کشورهای اطرافمان این چیزها را ببینیم و دلمان نخواهد و امید ببندیم به نیم قرن آینده؟!!
    اگر بخواهیم اینطور به قضایا نگاه کنیم که کشورهایی مثل افغانستان ول معطلند! لابد باید هزار سال بروند توی صف! البته من هم قبول دارم تغییر و تحول همیشه زمان بر است اما نه اینکه حکومتی در انتهای قرن بیستم و ابتدای قرن بیست و یکم بعد از سی و دو سال، کماکان جلوی هر تغییر و باز شدن فضا را(با وجود آمادگی مردم) بگیرد به بهانه وجود دشمن!
    خوب کمتر دشمن ترشی کنید!

    عون پاسخ در تاريخ آذر ۲۷ام, ۱۳۸۹ ۵:۲۹ ب.ظ:

    باحال…
    واقعا که در حال پروازی…
    اگر در انگلیس کسی از قانون تخلف کند و پلیس او را کنترل کند دموکراسی است اما در ایران استبداد معنی میدهد…
    اگر در انگلیس به خاطر اعتراض به شهریه به سمت مجلس بروند و پلیس جلویشان را بگیرد دموکراسی است اما اگر در ایران یک مشت تروریست به صد تصرف پایگاه نظامی حمله کنند استبداد است.
    جان برادر توی این کشور تظاهرات اعتراض به شهریه رو اینجوری پاسخ می دن، اگر قصد براندازی نظام حکومتی باشد که گمانم جوی خون راه بیاندازند…
    جان من چشمانتان را باز کنید قبل از آنکه مشمول سخن عجیب قرآن شوید: کورند و کرند و نمی شنوند

    [پاسخ]

    عليرضا پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۹:۵۶ ب.ظ:

    در مورد این خانوم پرواز اینو بگم شما اگه فکر می کنی اون ها فیلم نمی گیرند ودستگیر نمی کنند حداقل می رفتی در همین تلویزیون خودمون میدیدی که دست نیروهای پلیس کلی دوربین بود!!! البته ما میدونیم در کشورهای متمدن وبا شعور غرب به منظور گرفتن عکس یادگاری اون دوربین ها دست پلیس بود ؟!!!! در مورد رای من کو هم همین بس که قبل اینکه کسی به شما ها حمله کنه شما عزیزان رفتید وبه پایگاه بسیج حمله کردید تا رایتون را در اونجا شاید گیر بیارید :)))))))))))))))))))))

    [پاسخ]

    مهدی پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۱۰:۵۶ ب.ظ:

    به پایگاه بسیج حمله کردند و بعد مظلوم نمایی کردند چرا به سمت ما تیراندازی کردید؟! بی بی سی و بقیه شبکه های استکباری هم برایشان روضه خوانی راه انداختند!این پرواز خان که می گوید خارج از ایران است باید برای ما بی تمدنها روشن کند اگر در آن حوالی کسانی به پایگاههای نظامی حمله کنند چه کارشان می کنند؟ ناز و نوازش شان می کنند؟!تعداد قابل توجهی از کشته شدگان به اصطلاح سبز که اینها توی بوق کردندشان مربوط به حمله به پایگاه بسیج و نیروهای نظامی بود. بخشی هم که مثل آقاسلطان با سند و مدرک ثابت شد که کار عوامل بیگانه بوده.

    [پاسخ]

    پرواز پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱۲:۵۰ ق.ظ:

    من خانوم نیستم اما خانومها رو دوست دارم :mrgreen:
    خوب اون عکسها رو می گیرند که بگذارند توی البومشون؟یا منظورت اینه که بعد یک دماری از روزگار دانشجوها در می آورند؟ خوب وبلاگی سایتی چیزی هست برای اینکه از حال و روز این دانشجویان بی پناه مطلع بشویم؟

    [پاسخ]

    ایران پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱:۰۵ ق.ظ:

    جناب پرواز با عرض پوزش یعنی شما معتقدید در ایران کودکان به جای نه ماه یک ماهه دنیا می آیند مسلما هر چیزی نیازمند سیر تکاملی خود است انگلستان به عنوان بریتانیا بیش از ۳۰۰ سال دارای ثبات داخلی است و ما ۳۰ سال. از این رو تطبیق شرایط انگلستان با ما غیر ممکن است. در کشور ما دولت چندین سال است که تلاش می کند فرهنگ رانندگی را که هیچ گونه شائبه سیاسی ندارد اصلاح کند اما هنوز وضعیت آن غیر قابل پذیرش است. قدمت پارلمان در انگلستان به ۷۰۰ سال می رسد. مسلما ما با افغانستان قابل مقایسه نیستیم و حتی با کشور های عربی. تلاش ۱۰۰ ساله مردم مادر دست یابی به پیشرفت گواه آن است. آیا واقعا ایران دشمن تراشی می کند یا اینکه انگلستان چون خاورمیانه را جز اموال ملکه می داند هرگاه کشور ما را در استانه تحول دیده با چالش روبرو کرده است. آیا شما واقعا فکر می کنید غرب یک کشور توسعه یافته را در خاورمیانه به راحتی می پذیرد ۲۸ مرداد را به خاطر بیاوریم

    [پاسخ]

    یاور پاسخ در تاريخ دی ۴ام, ۱۳۸۹ ۲:۱۵ ب.ظ:

    به نظر من هم نباید این دو را باهم مقایسه کرد اولا معترضین انجا اصلش با کسانی که می خواهند حکومت را عوض کنند فرق دارند ثانیا مدل ایرانی فقط معترض یا اغتشاشگر نبود بلکه نمونه ای از جادوگران وشعبده بازان بود که در آن واحد می مرد، تظاهرات می کرد، دزدیده می شد، ۷۲ نفر میشد بهش تجاوز می شد !!!؟!! عزیزان ایرانی روی کاپرفیلد را هم کم کرده بودند وباز به طرف مقابل می گفتند دروغگو عزیز دل بابا می خواهم بدانم اگر دانشجویان انگلیسی که نقاب نمی زنند یک نامه از وزیرشان جعل می کردند وتوزیع می کردند چند سال در سیاهچال بودند واصولی تر اینکه نقاب زدن یا نزدن بیشتر مربوط به احوال درونی افراد است چرا که دلاوران ایرانی معترض به دروغ خود می دانستند که روی اب خانه ساخته اند همی والبته تر وآخر تر ادمی برای اینکه …. شود نیاز ندارد حتما به دمی ویا… آراسته شود والبته تر تر ش باشد برای بعد.

    [پاسخ]

  3. میلاد
    ۲۰ آذر ۱۳۸۹ در ۱۹:۳۷ | #3

    آقای حسینی؟! باز متوسل شدی به همون کلیپ معروف بسیجی عریان که! من موندم تو هر وقت میخوای مظلومیت بسیجی های مظلوم رو نمایش بدی همین یک کلیپ رو لینک میدی میکنی! البته من قبل تر هم این حرفها رو بهت زدم ولی چون تو هر بار تکرارش میکنی من هم هی بهت میگم!
    راستی اقای حسینی هنوز اقایون بهتون اجازه ندادند که اون بیشمار عکسها و فیلمهایی که از جنایات این سبزهای وحشی دارین رو منتشر کنید؟! هنوز نظرشون اینه که فعلا مصلحت نیست؟ :D
    نکنه بر اساس همین نظریه بود که عکس اون اغتشاشگر مسلح به سلاح اتوماتیک و حذفش کردی؟! :D
    ” بسیاری از منافقین و بهایی‌ها با شکل و شمایل معترضان سبزپوش مشغول هتاکی علیه نظام بودند” کو مدرکت؟! منبعت کجاست؟ رجا نیوز یا کیهان؟یا داگاه های نمایشی؟! که الحمدلله اونها هم همه چی بودند بغیر از بهائی و منافق! آخه این حرفها رو برو جایی بزن که حداقل مخاطبت تو ایران زندگی نکنه! اول اینکه اون ایرانی بهایی به اندازه یک ایرانی شیعه حق داره اعتراض خودشو اعلام کنه ولی اگه این چیزی که تو میگی راست بود که رژیم با توپ و تانک میوفتاد به جون مردم نه با چاقو و کلت کمری و کلاش!

    [پاسخ]

    مهدی پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۸:۱۷ ب.ظ:

    میلاد می بینم که تو هم همچنان به نکرار ادعاهای چرند قدیمی ادامه می دهی. در روز عاشورای سال پیش جنایت اصلی بی حرمتی به مقدسات مردم بود که اتفاق افتاد و مردم در راهپیمایی عظیم و مردمی نه دی جواب فتنه گران را دادند. این هم برای آن نادانی که آن بالا گفته مردم در ایران راهپیمایی برگزار نمی کنند!!!چه کسی می تواند بر خودجوش بودن راهپیمایی نه دی و شرکت همه اقشار جامعه برای دفاع از مقدساتشان تشکیک کند؟!

    [پاسخ]

    خودم پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۸:۲۹ ب.ظ:

    ای خندیدیم ای خندیدیم
    راهپیمایی خودجوش ۹ دی !!!!!

    [پاسخ]

    آزادی پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۸:۳۴ ب.ظ:

    وای دقیقا مثل من!!!! : )))))) هنوزم دارم میخندم!

    مهدی پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۸:۳۷ ب.ظ:

    خوب بله باید هم بخندی. این خنده ها و مسخرگیها از حسد و ناتوانیه. نتوانسته اید با فتنه گریهای سال گذشته کاری از پیش ببرید حالا در مقابل حرف حق جوابی ندارید جز مسخره بازی.وگرنه اگر کور نبودی می دیدی که درست از بعد از راهپیمایی عطیم نه دی بود که اغتشاشگران سبز عقب نشینی کردند و دیگر صدایی از آنها در هیچ راهپیمایی و مناسبتی بلند نشد! سبزها رفتند توی سوراخ موش :mrgreen:

    رحیم پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱۲:۵۸ ق.ظ:

    اگه اون خنده داره من به جوک تقلب توی انتخابات روده بر شدم از خنده
    ولی همون راهپیمایی حسابی شما رو نشوند سر جاتون .حسابی گریتون رو در آورد

    میلاد پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۹:۳۸ ب.ظ:

    مهدی
    اولا آب بریز اونجا که میسوزه (نقل قول از جناب دکتر احمدی نژاد) دوما داری دروغ میگی مثل سسسگ!(نقل قول از حضرت امام خامنه ای) (صلوات سه مرتبه) سوما اگه میتونی ادعاهای منو با دلیل و مدرک رد کن حرف مفت هم نزن مثل بعضی ها!

    [پاسخ]

    مهدی پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۱۰:۵۱ ب.ظ:

    میلاد به ادعاهای بی اساس تو مردم در نه دی جوابی دندان شکن دادند.نشنیدی؟!
    سکوت قبرستانی اغتشاشگران دیروز را چی؟ نمی بینی؟ …پارسال چه هو و جنجالی راه نینداخته بودید.یادته؟ به کمتر از سقوط نظام هم راضی نمی شدید!!جوگیر شده بودید و هوا برتان داشته بود که نظام رفتنی است! غافل از اینکه نظام مقدس ما با خون شهدایمان بیمه شده .
    هنوز هم گاهی برای سرگرمی و خنده سری به آرشیو وبلاگها و سایتهایتان می زنم و کامنتهای همفکرانتان را در آن ایام مطالعه می کنم و به کم عقلی و سطحی نگریتان می خندم! همفکرهای نادان تو گمان می بردند چون در روز عاشورا چند تا پلیس را وحشیانه کتک زده اند پس می توانند مکانهای حساس را به تصرف در آورند و نظام را سرنگون کنند!!!!! امان از شما پیروان فکری هخا :D
    این کامنتهای امثال توست که نشان می دهد بدجوری سوخته اید!

    میلاد پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۱۱:۳۸ ب.ظ:

    مهدی
    سوال منو جواب ندادی پسر جان! گفتم حرفهایی که من به امید حسینی زدم رو با دلل نفی کن.
    مگه من حرفی از راهپیمایی ۲۵ خرداد زدم که تو خروش خود جوش ۹ دی رو مثال زدی!
    پنداری یکی کوکت کرده و بدون توجه به حرف طرف مقابلت همش همینا رو تکرار میکنی! :D
    خداییش حرفات انقدر مضحکه که مرغ پخته لای برنج هم خندش میگیره!
    در ضمن دقیقا بگو تو از کجا فهمیدی من از پیروان فکری هخا هستم؟! :D
    ولی خداییش تمام کامنتهای همفکران من(!) در آن ایام یه طرف اون پست اقای حسینی مربوط به اغتاشگر مسلح به سلاح تمام اتوماتیک آمریکایی که مربوط به اون ایام بود هم یه طرف :D
    اقا عجب پستی بود! چیزی نبود جز آیینه تمام نمای بصیرت نگارنده :D دقیقا مثل مطالب همین پستی که مشاهده میکنی با ادله و برهان و منطق و دو صد البته با استناد به عکس ثابت کرده بود که اقتشاشگران مسلح هستند :D:D

    میلاد پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۱۱:۴۵ ب.ظ:

    البته تو کامنت قبلی چند تا اشتباه وجود داره که به ببزرگواری خودتون ببخشید.
    راستی یادم رفت بگم! تنها فرق اون پست جالب با پست های امروزی این بود اونجا مطالب مهم که تو امتحان میاد رو با رنگ آبی متمایز نمیکرد :-)

    پارازیت پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۹:۴۲ ب.ظ:

    گل گاوزبان لیموئی میل بفرمائید،
    سلامت باشید، سلامت باشید، مهدی خودجوش:))

    [پاسخ]

    یاور پاسخ در تاريخ دی ۵ام, ۱۳۸۹ ۸:۵۸ ق.ظ:

    میلاد جان تو که از همه دلیل می خوای تاحال به این فکر کردی که ۱۳ چه جوری از ۲۴ بزرگتر میشه واصلا دلیل این همه اعتراض بهقول تو چی بوده اگر تقلب بوده حداقل برای اون دلیل بیارید نه اینکه بعد از ۱سال همه باهم بگید تقلب نبوده کی بود کی بود ما نبودیم

    [پاسخ]

  4. آزادی
    ۲۰ آذر ۱۳۸۹ در ۲۰:۱۳ | #4

    خب آقای حسینی،در مورد این نوشته ی شما باید گفت اگه اخبار رو خوب دنبال کرده باشید،حتما شنیدید که در این میان چند تن از نیروهای پلیس هم مجروح شدند و این نشون میده عده ای از معترضین باعث ایجاد درگیری و خشونت شدند و تجمع اعتراضی آنچنان هم آرام و مسالمت آمیز نبوده و پلیس که بمنظور حفظ امنیت باید هم در اونجا حضور میداشت، مجبور به مقابله با آشوبگران شده! که اتفاقا این انتظار رو ما معترضین بعد از انتخابات هم از نیروهای امنیتی پلیس داشتیم! اما چه کنیم که با کمال تاسف شاهد این بودیم که نیروهای امنیتی نه تنها به وظیفه اشون عمل نکردند، که همپای نیروهای لباس شخصی و بسیج و … حسابی به مردم معترض بی دفاع خدمت کردند و انواع اسلحه ی سرد و گرم رو بر سرشون فرود آوردند و مجرمین و قاتلین هم در نهایت صاف صاف واسه خودشون چرخیدن!! برای نمونه اون فیلمی رو که نشون میده باتوم رو سر دختر بی دفاع فرود میاد و یا فیلمی که پلیس رو در حال پایین آوردن شیشه ماشین و مغازه و …نشون میده، انکار که نمیکنید؟!
    شما تو همین عکسی که گذاشتید نگاه کنید چه جمعیتی در برابر پلیس ایستاده… اما تو کدوم یک از فیلمها و عکس های تجمعات اعتراضی بعد انتخابات چنین عکسی میبینید؟ چیزی که ما تو خیابون و همچنین تواین فیلمها و عکسها دیدیم این بوده که مردم با حضور گروهی نیروهای به اصطلاح امنیتی چنان احساس خطر میکنن که از ترس جونشون مجبورن متفرق و پراکنده بشن! بازم صد رحمت به پلیس انگلیس که با اسب در صحنه حضور داره و با ماشین از رو ملت رد نمیشه و اگه مجبور شه با اسب از روشون می پره!!! D:
    و نکته ی دیگه اینکه خودتون قضاوت کنید همین درگیری پلیس با معترضین رو چند بار خود تلویزیون انگلیس به تصویر کشیده و تلویزیون ایران چند بار درگیری ها و ضربه خوردن معترضین رو توسط نیروهای انتظامی وضد شورش و لباس شخصی و بسیج و … ؟!
    اینم در نظر بگیرید که تو هر چند تا راهپیمایی و تظاهرات اونها شاهد چنین اتفاقاتی هستیم؟! اینو بدونید در هیچ کجا هر چقدر هم که در اون ادعای دموکراسی و حقوق بشر باشه، نباید انتظار مدینه فاضله داشت! مهم اینه که بعد از این اتفاقات چطور به این قضایا رسیدگی میکنن و تا حد امکان از تکرار این مسائل پیشگیری میشه!نه اینکه با افتخار از این برخوردها یاد کنن و به ملت القا کنن که ما با اقتدار خودمون تونستیم جلوی فتنه و فتنه گری بایستیم و بعد از این بیشترم در برابر صدای مخالف قد علم میکنیم و میکوبونیم تو دهنشون!!!

    [پاسخ]

    مهدی پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۸:۲۱ ب.ظ:

    هه! پس از نظر شما اگه پلیس با اسب از روی مردم رد بشه اشکال نداره!!!

    [پاسخ]

    آزادی پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۸:۴۱ ب.ظ:

    بله! دقیقا منظورم همین بود! شما خیلی باهوش و نکته سنجید! :)

    [پاسخ]

    علي پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۱۱:۲۳ ب.ظ:

    مهدی جون، پسر خوب تو چرا نمی ری تو وبلاگ عربده کش بزرگ حسین قدیانی کامنت بذاری؟ فکر نمی کنی رفتارت در شأن اینجا نیست عزیزم؟
    شاید هم از ایشون نمایندگی تام داری بقیه وبلاگ ها رو هم به گند بکشی؟

    [پاسخ]

    مهدی پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۱۱:۴۱ ب.ظ:

    رفتار من دقیقا در شان جلبکهای سبزه…چه با ادبهایی که سال پیش این موقع کشور رو به آتش کشیده بودند و توحشی باقی نمانده بود که انجام نداده باشند و حالا مبادی آداب شده اند. :D

    علي پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۱۱:۵۱ ب.ظ:

    راست می‌گی. تقصیر ما جلبک های بی ادبه که تو کهریزک و کوی دانشگاه یه ذره برادرای ارزشی و حزب اللهی رو که باتوم تزئینی دستشون بود اذیت کردیم. حالا که این کارا رو کردیم کاش روی پشت بوم با تیر نمی زدیمشون، کاش با ماشین از روشون رد نمی شدیم، کاش کله شون رو تو چاه توالت فرو نمی کردیم، کاش…
    آقا هر چی سر ما جلبک ها بیاد حقمونه. شما پشمک ها راست می گید. :mrgreen:

    رحیم پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱:۰۹ ق.ظ:

    حداقل توی وبلاگ قدیان میشه کامنت گذاشت ….
    سایت های شما چی مثل بالاترین از ترسشون با هزار تا دوز و کلک فقط طرفدارای خودشون رو راه میدن که یه وقت معلوم نشه شعار ما بیشماریمشون پشمی بیشتر نیست

    رحیم پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱:۲۳ ق.ظ:

    شما مطمئنی که بعد از انتخابات صحنه هایی که فتنه گرا ریخته بودن روبروی پلیس بهتر از این صحنه ها بود یا یادت رفته اکثر اونا ….البته شما که دروغ رو به اون آسونی باور کردی بایدم حافظه خوبی نداشته باشی
    خشونت معترض های انگلیسی پیش اونایی که تو ایران ریخته بودن تو خیابون تقریبا هیچه

    [پاسخ]

  5. مهدی
    ۲۰ آذر ۱۳۸۹ در ۲۰:۱۴ | #5

    ما که ادعایی نداریم رو خوب اومدی

    [پاسخ]

  6. اصولگراي سابق
    ۲۰ آذر ۱۳۸۹ در ۲۰:۱۵ | #6

    آقای حسینی خوب بحثی را باز کردی که کلی حرف دارم درموردش. علاوه بر انگلیس بد نیست اشاره ای به آشوب های شب سال نو میلادی فرانسه هم بکنیم که بیش از ۱۰۰۰ خوردو توسط اغتشاش گران به آتش کشیده شد(که سخنگوی وزارت امور خارجه دولت دهم آنها را مردم فرانسه که به تبعیض های حاکمیت معترضند نامید)یعنی در یک شب چندبرابر چندین ماه درگیربی در کشور ما خودرو آتش زدند.شما خودتان حجم آشوب را تصور کنید.در این بین خون از دماغ کسی نرفت وتمامی این اغتشاشات بدون حتی یک کشته جمع وجور شد.چرا؟!!در همین اعتراضات دانشجویان آقای امید حسینی چند نفر کشته شدند؟

    دلایل:
    الف:در فرانسه ویا انگلیس یک نهاد ونیروی انتظامی وجود دارد برای برخورد با ناآرامی ها.ولی در کشور ما هرکی یه دفتر دستک دارد تا به اسم دفاع از انقلاب هرکاری دلش خواست بکند:۱- نیروی انتظامی۲-بسیج۳- اطلاعات سپاه۳- وزارت اطلاعات۴- لباس شخصی ها۵-انصار حزب الله۶- هواداران مداح x و… یعنی اصلا معلوم نیست کی به کیه.در همین حوادث سال گذشته مادران بیگناه این سرزمین وقتی فرزندشان دستگیر می شد نمی دانستند تو این مملکت صاحابش کیه که به همونجا مراجعه کنند؟به نیروی انتظامی؟به سپاه؟به بسیج؟به وزارت اطلاعات؟به انصار حزب الله؟
    ب:مهمتر از آن .نیروی انتظامی فرانسه دارای نیروهای آموزش دیده است و این نیروها طوری آموزش دیده اند که در بحرانی ترین شرایط کمترین تلفات را مشاهده می کنیم.آنها طوری آموزش دیده اند که در تصاویر همین صداوسیمای ملی همگان دیده ایم که طرف توی صورت پلیس در حال شعار دادنه وآن پلیس فقط در حال مدیریت صحنه می باشد؟!!
    ج:اونجا نیروی امنیتیشان فقط برای برقراری امنیت به صحنه می آید نه برای دفاع از ارزشها وتودهنی زدن به پیاده نظام فتنه.واین یک فرق مهم وریشه ای می باشد که به تنهائی باعث می شود ما برای جمع کردن اغتشاشات مردم را زخمی واحیانا بکشیم ولی آنها بدون کشته جمع وجورش کنند.

    واما در پایان جناب امید حسینی اگر در غرب هم به جای پذیرش نیروهای اپوزوسیون روبه حذف بخشی از جامعه می آوردند وبا فیلتر وردصلاحیت های گسترده عملا بخشی از جامعه را از بازی حذف می کردند امروز تظاهراتشان برای افزایش شهریه نبود بلکه برای احیای حقشان می بود.امروز حتی اسرائیل هم که به زعم ما در حال فروپاشی است و طبیعتا باید به دلیل تزلزل نظام خود دارای اعتماد به نفس به مراتب کمتری نسبت به نظام ما باشد چنان با اعتماد به نفس عمل می کند وبه نیروهای اپوزوسیون اجازه مشارکت سیاسی در روند جامعه را می دهد که اخیرا یک نماینده پارلمان اسرائیل در مصاحبه با خبرگزاری فارس همراه با گزارشگر فارس هرچی از دهانشان در می آید بدوبیراه به نظام اسرائیل می گویند بدون ترس از اینه این بابا در انتخابات بعدی رد صلاحیت بشود واز آن بالاتر به جرم تبلیغ علیه نظام بیافتد گوشه زندان.درنظامی که ظرفیت های کمی دارد برای قبول مخالف ونیروهای اپوزوسیون طبیعی است که اکثر اعتراض ها درمخالفت با نظام باشد .

    [پاسخ]

    رحیم پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱:۱۵ ق.ظ:

    شما مطمئنی خون از دماغ کسی در نیومد….من شک دارم ولی
    توی فرانسه مردمش به هیچ پاسگاه پلیسی حمله نکرده بودن…
    توی فرانسه هیچ کدوم از معترض ها باعث کشته شدن کسی نشده بود بر عکس فتنه گرای ایرانی که مادر و دخترش رو پشت در مهد کودک به گلوله بستن.
    بازم میگم شما به جای اینکه به جمهوری اسلامی گیر بدی بهتر ری یقه اونایی رو بگیری که دروغ بهت گفتن.

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ آذر ۳۰ام, ۱۳۸۹ ۵:۳۷ ب.ظ:

    با سلام
    کاش در اغتشاشهای تهران هم از پلیسهای فرانسوی و انگلیسی استفاده میکردند.
    دلم لک زده برای یه کتک اروپایی.
    خدایی کتک هم کتک انگلیسی :lol:
    اینا هم پلیسن ما داریم بی کلاسا :|

    [پاسخ]

  7. اصولگراي سابق
    ۲۰ آذر ۱۳۸۹ در ۲۰:۲۱ | #7

    راستی یه چیز مهم را جا انداختم شما آخر نوشته خود را جالب تمام کردید:”ما که ادعایی نداریم، لااقل شما آبروی آزادی و دموکراسی و حقوق بشر را نبرید!”
    آقای حسینی عزیز شوخی می کنید دیگه!یک دهم ادعاهای ما را آنها ندارند.کی ادعای عدل علوی و تنها حکومت برحق والهی دنیا را دارد؟چه کسی ادعای پیروی از حکومت عدل علوی را دارد؟فکر می کنم ادعاهای ما از یادتان رفته؟ما ادعای پیروی از امامی را داریم که حتی حاضر نبود به گوش قاتلش یک سیلی به ناحق بزنند؟ما ادعا می کنیم رهبر حکومتمان نائب امام زمان است؟ما ادعا می کنیم رهبرمان پاک ترین و با تقوا ترین ومدبر ترین رجل سیاسی موجود در دنیاست.تمامی این ادعاها را یکشبه فراموش کردید؟!!!!

    [پاسخ]

    مهدی پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۸:۲۵ ب.ظ:

    حکومت عدل علوی کجا و حکومت فاسد لیبرال دموکراسی کجا؟ از زمین تا آسمان فرق است بین معیارها و ارزشهای ما با دنیای مادی جناب سابق!

    [پاسخ]

    ایران پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۸:۳۱ ب.ظ:

    سلام، یک سوال از شما دارم شما که به رفتار حکومت فرانسه علاقه مند هستید لطف می کنید به من بگویید چند سال از انقلاب فرانسه می گذره و وقایع ۵۰ سال اول آن را شرح دهید همچنین ما آن زمان چگونه زندگی می کردیم

    [پاسخ]

  8. امین
    ۲۰ آذر ۱۳۸۹ در ۲۰:۴۶ | #8

    آقا امید بعید بود از شما که به روش کیهان و صدا سیما رو بیاورید..مرد مومن بین آنچه که برای معترضین در ایران در قیاس با انگلیس پیش امد ناچیز است من خود ۱۳ابان به چشم دیدم با معترضین چه شد و چندین بار به لباش شخصی ها تذکر زبانی دادم هرچند نتیجه ایی در بر نداشت..به هر جهت ازادی موجود در انگلیس بسیار بیشتر می باشد البته بنده نمی گویم ما هم همانند انان شویم!

    [پاسخ]

    عليرضا پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۹:۵۹ ب.ظ:

    یعنی الان اگه دانشجوهای انگلیسی به پلیسشون تذکر بدن اونهام لپ دانشجوها رو میگیرن بعد یه ماچشون می کنن که اینجا این کا رو نمی کنن ؟

    [پاسخ]

    عون پاسخ در تاريخ آذر ۲۷ام, ۱۳۸۹ ۵:۳۱ ب.ظ:

    البته که آزادی در انگلیس بیشتر است….
    فقط مرد می خواهد یک کلمه در مورد هلوکاست نقد کند تا بابای بابای پدر سوخته اش رو جلو رویش بیاورند….
    فقط مرد می خواهد…

    [پاسخ]

  9. هو الفتاح
    ۲۰ آذر ۱۳۸۹ در ۲۱:۲۰ | #9

    شماها کلا جالبید…میبرید و میدوزید و غیر از حرف خودتون رو هم قبول ندارید!!!
    شما فقط و فقط به همین یک سوال من جواب قانع کننده بده من دربست بقیه حرفاتو قبول میکنم.
    توی انگلیس پلیس اگر خشونتی کرد دوربینها همه آماده شکار این خشونت بودند اما در ایران بعد از انتخابات از روز بعد از انتخابات خروج تمام خبرنگاران و عکاسان خارجی از محل اقامتشون ممنوع شد و فقط دوربینهای موبایلها بود که تونست بخشی از این خشونت رو ثبت کنه ( که شاید اگر عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای تری بودند الان شما این طور پشت دیوار حاشا قایم نمیشدید)
    حالا شما به من بگو چطور این دو وضعیت رو میتونی با هم مقایسه کنی و چطور این ممنوعیت خروج خبرنگاران رو توجیه میکنی؟!

    [پاسخ]

    میلاد پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۹:۵۷ ب.ظ:

    هوالفتاح
    جواب کلی این سوال یک چیز میتونه باشه و اونم حفظ انقلاب و نظام که همون حفظ اسلامه. تموم شد رفت پی کارش! حالا اگه چند نفر زیر شکنجه زجر کش شدند( البته بعد که گندش آسمون هفتم رو گرفت بنا به فرموده آقا خود نظام مدعی اصلی شد و خواستار پیگیری مسئله شد!)
    و چند نفر تیر خوردند اونم کمر به بالا و اگه کسی هم از روی پل پرت شد به درک! حالا همین آقای حسینی یه کلیپ بسیجی عریان تو دستو بالش داره هی بهش لینک میده و ننه من غریبم بازی در میاره! خداییش مردم خیلی نجابت کردند با وجود این همه جنایت فقط اون بسیجی رو عریان کردند!

    [پاسخ]

    عليرضا پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۱۰:۰۴ ب.ظ:

    آهان برات بگم اونجا خبرنگار ها نمی روند و در رسانه هایشان تعداد شهدای کربلا، شهید جعلی بسازند برای یک آدم زنده مجلس ختم برگزار کردند و برخی دیگر را مفقود‌الاثر و مفقودالجسد بنامند هتاکی روز عاشورا را عزاداری مردم خداجو بنامند !! فرق اینه ها با هم همینه مثلا مثل تلویزیون دولتی انگلیس خیلی راحت از این مسائل می گذردنددرایران تو بوق وکرنا کنند کلی دروغ رو!!!!!

    [پاسخ]

    هو الفتاح پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۱۰:۵۲ ب.ظ:

    این بهانه های آبکی رو برای خودتون نگه دارید!!!
    اگر میتونی جوب سوال منو بده.
    اونجا رسانه هاشون حتی اگر دروغ هم بگن جریان اطلاعات اونقدر وسیعه که دروغها به راحتی رو میشه و در ضمن انتشار خبر هم فقط منحصر به
    چند شبکه و روزنامه دولتی نیست.

    [پاسخ]

    علیرضا پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱:۱۶ ب.ظ:

    اولا چرا توضیح نمیدی آبکیه دلیلم !! بی خود هم برچسب نزن اگه دلیل نداری !!!
    بعد هم اینقرهام که میگی گردش اطلاعات ندارن وگرنه الان طالبان مظهر اسلام نمی شد وآب هم از آب تکون نخوره ؟
    تازه اونجا کسی جرات نداره به غیر از چیزی که سردمداراشون می خوان حرف بزنه !!! مثلا دلم می خواد بدونم اگه یه بدبختی بخواد تو اونجا هلوکاست رو زیر سوال ببره این متمدنان غربی چی کارش می کنن ؟

  10. اریایی در محاصره سانسور
    ۲۰ آذر ۱۳۸۹ در ۲۱:۴۱ | #10

    اقای حسینی شما دیگه ناسلامتی داری یک وبلاگ نویس حرفه ایی میشی از شما دیگه بعیده که عین بچه دبستانی ها ورداری چندتا عکس از ایرنا و کیهان ورجا نیوز تو وبلاگت کپی پیست کنی وهمون مطالب اون سایتهارو با یک کم پس و پیش قرقره کنی من فکر میکردم که بین وبلاگ نویس های مکتبی تو یک کم باید متفاوت تر باشی ولی مایوس شدم.ولی بهرحال نکاتی رو میگم:
    اول از اینکه فیلم این تظاهرات رو شبکه های ماهواره ایی نشون دادن رو اینترنت هم هست اونا مثل شما عکس و فیلم گزینشی نمیذارن هرچی عکس داشته باشن رو سایتها میذارن وکل قضیه رو هم با جزئیات مینویسن.در مورد درگیری که بوجود اومد دانشجوها اغازگر درگیری بودن تظاهرات جلوی پارلمان انگلیس بود اتفاقا بی بی سی هم دیروز داشت مستقیم پخش میکرد.معمولا جلوی نهادهای دولتی مثل پارلمان یک حصاری میگذارن و معترضین تا حصار میتونن بیان ولی دانشجو ها قصد داشتن از حصار رد بشن وبه سمت پارلمان برن در چنین زمانی حتی شده طرف رو به کشت میزنن که وارد پارلمان نشه و اونجا رو به هم نزنه.چند ساعت بعد هم یکسری از دانشجو ها به ماشین پرنس چارلز و خانواده سلطنتی حمله کردن خوب مسلمه که تیم حفاظت از خاندان سلطنتی هم برخورد میکنه.ضمن اینکه در این تظاهرات کسی کشته نشد در تظاهرات پاریس هم کسی کشته نشد ضمن اینکه هیچکدوم از دانشجو ایی هم که دستگیر شدن به انفرادی و شکنجه و کهریزک مبتلا نشدن.در ایران هم کسی به صرفا به برخورد نیروی انتظامی وبسیج به معترضین انتقاد نیکرد انتقاد به نوع برخورد پس از دستگیری و رفتن به اوین و بردن معترضین به انفرادی و شکنجه های روحی به خانواده های انها بیشتر مورد انتقاد واعتراض بوده.اون دانشجو هایی که دیروز دستگیر شدن نهایتا یک جریمه مختصر بابت زخمی کردن دوتا افسر و شکوندن شیشه یک مغازه ازشون میگیرن و ولشون میکنن.ولی در دریار گل و بلبل نمایندگان خدا در کهکشان راه شیری اتفاقاتی بعد از دستگیری میفته که خودتون بهتر میدونید.پس بنابراین تلاش نکنین با زیر سوال بردن پلیس انگلیس بسیج وگارد ویژه رو تطهیر کنین.به قول شاعر:
    دانه فلفل سیاه وخال مه رویان سیاه
    هردوجانسوزندامااین کجاوان کجا

    [پاسخ]

    مهدی پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۱۰:۳۸ ب.ظ:

    اریایی خوب ما هم می گیم در زمان اغتشاشات سال پیش در ایران سبزهای خداجو!!! اموال عمومی و خصوصی رو آتیش زدند به مردم حمله کردند به مقدسات توهین کردند به جاهای حساس مثل پایگاههای بسیج حمله کردند چادر از سر زنان کشیدند…و مشخصه نیروهای انتظامی باهاشون برخورد کردند. خیلیها بعد از دستگیری آزاد شدند ولی اونهایی که متهم به تحریک مردم بودند و در واقع هدایتگر اغتشاشات بودند به زندان محکوم شدند. حالا چرا باید انگلیس و فرانسه مجوز برخورد با اغتشاشگران رو داشته باشه و جمهوری اسلامی نداشته باشه؟!و اگه برخورد کنه ضد انقلاب در بوقهای تبلیغاتی شون بدمند که واحقوق بشرا !

    [پاسخ]

    اریایی در محاصره سانسور پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱۲:۱۹ ق.ظ:

    اخه قضیه اینجاست که شما برای همین ادعاتون هم هیچ مدرکی ندارید اگه سبزها از درگیری جلوی پایگاه بسیج فیلم نمیگرفتن که همین یک مدرک هم نداشتید که ضمن اینکه تمام این داستانها که میگین شیشه شکستن و سایر مسائل مال ۲هفته اول تظاهرات بود چرا در ۱۸ تیر شیشه ایی شکسته نشد چرا روز نماز جمعه رفسنجانی اتوبوسی اتیش نگرفت؟چرا درروز قدس و ۱۳ ابان اتفاقی نیافتاد؟پس نمیتونید اتفاقی رو که در هفته اول وبراثر هیجانات ناشی از حس شکست ایجاد میشه و طبیعی هم هست رو به کلیت یک حرکت اعتراضی مسالمت امیز تعمیم بدید

    [پاسخ]

    یاور پاسخ در تاريخ دی ۵ام, ۱۳۸۹ ۹:۰۵ ق.ظ:

    جناب آریایی کسی از مدرک ودلیل حرف می زنه که برای کارای خودش هم دلیل داشته باشه نه اینکه هرجا می خواست زیر میز بزنه بگه دلیل تازه دلیل ومدرکم بیاری بگه قبول ندارم توهم ۱۳ از ۲۴ بزرگتر رویادتون رفت که چند وقت پیش مغز متفکر تون پس گرفت

    حجت پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۱۱:۱۰ ب.ظ:

    به به جناب اریایی. یادمه چند وقت پیش در بحث “وقتی ضد انقلاب نگران مرجعیت شیعه می شود” هر چی دلت خواست درباره حضرت علی گفتی ما هم دو خط جوابتو دادیم کامنت زدی که “واله من متوجه نشدم دوستان چرا فشار خونشون بالا رفت.من همش یک سوال کردم” حالا هم آقای حسینی همش یک سوال کرد. شما چرا فشار خونت میره بالا؟ به اعتقادادت توهین شده؟ این همه تلاش میکنی برای تطهیر انگلیس این شیطان مجسم که تمام جهان را به استعمار و استثمار کشیده، در جنگ جهانی دوم ثلث ملت ایران را به کشتن داده و…؟
    یک سوال فرعی: ماشین پرنس چارلز و خانواده سلطنتی وسط جمعیت معترض چکار می کرده؟

    [پاسخ]

    اریایی در محاصره سانسور پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۱۱:۵۶ ب.ظ:

    واله من فشار خونم بالا نرفته چون من اقای حسینی رو به عنوان یک اصولگرای میانه رو میشناختم گفتم که مایوس شدم با دیدن این مطلب چون یک جور کپی کار از ایرنا و کیهانه و خوب من فکر میکردم که کلاس کار ایشون از شریعتمداری دستکم بالاتره ولی ظاهرا اشتباه میکردم.بعدش شما از کدو منبع میگی یک سوم مردم تو جنگ جهانی کشته شدن؟فقط به ما بلدید بگید کشته سازی میکنید؟خودتون که بدترید که.در مورد ماشین پرنس چارلز هم باید بگم چون نهاد های اداری انگلیس تقریبا فاصله زیادی با کاخ باکینگهام نداره بنابراین موقعی که ماشین سلطنتی به سمت کاخ میره دانشجوها باهاش برخورد میکنن وظاهرا اشیا یی رو به سمت ماشین پرتاب میکنن و طبیعتا بین نیروهای محافظ پرنس با معترضین درگیری بوجود میاد حالا خودتون حدیث مفصل بخوانید که اگه چنین اتفاقی سر بی ام دبلیوی نایب امام زمان میافتاد چی میشد؟کائنات کن فیکون میشد نه؟ :D

    [پاسخ]

    حجت پاسخ در تاريخ دی ۱۳ام, ۱۳۸۹ ۱۲:۴۸ ب.ظ:

    حالا یک سوم نه اصلا هیچی کشور ایران را که اشغال کردند نکردند؟ واسه اینم منبع میخوای؟
    باز هم دلیل دفاع تمام قد شما رو از انگلیس این شیطان مجسم نفهمیدم نکنه جزو اعتقاداتتونه که از انگلیس (این مهد دموکراسی و حقوق بشر) دفاع کنی؟
    و اما نکته فرعی: همه ما در ریاضیات خوانده‌ایم که کوتاهترین مسیر خط راست است، حالا اگر این خط راست به وسیله عده‌ای آدم خشمگین قرق شده بود عاقلانه نیست که از کوتاهترین مسیر حرکت کرد، عاقلانه این است که از امن‌ترین مسیر حرکت کرد و اگر وجود نداشت اصلا حرکت نکرد، نه این که بری وسط جمعیت خشمگین و بعد به بهانه بدی دست پلیس که بزنه تو سر‌ و کله مردم. یک احتمال دیگه هم هست و اون این که شاید پرنس چارلز فکر کرده همون دموکراسی که به خاندانش اجازه حکومت ابدی بر بریتانیا را داده به معترضین اجازه نمیده که به این شاهزاده نماد دموکراسی کسی چپ نگاه کنه.

    محمدرضا پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱۲:۴۶ ق.ظ:

    آره آقای حسینی
    شما باید خودت یه سر می رفتی اونجا با دوربین عکس می گرفتی
    امید جان شما بری خودت هم عکس بگیری این جماعت می گن دوربینت مارکش Sony بوده و قبول نیست باید باCanon می گرفتی

    [پاسخ]

  11. اریایی در محاصره سانسور
    ۲۰ آذر ۱۳۸۹ در ۲۱:۵۰ | #11

    در ضمن به نظر شما لخت کردن یک بسیجی دردناک تره یا کشته شدن ۱۰۰ نفر از معترضین؟

    [پاسخ]

    عليرضا پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۱۰:۱۷ ب.ظ:

    فکر کنم با همین سرعت دو سال دیگه بگی ۷۰ میلیون معترض در اعتراضات بعد از انتخابات کشته شدن :)))))

    [پاسخ]

    مهدی پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۱۰:۳۹ ب.ظ:

    دروغ که مالیات نداره :D

    [پاسخ]

    اریایی در محاصره سانسور پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱۲:۰۱ ق.ظ:

    اصلا ۱۰۰ نفر نه ۳۰ نفر اصلا یک نفر فاجعه کار اینه که برای شما لخت شدن یک بسیجی دردناک تر از ضجه های مادر سهراب اعرابی رو جنازه مادرشه.عدد مطرح نیست بحث سر چیز دیگه اییه.بحث اینه که ایدئولوژی انسان رو به چنان حیوانی بدل میکنه که براش کار غیر اخلاقی چند معترض دردناکتر از کشتن انسانها میشه عمق فاجع اینجاست

    [پاسخ]

    اریایی در محاصره سانسور پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱۲:۲۱ ق.ظ:

    اشتباه تایپی:جنازه فرزندشه

    رحیم پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱:۰۵ ق.ظ:

    چند نفر از پلیس و بسیج کشته شدن …..
    اونا آدم نودن ….
    بعد چرا شما از نظام طلب داری برو یقه اونایی رو بگیر که به خاطر منافع خودشون به دروغ گفتن توی نتخابات تقلب شده.

    اميد رضا پاسخ در تاريخ آذر ۲۸ام, ۱۳۸۹ ۱۱:۰۸ ق.ظ:

    تا کی کشته باشه؟

    [پاسخ]

  12. اریایی در محاصره سانسور
    ۲۰ آذر ۱۳۸۹ در ۲۱:۵۹ | #12

    همین الان بهاره هدایت رو به ۹ سال زندان محکوم کردن این خانم هرجای دیگه دنیا بود نهایتا یک نصفه روز احضار میشد به اداره پلیس وبهش تذکر میدادن که جو دانشگاه رو به هم نریزه و سعی کنه از مجاری قانونی مطالبات خودش رو دنبال کنه اخه نظامی که با سخنرانی بهاره هدایت امنیت ملی اش مورد تهدید قرار بگیره وباعث تشیش اذهان امت حزب الله بشه که باید سرتا پاشو کرد تو چاه دستشویی که .به درد لای جرز نمیخوره حکومتی که از یک زن دانشجو بترسه

    [پاسخ]

    مهدی پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۱۰:۴۰ ب.ظ:

    هر جای دنیا با جمهوری اسلامی که دشمنان دوره اش کرده اند فرق می کنه

    [پاسخ]

  13. ۲۰ آذر ۱۳۸۹ در ۲۲:۱۴ | #13

    آخه مشکل اینه که در هیچ کجای دنیا هم مثل ایران اپوزیسیونش از خارج از ایران دستور نمی گیره !! ما رو با کجا مقایسه می کنی عزیز دل ؟ همین گروهک منافقین وسه ما بسه که ما صد برابر بدتر از کل عالم با با ضدانقلاب ها رفتار کنیم؟ که نمی کنیم ؟ حداقل برا شهریه دانشجوهامون که نکردیم !!!!

    [پاسخ]

  14. سامان
    ۲۰ آذر ۱۳۸۹ در ۲۳:۱۹ | #14

    اعتراض در ایران به کودتای انتخاباتی بود نه اعتراض به افزایش شهریه و به نجیبانه ترین شکلش هم انجام شد و کسی هم توسط معترضین کشته نشد ولی از معترضین کشته شدند و امید حسینی هم هنوز در مصیبت کتک خوردن یک بسیجی است و کشته شدن معترضین و اونهم به وحشیانه ترین شکل را از یاد برده.حالا بیا و درد کتک خوردن دانشجویان انگلیسی را از دل امید حسینی بیرون بیار.من نمیدونم امید حسینی انقدر آدم ساده لوحی هست که حرفهای احمد ی مقدم در مورد دزدیده شدن ماشین نیرو انتظامی را باور کرده!!!!!!!!!!!!!!!!

    [پاسخ]

    رحیم پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱:۴۰ ق.ظ:

    معترض ها واقعا به همین نجیب معترض های انگلیسی بودن.
    به وحشیانه ترین شکل بسیجیا رو کشتن حداقل مادر و دختر رو پشت در مهد کودک که نمیتونی انکار کنی.
    بماند که اسم خیلی از بسیجیا که توسط وحشی ها کشته شدن رو اکثر شما نمیدونین یکی از دوستای من.
    شما اگه ۳۰ نفر میونی اسم ببری(بماند که خیلیاش دروغه)از این طرف هم خیلی ها کشته شدن.
    جناب شما راحتی که باور نکنی که فتنه گرا وحشی بودن.

    [پاسخ]

    یاور پاسخ در تاريخ دی ۵ام, ۱۳۸۹ ۹:۰۹ ق.ظ:

    از معترضینی که بانک آتش می زنند وکشته سازی می کنند وطراحی قتل ندا را می کنند به سبک تمام انقلابهای مخملی به گواهی منابع اروپایی نه ایرانی و …… چه معترضین نجیبی

    [پاسخ]

  15. علي
    ۲۰ آذر ۱۳۸۹ در ۲۳:۱۹ | #15

    حرف شما کاملاً متیــــــــــن!!! آقای حسینی، اما چند سؤال:
    در انگلستان هم بازداشت های شبانه، بدون تفهیم اتهام، سلول انفرادی و زندان بدون داشتن مدارک مستند هم دارند؟
    در انگلستان ادعا می کنند تظاهرکنندگان به فرض با اصول مسیحیت ناب مخالفند و به همین دلیل مستحق هر گونه خشونتی هستند؟
    در انگلستان هم رسانه های مخالف را می بندند تا رسانه های خودی مثل سگ هار به جان معترضین بیفتند؟
    در انگلستان هم به خوابگاه به فرض امپریال کالج لندن حمله می کنند؟
    بی شعور با عرض معذرت خود جنابعالی هستید نه میرحسین موسوی. او وقتی به رد شدن خودروی انتظامی از روی معترضین حرف می زند (اتفاقی بوده!!! عجب! خود نیروی انتظامی هم چنین ادعایی ندارد) مشت نمونه خروار را می آورد، کهریزک (و خیلی مسائل بیشتر و پیشتر که حتی میرحسین از افشای خیلی از آنها که در دهه ۶۰ اتفاق افتاده اند ابا دارد) یک نمونه بهتر.
    به هر حال، ادعای شما هم در مورد پلیس انگلستان درست باشد (که البته تا جایی که مربوط به خشونت است درست است) نه شما و نه دوستان رجانیوزی و فارس نیوزی و پرس تی وی و غیره و نه دیگر بوق های جمهوری اسلامی «صلاحیت اخلاقی» برای انتقاد از انگلستان را ندارند. مثل شاگرد رفوزه ای می مانند که به شاگرد متوسط کلاس به خاطر درسش سرکوفت بزند.

    [پاسخ]

    مهدی پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۸۹ ۱۱:۵۳ ب.ظ:

    در انگلستان کلی آدم رو فقط به دلیل مسلمان بودن بازداشت می کنند و خانه هایشان را تفتیش …حتی بر ارتباطات تلفنی و اینترنتی هم نظارت دارند … خیلی از فعالین حقوق بشرشون اعتراض کرده بودند که چرا این همه دوربین توی خیابونها و مکانهای عمومی کار گذاشته شده که مسلمه همه اش برای کنترل و نظارت بر اعمال مردمه.شماها کورید و این چیزها رو نمی بینید و مسایل ناچیز را در ایران بزرگنمایی می کنید…وقتی می گوییم مزدور بیگانه اید و وطن فروش خائن بی راه نیست.منتظرید روساتون چه تصمیمی برایتان بگیرند و بیایید طوطی وار تکرار کنید!بخصوص شما مزدوران بی جیره و مواجب که به شدت رقت انگیزید.

    [پاسخ]

    امير پاسخ در تاريخ آذر ۲۴ام, ۱۳۸۹ ۳:۳۴ ب.ظ:

    در انگشلستان همه مسلمانها را احضار نمیکنند ! خودتون هم بهتر میدانید که طرفدارای
    القاعده هدف آنها هستند . یک سری به اخبار بزنید . بمب گذاری توی کشور آرامی مثل سوئد
    که سالی یک جنایت توش رخ میده کار کی بود ! حرکات افراطی های به ظاهر مسلمان موجب
    تضییق حقوق دیگر مسلمانها میشه . اعمال آنها را نباید بهحساب دیگر مسلمانها نوشت. همچنین
    اگر در اعتراضات تهران عده ای منافق هم شرکت کرده اند که نمیشود گفت تمام سه میلیون
    ( بقول آقای قالیباف ) نفری که ۲۵ خرداد به خیابان آمده اند منافق هستند .
    کشته شدن مادر و دختر پشت در مهد کودک بدست سبز ها هم از آن حرفهای خنده دار است.
    با چه سلاح پرقدرتی از پشت در آهنی بهآنها را هدف قرار داده اند . در حالی که در تمام فیلمهای آن حادثه فقط یک طرف مسلط به آنها از روی پشت بام بود ؟ بگذریم .
    همه ما ایرانی و مسلمانیم و هدف همه ما اعتلا نام ایران و اسلام است . اختلاف سر احمدی نژاد
    هم دقیقا برای همین هدف است . به برکناری متکی دقت کنید ! به هردلیل موجهی که احمدی نژاد برای برکناری متکی داشت چرا این حرکت باید در هنگام ماموریت انجام بشه ؟ به غیر از اینکه تمامی افعال و سخنان این آقا موجب سخیف شدن و پایین آمدن شان نظام مقدس ما
    در نظر جهانیان است . همون حرفهای که همه میدانید مثل آب رو جایی بریز ….

    [پاسخ]

    ایران پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱۲:۰۰ ق.ظ:

    سلام من ۳ تا سوال از پرواز پرسیدم ۲ تا شو جواب نداد شما جوابشو می دونید ممنون می شم به من بگید

    چند سال از شکل گیری نظام سیاسی حاکم در کشور انگلستان می گذرد و ایا منافع انگلستان با ما در طی حداقل ۱۰۰ سال اخیر در یک راستا بوده است

    [پاسخ]

    رحیم پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱:۳۳ ق.ظ:

    ایران=علی

    واقعا شما بیشمارین در آیدی عوض کردن چنتا آیدی دیگه مال شماست

    [پاسخ]

  16. یه نفر
    ۲۰ آذر ۱۳۸۹ در ۲۳:۲۷ | #16

    من فقط میخونم و میخندم خدا به همه شما شفای عاجل عنایت کنه هرچند بهتره که تو همین حال و هواها باشید فقط دوست دارم ۵ سال دیگر ببینم شما و امثالتان کجا هستید و چه میگویید

    [پاسخ]

    رحیم پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱:۰۲ ق.ظ:

    مطمئنا جامون از شما و امثالتون بهتره
    سی و چند ساله شما دارید همین و میگین که فردا نشد پس فردا نظام سقوط کرده ولی شما ا کله گنده هاتون هنوز هم از رو نرفتین….۵ سال دیگه هم روش

    [پاسخ]

    یه نفر پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۳:۲۴ ق.ظ:

    شما الان فکر کردی ۳۰ سال خیلیه؟واقعا فکر میکنی ۳۰ سال زمانیه؟۳۰ سال در عمر ملت ها یک چشم بر هم زدن هم نیست عزیزم.ما هم صبرمون زیاده.شوروی ۷۱ سال طول کشید تا از نکبت سرخ نجات پیدا کنه.فرانسه دو انقلاب و ۴ جنگ رو گذروند تا به اینی رسید که هست.آلمان شرقی ۴۵ سال طول کشید تا از شر کمونیسم ها راحت بشه.۳۰ سال که چیزی نیست.در ضمن ما خیلی کارها کردیم عزیزم شماها خوشبختانه از درک کردنش عاجزید.به تاریخ همین سی و چند سالتون یه نگاهی بکن زمانی در دهه شصت جوونهایی که آستین کوتاه میپوشیدند رو دستگیر میکردی ورو دستاشون رنگ میپاشیدین.موی جوونا رو وسط خیابون به جرم فرهنگ غربی میتراشیدین.هرکس تمیز بود و نظیف بود و کراوات میزد و در یک کلام شبیه آدمیزاد بود بهش میگفتین طاغوتی امام بزرگوارتون یه خانمی تو یه برنامه ی رادیویی گفت الگوی من به عنوان یه زن اوشینه فتوای قتل بنده خدا رو صادر کرد تهیه کنندگان بیچاره اون برنامه رو زندان کردن و کلی مصیبت از سر این یک کلمه در مملکت به پا کردند امام رحمت الله.گشت های خواهران زینب و گشت های جندالله و ثارالله با اون ماشی ۴ولگرد د…شان دنبال سوژه بودن تو خیابونا ببینن یکی که هنوز شکلش مثل آدم مونده بگیرنش.رسیدیم به دهه هفتاد هنوز ویدئو های تی سون ممنوع بود و اگه میفهمیدن داری میریختن تو خونت میگرفتن.ولی کم کم مانتو های رنگی به بازار اومد روسری های خوشرنگ شوهای طنین قایمکی تو خونه ها ست به ست میشد.ملت یه نفسی کشید و بالاخره سینما با فیلم عروس اولین ستاره زن بعد از انقلاب رو مشاهده کرد.در ضمن دیگه ورود کرم دست و صورت نیوآ هم که به علت غربی بودن!!!!ممنوع شده بود آزاد شد.تا رسیدیم به اصلاحات و عصر ارتباطات دیجیتال و ماهواره و موبایل و اینترنت عزیزم دوره شما تموم شده.شماها و فرهنگتون تاریخ انقضاتون خیلی وقته گذشته لازم نیست کسی کاری بکنه اصولا فرهنگ شما و گفتار و کردار و رفتارتون تو این دوره زمونه جوکه هر مرکز خریدی که در هر شهر این مملکت افتتاح میشه.هر شعبه دانشگاه آزادی که در هر شهری گشایش پیدا میکنه هر فروشگاه زنجیره ای برندهای جهانی یا حتی ایرانی که آغاز به کار میکنهیک ضربه محکم پتک بر پایه های سیستم تاریخ مصرف گذشته شماست.لازم نیست کسی بیاد تو خیابون شعار بده.لازم نیستکسی زندگی و موقعیت خودشو به خطر بندازه هر دیش ماهواره روی پشت بام ها اثرش از ۱۰۰۰ تظاهر کننده خیابانی بیشتره.هر لایکی که به پیج من و تو و پارازیت در فیس بوک اضافه میشه یعنی:خداحافظ جمهوری اسلامی.این جبر زمانست درک کنید که نمیتونید با دنیا بجنگید یا باید درهای مملکت را رو به دنیا ببندید مثل کوبا و کره شمالی یا مثل چین مقتضیات روز و زمانه و اقتصاد جهان رو بپذیرید که البته در شق اول ممکنه ۵۰ سال دیگم دوام بیارید ولی شق دوم حتما موجب نابودی تمام ارزشهاتون میشه که البته اجتناب ناپذیره.اکثریت مطلق نسل جوان دانشگاهی امروز ایران سکولار یا خیلی تخفیف بدیم اصلاح طلبن .به اعتراف رییس بسیج دانشگاه امام صادق در دانشگاه ۳۰۰۰۰نفری تهران تنها ۳۰۰ نفر عضو بسیجن یعنی ۱%.اینها یعنی….تا دو سال دیگه حداقل ۱۰ تا شبکه تلویزیونی ماهواره ای جدید ۱۰۰ برابر بهتر از بی بی سی میان به عرصه.دیگه پارازیت و دیش جمع کردنم اثری نخواهد داشت.چون با پیشرفت ثانیه به ثانیه فن آوری دیگه با گوشی موبایلم میشه شبکه ماهواره ای دید.دهها هزار دانشجوی خارج از کشور و میلیونها داخل کشور کم کم وارد بازار کار و اجتماع میشن و فرهنگ عمومی رو عوض میکنن همونطور که نسلهای قبلی کردند.همونطوری که زمانی شماها ماشینی که نوار کاست داریوش توش بود توقیف میکردین ولی امروز تو گوش هر جوونی یه هندزفریه و تو خونشون صد مدل وسیله پخش موسیقی و هر جور موسیقی هم بخواد ظرف چند ثانیه دانلود میکنه.من معتقدم ما فعلا در اقلیتیم که البته کاملا هم طبیعیه همیشه نوابغ و الیت و نخبگان در همه جا در اقلیتند.در خود ایالات متحده هم اگر ولشان کنند فردا ۴ تا کشیش خل وضع اوانجلیک اداره اش را به دست میگیرند و جنگهای مذهبی بنیان میکنند.ولی آنجا عقلای قوم کاری کرده اند که سیستم در عین دمکرات بودن نتیجه ای جز خردگرایی نداشته باشد.که در ایران هم تا ۲-۳ سال آینده یا نهایتا ۵ سال دیگر رخ میدهد.ما هم کاری نمیکنیم فقط در خانه هایمان مینینیم و لنگمان را روی لنگمان می اندازیم و از شنیدن موسیقی لذت می بریم به مراکز خرید نوساز و شیک شهرهایمان میرویم و بنتون و ورساچی و آدیداس میخریم و خلاصه لذتمان را میبریم از این دو روز دنیا به وقتش شما هم با صدای مهیبی از خواب بیدار میشوید.صدای خراب شدن دیوار است

    [پاسخ]

    رحیم پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۸:۲۱ ب.ظ:

    ما که واستادیم شما یه وقت در نری.
    من کشته مرده این حرفتم”ما فعلا در اقلیتیم که البته کاملا هم طبیعیه همیشه نوابغ و الیت و نخبگان در همه جا در اقلیتند.”
    جناب نخبه شا چرا فرار نکردی از این مملکت :P شما خودتو به یه دکتر نشون بده خیلی از خود راضی هستی.
    نخبه گرامی:
    شما همونطور پاتو بزاز رو پات نا انگلیس که دست کم باعث مرگ نصف جمعیت ایران توی زمان جنگ جهانی دومه بیاد برات کاری بکنه با بی بی سی و فناوریای جدیدش
    گرچه از حرفاتون معلومه که تمام حرفایی که در مورد وطن پرستی و ایران میزنید همش باد هواست.شما بیشتر طرفدار بنتون و آدیداسین تا وطنتون.برا همینه ۱۰۰ سال دیگه هم طول بکشه هیچ غلطی نمیتونین بکنین

    ما از این حرف های توخالی زیاد شنیدیم. کو عمل؟
    از همون اولش شما هی قول ۵ سال ۵سال میدین ولی بعدش چی میشه باز هیچی.

    یاور پاسخ در تاريخ دی ۵ام, ۱۳۸۹ ۹:۳۵ ق.ظ:

    عزیز من تاریخ رو درست بگو کسانی که به آستین کوتاه جوونا گیر می دادند می دونی کیا بودن دوره همین عالیجناب سبز پوش بود همین سران اصلاحات بودن که در عرض چندسال از اون ور بوم به این ور بوم نقل مکان کردن رئیس آموزش پرورش اصلاحات در مازندران که بعدها گفت ارزش کف وسوت زدن کمتر از سینه زنی برای امام حسین نیست جلوی دبیرستان توحید زمان زمامداری آقای موسوی با قیچی موی دخترا رو کوتاه میکرده از این دست بخوام برات ردیف کنم تاصبح فردا باید بنشینی عزیز تا جایی که یادمون آقایون معروف بودن به تعصب ومجسمه خشونت حالا چه شد که خدایگان خشونت در عرض چند سال خشونت زدا می شوند ویقه درانی می کنند برای لاو ترکوندن دختران وپسران.جالب ماجرا اینه که قلدر های دیروز شدن مضلوم امروز
    عزیز دل بابا اگر ماهواره عرضه نابود کردن این سیستم داشت تا بحال نابود شده بود اصلش مگه الان کسی هست که بخواد ماهواره داشته باشه ولی نتونه آمارهای ابداعیتون جالب بود در واقع تلاشتون برای سر پوش گذاشتن ضغف ذاتی جریان سکولار که نمی تونه بطور منطقی اهدافش رو تعیین کنه اصلا این کار رو ممکن نمیدونه وعقلانیت رو فقط در حوزه رسیدن به هدف می دونه نه تعیین هدف .ولی در کل ناامیدمون کردی اینا یی که گفتی اگر می خواست کارگر باشه امروز تو اروپا دربه در دنبال قانون تصویب کردن علیه حجاب ومسجد ومسلمونا نبودن چشات وگوشات و باز کن دغدغه قلب غرب امروز اینه که اسلام داره گسترش می کنه چرا برای انهدام یک سیستم فرسوده اینقدر بای د سرمایه گذاری بشه برادر ما هم خوشحالم از اینکه منطقی هستید وتو خونتون میشینید ولی باشما در مورد مرورزمان در مورد تحولات اجتماعی موافقم ومعتقدم مدل انقلاب تازه وارد دوران بلوغ شده وهنوز آن را پشت سر نگذاشته است چرا که معتقدم تاریخ بشر رو نهایتا فطرت بشر رقم می زنه اشتباه نکن واین ۲۰۰ سال اخیر رو اینقدر برای خودت بزرگ نکن اگرچه آنچنان هم که گفتی افتخار امیز نیست ووهمچنین می گویم اگر درآن قوم عقل جایگاهی داشت ویاعاقلی داشت موثر نه بمب اتمی بود نه وییتنام وعراق گوانتانامو وابوغریب وغزه بس یا بازم بگم یا علی مددی

  17. حمید رضا راهنمایی
    ۲۰ آذر ۱۳۸۹ در ۲۳:۵۹ | #17

    آقای حسینی از این مقایسه بپرهیز! کدام تظاهرات صنفی (سیاسیش پیش کش) مخالف سیاست های رسمی نظام را تا کنون در خیابان های شهر تهران دیده ای ؟ تمام تجمعات دانشجویی مجوز دار فقط در داخل محدوده دانشگاهها برگزار می شود تا مردم عادی متوجه اعتراض نشوند.

    [پاسخ]

    رحیم پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱:۳۱ ق.ظ:

    ما خیلیش رو دیدیم ….اصلا خودمون توی چندتاش شرکت کردیم.

    آخریش سر خونه های دانشجویی بود که دانشگاه آزاد پولمون رو بالا کشید.

    [پاسخ]

    حمید رضا راهنمایی پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱۰:۳۰ ق.ظ:

    خوشحال می شوم لینک خبر و محل تجمع و خیابان هایی که معترضین در آن به راهپیمایی پرداختند اینجا بگذارید

    [پاسخ]

  18. حمید رضا راهنمایی
    ۲۱ آذر ۱۳۸۹ در ۰۰:۰۴ | #18

    راستی جناب حسینی! تمام خبرگزاری ها این حق را دارند که از فاصله چند سانتی متری از خشونت پلیس انگلستان فیلم و عکس تهیه کنند و به همه عالم مخابره کنند! در مورد ایران چی؟ بی بی سی به عنوان خبرگزاری رسمی انگلستان هم این عکس ها را پخش می کند، صدا و سیمای جمهوری اسلامی در فتنه ۸۸ چه کار کرد؟ ابعاد این مقایسه شما فراتر از این حرف ها است به صلاح نیست وارد این مقوله شوید

    [پاسخ]

  19. محمد
    ۲۱ آذر ۱۳۸۹ در ۰۰:۴۸ | #19

    اخبار دقیقش رو از قناری نظام مقدس! سرباز با بصیرت نظام حاج آقا حداد عادل بگیرید که خب خرید لباس خودشون و اهل و عیال رو از لندن میکنن.! ایشون کلاً توی کار لندن و انگلستان هستن. بهتره تا اینکه برید خبرهای دسته چندم رو از توی اینترنت سرچ کنید و از رجانیوز بدزدید
    http://2.bp.blogspot.com/_gjCsIrMwIrk/TEa4DzImxpI/AAAAAAAAAEk/3Vo6IW2aQCA/s1600/securedownload+(1).jpg

    [پاسخ]

    رحیم پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱:۲۹ ق.ظ:

    ععجب کشفی کردی شما….اقعا رسوا کنندهاست.حداد تویه مغازه داره خرید میکنه.
    برو عزیز شما بهتره عوض این که این قدر هوشتو بزاری برای این کشف ها بگو ببینم خاتمی درآمدش رو از کجا میاره.احتمالا عرق جوین میریزه در حق این انگلیسی ها.
    بدبخت حداد بین داره سوغاتی میخره….

    [پاسخ]

    علي پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۹:۱۳ ق.ظ:

    عرق جبین درسته باسواد نه «جوین». عوض فحش دادن بشین چند کلمه درس یاد بگیر. :D

    [پاسخ]

    رحیم پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۸:۲۴ ب.ظ:

    جناب ایران=علی شما این جمله رو این طوری بخون “خاتمی درآمدش رو از کجا میاره.احتمالا عرق جبین میریزه در حق این انگلیسی ها”
    جوابش رو بده بجای اینکه معلم املا بشی

  20. حسن
    ۲۱ آذر ۱۳۸۹ در ۰۱:۴۲ | #20

    حرفتون درسته ولی انتقادی که به کیهان میشه و شده رو خواهشا لاپوشونی نکنید .. چطور معترضان انگلیسی دانشجو هستند و دانشجویان ایرانی معترض و اغتشاشگر؟ یه بار شد در مورد حمله به کوی دانشگاه یکی‌ از همین کیهانی‌ها و یا بسیج دانشجویی بیانیه بده و بگه آقا اینایی که شما بهشون حمله کردین توی اتاقهاشون دانشجو بودن، نه اغتشاشگر..شد آیا؟

    مردم این چیزارو می‌فهمن، نیازی نیس که کیهان روی افراد اسم بزاره، کافیه این تیتر رو توی تاکسی جلوی چارتا مسافر بگیرید و شروع کنید به خوندن، اون وقت فیدبک‌ها دیدنی میشه…

    [پاسخ]

    رحیم پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۲:۰۸ ق.ظ:

    کی گفته اکثر اونایی که توی ماجرای کوی صدمه دیدن اغتشاشگر بودن…خوبه خوده رهبری هم از ماجرای کوی دانشگاه حسابی انتقاد کرد

    [پاسخ]

    عبد پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۸:۵۵ ق.ظ:

    اتفاقا سخن رهبر نشون می‌ده بیشتر نگران حزب‌اللهی‌های کتک خورده است تا
    عموم دانشجویان:
    «انسان دلش خون میشود از بعضى از این قضایا؛ بروند توى کوى دانشگاه، جوانها را، دانشجوها را – آن هم دانشجوهاى مؤمن و حزب‌اللهى را، نه آن شلوغ‌کن‌ها را – مورد تهاجم قرار بدهند، آنوقت شعار رهبرى هم بدهند!»
    http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=7190

    [پاسخ]

    حمید رضا راهنمایی پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۱۰:۳۳ ق.ظ:

    ولی امر مسلمین در ۱۴۰۰ سال قبل از در آوردن خلخال از پای یک زن یهودی برآشفته می شود و ولی امر مسلمین امروز از کتک خوردن بچه حزب اللهی ها و نه شلوغ کن ها :wink:

    yeki mese to پاسخ در تاريخ دی ۵ام, ۱۳۸۹ ۳:۴۴ ب.ظ:

    انتقاد کرد برای اینکه فکر کرده ملت دور از جون شما خر تشریف دارن.
    اومدن یه مکانی رو که اسمش رو گذاشتن زندان تعطیل کرن(کهریزک) که بگن اره ما هم حقوق بشریم.امممممممممما…..

    [پاسخ]

    yeki mese to پاسخ در تاريخ دی ۵ام, ۱۳۸۹ ۳:۴۹ ب.ظ:

    به قول یه دوست باید دید و خندید و رفت.
    جاش اینجا نیست اما همین ویکی لیکس خوب صدا سیما رو نشون داد.

    [پاسخ]

  21. حاج احمد
    ۲۱ آذر ۱۳۸۹ در ۱۱:۰۵ | #21

    سلام آقا امید؛

    شنیدی میگن:
    در جمهوری اسلامی همه آزادند الا بچه حزب اللهی.

    قطعه۲۶ رو فیلتر کردن……

    [پاسخ]

  22. وحید
    ۲۱ آذر ۱۳۸۹ در ۱۱:۰۹ | #22

    ای ول آقای حسینی…
    آقا ما یه پیشنهاد داریم ، شما بیا یه لطفی کن آی پی های بچه هایی که نظر دادند رو منتشر کن ببینیم چقدر سبز وطنی و چقدر سبز دور از وطن داریم (اردن ، عراق ، فرانسه ، اسرائیل)

    [پاسخ]

    yeki mese to پاسخ در تاريخ دی ۵ام, ۱۳۸۹ ۳:۳۹ ب.ظ:

    جناب وحید
    جهت اطلاع شما باید بگم اگه ای پی ها هم منتشر بشه نباید اعتماد بکنی به حرفی که زدی(سبز وطنی و غیره)چرا که به دلیل فیلترینک دولت به اصطلاح جمهوری باز هم به اصطلاح اسلامی ایران همه vpn دارن

    [پاسخ]

  23. بنده
    ۲۱ آذر ۱۳۸۹ در ۱۲:۱۱ | #23

    منبع عکسها گاردین و تلگراف هستند.
    رسانه‌هایی که در انگلیس آزادانه و به طورِ قانونی مشغول فعالیت هستند.
    آیا همین رفتارِ خشن نیروی انتظامی، حتی به فرضِ اینکه معترضین را هم جملگی آشوبگر فرض کنیم، در رسانه های داخلی بازتاب یافت؟
    طبیعی‌ست که وقتی راههای قانونی و مشروعِ اعتراض و انتقاد را می‌بندند راهِ شایعه و بزرگنمایی و هوچی گری باز می‌شود.
    امید جان، دو طرفه به قضایا نگاه کنی حکومت هم کم مقصر نیست.
    در ثانی اقلیتی آشوبگر رو به کلّ معترضین نسبت دادن هم کار منصفانه‌ای نیست. کاش تهران بودی و میانِ معترضین تا با دیدگاهی دست اول (و نه تحت تأثیر رسانه های داخلی) تحلیل می‌کردی. حیف

    [پاسخ]

  24. رحیم
    ۲۱ آذر ۱۳۸۹ در ۲۰:۰۱ | #24

    واقعا اعتراض چقدر توی انگلیس آزاده.گفتن اونایی که خیلی معترض بودن رو بهشون جایزه بدن.
    http://www.rajanews.com/detail.asp?id=72500

    [پاسخ]

  25. V
    ۲۳ آذر ۱۳۸۹ در ۲۳:۰۷ | #25

    خشونت در هیچ کجای دنیا توجیه ندارد. و خشونت از سوی وحشی های اروپایی و حتی طرفداران موسوی دلیل و توجیهی برای شکنجه زندانیان و در نهایت قتل آنان در زندان نمی باشد( این را که دیگر خودتان اعتراف کردید و اگر خانواده های داغ دار رضایت نمیدادند آن جلادان به مولایتان می پیوستند -ان شاالله)
    در ضمن استفاده از الفاز زشت و نسبت دادن صفات بد به دشمن! نشانه بی بهره بودن گوینده از ادب و ضعف او در رساندن مطلب است . البته گویا در دارودسته شما این چیزها فضیلت است. ( لازم نمی بینم هجویات احمدی نژاد را بازگو کنم)
    به لطف پروردگار مجموعه جنایات دولت … به روشنی روز است و آنان که نمیبینند یا غافلند! یا گمراهند! :lol:
    ایران

    [پاسخ]

  26. V
    ۲۴ آذر ۱۳۸۹ در ۰۰:۰۱ | #26

    ببخشید کامنتارو نخونده بودم از “ایران” پوزش می خوام

    [پاسخ]

  1. بدون بازتاب

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: