خانه > اينترنت, جامعه, سياست > بی شعور فحش نیست، صفت است!

بی شعور فحش نیست، صفت است!

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، یعنی اگر فحش دادن بد است، برای همه بد است فائزه هاشمی هم از این قاعده مستثنی نیست.

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، نمی گوییم چون فائزه هاشمی دختر هاشمی رفسنجانی بهرمانی است، پس حتما باید به او فحش داد.

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، یعنی اگر فائزه هاشمی به ما فحش بدهد، به او فحش نمی‌دهیم!

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، یعنی تحت هر شرایطی، فحش دادن به فائزه هاشمی را درست نمی‌دانیم نه اینکه تحت شرایط خاصی، فحش دادن به او را درست می‌دانیم!

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، یعنی اگر دستگاه قضائی کشورمان، فائزه هاشمی را به جرم فحش دادن به ما مورد تعقیب قرار ندهد، خودمان تعقیبش نمی‌کنیم!

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، یعنی اگر روزی صدبار خواب و خیال و رویای «حضرت ماه و خورشید و ستاره‌» را ببینیم، باز هم حق فحاشی نداریم!

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، یعنی اگر دویست بار در «کربلای چهار و پنج» قطع نخاع شده باشیم و شیمیایی و جانباز اعصاب و روان، باز هم حق فحاشی نداریم!

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، یعنی نمی گوییم خاک بر سر کسی که به فائزه هاشمی فحش ندهد!

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، نمی‌گوییم چون قبلا به فائزه هاشمی اعتراض نکردید، پس به فلان بسیجی هم اعتراض نکنید!

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، کاری به اسامی و عناوین و سابقه افراد نداریم، با خود فحاشی مخالفیم. اگر اسم و رسم و عنوان و سابقه کسی مشخص شد و او رزمنده مخلص کربلای ۵ از آب در آمد، نمی‌گوییم فحاشی کاری خوبی است!

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، یعنی اگر سایت‌ها و وبلاگ‌ها و رسانه‌ها و دوربین‌ها، موقتا چشم و گوششان را ببندند و ما را نبینند، باز هم به فائزه هاشمی فحش نمی‌دهیم!

ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، ما پیرو آن پیامبری هستیم که می‌فرماید :«از دشنامگویی بپرهیزید، زیرا خدای عزوجلّ ناسزاگوی بد دهن را دوست ندارد»

بله ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، اما علی‌رغم همه اینها فرض کنیم که اخلاق نسبی است و در شرایط خاصی می‌شود به فلانی فحش داد، در این صورت باز هم این قبیل عربده ‌کشی‌ها را به صلاح جمهوری اسلامی نمی‌دانم:

اول: اگر قرار باشد من هم مثل فائزه هاشمی باشم، پس فرق بین من و او در چیست؟

دوم: این رفتارها قطعا مایه بدنامی نظام، ولایت، بسیج و حزب‌الله می‌شود. این روزها همه‌ی چشم‌ها و گوش‌ها منتظرند تا اشتباه‌ِ من‌ِ مدعی‌ِ حزب‌اللهی و بسیجی را ببینند و بزنند بر سر همه بسیجیان و حزب‌اللهی‌ها. اگر عقل درست و حسابی داشتم، مایه بدنامی دیگران نمی‌شدم. نه تنها مایه بدنامی بسیج و حزب‌الله، که مایه بدنامی دین و پیامبر و ائمه معصوم که به گفته آنها باید مایه زینتشان باشیم نه مایه سرشکستگی آنها!

سوم: کاش لااقل به خاطر ادعای محبتتان، پا روی احساسات خود می‌گذاشتید. فحاشان، به دروغ مدعی دفاع از ولایت هستند، اما دفاع از کدام ولایت؟ ولایتی که می‌گوید طوری رفتار کنید که حتی نتوانند برچسب افراطی‌گری به شما بزنند؟ ولایتی که می‌گوید حتی به دشمنتان ظلم نکنید و انصاف داشته باشید؟ اگر دروغگو نبودید و جنس محبتتان خالص بود، لااقل به حرمت همین محبت، از خواسته قلبی خودتان دست می‌کشیدید.

البته فهم و درک اینها برای کسی که فرق بین «بی‌شعور» و «فاحشه» را نمی‌داند و «فاحشه» را فحشی می‌داند مثل «بی‌شعور»، کمی سخت است! کسی که به زعم خود از قرآن و نهج‌البلاغه آیه و حدیث می‌آورد تا فحاشی و بددهنی خودش را توجیه شرعی کند، باید لااقل یک جلد تفسیر قرآن و نهج البلاغه را هم خوانده باشد! من هم قصد آزمایش فهم و شعور چنین آدمی را ندارم. اینها را برای دوستانی می‌نویسم که هنوز هم در بی‌اخلاقی و بی‌شعوری این جماعت شک دارند.

لینک مرتبط:

کاش به جای محبت، کمی شعور داشتید

  1. ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ در ۱۷:۳۳ | #1

    اوه اوه! آتیش افتاد بین خودشون! برادران! اوصیکم بتقوالله! 8O

    البته آقای حسینی، به شما حق میدهم دهن به دهان کردن با امثال اکبر گنجی های اصولگرا بسی سخت تر است با غضنفرهای اصلاح طلب! ولیکن خدا صبر ایوب دهد به شما انشالا.

    [پاسخ]

    حافظ پاسخ در تاريخ اسفند ۱۸ام, ۱۳۸۹ ۲:۵۹ ق.ظ:

    جناب حافظ عزیز از بی تئجهی که ن کردید کمال تشکر را دارم . خوب هم وطنی دیگر من لجاجت نمی کنم من اسمم را از این به بعد حافظ اصلی می گذارم .ممنون عزیزم.

    [پاسخ]

  2. ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ در ۱۷:۳۸ | #2

    توهین نوعی خشونت است و خشونت نیز از افراط ناشی می گردد. بزرگترین مشکل جامعه ما افراط است. افراط در همه گروهها وجود دارد حتی روشنفکران غربی.
    علت افراط چیست؟
    افراط زمانی اتفاق می افتد که شخص تمام خوبی ها را در یک طرف و تمام بدی ها را در طرف مقابل آن احساس کند. بدیهی است در چنین شرایطی فرد تمایل دارد که هرچه زودتر بدیها را حذف و نابود کند تا جامعه را خوبی فرا گیرد.
    واقعیت این است که اگر خانواده هاشمی و خاتمی و …. را به کل حذف نمائید، مشکلات جامعه تمام نمی شود، بلافاصله اشخاص دیگری با مسائل و جریانات دیگری ظهور خواهند کرد. بازهم جامعه مورد رضایت شما نخواهد بود.
    انسانها به دو گونه خوب و بد آفریده نشده بلکه هر انسانی ممکن است خوب یا بد باشد.
    همین آزادیخواهی که در زندان کنار شما نشسته و تا پای اعدام هم پیشرفته است ممکن است روزی ظالم یا فاسد شود .
    همین بسیجی، اهل مسجدی که دوست شماست ممکن است روزی فاسد یا ظالم شود.
    چاره چیست؟
    بجای آنکه بفکر حذف بدها باشید سعی کنید که خوبها را بشناسید و مسئولیتها را به خوبها بسپارید.
    بدنبال حمایت از خوبها باشید نه حذف بدها، زیرا وقتی شما بدی را حذف میکنید ممکن است جای او را هرکسی بگیرد اما اگر خوبی را به مجلس یا دولت فرستادید حتمأ به هدف خود رسیده اید. موفق باشید.

    [پاسخ]

  3. ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ در ۱۸:۱۲ | #3

    سلام
    دلم میسوزه که دو جبه داریم برای جنگ بی شعورهای بی مذهب و بی شعورهای مذهبی امام دلش از این مقدس نماهای بی شعور خون بود و رهبری هم . این ماجرا فقط در دل برخورد با فایزه منافق زشتی خود را نشان نداده مدت هاست که درگیریم و لاپوشانی می کنیم این زبان انقلاب ما نیست که فحاشی و ضرب و شتم کند با دلیل و بی دلیل اما متاسفانه منطق بعضی از انقلابیون شده گناه هم گناه ان بسیجی نیست گناه کسی است که بالای منبر همه را تحریک می کند وپایین منبر اسلام شناس می شود و امربه معروف اگر اخلاق بود و عدالتی جامعه ما این روز و حال رانداشت مشی رهبری را در برخورد با مخالفان نظام ببینید و عبرت بگیرید تا دیر نشده
    والعاقبه للمتقین

    [پاسخ]

  4. ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ در ۲۲:۰۶ | #4

    سلام نمی خواستم اینطور لب به سخن باز کنم اما هر چه با خودم کلنجار رفتم که ننویسم نشد ببخشید که من شجاعت شما را ندارم که بانام حقیقی ام مطلب بنویسم می ترسم کرکسهای لجن پوش بی اعتقاد فحشم ناموسی ام دهند که من طاقتش را ندارم . به عزم و اعتقاد شما غبطه می خورم. گاهی به نام نفیر می نویسم . گاهی بنام حنظله ,… وبلاگ من هم پرا ست از فحش و کامنتهای دردآور . اما آنقدر هستم که دلهایشان را بدرد آورم. و کاش این شعر را برای کسی دیگر می نوشتم
    افتاد به میدان شلمچه تن تاجیک
    می زد ز تورنتو به لبش فائزه ماتیک
    قاضی که دو صد فتنه گیری دید و نزد جیک
    گفتا که زنم حد تو را در شب تاریک
    شاه اکبر ما گفت به او احسن و تبریک
    هرچند که دوریم به ظاهر ز شما لیک
    داریم در این غائله ما نسبت نزدیک
    ای حق شما از همه سرتر بابا اکبر
    قربان تو سرمایه ی کشور بابا اکبر
    این جسم تنش ترکش خمپاره و تیر است
    در معرکه ها شیر شکار است و دلیر است
    او از شتر فتنه نترسد که امیر است
    رجاله و دجاله ببین خوار و حقیر است
    بابای ابافتنه آنها که شریر است
    در مشت من ومشت شما عین خمیر است
    برد آبرویت فائزه جانت بابا اکبر
    افسار بزن بر پسرانت بابا اکبر
    چندین گل نشکفته فدای پسرت شد
    یک موج نفهمید و درآمد سپرت شد
    “نفرین به تو محمود” دعای سحرت شد
    مامور به شورش پسر نره خرت شد
    شد فتنه به پا موسم رقص کمرت شد
    اما تو ابافتنه همین بر ضررت شد
    برگرد از این ورطه ی نکبت بابا اکبر
    باز آ و بیا همره ملت بابا اکبر
    این هاشمی دیگر نه همان مرد شریف است
    این جیفه ی دنیا بخدا خوار وخفیف است
    چشمت نرود… کار تو امروز ردیف است
    وین دشنه ی قانون همه اش سهم حریف است
    فرزند تو باورکن عزیزم که کثیف است
    هرچند که قاضی عملا پوچ وضعیف است
    بر حکم خدا چاره نباشد بابا اکبر
    بخشش به ستمکاره نباشد بابا اکبر :wink:

    [پاسخ]

    حمیدرضا پاسخ در تاريخ اسفند ۱۵ام, ۱۳۸۹ ۱۱:۲۷ ق.ظ:

    خوشمون اومد :mrgreen:
    خوشمون اومد :mrgreen:

    [پاسخ]

    فرشاد پاسخ در تاريخ اسفند ۱۵ام, ۱۳۸۹ ۵:۱۰ ب.ظ:

    ما به نسبیت اخلاق عقیده نداریم، یعنی تحت هر شرایطی، فحش دادن به فائزه هاشمی را درست نمی‌دانیم نه اینکه تحت شرایط خاصی، فحش دادن به او را درست می‌دانیم!

    [پاسخ]

    حافظ پاسخ در تاريخ اسفند ۱۵ام, ۱۳۸۹ ۲:۵۴ ب.ظ:

    آقا ملاک حال فعلی افراده ها! عجبا!! 8O

    [پاسخ]

    وحید پاسخ در تاريخ اسفند ۱۶ام, ۱۳۸۹ ۱:۰۱ ق.ظ:

    فعلا که ملاک شده قال فعلی افراد

    [پاسخ]

  5. امیر
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۰۰:۵۶ | #5

    سلام

    راستش الان این را خوندم قبلا پست های زیادی در مورد برخورد با فائزه در شهر ری حونده بودم اما این به نظرم از همه بهتر اومد

    http://iceman1366.mihanblog.com/post/47

    ممنون میمشم نظرتون را بگید

    [پاسخ]

  6. صدرا
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۰۷:۵۰ | #6

    حالا چرا شما دو نفر به جان هم افتادید یعنی خود شما هیچ وقت از کوره در نمی روید این بنده خدا آقای تاجیک هم فائزه را دیده عصبانی شده یک چیزی گفته درست یا غلط شما چرا با هم دعوا می کنید و توی وبلاگهایتان به هم فحش می دهید بابا بسیجی هم بودن بسیجی های قدیم

    [پاسخ]

    حافظ اصلی پاسخ در تاريخ اسفند ۱۸ام, ۱۳۸۹ ۳:۱۰ ق.ظ:

    عزیز دلم مشکل اینجاست که اول در سایتشان می گویند مردم یعنی از ۱۰۰تا۹۹تاشان فلانی را بیرون کردند!!!بعد که با عرض معذرت گندی از کار در می اید می گویند ار خودشان است اینقدر چرخش !مدتی است به بقه انگ منا فق می زنند اما خودشان دورو ترند

    [پاسخ]

  7. ر
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۰۸:۱۷ | #7

    ولی حالا از فائزه گذشته کاش کمی هم از” صفت “های هنرمندانی که پس از شرب خمر توی خیابان ها راه می افتند و مردم را فحش کش می کنند می نوشتید.

    [پاسخ]

  8. فرهاد
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۰۸:۴۱ | #8

    سعید تاجیک باید حد بخورد و موسوی و کروبی باید اعدام شوند. فائزه هاشمی نیز باید متناسب با جرمش مجازات شود. تمام!

    [پاسخ]

    حمیدرضا پاسخ در تاريخ اسفند ۱۵ام, ۱۳۸۹ ۱۱:۲۸ ق.ظ:

    این کاملا درسته
    البته حد سعید تاجیک رو باید آخر مینوشتی

    [پاسخ]

    اصغر پاسخ در تاريخ اسفند ۱۷ام, ۱۳۸۹ ۸:۱۲ ق.ظ:

    آقا شما هم مدعی العمومی هم قاضی هم حکم صادر میکنی هم اجرا میکنی چه جوریه؟

    [پاسخ]

    حافظ اصلی پاسخ در تاريخ اسفند ۱۸ام, ۱۳۸۹ ۳:۱۲ ق.ظ:

    کدام مرجع تقلید چنین حکمی را صادر کرده یا کدام دادگاه رای قاطع داده.

    [پاسخ]

  9. محمد
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۰۸:۴۷ | #9

    از نامه های حضرت علی در مزمت آزار نرساندن به زنان!
    قابل توجه بسیجی ها بد نیست گاهی لای کتب قرآن و نهج البلاغه ر هم باز کنید یک ورقی بزنید!حداقل ثواب روخوانی ببرید!

    سفارشى از آن حضرت ( ع ) به سپاهش پیش از دیدار با دشمن در صفین .
    با آنان مجنگید تا آنان جنگ را بیاغازند . سپاس خدا را ، که حجت با شماست . و اگر واگذارید تا آنان جنگ را آغاز کنند ، این هم حجتى دیگر است به سود شما و زیان ایشان . هرگاه ، به اذن خدا ، روى به هزیمت نهادند ، کسى را که پشت کرده و مى ‏گریزد ، مکشید و آن را که از پاى افتاده است ، آسیب مرسانید و مجروح را زخم مزنید و زنان را میازارید و آنان را به خشم میاورید ، هرچند ، آبروى شما بریزند یا امیرانتان را دشنام دهند . که زنان به جسم ناتوان‏ اند و به نفس و عقل ضعیف . حتى در زمانى که زنان مشرک بودند ، ما را گفته بودند که از آنان دست باز داریم . در زمان جاهلیت ، رسم بر آن بود که اگر مردى با سنگ یا چوبدستى به زنى تعرض مى ‏کرد او را و فرزندانش را ، که پس از او مى ‏آمدند ، عیب مى ‏کردند و سرزنش مى‏نمودند.

    [پاسخ]

    فرهاد پاسخ در تاريخ اسفند ۱۵ام, ۱۳۸۹ ۱۰:۴۰ ق.ظ:

    به نظر شما امام علی (ع) چه برخوردی با فائزه هاشمی که به قول خود حضرت ” به نفس و عقل ضعیف است” میداشتند؟ تارخ به گواه است که یکی از همین ناقص العقل ها چه فتنه بزرگی در دوران خود حضرت آفرید و چه تعدادی از مردان مومن را به جان هم انداخت.

    [پاسخ]

    یک دوست قدیمی پاسخ در تاريخ اسفند ۱۷ام, ۱۳۸۹ ۱۲:۱۳ ب.ظ:

    ناقص العقل همه وجودته!
    تو که هیچی از نهج البلاغه نمی دونی و فقط یه جمله برداشتی آوردی اون کلمه رو حضرت فقط در مورد عایشه به کار برد. به خاطر این که از لغت معرفه استفاده کرد نه نکره بی سواد

    [پاسخ]

  10. جمیل
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۰۸:۵۲ | #10

    اطلاعیه مهم:
    اهستان به سانسورستان تغییر نام داد

    [پاسخ]

    حمیدرضا پاسخ در تاريخ اسفند ۱۵ام, ۱۳۸۹ ۱۱:۳۱ ق.ظ:

    ببین این یه بحث بین طرفداران نظام درباره عمل انجام شده در مقابل یه فرد فاسد هستش . پس دلیلی نداره نظرات مخالفان نظام رو که دنبال ماهی گیری از آب گل آلود هستن رو گوش کنیم. هروقت نوبت بحث راجع به شیخ شجاع و داماد لرستان و عروس آذربایجان و ممد سورس و منافقین و هم جنس بازها و نتانیاهو و … شد حتما خبرت میکنیم!
    آقا امید نذار اینها از آب گل آلود ماهی بگیرین ! همین کارت درسته!

    [پاسخ]

  11. ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۰۹:۲۷ | #11

    به قول دوستان
    ما از دشمن باید بخوریم دردی نداره اما از خودی و در و دیوار خوردن حسابی درد داره!
    به شخصه واقعا موندم تو حل این نامعادله ی لعنتی که چی میشه که دوستان مذهبی اینقدر راحت تحت فشار وا میدن!!

    [پاسخ]

  12. مصطفی
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۰۹:۵۰ | #12

    ه بهانه ی موضع گیری شدید خودی ها در رابطه با توهین به فائزه هاشمی رفسنجانی و به خاطر تأسف از سادگی و بازی خوردن مکرر خودی های دوست ستیزِ دشمن نواز؛
    کلاً مملکت جالبی داریم. به حزب اللهی ها حتی اگر مسئولین ارشد نظام باشند یا حتی شخص رهبر انقلاب باشد، هرچقدر توهین کنی مشکلی ندارد. نه ندای …وااخلاقای معاویه صفت ها بلند می شود، نه ساده لوح های خودی رگ گردنی می شوند، نه رئیس محترم قوه ی قضائیه موضع گیری می کند. باور ندارید؟! اصلاً راه دور نرویم؛ مگر خود همین آقازاده ی آشوبگر (فائزه هاشمی) آن صحبت های بی شرمانه را راجع به رهبر انقلاب نگفت و الان دارد راست راست ول می گردد؟! شما شنیدید کسی بگوید او بی اخلاقی کرده؟! چون توهین به پاره ی دل امت اسلام که توهین به پاره ی دل «حاج آقا» نیست تا بی اخلاقی محسوب شود! تازه آن هم در شرایطی که حاج آقا دوباره برای رئیس خبرگان شدن احساس وظیفه کرده باشند و یک پروژه ی مظلوم نمایی خیلی به کارشان بیاید…
    برای اینکه یادآوری نکنید فحش دادن در اسلام حرام است و بد، یادآوری می کنم که بحث من سر پیروی کردن ما از جو رسانه ای ای است که وابسته های خاندان هاشمی و ضدانقلاب داخلی می سازند و جایگاه ها را عوض می کنند، وگرنه این که فحش دادن محکوم است که مشخص است، و تقاص این اشتباهات را هم بیش از همه، آنها که خوب تر و بسیجی تر ند می دهند.
    اما آدم نباید بگذارد اهل باطل از احساسات پاک و دینمدارانه اش استفاده کنند و قصه ی معاویه را تکرار کنند.
    موضوع این است که رئیس قوه قضائیه و دیگر مسئولین و دلسوزین باید این تیزبینی را داشته باشند که موضع گیری به حق شان طوری نباشد که در افکار عمومی به ناحق این جماعت را در جایگاه اخلاق بنشاند و حزب اللهی ها را در جایگاه بی اخلاقی!
    نظام اولویتی ما را که نباید سایت های وابسته تعیین کنند.
    مسلمان باید زرنگ و باهوش باشد و بازی نخورد. مثلاً وقتی یک چنین خطایی را محکوم می کند، طوری محکوم کند که آب به آسیاب دشمن نریزد. مثلاً رئیس قوه قضائیه می توانست در کنار این محکومیت ش اشاره کند که:
    “البته این ناراحتی ما به خاطر این است که در پارچه ی سفید، لکه ی سیاه زود مشخص می شود، وگرنه هر روز هزاران توهین به مراتب زشت تر از طرف جریان های دیگر به اشخاص مختلف -حتی مسئولین ارشد نظام- می شود، اما چون آن جریان ها دین مدار و اخلاق گرا نیستند، خیلی به چشم نمی آید. حتی خود این شخصی که مورد توهین قرار گرفته، سابقه ی توهین های به مراتب سنگین تر و زشت تر دارد که به موقع رسیدگی خواهد شد”.
    و البته -به قول برادری- ایشان و امثال ایشان باید به این سوال هم جواب دهند که : “مانده‌ایم چرا از میان هزاران توهینی که به رئیس جمهور محبوب کشورمان شد حتی به یکی از آن‌ها رسیدگی نشد، مانده‌ایم چرا وقتی آقای قالیباف نسبت شرابخواری به برخی وزرای دولت داد، کسی سکوتش را نشکست، مگر این سکوت آقایان چقدر حرمت دارد که فقط جهت دفاع از هاشمی شکسته می‌شود؟!”.
    فرموده اند مومن «عزیز» است. عزیز یعنی نفوذناپذیر. نمی شود گولش زد. بنده معتقدم یکی از ویژگی هایی که حضرت امام -رحمه الله علیه- را از دیگر آقایان متمایز کرد، همین تیزبینی و تحت تأثیر قرار نگرفتن شان بود. و اعتقاد دارم یکی از ویژگی هایی که آیت الله خامنه ای را در میان شاگردان مبارز امام برجسته کرد، همین تیزبینی بی نظیر بود.

    [پاسخ]

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ اسفند ۱۶ام, ۱۳۸۹ ۷:۵۷ ق.ظ:

    وقتی صحبت از عدالت، انصاف و مسلمانی میشود لفظ خودی و غیر خودی را بکار نبرید. یادتان رفته است که رفتار مسلمان در برابر دوست و دشمن تعریف یکسانی دارد . موفق باشید.

    [پاسخ]

  13. علی
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۱۴:۴۵ | #13

    باشد که ساحت حزب الله از بی شعوری زدوده شود.

    [پاسخ]

  14. ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۱۵:۰۴ | #14

    با سلام
    آژانس خبری روز( دی نا) با رویکردی جدید در عرصه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی وارد عرصه فضای رسانه های مجازی شده است. منتظر انتقادات و پیشنهادات سازنده شما هستیم. مطالب جالب و خواندنی خود را جهت درج در اختیار ما قرار دهید. در صورت علاقمندی به همکاری حتما اطلاع دهید. موفقیت ما در گروه همکاری و حمایت شماست. به امید فردایی بهتر
    در صورت امکان لینک کنید.dayna.ir

    [پاسخ]

  15. ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۱۵:۰۵ | #15

    بنام خدا
    با مطلبی تحت عنوان” خاندان هاشمی فراتر از قانون، مردم مقصر اصلی هستند!!” بروزم. لطفا کامل و بادقت بخوانید و نظر خود را ابراز فرمایید. منتظر بازدید شما. یا علی

    [پاسخ]

  16. ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۱۵:۰۷ | #16

    بنام خدا
    با مطلبی تحت عنوان” سخنان مغفول و جنجالی!! امام خمینی در مورد یهودیان” بروزم. منتظر بازدید و نظر دهی شما. ضمنا ما با فحاشی مخالفیم. اما چرا دستگاه قضا در مقابل توهین های این دختره خودسر و افراطی علیه رهبر عزیز و منتخب رای ملت چیزی نمی گوید؟ راستی فیلم توهین به مهندس مشایی و شعار علیه وی توسط فرزندان حاج داوود هم توسط همین حزب اللهی های اخلای در سایتها و وبلاگها پخش شد و بعضی ها شیرینی پخش کردند. اونجا چرا سکوت؟ فرق این دو تا چیه؟

    [پاسخ]

  17. یار
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۱۶:۵۹ | #17

    آقا حرف بزنید انتقاد کنید شاخ و شانه بکشید فقط خواهشا دست به یقه نشید!
    قطعا نظر آهستان به منطق و انصاف نزدیک تر است ولی این قضیه نباید باعث شود اشتراکات را فراموش کنید.
    به هر حال خیلی بجا بود که موضع گرفتید و اعلام برائت کردید ولی دعوا نکنید لطفا! اینجا خانواده زندگی میکنه.

    [پاسخ]

  18. ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۱۶:۵۹ | #18

    احسنت. دمت گرم :-)

    [پاسخ]

  19. ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۱۷:۱۵ | #19

    سلام
    من هم به نسبی بودن اخلاق عقیده ندارم که اگر داشتم در ۲۸ خرداد و بعد از آن و پیش تر از آن به کسانی که به احمدی نژاد می گفتند کوتوله فحش میدادم و به کسانی که به میرحسین فحش میدادند آفرین!
    من هم یک بار به یک دوست با دوز بالای سبزی گفتم توهین کردن به بقیه بده،حتا اگه احمدی نژاد به کسی توهی که مجوز نیست برای ما که به بقیه توهین کنیم.
    چقدر خوشحالم که می بینم هنوز هستند کسانی که عقیده داشته باشند “اخلاق” واقعا خوبه نه اینکه اخلاق هم مثل خیلی چیزهای دیگه فقط و فقط”خوبه برای دختر همسایه”

    [پاسخ]

  20. مژده ای
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۱۷:۴۸ | #20

    برادران بسیجی اینقدر بهم نپرید ببینید آقای هاشمی تاکید کردن که از تنش و اختلافات بپرهیزید :
    http://www.tabnak.ir/fa/news/152153/%D8%AA%D8%A7%DA%A9%DB%8C%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%D9%8A-%D8%A8%D8%B1-%D9%BE%D8%B1%D9%87%D9%8A%D8%B2-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%86%D8%B4-%D9%88%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%81%D8%A7%D8%AA

    [پاسخ]

    حمیدرضا پاسخ در تاريخ اسفند ۱۶ام, ۱۳۸۹ ۹:۵۱ ق.ظ:

    چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــشم

    [پاسخ]

  21. ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۱۸:۳۹ | #21

    با سلام و خسته نباشید خدمت جهادگران عرصه سایبر
    وبلاگ ارزشی-تحلیلی عبرت به تازگی با مقاله ای تحلیلی پیرامون تبعات فتنه ۸۸ ذیل عنوان ” در خدمت و خیانت فتنه گران” بروز شده است. در بخشی از این مقاله چنین می خوانیم:
    باید مراقب بود امثال خاتمی و موسوی و کروبی روبنای فتنه ای هستند که قابل رصد و مشاهده است، جریانی که از ابتدای انقلاب تا کنون با چهره های مختلف خود را نمایان نموده است، عناصری که به وسط میدان فرستاده شدند و از سوی دیگران مدیریت شدند. اما باید توجه داشت که زیربنای که وظیفه مهره سازی را یدک می کشد متشکل از عناصر داخلی و خارجی است (بنیادهای استراتژیک غربی و بدنه دانشگاهی-حوزوی آنان) که دست در دست هم به کین برای نابودی و براندازی نظام مردمی جمهوری اسلامی برخاسته اند، باید تمرکز ویژه ای بر زیربنای فتنه داشت چراکه در صورت نابودی روبنای فتنه و وجود زیربنا، این زیربنا روبنای جدیدی تولید می کند همان بلایی که از ابتدای انقلاب تا اکنون گریبان گیر ماست.

    فتنه ۸۸ لازمه و ضرورت مطالعه عمیق تاریخ اسلام، انقلاب و تعمیق مباحث نطریه سیاسی اسلام را روشن نمود و این که باید همراه با آن معرفت دینی را گسترش داد چراکه دیندار بی بصیرت و سیستمدار بی دین هردو همچون زنگی مست تیغ به دست هستند که زمینه نابودی خود و جامعه پیرامونش را مهیا می کند. مطمئنا فتنه های آینده پیچیده تر و عمیق تر خواهد بود و دشمن راه رفته را دوباره طی نمی کند و بلاشک با روش ها و ترفندهای نوین وارد میدان نبرد خواهد شد و به یاد داشته باشیم خداوند تبارک و تعالی بر طبق قوانین ساری و جاری و سنت های لایتغیر خویش در دنیا عمل می کند و یاری ما منوط است به یاری دین خدا و خروج بی نقص ما از فتنه ها جز با پیشه نمودن تقوای الهی ناممکن می نماید چراکه:و من یتق اللّه یجعل له مخرجا.
    در صورت صلاح دید نسبت به انتشار مطلب فوق اقدام نمایید.
    با تشکر از شما

    عبرت
    http://ebrat.blogsky.com/1389/12/15/post-178/

    [پاسخ]

  22. حسن
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۲۰:۰۴ | #22

    آقای حسینی برای خودم و شما متاسفم. در حال حاضر این همه آزادی در هیچ جای دنیا وجود نداره( قطع و فیلتر اینتذنت، پارازیت ماهواره و تهمت و افترا نثار مخالفان) ولی جناح حاکم آزادی مطلق داره یک بسیجی قهرمان با الفاظ بد از فائزه خانم استقبال می کنه و حکومت را کک نمی گزه و لی حتی این تنها راه اعتراض ما را هم شما می بندید در حالی که اجازه توهین به موسوی و کروبی را می دید ولی تمام پیام های ما را سانسور می کنید. البته اگه پیام های ما را منتشر نکنید ما هم ناگزیر از تحریم سایت شما هستیم. ضمنا شما که مخالفان نظام را منافق و ضد انقلاب می نامید نظرتان در مورد بیانیه های مراجع میانه رویی مانند موسوی اردبیلی چیست. اگه همین جور ادامه بدید آن موقع شاهد بیانیه امثال جوادی و املی و وحید خراسانی هم خواهید بود.

    [پاسخ]

    حمیدرضا پاسخ در تاريخ اسفند ۱۶ام, ۱۳۸۹ ۹:۲۷ ق.ظ:

    شما ساکت لطفا!

    [پاسخ]

  23. احمد
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۲۰:۰۶ | #23

    واقعا برتون به دلیل سانسور پیام ها متاسفم. نظرتان در مورد بیانیه آیت الله موسوی اردبیلی چیست.

    [پاسخ]

  24. ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۲۱:۱۹ | #24

    الموسیقی و ما ادراک ما الموسیقی فی استانی فارس !

    kanoonFATH.blogfa.com

    [پاسخ]

  25. مجید
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در ۲۱:۴۴ | #25

    امید حسینی عزیز این موضع گیریت باعث شد که من جنبش سبزی که نوشته هات رو می خونم مطمئن بشم که با آدم با انصافی طرفم. امیدوارم هیچ وقت از دایره انصاف خارج نشی. مهم نیست که چندتا خواننده بسیجی بی بصیرت ازدست میدی مهم اینه که چندین برابر خواننده سبز بابصیرت بدست میاری.
    موفق باشی

    [پاسخ]

    روان نویس پاسخ در تاريخ اسفند ۱۶ام, ۱۳۸۹ ۷:۳۲ ق.ظ:

    آه خدای من! منو اکسید کربن این بخش زیاد بود. اکسیژن لطفا!

    [پاسخ]

    حمیدرضا پاسخ در تاريخ اسفند ۱۶ام, ۱۳۸۹ ۹:۲۷ ق.ظ:

    نه بابا!!!

    [پاسخ]

  26. حمیدرضا
    ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ در ۱۰:۱۶ | #26

    ((مهم نیست که چندتا خواننده بسیجی بی بصیرت ازدست میدی مهم اینه که چندین برابر خواننده سبز بابصیرت بدست میاری.))
    تحویل بگیر امید خان! به این میگن جذب جلبکی ببخشید حداکثری

    [پاسخ]

    مجید پاسخ در تاريخ اسفند ۱۶ام, ۱۳۸۹ ۱۲:۲۳ ب.ظ:

    بنده جذب تفکر امیدخان نشدم. فقط به عنوان یک مخالف منصف بهش احترام میزارم، مقالاتش رو میخونم و پاسخ اون رو منطقی میدم. البته جواب امثال شما بی منطق های فحاش همون فحش های سعید تاجیک هست که من نمیدم انشاالله یه روز همچون آدمایی نثارت میکنن.

    [پاسخ]

    حمیدرضا پاسخ در تاريخ اسفند ۱۶ام, ۱۳۸۹ ۵:۳۸ ب.ظ:

    wد در صد مخاطب من در این کامنت جلبکی همچون جنابعالی نبود که خودتو پرت کردی وسط!
    ضمنا جلبک جان شما کجا از من فحاشی دیدی که تهمت بی منطق و فحاشی که لایق فحش خوردن هستم را به من میزنی و بعد خودت را با ادب میدونی !
    من هم امیدوارم از اون فحاشی های بالاترینی نسیبت شود که بسیار برازنده ی جلبک نادان و بی شعوری همچون تو هست! لیاقت جلبک نادانی مثل تو همون دق کردن برای فاوزه رفسنجانیست که امیدوارام همراه هم محشورشید!!!

    [پاسخ]

  27. ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ در ۱۳:۰۶ | #27

    سلام…
    وقتی منطق انسان از دست می رود ناسزا و فحش به میان می آید…
    مطلب به حقی بود…متاسفانه امروزه باطل چنان از باطل خویش دفاع میکند که هر فردی را می تواند به دام بیندازد و لی حق با چنین اشتباهاتی….!!!!
    این روز ها رفتار مذهبی ها خیلی حساس است نمی دانم چرا بعضی ها اشتباه می کنند؟

    [پاسخ]

  28. ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ در ۲۱:۴۷ | #28

    درود
    با حفظ همه مواضع قبلی
    این نوشته تان بوی انصاف داشت.

    [پاسخ]

  29. ۱۷ اسفند ۱۳۸۹ در ۱۹:۲۲ | #29

    قرآن می‌فرماید به ائمه کفر فحش ندهید تا به امامان شما فحش ندهند.
    گذشته از حرمت فحش دادن، گناه بزرگتر این برادر ما این بود که مایه تبلیغات منفی علیه بسیج و حزب الله شد.
    ممنون از مطلب زیباتون

    [پاسخ]

  30. حافظ اصلی
    ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ در ۰۳:۰۵ | #30

    من افتخار می کنم هموطن باکری وخرازی و باقری وهمت ام اما
    هیچ به خود نمی بالم که هموطن این نادانان هتاک وفحاش وباتوم به دستم .همین
    خدایا به ما روح این عزیزان را مسلط کن
    نه سایه این قداره کش های مدعی پوچ

    [پاسخ]

  31. حافظ اصلی
    ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ در ۱۳:۴۰ | #31

    سلام .یک صحبتی با بعضی دوستان ازجمله اقا حمید رضا عزیز دارم .از فهوای کلامشان این طور بر می اید که جوانند واحساساتی …قصد نصیحت ندارم اما بد ندیدم چیزی را که دانسته ام باز گو کنم .بعضی دوستان فکر می کنند با کنار رفتن هاشمی از بدنه اصلی تمام مشکلات مملکت حل می شود .مسئله کشور ما شخص نیست فرهنگ است . هاشمی هم شامل این قاعده است .برای حوصله تان سر نرود نقص های بزرگ را می گویم
    قبل از انقلاب بین سالهای ۴۸ تا ۵۴ شاهنشاه بی مهر پول کلان وباد اورده نفت نسیبش شد جشن وپارتی مسخره به پا کرد وکمی هم چهره بعضی از شهرها راعوض کرد اما در سال ۵۴ اقتصاد رزیم به علت تورم بالا در حال نابودی بود علتش هم صادرات بدون برنامه نفت ووردات کالای غیر ضروری بود .دقیقا همین اشتباه در بعد از جنگ دولت اقای هاشمی کرد با شکل متفاوت از سال ۷۰ تصمیم به بازسایی مناطق جنگی وبه اصلاح سازندگی گرفتند نفت صادر شد از حق نگذریم کارهای خوبی وپرزه های اساسی هم صورت گرفت به ویژه در زمینه سد سازی اما بعضی پروزه ها سالها خاک خوردند وبه ثمر ننشست والبته لقب سردار سازندگی را بارها تلوزیون و حتی مقام رهبری هم به وی دادند .اشتباه دیگر ایشان هم بردن فضای سیاسی به سمت اشرافی گری والیت قرار دادن بعضی ها که البته بعضی منتقدین درجه ۱امروزشان حامی درجه ۱ دیروزش بودند .هاشمی الان اگر از سمت های دولتی اش برودمشکلات ایران حل نمی شود باز مسئله اصلی که فرهنگ وهنجار لط است حل نمی شود .فرهنگ غلطی مثل کاغذ بازی . فامیل سالاری به جای شایسته سالاری و چاپلوسی و…اینها هنوز خوره جان ملت اند نه این که بعد از انقلاب شکل گرفته در رزیم منحوس پهلوی هم بوده اما ما به انها کار نداریم مهم بعد از انقلاب است که مشکل تا مدتی نبود ولی خودخواهی ها همان فرهنگ غلط را برگرداند . من انتقاد به شیوه غلط مسئولین را به جا می دانم اما نه به هر قیمتی .مثلا یک نفر چیز دیگری گیر نیاورده که به هاشمی گیر دهد در جلسه شان جرم اورا شرکت در قتل حسن علی منصور دانسته!!!یعنی ساواک که هاشمی را برای همکاری با محمد بخارایی گرفت ونتوانست اثبات کند حالا باید بود ومی دید که بعضی ایرادات عجیبی می گیرند تازه اگر این جرم است شهید عراقی وحزب موتلفه (هیئت موتلفه)بقیه هم مجرم بودند. ساختن منتظری ها برای نظام هزینه دارد وهزینه اش از هر چیزی بیشتر است . مشکل کشور ما فرهنگ غلط رفتاری است نه اشخاص ونگویید الان این فرهنگ غلط وجود ندارد .بگذارید مطلب را برایتان روشن کنم شاید برایتان عجیب بیایید اما این اقای احمدی نژاد از نظردولتی که دارد (نه از نظر شخصیت چون خداوند شخصیت ها منحصربه فرد خلق کرده)بیشترین شباهت را با موسوی دهه ۶۰دارد .البته منهای شرایط روزگار که جنگ وترور های مسئولین ان دوران الان به الحمد الله به دلیل ثبات نظام دیگر وجود ندارد .۱- هر دو اینها از حمایت کامل ولی فقیه زمان خودشان بهره برده اند ۲ -هردو شان منتقدین جدی قدرتمندی داشتند ۳-هر دو در روزگار خودشان محبوبیت(در واقع محبوبترین فرد) قشر های مردم را داشتند و با سخنرانیشان این شور را به سمت خود برده اند ۴- دولتهای هر دو خودشان را حامی مستضعفان می نامیدند ۵- حامیانشان خودشان را مدار ولایت دانسته وسعی درحذف طرف مقابل (حامی جدی نه هوادار)و…….
    مشکل کجاست مشکل در همان فرهنگ است در رفیق بازی است . نمایندگان شهرهای بزرگ تا ثیر گذارترن چون لااقل مسئله کلان می اندیشند نه خرد ولی نما یندگان شهرستان به جز استثنا ها
    درگیر امور خردند اینکه اگر فرماندار شهر مخالفش با شد زیر ابش را می زند و همیشه مجبور با تعامل اجباری با دولت واستاندار ی است . در جایی هم که قو میت ها(ترکیب فارسو ترک وفارس ولرو…) وجود دارند هر قومیت بدون فکر کردن سعی در حاکم کردن نمایند ه قومیت خود دارند البته در شهر های بزرگتر این حاکم نیست بلکه سطح سواد و…حاکم است با این فرهنگ کی ما یک مجلس پویا خواهیم داشت ؟؟؟مجلسی که اگر وزیری باید استیضاح شود بشود نه اینکه اینده خود را نگاه کنند
    دولتها هم همینگونه بودند همشه شان به رفقایشان حالا نمی گویم فامیلشان اهمیت می دادند .نماینده مجلسی که با موسوی می ساخته برای اینده خدش برنامه ریزی می کرده نه برای ملت الان هم همین فرهنگ است .اقای میر حسین برای رفقایش جان می داد تا وزیر بمانند: نبوی اقای احمدی نژاد هم در جلسه استیضاح مرحوم کردان و… حاضر نمی شود تا همچنان وزیر بمانند
    فرهنگ هر چی من فکر می کنم درست است حاکم بوده والبته با مردن شدن وبه روز شدن بعضی از این کاغذ بازی ها کم شده ان هم اقتضای شرایط بوده نه تحول اساسی .از چاپلوسی های که صورت می گیرد هم نگوییم بهتر است . مدام یکی را بزرگ می کنند …دولتهای اقای هاشمی وخاتمی هم دچار همین وادادگی ها بودند. اگر قرار است درست عمل کنیم باید این موضوع خشکانده شود نه ادم ها

    [پاسخ]

  32. رضا مهربان
    ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ در ۱۲:۵۵ | #32

    ماشاللا چقدر آدم بصیر دیده میشه اینجا..
    لازم به ذکر است برادران! که : ۱-فحاشی کار بدی است ۲- فقط فحاشی کار بدی نیست
    ۳- کارهای بد دیگری نیز وجود دارند
    ۴- بله شرعا و قانونا : “اگر تاجیک نتوانست فاحشگی فائزه را اثبات کند باید حد بزنندش اما نه قبل از مجازات های عقب افتاده فائزه و مهدی و..” این اون مطلبیست که جناب حسینی باید حواسش باشه..

    [پاسخ]

    ایمان پاسخ در تاريخ اسفند ۲۱ام, ۱۳۸۹ ۳:۳۲ ب.ظ:

    این رو از کدوم کتاب فقهی در آوردی؟یه نفر به خودت فحاشی کنه می گی عیبی نداره فحش بده من مجرم تر از این حرف هام.بگذار اول جرم هام بررسی بشه بعد تو از فحاشی دست بردار!
    شماها آخر ایمان و اخلاقید!مرحبا!

    [پاسخ]

    رضا مهربان پاسخ در تاريخ اسفند ۲۲ام, ۱۳۸۹ ۱۲:۵۱ ق.ظ:

    الان شما مطمدنی که فهمیدی من چی گفتم؟
    من با فحاشی مخالفم.. اما با خیلی کارای دیگه هم مخالفم..
    یکی بیاد منزل شما دزدی بعد موقع فرار شما بزنی سرش رو بشکنی اول به کدوم پرونده باید رسیدگی بشه؟ دزدی یا سر شکستن؟

    [پاسخ]

  33. ۱۸ فروردین ۱۳۹۰ در ۱۵:۱۲ | #33

    من یک سوال دارم چطور انتظار دارید وقتی شما به برادر دینی خودتان اهانت میکنید آن کافر به قرآن شما و دین و پیامبر شما توهین نکند؟
    او که ادعای مسلمانی ندارد!!!

    [پاسخ]

  34. ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۹:۵۹ | #34

    در وبلاگ نشریه خاتون ببینید:
    متن کامل مصاحبه خاتون۱ با حجت الاسلام سید احمد خاتمی: ممتأسفانه بابی جداگانه در فقه در رابطه با حجاب نداریم…

    انتقاد حقوقدانان از برخورد سیاسی با خاتون۱

    انتقاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از برخورد سیاسی با خاتون۱

    و…..

    [پاسخ]

برگه نظرات
1 2 7881
  1. ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ در ۱۹:۰۶ | #1
  2. ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۲:۲۶ | #2
  3. ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ در ۲۲:۰۸ | #3

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: