خانه > انقلاب اسلامي, سياست > اینجا قاهره، صدای انقلاب اسلامی ایران

اینجا قاهره، صدای انقلاب اسلامی ایران

چند ماه پیش در مطلبی به این قاعده‌ی روشن و بدیهی اشاره کردم که برای درمان هر دردی، ابتدا باید خود آن درد را به درستی تشخیص داد. چرا که بدون شناخت علت و ریشه‌های اصلی یک مشکل، هر نسخه‌ای برای حل آن، اشتباه و گمراه کننده خواهد بود.

این مطلب، اشاره‌ای بود به تحلیل‌های مختلفی که آن روزها در رسانه‌های مختلف اپوزیسیون داخلی و خارجی درباره انقلاب‌های مردمی منطقه منتشر می‌شد. تحلیل‌هایی که دقیقا از روزهای اول قیام مردم مصر و تونس علیه حاکمان دیکتاتور شروع شد و هنوز هم ادامه دارد.

آن تحلیل‌ها، علی‌رغم ظاهر حمایت‌‌گونه از مردم منطقه، اصلا ربطی به انقلاب‌ها و ریشه‌های اصلی آن نداشت؛ بلکه در پس همه آنها، جار و جنجال رسانه‌ای و بهره‌برداری تبلیغاتی برای تشبیه جریان‌های ضدانقلاب و ضدنظام به انقلابیون منطقه و در نهایت نوعی لجبازی با سیاست‌های رسمی جمهوری اسلامی قرار داشت.

دستگاه تبلیغاتی ضدانقلاب، از بی‌بی‌سی حرفه‌ای تا صدای آمریکای غیرحرفه‌ای! از کلمه و جرس متوهم تا حتی لمپن‌های بالاترین، از ابتدا هرگونه شباهت مذهبی و سیاسی میان انقلاب‌های منطقه با انقلاب اسلامی ایران را رد کردند. به همین منظور هر از گاهی به بهانه و بدون بهانه، به سراغ یکی از شخصیت‌های سیاسی مذهبی این کشورها رفتند و سعی کردند جمله‌ای و یا حتی کلمه‌ای از زبان او علیه جمهوری اسلامی پیدا کنند و یا لااقل از طرف آنها، بیداری اسلامی را تکذیب کنند!

مثلا در تونس به سراغ راشد الغنوشی رفتند و از زبانش منتشر کردند که «من خمینی نیستم!» و یا بعد از پیام عربی رهبر انقلاب به مردم مصر، خبر دو خطی سایتی را پاسخ محکم اخوان المسلمین به رهبر ایران تلقی کردند!

سیاست دوم، تشبیه حوادث بعد از انتخابات ایران به انقلاب‌های منطقه بود! این رسانه ها با شبیه‌سازی‌های کودکانه سعی کردند تنور خاموش فتنه را دوباره روشن کنند و انقلاب ریشه‌دار و اصیلی چون قیام مردم مصر را با جنبش موسوم به سبز در ایران، یکی بدانند!

این شبیه‌سازی‌های مسخره و مضحک هرچند تغییری در واقعیات اوضاع منطقه ایجاد نمی‌کرد، اما چند روزی جماعت اپوزیسیون را در خواب و خیال انقلاب کاریکاتوری سرگردان نگه می‌داشت. مشکل اصلی زمانی بیشتر ‌شد که این رویاهای سبز رنگ، کم کم به تحلیل سیاسی بزرگان و نخبگان جماعت اپوزیسیون هم تبدیل شد. تا جایی که برخی چهره های اصلاح طلب عضو جبهه مشارکت و یا سازمان مجاهدین، برای مردم مصر نامه می‌نوشتند و برای پیروزی نهایی آنها راهکار ارائه می‌دانند. راهکارهایی از جنس منشور سبز! (جالب اینجاست که حامیان شعار «نه غزه، نه لبنان، این بار حامی مردم مصر شده بودند!)

درحالی که بین انقلاب های مردمی منطقه، با حوادث بعد از انتخاب ایران، هیچگونه شباهتی چه از نظر ظاهر و چه به لحاظ محتوایی وجود نداشت. در تفاوت آنها همین بس که آمریکا و اسرائیل و کشورهای غربی از آشوب‌های ایران حمایت می‌کردند و از انقلاب‌های منطقه نه! (سیاست غربی‌ها جالب بود. حمایت از دیکتاتورهای وابسته تا لحظه آخر؛ وقتی کار دیکتاتورها تمام شد، همراه شدن با مردم و حمایت از دموکراسی!)

البته این حمایت دیرهنگام و ظاهری، باعث ارائه تحلیل‌هایی اشتباه در داخل کشور و حتی در میان برخی مسئولان هم شد که عقیده داشتند همه این جنبش‌ها، توطئه‌ی آمریکا و صهیونیسم بین الملل است! بخش زیادی از این تحلیل‌های وارونه معلول جنگ شدید رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه انقلاب‌های منطقه بود. رسانه های غربی با تحریف شعارهای مردم، منکر هرگونه رنگ و بوی دینی و مذهبی می‌شدند و این حوادث را فقط و فقط حرکتی در راه آزادی و دموکراسی آن هم به شیوه غربی می‌نامیدند!

فرض کنیم که هم ادعای رسانه‌های غربی و ضدانقلاب درست باشد و هم  تحلیل‌هایی که این حوادث را زیر سر اسرائیل و آمریکا می‌دانند؛ اما مساله این است که آیا این حوادث طبق خواست آنها پیش رفته؟ آیا نتیجه همانی شده که غربی‌ها می‌خواستند؟ حرف ما از ابتدا این بود که برنده قطعی و نهایی انقلاب‌های منطقه، قطعا مردم، جبهه مقاومت و نیز جمهوری اسلامی خواهند بود و بازنده نهایی، دنیای استکبار، آمریکا و رژیم صهیونیستی. شاید حکومتی شبیه جمهوری اسلامی در مصر و تونس تاسیس نشود، اما تشکیل هر حکومتی قطعا بهتر و مردمی‌تر از حکومت دیکتاتورهای آمریکایی خواهد بود. ضمن آنکه مردم این کشورها دیگر ساکت نمی‌شوند و تحقیر سی ساله و چهل ساله خودشان را فراموش نمی‌کنند.

رسانه‌ها و بوق‌های تبلیغاتی ممکن است مدتی با دروغ و شایعه و تحریف، دلیل اصلی انقلاب‌ها را زیر سوال ببرند، اما جنگ واقعی، جنگ اراده‌هاست نه جنگ رسانه‌ها. رسانه شاید تا مدتی دروغ بگوید و واقعیت را پنهان کند، اما این اراده و خواست مردم است که در میان بهت و حیرت و غافلگیری همگان، ناگهان منفجر می‌شود و همه بافته‌های رسانه‌ها را پنبه می‌کند.

ممکن است بی بی سی گزارشگرش را به وسط میدان التحریر بفرستد و از زبان یک مصری، شعاری ضداسلامی و یا ضدایرانی پخش کند؛ صدای آمریکا ممکن است اخبار حمایت اوباما را از مردم مصر، بارها و بارها منتشر کند؛ «جرس» می‌تواند نامه و برنامه پیشنهادی جناب تاج‌زاده را به مردان و زنان مصری منتشر کند؛ «کلمه» می‌تواند به شعار «بیداری اسلامی» بخندد؛ بالاترین هم می‌تواند قیام مردم مصر را مساله‌ای ملی و کاملا بی‌ربط به اوضاع و احوال اسرائیل و فلسطین بداند؛ «فلان نیوز» هم می‌تواند تیتر بزند که قیام مصر شباهتی به انقلاب اسلامی ایران ندارد، حتی ممکن است تلوزیون مصر با کسی مصاحبه کند و او هم منکر هرگونه شباهتی با ایران شود؛ اما همه اینها یک طرف، مردم مصر یک طرف…

ما اصراری نداریم که بر هر حرکتی، نام انقلاب اسلامی را بگذاریم، این را هم انتظار نداریم که مرد و زن انقلابی مصری و تونسی و لیبیایی و …، در هر مصاحبه‌ا‌ی اسمی از ایران و امام و انقلاب بیاورند؛ اصراری نداریم که مارک «مید این ایران» روی هر انقلابی حک شود، مساله اصلی جنس آن حرکت و انقلاب است. مهم آن جریانی است که امروز در منطقه به راه افتاده. مهم آن حرکتی است که یادآور انقلاب اسلامی ایران است. در حقیقت تسخیر سفارت اسرائیل در قاهره، تکرار خاطرات و درس‌های انقلاب اسلامی ایران است، حتی اگر نامی از ایران نباشد.

****

چند روز پیش یکی از دوستان وبلاگ نویس مخالف، با اشاره به اخراج سفیر اسرائیل از ترکیه و با کنار هم گذاشتن چند لینک، نتیجه گرفته بود که فایده اسلام لیبرالی (ترکیه) برای مردم غزه و فلسطین، بیشتر از اسلام ناب محمدی (ایران) بوده است! به اعتقاد این دوست گرامی، ترکیه وارد اقدام عملی شده، اما جمهوری اسلامی فقط حرف می‌زند!

هرچند این تحلیل و مقایسه، بیانگر منطق کاملا سطحی نویسنده محترم بود، اما گویای این مساله نیز هست که معیار اصلی بسیاری از مخالفین ما، فقط مخالفت با جمهوری اسلامی است، حتی به قیمت زیر سوال بردن واقعیات.

نویسنده مذکور به رسمیت شناختن رژیم جعلی اسرائیل و برقراری ارتباط سیاسی و نظامی و اقتصادی و مشکل اخیر بین ترکیه و اسرائیل را خدمت به مردم فلسطین می‌داند، اما سیاست جمهوری اسلامی درباره اسرائیل و حمایت مادی و معنوی از مردم فلسطین را جاروجنجال کودکانه! خوشبختانه مصری‌ها هم نشان دادند که به اسلام ناب محمدی و شعارهای کودکانه (!) ایران بیشتر علاقه دارند تا اسلام لیبرالی!

لینک های مرتبط:

عکس هایی از تسخیر سفارت اسرائیل در قاهره + و +

رویای نیمه شب سبزها درباره انقلاب مردم مصر و تونس

رفتار مشابه آمریکا در قبال انقلاب مردم ایران، تونس و مصر!

تشبیه انقلاب‌ کاریکاتوری به انقلاب‌ مردمی!

نسخه غلط، کشنده است نه شفابخش

  1. ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۱:۴۳ | #1

    من صدر در صد با اون دوست وبلاگ نویس مخالف، موافقم! یعنی واقعاً اقداماتی که دولت لیبرال ترکیه انجام داده تا به حال هیچ کشوری برای فلسطین انجام نداده! و این خیلی مهمه! اگه یادتون نیست یادآوری کنم که در مقابل محمود احمدی نژاد با اون قضیه‌ی هولوکاست افتضاحی به بار آورد که نتیجه‌اش شد مظلوم نمایی اسرائیل٬ و برای اولین بار در تاریخ به نفع اسرائیل وب رای مظلومیت اسرائیل(!!!) در کشورهای مختلف دنیا تظاهرات شد! اما باز یادآوری میکنم که همین آقای اردوغان بدون این همه ادعای گوش عالم کر کن رفت نشست جلوی رئیس جمهور اسرائیل٬ اسرائیل رو به نقض حقوق بشر و کشتار آدمها متهم کرد و بعد به نشونه‌ی اعتراض جلسه رو ترک کرد! به این میگن سیاست درست و عاقلانه! الان هم که سفیر اسرائیل رو اخراج کرده بر پایه‌ی یک منطق انجام داده.

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۰۶ ب.ظ:

    آقای امیر مسعود زود نتیجه گیری نکنید
    اصلا چند وقتی بود سفیر اسرائیل در ترکیه نبود!!!
    جالبه بدونید ترکیه بعد از اخراج دیپلمات اسرائیلی بازهم با اسرائیل مراوده داشته تا همین چند وقت پیش گردشگران دو کشور وارد کشورهای ترکیه و اسرائیل می شدند
    ترکیه بدنبال احیای امپراطوری عثمانی است نه اینکه بره کشور گشای؛نه اون بدنبال این که مردم کشورهای خاورمیانه رو تحت سیطره خودش قرار بده
    برای اونا خیلی بده که سیدحسن نصرا… احمدی نژاد و بشار اسد را مردم خاورمیانه دوست داشته باشند اما اردوغان رو نه
    این جنگ ترکیه با اسرائیل جنگ زرگری است
    ترکها و اسرائیلی ها می دونن که اسرائیلی ها در بین مردم خاورمیانه جای ندارن ضمن اینکه خبر هم دارن که عربستان و مصر هم مهره سوخته هستند بنابراین روش بازیشون رو عوض کرده اند از طرفی با اسرائیل قطع رابطه می کنند از طرفی از اونا حمایت های پشت پرده می کنند و از پولی که از این حمایت نصیبشون میشه درصدد احیاء امپراطوریشان هستند

    [پاسخ]

    امیرمسعود پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۱۴ ب.ظ:

    شما هر طور دوست داری تعبیر کن. فعلاً که کمک‌های ترکیه به فلسطینی‌ها بی‌سابقه است٬ و مطمئن باشید که الان اردوغان قهرمان فلسطینی‌هاست! حقش هم هست! تا حالا کی توی تاریخ کسی رو در روی رئیس جمهور اسرائیل نشسته زل زده تو چشماش و از حق فلسطینی‌ها دفاع کرده؟ هیچ کس! مهم نتیجه گیری من یا شما نیست. مهم اینه که فلسطینی‌ها میدونن کی داره به نفعشون کار میکنه.
    بله اسرائیل با ترکیه مراوده داره همچنان. توریست هم بینشون جا به جا میشه. ولی ما که باهاشون مراوده نداریم تا حالا چه گلی به سر فلسطین زدیم؟!

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۵۵ ب.ظ:

    آقای امسر مسعود
    نخست وزیر ترکیه حد اقل روبروی نخست وزیر صهیونیستها نشست
    اما مسولین جمهوری اسلامی اصلا اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند که رو در رویشان بنشینند ..

    ترکیه الان سیاست گهی به نعل و گهی به میخ را پیش گرفته که در آینده دچار مشکلات بزرگی خواهد شد..
    نمیشه تاریکی و روشنایی را با هم و در یک زمان داشته باشی
    یا رومی روم یا زنگی زنگ
    اگر ترکیه سفیر اسرائیل را اخراج میکنه که بنده مشکوک به این قضییه برای مظلوم نمایی اسرائیل هستم ..اما در عوض به ابر ستمگر دوران آمریکا اجازه نصب سپر موشکی را میده

    جمهوری اسلامی با تمام ستمگران غرب و شرق و هر چی زورگو و استعمارگر مخالفه
    اما تکیه دوست و متحد آمریکا و اسرائیل هست
    ایران اصلا اسرائیل را به رسمیت نمیشناسه و صفارت خانه آنها را بعد انقلاب تعطیل کرده اما اسرائیل در ترکیه سفارتخانه دارد و با هم قراردادهای زیادی در زمینه های مختلف دارند ..

    این کجاش کمک به فلسطینه ؟
    کی میگه ترکیه قهرمان فلسطینه ؟ نکنه در فلسطین زندگی میکنی ؟
    همینطور شکمی تحلیل نکن داداش..

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۶:۱۴ ب.ظ:

    اقا مسعود
    پرسیدید که تا بحال چه گلی به سر فلسطین زدیم
    اگر به گذشته (قبل از انقلاب) برگشته و نگاهی به فلسطین بیندازید. ملاحظه خواهید فرمود که انها با یهودیان بر سر یک سفره غذا هم میخوردند و در دولت یهود دارای شغل هم بودند و جند صدای مخالف هم برای گرفتن حق و یا مثلا باج خواهی ادعا و انگولکی هم به دولت اسرائیل میکردند. و تا پیروزی انقلاب ما و حمایت همه جانبه در تامین مبارزین فلسطینی , رهبر و رهبرانش گر کرفته و مثلا روزی رهبر ان جذی و زوزی دیگر دفع میشد. بهر حال تا به امروز هرچه فلسطین دارد از ماست لیکن در خفا( تامین حقوق و تجهیزات نظامی و سی هزار واهد مسکونی ,بیمارستانها و ودارس ووو)اری این golist که بسر انان گرفتیم که امیدواریم gelei بسرمون نشن . کا با ان تفکر تضاد عقیده, حتمآخواهند شد. شک نکنید

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۶:۲۳ ب.ظ:

    اقا پسر شجاع , ساعت ۱۲:۵۵
    ایا میدونی که سیاست یعنی درون پر ز مکرو , برون سادگی ؟؟
    حتمآ که نه , چون هنوز سنت اقتضاء نمیکنه و شکمی استدلال میکنی .
    و بر روایت فتح مکه را چندین و چند بار بخون و هر وقت درکش کردی که سیاست نبرد و حاکمیت و پیروزی چیه , انوقت برگرد اینجا و فریاد بزن , مرگ براین سیاست جنگ طلبانه شیعه گول زن و شیعه کش

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۵:۵۹ ب.ظ:

    اقا سید نوید
    با توجه به سیاست گسترش حاکمیت مان در منطقه با شعار جارو جنجال و دیگران را به جان هم انداختن و به ان افتخار کردن و سیاست زیرکانه دولت عثمانی , نفرمودی که روش اردوغان از نگاه سیاسی صحیح است یا غلط ؟
    و در این بازی عرض اندام و گسترش حاکمیت , برنده بازی کیست؟

    [پاسخ]

    javad پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۱۴ ب.ظ:

    شما دوست موافق آن مخالف نمیفرمایید که ترکیه یا مدل ترکیه ای از رابطه اسلام وسیاست به اندازه مدل اصیل انقلاب اسلامی ایران هزینه کرده است یا نه نمیگویید که ترکیه هزینه ای بالاتر از پاکترین جوانان این مرز عزیز داده است لابد این راهم مخالف هستید که ترکیه درراس (اسلام زیر منافع ملی) قراردارد و احتمالا در تحلیلتان اقدامات دوگانه ترکیه هم جایی دارد ماجرای سپر موشکی و صفیر اسراییل اگر حرکت خرامان جمهوری اسلامی و موج تاثیرات آن راورای دولت بدانیم و اصالتی اسلامی وانسانی وعلمی برای آن قایل شویم یقینا به راس حرکتی میرسیم که ریشه در مکتب الهی تشیع دارد نه فرضا دولت آقامحمود گل گلاب حرمت خونهایی که در این راه هزینه شده است رابادعوای سیاسی قاطی نکنید یقینا ایرانی استوار ترکیه تاثیر گذار در مسیر پایداری را رقم زده

    [پاسخ]

    امیرمسعود پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۳۴ ب.ظ:

    من که فکر نمیکنم اینطوری باشه. چون جنس سیاست‌های ترکیه با ایران کاملاً فرق داره. همین اونا خودشون رو از دنیا جدا نکرده‌اند٬ و همیشه جز بر مبنای منطق با چیزی مخالفت نکرده‌اند! بنابراین دنیا مخالفت اونها رو جدی میگیره! میتونید برید انعکاس همین درگیری لفظی ترکیه و اسرائیل رو در دنیا ببینید٬ و مقایسه کنید به انعکاس رفتارهای ما در قبال اسرائیل و فلسطین!
    مدل ترکیه‌ای از رابطه‌ی اسلام و سیاست هنوز به اندازه‌ی مدل ما هزینه نکرده. ولی در این صورت اگه دستاورد‌هامون برابر هم باشه اونا برنده هستند! درسته؟ اتفاقاً بحث کردن از هزینه و دستاورد به نفع نظر من تموم میشه. چون ترکیه تونسته دستاورد‌های زیادی (برای فلسطین) به دست بیاره٬ ضمن اینکه هزینه‌ی خاصی هم نکرده!

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۳۸ ب.ظ:

    یادتون باشه این تحلیل شماست نه همه مردم جهان

    امید حسینی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۴۹ ب.ظ:

    امیرمسعود خان! ما که نمی خوایم به هر قیمتی شما قانع بشی. به هر حال شما هم برای خودت نظری داری و نظر شما محترمه. البته بهتره از طرف خودتان حرف بزنید نه از طرف فسلطینی ها. این که ترکیه برای فلسطینی ها دستاوردهای زیادی داشته، یه ادعاست. به جای ادعا، فقط یک دلیل برای اثباتش بیارین. بگین ترکیه چه دستآوردی برای فلسطین داشته؟ و ایران چه چیزی داشته؟ بعد دو طرف رو با هم مقایسه کنید. نه فقط اظهارات احمدی نژاد رو، کلا حمایت سی ساله انقلاب و جمهوری اسلامی از فلسطین رو در نظر داشته باشید

    یه توضیح دیگه اینکه مطمئنا وضعیت اسفبار فلسطین و اشغال ۶۰ ساله این کشور و این همه جنایتی که در این سرزمین داره اتفاق می افته، آنقدر بزرگ و مهم هست که با یک جر و بحث ساده اردوغان و پرز، حل نمیشه!
    این نهایت ساده نگری هست که فکر کنیم این دعوای تلویزیونی، یعنی حل مشکل فلسطین!
    تناقض شما اینجاست که یک داد و فریاد ساده رو بعد از این همه حمایت و ارتباط رسمی و سیاسی با اسرائیل، دستآورد بزرگ می دونین، اما چشم بینایی برای دیدن حمایت مادی و معنوی سی ساله ایران از گروه های فلسطینی ندارید!
    واقعا که خیلی عجیبه

    امیرمسعود پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۴۹ ب.ظ:

    صد در صد همینطوره دوست گرامی.

    امیرمسعود پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۱:۰۸ ب.ظ:

    این که گفتم صد در صد همینطوره در جواب سید نوید بود. نه در جواب امید حسینی. در جواب امید حسینی باید بگم من دستاوردهای ایران رو هم میبینم. که اون رو هم ناشی از انتخاب روز قدس از طرف آیت‌الله خمینی میدونم البته. ولی به غیر از اون مورد٬ دستاوردهای ترکیه رو بیشتر قلمداد می‌کنم. البته این نظر منه. نظر شما ممکنه فرق کنه. ولی کارای ما هم بیشتر از نمایش‌های تلویزیونی نبوده! اون هم با اون وضعیتی که خودتون بهتر میدونید٬ انعکاسش رو هم باز خودتون بهتر میدونید. البته اینا مال احمدی‌نژاده. ولی کلیت نظام از این سیاست‌ها پشتیبانی کرده. یادتون هم نره که در زمان انتخابات همین موارد جز امتیاز‌های مثبتش محسوب میشد!
    در کل نمی‌خوام بحث کنم. نظرات با هم متفاوته. مردم فلسطین باید نظر بدن. مهم اینه که من خودم طرفدار فلسطین و مخالف اسراِیل هستم و دوست ندارم اینطوری تلقی بشه که من از این نظر با شما مخالفتی دارم. میتونید برید توی وبلاگم کلمه‌ی اسرائیل یا غزه رو سرچ کنید و ببینید ۳ سال پیش نظراتم چی بوده. من فقط در نوع رفتار سیاسی با شما اختلاف نظر دارم. همین.

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۱:۲۸ ب.ظ:

    آقای امیر مسعود
    شما از تمام حمایتهای جمهوری اسلامی از مردم فلسطین خبر دارید ؟یا فقط راهپیمایی روز قدس را از تلویزیون میبینید و فکر میکنید حمایت یعنی همین ؟
    برادر من ..اطلاعات نداری اظهار نظر نکن که مرتکب اشتباه بشی

    امیرمسعود پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۱:۵۶ ب.ظ:

    من در حدی که میتونم بفهمم و محرمانه نیست صحبت میکنم.

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۵۲ ب.ظ:

    اسلام باید برای مردم و ملت مفید به فایده باشد” نه مردم برای اسلام جان دهند. اسلام امده تا مردم را راهنمائی کند نه عامل تفرقه باشد”اسلام اصیل باید زیر منافع ملی باشد. اسلام تز حکومتی نیست و اگر هم باشد در حد اداره مدینه سه هزار نفری میباشد نه بیشتر و وقتی ابعاد حکومتش گسترش پیدا میکند غیر از فساد تولید دیگری ندارد و اگر تولیدی هم از روی غیرت و شرف و علاقه مندی شخصی در حیطه حکومتی ان صورت بگیرد انرا به زور مصادره کرده و به نام خودش به ثبت میرساند. یادمان باشد که عثمانیان تا اسپانیا را فتح کردند و اگر جهانگشائی از این نوع افتخاری برای اسلام اورده متعلق به انان است(که البته من خود شخصا به این افتخارات علاقه ای ندارم)ترکیه رو در روی اولمرت و در انظار جهانیان او را مورد خطاب قرار میدهد بجای اشک تمساح ریختن برای فلسطین کمک اعزام میکند وقتی مردمش در راه این کمک رسانی کشته میشود تقاص خون انان را از اسرائیل طلب میکند وقتی جواب بنی اسرائیلی میشنود اقدام به اخراج سفیر اسرائیل میکند و این یعنی یک سیاست و خط روشن! و ما چون توان اینکارها را نداریم اعمال انان را به خیال خود مصادره میکنیم (ایرانی استوار”ترکیه تاثیر گذار را رقم زده) درست مثل روضه خوانی هایمان وقتی دروغها در مورد امام حسین تمام میشود سراغ قد و قامت و چشم و ابروی حضرت عباس میروند!

    [پاسخ]

    حاجی زاده پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۰۱ ق.ظ:

    سلام آقای امیر مسعود،ترکیه هدفش پیوستن به اتحادیه اروپا و همچنین نفوذ بیشتر در خاور میانه است،به هر قیمتی، نمی تونم الان در مورد شخصیت اردوغان به طور واضح صحبت کنم ولی کارهایی(دعوای تلویزیونی، اخراج سفیر اسرائیل، استقرار سامانه موشکی ناتو در خاک ترکیه که موجب تقدیر امریکا، هم پیمان سرسخت اسرائیل می شود) که انجام می ده یک سو نیستند و خوب این موضوع با اهدافشون البته سازگار هست!!!!
    گفته بودید افتضاح هولوکاست! مگر غیر از این بود که آقای احمدی نژاد با زیر سوال بردن هولوکاست لرزه ای بر اندام غرب انداخت، سوالی ساده که اتفاقا به وجود آمدن رژیم اشغالگر قدس رو زیر سوال می برد، تعجب می کنم می گویید مظلوم نمایی اسرائیل!!!!
    اگر به مستند بی بی سی که در مورد انقلاب ایران ساخته شده توجه کنیم، می بینیم چقدر جالب بایکوت خبری می کنند و ایران رو ستمگر نشون می دهند، به نظر من در این دایره هر که دشمن تر باشد با اسرائیل و دوست تر با فلسطین، بایکوت خبریش بیشتر است البته از جانب بیگانگان، اگر بازتاب دعوای تلویزیونی اردوغان بیشتر از کارهای ایران است دلیل بر به درد بخور تر بودن آن ها نیست.
    در آخر: ملاک ما طبق فرموده ی امام رضا (ع) که به فتنه ی شدید تر از دجال اشاره دارند در آخرالزمان ،دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خداست، و این روزها تقدیر امریکا از ترکیه جای تامل دارد!!!

    [پاسخ]

    امیرمسعود پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۴۰ ب.ظ:

    شما حق رو به امریکا و بی‌بی‌سی می‌سنجید! من نمی‌فهمم چرا. باید حق رو به عقل سنجید! نه به موضع گیری امریکا و اسرائیل! همین رویه رو در مورد جنبش سبز هم به کار بردید و می‌برید.
    ضمن اینکه فرمودید هدف ترکیه از این کارا پیوستن به اتحادیه اروپاست!!! یعنی پس باید اینطور نتیجه گرفت که داره با اسرائیل مخالفت میکنه تا اروپا خوشش بیاد! یعنی اروپا دشمن ایرائیل بوده و ما نمی‌دونستیم!!! نزنید این حرف‌ها رو. قبل از استدلال یه کم دقت کنید.
    بعد هم در مورد آقای احمدی‌نژاد صحبت کردید که لرزه بر اندامش افتاده٬ نمیدونم. من لرزه‌ای ندیدم. چیزی که من دیدم این بود که اسرائیل به خاطر اون موضع گیری نسنجیده شروع به مظلوم نمایی کرد که ای داد ای بیداد کشتار ما رو نا دیده گرفتن! بعد هم مردم توی کشور‌های مختلف دنیا به نفع اسرائیل تظاهرات کردن که چنین چیزی قبل از اون در تاریخ سابقه نداشت که مردم دنیا دلشون برای اسرائیل بسوزه تظاهرات راه بندازن!
    واقعیت رو از دریچه‌ی چشم خودمون ببینیم. نه از صفحه‌ی تلویزیون آقای ضرغامی…

    [پاسخ]

    حاجی زاده پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱:۴۷ ب.ظ:

    شما واقعا خودتون رو به کوچه علی چپ می زنید!!!!!!
    دقیقا چپول برداشت کردید، حالا هر چی دوست دارید می تونید بگید، لطفا شما یک بار دیگه نظر من و خودتون رو بخونید تا متوجه سوتی هاتون در نظرتون باشید، فکر کنم فکر نکرده و شاید نگاه نکرده به نظر دیگران و با عجله کامنت می ذارید.

  2. ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۲:۰۰ | #2

    این وزیر امور خارجه چه غلطی میکنه چرا هیچ صدایی ازش بلند نمیشه/در مورد دوستان مخالف هم باید بگم کی می خواد چشم و گوشتون رو باز کنید

    [پاسخ]

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۱۹ ق.ظ:

    احمد جان
    تا زمانیکه این وزرای امور خارجه ها عاقل باشند و صالح که تا بتونن کاری بکنند , همچنان چشم و گوش منتقدین بسته خواهد ماند در ابراز حمایت منافع طلبانه و سوء استفاده و تغذیه از بیت المال
    و خیلی عجب است که به این نتیجه رسیدی که وزیر خارجه هیچ غلطی نمیکند و بدان که در دولت چو ایشان زیادند. گوش و چشم خود را باز , تا ببینید و بشنوید

    [پاسخ]

  3. ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۲:۱۳ | #3

    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/link/2538
    ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
    یا علی

    [پاسخ]

  4. ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۲:۱۷ | #4

    به نام خدا
    این حرکت مردم مصر که سفارت خانه اسرائیل رو گرفتند خیلی حرکت بزرگ و با معنایی بود
    این چندمین حرکت ضدصهیونیستی مردم مصره اوایل خط لوله گاز را آتش می زدند بعد به اتوبوس سربازان اسرائیلی حمله کردند و موقعی هم که اسرائیل به پاسگاه مصر حمله کرد مردم مصر خواهان عذر خواهی و قطع رابطه با اسرائیل بودند این به نظر من از موضع قدرت فوق العاده مردم مصر است اونا هیچ توجهی به شورای نظامی ندارن و بزودی آن را هم خواهند گرفت به تازگی هم که از عدم تمایل شورای نظامی باخبرشدند خود دست به کار شدند و دیوار بتنی را با فولاد اراده خودشان از جای کندند
    این تحولات در آینده مطمئننا گشترش خواهد یافت و مردم چندکشور دیگر هم همین کار را با دشمن اسرائیلی خواهند کرد

    نکته دومی که به ذهنم می رسه اینه که همین چند وقت پیش یادش بخیر آقای تاج زاده به دولت انتقالی نامه نوشت که ما حاضر هستیم تجربیات خودمان را در اختیارتان بگذاریم اتفاقا چند روز بعد دولت تظاهرات مردم را در میدان التحریر به خاک و خون کشید این برای کسانی که امکان دارد هنوز خواب باشند نکته خوبی است
    وسلام و علیکم ورحمه الله و برکاته

    [پاسخ]

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۱:۰۳ ب.ظ:

    اتفاقا ما این نکته خوب مورد نظر شما رو الان بیش از دو سال است که خوب گرفته ایم که هر وقت اقای تاجزاده حرف بزند ثمره اش خاک و خون است! حرف حق همیشه همینطور بوده” مگر امام حسین برای چه به خاک و خون کشیده شد؟ در ضمن اسرائیل نا حق است و اینرا همه ازادگان جهان میدانند و حق طلبی هم فقط در بین حزب الهی ها خلاصه نشده بلکه هر کس که بوئی از جوانمردی برده میفهمد که اسرائیل غاصب است و فلسطینی مظلوم!

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۲:۰۳ ب.ظ:

    :roll: شما ظاهرا خیلی با عجله می خونی
    منظور شما اینه که تاج زاده از دولت انتقالی حمایت کرده و حرفش هم حق بوده و به خاک وخون کشیدن مردم هم کاری درست از ناحیه دولت بوده؟؟ :roll:

    خواهشا موقع جواب دادن لااقل تعصب رو بذارید کنار این رو حقیقتا به شما توصیه می کنم

    [پاسخ]

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۲:۱۷ ب.ظ:

    منظورم حرف زدن اقای تاجزاده است که بعضیها تاب اظهار نظر کردنهای اونو ندارن و سرکوب تظاهرات در قاهره رو میخوان به اظهار نظر ایشون بچسبونن. و در ضمن منظور دیگرم یاد اوری یک سنت گهنه تاریخی است که حرف حق همیشه تاوان سنگینی داشته که حقگو و حقجو پرداخت میکنه نه ظالم! خنده داره!نه؟

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۲:۲۶ ب.ظ:

    منظور من تحلیل اشتباه تاج زاده بود خیلی واضح اشاره کردم
    شما واقع متوجه نشدی؟ :?::?::?::?::?:
    در ضمن من به سنت کهنه تاریخی کاری ندارم اما به این که طرفداران ظلم همیشه هستند و مکر و خدعه می کنند اعتقاد دارم
    به قول بزرگی جاده ایمان و اعتقاد به خداوند و ائمه و عمل به فرامین آنها مثل جاده سربالایی است خیلی سخته که بتونی بیای بالا اما جاده شهوات و گناه سرپایینی است کمترین اراده رو کنی با کله می افتی

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۲:۳۱ ب.ظ:

    منظورم خیلی واضح بود ایشون حتی از کوچکترین تحلیل ها هم عاجز است ایشون که نمی تونه بین حق وباطل فرق بذارد همون بهتره که حرف نزند

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۳:۵۰ ب.ظ:

    کی در مقابل شما عاجز نیست!

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۲۷ ق.ظ:

    اقا سید نوید
    البته که من نمیدانم که کی نامه نوشت و کی ننوشت . حال فرض براینکه نامه ای نوشته شده باشه , مگر غیر از اینه که هر کس و دولتی میخواد طرز تفکر و عقیده خودشو به دیگران و جامعه اشاعه بده ؟؟ بهر حال , در این اوضاع اشفته یکی به دولت انتقالی نامه مینویسه و یکی به طرق مختلف با مخالفین و معترضین ارتباط بر قرار و حمایتهایی میکنه. و عجب است که کاه را مبینی ولی کوه را نمیبینی !!!!

    [پاسخ]

  5. ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۲:۴۶ | #5

    دیروز ایران ، امروز مصر ، فردا ….

    در اوایل انقلاب مردم ولایتمدار ایران به سفارت آمریکا در ایران که تبدیل به لانه جاسوسی غربیها شده بود حمله کرده و آنرا به اشغال خود در آوردند …یکی از محاسن این کار بزرگ افشا شدن هویت اصلی بنی صدر و عده ای از جاسوسان در ایران بوده است ..این واقعه به حدی مهم بود که حضرت امام آنرا انقلابی دوم خوانده است….

    حالا بعد از ۳۰ سال مردم انقلابی و مسلمان مصر با الگو برداری از این حرکت انقلابیون ایرانی دست به حرکتی انقلابی در کشور خود زدند ……در ساعت ۶ صبح روز جمعه ۱۸ شهریور مردم مصر بعد از تظاهرات اعتراضی علیه شورای نظامی و ادامه ارتباط با اسرائیل به سفارت اسرائیل حمله کرده و آنرا به اشغال خود در آوردند …گر چه این اشغال چند ساعت طول کشید اما شاخهای اسرائیل در مصر شکست و باری دیگر برای همه مردم دنیا ثابت شد که نفرت از اسرائیل در همه جای دنیا وجد داشته و خواهد داشت …

    اعضای سفارت شب گذشته بصورت تحقیر آمیز با هواپیمای جنگنده قرار را بر قرار ترجیح دادند و از مصر رانده شدند …

    این واقعه بسیار مهم حکایت از آن دارد که خداوند متعال باری دیگر به یاری مردم آزاده خواهد آمد و ستمگران را نابود خواهد کرد …کشورهای غربی از این حادثه اسفناک شده و تنشان بلرزه در آمده است ..دیکتاتورها خصوصا ازنوع عربی در بحرین و یمن و عربستان و …مشغول فاتحه خوانی بر گور خویش هستند..خواب از چشمان آدمکشان غربی و دوستانشان گرفته شده است ….

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۲:۲۸ ب.ظ:

    خود خداوند فرموده زمین به مستضعفان خواهد رسید و چه خوب رهبر عزیزمان این را در آن خطبه عربی آوردند
    عزیزی می گفت ما همیشه فکر می کردیم این آیه باید برای امام زمان باشه اما بعد اون خطبه غرا فهمیدیم که خیر میتونه برای همه مردم باشد

    [پاسخ]

  6. طوس
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۳:۲۵ | #6

    ممنون بابت تحلیل. بموفع و بجا بود. هرچند سفرنامه ها خیلی خوب و خاطره انگیزه اما نگران بودم جای تحلیل های خوب همیشگی رو بگیره!

    [پاسخ]

  7. ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۳:۵۶ | #7

    در مقاله اصلی چنین آمده است:
    (سیاست غربی‌ها جالب بود. حمایت از دیکتاتورهای وابسته تا لحظه آخر؛ وقتی کار دیکتاتورها تمام شد، همراه شدن با مردم و حمایت از دموکراسی!)
    این ابهام در مورد رفتار غربی ها بارها مطرح و مورد سوال واقع شده.
    لذا در گذشته مطلبی در همین مورد نوشته ام که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

    #( علت حمایت امریکا از حکومتهای دیکتاتوری )#

    بسیاری از مردم، حتی نویسندگان معروف از رفتار امریکا و قدرتهای اروپایی با حکومتهای دیکتاتوری در تعجب مانده اند!
    در تعجب اند که چرا این طرفداران آزادی و دمکراسی از حکومتهای دیکتاتوری دفاع می کنند!
    بعضأ امریکا را بخاطر تنها گذاشتن دیکتاتورها در زمان قیام مردم نکوهش می کنند! چنین توجیه موهومی درست کرده اند که چون تاریخ مصرف آنها تمام شده، امریکا ناجوانمردانه به دوستان قبلی خود پشت می کند!
    آیا براستی چنین است؟ امریکا دوست دیکتاتورهای ستمگر است؟ و تازه در این دوستی هم ثابت قدم و متعهد نیست؟
    بطور کلی در جامعه ما، رفتار قدرتهای جهانی با حکومتهای دیکتاتوری، تبدیل به معمایی شده که حتی دوستداران غرب در پاسخ به آن عاجزند!
    قدرتهای غربی بواقع دوستدار و مدافع آزادی و دمکراسی هستند و بر این عقیده خود صداقت و تعهد هم دارند، اما نکته قابل توجه این است که کشورهای بسیاری در جهان دارای حکومتهای دیکتاتوری هستند و ممکن است تا پانصد سال دیگر هم به همین شکل باقی بمانند، حال تکلیف کشورهای پیشرفته چبست؟ آیا ممکن است که با همه آنها روابط تیره داشته باشند! چنین چیزی ممکن است؟ چنین کاری به نفع مردم آن کشورها و جامعه جهانی خواهد بود!؟
    کشورهای غربی با حکومتهای دیکتاتوری رابطه، دوستی، معامله و مراوده دارند، تا زمانی که مردم آنجا قیام کنند، در اینصورت بین مردم و دیکتاتور طرف مردم را می گیرند. اگر هم مردم قیام نکنند تا ابد به همان روابط حسنه با حکومت ادامه می دهند.
    رفتاری از این ساده تر و صادقانه تر ممکن است!
    به این مثال ساده توجه کنید:
    همسایه شما به خانواده اش ظلم می کند، با آنها بد رفتار و مستبد است، آیا شما در زندگی آنها دخالت می کنید؟ قطعأ شما دخالت نمی کنید چون نمی توانید با همه همسایگان بدرفتار برخورد کنید، ضمن اینکه نتیجه ای از این کار هم متصور نیستید.
    نه تنها درگیر نمی شوید بلکه با مرد همسایه سلام و علیک گرمی هم دارید، ممکن است با او معامله هم بکنید، اما اگر روزی فریاد کمک شنیدید حتمأ به پشت در خانه او خواهید رفت، ممکن است در آن شرایط حتی با مرد همسایه درگیر هم بشوید.
    آیا این رفتار شما منصفانه و انسانی نیست؟
    رفتار کشورهای قدرتمند نیز دقیقأ مانند همین مثال ساده است، سیاست همین قدر ساده است، آنرا پیچیده و سپس مشکل نکنید. والسلام

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۲:۲۰ ب.ظ:

    آقای یوسفی شما اگه دقت کنید همین کشورهای غربی دیکتاتورها را سر کار می آورند
    الان شما چه بخواهید چه نخواهید اکثرا دولتمردان غربی و آمریکایی ماسون هستند این یعنی حکومت تک بعدی شیطان
    این مثال و صحبتی که کردید خیلی ساده انگارانه است که شما فکر می کنید اونا صداقت وتعهد در دموکراسی دارن به نظر من دموکراسی مساوی است با تبلیغات بیشتر نه مردم سالاری و شایسته سالاری
    حکومت های غربی(مجازا اصطلاح غربی رو به کار می برم) حتی به عقاید مردم خود هم توجه ندارن چند مورد واضح وجود دارد یکی همین قیام مردم در یونان و اسپانیا و آلمان و…
    دیگری در انتخابات دوره اول بوش با الگور(البته اگه اسمش رو صحیح به یاد آورده باشم) الگور طبق نتایجی که در رسانه ها ایالت به ایالت منتشر می شد با پیروز می شد اما با دخالت سنا بوش پیروز شد
    شما می تونید کلمه انتخابات در آمریکا یا انتخابات آمریکا بین بوش و الگور را سرچ کنید
    مثال شما رو با وصیت حضرت علی پاسخ می دهم
    ایشان می فرماید آنقدر رسول خدا درباره همسایگان توصیه می کرد که فکر می کردیم همسایگان از هم ارث می برند
    این توجیه ساده انگارانه ای است که آنها براساس منافع همان لحظه خودشان کار می کنند در واقع غرب در ابتدا سعی می کند کسی را حکمران کند اگر نتوانست او را جذب کند اگر هم ناموفق بود او را از بین ببرد و دیگری را بیاورد

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۱۹ ب.ظ:

    “به نظر من دموکراسی مساوی است با تبلیغات بیشتر نه مردم سالاری و شایسته سالاری”
    یعنی الان دولت ایران وکره شمالی شایسته تر از دولت آمریکا و آلمان هستند؟؟ خداییش
    خودتان خنده تان نمی گیرد از این خزعبلاتی که می گویید؟؟

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۴۱ ق.ظ:

    این حقیقت است
    صاحبان سرمایه بیشتر می توانند رای جمع کنند شما هر چه تبلیغات بیشتر انجام بری بیش تر موفق هستی
    بعدشم من به ایران و کره شمالی چکار دارم این حرفم کلی بود حالا اگه باب میل شما نبود اون دیگه دست من نیست

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۲:۲۵ ب.ظ:

    سلام علیک گرم؟؟؟

    اتفاقا ما همچین مردی رو سه چهار سال قبل در همسایگی خودمون داشتیم. پدرم نه تنها تحویلش نمی‌گرفت که به من و خواهر و مادرم هم توصیه کرده بود که حتی سلام هم نکنیم چرا که اون مرد رو مرد بی غیرتی می‌دونستند که با فحاشی‌هایی که به خانومش می‌کرد، آبرو و شرف ناموسش رو زیر سؤال می‌برد و اون زن وقتی ما رو می‌دید از زور شرمندگی هی گوشه‌ی چادرشو می‌جوید.
    پدرم می‌گفت همچین بی غیرتی، از هر نامحرمی، نامحرم‌تره چون به آبروی ناموسش در برابر غریبه‌ها فکر نمی‌کنه.

    در ضمن فرمودید:
    «قدرتهای غربی بواقع دوستدار و مدافع آزادی و دمکراسی هستند و بر این عقیده خود صداقت و تعهد هم دارند»

    خب لطف کنید مثال بزنید تا شاید یکی مثل من هم که اصلا این حرفتونو قبول نداره باهاتون هم عقیده بشه.

    یه چیز دیگه اینکه با این تعریفی که شما از سیاستهای غربی‌ها در مواجهه با حکومتهای دیکتاتوری کردید و فرمودید:

    «کشورهای غربی با حکومتهای دیکتاتوری رابطه، دوستی، معامله و مراوده دارند، تا زمانی که مردم آنجا قیام کنند، در اینصورت بین مردم و دیکتاتور طرف مردم را می گیرند»

    من یاد چند تا حیوون افتادم که به خوبی می‌تونن اینجور سیاستهای کشورهای غربی رو توصیف کنن:

    بوقلمون
    کفتار
    لاشخور

    به همین سادگی

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۷:۲۰ ب.ظ:

    آقای یوسفی
    آمریکا یک دوست صادق نیست ..سیستم این کشور بر اساس اشغال و غارت می باشد …اصول این کشور جنگ و خونریزی می باشد..
    تا الان هر کجا که قدم گذاشت بجز ویرانی و قتل و غارت و تجاوز چیز دیگه ای ببار نیاورده است…آمریکا همیشه دنبال منافع خود میگردد ..

    شما تاریخ آمریکا را اگر خوب خوانده باشید اینچنین تحلیلهای اشتباه نمیکنید …

    شما دلیل دشمنی آمریکا با مردم ایران میدانید ؟ بهتره کمی عاقلانه حرف بزنید …

    [پاسخ]

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۱۱ ب.ظ:

    امریکا کیلویی چنده پسر شجاع
    من حتی ترکیه را هم ندیده ام.
    روستا زاده ای هستم که تمام عمرم زندگی ساده ای داشته ام.
    تمام فکرم کودکان یتیم و مردم فقیر کشورم است.
    اما……اما
    باور کنید امریکائیان مردمان خوبی هستند.
    اگر شما روستائیان، کارگران ، زحمت کشان ، بینوایان … کشورتان را دوست دارید، بدانید که خوشبختی آنها در گروی دوستی با کشورهای پیشرفته است.
    ضمن اینکه از انصاف و مردانگی بدور است مردمی که خوب هستند را بد بنامید.
    اگر شما به اشتباه خوب را بد بنامید گناهی نیست .
    اما بنده که به یقین رسیده ام، هرگز خوب را بد نخواهم نامید. زیرا این خیانت به خوبی ست ، خیانت به کل خوب ها است.

    [پاسخ]

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۵:۴۸ ق.ظ:

    واقعیتی میخواهم عرض کنم که تاکنون نشنیده اید.
    در بین انسانها قاعده ای وجود دارد که اگر کمی دقت کنید آنرا می بینید.
    ” ” ما از انسانهای خوب بیشتر از انسانهای بد توقع داریم. ” ”
    بعبارت دیگر هر کسی را که دیدی از او خیلی انتظار دارید بدانید که او را بهتر از دیگران میدانید.
    واقعیت ناشنیده این است که همین شماهایی که دشمن غرب هستید در اعماق وجودتان غربی ها را مردمان بسیار خوبی میدانید و خودتان بی خبرید!!
    آدم بد همین قدر که ما را اذیت نکند از او راضی میشویم اما این آدم خوب است که انتظارات و توقع ما از او زیاد است.

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۱۰ ب.ظ:

    به سید نوید
    گفتید که همین کشورهای غربی دیکتاتورها را سر کار میارن
    اولا که تمام سلسله ها و حاکمان و انقلابیون وووو با شعار عدالت خواهی و عدالت گستری و حق طلبی ابتدا سر ملتی شیره مالیده و سر کار می ایند و پس از ان با سپردن مدیریت های کلان به افراد رابطه ای و نا لایق , خود تبدیل به دیکتاتور میشوند که مردمش منتظر فرصی دوباره برای نجات از دست این و افتادن در دام دیکتاتوری دیگر می افتند و در این گذار انچنان عرصه بر انان تنگ میشود که دشمن دانا را به دوست و خویش نادان ترجیح میدهند.
    واین درسهایی از تاریخ است . و انکه از تاریخ هیچ نیاموخت , محکوم است که همیشه در تاریخ باقی بماند .
    و در توجیح این مقدمه , دوران حکومت مولا بود . اوچند نفر داشت که چون خود و نزدیک به خودش باشد که به حاکمیت بلاد دوردست بفرستد ؟؟ و ناگزیر بود به سفارش و باور نزدیکان اعتماد کرده و گزینشهارا به انان سپرد . و این شروع یک بی عدالتی میتونست باشه . فلذا قسمت و مشیت الهی براین بود که سریعآ به درجه شهادت نائل و تا ابد در خاطره ها زنده بماند . ودیگر مثال معاصر مرحوم رجائیست که گر دورانش تداوم میافت و یا رهبر مان(ایت الله خامنه ای ) به این مقام ناذل نمیشدند , چون دول و یاران انقلاب در گذشته , امروز برچسبی به انان زده و به بیکفایتی و یاری با دشمنان ملت و انقلاب محکومشان میکردیم .
    اری , هر دولتی سعی در اعمال حاکمیت دارد و ایران و امریکا نیز از این قاعده مستثنا نیستند و فقط روش و باورشان فرق میکند و هردو و همه دول نیز خود را بحق میدانند و لایق حاکمیت

    مخاطب , یک ایرانی
    اری ,حیوانهای خوب مثال زدی , لیکن چند تا رد از قلم انداختی مثل
    کوسفندان که تابع بزگله اند
    بزی که بز دیگر بیند ز ان پیروی کنند
    گبر قبرسی که از خر خود در حد طاقت کار کشیده و بمحض پیر یا مریض شدن در بیابانش رها تا خوراک شغالها شود
    چون طوطیان به تقلید
    چوشیران در حفظ و گسترش قلمرو
    چو سگان در پاچه گیری
    وووو

    به پسر شجاع
    در اشغال و غارت قتل و تجاوز گفتید
    و نگفتید که همه اینها برای اشاعه باور خود و حفظ منافع و امنیت مردمش است و این تلاش همه حکام ان است .
    چرا باید مرغ همسایه را غاز ببینیم ؟؟
    ما چطور به فلان قوم میگوییم مرگ بر تو . ایا انان حق ندارند برای زندگی و امنیت خود جواب دهند مرگ بر خودت؟؟
    ما چطور دنبال منطقه ای امن در جهان میگردیم و سعی داریم خط مقدم جبهه هایمان را به هر قیمت و هزینه ای به دور دستها ببریم . ایا دیگران حق ندارند ؟؟
    اری : هیچکس چشم دیدن از خود بهتر و بالاتر را ندارد . و از حسادت تن به دیگری میسپارد . به روسها که یک عمر چشم طمع به ما دارند و به ملت و کشور مان خیانت کردند . و فقط و فقط به بهانه تغییر حکومت کمونیستی
    اری , ما با امریکا و اسرائیل هم دوست میشویم که اگر داراییهای بلوکه ما را ازاد و کاری به کارمان نداشته باشند . و انگر ما انگشت توی سوراخ بینی شون نکنیم , انان هیچ در صدد تحریم و دفاع و مقابله به مثل بر نمی ایند . و ما در ارامش و امنیت کامل میتوانیم اهدافمان را دنبال و در وقت مقتضی (چون سیاست رسول الله(ص) درحمله به مکه) فتح مکه را دوباره تکرار کنیم

    [پاسخ]

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۴۸ ب.ظ:

    به بیژن

    Oh My God

    من سران غربی رو توصیف کرده بودم عزیزم نه ملل غربی و غرب زده‌ها رو.
    با این حال متشکرم که زحمت کشیدی و توصیف ملت‌های غربی و غرب زده‌ها رو به عهده گرفتی.
    اتفاقا دیروز هم یه عده‌ای در محل برج‌های سابق نیویورک تجمع کرده بودند که به همون بزها و شیرها و سگ‌ها و طوطیان و گبرهایی که تو معرفی‌شون کردی هشدار بدن که دیگه بسه مزدوری بوقلمون‌ها و کفتارها و لاشخورها.

    [پاسخ]

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۳:۵۵ ب.ظ:

    ایرانی عزیز
    این ملتهان که دولتها و به تبع ان سران و بقول شما دیکتاتورها رامیسازن و بهشون مشروعیت میدن .
    the goverment for the people ,by the people

  8. فرشاد
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۴:۱۴ | #8

    البته باور اینکه کشورهای غربی بین دیکتاتور و مردم در هنگام قیام طرف مردم را می گیرند
    کمی سخت است.
    میتوان گفت آنها بر اساس منافعشان عمل می کنند و تعداد قربانیان منافع آنها هم چندان مهم نیست.
    مثلا در هنگام قیام مردم ایران علیه شاه تا زمانی که سقوط شاه قطعی نشده بود و حتی بعد از آن غربی ها از او حمایت می کردند.
    معمولا بعد از سقوط دیکاتورها سیاستمداران بازنشسته غربی اذغان می کنند که به خاطر منافعشان تغییر جهت می دهند و نه دموکراسی و …

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۴۴ ق.ظ:

    دقیقا
    در همین حمله ناتو به لیبی اوایل این کشورها سکوت کرده بودند حتی موقعی که مردم لیبی با جنگنده بمباران شدند هیچ عکس العملی در دنیا نبود اما از زمانی که قذافی دستور حمله به پالایشگاه ها را صادر کرد ورق برگشت

    [پاسخ]

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۴:۰۷ ب.ظ:

    اره نوید جان
    شکار شیر کار شیر شکار است و با اسلحه شیر . شیر شکار برای بدام انداختن اصولی ان و اسلحه مخصوص برای نابودیش
    کار هر .. نیست خرمن کوفتن // ….نر میخواهدو مرد کهن
    و دعوای تو اونور جوب و من این ور جوب , فحش بده و فحش بستون , جنگ و دعوای خاله زنکیست

    [پاسخ]

  9. محمد
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۵:۳۲ | #9

    اسرائیل به نظر من هم یک کشور جعلی است ولی آیا نظر من نظر تمام دنیاست؟!!
    آیا من به واسطه نظرم می توانم اسرائیل را از صفحه روزگار محو کنم؟!
    قطعا من فکر می کنم مردم مصر باید در مورد وجود سفارت اسرائیل و رابطه با آن در کشورشان و یا عدم وجود آن تصمیم بگیرند
    ولی با پشتیبانی فکری و عقیدتی در این خصوص موافقم
    البته از نوع نظام حاکم بر ایران که برای همه جا دموکراسی را می خواهد ولی برای خودش نه، هم راضی نیستم!

    [پاسخ]

  10. فرهاد
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۵:۴۲ | #10

    اینایی که همیشه مرغ همسایه رو غاز می بینند آیا شده یه لحظه بدور از تعصبات کور به نقش انقلاب اسلامی و ایران پس از انقلاب در منطقه و جهان اسلام نگاهی بیاندازند و پیش از اظهارات عجولانه و بی پشتوانه و گاها آلوده به اغراض ، واقعیات را ببینند . شمایی که دم از ترکیه و اردوغان می زنی به این فکر کردی که اگر نبود انقلاب اسلامی که ملت ایران بر پا کردند و ضربه و لطمه ای که این انقلاب به استکبار و صهیونیزم جهانی زد و شکست ابهت آنها ،اکنون کسی جرات نمی کرد به اسرائیل نگاه چپ بکنه !! اردوغان که هیچ پدر اردوغان هم جرات نمی کرد جلوی اسرائیل عرض اندام کنه ، از این گذشته اعتقاد ما به مبارزه با استکبار و صهیونیزم و کلا نظام سلطه شعار و سیاست نیست بلکه نگاه ما به این مبارزه اعتقادی و آرمانیست و انجام تکلیف است این تفاوت ماهوی سیاست ما در قبال مسئله فلسطین وسایر مشکلات جهان اسلامه با بقیه کشورها و کشوری مثل ترکیه که از آن نام برده شده اونها در اقع اگه زمانی از قضیه فلسطین نام می برند و یا در مقابل رژیم صهیونیستی تحرکاتی دارند صرفا تاکتیک سیاسی و مقطعیست و هر گاه که به نوعی تطمیع شده و به اهداف تاکتیکی خود دست پیدا کردند بلاشک خیلی راحت تغییر موضع می دهند و همون دشمن دیروزش میشه رفیق گرما و گلستان . مصداق این جریان همه تا دلتان بخواهد تو کشورهای منطقه و کشورهای به اصطلاح اسلامی و عربی داریم می بینیم در مورد تر کیه هم کمی صبر بکنید خواهید دید چطور وقتی در باغ سبز غرب و امتیازات فریبنده امریکاییها نمایان شد خیلی راحت مسئله فلسطین و حمایت از آن را فراموش خواهند کرد همین حالا هم که نگاه کنیئدبه رفتار تر کها، تناقض و عدم ثبات رو به وضوح می بینید از یک طرف خودشونو دشمن اسرائیل نشون میدن و از طزف دیگه با ناتو برای استقرار رادارهای جاسوسی قرارداد می بندند و یا حاکم جنایت کار بحرینو به حضور می پذیرند ،اما مواضع اصولی ما همیشه مشخص و ثابت بوده و قابل معامله هم نیست چون همانطور که ذکر شد تکلیف الهی و انسانی ماست . اما در خصوص مسئله هلوکاست که مطرح شد اون برداشت شخصی شماست که مشخصا از روی کینه و تعصب قضاوت شده ، برخلاف اون چیزی که شما می گی اسرایئل برای اولین بار در تاریخ جعلیش یکی پیدا شد که انگشت بذاره رو ضعف اصلی و پاشنه آشیل صهیونیستها که چیزی جز هموون دروغ بزرگ هلو کاست نیست خیلیها حرفهای منطقی رئیس جمهور مارو شنیدن و پذیرفتن . تاثیر این حرفا یقین داشته باشید از اون چیزی که بعنوان مظلوم نمایی صهیونیستها ازش نام بردید ، بسیار بیشتر بوده.

    [پاسخ]

  11. شهیداریایی
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۶:۴۶ | #11

    خوب من نکاتی رو درباره مطلب آقای حسینی و بعضی اظهارنظرهای فاضلانه رفقای مکتبی به طور چکیده بیان میکنم:
    نکته اول اینه که بیزاری از اسرائیل در منطقه به هیچ عنوان ارتباطی با سیاست اسرائیل ستیزی نظام ولایت فقیه نداره اعراب و اسرائیل با هم اختلاف ۶۰ ساله دارن و سازش و عدم سازش هر حکومتی هم تاثیری در اختلافات بین اعراب و اسرائیل نداره.نکته بعدی اینه که اساسا کشوری به نام فلسطین وجود خارجی نداشته که اسرائیلی ها بخوان اشغالش کنن اینجا جزو اراضی عثمانی ها بود بعد از جنگ جهانی اول افتاد دست انگلیسی ها بعد به مرور یهودی ها اومدن اونجا زمین خریدن و به مرور تعداد شون زیاد شد تا بعد از جنگ جهانی که انگلیس ها به خاطر خدمات یهودیان و خسارتهایی که بهشون وارد اومده بود این منطقه رو داد به یهودیانو اونا هم دولت تشکیل دادن.بنابراین کشوری وجود نداشته که بخوان غصبش کنن. میتونیم بگیم که تشکیل دولت اسرائیل بدون توافق فلسطینیان ساکن دراون منطقه بوده و چون اکثریت با فلسطینی ها بوده باید اسرائیل فلسطینی ها رو در دولت مشارکت میداد ولی نمیتونیم از لغت غصب استفاده کنیم جمهوری اسلامی مدام ازاین کلمه استفاده میکنه وگرنه کسی در منطقه این کلمه رو بکار نمیبره.ضمن اینکه علیرغم اختلافات و کینه هایی که بین توده های عرب و اسرائیلی ها وجود داره هیچکدومشون خواهان محو دیگری از صفحه روزگار نیستن اینم ازاون چیزهایی است که امروزه فقط در کشور گل و بلبل ما دنبال میشه.کدورت ودشمنی اعراب هم به خاطر جنگ ها و کشتاری است که در طول این سالها رخ داده و به نظر من اگه اسرائیل بتونه با فلسطینی ها به توافقی بر سر تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی برسه و تلاش کنه با محاکمه برخی از اشخاص تندرویی که در این سالها اختلال در روند صلح خاورمیانه ایجاد کردن بکنه میتونه تا حدی ازاین کدورت و دشمنی بکاهد.در مورد حمله به سفارت اسرائیل هم باید بگم که اولا این یک عده نماینده همه مصری ها نیستن و نباید این خیال ورمون داره که همه مصری ها با حرکتی که این یک عده کردن موافق هستن چون سوای اختلافات بین اعراب و اسرائیل حمله به سفارتخانه یک کشور معناش اعلان جنگ به اون کشوره و برخلاف عرف دیپلماتیک در دنیاست منتها از اونجایی که اهالی خاورمیانه باید یه جورایی ثابت کنن جهان سومی هستن باید ازاین شاهکارها انجام بدن که مهر تائیدی بزنن براینکه خاور میانه گل و بلبلی است یگانه :D .نکته بعدی اینکه بر خلاف تصور دوستان که هنوز در تصورات دایی جان ناپلئونی هستن که فکر میکرد برگ هم از درخت بدون اراده انگلیسی ها به زمین نمیفته هیچکدام از حکام منطقه دست نشانده انگلیس و امریکا نیستن ممکنه این اشخاص به خاطر منافع اشون با غرب سازش کردن که خوب باتوجه به اینکه بیشتر خریدارای نفت دنیا غربی ها هستن طبیعتا باید باهاشون کنار بیان.ضمن اینکه بعد از حمله به افغانستان و عراق امریکایی ها به این نتیجه رسیدن که گسترش دموکراسی در خاور میانه با از بین رفتن حکام اونا ایجاد نمیشه بلکه باید فرهنگ دموکراسی در این جوامع رشد کنه و با بلوغی که در ملتها ایجاد میشه به مرور خود اونا زمینه رشد حکومتهای دموکراتیک رو فراهم میکنن. ضمن اینکه دوگانگی در سیاست کار همه کشورها است فقط مربوط به امریکا و غرب نیست خود جمهوری اسلامی هم که مدعی هست حامی مستضعفین جهانه و رهبرش هم ولی امر مسلمانان دنیاست رفتاری دوگانه در سیاست های خارجیش داره که قبلا ذکر کردیم و نیاز به دوباره گویی نیست.بنابراین وقتی در دنیایی که هرکشوری در درجه اول به فکر منافع خودشه دیگه لزومی نداره به هم ایراد بگیریم به قول قدیمیا دیگ دیگ میگه روت سیاه.

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۰۸ ب.ظ:

    چه جالب دعوای عرب و اسرائیل
    چه حرفهای مضحکی در این زمونه می زنی اگه این حرفها رو چندصد سال قبل به هم می بافتی شاید توفیقی براتون حاصل می شد
    اما مردم این عصر از جنس تفکر هستند از جنس تعقل
    مردم حرفهای یه من صدغازی که بریتانیا و اسرائیل و آمریکا تحویل می دن رو دیگه باور نمی کنند حتی خود مردم این کشورها هم دیگه داره حالشون از این همه دو دره بازی به هم می خوره
    شما هم بجای تکرار و تقلیدگونه حرف زدن تعقل کن تفکر کن

    [پاسخ]

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۴:۲۷ ب.ظ:

    اقا نوید
    اگر سری به دارالمجانیها بزنی , همشون معتقدند که مدعی تعقل و تفکرند و دیگران را مغز تهی میدانند و به ریش رئیس تیمارستان و کارکنانش میخندن

    [پاسخ]

  12. بنده
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۶:۵۱ | #12

    حکایت جمهوری اسلامی و فلسطین مثل مرد جاهلی میمونه که زن و بچه ش رو تو خونه به باد کتک می گیره منتهی هر از چندگاهی به وصیت پدر خوشنام مرحومش (امام) به زن بیوه و دردمند کوچه پایینی کمک می کنه و این کمک رو تو بوق و کرنا می کنه تا جهل خودش و تحقیر خانواده خودش رو توجیه کنه.
    من نمی فهمم اینکه جمهوری اسلامی (به حق) از حقوق فلسطینی ها دفاع می کنه چه حقی بهش می ده که مطالبات قشر متوسط و تحصیلکرده خودش و کرامت اونها رو به کمک پول باد آورده نفت زیر پا بذاره.

    [پاسخ]

    شهیداریایی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۵:۱۳ ب.ظ:

    افرین بنده.مثال خوبی زدی.بعدشم مگه فقط فلسطینیان ساکن نوار غزه جزو مظلومان جهان هستن؟مردم سومالی سودان اتیوپی با میلیونها کودک گرسنه و تشنه و بیمار مظلوم نیستن؟شما به همون اندازه که به دولت اسرائیل حمله میکنید باید به گروه الشباب که مانع کمکهای بشر دوستانه به مردم سومالی میشه هم حمله و انتقاد کنید

    [پاسخ]

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۴:۴۰ ب.ظ:

    اربابی عزیز
    موضوع اصلی اعمال نظر یک بام و دو هواست . یعنی اینکه چون اسرائیل مانع نظر جنگ طلبانه و اعمال قدرت و حاکمیت و شاید مانعی اصلی در فتح مکه و تولیت خانه کعبه و همچنین در چشم انداز بیست ساله , قدرت اول منطقه بودن از نظر سیاسی اقتصادی و ادوات جنگی ووو و حاکمیت جهان شیعه بر منطقه است . مورد غضب و نفرین ماست . و از طرفی هم بهترین بهانه برای ادامه حیات و زنده نگهداشتن اسلام و حکومت اسلامیست . و چون او نباشد, اقایان در نماز جمعه و مراسمات و سفرها حرفی برای گفتن و تحریک احساسات پاک و پیرو گرایانه مردم ندارن .
    و بعد از تاسوعا و عاشورا , جنگ و دفاع هشت ساله و بعد از ان اسرائیل و امریکاست که اسلام را زنده نگه داشته است

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۰۹ ب.ظ:

    حکایت شما هم حکایت اون کبکی است که سرش رو …

    [پاسخ]

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۴:۴۲ ب.ظ:

    اقا نوید
    لطفآ خودتو در ایینه افکار و باورات ببین و کبک رو تشخیص بده

    [پاسخ]

  13. SAGm
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۸:۱۸ | #13

    مثل همیشه زیبا و عاقلانه بود

    [پاسخ]

  14. اصولگراي سابق
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۸:۴۰ | #14

    هم ادعای سبزها چندان قابل قبول نیست برای تشبیه حوادث ایران با حوادث منطقه وهم ادعای دوستان اصولگرا مثل آقای حسینی غیر قابل قبول.خیلی مسئله روشنه دوستان چطور در توهمند من نمی دانم.جناب حسینی اگه جرس در توهم است شما ورجانیوزی ها هم در توهمید.۳۰ سال در اوج قدرت جمهوری اسلامی مردم منطقه الگو نگرفتند برای برکناری مستبدان درست در سالی که به اعتراف خودتان مثل آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی که محبوبیت جمهوری اسلامی بعد از بحران ۸۸ درکشوری مثل اندونزی از ۸۰ به ۲۰ درصد تنزل پیدا کرده مردم منطقه از انقلاب اسلامی ما الگو گرفتند.نه آقای حسینی!اونقدر در بحران ۸۸ ظلم دوستان به بخشی از مردم این کشور در پیش چشم مردم منطقه عیان بود که امروز حتی یکنفر هم در اوج بیداری اسلامی دم از جمهوری اسلامی نزند!!بیداری اسلامی منطقه مبارزه با دیکتاتوریست.هیچ حرفی از برقراری حکومت اسلامی نیست.با تجربه های نه چندان موفق حکومتداری ما کسی جرات نمی کند آتش انقلابات در منطقه وکشور خودش را با به میان کشیدن بحث ایجاد حکومت اسلامی یا جمهوری اسلامی تضعیف کند.
    کاهش محبوبیت نظام ما در بین مردم جهان وبه خصوص منطقه بعد از بحران ۸۸ اظهر من الشمس بود.چطور در پس این تنزل محبوبیت دوستان الگوبرداری از انقلاب ما را در مردم منطقه دیده اند نمی دانم!!! :?::?::!:

    [پاسخ]

    امیرمسعود پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۶:۵۸ ب.ظ:

    قربون آدم چیز فهم.

    [پاسخ]

    شهیداریایی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۷:۰۶ ب.ظ:

    بله درست میگید ضمن اینکه دوستان موفق نشدن یک شخصیت درست و حسابی از این کشورها بیارن و به زور فرش و زعفران و پسته وادارش کنن که بهار عربی رو به انقلاب اسلامی پیوند بزنه ضمن اینکه دسته گلی که آقای رحیم پور ازغدی به آب دادهم که از یادمون نرفته که تا بد و بیراه نثار انور سادات کرد هیئت مصری به شدت بهش توپید و ازش خواستن که عذرخواهی کنه و اون ناچار حرفش رو پس گرفت بله رفقا اینجورام که شما فکر میکنید نیست این توهم اسرائیل ستیزی اونقدر که تو امثال شما غلظت داره در اعراب نداره

    [پاسخ]

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۷:۱۶ ب.ظ:

    بخش غیر قابل قبول از ادعای سبزها کجاست؟ سبزها در مورد دمکراسی خواهی که اساس تحرکاتشان است خود را طلایه دار این حرکت میدانند که گزافه هم نگفته اند. بعد از جنبش سبز که رسانه های جهان بطور کامل پوشش دادند وقتی نگذشته بود که کشورهائی مثل تونس و مصر هم با خواسته هائی مشابه در صحنه کشورشان حضور پیدا کردند.البته این واقعیت را هیچ سبزی ادعا ندارد که صدور انقلاب است.

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۸:۱۹ ب.ظ:

    :lol::lol::lol:
    آن کس که نداند و نداند که نداند
    همان بهتر که ابدالدهر در جهل مرکب بماند

    [پاسخ]

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۵:۱۳ ب.ظ:

    نوید جان
    بازهم خودتو توی ایینه دیدی و شاعریت گل کرد

  15. ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۹:۳۰ | #15

    خلاصه ی اتفاقات چند قت اخیر هم همین بود که فرمودید (جناب حسینی)
    مطمئنا ترکیه در بهترین حالت بتوان به آن “سیاست فانتزی” لقب داد.
    موفق باشید.
    یاعلی(ع)

    [پاسخ]

  16. رضا
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۹:۴۵ | #16

    اشغال سفارت اسراییل یه حرکت غلطه که اسراییل رو به ناحق در موضع قدرت ناشی از مظلوم نمایی قرار میده. ولی خیلی ناشیانه است که با دیدن یه حرکت یک جنبش متکثر رو تحلیل کرد. جنبش مصر یه جنبش اسلام خواهی نیست. جنبش دموکراسی خواهیه و بالتبع تو اون هم اسلامگراها نقش دارن هم سکولارها. هم تندروها هم میانه روها. اینکه مصریها یه حکومت مدل ایران تشکیل بدن یا نه مدل ترکیه بستگی زیادی به سیاست و طرز تفکر رهبران این جنبش داره. اگه رهبران این حرکت اشغال سفارت رو صریحا تایید کردن (مثل تایید امام خمینی بر اشغل سفارت آمریکا در ایران)احتمال تشکیل حکومت مدل ایران زیاد میشه وگرنه این فقط یه حادثه خواهد بود.

    [پاسخ]

    شهیداریایی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۸:۰۴ ق.ظ:

    دقیقا و اونطور که از اخبار بر میاد بیشتر گروههای سیاسی که بدنه اشون در میدان التحریر و قیام مردم مصر بودن این حرکت رو محکوم کردن و گفتن اینا از ما نیستن.بنابراین رفقای اونوری خیلی جوگیر نشید و بشکن نزنید چون دوره اینجور آرتیست بازی ها تموم شده

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۴۷ ق.ظ:

    اصلا مهم این نیست که اونا جمهوری اسلامی تشکیل بدن یا نه نفس عمل مهم است
    مردم مصر در برابر اسرائیل خیلی تحقیر شدند مثل مردم ایران در برابر آمریکا در زمان ملعون دومی با اون قانون کاپیتالاسیون

    [پاسخ]

    غلامعلی یوسفی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۲۰ ب.ظ:

    بدون تردید، تمام انقلابات یک علت مشترک دارند.
    ” مردم از نظم موجود ( یا وضع موجود ) خوششان نمی آید، لذا همیشه در آرزوی ازبین بردن نظم موجود و ایجاد نظم جدید هستند. ”
    بنابراین در تمام جوامع، احتمال بروز انقلاب وجود دارد.
    نیت مردم در تمام انقلابات رسیدن به وضعیت بهتر است. مردم صرفأ برای رسیدن به اسلام یا دمکراسی انقلاب نمی کنند، رسیدن به اسلام یا دمکراسی یا آزادی به تنهایی برای مردم جاذبه ندارد، بلکه اینان را وسیله ای میدانند که آنها را به آرزوهایشان نزدیک می کند.
    ایرانی ها از همان ابتدا ( صدسال قبل ) بلافاصله دو دسته شدند، گروهی تقلید از اروپا و بدست آوردن آزادی و دمکراسی را تنها راه ممکن دانستند و گروهی دیگر استفاده از قوانین اسلامی را مؤثر و مفید دانستند.
    بنظر میرسد ( اصلأ مطمئن نیستم ) جامعه مصر به این مرحله از رشد سیاسی نرسیده و آنها در همان مرحله نخست قرار دارند یعنی فقط به خراب کردن نظم قبلی مشغولند و هنوز به بعد از آن فکر نکرده اند.
    اما قطعأ آنها هم مانند ما دو گروه روشنفکر و مذهبی خواهند شد. یا همان دمکراسی خواه و اسلامگرا.
    به احتمال قوی مصر نه ترکیه خواهد شد و نه ایران، بلکه دولت بین این دو جناح دست به دست خواهد شد.

    [پاسخ]

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۵:۳۰ ب.ظ:

    جناب یوسفی
    نظریه ای بر پایه عقلانیت و منطق رائه دادید و بنده نیز در ادامه همین نظرم . و هنوز زوده که به یقین اظهار نظر کرد و نظریه های نزدیک به واقعیت باعث میشه که ادم به تحلیل و برنامه ریزی مدون تری روی بیاره.
    بها حال نباید که از باور دور داشت که مصر در دهه معاصر دارای ثبات نخواهد شد و ملت ان روی ارامش به خود نخواهد دید. چون حد اقل پس از این جنگ تصاحب قدرت و سهم خواهی جایش را به انقلاب خواهد داد.
    اری :به ندرت انقلابی چون ایران پیدا کنید که در حداقل زمان و با حد اقل هزینه به پیروزی رسیده و دارای ثبات شود. و ثبات ان نیز مرهون جنگ تحمیلیست که برکت انقلاب بود

    [پاسخ]

  17. ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۹ | #17

    “یا دائم اللطف”
    برادر ارجمند جناب آقای حسینی، مدیر محترم “آهستان”
    با سلام و عرض ادب، به اطلاع می‌رساند این پست شما در بخش “در حاشیه” سایت گرداب قرار گرفت.
    تلاشتان پایدار ان‌شاءالله

    توفیق رفیقتان
    مدیریت سایت گرداب

    [پاسخ]

  18. یحیی
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۸:۵۶ | #18

    چند نفر اوباش(از جنس همان اوباش سوریه !!!!) در ولبشو و بی قانونی مصر به ساختمان سفارت یک کشور که خاک اون کشور تلقی میشه حمله کردند .
    حساب این چند نفر رو به حساب انقلابیون آزادی خواه و ضد دیکتاتوری(که البته بدنبال ولایت فقیه همه نیستند) نگذارید.
    ضمنا جهت یاد آوری حتی اخوان المسلمین و اغیار سلفی آنها هم شرکت در تظاهرات روز جمعه را نفی کرده بودند (رجوع شود به اخبار الجزیره)
    جالب آنکه کسانیکه دیگران را متهم به شبیه سازی میکنند ، خود از هر داستانی (ولو سطل آشغال آتش زدن و حمله به پاسگاه پلیس و خط لوله گاز-راستی پژاک هم خط لوله میترکونه :!: – و ….)مصادره به مطلوب میکنند.
    پس به قول دوستمان خیلی جو گیر نشوید که این نیز بگذرد و روسیاهی به ذغال ماند.

    [پاسخ]

    امید حسینی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۹:۰۶ ق.ظ:

    معلومه که اسرائیل عزیز! اینجا خیلی طرفدار داره که بدجوری از حرکت مردم مصر عصبانی اند. :) البته این عصبانیت هم کار دستت داده و قاطی کردی! چون جنس اوباش سوریه رو با مردم مصر اشتباه گرفتی. اوباش سوریه فعلا از حمایت اسرائیل برخوردارند !

    [پاسخ]

    بابک پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۳۷ ق.ظ:

    ۱-دروغ میگی آقای حسینی . اگه راست میگی لینک یه خبر – نه از سایتهای موثقی همچون فارس ،جوان یا رجانیوز.._ بزار.
    ۲- اوباش سوریه! فعلا که بشار جون در حال امتیاز دادن به همین اوباشه. به امید اینکه مثل قذافی آواره بیابون نشه.
    ۳- من نمی فهمم مکتبی ها که آخر تفکر و تعقلند چرا همه تحلیل و تفکرشان دقیقا و بدون هیچ انحرافی با مواضع قدرت در کشور هماهنگ است . انشاالله که مزدور نیستند.
    ۴- نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۴۸ ق.ظ:

    8O

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۴۷ ب.ظ:

    هم غزه هم لبنان تا چشتون در بیاد :P

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۵:۴۴ ب.ظ:

    بابک خان
    اول فدای ایران
    بعدآفدای انان

    یحیی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱:۰۰ ب.ظ:

    اوباش سوریه(البته از دید شما چون از دید ما اونها بخش بزرگی از مردم مظلوم سوریه هستند) از حمایت اسراییل برخوردارند و اوباش بحرین از حمایت جمهوری اسلامی.
    هر دو کشور پشتیبان هم در سلاخی مردم با هم در رقابت هستند با این تفاوت که اسراییل مردم خود را نمی کشد اما جمهوری اسلامی در کشتار مردم خود لحظه ای درنگ نخواهد کرد.

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱:۱۶ ب.ظ:

    صحیح است :lol:

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۷:۵۸ ب.ظ:

    منظورت از مردم همون منافقین و تروریستها هستند ؟
    مثلا منافقین و گروه تروریستی ریگی هم جزو مردم ایران بودند

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۵:۴۸ ب.ظ:

    اقاپسر
    چندبار باید بهت گفت که منافق چون خیلیها در لباس مسلمیت تیشه به ریشه میزند و مخالفی را که علنآ نسبت به نظام و یا مدیریتی انتقاد دارد و میکند, منافق نیست . برو یه کم مطالعه کن

  19. محمد
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۰:۰۵ | #19

    آقا امید این اوباش سوریه که در پاسخ یحیی عرض کردی؟! چند نفرند؟!
    بهتر بپرسم چند میلیون نفرند؟!
    واضح تر بگم چند هزار نفر باید کشته بشوند تا از اوباش بودن در بیایند و در زمره مردم قرار بگیرند؟!
    چند ده هزار نفر باید زندان بروند و شکنجه بشوند تا مردم تلقی شوند؟!
    به این موضوع فکر کردی؟!!
    وقت کردی راجه بهش فکر کن!

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۵۳ ق.ظ:

    شما هم اگه وقت کردی ببین چند میلیون نفر تو عربستان وهابی هستند
    اگه وقت کردی حساب دلارهای سرریز شده به حساب همین اوباش رو هم به یاد داشته باش
    این اسلحه ها از کجا تامین می شه ؟؟
    این سلفی های سوری رو کیا تحریک می کنند
    یک کلیپ دیدم از یک شبکه عربستانی
    مجری می گفت ببینید که اینا چقدر فلان فلان شده اند ببیندیه جوون رو انداخته اند زیر تانک دارن از روش رد میشن
    حالا داستان چی بود تانک داشت از روی یه موتور رد میشد بعد اون مجری عرب اومد وگفت(با حالت اندوه بسیار زیاد) حتی این اقدامات در اسرائیل هم انجام نمی شه :lol:

    [پاسخ]

    امید حسینی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۵۱ ق.ظ:

    شما ظاهرا دقت نکردید. من از لفظ و عبارتی استفاده کردم که «یحیی» استفاده کرده بود. این بنده خدا معترضان سوریه رو اوباش نامید. من هم جوابش رو دادم.
    اینکه معترضان سوریه چند هزار نفر هستند، ربطی به اصل قضیه نداره. اصل قضیه اینه که اسرائیل و آمریکا، از حوادث سوریه حمایت می کنند ولی از قیام های مصر و تونس و بحرین و … نه! حتی عربستان هم از معترضان سوری حمایت می کنه!!
    به نظر خود شما دلیل این مساله چی می تونه باشه؟

    [پاسخ]

    یحیی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۵۸ ب.ظ:

    اتفاقا اون که دقت نکرد شما بودی
    منظور من از اوباش سوریه طعنه به استانداردهای چند صد گانه شماست که برای بحرین خودتون رو خفه کردید و برای مردم مظلوم سوریه که حداقل ۵۰ برابر اون تعداد شهید دادند لفظ اوباش رو بکار می برید .
    در ضمن اولین کسی که ۵ روز بعد از تظاهرات مردم مصر از حسنی مبارک خواست تا از قدرت کنار برود همون باراک اوباما رییس جمهور آمریکا بود تازه بماند که روسیه خفه خون گرفته بود.

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۸:۰۱ ب.ظ:

    آقا یحیی

    بگو ببینم چرا معترضین سوریه آرپی جی و کلاشینکف دارند اما مردم بحرین هیچی ندارند چرا ؟

    چرا عربستان به دولت بحرین کمک میکنه در راستای سرکوب مردم
    اما به مردم ! سوریه کمک میکنه در راستای سرکوب دولت چرا ؟

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۹:۵۳ ب.ظ:

    از این به بعد اگر امریکا و اسرائیل تصمیم بگیرند کشوری رو حالش بگیرند(واسه خنده هم که شده)یک سیگنال کوچولوی دوستی بدند به اون کشور و دیگه اون کشور با شماها کارش با کرام الکاتبینه. شما بجای این برهان مسخره شرائط مردم سوریه رو بررسی کنید که ایا مستعد اعتراض بودند یا نه؟ اصلاحاتی که اسد نامرد الان فقط حرفش رو میزنه ضرورت انجامش وقتی به میان کشیده میشه که اونها رو مجبور کنند! چرا تا پیش از این حرفی از اصلاحات در سوریه نبود؟ اگر امریکا و اسرائیل هم مسبب اینکار باشند ایا مردم سوریه بطرف انها کشیده نمیشوند؟ واقع شدن این امر ایا مسئولینش خود دولتمردان سوری نیستند که شما مرگ را برای مردم سوری نجویز میکنید؟ دیکتاتوری که اومده خودشو و سایه نحس و سنگینشو پهن کرده توی اون مملکت و رفاه و ارامش رو فقط برای خودش و نزدیکانش میخواد معلومه که رسیدگی بکار مردم براش در درجه دوم اهمیت قرار داره و تا اتیش زیر دمش نکنی تا صد سال دیگه هم آش همیته و کاسه هم همین!

    [پاسخ]

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۵:۵۹ ب.ظ:

    اقای امید حسینی
    دلیل حمایت عربستان و اسرائیل و امریکا و دیگران از معترضین سوری , مقابله با ایران است. چون دشمن دشمن دوست محسوب میشود

    یحیی خان
    روسیه این وسط داره نقش محلل را بازی میکنه و خوب هم خوش بحالش شده

    [پاسخ]

    سیاه بیشه پاسخ در تاريخ شهریور ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۲:۰۱ ب.ظ:

    وقاحت هم اندازه داره آقای حسینی… آمریکا از مردم مصر حمایت نکرد؟ یادت رفته اباما از مبارک خوست از قدرت کنار بره یا وقتی عقاید حقتون دچار تناقض میشه فراموشی می گیرید؟ حمایت اسراییل از مردم سوریه رو هم رجانیوز بهتون خبر داده نه؟

    [پاسخ]

  20. محمد
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۰:۴۰ | #20

    و در حکومت کاملا اسلامی ما می شنویم و می بینیم
    که خانواده محمد مختاری، دانشجویی که ۲۵ بهمن ماه با اثر شلیک گلوله جان
    باخت از حضور بر مزار او همزمان با سالروز تولدش منع شدند و پدر او را احضار کردند و خواسته بودند تعهد بدهد که او و خانواده اش به بهشت زهرا و سر خاک فرزندش نخواهند رفت
    واقعا اف بر شما که از مرده وحشت دارید و برای فلسطین گریه می کنید!
    برای فلسطین گریه کن ،به شرطی که اجاز دهی برای هم وطنت هم گریه کنند!

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۲۳ ق.ظ:

    این خبرهای دروغکی را از کلاغ سندباد میگیری ؟
    تا کی میخواهید دروغهای دیگران را تکرار کنید ؟ یعنی خودت ذره ای عقل مقل نداری ؟

    [پاسخ]

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۴۱ ب.ظ:

    من خودم در مراسم چهلم شهید هدی صابر در بهشت زهرا بودم و محاصره قطعه توسط نیروهای لباس شخصی و ماموران امنیتی و ….. رو با چشمهای خودم دیدم. تعدادشرکت کنند÷ان زیاد نبود اما وحشت رو میشد از چشمهای ماموران بخوبی خوند! ما فقط مقل نداریم که شکر خدا شما دارید و متاسفانه عقل ندارید!

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱:۱۵ ب.ظ:

    آیا نیروهای امنیتی به شما حمله کردند؟یا هدفشون کنترل اوضاع بود
    چطور چشم نیروهای یگان ویژه رو تونستی ببینی؟ ولا من که تا به حال نتونستم ببینم؟

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱:۴۶ ب.ظ:

    از کی تا حالا مراسم ترحیم یه مرده احتیاج به یگان ویزه و گزمه و داروغه پیدا کرده؟ در ضمن من از یگان ویزه نگفتم از نیروی انتظامی که تعداشون از همه بیشتر بود و از لباس شخصیها با اون قیافه های تابلو شون که همش سعی میکردند یه جوری اسلحه زیر کتشون رو نشون بدن! جلوی سخنرانی رو گرفتند(حتی نوحه و قران خوندن)و همه مثل ادمک چند دقیقه ای به قبر خیره شدیم و خدا حافظ ! بسلامتی نظم بر قرار شد!

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۷:۴۹ ب.ظ:

    یعنی هر کسی در راه آتش طدن سطل آشغال بمیره از نظر شما شهید هست ؟
    وحشت از کی ؟ از جوجه سبزهاو حماسه سازان سطل آشغال ؟

    شما که با صدای ترقه الفرارررررررر میکنید وحشت دردلهای شماست یا چشمای مامورین ؟

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۹:۱۷ ب.ظ:

    سطل زباله اتش زدن بخاطر خنثی کردن گاز اشک اوره یعنی اتش قاتل گاز اشک اوره. اما حالا که ما مینیم برادران ارزشی سطل زباله خیلی دوست دارن و نمیتونند اونو فراموش کنند دفعه دیگه یک چیز جدید اتش میزنیم.در ضمن ما از این به بعد کشته های جنبش رو شهید خطاب نمیکنیم چون شهید فقط یه اسم نیست بلکه ارزشه. شهید رو شما برای لاجوردی بکار ببرید تا همه بفهمند شما اسم یاد گرفتید نه مفهوم!در ضمن اگه ما جوجه بودیم سرانتون یکی پنج کیلو وزن کم نمیکردند.

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۹:۴۴ ب.ظ:

    آره انصافا لاجوردی انسان بزرگی بود که داشت دست های کثیفی رو رو می کرد اما بعضی ها….
    خدا روح عزیزش را شاد کند

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۶:۱۰ ب.ظ:

    به پسر شجاع در مورد شهادت سطل اشغال اتش زنها
    اقا پسر , حق با شماست و اونا شهید محسوب نمیشن چون ارمان اسلامی و جهادی ندارن
    ولی انان که به خدمت اجباری میرن و از بخت بدشان و علیرغم میلشان در دفاع یا حمله جان به جان افرین تسلیم میکنند, چون شهدای اخیر کردستان ,فقط شهیدند

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۶:۰۵ ب.ظ:

    اقا سید نوید
    در رابطه با دیدن چشم یگان ویژه پرسیدی که چطور ایشان دیدند و شما نمیبینید
    علتش این است که شما در کنارشانید و امیرها در مقابلشان . نمیدانم که چرا مسئله به این سادگی برات سوال بر انگیز بود

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۷:۵۷ ب.ظ:

    ولا منم بنا به شرایطی طعم گاز اشک آور و … را چشیده ام

  21. آهستانی! (همان آهستان آهسته تر)
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۱:۰۴ | #21

    سیاست سبز دروغ بافی است.
    هر چند قبلا گفته ام بسیاری از دورغ هایشان آن قدر واضح است که بعضا سرانشان هم فریادشان بالا می رود که ای بابا یعنی چه اما از آن جا که شنیدن بعضی دروغ ها مایه ی لذت بعضی افراد است آن دروغ ها راست پنداشته می شوند.

    و وای به حال ما از این دروغ ها

    جناب آقای حسینی چند وقت پیش داشتم مروری بر بعض مطالب سیاسی نامه تان می انداختم.
    یک جا در آن مطالب که بحث از بیداری اسلامی کشور ها در کامنت ها شده بود فردی حرفی به این مضمون زده بود که به زودی اسرائیل نابود خواهد شد. البته کما فی السابق آقایان سبز آن بنده خدا را متوهم خوانده بودند که چیز عادی بود. در جایی دیگر فردی از پیش بینی رهبر انقلاب از بیداری (و نه بیداری اسلامی) ملت های اروپایی سخن رانده بود که باز هم فردی و افرادی به سخره اش گرفتند و عده ای گفتند مگر اروپا مسلمان است که بیداری اسلامی باشد که خوب این حرفشان از آن حیث بود که عادت کرده اند دروغ بشنوند و دروغ ببافند چرا که رهبر معظم انقلاب در مورد اروپا از عبارت “بیداری” استفاده کردند نه بیداری اسلامی. عده ای هم در آن اوایل که اتفاقات در فرانسه بود باز هم استهزاء کردند که چه بیداری اما بعد ها که قضیه با آن شدت به انگلیس رسید آن افراد را آشوب طلب خواندند.

    به هر حیث ما ندیده نیستیم. به این مسائل عادت داریم اما خدا به داد آن افرادی برسد که کارشان شده لجبازی. به قول حضرت امام اینها معیارشان نفس است. نفس متکبر. هر کاری خود انجام بدهند درست است و هر کاری منتقدشان خلاف. اگر کار درستی را منتقدشان انجام بدهد چون منتقد است کارش خلاف است و هر کار غلطی که خود انجام بدهند چون خودشان انجام داده اند کار درست است.

    [پاسخ]

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۷:۲۱ ب.ظ:

    اقای اهستان
    و اینکه بقول حضرت امام اشارت داشتی تیری دوسر است که طرفین میخواهند توی گوش و چشم همدیگر فرو کنند . و همه خود را در جایگاه حق میبینند. از خرد و کلان و از پبر تا جوان . و این تاریخ است که صبورانه به انتظار نشسته

    [پاسخ]

  22. امیر
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۱:۰۹ | #22

    دلایل شما برای توهین به مردم سوریه چیه؟ ایا در خواست اصلاحات تو مملکتشون که خواسته اولیه اونها بود حقشون نبوده؟ جواب منطقی دولت سوریه به اونها چی بود ؟ ایا به تهدید و سرکوب روی نیاورد؟ ایا همین مسئله باعث گسترده شدن دامنه اعتراضات نشد؟ شماها کورید و از دیدن عاجز؟ اصلا تو کی هستی که فکر میکنی میتونی به مردم توهین کنی؟ کی این حقو بتو داده که اگه از چیزی خوشت نیومد هر چی که دلت خواست بگی! مدرک اصلی تو برای تهمت زدن به کسانی که مثل تو نسبت به اسرائیل فکر نمیکنند چیه که میگی (معلومه که اسرائیل عزیز! اینجا خیلی طرفدار داره)اگه فکر میکنی ابراز نظر مردم نسبت به اسرائیل از روی طرفداریشونه! چون مثل جتابعالی اظهار نظر نکردند باید بگم خیلی شوتی!

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۲۱ ق.ظ:

    آقای امیر
    اگر مردم سوریه نسبت به عملکرد دولت خود اعتراض دارند ..عربستان و آمریکا و فرانسه اونجا چیکار میکنند ؟ حالا که بوی گند حمایتهای این کشورها از تروریستهای مخالف سوریه در تمام دنیا پیچیده بازم داری حرفهای تکراری را تکرار میکنی ؟

    در کجای دنیا دیدی مردم با سلاح های آرپی جی و کلاش و …دنبال حقوق خود باشند ؟

    [پاسخ]

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۳۲ ب.ظ:

    مردم سوریه از عربستان و امریکا و فرانسه و ایران دعوت رسمی کرده اند؟ یا خودشون مثل خاله خوش وعده همه جا سیز میشن؟ بخاطر اونها مردم باید خون بخورند وهیچی نگند که تصویر توهمات امثال شما بهم نخوره؟ میشه کاری کرد که اونها دخالت نکنند؟ میشه کاری کرد که ایران دخالت نکنه؟ ایران سرمایه گذاری کلان سیاسی اقتصادی عظیمی اونجا کرده که حالا شاهد بر باد رفتن اونهاست و دلیلش هم مشورت نکردن با مردم خودش بوده! مسولیت این وضعیت نه با مردم سوریه است نه با مردم ایران! مردم هر دو کشور ازادیهای فردی و اجتماعی خودشون رو میخوان که این خواسته با خواسته های دولتهای دیکتاتور اونها جور در نمی اد! اسرائیل یک بهانه است تا این دولتها سر قدرت باقی بمونن وکرنه خودشون خوب میدونن که این روش مبارزه که شصت سال ادامه داشته هیچوقت به نتیجه نمیرسه چون حمایتهای همه جانبه جهانی که از اونها میشه این فرصت رو از ما کرفته و ما نیز باید روش هامون رو عوض کنیم که این نظر رو دولت فخیمه ج.ا. قبول نمیکنه. در ضمن تهمت تروریست به مردم شریف سوریه زدن کار لات و لوتها و چمقداران و ادمهای کثیف است. شما از کجا از اسلحه دست کرفتن مردم سوریه خبر داری؟ مکه اینکه خودت اونجا بودی و دیدی! جزو اعزامیهای سرکوبکر ایرانی!

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۴۳ ب.ظ:

    چرا شما فکر می کنی همه چیز توهمی است؟؟
    دلیل حمایت ها غرب کاملا آَشکاره اصلا آنقدر واضح عمل می کنند که جای هیچ شک و شبهه ای هم نیست
    چطور مردم سوریه اسلحه بدست گرفتند آیا آنها پادگان ارتش را گرفتند یا خیر عده ای در آن طرف دنیا نشسته اند و برای این بیچاره ها تصمیم گیری می کنند
    ضمننا اصلاحات در سوریه باید زودتر از این ها صورت می گرفت اما به علت اشتباهات این کار صورت نگرفت و الان باید صورت بگیرد
    چطور است شما در آنجا مخالفان را می بینی اما موافقان را نه؟؟
    باز چطوری است در بحرین دیگر هیچ چیزی را نمی بینید آیا این بخاطر سکوت رسانه ها است که به علت منافع نظامی و ژئوپولوتیک غرب سخن نمی گویند؟آیا در آنجا ظلم اتفاق نمی افتد آِیا در آنجا عربستان با تمام قدرت لشکرکشی نمی کند
    فکر میکنم شما بازیچه غرب شده اید
    فقط امید است زود به خود برگردید

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱:۲۶ ب.ظ:

    آقای امیر هر چی فکر میکنی بکن ..اما اگر نمیدانی بدانکه عده ای با آرپی جی ۷ و کلاشینکف و کاتهای کمری مختلف به ارتش و نظامیان و خود مرد هم حمله ور شدند و از میان نظامیها ۱۲۰۰ نفر را قتل عام کردند ..
    اینها اطالاعت دقیق هست برادر ..

    شما به آرپی جی زنها و مسلسل بدستها میگی مردم ؟ طفره نرو برادر ..بگو ببینم در کجای دنیا مردم اینجوری دنبال حق خود هستند ؟

    حمایت ایران از سوریه بخاطر مخالفت کردن با اسرائیل هست ..اینها مسائل سیاسی هست که شما سر در نمیاری برادر..
    اسرائیل رفته خانه های مردم فلسطین را خراب کرده و مردم بی گناه را در اردوگاهها مانند اسیر آواره و زندانی کرده و حتی از ورود دارو و مواد عذایی هم ممانعت میکنه و هر روز داره زن و فرزند و مردم بی گناه را قتل عام میکنه و ..
    اونوقت جنابعالی میگی اسرائیل بهانه است ؟

    مردم مصر که سفارتخانه اسرائیل را حمله کردند هم دنبال بهانه هستند ؟

    کمی منطقی حرف بزن نه از روی عناد و کینه حرفهای نوریزاد را تکرار نکن

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱:۲۷ ب.ظ:

    اون متری که دست شما دادند که باهاش همه چیزرو اندازه بزنی متر استاندارد نیست! اینو ج.ا. خودش براخودش ساخته! یه مدت طولانی که ما هم مغزمون رو ریخته بودیم تو فرقون شماها از این توهمات داشتیم که حرف حساب فقط حرف ج.ا. است. مثلا من میگم مردم سوریه اسلحه دست نگرفتند و این ادعای اسدرو هیچ سازمان حقوق بشری در دنیا تائید نکرده و هیچ نشونه و مدرکی دال بر این ادعا وجود نداره و اگر مردم سوریه میخواستند مقاومت مسلحانه بکنند وضعیت لیبی پیش می اومد در ضمن بیچاره مائیم که باید نون خودمون رو بخوریم و حلیم حاج عباس رو هم بزنیم. دخالت غرب حداقل یک پشتوانه مردمی علی الظاهر داره!چیکار داره به دخالت غیر انسانی ما که میگیم به جهنم که مردم تو سوریه کشته میشن! نوع موافقان اسد تو سوریه با موافقان قذافی در لیبی هیچ فرقی ندارند چیزی رو که شما تو کتت نمیره اینه که دوره دیکتاتورها بسر اومده و باید بروند دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره! برای مردم بحرین دوره گذار طولانی تر هست اما این جریان در اینده بنفع اونهاست و این رو تاریخ ثابت کرده که در حین مبارزه برا ازادی مردم تجارب زیادی برای حفظ اون پیدا میکنند.

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۸:۰۴ ب.ظ:

    آقای امیر
    اینکه خودت را بخواب زدی و دوست نداری بیدار بشی یه حرفی
    اما از واقعیت نمیشه فرار کرد

    در سوریه مردم بی گناه و سربازان زیادی توسط مردم ! بقتل رسیدند ..

    یعنی بنظر شما مردم دارند همدیگر را میکشند ؟
    مردم ۱۲۰۰ سرباز را که فرزندان خودشن هستند را میکشند ؟ اونم با آرپی جی و اسلح های اهدایی عربستان ؟
    اینا دروغه ؟
    کاش میومدی می بردمت اونجا خودت میدیدی

    آهستانی! (همان آهستان آهسته تر) پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۳۶ ق.ظ:

    لا لا لای لای گل پونه؛ بخواب لای لای نگیر بونه

    [پاسخ]

    امیر پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱:۲۹ ب.ظ:

    اهستانی دیگه لالائی نخون” خوابید.

    [پاسخ]

    آهستانی! (همان آهستان آهسته تر) پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۷:۴۸ ب.ظ:

    امیر آقا گل پسر یعنی نفهمیدی با خودت بودم شاخ شمشاد؟

  23. ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۳:۳۳ | #23

    ۳۳ سال تمام دنی بر علیه ایران بودند ..هر چی توانستند توطئه کردند ..از ترورهای کور منافقین آدمکش و کوموله و دمکرات تا کشورهای خارجی .عربی و اروپایی و ..

    این روزها وقتی خیزش اسلامی مردم مسلمان را در کشورهای عربی می بینم…ووقتی هرج و مرج را در انگلیس و آمریکا و دیگر کشورهای دنیا می بینم

    واقعا مینشینم یک استکان چای داغ میخورم و لذت می برم

    واقعا دارم حال میکنم میبینم مثلا سفیر اسرائیل با لباس مبدل مانند دزدها از مصر فرار میکند
    وقتی ذلت این مردم کشان و بی دینان و ظالمان را میبینم حال میکنم
    وقتی که خواب از چشمان دشمنان انقلاب اسلامی گرفته شده واقعا دارم حال میکنم…

    ودر این لحظه سجده شکر بجای می آورم و میگویم خداوندا ! وعده ای که دادی در حال تحقق است
    و نرید انمن علی الذین اتضعفوا فی الارض و…….

    [پاسخ]

    شهیداریایی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۲:۱۵ ب.ظ:

    البته بجای چای گل گاوزبان میل کنید بهتره شاید شفای عاجل نصیبتون بشه :mrgreen:

    [پاسخ]

    سیدنوید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۵:۱۶ ب.ظ:

    شما هم قرص خواب آور میل فرمایید تا شاید این روزها را نبینید :P

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۸:۰۶ ب.ظ:

    گل گاو زبون برای عقلا ضرر داره شما بخور

    [پاسخ]

  24. ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۷:۵۰ | #24

    با سلام خدمت امید عزیز
    ایه شریفه ۳۴ سوره فضلت جز۳۱
    ای رسول ما, جواب بدی خلق را به بهترین عمل پاداش ده تا دوست و خویش تو شوند .
    اری : دنیا از انقلاب ما درس گرفتند . ضعیف ترین انسانها به خود جرآت ایستادگی داده اند . حکام جبار از شنیدن نام ما لرزه به حکومتشان می افتد . مصریان به خود جرات شکستن دربها ی سفارت خانه ها داده اند . لیبیاییها انچنان و سوریان این چنین شده اند . انکارا که به میخ و که به نعل میزند . امریکای جهانخوار گه ز دولت و گاه زملت معترض حمایت و سعی دارد نان به نرخ روز بخورد . اسرائیل زیرکانه سعی در چرخش این اعتراضات به نفع خود دارد . بقول شما , سبزها شعار به مصر صادر میکند و دولت کریمه ما شعاری دیگر در جهت جنگ با استکبار وووو
    و نتیجه اینکه شلم شوربایی به پا شد . و هرکس و هر حکومت سعی در مخفی نگه داشتن راز درون , دنبال منافع خودش هست و هندونه زیر بغل ایران گذاشته و نام انرا جلو انداخته و پشت ان سنگر گرفته و دنبال امیال خودند و ما شدیم سنگ زیر اسیاب و تمام کاسه و کوره ها را سر ما میشکنند و در هر تروری رد پای ما میبینند و یا باور دارند.
    حال ما را چه شده , و کدام عقده خود بزرگ بینی در ما بیدار شده و سعی در مطرح کردن خود در دنیا داریم و سازوکار جنگی را به هزار سال قبل کشانده و علنآ شیپور جنگ را بصدا در اورده و دشمن را اگاه ز حمله ما و به میدان امدن و حریف طلبیدن و کرکری (رجز)خواندن روی اوردیم ؟؟
    ایا این حرکت ناپخته جز دشمن تراشی و تیشه بر ریشه خودی زدن و ایجاد رعب و وحشت کردنو در صدد تلافی زیرکانه و در وقت مقتضی ,ضربه زدن علنی به این دیار و ملت نتیجه دیگری هم دارد؟
    ایا جدآفکر میکنید که اگر بلایی اسمانی(چون بلاهایی که به اقوام مختلف خداوند نازل کرده بود) نازل شود امریکا و اسرائیل از این کره خاکی محو شود . همه چیز درست میشود و اسلام در دنیا حاکم و ایران میشود ابر قدرت و پا جای پای امریکا خواهد گذاشت ؟ اخ که اگر اینچنین می اندیشید . چه خیال باطلیست!۱
    هر چند که این چاهی که میکنیم برای کسی اب نداره . ولی صد در صد برای ما نون داره
    اره : اگر امروز امریکا و اسرائیل نباشند , ما به کی گیر بدیم و سوژه شعارهامون بکنیم و مردمو بکشونیم توی خیابونها
    اری جان برادر , اینان و انان دست اویزیند برای زنده نگه داشتن اسلام و حکومت اسلامی . و این زنده نگه داشتن هم ابیاری احتیاج داره و تنها خونهایی که در جای جای دنیا میریزد بهای ابیاری ان است .
    وان وقت که پیروزی نهایی حاصل شد , تازه جنگ شیعه و سنی برای حاکمیت بر جهان اسلام شروع خواهد شد و اب اقیانوس و دریاها به خون تبدیل خواهد شد . چون اونان نیز در همه جا حضور داشته همه روزه در حال مبارزه و انتحارند . اللهم لولیلک فرج

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۸:۱۵ ب.ظ:

    آقای بیژن
    تا حقیقت است باطل نیز وجود خواهد داشت ..مانند شب و روز ..روشنایی و تاریکی ..تلخی و شیرینی ..زشتی و پاکی ..

    این تفکر شما از ریشه غلط و اشتباه است برادر

    پیامبر اسلام ص به کشورهای بزرگ و کوچک نامه نوشت و آنها را دعوت به اسلام کرد ..و با ایران و رم و بعضی از کشورها در حیات و بعد از ان جنگید

    یعنی جنگهایی که پیامبر اسلام انجام داد اشتباه بود ؟ خونهایی که ریخته شد الکی بود ؟
    واقعه عاشورا الکی بود ؟ بی هدف بود

    شما باید چشم دلتان را باز کنید تا یقین حاصل کنید که همیشه یاران شیطان بیشتر از یاران حق هستند …

    هابیلیان و قابیلیان همیشه وجود دارند..اسلام دین مودت و دوستی هست ..اما برو ببین چه کسانی بدنبال قتل و غارت مردم ضعیف هستند..
    برو ببین چه کسانی همین الان دارن مردم را در این کره خاکی به خا و خون میکشند ..
    برو ببین سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان چطور مردم بی دفاع را شکنجه کرده و در مقابل چشم مردان به ناموسشان تجاوز میکنند

    اینجور که تو گفتی انگار ما یک آمریکا درست کردیم که بهش گیر بدیم
    نه برادر
    آمریکا زور گو و غارتگر و وحشی صفت می باشد و ما این چیزها را نمی پذیریم و زیر بار زور نخواهیم رفت
    هیهات منا الذله
    ما پوزه زورگویان را بخاک میمالیم اینرا خداوند فرموده ..

    و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه ….

    [پاسخ]

  25. ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۰:۰۸ | #25

    بسیار عالی …

    [پاسخ]

  26. ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۰:۳۶ | #26

    قابل توجه آقای یوسفی که سنگ آمریکا را به سینه میزند :

    پرچم آمریکا در لندن به آتش کشیده شدهمزمان با دهمین سالگرد حوادث ۱۱ سپتامبر، پرچم آمریکا در برابر سفارت این کشور در لندن به آتش کشیده شد.

    به گزارش شبکه خبری العالم، حدود ۵۰ نفر از فعالان اسلامی روز یکشنبه پرچم آمریکا را در برابر سفارتخانه این کشور در لندن به آتش کشیدند.

    تظاهرکنندگان همچنین شعار آمریکای تروریست را سردادند و با خود پارچه نوشته هایی در مخالفت با سیاست های کاخ سفید در دست داشتند.
    http://www.aftabir.com/news/view/2011/sep/12/c1_1315806090.php/%D9%BE%D8%B1%DA%86%D9%85-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%D9%83%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%84%D9%86%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D8%AA%D8%B4-%D9%83%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D8%AF

    [پاسخ]

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۶:۴۱ ب.ظ:

    اقا شجاع
    حالا چرا قسم میخوری . نگفته پیداست که این اوباشگری و و اعتراضات حق طلبانه و ضد تروریستی و ضد استعماری جز از اسلام گراها از دست کسی برنمیاد

    [پاسخ]

  27. شهرام
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۹:۴۴ | #27

    مگه همون تسخیر سفارت آمریکا در ۳۲ سال پیش کار درستی بود که حالا با افتخار یاداوری هم میشه؟ دوره این حرکات افراطی و خشن سالهاست که گذشته. ولی گویا هنوز بعضی دوستان در جو سال ۵۷ باقی مانده اند.

    [پاسخ]

    تسنیم پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۴۴ ق.ظ:

    والابرای شمابه اصطلاح روشن فکران غرب زده این جورکارهاگذشته ولی برای کسی که واقعا آزاده است وفقط برای خدا کارمی کنه وعملی روانجام میده هیچ وقت قدیمی نمی شه .تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا کاری بسیارشجاعانه وبزرگ بود که افرادترسوبرای توجیه خود این کاربزرگ وجهادی راحرکات افراطی طلقی می کنند درضمن کسانی مثل شما حملات پی درپی آمریکابه بهانه های مختلف روبه کشورهای مسلمان راکاری وحشیانه وافراطی نمی دانند امابیرون کردن لانه ی جاسوسی راازکشورخودراافراطی می دانند واقعا مسخره است.

    [پاسخ]

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۲۹ ق.ظ:

    حرکات افراطی و خشن؟؟؟

    درست چند روز قبل از اینکه مصری‌ها سفارت صهیونیستای بچه‌کش رو اشغال کنن و سفیرشون شبونه با لباس مبدل، دمش رو بذاره روی کولش و فرار کنه، همین صهیونیستای بچه کش در خاک مصر، چهار جوون مصری رو کشتند.
    بنابراین جواب تجاوز به خاک دیگران رو باید با حمله به خاک خودشون بگیرن.
    اون نتانیاهوی بچه کش که این عمل مصری‌ها رو خلاف قوانین بین الملل می‌دونه بهتره اول در مورد تجاوز صهیونیستای بچه کش به خاک مصری‌ها و کشتن اون چهار مصری توضیح بده که بر خلاف قوانین بین المللیه.

    در مورد ایران هم همینطور
    این آمریکایی‌ها هستند که باید توضیح بدن چرا به صورت پنهان به خاک ما تجاوز کرده بودند و در حال جاسوسی بودند.

    جواب تجاوز به خاک دیگران رو باید عین خودش داد تا متجاوز سر جای خودش بشینه و دهنش رو ببنده.

    آمریکایی‌های جهانخوار و صهیونیستای بچه کش نمی‌تونن مردم جهان رو احمق فرض کنن و مظلوم نمایی کنن.

    [پاسخ]

    شهرام پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۴۳ ب.ظ:

    ببخشید کدوم تجاوز و جاسوسی؟ اگه منظورت طبسه که اون مال بعد این قضیه بود.
    سفارت آمریکا هم مثل بقیه سفارتها در ایران بصورت رسمی دایر بود.
    اگرم با آمریکا مشکلی بود میشد سفرا رو اخراج و سفارت رو تعطیل کرد به همین
    راحتی!

    [پاسخ]

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱:۰۱ ب.ظ:

    واقعا متوجه نیستی یا می‌خوای وانمود کنی که نمی‌فهمی؟
    کی اصلا درباره‌ی طبس حرف زد؟
    من درباره‌ی لانه‌ی جاسوسی آمریکا در ایران حرف زدم.
    یک سرچ ساده کافیه برای اینکه متوجه ماجرای کشف اسناد جاسوسی از لانه‌ی جاسوسی‌شون در قلب ایران یعنی تهران عزیز بشی.

    اون نظرت در مورد تعطیل کردن و اخراج سفرا هم واقعا خنده‌دار بود چون با وجود کشف اسناد جاسوسی از لونه‌شون، ۳۲ ساله که آمریکایی‌ها دارن ننه من غریبم بازی در میارن و به روی خودشون نمیارن که داشتن در داخل خاک یک کشور دیگه چه غلطی می‌کردن و امثال تو هم واسشون سینه می‌کوبین و ایران رو متهم می‌کنین به اینکه با سیاست‌هاش داره خودشو منزوی می‌کنه، حالا اگه بدون دسترسی به اون اسناد، قطع رابطه می‌کردند دیگه چه جوری می‌شد جواب بعضیا رو داد.

    بیژن پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۶:۴۹ ب.ظ:

    اقا شهرام در مورد تسخیر سفارت
    در تسخیر سفارت امریکا , یکسری جوانها و جوگیر شده ها مبادرت به ان کار کرده و حریم جصوصی ای را به بهانه ای چون حملحه امریکا به عراق شکستند و اگر اسنادی یافت نمیشد, جز افتضاحی مضاعف حاصلی نداشت و رهبر کبیر هم در عملی انجام شده قرار گرفته و نه میتوانست غورتش بده و نه بالا بیاره و ناگزیر نام انقلاب دوم را بر ان گذاشت.
    ودر حمله به سفارت اسرائیل در مصر هم جو گیر شدن جوانانی کم سن وسال که درس و مشق خود را رها و مبادرت به یک بازی کودکانه کردند کاملا از تصاویر و صحنه های نمایشداده شده مشهود است . و نتیجه این عمل جز درگیری و خونریزی و سلب امنیت حاصلی دیگر ندارد

    [پاسخ]

  28. ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۱:۴۸ | #28

    دوران اسرائیل به آخر رسیده و چه بسا استعمار هم دیگه نتونه مثل قبل روی کشورهای جهان سوم موج سواری کنه.
    حالا اینکه بعضی ها بغض جمهوری اسلامی رو دارن و بهمین دلیل پا روی عقلشون میذارن و مسلمات رو منکر میشن دیگه تقصیر ما نیست.
    بعضی آدم ها خیلی باهوش هستن و مسائل رو خیلی قبل از اینکه اتفاق بیفته درک میکنن. بعضی ها معمولی هستند و وقتی چیزی رو به چشم دیدن تازه اون موقع باور میکنن. اما بعضی ها اوضاعشون خیلی بی ریخته و وقتی که چیزی رو به چشم هم میبینن باز باورشون نمیشه و به قول اون بالاییه، کر و کور و لال هستند و مهر بر قلبشون خورده.
    امیدوارم ما جز اون دسته سوم اقلا نباشیم.
    یا علی

    [پاسخ]

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۲۴ ب.ظ:

    like برای این نظرت تشنه جان

    [پاسخ]

    شهرام پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۴۵ ب.ظ:

    لایک زدن از اعمال اهالی ضاله فیسبوکه که بر طبق قانون و شرع جمهوری اسلامی شماها نباید واردش بشین! پس شما هم اهل فیسبوکی به سلامتی. D:

    [پاسخ]

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱:۰۴ ب.ظ:

    یک like دیگه به نظر تشنه‌ی عزیز

    سیاه بیشه پاسخ در تاريخ شهریور ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۲:۰۵ ب.ظ:

    به امید نابودی اسراییل باشید تا صبح دولتتون بدمه … با هوشتون هم لابد دکتر حسن عباسیه … :)

    [پاسخ]

  29. شهرام
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۲:۵۳ | #29

    البته ربطی به موضوع نداره فقط خواستم به همه عزیزان ارزشی و احمدی نژادی بابت شکسته شدن رکورد بزرگترین اختلاس و فساد بانکی در دولت عدالت محور و ضد فساد و حامی مستضعفین !!! تبریک عرض کنم و خواهش کنم از ایشون که اسامی مفسدان اقتصادیو که از ۶ سال پیش تو جیبشون گیر کرده همونجا بزارن بمونه فقط اسم این آقای ا-خ و اینکه با کیا در رابطه بوده رو بگن تا همه احمدی نژادی شویم. (نکنه ا-خ همین احمد خاتمی دوست داشتنی خودمونه؟!!)

    [پاسخ]

    شهرام پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۵۴ ب.ظ:

    باز خوبه موسوی و کروبی و … تو زندانن وگرنه اینو هم مینداختن گردن فتنه گرا

    [پاسخ]

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱:۳۲ ب.ظ:

    یک اینکه مرد باش و بگو این اختلاس جدید توسط چه کسانی کشف شد.

    دو اینکه از اونجایی که مث تو نامرد نیستم نمی‌خوام اختلاس بزرگی رو که هفده هیجده سال پیش انجام شد(۱۲۳ میلیارد تومان) بچسبونم به رئیس جمهور وقت که حامی مالی همون موسوی که سنگش رو به سینه می‌زنی در انتخابات سال ۸۸ بود.

    با توجه به تورم، ۱۲۳ میلیارد تومن در هیجده سال پیش اصلا قابل مقایسه نیست با ۲۸۳ میلیارد تومن امروز.

    اما همونجور که گفتم من مث تو نامرد نیستم.
    دزدی شاخ و دم نداره. چه یک قرون باشه چه میلیاردها تومن، اسمش دزدیه و همه‌ی دزدها و مال مردم خورها باید به سزای اعمالشون برسن. فرقی هم نمی‌کنه در زمان ریاست چه کسی اون دزدی انجام شده باشه.

    مورد یک یادت نره
    اینکه مرد باش و بگو چه کسانی اختلاس ۲۸۳ میلیارد تومنی رو کشف کردند و دست مال مردم خورها رو رو کردند.

    سه اینکه امیدوارم قوه‌ی قضائیه این بار مث هیجده سال پیش عمل نکنه و متهم ردیف دوم رو با بستن یک رابطه‌ی غیر مشروع به ریشش، تبدیل نکنن به متهم ردیف اول تا متهم واقعی به خاطر نسبت برادری با فلان آدم، مفت و مجانی از زیر چوبه‌ی دار در بره و بعد از چند سال آب خنک خوردن، بیاد بیرون و حالشو ببره.

    [پاسخ]

    ابوالوب پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۲:۴۸ ب.ظ:

    مجیدجان ۲۸۳ملیارد نه ۲۸۰۰میلیارد

    فرشاد پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۳:۴۷ ب.ظ:

    علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد
    اینکه بعد از چهار سال این اختلاس گنده را کشف کرده اند هنری نیست
    احتمالا شبیه دستگیری قاتلان زنجیره ای بود که معمولا به صورت تصادفی کشف می شوند

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۵:۳۳ ب.ظ:

    به هر دو مجید دلبند

    گفتم چه یک قرون باشه چه چند میلیارد، دزدی، دزدیه

    نمی‌تونین کشفش رو بی ارزش کنین

    فری جون
    تو هر احتمالی دوست داری، بده

    شهرام پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۵:۳۹ ب.ظ:

    لابد باید ازشون بخاطر چنین کشفی تشکر هم کرد!
    راستی اون اسامی مفسدان اقتصادی چی شد؟
    ضمنا ۳۰۰۰ میلیارد بود نه ۲۸۳ میلیارد.
    خودتم میدونی اینجور دزدیا امکان نداره بدون اطلاع مقامات بالا( حداقل در سطح وزیر) انجام بشه. حالا که گندش در اومده همه میگن ما کشف کردیم. تو این ۲ سال چه غلطی میکردن؟
    دزدی ۱۲۳ میلیاردم ماسمالی شد مثل این.
    اگه اسم همین ا-خ رو اعلام کردن هرچی میگی قبوله. حالا ببین.

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۱۳ ب.ظ:

    معلومه که خودمم می‌دونم
    امروز از توی نت پیدا کردم
    تو هم سرچ کنی متوجه می‌شی
    می‌خواستم اسمشو بنویسم منتهی گفتم همه می‌دونن یا اگرم ندونن چرا از زبون من بشنون؟
    ولی در همون سطحیه که تو گفتی منتهی نه در کابینه‌ی فعلی
    یه سرچ کن
    واسه همینه که می‌گم نباید ارزش این کشف آقای احمدی نژاد رو پایین آورد.

    شهرام پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۵:۴۰ ب.ظ:

    دست کی رو شده؟ ما که جز یه ا-خ چیزی ندیدیم. تو نظامتون گویا آبروی دزدان بیت المال خیلی محترمه!!

    [پاسخ]

    ابوالوب پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۳۷ ب.ظ:

    ای بابارقم ۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان رقم کوچکی نیست که گم شده باشه. من کاری به این نجناح و اون جناح ندارم ولی ما کی قراره در مقابل فساد قاطعانه عمل کنیم راستی چرا نام اختلاس کنندگان را نمی گویند از شهدا خجالت بکشید. تمام همت بعضی سیاسیون شده جنگ و دعوا پس کی قراره به مشکلات اساسی رسیدگی بشه .

    یک ایرانی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۱۴ ب.ظ:

    یه کامنت بالاتر گفتم که لطفا سرچ کنید بعد حرف بزنید

  30. سید
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۹:۳۵ | #30

    با سلام
    نوشته اید :
    البته این حمایت دیرهنگام و ظاهری، باعث ارائه تحلیل‌هایی اشتباه در داخل کشور و حتی در میان برخی مسئولان هم شد که عقیده داشتند همه این جنبش‌ها، توطئه‌ی آمریکا و صهیونیسم بین الملل است!
    من هر چه گشتم سخنرانی و نوشته ای را دال بر این مطلب ندیده ام می توانید کمکم کنید آدرس بدهید ممنون می شوم

    [پاسخ]

  31. محمد حسن
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۳:۴۶ | #31

    سلام
    در نظر سنجی تابناک هم این فیلم حائز برترین فیلم تاریخ ایران شد

    [پاسخ]

  32. سید
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۷:۴۳ | #32

    با سلام
    نوشته اید :
    البته این حمایت دیرهنگام و ظاهری، باعث ارائه تحلیل‌هایی اشتباه در داخل کشور و حتی در میان برخی مسئولان هم شد که عقیده داشتند همه این جنبش‌ها، توطئه‌ی آمریکا و صهیونیسم بین الملل است!
    من هر چه گشتم سخنرانی و نوشته ای را دال بر این مطلب ندیده ام می توانید کمکم کنید آدرس بدهید ممنون می شوم

    [پاسخ]

  33. ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۱:۴۵ | #33

    سلام
    هفته دفاع مقدس گرامی باد
    برای رفع سوالات و ابهامات خود در زمینه دفاع مقدس به آدرس زیر رجوع کنید

    [پاسخ]

  34. ۱۳ مهر ۱۳۹۰ در ۰۱:۱۴ | #34

    با سلام
    مطلب شما در سایت وصل نیوز ثبت شد

    [پاسخ]

  35. ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۴:۲۵ | #35

    سلام
    بهتون بابت اینکه در سایت آقا مطلبتون لینک شده تبریک می گم.

    [پاسخ]

  1. بدون بازتاب

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: