خانه > انقلاب اسلامي, سياست > اسرائیل، کودکی ضعیف در برابر ایران

اسرائیل، کودکی ضعیف در برابر ایران

در روزهای گذشته تبلیغات رسانه‌‌های غربی درباره احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران زیاد شده، اما شرایط منطقه و دنیا به سمتی پیش می‌رود که ادعای حمله‌ی اسرائیل به ایران علاوه بر اینکه برای ما ایرانی‌ها خنده‌دار و تکراری است، برای افکار عمومی دنیا (حتی خود اسرائیلی‌ها) هم خنده‌دار و مضحک شده است.

«یوری آونری» تحلیل‌گر سکولار و منتقد اسرائیلی چند روز پیش مقاله‌ای درباره این جاروجنجال رسانه‌ای نوشت و با ادبیاتی جالب سیاست‌های اسرائیل را به تمسخر گرفت. وی مقاله‌اش را با تمثیل جالبی شروع می‌کند که نشان دهنده جایگاه ایران و اسرائیل در نگاه یک اسرائیلی‌ است :

«همه ما در مدرسه این صحنه را دیده‌ایم که پسربچه‌ای کوچک و ضعیف با پسری بزرگ و قوی درگیر می‌شد. بعد به دوستانش می‌گفت که مرا بگیرید تا استخوان‌هایش را نشکنم! حالا حکایت دولت ما (اسرائیل) با ایران، مثل همین داستان است. هر روز در همه شبکه‌ها فریاد می‌زند که قصد دارد استخوان‌های ایران را خرد کند!»

مقاله آونری نکات جالب دیگری هم دارد. وی به صراحت تاکید می‌کند که اسرائیل هرگز به ایران حمله نخواهد کرد! آونری برای اثبات عقیده‌اش دلائلی را ذکر می کند. اولین دلیل او این است که اسرائیل بعد از ماجرای کانال سوئز در سال ۱۹۵۶، هیچگاه بدون رضایت و چراغ سبز آمریکا اقدام به حمله نظامی نکرده است.

وی همچنین به یک حقیقت بزرگ اعتراف می‌کند که شنیدن آن از زبان یک اسرائیلی (هرچند اسرائیلی ملایم و به ظاهر چپ کرده و طرفدار صلح) شیرین است. در حالی که آمریکا و اسرائیل همیشه از انزوای ایران دم می‌زنند، آونری به صراحت به انزوای اسرائیل در دنیا اشاره می‌کند و می‌نویسد که تنها حامی قابل اعتماد اسرائیل در دنیا، آمریکاست! وی سپس به طنز می‌نویسد «البته شاید در کنار فیجی و میکرونیزیا و جزایر مارشال و پالائو (جزائری کوچک در اقیانوس آرام!)»

آونری در ادامه نتایج این جنگ احتمالی را بسته شدن تنگه هرمز، قطع منبع انرژی دنیا و همچنین باران موشک بر سر اسرائیل، آنهم از سه جهت (ایران، حزب‌الله و حماس) می‌داند و می‌نویسد ایران کشور پهناوری است و خیلی راحت می‌تواند تاسیسات هسته‌ای خود را در مناطق مختلف و در اعماق زمین پنهان کند!

وی توضیح می‌دهد زمانی که اولین هواپیمای اسرائیلی وارد حریم هوایی ایران شود، تنگه هرمز هم بسته می‌شود. نیروی دریایی ایران دارای کشتی‌ها و قایق‌های موشکی زیادی است، اما به آنها نیازی نیست. حذف تقریبا یک پنجم از نفت کشورهای صنعتی به فاجعه‌ای منجر می‌شود که تصورش هم سخت است! آیا در حال حاضر آمریکا و ناتو توانایی این هزینه را دارند؟

 آونری همچنین با اشاره به انقلاب‌های مردمی در منطقه و تبعات سیاسی حمله‌ی احتمالی به ایران می‌نویسد «ممکن است برخی کشورهای اسلامی با ایران مشکل داشته باشند، اما حمله اسرائیل به این کشور مهم اسلامی، همه مسلمان‌ها شیعه و سنی را از مصر و ترکیه و پاکستان و … با هم متحد و اسرائیل را به ویلایی در میان یک جنگل در حال سوخته شدن تبدیل می‌‌کند!» (این یعنی اعتراف به نفوذ، محبوبیت و جایگاه معنوی ایران در میان مسلمانان دنیا)

*****

آونری کیست؟

«یوری آونری» در سال ۱۹۲۳ در یک خانواده‌ی یهودی آلمانی به دنیا آمد و با به قدرت رسیدن هیتلر، به فلسطین مهاجرت کرد. از پانزده سالگی به جنبش مسلحانه‌ی صهیونیستی برای تشکیل دولت اسرائیل پیوست. در جنگ‌های اعراب و اسرائیل حضور داشت و دوبار مجروح شد. در سال ۱۹۵۲ خواستار حمله به مصر شد به این بهانه که اعراب ممکن است به اسرائیل حمله کنند!  از سال ۶۵ الی ۷۴ میلادی و از سال ۷۹ تا ۸۱، عضو مجلس رژیم صهیونیستی (کنست) بود. در سال ۸۲ میلادی در بیروت با یاسر عرفات دیدار کرد که در آن زمان، به عنوان اولین اسرائیلی که با رهبر ساف دیدار می‌کرد، معروف شد.

وی در سال ۱۹۹۳ جنبش “Gush Shalom” (بلوک صلح یا کتله السلام) را تاسیس کرد که ظاهرا جنبشی طرفدار صلح با فلسطینی‌ها است! جنبش آونری از منتقدین سیاست تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و طرفدار تشکیل دولت مستقل فلسطین در کنار اسرائیل است. وی همچنین از مخالفان سرسخت سیاستهای فعلی توسعه طلبانه آمریکا و جناح محافظه کار می باشد.

در سال ۲۰۰۱، آونری و همسرش، جایزه‌ی جنبی صلح نوبل را به خاطر تلاش‌های صلح‌جویانه، دریافت کردند. در نظرسنجی یکی از وب‌سایت‌های اسرائیلی درباره ۲۰۰ شخصیت برتر این رژیم، آونری به عنوان صدو بیست و هشتمین اسرائیلی تاریخ شناخته شد! وی همچنین از مخالفین جنگ وحشیانه اسرائیل علیه غزه و لبنان بود. به هرحال فعالیتهای آونری به سمتی پیش رفت که در سال ۲۰۰۶ رسما به مرگ و ترور تهدید شد.

 آونری در معرفی خود و تفکراتش نوشته: «من صددرصد یک آدم بی‌خدا و ملحد هستم و از این بابت نارحتم که جنگ اسرائیل و فلسطین که همه زندگی ما را گرفته، به یک نزاع مذهبی تبدیل شده است!» «با من درباره تروریسم صحبت نکنید. خود من یک تروریست بودم!» و یا «من را یک پست‌- صهیونیستم بدانید. من صهیونیسم و اهمیت آنرا می‌دانم اما اعتقاد دارم که فصل آن در تاریخ به پایان رسیده و اکنون زمان فراتر رفتن از آن است»

البته هدف از انعکاس نظرات آونری تایید او به عنوان یک «اسرائیلی اشغالگر خوب!» نیست، بلکه نظرات وی به عنوان یک صاحب‌نظر اسرائیلی که سوابق زیادی هم چه در جنگ و چه در عرصه روزنامه‌نگاری و رسانه‌ها دارد، برای من جالب بود.

لینک های مرتبط:

جنایتی علیه اسرائیل! مقاله ای از آونری درباره جنگ غزه

  1. سینا
    ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در ۰۰:۲۰ | #1

    اینو حدود یکسال پیش به عنوان کامنت توی جهان نیوز نوشته بودم به لطف خدا باخورد خوبی هم توی وب داشت الان اینجا هم می‌نویسم.

    ساعت ۵:۳۰ صبح حدود ۶۶ جنگنده اسرائیلی به سمت نیروگاه هسته ای بوشهر به پرواز درمیایند.
    طی پرواز خلبان «موشه ایهود» به برج مراقبت اطمینان می‌دهد که بازگشت موفقیت آمیزی خواهد داشت و او اولین شخصی خواهد بود که نیروگاه بوشهر را مورد هدف قرار خواهد داد و با خاک یکسان خواهد کرد همین طور دیگر خلبانان طی تماس‌های مکرر با یکدیگر وعده جشنی در خانه «مناخین» خلبان کارکشته می‌دهند …
    جنگنده‌ها وارد خاک ایران می‌شوند در همان ابتدا آتش سنگینی از سوی نیروهای ایرانی جنگنده های اسرائیلی را کلافه می‌کند طوری که به فاصله ۳۰ ثانیه ۲۵ جنگنده اسرائیلی محو می‌شوند سرهنگ «موشه ایهود» گزارش استفاده نیروهای ایرانی از سلاحی جدید را مخابره می‌کند اما جوابی نمی‌گیرد.
    بعد از طی مسافتی بیشتر سرهنگ «موشه» متوجه می‌شود که تمام جنگنده‌ها بجز او نابود شده و او چاره ای جز بازگشت ندارد با مقرر فرماندهی تماس می‌گیرد ولی جوابی نمی‌گیرد بدون تعلل به سوی فرودگاه نظامی صهیون بازمی‌گردد در طی مسیر چندین بار با برج مراقبت تماس می‌گیرد که باز جوابی نمی‌گیرد …
    بعد از چند دقیقه که وارد آسمان اسرائیل می‌شود متوجه دود غلیظی می‌شود که تا دور دست‌ها ادامه دارد او نمی‌تواند باند فرودگاه را پیدا کند پس به پرواز خود بدون هدف ادامه می‌دهد دقایقی می‌گذرد و او تنها دود می‌بیند.
    در طی مسیر ناگهان صدایی به او هشدار می‌دهد که شما در آسمان مصر هستید و به او اخطار می‌دهد، او خود را معرفی می‌کند و می‌گوید از سرهنگ نیروی ارتش اسرائیل است و تقاضای فرود در فرودگاه مصر را دارد برج مراقبت خنده‌ای می‌کند و می‌گوید کدام اسرائیل …!؟

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۳۳ ق.ظ:

    قشنگ بود

    [پاسخ]

    بابک پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۵۵ ق.ظ:

    قصه جالبی است. ولی احتمالا قضیه این طوری اتفاق می یفته:
    یک دوستان ارزشی و مکتبی خواب هستند که ۱۵۰۰ کروز تمام تاسیسات روزمینی هسته ای ما و تاسیسات هوایی مارو نابود میکنه. بعد چند تا بی ۵۲ میان بمبای ۱۰۰ تنی پناه شکن می ریزن رو فرذدو و سایر تاسیسات هسته ای ما.
    صبح که برادران مکتبی از خواب پا می شن می بینن تو اخبار داره میگه ایران حق دفاع از خود را برای خود محفوظ می دارد و باقی قضایا.
    البته برادران مکتبی زیاد ناراحت نیستند چون بهانه کافی برای سرکوب مردم و همچنین بلعیدن بودجه مملکت گیرشان آمده. این وسط تنها مردمند که بیچاره می شوند.

    [پاسخ]

  2. م.طاهري
    ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در ۱۰:۲۹ | #2

    خیلی با ارزشه مطلبی که گذاشتید
    این آدم از زیر مجموعه جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه دشمن آن است و این حرف ها را می زند
    حیف که بعضی ها نمی توانند ببینند و بشنوند

    [پاسخ]

  3. ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در ۱۶:۱۴ | #3

    کاش صهیونیست ها حماقت می کردند و به ایران … منمودند تا… آنها باعث وحدت همه گروههای داخلیی که اکنون دشمن هم شده اند می شد، و ما هم زهر چشمی به اسراییل و هم پیمانانش نشان میدادیم.
    البته آنها خیلی ریزتر از آنند که … بکنند.

    [پاسخ]

    آزادی (آزادی) پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۴:۳۲ ب.ظ:

    البته شاید اسرائیل چنین حماقتی بکنه و دور از انتظار هم نیست…اما مطمئنا مردم دیگه این حماقتو نمیکنن که با افرادی که دستشون به خون جوونای بی گناه آلوده است و همچنین مدافعین اونها متحد بشن دوست عزیز!! پس نتیجه میگیریم که احتمالا “زهر چشمی” در کار نخواهد بود! : )

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۴:۵۳ ب.ظ:

    سبزهای فتنه گر از جنس مردم ایران نیستند برادر
    آنها سربازان و پیاده نظام آمریکا و اسرائیل هستند ..که در صورت شیطنت اول دم آنها را قیچی میکنیم

    [پاسخ]

    آزاد پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۵:۰۸ ب.ظ:

    اختیار دارید جنبش سبز این قدرها هم بزرگ نیست

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۵:۴۰ ب.ظ:

    فعلا که تو فیس بوک و بالاترین شعار میدن جانمان فدای آمریکا و هیلاری و میگویند اگر آمریکا بیاد ایران برای سربازانشان گوسفند قربانی میکنیم

    جوادی پاسخ در تاريخ آذر ۱۰ام, ۱۳۹۰ ۲:۰۴ ق.ظ:

    سلام علیکم
    آرزوی جنگ مکروه است.
    اما ,جهاد دریست از درهای بهشت که خداوند آنرا بر روی بندگان خاصش می گشاید.مولا علی(ع)

    [پاسخ]

  4. ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در ۱۶:۵۱ | #4

    خدا کنه حماقت کنند و حمله کنند
    در آن صورت امپراطوری ایران شکل خواهد گرفت

    در عرض چند دقیقه اسرائیل توسط بمباران و موشک باران ایران و سوریه و لبنان نابود میشود
    تنگه هرمز که نفتهای عربستان و عراق و ..از آنجا به کشورهای دیگه میرود و عرض آن هم ۳۵ کیلومتر است بسته خواهد شد..آنهم با موشکهای زمین به دریا .نیازی به وارد شدن دریا نیست

    لوله ها و پالایشگاههای نفت کشورهای عربی نوکر آمریکا با موشکهای ایران از بین خواهد رفت ..
    آنوقت ایران امپراطور منطقه خواهد شد
    پس خدا کنه حماقت کنند و حمله کنند

    [پاسخ]

    آزاد پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۵:۰۶ ب.ظ:

    نه برادر شما مشکلت خیلی جدی هست باید یک فکری بکنی آخه فکر کردی اگه ایران این کار را بکند دنیا دست روی دست میگذارد و تماشا میکند تا ایران اقتصاد دنیا را به گند بکشد یا فکر کردی این دغل وستان که می بینی حاضرند برای خاطر جمهوری اسلامی با غرب درگیر شوند از همین حالا بهتر است قید بشار و نصرالله را بزنی چین و روسیه هم که خودشان از این اقدام بیشتر صدمه می بینند پس کی با شما میمونه ؟ باید روی خودتون حساب بکنی شما و برادران هم که در توهم گیر کردید تا دربیاید طول میکشه

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۵:۳۳ ب.ظ:

    کدوم دنیا ؟ آمریکا و انگلیس شدند تمام دنیا ؟ فعلا که خودشان با دنیایی از گرفتاری مواجه هستند

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۵:۳۸ ب.ظ:

    یک نکته خدمت شما عرض کنم ..اینکه در زمان جنگ ۸ ساله هم مانند شماها بیشتر از الان شماها بودند
    باور کنید یکی از همکلاسیهای من که الان شهردار یکی از مناطق تهران است به من میگفت اشتباه نکن ..جبهه و جنگ نرو ..با منافقین درگیر نشو ..بنشین درستو بخوان …

    اما الان ادعایش تا کره ماه میره و …تازه کاندید مجلس هم شده ..

    در آن زمان خیلیها سنگ اندازی میکردند و تلاش میکردند مردم دلسرد شوند و جبهه ها را خالی کنند تا عراقیها بیان نوامیسشان را ….

    الان نیز شماها مانند همانها فکر و تلاش میکنید
    کاش شماها را میشناختم و حقایق را برایتان رو در رو میگفتم ..اما چه کنم که شماها فقط با فرمول و روی کاغذ و حساب دو دو تا چهارتا حرف میزنید..شماها هنوز قدرت ایمان را درک نمی کنید و برایتان خنده دار است ..حالا من تا صبح بگم مگه متوجه میشی ؟

    اما در جنگ گاهی دو دوتا میشد ۴۸ تا ..دلیلش بماند بعد از جوابتان

    ایرانشهر پاسخ در تاريخ آبان ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۲:۳۸ ب.ظ:

    همانطور که میبینید بسیجی های ایران هم مثل پدر خوانده خودشون یعنی نئو کنسرواتیو های آمریکایی واسه حمله نظامی له له میزنن
    :-)

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ آبان ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۹:۳۶ ب.ظ:

    تو چرا زرد کردی ایرانشهر ؟ خودم هواتو دارم نترس برادر ..غش نکنی ؟

  5. آزاد
    ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در ۱۶:۵۹ | #5

    خدایی اگه یک جو واقع بینی بین برادران ارزشی بود آدم دلش را خوش میکرد همینجور توی خواب و خیال نظر میدن دو تا از این فیلم جنگی اول جنگ که توش ده تا بسیجی یک لشکر زرهی را نابود میکنند می بینند و توهم میزنند

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۵:۳۲ ب.ظ:

    همان بسیجیان باقی مانده وبا تجربه جنگ و نسلهایشان الان وجود دارند ..

    برادر من
    من نیز آرزو میکنم کاش بین شما مخالفین یک آدم منطقی و با اعتقاد وجو د داشت تا من داستان شکستن فرمولهای جنگی جهان را در جنگ ۸ ساله برایش تشریح و تجزیه و تحلیل میکردم ..

    یک سوال از شما ..مرد و مردونه جواب بدهید

    آیا شما به امدادهای غیبی هم اعتقاد دارید ؟ اگر جواب بدهید من چندتایش را برایت تعریف میکنم اگر نه که هیچ

    در ضمن اول اینکه مردم ایران نیازی به حمایت کسی ندارند ..دوم اینکه حیات حزب الله و سوریه بسته به ایران است آنها میخواهند و اگر هم نخواهند برای بقای خودشان مجبورند که حمایت کنند …گرچه سید حسن نصرالله از خیلی از ایرانیهای بی غیرت با غیرت تر است

    [پاسخ]

  6. ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در ۱۷:۴۱ | #6

    زمان انقلاب همفکران شما میگفتند مگه میشه با مشت جلوی توپ و تانک ایستاد ؟
    این همون دو دوتا ۴۸ تا بود

    [پاسخ]

    حمید پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۶:۰۲ ب.ظ:

    پسر شجاع دوستت داریم

    [پاسخ]

    بیژن پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۷:۳۴ ب.ظ:

    درسته ,
    کبوتر با کبوتر باز با باز
    و این چرخ گردون انقدر میچرخه که هم خودشونو و هم, مثل خودشون پیدا کنند

    [پاسخ]

    حمید پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۸:۳۳ ب.ظ:

    نه آقای بیژن. اگه من آقا شجاع را دوست دارم بخاطر صداقت و ساده دلی ایشونه. و هیچ سنخیتی با افکار و اعتقاداتش ندارم و حتی با اون افکار شدیدا مخالفم.
    منتها افرادی که صادقانه خودشون رو در معرض قضاوت مردم قرار می دهند را دوست دارم.
    در عوض از افرادی که شیادانه و منافقانه رفتار می کنند متنفرم.

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۹:۴۲ ب.ظ:

    آقا بیژن

    اینم حسودی داشت ؟
    حالا تو این دنیا دو نفر از مخالفانم نسبت به من بدبخت بی نوا اظهار محبت کردند ..یکی خانم سین و دیگری آقای حمید

    تو که همشهری ما هستی چرا حسود شدی ؟

    اگه آقای حمید و خانم سین سرمو ببرند راضی میشی ؟
    حسوووووووووووووووووود هرگز نیاسووووووووووووووووووود

  7. محمد
    ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در ۱۷:۵۷ | #7

    آقای پسر شجاع عمق توهم تو پایان نداره؟!

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۶:۱۶ ب.ظ:

    شما هم حقیقت را توهم می بینی ؟

    [پاسخ]

    مهران پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۶:۳۱ ب.ظ:

    http://farsi.khamenei.ir/memory-content?id=7775
    این هم توهمه؟!

    [پاسخ]

  8. آزاد
    ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در ۱۸:۴۶ | #8

    خدا را رحمت کند صیاد را که چقدر بابت نوابغی امثال شما ناراحت بود خدا به حق گرایان کمک میکند اگر میخواهیبدانی که من به امداد غیبی و این جور مثائل اعتقاد دارم باید بدانی که پزشکان قبل از تولد من پیش بینی میکردند که من مرده به دنیا بیایم ول با توکل به خدا من الان هم زنده ام و هم نیرومند قبلا هم به تو گفتم که از کیهان و رجا این جور چرندیات بیرون بیا اگر اخبار قضیه هسته ای را مطالعه بکنی متوجه میشوی که حتی برزیل و ترکیه که مخالف قطعنامه قبلی بودند در این مورد با آمریکا هماهنگ شده اند البته آنها حافظ منافع مادی ملتشان اند بهتر است در مورد فاجعه کربلای چهار مطالعه بکنی تا بفهمی که دو دوتا میشود چهارتا در مورد انقلاب تمام اقشار ملت همدل بودند که انقلاب پیروز شد و شاه برای غرب مهره ای سوخته بل جزغاله و خاکستر شده بود شاه ایران از سال پنجاه و پنج توانایی رهبری اش تزلزل یافت بنا به بیماری و بعضی از عوامل و ضربات روانی او هم انسان متوهمی بود که خود را امپراطور فرض میکرد و دنبال مرده ریگ ایران کهن بود توهم توهم هست چه از این نظر چه از آن نظر شما فکر میکنی قراره حتما امام زمان موشک های در پیت سام و هاگ ایران را به هواپیماهای آمریکایی بکوباند اگر قرار بود که در هر جنگی خداوند مسلمین و مومنین را پیروز کند و با امداد غیبی به دادشان برشد عمر مختار مستحق تر بود من از طرف خودم صحبت میکنم و هیچ اعتقادی به جنبش سبز ندارم نه به رهبرانشان و نه به اکثر بدنه شان من از هر مرگ مظلومانه ای ناراحت میشوم برای همین باامثال شما مشکل دارم که اگر میتوانستید با خود بزرگ بینی تان تا به حال صدها بار این مملکت رانابود کرده بودید

    [پاسخ]

    مهران پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۸:۵۹ ب.ظ:

    چی رو می خوای ثابت کننی دوست عزیز؟
    این رو که آمریکا و اسراییل ارتش قوی ای دارند؟ این که بدیهیه!
    این رو که ما در جنگ هشت ساله چندصدهزار کشته دادیم و جنگ خیلی دردناکه؟ این هم که بدیهیه!
    حرف اینه که ما نسلی هستیم پس از نسلی که از آمریکا و اسراییل نترسید و چندصدهزار کشته داد تا تن به ذلت نده.
    حرف پسر شجاع چیز دیگه ای بود. نگفت امداد غیبی یعنی این که ما تخمه بشکنیم و ملایک با دشمن مبارزه کنند.
    حرفش این بود که اگر روا بود، بخاطر توان نظامی یک دشمن مستبکر جنایتکار مثل آمریکا و اسراییل بهشون باج بدیم. امام (ره) قبل از ما این کار رو کرده بود.
    چرا به این راحتی برچسب می زنی و میگی “امثال شما” و “خودیبن”؟

    [پاسخ]

    آزاد پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۱۶ ب.ظ:

    باج باجه چه به آمریکا چه به روسیه از بعد از جنگ ما چه قر عزت نفسمان را حفظ کردیم چه قدر تسلیحات به درد نخور رسی را با هزار منت خریدیم پروژه های عمرانی را به چینی ها واگذار کردیم که صرفا کنگر خوردن و لنگر انداختن صدها هزار کشته دادیم که منابع کشور را در اختیار چین و روسیه قرار بدهیم مطمئن باش آمریکا حداقل بهتر از روسها و چینی ها است هر چند که فقط دوز منفعت طلبی شان تفاوت دارد واقعا هم شما متوهم هستید که همه جا توطئه آمریکا و اسرائیل را میبینید حرف پسر شجاع دقیقا همین بود که ملائک با دشمن بجنگند و ما تخمه بشکنیم در غیر این صورت اشتیاق ایشان برای جنگیدن هیچ توجیه دیگری ندارد جنگیدن با آمریکا جنگیدن با عراق نیست که دو طرف بایستند پشت خط و برای هم دیگه گلوله در کنند جنگ در این دور زمانه جنگ تکنولوژی است که ما در این زمینه عقبیم جواب نهایی شما را گذر زمان خواهد داد

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۴۰ ب.ظ:

    آقای آزاد نیاموختی برادر ..نگرفتی ..متوجه نشدی ..درک نکردی برادر من ..برای همین قبل از اینکه چندتا نمونه واست تعریف کنم اولش ازت سوال کردم

    حرف من اینه که میگم آمریکا حمله کنه تا برای امثال شما ثابت بشه که جراتشو نداره
    تا برای شما ثابت بشه که شعار توپ تانک بسیجی شما که میگفتید دیگر اثر ندارد ..اثرش را ببینید
    برای شما ثابت بشه که ما حقیقت خواه هستیم یا شما ..
    برای شماها ثابت بشه که کی ترسو هست و کی شجاع
    به دهها دلیل دوست دارم آمریکا حمله کنه …..تا دوست از دشمن نوکر از آزاده مشخص بشه برادر
    خداوند میفرماید :
    ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم

    خداوند خودش وعده نصرت و یاری داد یعنی همان امدادهای غیبی …میشه لا اقل این آیه را درک کنی ؟ یاری خداوند یعنی امداد عیبی ..خدا که نعوذ بالله دست نداره بیاد تیراندازی کنه ..
    یه بارون میفرسته تانکهای عراقی تو باتلاق گلهای رس خوزستان گرفتار میشن ..این یعنی امداد غیبی …

    من کی گفتم ما هیچ کاری نکنیم و خدا بجنگد ؟

    نمیتونی حرفهای مرا هضم کنی مشکل خودته برادر …

    مهران پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۹:۱۹ ب.ظ:

    و یک سوال. به نظرت اگر صیاد امروز زنده بود ، چه موضعی داشت؟

    [پاسخ]

    آزاد پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۲۱ ب.ظ:

    مسلما با کسانی که جنگ را پیک نیک فرض کرده اند و با ساده لوحی به دنبال انتحار و نه خودکشی هستند مخالفت میکرد اگر میخواهید مطمئن شوید بفهمید که ایشان بعد از فاجعه کربلا ۴ چه گفتند و چه دلایلی برای شکست متذکر شدند

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۴۷ ب.ظ:

    آقای آزاد

    جنگ و عملیات یک جهنم واقعی بود ..پیک نیک چیه ؟ شجاعت و دلیری و از جان گذشتگی میخواهد ..

    …اشتباه در جنگ امری طبیعیست ..همه جای دنیا رو دست میخورند …

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۳۲ ب.ظ:

    آقای آزاد نتیجه اینکه شما اعتقاد نداری ..پس بحث در این مورد منتفی است

    در باره واقعه طبس چه میگویی ؟ اگه منکر بشی باید ابابیل را هم منکر بشی

    در جنگ نان و حلوا تقسیم نمیکند ..هم شکست وجود داره و هم پیروزی ..اما امدادهای غیبی را با اینها قاطی نکن برادر ..هیچ ربطی به هم نداره ..مسلمانان در زمان پیامبر در جنگ احد شکست خوردند …کربلای چهار هم دلیلش جداست..

    امدادهای غیبی بحثش جداست

    ما تلاش خودمان را میکنیم ..خداوند هر جا مصلحت دید کمک میکند ..این تمام اعتقاد من است ..تلاش از ما ..نتیجه و کمک از خدا
    در ضمن میشه لطف کنی بگویی شهید صیاد در کجا از امدادهای غیبی ناراحت شد ؟ با سند حرف بزن

    البته اگه اهلش بودی و اعتقاد داشتی صدها حقیقت را که خودم حضور داشتم برایت تعریف میکردم اما حیف

    [پاسخ]

    آزاد پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۱۰ ب.ظ:

    صیاد از این ناراحت شد که عده ای بدون در نظر گرفتن قواعد جنگ دست به عملیات زدند و نتیجه اش آن شد درباره واقعه طبس مجله جنگ افزار این ماه مطلب جالبی نوشته بخوان میفهمی بهتره بدونی که حتی اگر در طبس آن اتفاق نمیافتاد سربازان آمریکایی موفق نمیشدند خداوند کاری را بدون علت انجام نمیدهد مشکل شما این است که فکر کردید که شما یارانتان عین پیامبر و صحابه هستید مردانی که نظیرشان دیگر تکرار نمیشود که حتما خداوند عذاب الهی بر دشمنتان ناظر کند شما خود را بیش از حد مقدس فرض کرده اید کمی دور و برتان را نگاه بکنید تا بفهمید که اوضاع از چه قرار است

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۳۲ ب.ظ:

    آقای آزاد
    مشکل از اعتقادات شماست برادر …اینو نمیشه هیچ کاری کرد…

    زبیر و طلحه و شمر و ابن ملجم و ابن عباس و ….هم از صحابه بودند …
    بحث تقدس نیست
    بحث بر سر اینه که شما منکر امداد غیبی هستید..چیزی که در قرآن اشاره شده ..

    شما لطف کنید آیه ای که در بالا اشاره کردم را توضییح دهید منظور خداوند از یاری کردن چیست ..
    شما منکر آیه
    و ما رمیت اذا رمیت و لکن الله رمی .هستید ..لازمه که در اعتقاد نداشته خود بازبینی بفرمایید برادر ..

    آزاد پاسخ در تاريخ آبان ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۳۰ ق.ظ:

    بنا به بعضی دلایل جوابت را نمیدهم امیدوارم که روزی یا خودت جوابت را بگیری یا خودم جوابت را بدهم و مطمئن باش در جواب دادن به تو توانا هستم ولی فکر میکنم تو از آن دسته هستی که صحابه را تا بیش از صد هزار نفر برآورد کردند که البته این ازاعتقادات اهل سنت است کسی منکر کمک خدا نیست مسکل این هست که شما بیش از حد بر رحمت خدا حساب کرده اید آدم را یاد صلیبیون میافتد درسته که من در درس عربی افتضاح بودم ولی مطمئن باشید در مدرسه شاگرد توانایی بودم و درس هایم را به خوبی خواندم ولی سوالی شما دارم فرض کنیم خدای نکرده علی رغم میل باطنی من و دیگر میهن دوستان آمریکا به ایران حمله بکند و در جنگ به هر شکلی پیروز شود آن موقع شما چه میکنید؟ لطفا جوابم را پوست کنده و روشن بدهید نه با فرافکنی چون من خوم استاد پیچاندنم

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ آبان ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۰۰ ق.ظ:

    آقای آزاد
    منظور من این هست که عمر و ابوبکر و عثمان و طلحه و زبیر هم صحابه بودند که بعدش تو زرد از آب در اومدند ..
    انسانهایی ماند سلمان و ابوذر و مقداد و میثم و یاسر و عمار و ..انگشت شمار بودند …
    اما یاران گمنامی هم بودند که از مخلصان پیامبر اسلام ص و امیر مومنان و ..بودند ..صحابه بودن دلیل مهم نیست ..ولایتمدار بودن مهم ست برادر …یارن امام اگه از اونا بالاتر نبودند کمتر هم نیستند ..اونا خود وجود نازنین پیامبر اسلام ص را تجربه کردند و اطاعت ..اما یارام امام بعد ۱۴۰۰ سال از پیامبر اسلام و ائمه اطاعت میکنند وفرزندش حسین ع را یاری …

    در جواب سوالت میگویم که اگر آمریکا حمله کند و پیروز شود من زنده نخواهم بود برادر ..یعنی آنقدر می جنگم که جانم را فدای رهبر و ملت و اسلام میکنم اینو مطمئن باش ..حرف دلمه

  9. نوشین
    ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در ۱۹:۳۱ | #9

    فکر کنم خاوری هم از این حرفای پسر شجاع زیاد میزده تو همایشها تو سخنرانیهاش تو جلساتش با کارمنداش البته یه چندتاش هم تو اینترنت بگردین هست عکسهای جان بر کفیش هم هست اما حالا کجاست دقیقا زمانی که نظام بهش احتیاج داشت توقصرش که درهمسایگی خانوم خواننده معروف هست به ریش همه میخنده
    اقای پسر شجاع مطمئنی اونایی که ازشون دم میزنی مثل خاوری نیستن

    [پاسخ]

    آزاد پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۸:۳۸ ب.ظ:

    درس گفتید مخالفان نظام هم با رائه این چنین مدارکی از خجالت ایشان و دوستان درآمدند

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۲۱ ب.ظ:

    من از ولایت و رهبری عزیز دم میزنم ..من از انقلاب اسلامی و شهدا دم میزنم …اینها هرگز تغییر نخواهند کرد برادر من

    [پاسخ]

    آزاد پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۱۷ ب.ظ:

    شجاع واقعا به تو حسودیم میشه کاشکه من عین تو به دنیا نگاه میکردم

    [پاسخ]

  10. ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در ۲۲:۴۵ | #10

    جناب شهرضا ( کامنت ۲ )
    وحدتی خوب است که در زمان صلح صورت گیرد
    در زمان آتش سوزی و حادثه همه مردم مهربان و فداکار می شوند
    این مهربانی و فداکاری ارزشی ندارد
    ” ” شما که نمی توانید هر روز آتشی به پا کنید تا مردم مهربان و فداکار شوند ” ”
    بعضی ها می گویند جنگ نعمت بود چون همه را درستکار، فداکار ، مهربان و به هم نزدیک کرده بود!!
    بدنبال آن باشید که مردم در حالت عادی خصایص اخلاقی داشته باشند.

    [پاسخ]

  11. amir
    ۲۲ آبان ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۳ | #11

    آقا یا خانم اس‌‌.اچ‌

    اللهم بحق اسمک العظیم الاعظم اشفی لکل مرضانا. توکّل به خدا کنید، رمل و اسطرلاب را بذارید کنار این چیزها فقط به درد رئیس جمهور ۶۳% میخورد.

    این قدر پراکنده حرف زده اید که من اصلا نفهمیدم چی‌ میخواین بگین و منظور اصلیتون چیه. اولا مخاطب اصلی‌ من پسر شجاع بود که خیلی‌ روشن و واضح جنگ را دوست دارد و آرزو میکنه این اتفاق بیفته و ایشون (بنا به گفته خودشون )آی‌ بخندند آی‌ بخندند!!گفته اید ایران هیچ وقت تهدید نکرده.مگر اسرائیل را از صفحه روزگار محو می‌‌کنیم این خودش یه تهدید نیست؟اسرائیل همین الان هم در واقع از از روی نقشه جغرافیا محو هست.ولی ما با این کرکری خوندنا این فرصت را به اسرائیل میدیم تا با همه جنایتهاش بتونه مظلوم نمائی کنه.هر چند من فکر نمی کنم جنگی صورت بگیرد چون اسرائیل احمق است ولی‌ افسارش دست آمریکاست.

    شما خیلی‌ ساده اید فکر می‌‌کنید اگر جنگی صورت بگیرد نیروهای چشم آبی‌ به قول شما میان میدون توپخونه پیاده میشن تا امثال پسر شجاع با اونا جنگ تن‌ به تن‌ بکنه؟صبح بره جنگ شب هم برگرده؟جنگ امروز ویروس استاکس نته،تحریم بانک مرکزیه،تحریم نفته که حتی اگر به غرب لطمه بزنه ولی ایران را نابود میکنه.این کسانی که کرکری می‌‌خوانند از پس جا به جا کردن مهمات هم بر نمیان ،تو مانور نظامی تلفات میدن،اونوقت میخوان دنیا را شکست بدن؟

    من با دخالت خارجی‌ به هر شکلی‌ مخالفم.اما همونطور که شما گفتید هر کاری می‌‌کنم تا زندگی‌ زیر خفت و ننگ نکنم.در واقع ما همین الان هم داریم زیر خفت و ننگ زندگی‌ می‌کنیم .زیر خفت حکومتی که تمام ثروت کشور را با سیاستهای غلط به بد داده،فساد اقتصادی بیداد میکنه،ما عملأ از لحاظ اقتصادی فلجیم،از لحاظ سیاست خارجی هیچ وقت به این اندازه منزوی نبوده ایم و ترکیه جای ما را در منطقه گرفته.از لحاظ استقلال ما الان مستعمره روسیه و چین هستیم،قرار دادهای ما با این دو کشور مثل قرار داد ترکمنچای میمونه.استقلال را با انزوا یکی‌ میدونیم.حقوق مدنی و انسانی‌ مردم زیر پا گذاشته می‌شه،منابع طبیعی و تاریخی داره نابود می‌شه،بحران فرهنگی داریم،فقر،فساد،طلاق اعتیاد،…اکثر دولت مردای ۲۰ سال گذشته توی زندانن یعنی‌ عملا ۲۰ سال از این ۳۰ سال به مردم دروغ گفته شده.این رئیس جمهور هم که به گفته اصول گراها سر تا پا تخلف و دروغ و فساده.پس ما توی چی‌ موفق بودیم؟فقط توی شعار؟منابع اطلاعاتی‌ تون را وسیع تر کنید،بی‌ غرض نگاه کنید،می‌بینید که اوضاع خرابتر از اونیه که فکر می‌‌کنید.

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ آبان ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۱۲ ق.ظ:

    یعنی آمریکا با ویروس استاکس نت به عراق و افغانستان حمله کرده ؟ اونا خودشون دارن میگن حمله نظامی ..اونوقت شما میگی ویروس و تحریم و …

    برادر من ..شما اینهمه نکات منفی بافتید نکات مثبت را ندیدید ؟ ….اینهایی که گفتی بعد انقلاب بوجود اومد ؟ قبلش نبود ؟ در هیچ کجای دنیا وجود نداشت ؟ ندارد ؟

    شما معنای مستعمره بودن را متوجه شو بعد بگو ما مستعمره هستیم ..به ارتباط با چین و روسیه میگن ارتباط تجاری و صنعتی و ..نه مستعمره ..مستعمره یعنی افسار کشور دست استعمار گر باشه ..مثل آلمان و فرانسه و انگلیس و ژاپن وکشورهای عربی حاشیه خلیج و ..که افسارشون دست آمریکا هست …
    در ضمن معنای استقلال را هم پیدا کن برادر ..سخنانتان چند پهلو و نادرست است ..استقلاب ینی اینکه نوکر نباشی ..ایران در اکثر زمینه های اقتثادی و فرهنگی و صنعتی و کشاورزی خودکفا شده ..کمی تحقیق کن ..

    حقوقها بالای ۳۰۰ هزارتومان هست ..زیر پای همه ماشین هست ..اکثرا خونه و ..دارند و …بازمیگن هیچی نداریم..ناشکری نکن برادر….سومالی را نگاه کن ..به اون میگن فقر و …
    الان در خود آمریکا ۹۹ دصد مردم بر علیه یک در صد قیام کرده اند ..پس فقر همه جا وجود داره اما در کشور مدعی دمکراسی و سرمایه داری یعنی آمریکا نگاه کن چی شده که ملت قیام کردند

    [پاسخ]

    حمید پاسخ در تاريخ آبان ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱:۵۳ ب.ظ:

    شما که این همه مثبت بین هستید جرا بصورت انتخابی مثبت می بینید؟ چرا رفاه مردم ایران! را می بینید اما آلمان و فرانسه و انگلیس را مستعمره می دانید؟ لابد همه خوبیهای دنیا مال ماست و بدی ها مال دیگران؟
    شما حقوق بالای ۳۰۰ هزار تومان را می بینید و اجاره بالای ۳۰۰ هزار تومان را نمی بینید؟
    تفاوت یک در صد با ۹۹ درصد را در آمریکا می بینید اما چشم روی قساوت یک درصد ایرانی که گاها نه با توانایی های شخصی و مدیریت قوی بلکه با استفاده از رانت و رابطه و رشوه و استفاده از خلاء های قانونی از ۹۹ درصد ایرانی جدا شده اند بسته اید

    [پاسخ]

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ آبان ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۴:۵۶ ب.ظ:

    آقای حمید
    من منکر مشکلات در کشور نمیشوم ..اما آقای حمید فقط نکات منفی را بازگو کردند و چشمشان را به مسائل مثبت و حقیقی بستند …اگر در کشور مشکلاتی وجود دارد اما نکات مثبتی هم وجود دارد ..نباید یک طرفه قضاوت کرد

    آزاد پاسخ در تاريخ آبان ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۵:۰۱ ب.ظ:

    پسر شجاع واقعا آمار خانه و ماشین که دادی برای ایران بود خیلی شک دارم شما اگر میتوانی با حقوق سیصد هزار تومان از زندگی ات رازی باشی باید در حد ابوذر قانع و با ایمان باشی خیلی جالبه ولی جدا ازشوخی واقعا فکر کردی الان ۹۹ درصد مردم آمریکا ریختن تو خیابون و خواهان نابودی سرمایه داری هستند و حتما بعدش میخواهند جمهوری اسلامی تشکیل دهند یک بار به فیلمهایی که از این تظاهرات گرفته میشود نگاه کن بعد حرفش را بزن زمانی ما متعمره هستیم که دیگران جنس بنجل و آشغال خودشان را چند برابر قیمت به ما بفروشند و بعد ما برای بدست آوردن حمایت ایشان که تازه بدست نمیاوریم خفقان اتخاذ کنیم زمانی ما مستعمره هستیم که در سفر خارجی زمانی که پاسپورت ایرانی مان را میبینند با ما عین نوکران و برده شان رفتار میکنند نه برادر برخلاف ایران و روسیه کشورهای آلمان و ژاپن هم در آمریکا پروژهای صنعتی دارند و آمریکا محتاج آنها است

    [پاسخ]

    amir پاسخ در تاريخ آبان ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۸:۱۴ ب.ظ:

    آقای پسر شجاع شما که عشق جنگی باید بهتر بدونی غرب یا هر کشوری مرتب استراتژی خودش را تغییر میده.این الفبای ابتدائی هر جنگیه.زمانی در عراق و افغانستان نیرو پیاده میکنه کلّ رژیم را تغییر میده،زمانی جنگ هوایی در لیبی‌ می‌‌کنه،زمانی از طریق اتحادیه عرب فشار میاره ،زمانی با یک حمله کماندویی دشمن خودش را بن لادن را از بین میبره،همیشه که با یک تاکتیک نمی‌‌جنگه که(البته این مثالها لزوما به این معنی نیست که من با نفس این شیوه‌ها موافقم)

    الان قدرت از غرب به شرق رفته و ما با این همه در آمدنفتی جزو کشورهایی نیستیم که از هیچ بعدی پیشرفت کرده باشیم،من پیشرفت این کشورها را با چشم دیده‌ام ،با مردم کوچه بازارش حرف زده ام،سفرهای من تفریحی نبوده اند و چون سفرهای کاری بودند با کارگر و طبقه متوسط سر و کار داشته‌ام :کره جنوبی،سنگاپور ،تایوان،مالزی،ترکیه،و کشورهایی در آمریکای جنوبی مثل برزیل (کشورهای حوزه خلیج فارس را نام نمی برم چون با وجود پیشرفت اقتصادی و رفاه اجتماعی با سیستم سیاسیشون موافق نیستم )پس با اطمینان به شما میگم خیر آقای پسر شجاع ما پیشرفت که نکردیم هیچ پسرفت هم کرده ایم.اگر در زمان شاه مشکلات بود و الان هم است پس برای چی‌ انقلاب کردیم؟در این ۳۳ سال با این همه درآمد نفت ما چه کاری کرده ایم؟ طی ۳۰ سال گذشته در آامد نفت ۹۷۰ میلیارد دلار بوده که بیشترین در آامد مربوط به شش سال گذشته است.طی‌ پنج سال گذشته قیمت نفت خام پنج برابر شده و در آامد دولت احمدی نژاد طی‌ این مدت دو و نیم برابر شده اما در اثر نا کارامدی ،فساد اداری و مالی‌،رانت خوری،فامیل سالاری ،ووو کشور با نا بسامانی اقتصادی،اجتماعی،و سیاسی شده.در این مدت هزینه دولت هم ۵ برابر شده ،رشد اقتصادی کاهش پیدا کرده و تورم از ۱۶ در صد به ۲۲ در صد افزایش پیدا کرده.نرخ مسکن افزایش پیدا کرده و افزایش واردا،ت بخش کشاورزی و صنعتی را از بین برده و همین موجب بیکاری شده.کشور بعد از این همه سال تبدیل به کشور نفت محور شده….

    وقتی که بین دو کشور قرار داد‌هایی‌ بسته میشود که یک طرف سود بیشتری ببرد و این رویه ادامه دار باشد شما اسمش را چی‌ میذاری؟دلیل این قرادهای یک طرفه چیه؟پرداخت چند برابری پول برای نیروگاه هسته‌ای که تازه سطح ایمنی‌ اون بسیار پایین هست‌و دیرکرد چندین ساله در تحویل اون،پرداخت ملیاردها دلار و تحویل ندادن اس‌‌ ۳۰۰ و فروش هواپیما‌های از رده خارج،مناقشه دریای خزر،…اینا را اسمش را چی‌ میذاری ؟روابط عاشقانه یا روابط اقتصادی،یا ناکار آمدی سیاست خارجی‌؟مبادله نه برادر من اینا اسمش استعمار از نوع قرن ۲۱ است. ایران به هیچ وجه مستقل نیست.
    در مورد کشورهای غربی و فقر.شاخص فقر و بیکاری در کشورهای مختلف تعریف متفاوت داره یعنی‌ با همون شاخص آمریکا اگر بخوای وضعیت ایران را بسنجی ۱۰۰% مردم ایران زیر خط فقر هستند.بر اساس گزارش صندوق بین اللمللی پول ۴۰% مردم ایران زیر خط فقر زندگی‌ می‌‌کنند.در مورد بیکاری هم همین طور در ایران اگر ۱ ساعت کار کنی یعنی‌ شاغلی اما در آمریکا ۴۰ ساعت کار در هفته یعنی‌ شغل تمام وقت و کمتر از آن نیمه وقت حساب میشه(استاندارد جهانی ۱۵ ساعت است).در صد بیکاری در ایران بیش از ۳۰%است و مثلا در آلمان ۷% و در آمریکا در شرایط رکود اقتصادی ۹.۱% است.و تمام تلاش اوباما این است که این نرخ را تک‌ رقمی نگه داره.حقوق بیکاری را هم در نظر بگیر،امکانات برای بیکاران را هم در نظر بگیر.در ایران کارگران ماهها حقوق خودشون را دریافت نمی کنن،حکومت هم اهمیت نمیده.شما کجا داری زندگی‌ می‌‌کنی؟شکر گزاری من و شما چه دردی از کودکان کار ایران که توی سرما و گرما در بزرگترین پایتخت نفت خیز خاور میانه زندگی‌ می‌‌کنند،دوا میکند؟کشور من ثروت نفت داره چرا با آفریقا خودمون را مقایسه کنیم؟چرا با عراق مقایسه نکنیم؟ عراق سال دیگه در تولید نفت جای ما را خواهد گرفت،قطر چندین برابر ما از حوزه نفت و گاز بهره برداری میکنه ،کی‌ مسئول این مسائل است؟

    آقای پسر شجاع من نگران نان خودم نیستم که شکر کنم یا نکنم من نگران ثروت ملی ۹۹% از مردم هستم که توسط ۱% از کسانی که به خزانه ملی دسترسی دارند چپاول شده،۳۰۰۰ میلیارد تومان یک رقم از این دزدیهاست،…

    [پاسخ]

    آزاد پاسخ در تاريخ آبان ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۹:۲۱ ب.ظ:

    امیر عزیز در تصحیح صحبت شما باید بگویم که قدرت از غرب به شرق نرفته بلکه به صورت عادلانه تری تقسیم شده چهلاسل پیش مردم شرق آسیا در بدبختی خود غرق بودند البته الن به شرایط آرمانی نرسیده اند ولی رشد خوبی دارند و به پیشرفت خود ادامه میدهند امیدوارم در ادامه مسیر خود موفق باشند

    پسر شجاع پاسخ در تاريخ آبان ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۹:۳۴ ب.ظ:

    آقای امیر
    میشه لطف کنید سند این آمارهایی که دادی را برای ما بگذاری تا ما هم روشن بشیم ؟ سند آمار ایران و آمریکا و ..کشورهایی که گفتی ..

    در ایران ۹۹ درصد در مقابل یک درصد ؟ از مردم آمریکا کپی کردی ؟ شما هنوز نمیدونی نظام سرمایه در ایران با آمریکا و اروپا فرق داره ؟نظام ایران سرمایه داری نیست ؟ اصلا میدونی نظام سرمایه داری یعنی چی ؟ همینطور شکمی داری مسئله وال استریت را کپی برداری میکنی برای ایران ؟
    نمیبینی الان غرب در سراشیبی سقوطی سخت و بی نظیر در تاریخشان قرار دارند ؟

    شما تحریمها را نمیبینی ؟ علت آنرا میدانی ؟
    بعد انقلاب مواعی چون ترور و جنگ ۸ ساله و فتنه ۸۸ را ندیدی ؟ نمیدانی اینها پیشرفت یک کشور را چقدر کند میکنه ؟ تحریها پیشرفتها را کند میکنه ؟

    حقوق اداره کار ۳۸۰ هزارتومانه..که با اضافه کاری و به ۵۰۰ یا ۶۰۰ عم میرسه ..اینهمه ماشین در خیابانها که ساعتها جاده را قفل میکنه از کره ماه اومده ؟ سرنشینانش پول را از کجا آورده اند ؟ اینا یک درصد هستند ؟ جمعیت ۷۰ میلیونی را حساب کن با ماشینهایش ..حقیقت دستت میاد برادر من

    زمانی که در محل ما دوتا دوچرخه برای ما مانند دو فروند هواپیما بود و آرزوی سوار شدنش را داشتیم اما الان انواع ماشینهای ۵۰۰ میلون تومانی لامبورگینی و ژاپنی و کره ای و آلمانی و ..که در خیابانها تردد میکنند و عددش به میلیونها میرسه مال یک درصده ؟

    واقعا چند درصد مردم خانه دارند و چند درصد مستاجر هستند ؟اکثریت با خانه نشین ها نیست ؟برو یه چرخی تو شهر بزن دستت بیاد ..
    در صنعتهای مختلف ما چقدر پیشرفت داشتیم ؟ خودرو سازی و مهمات سازی و ادوات کشاورزی و لوازم صوتی تصویری و صادراتشان و مسئله هسته ای و در مسئله نخبه گان علمی و ….

    شما منکر این مسائل هستی ؟
    من منکر فقر و فساد مالی بانکها و رشوه خواری و اختلاس نمیشوم که این معضلات در تمام دنیا و ایران وجود داشته و خواهد داشت …اما بیا اینور بازار و کمی هم با وجدان باش و حقیقت را مرد و مردانه اقرار کن ..
    باز هم میگویم فقط ناط ضعف را بیان نکن ..بیا مرد باش و نقاط قوت را بیان کن
    برای اثبات حرف خود منفی بافی نکن ..
    حقیقت وجود دارد ..با حرف من و شما چیزی تغییر نخواهد کرد ..
    ما در بدترین شرایط تحریم جنگ و ترور و هستیم اما هنوز سرپا هستیم و خواهیم بود ..
    کشورهایی که شما ادعای سرمایه کردی فعلا با کله سقوط کرده اند و گیج و منگ شده و دنبال راه فرار میگردند ..
    مردمانش الکی قیام نکردند برادر..کینه و بغض را بذار کنار و منطقی باش

    آزاد پاسخ در تاريخ آبان ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۵۵ ب.ظ:

    پسر شجاع تو یا با حمید رسایی نسبتی داری یا در کسور دیگری زندگی میکنی خدا میداند فکر کنم تا حالا به پایین شهر نیامده ای تا مردانی که شرمسار خانواده خود هستند را ببینی بله در شهر تهران ماشینهای خوشگل که مال ارباب زاده و اشراف زاده های جدید است را میبینم و البته شما احتمالا بیشتر میبنی ببخشید که من در پایین شهر زندگی میکنم ببخشید که پدر من در شرکت دولتی که بود به غارتگران نپیوست و بیکار شد واقعا معذرن میخواهم ببخشید اگر ما مستاجریم من پوزش میطلبم اگر والدین من زندگی شان در جنگ دود شد از طرف کسانی که کلیه شان را میفروشند هم معذزت میخواهم از طرف دوستان لایق و فقیرم که به خاطر فقر نه پول کلاس کنکور داشتند نه پول دانشگاه آزاد نه پول زندگی در شهرستان پوزش میطلبم کلا ما غلط کردیم که فقیریم ببخشید که ما در فقر به دنیا آمدیم ولی مطمئن باش در فقر نمیمیریم ببخشید که ما در دانشگاه مهندسی خواندیم و بهت میگم تمام حرفات در مورد پیشرفت فناوری کشک هست ببخشید که پدر و مادر مادر عشق وطن و اسلام نگذاشت که عین اقوام عزیزمان به استکبار بروند . الان پسر عموی نه چندان با هوش من ماهی پنج میلیون تومان به عنوان یک مهندس تازه کار حقوق میگیرد و من بیچاره ول معطلم با این که باهوش تر و بهترم ببخشید که در محلات پایین شهر امنیت نیست ببخشید که ما فقرا عین برادران تفریح و تعطیلی نداریم و فقط بدبختی های زندگی را میبینیم ببخشید که دنبال کار که میگردیم از ما بیگاری میخواهند بکشند کلا ما را ببخشید اگر وجود داریم و خاطر سراسر ایمان و نور شما و برادران را مکدر میکنیم امیدوارم توبه این بنده حقیر مورد قبول آستان مقدس شما و دیگر برادران بیافتد

    تسنیم پاسخ در تاريخ آبان ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱:۴۲ ب.ظ:

    نمی دونم چه جوری شما پیشرفت های کشورمون رونمی بینی یااگرمی بینی اون هاروحساب نمی کنی
    اما یک چیز هست که همه می دونند الخصوص دشمنان ما(آمریکااسرائیل انگلیس)پیشرفت
    های مااون قدرباعث نگرانیشون شده که فقط به کرتحریم ایران هستن یعنی پیشرفت های ایران رو خوب تونستند درک کنند که البته چون شمامخالفان قسم خورده هستی به هیچ وجه نمی تونی پیشرفت های ایران رودرک کنی.

  12. ۲۲ آبان ۱۳۹۰ در ۲۲:۲۲ | #12

    اکثر فعالان سابق در آهستان غیبت دارند!!
    آقایی بنام mahdi بودند مدتی هست که تشریف نمی آورند
    دوستان، خوب دقت کنید
    یادتان هست روشنفکران همیشه خواهان فضای باز سیاسی جهت ابراز عقیده بودند!!
    اکنون فضای باز ایجاد شده
    همین آهستان فضای باز است
    اما همین آزادیخواهان، دیگر به آهستان تشریف نمی آورند!! یا در بحث ها شرکت نمی کنند.
    حقیقت محض و مطلقی را بشنوید:
    ما جهان سومی ها آزادی را برای شلوغ کردن می خواهیم نه برای بیان عقیده
    ما جهان سومی ها آزادی را برای فشار آوردن به حکومت می خواهیم نه برای بیان عقیده.
    البته این عزیزان بطور ناخوداگاه چنین رفتاری را مرتکب می شوند و نیت واقعی شان همان چیزی است که بر زبان می آورند.

    [پاسخ]

    مهران پاسخ در تاريخ آبان ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۱۹ ق.ظ:

    با اینکه با بعضی حرفهات مخالف از بعضی هاشون خیلی خوشم میاد!

    [پاسخ]

  13. eyek ensan
    ۲۳ آبان ۱۳۹۰ در ۰۶:۱۹ | #13

    آقای حسینی اگر دفاع از مردم فلسطین و صحبت از محو ازراییل در نهایت موجب حمله نظامی به ایران بشه (مثلا با احتمال ۷۰ درصد) آیا باز هم طرفدار این کار هستید؟ البته شاید انسانهای آزاده ای باشن که بخوان در راه فلسطین شهید بشن اما درسته یک گروه به خاطر دفاع از آرمانهاشون کل مردم کشورشون رو به فنا بدن؟

    [پاسخ]

  14. asman
    ۲۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۴:۰۲ | #14

    سلام می تونم از مطالبتون استفاده کنم؟من دفاع از مردم فلسطین رو واجب می دونم و می خواهم سرسختانه از این مردم دفاع بشه،اما یه سوال:کسی نباید از قشرهای بی بضاعت یا کم بضاعت ایران،کشاورزهایی که مجبورن محصولات شون رو به قیمت کمتری بفروشون به یه عده دلال(عاملینی که باعث افزایش قیمت میوه ها میشن)،بچه هایی که سر چها راه ها دست فروشی میکنن،و….حمایت کنه؟چرادر کشورما که ادعا داریم یه کشور اسلامی باید یه عده از صبح تا شب واسه درآورن خرج زندگی شون باید کار کنن اما یه عده بدون هیچ زحمتی می تونن بهترین امکانات را داشه باشن.می دونم چیزی که نوشتم به مطلب شما ربطی نداره اما قصه بی عدالتی اونم تو یه کشور اسلامی به همه جا کشیده میشه.میشه لطفا شما به سؤالات من جواب بدین؟البته اگه من رو با این سؤالاتم جزء اون گروه فتنه به حساب نیارین!

    [پاسخ]

  15. جوادی
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۰۲:۱۰ | #15

    با سلام
    الاسلام یعلو ولا یعلی علیه
    اسلام برتر از هرچیز است وهیچ چیز برتر از اسلام نیست.پیامبر مکرم اسلام (درود خدا برا و آل طاهرینش باد )

    [پاسخ]

برگه نظرات
1 2 9492
  1. بدون بازتاب

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: